جَذَوات | فاطمه داداشی
🔺فلسطین مظلوم یا مقاوم؟ درباب اشتباه غلبهی روایت مظلومیت بر مقاومت ✍️#فاطمه_داداشی 🔸من تا امروز
🔺سه روز پیش نوشتم غلبهی روایت مظلومیت در نهایت به ضرر مردم غزه خواهد بود.
🔸رهبر انقلاب امروز:
«هرکس درباره غزه صحبت میکند باید از صبر و اقتدار مردم غزه هم بگوید وگرنه به این مردم ظلم میشود.»
#فاطمه_داداشی
https://eitaa.com/joinchat/3609395399C48959207fd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺حالا ما برویم دورههای موفقیت شرکت کنیم و جملات انگیزشی بخوانیم برای اینکه چند روز بیشتر سر پا بمانیم و معنایی برای روزمرهمان بسازیم.
🔸اما مطمئنم این پسرک که اینچنین مقتدرانه روی مخروبههای کاشانهاش نشسته و آیۀ استرجاع میخواند، بهتر از همهی ما «معنا»ی زندگی را فهمیده است.
✍️#فاطمه_داداشی
https://eitaa.com/joinchat/3609395399C48959207fd
🔺چطور میتوان به غزه کمک کرد؟!
✍️ #فاطمه_داداشی
نه فقط مسالهی فلسطین، که غالب بحرانهای اجتماعی نیازمند فلسفهورزی و توضیح و تقریر وضعیت بحرانی، در صورتبندیهای مختلف است.
ما -بهویژه جریان انقلابی- غالباً در مسائل اجتماعی(و نه حتی بحرانها) اقدام و عمل را مبنای حرکت قرار دادهایم، بدون آنکه بهاندازهی لازم و کافی پیرامون وضعیت بحرانی فلسفهورزی کرده باشیم.
چه بسا حتی آن را غیر ضروری دانستهایم و مکرراً از باب اینکه «فعلا حرکتی بزنیم تا اوضاع بدتر از این نشود»، فلسفهورزی را به محاق بردهایم.
من ضرورت اقدام و عمل را نفی نمیکنم و قائل به تعطیلی و تعویق اقدام و عمل نیستم؛ اما عمل را زمانی مطلوب و موثر میدانم که در یک موقعیت دیالکتیکی با فلسفهورزی قرار بگیرد تا بتواند نسبت خودش با واقعیت را دقیقتر کرده و اثربخشیاش را دوام ببخشد. و الا مائیم و اقدامات پیدرپیِ کمثمر و گاه متناقض!
#فاطمه_داداشی
https://eitaa.com/joinchat/3609395399C48959207fd
🔺 روزگار بعد از این، همهچیز دروغ خواهد بود.
روزگار بعد از این، روزگار «تردید» است...
✍️ #فاطمه_داداشی
https://eitaa.com/joinchat/3609395399C48959207fd
🔺ضرورت استقلال زن و عاملیت او
▪️برخلاف باور عمومی که زن را مظهر جمال الهی و مرد را مظهر جلال الهی میداند، وجود مبارک فاطمه (سلام الله علیها) نشان از مظهریت «جلال» الهی نیز بر پهنهی زمین و آسمان دارد.
▪️جنس زن، کما اینکه مَظهَر و آشکارشدهی اسم جمال(زیبایی) است، میتواند مُظهِر و آشکارکنندهی اسم جلال(کبریایی) الهی نیز باشد.
▪️این جلال و کبریایی نه از قدرتهای اکتسابی نشأت میگیرد، و نه از اقتدار اعتباری و نه قدرت بدنیِ زایلشدنی(که عمدتا دربارهی مردان چنین است)؛ بلکه از درون و شأن وجودی زن بما هو زن میجوشد.
▪️بر خلاف اسم جمال که نوعی موهبت الهی به جنس زن است؛ مُظهرِیت زن برای اسم جلال الهی با ارادۀ خود او محقق میشود.
▪️اینجاست که حفظ و تقویت و تعمیق استقلال و عاملیت زن بعنوان بستر تحقق و آشکارکنندگی اسم جلال الهی در وجود زن، ضرورت مییابد.
✍️ #فاطمه_داداشی
https://eitaa.com/joinchat/3609395399C48959207fd
🔺این روایت را یکی از مخاطبانم در ارتباط با نوشتهی قبلی فرستاد.
▪️در برخی روایات دیگر هم چنین مضامینی آمده، که از عظمت و جلالت حضرت زهرا یا حضرت زینب (سلام الله علیهما) چشمها فرومیافتاد.
▪️چنانکه که سابقا در تبیین فلسفهی حجاب نوشته بودم، مسالهی پوشش و حجاب را بایستی ناظر به جلالت و کبریایی زن تبیین کرد که در آن، زن در انتخاب و تحفظ بر حجاب، اراده و عاملیت استقلالی دارد؛ برخلاف نگاه سنتی غالب که حجاب را در نسبت با جمال و زیباییهای زنانه تعبیر میکنند که نگاهی مردمحور است و زن در انتخاب آن منفعل از نگاه مرد است.
[این سلسله استوری ها را در هایلایت «تفسیر حجاب» در اینستاگرامم نوشتهام(لینک اینستاگرامم در بیوی کانال)]
✍️ #فاطمه_داداشی
https://eitaa.com/joinchat/3609395399C48959207fd