eitaa logo
گروه علمی فرهنگی فتح
7.9هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
169 ویدیو
64 فایل
به یاد پیرجماران که فرمود: اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. #تمدن_نوین_اسلامی #سبک_زندگی_اسلامی 🔸سایت fatehan.net 🔸برادران @moshaver1 🔸خواهران @fatehan_admin2 🔸خانه مشاوره فاتحان @fatehan_moshavere تبلیغ و تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
اشتباه راهبردی در سیاست خارجی.mp3
3M
📻 🎙دکتر مرعشی ▫اشتباه راهبردی در سیاست خارجی ◾️هرجا به قرآن عمل نکردیم ،ضربه خوردیم ! 🕰۰۵:۲۷ 🌐www.fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 📋 ترغیب ازدواج پیامبر خدا (ص) پیگیر ازدواج مسلمانان بوده و در این باره از آنها بازخواست می کرده است. برای سرگرفتن ازدواج، نخست باید موانعی را که موجب کاهش، تاخیر یا ترک ازدواج می شوند، برطرف ساخت و سپس افراد را به سمت آن تحریک نمود. همین امر، در شیوه ترویجی اسلام به چشم میخورد. دو رویکرد اساسی برای ترویج ازدواج و افزایش تشکیل خانواده وجود دارد؛ برطرف کردن منابع ازدواج و تشویق به آن . یکی از دلایل اصلی ازدواج نکردن افراد، نگرانی از تامین مخارج زندگی است. هرچه سطح زندگی ها بالاتر می رود، این نگرانی، بیشتر می شود و میزان ازدواج، کاهش می یابد . تنیدگی حاصل از ازدواج نکردن، از یک سو و نگرانی و اضطراب ازفقر از سوی دیگر، شرایط سخت و شکننده ای را بوجود می آورند و در نتیجه، بهداشت روانی فرد را به شدت، تهدید می کنند . ✒دکتر عباس پسندیده 📚رضایت زناشویی ⭕fatehan.net 🆔 @fatehan
✅فصل تحول 5⃣ 💢 🔸کتب علوم انسانی اسلامی را که تورقی بزنید با پدیده های جالبی مواجه می شوید. یکی از آنها چالش است! 🔻برخی خیلی بسیط نظریات غربی را آورده اند و در پاورقی مویدی از منابع اسلامی ذکر کرده اند. 🔻برخی کمی پیچیده تر عمل کرده اند. منابع اسلامی را در پاورقی نیاورده اند بلکه آنها را در متن اصلی آورده اند(!) لکن محتوا را که می بینید جدیدی را مشاهده نمی کنید. مفاهیم همان مفاهیم غربی ست و در بهترین حالت با حفظ نظریات غربی اندک اضافاتی در جهت ارتقاء علوم انسانی غربی داشته اند(!) 🔸اینها بدنبال علوم بر محور معارف اهل بیت نبوده اند و علوم غربی را در منظومه معارف دینی نکرده اند بلکه از منابع دینی بعنوان برای رفع بنای آنها استفاده کرده اند. 🔻برخی از این دسته جلوتر هستند و اند که مفهوم پردازی های دینی می کنند. به آثارشان که نگاه می کنید می بینید مثلا در روانشناسی مفاهیم کلانی مانند افسردگی و اضطراب را از غربی ها گرفته اند و مفاهیم دینی را ذیل این مفاهیم کلان وارد کرده اند. 🔸از ها و و عجیب و غریب شان که بگذریم بنظر می رسد این ها نیز بر هم زدن را نداشته اند. 🔹مشکل اصلی هر سه گروه اینست که خود کمابیش در دستگاه هاضمه غرب شده است و را توان نجات غریق نیست. یافته ها و پژوهش های آنها ذیل منظومه دانش غرب تعریف می شود. نیست. همه آنها علی رغم نکات مثبت شان در و شان نسبت به علوم غربی مشترک هستند! 🔹اما چاره چیست؟! 🔹چگونه می توان بر پایه معارف دینی منظومه ای جدید بنا نهیم؟ 🔹چگونه می توانیم از منابع دینی با رویکردی فعالانه بهره مند شویم؟ 🔹چگونه می توانیم مستند و بدون تاویلات ذوقی از معارف بهره مند شویم؟ 🔹چگونه می توان پژوهش های اندیشمندان مسلمان را از هضم شدن در دستگاه هاضمه غرب داد و از آنها بعنوان مصالح بنای نوین خود بهره گرفت؟ 🔹در یادداشت های بعد سعی می کنیم پاسخی برای این سوالات ارائه دهیم. 🖋 ⭕️fatehan.net 🆔 @fatehan
1_385163663.mp3
5.64M
📻 🎙استاد عالم زاده نوری ▫کار گروهی ضرورت زندگی امروز 🕰۲۱:۵۵ 🌐www.fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 📋آن چیز که مهم است،دختـــر است پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله: بوی فرزند،از بوی بهشت است و دختران را جز مؤمن،کسی دوست ندارد. 📒 الفردوس/ج/۲/ص۲۷۲ 🔷علاقه آقا به دختر،خیلی زیاد بود. به کسانی که فرزند دختر داشتند می‌گفتند:«آن چیزی که مهم است،دختراست.» 🔷همیشه می‌گفتند:«آن کسی که مورد علاقه میتواند قرار بگیرد،دختراست.» شاید به همین خاطر بود که عقیده داشتند«ازدامن زن مرد به معراج می‌رود.» (آقای سید رحیم میریان از اعضای دفتر امام) 📚زندگی به سبک روح الله ✒️علی اکبرسبزیان ⭕️ fatehan.net 🆔 @fatehan
✅فصل تحول 6⃣ 💢لنزت را عوض کن! 🔸در گفتگوهایی که با دوستان روانشناسی خوانده ای که دغدغه روانشناسی اسلامی دارند، بسیار به این نکته برخورده ام: تفسیر معارف دینی از آموخته های روانشناختی. 🔸این نگاه گرچه تماما منفی نیست و شاید بتوان برای آن نکات مثبتی را برشمرد ولی در مجموع رویکردی است که ما را از فهم معنای بازمی دارد. 🔸آموخته های لاجرم در فهم آموخته های انسان موثر است. بهرحال همه ما آموخته های مختلفی در سنین مختلف زندگی داشته ایم که در فهم آموخته های جدید از آنها بهره می بریم. 🔸بعنوان پیش فرض قبول می کنیم که علوم انسانی غربی هستند. 🔸چگونه از تاثیر این آموزه های پیشینی فاسد بر آموزه های جدیدمان جلوگیری کنیم؟ قطعا نمی توان براحتی تاثیر آنها را صفر کرد اما شاید با اقداماتی بتوان تاثیر آن را کرد. 🔸پیشنهاد ما است. این سیر مطالعاتی باید بعنوان برنامه ای برای محقق در نظر گرفته شود. باید آنقدر با این معارف شود که در جانش بنشیند. اگر فرد در فضای قرآنی و روایی بصورت سیر کند، کم کم اش عوض می شود. 🔸کم کم می تواند نسبت به تاثیر آموخته های پیشین بر آموزه های جدیدش پیدا کند. کم کم می تواند از دریچه به بنگرد. 🔹 مان تا عوض نشود مراد خود را بر مراد شارع می کنیم. در بهترین حالت بر از روایات دسترسی پیدا می کنیم و از رسیدن به معارف باز می مانیم. 🔸معارف دینی بصورت واضح و طبقه بندی شده در دسترس نیستند. اینگونه نیست که با تشکیل یک ساده کار تمام شود! 🔸 با در لا به لای معارف گنجانده شده اند که تنها کسانی که سالها با آنها بوده اند، به این معارف دسترسی پیدا می کنند. ناگفته نماند که حکمت و بودن معارف برای اینست که تنها افراد اهل به آن دسترسی پیدا کنند. 🔸آنهایی که با معارف هستند را با آنهایی که بهره مند از این نعمت عظیم نیستند، مقایسه کنید. تفاوت از زمین تا آسمان است. برخی با نگاهی و به معارف پرداخته اند و برخی در آنها غور کرده اند و و صید کرده اند. 🔹در اینجا باز جا دارد که بگویم کی میخواهیم مطالعه روایات را شروع کنیم؟ عمر محدود است و مسیر طولانی ... 🖋 ⭕️fatehan.net 🆔 @fatehan
1_388266657.mp3
3.74M
📻 🎙استاد میرباقری ▫با محبوب هایمان محشور میشویم 🕰07:00 🌐www.fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 📋قرآن زندگی می بخشد... (خداوند) با این پیغمبر عظیم الشأن کتابی فرستاد دستورات طبی و روحانی آن حیاتبخش روان ها و زنده کنندهٔ دل هاست، می فرماید: «ای کسانی که ایمان آوردید! اجابت کنید خدا و رسولش را هنگامی که شما را میخوانند به آنچه زنده تان سازد». و نیز می فرماید: «آیا کسی که مرده بود پس ما او را زنده کردیم». و می فرماید: «کسی که از مرد و زن با داشتن ایمان، کار نیک کند پس ما او را به یک زندگی پاکیزه زنده خواهیم کرد» خلاصه، دلهایی که به سبب و مرده بود به وسیلهٔ و در ، ایمان را که حیات حقیقی است دارا می شوند، پس قرآن است شفای های ؛چنانچه خودش می فرماید: «برای اهل ایمان رهنما و شفابخشی است».ܝ وفرومیفرستیم از قران آنچه شفابخش و رحمت برای اهل ایمان است». «قرآن» است چون بیماری های روانی پیروان خود را درمان می کند و است چون دل های پیروان خود را سلامت، صحت و استقامت میبخشد تا به کسب اخلاق فاضله بپردازند و از زندگی انسانیت بهره مند شوند. 📚قلب سلیم 🖋شهید محراب آیت الله دستغیب ⭕️fatehan.net 🆔 @fatehan
🎙دکتر فاطمی کیست که منکر تأثیر عشق و دوست داشتن بر زندگی باشد؟ عشق نیرو محرکه‌ای است برای انجام حرکت‌های بزرگ و راهی است که انتهای آن به موفقیت منتهی می‌شود. انسان‌ها به دلیل نیاز به عشق و دوست داشتن این موضوع را از همان دوران کودکی تجربه می‌کنند. امام علی علیه السلام می فرماید: دوستی و دوست داشتن انسان‌ها، پیوند بین آنها را مستحکم خواهد کرد. عشق و دوست داشتن باعث اتصال هیجانی بین انسان‌ها میشود. اتصال هیجانی نیز با امنیت درونی ارتباط مستقیم دارد؛ در نتیجه به هر میزان عشق را به معنای واقعی کلمه تجربه کنیم، می‌توانیم امنیت درونی بالاتری داشته باشیم. دکتر سید محسن فاطمی در این کارگاه پیرامون عشق و کارکردهای آن سخن گفته است. 📢لینک دریافت رایگان کارگاه 📥 ⭕️ fatehan.net/post/119 🆔 @fatehan
✅فصل تحول7⃣ 💢مطالعات جزیره ای 🔸یکی از مشکلات پژوهش های علوم انسانی ای است. 🔸یک مفهوم را با استفاده از آیات و روایات انتخاب می کنند و بنا را بر این می گذارند که همه مشکلات جامعه بشری را با آن مفهوم حل کنند! 🔸هرکسی مهم ترین فضیلت اخلاقی را که زیربنای همه فضائل است مفهوم مورد تحقیق خود می داند! 🔸ریشه این مشکل به است. 🔸در حد اعلای آن لازم داریم که از اندیشه اسلامی ارائه دهند. این طرح کلی که حاصل سالها با معارف است با و موجب می شود از سخنان و فاصله گرفته شود و ظرفیت بر محور معارف اهل بیت را فراهم می کند. ای کاش چنین شخصیت جامعی زودتر ظهور کند. 🔸در سطوح پایین تر نیز باید به این آگاهی و برسیم که از ای پرهیز کنیم. باید پژوهشگران ما دغدغه تشکیل داشته باشند. اگر مجتهد نیستند نظام مفاهیم که به ذهن شان رسیده است را به مجتهدین دهند تا برداشت های غلط حداقلی شود. 🔸در این گفتگوها و رفت و برگشت ها در سطوح مختلف کم کم نظام مفاهیم اسلامی شکل خواهد گرفت. با شکل گیری آن سه امر مهم محقق می شود: 🔹اولا بستر پژوهش های در اندیشه اسلامی فراهم می شود و بدین گونه می توان از یافته های آنها در منظومه معارف اسلامی بهره گرفت. 🔹ثانیا امکان پژوهش های موجود و آن در این منظومه معارف مهیا می شود و از و هرز رفتن آن ها در اندیشه غربی جلوگیری می شود. 🔹ثالثا امکان به پژوهش های و فراهم می شود تا در بستر معارف اسلامی حرکت کنند و پژوهش هایی با اندیشه کلی اسلامی شکل بگیرد. 🖋 ⭕️fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 📋اینجا دانش گاه ساخته نشده است ! «طراحي كنيد پره‌ي شوفاژي را به صورتِ مثلثِ متساوي‌الساقين با قاعده‌ي a و زاويه‌ي راس O كه از انتهاي آن وزنه‌اي به وزنِ M آويزان است، به صورتي كه كمترين خمش (خيز) را داشته باشد، و توأمان بيش‌ترين انتقالِ حرارت را. ضمنا به دليلِ محدوديتِ جا، ماده‌اي را براي ساختِ آن انتخاب كنيد كه كم‌ترين ضريبِ انبساطِ طولي را داشته باشد...» يك مسأله‌ي مشكلِ پارامتريك! يك لغز! يك چيستان مزخرف! و البته از ديدِ آقايان، انتهاي سؤالِ علمي. علم به معناي ترجمه‌ايِ آن. براي حلِ آن تصويرِ سياه و سفيدِ جد و آبائت پيشِ چشمت مي‌آيد و از رياضيِ دبستان تا معادلاتِ ديفرانسيلِ دو را بايد از بر باشي. اما... خيال مي‌كني با حلِ آن گرهي از مشكلاتِ فروبسته‌ي اين مملكت حل مي‌شود؟ فرداروز كه فارغ‌التحصيل و جوياي كار، رفتي در يك ساخت‌مان و زيرِ دستِ يك تاسيساتي شروع كردي به نصبِ شوفاژ، جرينگي مي‌فهمي كه اين مسأله نه به دردِ دنيايت خورده است و نه به دردِ آخرت. دو زاري‌ات مي‌افتد و مي‌فهمي كه دانش‌جويانِ زرنگ‌تر از تو، همان موقع اين را دريافته بودند كه چنين مسائلي را دودره مي‌كردند و از رو دستِ تو كپي مي‌كردند. مي‌بيني چيزهايي را آموخته‌اي كه در هيچ‌جاي اين مملكت كاربرد ندارد. چهار سال يا شش سال يا هشت سال زنده‌گيِ دانش‌جويي، فقط تو را از زنده‌گيِ واقعي دور كرده است. همين. تازه نه فقط به اندازه‌ي همين مدتي كه وقت صرف كرده‌اي كه پاره‌اي اوقات به قاعده‌ي يك عمر از زنده‌گي پرت مي‌افتي! چرا؟ براي اين كه دانش‌گاه، دست‌‌گاهِ فكريِ تو را قرم‌قات كرده است. چيزهايي يادت داده است كه در هيچ كجاي اين ملك به كارت نمي‌آيد. و اتفاق را در ممالكي كه از ايشان علم را ترجمه كرده‌ايم، بيش‌تر به كار مي‌آيد. چه بايد كرد تا خود را عاطل و باطل نپنداريم؟ راهي نداري جز اين كه بروي سراغِ اصلِ سرچشمه و مظهرِ آب... دانش‌گاهِ ما از زنده‌گيِ مردمِ كشورش فاصله گرفته است. نه دانش‌گاه كه كلِ سيستمِ آموزشيِ ما از چنين داء معضل و كارِ بي‌بيرون‌شدي رنج مي‌برد. سؤالي از بيرون به دانش‌گاهِ ما ارائه نمي‌شود. صنعت هرگز دانش‌گاه را در حد و اندازه‌اي نمي‌داند كه از او سؤال بپرسد. او طاقتِ ديدنِ ريختِ اتوكشيده‌ي يك استادِ متفرعن را ندارد كه بدونِ اين كه حتا تا به حال يك قابلمه‌ي واقعي طراحي كرده باشد، از صدر و ذيلِ صنعت انتقاد مي‌كند. دانش‌گاه هم توانِ گفت‌گو با صنعت‌گرِ روغنيِ دست به آچارِ خسيس را ندارد. كسي كه حتا حاضر نيست يك بخشِ يك اتاقه‌ي تحقيق و توسعه (R&D) در كارخانه‌اش راه بياندازد. هر دو هم حق دارند. يا دستِ كم اين‌گونه مي‌پندارند. در همه‌جاي دنيا دانش‌گاه ساخته مي‌شود تا مشكلاتِ علميِ آن كشور را حل نمايد، اما در جهانِ سوم مسأله جورِ ديگري است. اين‌جا دانش‌گاه ساخته نشده است. دانش‌گاه ترجمه شده است. 📚نشت نشاء 🖋رضا امیرخانی ⭕️fatehan.net 🆔 @fatehan
چگونه فرزندان مان را تربیت کنیم.mp3
4.1M
📻 🎙استاد پناهیان ▫چگونه فرزندان مان را تربیت کنیم ؟ 🕰07:44 🌐www.fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 📋آن کسی می تواند راه خدا را تا آخر بپیماید، به سر منزل و هدف منظور و مقصود نائل آید که مطمئن باشد حالت اطمینان و سکون در او باشد. اطمینان به این معناست؛ یعنی جاذبه ای او را بکشاند. جاذبه ایمان، جاذبه علاقه به خدا، جاذبه علاقه به هدف، آنچنان او را مجذوب کند و به سوی خود بکشاند که همۀ جاذبه های دیگر برای او هیچ و پوچ و مسخره بیایند. 📚طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 📒 صفحه 161 ⭕️Www.fatehan.net 🆔 @fatehan
1_395067983.pdf
194.1K
💢 دعایی از (علیه السلام) برای (عجل الله تعالی فرجه) ➖ اعمال روز ➖ یونس بن عبدالرحمن روایت کرده که حضرت رضا (علیه السلام) امر فرمودند به دعا نمودن برای حضرت صاحب الامر (عجل الله تعالی فرجه) به این دعا .... 🔹 @fatehan
📒شماره های جدید نشریات علمی دانشجویی، در سایت فتح بارگذاری شد: 📘 دوماهنامه نشریه شاکله: 🔖سال هفتم، شماره پنجم 🔖سال هشتم، شماره اول 🔖سال هشتم، شماره دوم 📩 از طریق: Www.fatehan.net/post/134 📘فصلنامه رواشناسی اسلامی فرا 🔖سال پنجم، شماره هفتم 📩 از طریق: Www.fatehan.net/post/131 🛑 @fatehan
📖 تنها یک رایج و غالب در جهان امروز هست و هرکسی اینگونه نباشد، به او میگویند و برای اینکه دلشان نشکند میگویند رو به رشد! در حال توسعه برای تعیین میزان توسعه یافتگی نیز عدد گذاشتند تا قدرت سنجش و مقایسه داشته باشند، مثلا به تعداد هر هزار نفر باید ۲۵ متر فضای بازی، چهار رستوران، دوتا بزرگراه، چهار تا کتابخانه ، دو تا تئاتر و... وجود داشته باشد، کشورهای توسعه یافته میگویند. کسی ضد سبک زندگی بخواهد زندگی کند زندگی برایش سخت میشود. اگر کسی طبق سبک زندگی رفتار کند، پذیریش تفکر آن نیز برایش آسان میشود بعد به تدریج ممکن است آن تفکر را بپذیرد. به همین خاطر مهم نیست آدمهایی اعتقاد دارند یا ندارند، صدقه میدهند یا نمیدهند، کاری ندارد، عمل انسانها طبق مهم است. آدمها در آن جاده ای که غرب میکشد، دارند میروند. خیلیها هم دلشان نمیخواهد ولی دارند در همان مسیر حرکت میکنند و تأثیر میپذیرند. البته میتوانند پیاده شوند و برعکس بروند، ولی بچه هاشان در همان مسیر ماشین و جاده میروند. امری است که اگر داشته باشید و ترویجش کنید، وقتی که رایج شد میشود. بعد از آن به هنجار و سپس به قانون تبدیل میشود، آن وقت هرکس خواست خلافش عمل و حرکت کند، میشود خلاف قانون ، هنجار وعرف، در چنین شرایطی وجه غالب میشود. 📚سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی 🖋دکتر محمدصادق کوشکی ⭕️Www.fatehan.net ⭕️ @fatehan
| باز خوانی اسناد لانه جاسوسی 👤استاد رحیم پور ازغدی « از داشتن محافظ لذت می برد . بیشتر یک بروکرات است تا یک انقلابی . همواره روشنفکری ملایم طبع بوده است . نسبت به ملاقات پارسال کمی شکم آورده است . لباس های کاملا سفارشی می پوشد . در این ملاقات سه بار ساعت طلایی جدیدش را به رخ من کشید . دیگر بنظر نمی رسد او آن دانشجوی ژولیده ای باشد که در پاریس خانه اش مقر طرفداران خمینی باشد . آنچه در این چند جلسه بنظرم آمد این است که او شدیدا جاه طلبی سیاسی و غرور دارد. » این بخشی از سند گزارش مامور سیا در سال 57 پس از دیدار با رئیس جمهور ایران است. 🔹اگر می خواهید با شیوه نفوذ و ارتباط گیری مامورین سازمان سیا با مسئولین سطوح بالای جمهوری اسلامی از سخنگوی دولت گرفته تا رییس جمهور آشنا شوید ... ♦️اگر میخواهید با داستان ارتباط گیری مامورین آمریکایی با چند تن از مراجع تقلید ایران آشنا شوید ... 🔹اگر میخواهید بدانید که چگونه آخرین امید سرمایه داری در ایران یک مرجع تقلید می شود ... ♦️اگر میخواهید با شیوه نفوذ آمریکایی ها از طریق تدریس زبان انگلیسی ، مسابقات ورزشی ، جوایز هنری و سینمایی ، علوم انسانی آشنا شوید ... 🔹اگر میخواهید با شیوه ایجاد شبکه ای از اساتید غربگرا در دانشگاه های ایران و ترویج حس غرب گرایی و آمریکا دوستی در دانشگاه ها آشنا شوید .. و ... لازم است « اسناد لانه جاسوسی » را مطالعه کنید . این اسناد نقشه های بسیار پیچیده شمن را نشان می دهد . نقش های که قطعا همین الان بسیار پیچیده تر از گذشته در حال اجراست . 📥دریافت صوت جلسات 👇 ⭕️fatehan.net/post/65 🆔 @fatehan
🔹طی یک ماه اخیر هفت یادداشت با عنوان "فصل تحول" توسط یکی از همراهان فتح در کانال منتشر شد. شما می توانید نظرات تان را در خصوص این مجموعه از طریق آی دی مدیر کانال مطرح بفرمایید. 🔸فصل تحول 1: باورمندی حقیقی https://eitaa.com/fatehan/1453 🔸فصل تحول 2: ابتناء https://eitaa.com/fatehan/1469 🔸فصل تحول 3 : باتلاق مبانی https://eitaa.com/fatehan/1473 🔸فصل تحول 4: نهر عظیم https://eitaa.com/fatehan/1477 🔸فصل تحول 5: چالش پاورقی! https://eitaa.com/fatehan/1483 🔸فصل تحول 6: لنزت را عوض کن! https://eitaa.com/fatehan/1486 🔸فصل تحول 7 : مطالعات جزیره ای https://eitaa.com/fatehan/1490 🔴همچنین شما نیز می توانید یادداشت هایی که متناسب با اهداف هستند را از طریق آیدی زیر در این کانال منتشر کنید: 💠 @moshaver1 ⭕️fatehan.net 🆔 @fatehan
📚 📒پای درس اهل بیت 📋برای آنها که دلتنگ زیارتند ... 💠قال أبو عبد الله (عليه السلام): يا سدير تزور قبر الحسين عليه السلام في كل يوم؟ قلت: جعلت فداك لا، قال: فما أجفاكم، قال: فتزورونه في كل جمعة؟ قلت لا، قال: فتزورونه في كل شهر؟ قلت: لا، قال: فتزورونه في كل سنة؟ قلت: قد يكون ذلك، قال: يا سدير ما أجفاكم للحسين عليه السلام أما علمت أن لله عز وجل ألفي ألف ملك شعث غبر يبكون ويزورون لا يفترون وما عليك يا سدير أن تزور قبر الحسين (عليه السلام) في كل جمعة خمس مرات وفي كل يوم مرة؟ قلت: جعلت فداك إن بيننا وبينه فراسخ كثيرة فقال لي: اصعد فوق سطحك ثم تلتفت يمنة ويسرة ثم ترفع رأسك إلى السماء ثم انحو نحو القبر وتقول: " السلام عليك يا أبا عبد الله السلام عليك ورحمة الله وبركاته " تكتب لك زورة والزورة حجة وعمرة، قال: سدير فربما فعلت في الشهر أكثر من عشرين مرة. 💠امام صادق علیه السلام به سدیر فرمودند: ای سدیر آیا قبر حسین علیه السلام را هر روز زیارت می کنی؟ عرض کردم فدایت شوم نه، فرمودند: چقدر شما جفا می کنید آیا پس در هر ماه او را زیارت می کنی؟ عرض کردم: خیر فرمودند: آیا پس در هر سال او را زیارت می کنی: عرض کردم گاهی اوقات چنین می شود، فرمودند: ای‌ سدیر چقدر شما به حسین علیه السلام جفا می کنید مگر نمی دانی که خداوند هزار هزار فرشته ژولیده موی و غبار گرفته دارد که گریه می کنند و امام حسین علیه السلام را زیارت می کنند و هرگز خسته نمی شوند و هیچ باک و رنجی بر تو نیست ای سدیر که در هر جمعه 5 مرتبه و در هر روز یک مرتبه قبر امام حسین علیه السلام را زیارت کنی، عرض کردم: فدایت شوم میان ما و او فرسخ های بسیاری است. حضرت فرمودند: بر روی پشت بام خانه ات برو، پس توجهی به جانب راست بعد چپ بنما پس سرت را بلند کن و بسوی آسمان پس رو کن بسمت قبر امام حسین علیه السلام و بگو "السلام علیک یا اباعبدلله السلام علیک و رحمة الله و برکاته" که برایت بدین خاطر یک زیارت نوشته می شود، این زیارت یک حج و یک عمره است سدیر گفت: چه بسیار که این فرمایش را در هر ماه بیش از بیست مرتبه انجام می دادم. 📖كافي (ط - دار الحديث) ؛ ج‏9 ؛ ص349 🔹 🔸 🌐Www.fatehan.net 🆔 @fatehan
مومن و دین دار واقعی کیست.mp3
2.11M
📻 🎙استاد رحیم پور ▫دیندار واقعی کیست ؟ 🕰01:47 🌐www.fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 📋مشکل و گیر ما این است که خودمان را نشناخته‌ایم. ما داریم در این دنیا خودمان را خرج می‌کنیم و بی‌خیال هم هستیم‌‌‌؛ درست مثل کسی که در شب، یک اسکناس و یک چک ارزشمند را به خیال اینکه کاغذ است؛ روشن کند تا یک قِرانی‌اش را پیدا کند، که صبح می‌فهمد چیزی را شمع راه رسیدن به یک قِرانی کرده است که یک میلیارد ارزش داشته است. این جاست که فریاد یاحَسْرَتَا سر می‌دهد. پس دقت كنيم که عمر خود را، هستی خود را در این دنیا خرج چه چیزی کرده‌ایم؟! 🖋 📚 - صفحه ٥٩ ⭕️fatehan.net 🆔 @fatehan
🔰 نخستین نشریه تخصصی تاریخ شفاهی اهواز با نام منتشر شد 📍 این نشریه به همت واحد خواهران با موضوع سالگرد "حادثه مسجد گوهرشاد" و روز "عفاف و حجاب" تولید شده است. 🔎 در این شماره مطالبی همچون ، ، معرفی کتاب ، گفتگو با خانم ، معرفی مستند و خاطرات در 8 سال دفاع مقدس را می خوانیم. 📌 این نشریه در 6 صفحه به سردبیری و با مطالبی از ، و منتشر شده است 🌐 این نشریه را می توانید از لینک زیر دانلود و مشاهد کنید : ⭕️https://b2n.ir/316184 🆔 @fatehan
📖 📋ایمان دو جور است: یک جور ایمان مقلدانه، متعصبانه. چون پدران و بزرگتران باور کرده بودند، ما هم باور کردیم، چون در کتاب ما، در حوزه ی دین ما، این جور می گویند، ما هم این جور می گوییم، ولو تو دلیل بیاوری، بیخود آوردی، حرف تو را قبول نمی کنیم. مثل عامه مردم، از نوع مردم اگر بپرسی آقا، از کجا گفتی که پیغمبر اسلام حق است؟ هیچ نمی دانند، هیچ نمی دانند! چون پدرها گفتند، چون معلم توی مدرسه گفته و... ایمان هم داردها؛ یعنی واقعا باورش آمده که پیغمبر حق است، اما این باور از زبان این و آن از روی تقلید و چشم بسته به دست آمده است. ایمان است اما ایمان بدون دلیل و فقط از روی تعصب. و تعصب می دانید یعنی جانبداری بدون دلیل، جانبداری ازروی احساس، نه از روی منطق، این را می گویند تعصب. ایمان مقلدانه و متعصبانه در اسلام قیمتی ندارد. چون ایمان وقتی از روی تقلید و تعصب بود، زائل شدنش هم به آسانی کسب خود ایمان تقلیدی، آسان است. همینطور که مفت بدست می آید مفت از دست می رود. ایمان دوم ایمان از روی آگاهی است. نقطه مقابل ایمان از روی تعصب... 📚 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🖋 استاد سید علی خامنه ای 🗒صفحه ۹۰ ⭕️Www.fatehan.net 🆔 @fatehan
اعتراض.MP3
3.34M
📻 🎙استاد رحیم پور ▫اعتراض، وصیت امام ▪️اگر مسؤلین را بیدار نکنیم وسط معرکه به خواب می‌روند... 🕰02:03 🌐www.fatehan.net 🆔 @fatehan
⭕ آقایان ایست!! کارگران مشغول تحصن اند!! 🔸آقایان ایست!! مگر آقایان حرکتی ام کرده اند که حال بخواهیم فرمان ایست بدهیم؟ خوب مشغولمان کرده اند؛ همه را به خود مشغول ساخته اند. از نماینده و وزیر و طلبه تا دانشجو و روشنفکر و بچه بسیجی و.. 🔸 نماینده اش مشغول تبریک گفتن میلاد دو صد نور نوزاد تازه مولود یافته ی همکارش در مجلس است و آن یکی شان هم مشغول توئیت بازی و دعواهای جناحی خودشان و دیگری از هیات رئیسه می‌خواهد چند دقیقه ای قیام کنند تا در جهت حمایت از مردم آمریکا اندکی مرگ بر آمریکا سر دهیم(قبول باشد. تقبل الله.) 🔸دانشجو و طلبه اش مشغول درس و بحث و کتاب و لمعه و مکاسب و کشف و فراگیری نظریات توماس هابز و ژان بدن و ارسطو و.. کلیات ابوالبقایی که شاید شاید خدای ناکرده در بهترین حالت تبدیل به عالم به عملمان کند و تبلور علم لاینفع. علمی که صرفا ما را به یک خود ارضایی اطلاعاتی و شناختی که آنهم یحتمل از سر عادت انسانیست می‌رساند و چند روزی حالمان را خوب می کند. بگذریم. 🔸آن قدر مشغولیم که دیگر بدن و حس و ذهنمان کرخت شده است. عادت کرده ایم که بشنویم فلان کارگر بیچاره سه ماه است که حقوق نگرفته و بیش از سی روز است وسط کرونا و گرما کف خیابان های شوش تحصن کرده است و ککمان نگزد!! قلمم بشکند اگر ننویسم چندین هفته است که جماعتی حیرون و سرگردان مطالبه حق خود را غریو می کنند و اصلا انگار نه انگار. 🔸آقایان نماینده!! آقای رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان!! برادران انقلابی علمدار حزب الله عزیز در مجلس!! در این سه ماه اندی وقت نداشتید یک سری به این عيال الله بزنید!؟ البته خود می دانم به گزاف سخن می گویم! انتظار بی جاییست! این حرف ها در قد و قواره جنابتان نیست. 🔸 پس از چند دهه رواج سرمایه‌داری، اجرای سیاست‌های نئولیبرالی، خصوصی‌سازی‌های فله‌ای، نظام حقوقی تبعیض‌آمیز، و... شاهد آن هستیم، که سفره‌ی کارگران هر روز کوچک و کوچکتر شده و اعتراض‌های مسالمت‌آمیز با برخورد های امنیتی پاسخ داده می شود هر روز هزینه جدید برای نظام و انقلاب. 🔸اعتقاد راسخ دارم؛ آن که حق کارگر هفت‌تپه ای و آق دره ای و... را پایمال کرده، دنباله ی داخلی همانی است که سردارمان را ترور کرد. قاتل سردار پشتوانه و ریشه ی بین المللی همان هایی است که خون مردم کشور را در شیشه کرده اند. استکبار داخلی سایه و دنباله ی استکبار خارجی است و عمل هر دو یک نتیجه می دهد؛ ناامیدی روز افزون مردم و ریزش سرمایه اجتماعی حاکمیت. 🔸خروجی سکوت و انفعال و محافظه کاری برخی متمسکین به انقلاب و روحانیت و... همانیست که ترامپ سالها دارد با تحریم و تهدید و.. دنبال می کند و خود نمی داند چه جاده صاف کن هایی در داخل دارد. نفس انقلاب تنگ است و گلویش را مترفین و اشراف و رهبان و متفرعنین خودی و غیر خودی گرفته اند؛ بار مشکلات بر گُرده مردم فشار ترسناک و درد آوری دارد. احتمالا درکی ندارید از این فشار!! حق دارید.. 🔹سال‌ها از خصوصی‌سازی‌های خانمان سوز می‌گذرد و هر از گاهی در گوشه و کنار بوی تعفن رانت و فساد حاصل از این مفت‌فروشی‌ها به مشام می‌رسد. نتیجه آن که انبوه کارگران درمانده می‌مانند و ماه‌ها حقوق‌های معوق و سفره‌های خالی و شرمندگی‌شان در مقابل همسر و فرزندان. 🔸کارگر است و راهی جز اعتراض و تجمع برای احقاق حقوق خود ندارد. آخرم انگ امنیتی و پرونده و اخیرا هم ته تهش تبرئه می شوند. بدیهی است که تا وقتی گلوگاه فساد در خصوصی‌سازی‌ها باز است، سیل بیکاری کارگران و حیف و میل اموال عمومی و بیت‌المال هم با قدرت و سرعت جریان دارد و تا وقتی این‌چنین است، تجمع و اعتراض کارگران هم طبیعی است و بگیر و ببند هم پشت‌بندش؛ و دوباره همین دور باطلِ آیه و قسم و التماس و زاری که این‌ها کارگرند و حق‌شان را طلب کرده‌اند، حق‌شان را! به خاطر طلب کردن‌ حق‌شان، حق نیست که اینطور منکوبشان کنید. 🔸لا اقل یکبار حضرات معظم در جمع شان حاضر شوید! تا کی صرفا چند جوان که آنان را هم اخیرا متصف به صفت خوارج مسلکی کرده اید پای درد و دل اینان بنشینند!! باور بفرمائید که همین چند جوان هم دیگر روی دیدن چشمان اشک بارشان را ندارند. 🔸آنقدر فضا را ایدئولوگ های جریان محافظه کاری تنگ و مسخره کرده اند که نخبگان فکری را به نام اهداف اسلامی و حتی گاه انقلابی، به انتزاعیات انتولوژیک و کلیاتی موهوم در همه زمینه ها مشغول کرده اند. توانسته اند کارکرد جنبش های دانشجویی و اجتماعي را به جَنگ سیاسی و جُنگ شادی و اکران فیلم محدود بکنند. 🔸شرایط این روزهای کشور به ما هشدار می دهد که در حال از دست دادن « امکان جامعه قدسی» هستیم. به ما هشدار می دهد که ما داریم جامعه ای را به وجود می آوریم که در آن ضعفا نمی توانند حق شان را از اقویا بگیرند و این چنین جامعه ای، هرگز دینی و قدسی نیست. 🖋 ⭕️ Www.fatehan.net 🆔 @fatehan