#یادداشت_ویژه | راهکارهایی برای برگزاری هیئت خانگی
▪️این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا، خیلی از خانواده ها ترجیح میدهند در خانه بمانند و عزاداری کنند.
علاوه بر مواردی که مطرح شد، لازم است به این نکات هم توجه کنیم:
▫️۱- اکنون که شرکت در مراسمات حضوری امکان پذیر نیست، باید هرچه بیشتر در معنوی ساختن فضای خانه بکوشیم تا نماد ها و شعائر حسینی را زنده نگه داریم. برگزاری هیئت خانگی یک پیشنهاد عالی برای این روزهاست.
▪️۲- همراه کردن کودکان -البته نه به اجبار- برای سیاه پوش کردن خانه.
▫️۳- برگزاری مراسم روضه در خانه با رعایت نکات بالا و همراهی کودکان در پخت غذای نذری و آماده کردن چای و ...
▪️۴- دعوت از کودکان به عنوان سخنران، مداح، یا تلاوت قرآن متناسب با سن آن ها و در قالب بازی.
👤ریحانه سادات موسوی(کارشناسی روانشناسی، مربی حوزه ی کودک)
🌐fatehan.net
🆔 @fatehan_net
هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
📶 کارگاه آنلاین
« برنامه ریزی حرفه ای »
⭕️ برخی سرفصل ها:
✅زندگی آگاهانه با برنامه ریزی
✅ویژگی های هدف خوب
✅گامهای هدف گذاری
✅اهمیت و نکات برنامه ریزی
✅گام به گام تنظیم دفتر برنامه ریزی
✅نوشتن برنامه در یک سال،یک هفته و یک روز و...
👤 مدرس: سرکار خانم دکتر سید موسوی
(دکتری تخصصی روانشناسی، مدرس دانشگاه، رواندرمانگر )
⏰ ۶ ساعت آموزش
⁉️همراه با پرسش و پاسخ
♨️امکان ثبت نام با شرایط مالی و پرداختی ویژه!
👈 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر:
📲 0916 321 8580
🆔 @moshaver1
با ما همراه باشید :
http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5
گروه علمی فرهنگی فتح
📶 کارگاه آنلاین « برنامه ریزی حرفه ای » ⭕️ برخی سرفصل ها: ✅زندگی آگاهانه با برنامه ریزی ✅ویژگی ه
👆یک کارگاه فوق العاده کاربردی برای
هدف گذاری و برنامه ریزی 👆
⭕️ اضافه شدن به لیست دوره :
🆔 @moshaver1
هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
⬛️السلام علیک یا ابا عبدالله ⬛️
◾️بفرمایید روضه◾️
◽️عنوان سخنرانی آنلاین :
« آموزه های روانشناختی عاشورا »
👤 سخنران : دکتر سیدعلی مرعشی
(دکتری تخصصی روانشناسی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز )
⏰زمان :یکشنبه و دوشنبه
ساعت ۱۷الی ۱۹
◾️ لینک ورود به وبینار :
Webinar.aqr.ir/hamyarmoshaver
◾️راهنمای ورود به وبینار :
🆔@fatehan_admin3
با ما همراه باشید :
http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5
هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
📶 کارگاه آنلاین «جریان شناسی روانشناسی اسلامی »
✍یک کارگاه فوق العاده برای
علاقه مندان روانشناسی اسلامی
برخی سرفصل ها:
✅آیا با رویکرد های متفاوتی در روانشناسی اسلامی مواجه هستیم؟
✅ملاک های بررسی رویکردهای مختلف چیست؟
✅بررسی برخی رویکردهای موجود، مانند رویکرد فرهنگی، تأسیسی و...
👤 مدرس: سرکار خانم دکتر فداکار
(دکتری تخصصی مشاوره و مؤلف کتاب رویکرد شناسی و ارزیابی مطالعات روانشناسی اسلامی )
⏰ ۸ ساعت آموزش
⁉️همراه با پرسش و پاسخ
👈 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر:
📲 09137037282
🆔 @fatehan_admin2
با ما همراه باشید :
http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5
گروه علمی فرهنگی فتح
📶 کارگاه آنلاین «جریان شناسی روانشناسی اسلامی » ✍یک کارگاه فوق العاده برای علاقه مندان روانشناسی
👆اگر دانشجو و یا فارغالتحصیل رشته های روان شناسی و مشاوره هستید این کارگاه را از دست ندهید👆
⭕️اضافه شدن به لیست دوره :
🆔@fatehan_admin2
#یادداشت_ویژه |آموزه های روانشناختی عاشورا ۱
🔹کاروان امام حسين عليه السّلام در ادامه راه به سرزمين «ثعلبيّه» رسيدند مقارن ظهر بود، امام عليه السّلام سرش را بر بالين گذاشت و اندكى خوابيد، پس از لحظه اى بيدار شد و فرمود: صدا زننده اى را ديدم مىگفت: «شما شتابان مىرويد، ولى مرگ شما را زودتر به سوى بهشت مىبرد.» فرزندش على اكبر عليه السّلام عرض كرد: « اى پدر! آيا ما بر حق نيستيم؟» امام حسين عليه السّلام فرمود: «آرى اى پسرم، سوگند به خداوندى كه همه بندگان به سوى او بازگردند، ما بر حق هستيم.» على اكبر عليه السّلام عرض كرد: « اى پدر! بنا بر اين باكى از مرگ نداريم.» امام حسين عليه السّلام فرمود: «پسر جانم! خداوند بهترين پاداش نيكى كه از ناحيه پدر به او داده مىشود به تو عنايت فرمايد.»»*
🔸شکست ها و زمین خوردن ها در نگاه اول موجب افزایش فشار روانی است.مهم تر از خود شکست و یا موفقیت تفسیری است که ما از این دو واژه داریم .مفاهیم موفقیت و شکست دچار یک عوام زدگی و عرفی زدگی شده اند.
🔹کسی که با موفقیت ظاهری از کاری بیرون بیاید برچسب موفقیت و انسان پیروز دریافت میکند. کسی که با شکست یا عدم نتیجه ی دلخواه کاری را تمام میکند شکست خورده نامیده میشود در نتیجه فشار روانی بالایی همراه غم شدید ،خشم، اضطراب و...را باید تجربه کند و چند وقتی هم کارآمدی خود را از دست میدهد!این تصویر رایجی است که از موفقیت و شکست در ذهن ها نقش بسته است.
🔸در منطقی که از حضرت علی اکبر ع از شکست و موفقیت سراغ داریم نوع نگاه ایشان بجای موفقیت و شکست ظاهری ، بر سر انجام یا عدم انجام تکلیف الهی و به عبارت دیگر تفسیر دقیق موفقیت و شکست است ! اگر بر حق هستیم پس باکی از مرگ نیست.
درسی که از ایشان میتوان گرفت تکلیف گرا بودن بجای نتیجه گرا بودن است و نگاه دقیق به مقوله ی شکست و موفقیت است.
🔹انسانی که خود را در مسیر حق میبیند و در حال انجام تکلیف است نتیجه هر چه که باشد در آرامش روان به سر میبرد. اگر انسان در مسیر حق باشد موفقیت و شکست را دو روی یک سکه ی پیروزی میبیند و شکست ها و موفقیت ها را به نحو دیگری تفسیر میکند.
🔸علامه ی طباطبایی در المیزان اشاره میکنند:
از نظر دینی حسنه و مصیبت هر دو حسنه اند، چون اگر حسنه حسنه است برای این است که پیروزی و غنیمت در دنیا و اجر عظیم در اخرت است و اگر مصیبت حسنه است ،آن هم برای این است که شکست خوردن و کشته شدن و هر رنج دیگری که به انسان برسد ، مورد رضای خدا و باعث اجری ابدی و سرمدی است پس هر دو حسنه اند.**
*اللهوف على قتلى الطفوف ۹۳
**ترجمه ی تفسیر المیزان،ج۹،ص۴۱۲
👤سید محمد آل عمران( روانشناس بالینی)
🌐fatehan.net
🆔 @fatehan_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #تماشا_کن
👤دکتر فیاض-متخصص روانشناسی سلامت
♨️بخشی از مجموعه سلام آرامش(راهبرد های تنظیم اضطراب در مواجه با کرونا)
◽️تبدیل تهدید به فرصت
🌐 fatehan.net/post/150
🆔 @fatehan_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️السلام علیک یا ابا عبدالله◾
🎙استاد علی صفایی حائری
◼️شراب انس...
◾️آنها این راه را عاشقانه رفتند...
🌐fatehan.net
🆔@fatehan_net
#یادداشت_ویژه|عزاداری محرم و سلامت روان
✍آیا شرکت در #عزاداری_محرم افراد را #افسرده میکند؟
این سؤالی است که ممکن است به ذهن خیلی از افراد خطور کرده باشد. عدهای نیز مرتباً بر طبل این قضیه میکوبند که #عزاداریهای _محرم برای #سلامت_روان مضر بوده سبب #افسردگی میشود (خوشبینانه بر اساس یک گمان و نه یقین!)
◾در پژوهشی که انجام دادیم (و در مجله دستاوردهای روانشناختی دانشگاه شهید چمران اهواز 4(1) 1392 چاپ و منتشر شد)، به افرادی که در مراسم عزای امام حسین علیه السلام شرکت میکردند و کسانی که شرکت نمیکردند (به عنوان گروه شاهد - با قید همتاسازی دو گروه) پیش از شروع دهه اول محرم پرسشنامه افسردگی «بک» داده شد و پس از پایان دهه اول محرم دوباره هر دو گروه مورد آزمون قرار گرفتند (پیشآزمون ـ پسآزمون). نتایج مقایسه میانگین نمره افسردگی دو گروه در تحلیل واریانس نشان داد که در میان شرکتکنندگان کسانی که افسردگی نداشتند پس از عزاداری هم افسرده نشدند و کسانی که افسرده بودند بعد از عزای امام حسین علیه السلام نمره ی افسردگی آنها کاهشیافته و میانگین آن به زیر حد طبیعی رسیده بود.
◾ بنابراین فرض اینکه شرکت در #عزاداری_محرم سبب #افسردگی میشود رد شد و بلکه خلاف آن تأیید شد به این معنی که شرکت در #عزاداری_محرم برای #سلامت _روانی مفید است و سبب کاهش افسردگی یا بهبود آن میشود.
❔اما چگونه شرکت در یک جلسه غم انگیز باعث کاهش افسردگی میشود؟ ❔این جلسات چه فرقی با بقیه جلسات غمانگیز دارند؟
◾ بر اساس مکانیزم های موردقبول در مکاتب روانشناسی عرفی 6 مکانیزم پیشنهاد کردیم:
◾️1) افراد برونریزی یا تخلیه هیجانی میکنند و این باعث میشود هیجانات منفی باقیمانده تقلیل یابد.
---------------------
◾️2) اگر کسی احساس گناه حلنشدهای دارد، ممکن است گرایش به افسردگی پیدا کند اما وقتی در عزاداری شرکت کرد و امید به رحمت خدا پیدا کرد، این امید احساس گناه را تا حدی خنثی و افسردگی را برطرف میکند.
----------------------
◾️3) یکی از دلایل افسردگی احساس تنهایی است. شرکت در مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام همراه با خیل عظیمی از افراد باعث میشود فرد خودش را تنها نبیند و خود را عضو یک گروه منسجم بزرگی بنام «گروه عزاداران امام حسین علیه السلام» تلقی کند و به این ترتیب احساس حمایت اجتماعی میکند.
-----------------------
◾️4) ضعف سرمایههای معنوی سبب افزایش آسیبپذیری روانی از جمله استعداد افسردگی میشود. در عزاداری سیدالشهداء علیهالسلام غلظت بالائی از سرمایههای معنوی قابل اکتساب است.
----------------------
◾️5) افراد افسرده یا در معرض ابتلا به افسردگی، در مراسم عزاداری حسینی علیه السلام این فرصت را مییابند تا مصائب خود را با مصائب امامشان که او را از خود بهتر میدانند مقایسه کرده و از دیدگاه شناختی بزرگنمائی مصائب خود را متوقف کنند. آنها در این روند متوجه میشوند که عزیزتر از آنها در درگاه خداوند تعالی مشکلات بزرگتری داشته است و این تحمل مشکلات را برای عزاداران آسان میکند.
--------------------
◾️6) یکی از دلایل افسردگی احساس پوچی، بیهدفی و بی معنائی است. در مراسم سوگواری سیدالشهداء علیهالسلام فرد این فرصت را مییابد تا همسو با ایشان زندگی پرمعناتر و هدفمندتری را شروع کند و به این ترتیب از افسردگی فاصله میگیرد.
👤دکتر سید علی مرعشی (پزشک، روان شناس، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز)
🌐fatehan.net
🆔 @fatehan_net
هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
📶 کارگاه آنلاین
« برنامه ریزی حرفه ای »
⭕️ برخی سرفصل ها:
✅زندگی آگاهانه با برنامه ریزی
✅ویژگی های هدف خوب
✅گامهای هدف گذاری
✅اهمیت و نکات برنامه ریزی
✅گام به گام تنظیم دفتر برنامه ریزی
✅نوشتن برنامه در یک سال،یک هفته و یک روز و...
👤 مدرس: سرکار خانم دکتر سید موسوی
(دکتری تخصصی روانشناسی، مدرس دانشگاه، رواندرمانگر )
⏰ ۶ ساعت آموزش
⁉️همراه با پرسش و پاسخ
♨️امکان ثبت نام با شرایط مالی و پرداختی ویژه!
👈 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر:
📲 0916 321 8580
🆔 @moshaver1
با ما همراه باشید :
http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5
توضیحات کارگاه برنامه ریزی حرفه ای_۲۰۲۱_۰۸_۱۷_۱۰_۱۰_۴۰_۴۸۱.mp3
1.17M
👤 دکتر سید موسوی | توضیحات کارگاه برنامه ریزی حرفه ای
⭕️ظرفیت باقی مانده ۹نفر
⭕️شروع دوره فردا
♨️ثبت نام کارگاه برنامه ریزی حرفه ای
سرفصل ها:
https://eitaa.com/fatehan_net/2321
ثبت نام:
🆔@moshaver1
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
#بشنو|خانواده درمانی با رویکرد اسلامی |
👤حجت الاسلام دکتر آذربایجانی
🔸خانواده یکی از مهم ترین و پرسابقه ترین نهادهای اجتماعی است. نهادی پویا، پایدار و کارآمد که به صورت سیستمی عمل میکند.
🔸 اختلالاتی که در یک خانواده ایجاد می شود بیشتر مربوط به جایگاه افراد است که زن و شوهر جایگاه خود را در خانواده نمی دانند.
دو پروتکل (مهر و قدرت) و (رها آشکارسازی)مربوط به مدیریت داخلی خانواده اند و پروتکل نفوذناپذیری-انعطاف پذیری ناظر بر تاثیرات بیرون خانواده اند.
🔹حجت الاسلام دکتر مسعود آذربایجانی در سه جلسه با استفاده از منابع اسلامی و متون روان شناسی خانواده درمانی با رویکرد اسلامی را تبیین کرده اند.
⭕️لینک دریافت فایل صوتی کارگاه:
🆔 fatehan.net/post/120
🆔 @fatehan_net
گروه علمی فرهنگی فتح
#بشنو|خانواده درمانی با رویکرد اسلامی | 👤حجت الاسلام دکتر آذربایجانی 🔸خانواده یکی از مهم ترین و پرس
👆۶ساعت آموزش رایگان 👆
⭕قابل استفاده خانواده هاو علاقه مندان روانشناسی و مشاوره ⭕️
📶 اولین جلسه کارگاه برنامه ریزی حرفه ای هم اکنون در حال برگزاری است.
👤 مدرس: دکتر سید موسوی (روانشناس، مدرس دانشگاه )
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #تماشا_کن
👤دکتر فیاض-متخصص روانشناسی سلامت
♨️بخشی از مجموعه سلام آرامش(راهبرد های تنظیم اضطراب در مواجه با کرونا)
◽️نعمت فراموش شده
🌐 fatehan.net/post/150
🆔 @fatehan_net
هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
📶 کارگاه آنلاین «جریان شناسی روانشناسی اسلامی »
✍یک کارگاه فوق العاده برای
علاقه مندان روانشناسی اسلامی
برخی سرفصل ها:
✅آیا با رویکرد های متفاوتی در روانشناسی اسلامی مواجه هستیم؟
✅ملاک های بررسی رویکردهای مختلف چیست؟
✅بررسی برخی رویکردهای موجود، مانند رویکرد فرهنگی، تأسیسی و...
👤 مدرس: سرکار خانم دکتر فداکار
(دکتری تخصصی مشاوره و مؤلف کتاب رویکرد شناسی و ارزیابی مطالعات روانشناسی اسلامی )
⏰ ۸ ساعت آموزش
⁉️همراه با پرسش و پاسخ
👈 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر:
📲 09137037282
🆔 @fatehan_admin2
با ما همراه باشید :
http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5
هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
👆اگر دانشجو و یا فارغالتحصیل رشته های روان شناسی و مشاوره هستید این کارگاه را از دست ندهید👆
⭕️اضافه شدن به لیست دوره :
🆔@fatehan_admin2
📖 بزرگترین ظلم در تربیت فرزند!
🔸اگر به بچه غذا ندهید ستمی به او رفته اما نه ستمی بزرگ. اما اگر فضای آزاد زیستن را از او گرفتید بزرگترین ستم را به او کردهاید، چراکه انسانیت او را در معرض خطر قرار دادهاید.
🔹بزرگترین ویژگی انسان از دیدگاه اسلام این است که جانداری است آگاه اندیشمند و مختار. اینکه آدم بچه را طوری بار بیاورد که با یک تشر با یک «گم شو» حساب خودش را بکند، خیلی مشکل نیست! ولی اینکه انسان بخواهد بچه را طوری بار بیاورد که «گم شو» در او خیلی اثر نکند اما محاسبه نفس در او اثر بکند و از بچگی شروع به حسابکشی از خویشتن کند خیلی دشوار است!
🔸خیلی صرف وقت میخواهد، خیلی مهارت میخواهد. ممکن است کسانی بگویند: «کو وقت این حرفها!؟ کو حوصله این حرفها!؟»
🔹درست میفرمایید! ولی اگر چنین نکنیم بعد باید بپرسیم؛ «کو آن جوانان رشید آزاد و آزاده که بتوانند پاسدار حق و حقیقت باشند!».
✂️ #برشی_از_کتاب : نقش آزادی در تربیت کودکان، ص ۱۹
👤 شهید آیت الله دکتر بهشتی
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
1_662847828.mp3
3.14M
🎧 #با_هم_بشنویم
👤 دکتر حميد حبشي | نگاه خانوادگي
↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید.
➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
📶 کارگاه آنلاین «مهارت خود آگاهی»
✍از سلسله کارگاه های مهارت های زندگی
🔸برخی سرفصل ها:
🔹از خودم چه میدانم؟
🔹نقاط ضعف و قوت خودم را میشناسم؟
🔹تعریف خودآگاهی
🔹ویژگی های افراد خودآگاه
🔹ویژگی های مثبت و منفی افراد خودآگاه
🔹رابطه فکر، احساس و رفتار و...
👤 مدرس: سرکار خانم دکتر دریکوند
(دکتری تخصصی روانشناسی و روانشناس بالینی )
⏰ ۱۲۰ دقیقه آموزش
⁉️همراه با پرسش و پاسخ
⭕️ با شرایط مالی و پرداختی ویژه!
👈 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر:
📲 09027200618
🆔 @fatehan_admin3
با ما همراه باشید :
http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5
📶امروز اولین جلسه کارگاه جریان شناسی روانشناسی اسلامی برگزار شد.
👤 مدرس: دکتر فداکار (دکتری تخصصی مشاوره، مدرس دانشگاه )
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #تماشا_کن
👤دکتر فیاض-متخصص روانشناسی سلامت
♨️بخشی از مجموعه سلام آرامش(راهبرد های تنظیم اضطراب در مواجه با کرونا)
◽️شادکامی واقعی
🌐 fatehan.net/post/150
🆔 @fatehan_net
#یادداشت_ویژه |💠 الفبای بازی
🔹با شنیدن کلمه ی «بازی» چه مفهومی در ذهن مان می آید؟ سرگرمی، تفریح، شادی و هیجان و.. وقتی به کودک میگوییم برو بازی کن، منظورمان چیست؟ چند تعریف از بازی را با یکدیگر بررسی میکنیم.
۱. بازی هیجان مشترک بین والدین کودک است. حتما تجربه کرده اید که این بازی مشترک چقدر برای کودک لذت بخش است.
۲. بازی، زبان کودک است و مانند هر زبانی باید آن را بیاموزیم تا بتوانیم با کودک گفتگو کنیم. وقتی بدون احساس و هیجان، صرفا از روی تکلیف با کودک بازی میکنیم، درست مثل کسی هستیم که قدرت تکلم ندارد و سعی می کند با زبان اشاره صحبت کند. بازی، زبان مشترک کودک و والدین است.
۳. بازی هر فعالیتی است که کودک برای کسب شادی و نشاط انجام میدهد. از نگاه کودک، بازی نه آموزش است و نه درمان. خیلی وقت ها ما در بازی درگیر آموزش به کودک میشویم در حالی که بازی، خودش بستر یادگیری را فراهم میکند. کودک دنبال نشاط و حال خوب است. اصلا خود ما چه زمانی حالمان از درون خوب است؟ وقتی چیزی کشف میکنیم. دقت کرده اید وقتی برای اولین بار به یک شهر جدید سفر میکنیم چقدر همه چیز برایمان جذاب است؟ چون دائم در حال کشف هستیم. بچه ها در بازی کشف میکنند. حتما دیده اید که با چه ذوق و شوقی مشغول تماشای مورچه ها میشوند.
۴. بازی، هدایت کننده سائق رشد است. این تعریف در ابتدا کمی پیچیده بنظر میرسد اما با هم آن را بررسی میکنیم. سائق چیست؟ سائق یعنی رشد دهنده. نیرویی که وادارمان میکند کاری را انجام دهیم. وقتی میگوییم بچه ها سائق رشد دارند یعنی یک نیروی قوی، آنها را مجبور به رشد و کشف محیط میکند. یک پنکه را درنظر بگیرید که با اتصال به برق، روشن میشود و شروع به حرکت میکند. اگر با قراردادن دو میله ی فولادی بین پره های آن، مانع حرکتش شویم چه اتفاقی می افتد؟ نه تنها پنکه حرکت نمیکند، بلکه بعد از چند دقیقه به دلیل وجود مانع، انرژی مکانیکی موردنیاز برای حرکت موتور پنکه تبدیل به انرژی حرارتی میشود و پنکه میسوزد!
ما میتوانیم انرژی الکتریکی را با خاموش پنکه از بین ببریم اما سائق رشد کودک را نمیتوانیم. برخی روش های فرزند پروری ما مانع رشد کودک است. اوتیسم، بیش فعالی و اختلالات یادگیری همگی حاصل مانع گذاشتن جلوی سائق رشد کودک است. با بازی، این فشار و نیرو هدایت شده و به حالت طبیعی بازمیگردد.
🔹اما کدام تعریف صحیح است؟ شاید بتوان گفت همه ی این ها. اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم بازی چیست؟ میتوان گفت بازی تمام زندگی کودک است. از نگاه کودک، زندگی مساوی است با بازی. هرروز از لحظه ای که بیدار میشود تا زمان خواب، هر کاری انجام می دهد بازی است. بازی از نگاه ما، یکی از کارهایی است که در طول روز انجام میدهیم. کودک کاری جز بازی ندارد خصوصا در هفت سال اول.
👤ریحانه سادات موسوی (کارشناس روانشناسی و مربی حوزه کودک)
🌐fatehan.net
🆔 @fatehan_net
🎙 #بشنو | مديريت زمان
👤 دکتر سيدعلي مرعشي
🔸یکی از مشکلاتی که خیلی از ما با آن دست به گریبان هستیم کمبود وقت است. البته برای بعضی ها مشکل، وقت اضافه ای است که نمیدانند باید با آن چه کنند. هر دو در مدیریت زمان اشکال داشتند.
🔹قانونی هست به نام قانون پارتو (Pareto principle) یا همان قانون 20-80 که در خیلی از زمینه ها صادق است که بیان میکند...
📥 لینک دریافت صوت #همايش
🌐 fatehan.net/post/42
🆔 @fatehan_net