🌺 #نمازبلندترینفریادها
🌷 شهید سید مرتضی آوینی:
🔹« جنگ ما با شیطان از محراب #نماز آغاز میگردد. محراب از ریشهی «حرب» است، یعنی محراب #نماز میدان جنگ ماست ، و با همان تکبیرهیالاحرام نخستین، #نماز گزار همهی قدرتهای ظاهری و مجازی را نفی میکند و به مبدأ همهی قدرتها، ذات ذوالجلال، متوجه میشود.
🔹محراب #نماز میدان جنگ با قدرتهای شیطانی است
و پیروزی ما در جبهههای نبرد مدیون این مبارزهای است
که حضرت رسول اکرم آن را «جهاد اکبر» گفتهاند.
✔ ریشهی قیام ما و همهی قیامهای حقیقی در طول تاریخ انبیا در اقامهی #نماز است.
🌺 #نماز بلندترین فریادهاست و بجز #نماز گزاران، هیچ کس نیست که جرأت فریاد کشیدن در برابر ظلم داشته باشد.»
🌷 نثار روح مطهر شهید "سید مرتضی آوینی" صلوات
🌸 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّـدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🍃🌹🍃
@fatemi222
سه نوع نگاه
https://eitaa.com/ahkam31/1693
هشت برنامه پیشگیری فحشا
https://eitaa.com/ahkam31/1692
سه نکته در نفقه
https://eitaa.com/ahkam31/1691
🌑ﺁﺛﺎﺭ ﻭﯾﺮﺍﻧﮕﺮ ﮔﻨﺎﻩ
« ﻇَﻬَﺮَ ﺍﻟْﻔَﺴﺎﺩُ ﻓِﻲ ﺍﻟْﺒَﺮِّ ﻭَ ﺍﻟْﺒَﺤْﺮِ ﺑِﻤﺎ ﻛَﺴَﺒَﺖْ ﺍَﻳْﺪِﻱ ﺍﻟﻨّﺎ سوره روم ( ﺭﻭﻡ، 41 )»ﻓﺴﺎﺩ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺭﺻﺤﺮﺍﻫﺎ ﻭ ﺩﺭﯾﺎﻫﺎ ﻇﻬﻮﺭ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ
✍ﺍﺛﺮ ﮔﻨﺎﻩ ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﺧﻮﺩﺍﻧﺴﺎﻥ ﻇﺎﻫﺮ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﺩ،
ﮔﻨﺎﻩﺍﻧﺴﺎﻧﯽ
1️⃣ﺩﺭ ﻣﺤﯿﻄﺶ ﻫﻢ ﺍﺛﺮ ﺩﺍﺭﺩ،
2️⃣ ﮔﻨﺎﻩ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﺶ ﺍﺛﺮ ﺩﺍﺭﺩ،
3️⃣ﮔﻨﺎﻩ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﻓﺮﺷﺘﻪ ﻫﺎ ﺍﺛﺮﺩﺍﺭﺩ،
4️⃣ﮔﻨﺎﻩ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺩﺭﺯﺭﺍﻋﺖ ﺍﺛﺮ ﺩﺍﺭﺩ،
5️⃣ ﮔﻨﺎﻩ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽﺩﺭ ﺟﻮّ هوا ﺍﺛﺮ ﺩﺍﺭﺩ .
6️⃣ﺩﺭ ﻧﺴﻠﺘﺎﻥ ﺍﺛﺮ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺭﺩ،
ﮔﻨﺎﻩ ، ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺍﺛﺮ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺭﺩ، ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮔﻨﺎﻩ
ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺧﯿﺎﻝ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺩﺭ ﺟﺎﯼ ﺧﻠﻮﺗﯽ ﮔﻨﺎﻩ
ﮐﺮﺩ ﻭ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﺪ ﻭ ﺭﻓﺖ.
✍علامه طباطبائی: هر پر کاهی که در ته چاهی
حرکت می کند ، موج بر می دارد و تا به آسمانها
اثر دارد. برگی که از درخت ، بر زمین می افتد ،
در عالم تاثیر گذار است ؛ چطور فکر میکنید ،
گناه کردن در عالم ، بی اثر باشد؟
🍃🌹🍃
@fatemi222
🌸🍃﷽🍃🌸
❇️ راز آرامش مؤمن در گرداب ابتلائات
✍🏻 کشته شدن در راه خدا، قله ابتلائات است و در دامنه آن ابتلائات دیگری هم هست؛
«وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَ الْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ»
خداوند میفرماید: «با ترس، گرسنگی یا اموال مورد ابتلا قرار میگیرند و یا با آسیب رسیدن به جان و ثمرات آنها مورد ابتلا قرار میگیرند»
✍🏻 و مؤمنین، هنگامه مواجهه با ابتلائات، ایمانشان زیاد میشود و میگویند:
«حَسْبُنَا اللّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ»
⬅️ حتی اگر همه قدرتهای نظامی، روبروی آنها باشند، با دلی قرص و محکم میگویند:
«هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ»
و «إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ»
#امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند:« هر جا دو جبهه با هم درگیر شدند، پیروزی با جبههای است که صبرش بیشتر است.»
✍🏻 #ابتلاء از سنتهای الهی است؛
و اگر در مسیری که رفتی فحش نخوردی،
#تهدید نشدی، به مال و فرزند و آبرویت آسیب وارد نشده، معلوم میشود که مسیر را درست نیامدهای؛
🔖 چطور میشود هیچ قطعهای از قطعات جبهه باطل را به مخاطره نینداختهای؟!
✍🏻 مؤمن، در باران ابتلائات درگیریها،
#صبر میکند
و خودش را مِلک خدا میداند
و خود را به خدا میسپارد؛
این عرفان کسی است که مقاومت دارد.
«الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون»
✍🏻 #مؤمن میداند که مالک و ربّ او، خداست؛
و او تصمیم میگیرد.
و این راز آرامش مومن است.
🍃🌹🍃
@fatemi222
under-mother's-shadow-1402-09-03-0 majazi.pdf
13.29M
✍️زیرِ سایهٔ مادر
بازخوانی نقش مادرانه های فاطمی در تقویت پیوندهای اجتماعی
@fatemi222
🔴 بزرگترین خطر
⏪ آیه الله حائری شیرازی (ره):
🔹 در شطرنج، شاه سفید یا سیاه را نمیکشند؛ ماتش میکنند که نتواند حرکت کند. وقتی حرکت نکرد، باخته است. اجانب دنبال این نیستند که رهبرما را ترور کنند، دنبال این هستند که ماتش کنند؛ انفعال در او ایجاد کنند؛ درصدد این هستند که حرفش اثر نکند.فرمانش اثر نکند. یعنی راههای حرکت او را ببندند. جلوی تحرکش را ببندند. از هر راهی برود، کیش بشود، از هر نقطهای بخواهد حرکت کند، راهها را بر او ببندند. آنها دنبال این هستند که مطلبی از ایشان صادر بشود، اما واقع نشود!
🔹 مثلا بگوید «اقتصاد مقاومتی»، اما هیچ تغییری نکند. بگوید «همدلی و همزبانی»، اما همانطور که افراد بودند، باشند. اگر این طور شد، این بزرگترین ضرر است. بزرگترین خطر در جمهوری اسلامی این است که رهبر در یک موردی حرف بزند و یکچیز دیگر از آب دربیاید.
🔺 این «کیش» شدن است؛ اگر تکرار شد، «مات» شدن است و ما نباید بگذاریم، کار به اینجا بکشد.
📚 کتاب تمثیلات سیاسی اجتماعی ص۴۳
⏪ صداقت مدعیان آمادگی برای ظهور امام زمان ارواحنا فداه، در میزان پیروی عملی آنها از امام خامنه ای، آشکار می شود.
🍃🌹🍃
@fatemi222
سلام
✍موضوع امشب رابطه نماز و گناه میباشد.
🔹نماز و ترک گناه در قرآن
https://eitaa.com/fatemi222/11300
چگونگی ترک گناه توسط نماز
https://eitaa.com/fatemi222/11301
چگونه نماز انسان را از گناه دور می کند؟
https://eitaa.com/fatemi222/11302
نماز ومحو گناه
https://eitaa.com/fatemi222/11303
داستان نماز گناه ریزان
https://eitaa.com/fatemi222/11305
داستان غفلت از نماز و انواع گناهان
https://eitaa.com/fatemi222/11306
داستان گناه و نماز شب
https://eitaa.com/fatemi222/11307
داستان لقمه حرام و سلب توفیق
https://eitaa.com/fatemi222/11308
سایر مباحث نماز
https://eitaa.com/fatemi222/4701
🍃🌹🍃
منبرک فاطمی
سلام ✍موضوع امشب رابطه نماز و گناه میباشد. 🔹نماز و ترک گناه در قرآن https://eitaa.com/fatemi22
اقامه نماز باعث کاهش گناه میشود👇
از نظر قرآن مجید یکی از آثار نماز این است که انسان را از ارتکاب کارهای بد و ناروا باز می دارد، آنجا که می فرماید:
«وَ اَقِمِ الصَّلَوةَ اِنَّ الصَّلَوةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَ الْمُنْکَرِ»؛
(و نماز را برپادار که نماز (انسان را) از زشتیها و گناه باز می دارد). با این حال ملاحظه می شود که بسیاری از نماز گزاران به گناه و کارهای بد آلوده اند و نماز در گفتار و کردار آنان اثری نگذاشته است؛ در این صورت، معنی آیه یاد شده چیست؟
جواب: اصولا باید توجّه نمود که عامل اساسى بازدارى انسان از خلاف و گناه، همان ایمان و یاد خداست. انسان غافل از خدا به سرانجام اعمال و کردار خویش نمى اندیشد و براى ارضاى تمایلات و غرایز سرکش خود حد و مرزى نمى شناسد.
برعکس، یاد خدا، خدایى که از تمام کارهاى کوچک و بزرگ ما آگاه است، خدایى که از آنچه در اندیشه ما مى گذرد مطّلع و باخبر است، ما را از خودکامگى و هوسرانى و «مرزنشناسى» باز مى دارد.
راه طبیعى و مؤثّر و پیوسته براى کنترل غرایز و خواسته هاى نامشروع، یاد خدا، یاد مقام اولیاى خدا، یاد کیفرهاى خطا کاران و یاد پاداش فرمانبرداران اوست.
قرآن، مردان خدا را چنین معرّفى مى کند: «رِجال لاَتُلْهِیهِمْ تِجَارَة و لاَبَیْع عَنْ ذِکْرِ اللهِ وَ اِقَامِ الصَّلَوةِ وَ اِیتَاء الزَّکَوةِ»؛ (مردانى که نه تجارت و نه معامله اى آنان را از یاد خدا و برپاداشتن نماز و اداى زکات غافل نمى کند).
ناگفته پیداست غفلت از خدا و بى خبرى از او موجب تیرگى عقل و خرد و کم فروغى نور وجدان مى گردد.
امیرمؤمنان(علیه السلام) براى یاد خدا اهمّیّت خاصّى قائل شده و درباره آن چنین مى گوید:
«اِنّ الله جعل الذکر جلاء للقلوب، تسمع به بعد الوقرة و تبصر به بعد العشوة و تنقاد به بعد المعاندة»؛
(خداوند یاد خود را صیقل و روشنایى دل هاى بندگان قرار داده که در پرتو آن گوش آنها شنوا مى شود و چشم آنها بینا مى گردد و به جاى دشمنى و ستیزه جویى، فرمانبردار مى شوند).
على(علیه السلام) در این جمله ها «غفلت» را یک نوع کرى و کورى براى دل ها مى داند که موجب سرکشى و ستیزه جویى و دشمنى انسان با حقّ و حقیقت مى گردد و در برابر آن، «یاد خدا» را مایه شنوایى و روشنى دل معرّفى مى کند که غرایز سرکش را مهار کرده و او را از ستیزه جویى با حقیقت باز مى دارد.
بنابر این بیان، یک فرد غافل از خدا و کیفرها و پاداش هاى او، بسان یک فرد کور و کرى است که بر اسب سرکشى سوار باشد، بدون تردید اسب او را به سنگ ها خواهد کوبید و در میان درّه اى پرتاب خواهد کرد، ولى افرادى که دل هایى بیدار و متذکّر دارند، واکنش اعمال خود را از نزدیک مشاهده مى کنند، سخن حق را کاملا مى شنوند و نفس سرکش را با یاد خدا مهار مى نمایند.
امام باقر(علیه السلام) در ضمن امورى که به یکى از دوستان خود سفارش مى کند، مى فرماید: «همواره به یاد خدا باشید، زیرا یاد خدا میان انسان و ارتکاب عمل خلاف، مانع و حائل مى گردد».
اصبغ بن نباته مى گوید امیرمؤمنان(علیه السلام) فرمود: «در دو موقع به یاد خدا باش، یکى هنگام مصیبت و دیگرى وقتى که با گناه یا خلافى روبه رو مى شوى و یاد خدا در موقع روبه رو شدن با گناه مهمتر است؛ زیرا یاد وى میان انسان و گناه حائل مى گردد».
بدیهى است توجّه به خدا درجاتى دارد و هرگز در همه جا یکسان نیست، گاهى به مرحله اى مى رسد که انسان را در برابر هر نوع گناه بیمه مى کند و ارتکاب گناه به صورت یک محال عادى در مى آید، آنان افرادى هستند که در پرتو یاد خدا قلوبى آرام، دل هایى بیدار، دیدگانى پر فروغ، گوش هایى شنوا و نفوسى فرمانبردار دارند.
در بسیارى از مردم، یاد خدا در درجه متوسّطى قرار دارد، مثلا افرادى پیدا مى شوند که در عین این که به برخى از گناهان آلوده مى گردند، ولى به هیچ وجه حاضر نمى شوند خونى بریزند، مال یتیمى را بخورند و به ناموس کسى تجاوز کنند؛ زیرا مى دانند که کیفرهاى الهى در این موارد بسیار سخت و سنگین است و وجدان آنها در برابر گناهان مقاومت مى کند.
گاهى یاد خدا بقدرى ضعیف و کم فروغ مى گردد که فقط به صورت زمینه اى براى ترک گناه جلوه مى کند، چه بسا عوامل نیرومندترى اثر این زمینه را خنثى مى سازد، ولى هرگاه یاد خدا در همین صورت که ضعیف است و به اصطلاح علّت ناقص است پرورش داده شود، مى تواند انسان را از بسیارى از گناهان باز مى دارد.
🍃🌹🍃
@fatemi222
↩️چگونه نماز انسان را از گناه باز می دارد؟
🔸عامل اساسى بازدارى انسان از گناه، یاد خدا می باشد و یکى از اسرار نماز هم این است که انسان را به یاد خدا مى اندازد.
🔸لذا مقصود قرآن که مى فرماید: «نماز انسان را از گناه باز مى دارد» این است که نماز موجب یاد خدا مى شود و اثر طبیعى آن ایجاد زمینه بندگی و ترک گناه در انسان است،
ولى در عین حال ممکن است بر اثر ضعف توجّه به خدا، عوامل نیرومندترى اثر آن را خنثى سازد.
🍃🌹🍃
@fatemi222
#آثار_نماز
💠 چگونه #نماز انسان را از گناه دور می کند؟ 💠
🌷 ارتباط روزانه با خداوند و برپایی نماز در خانه، به فرد شخصیت و کرامت می دهد و در برابر گناهان خویشتن دارش می کند.
🌷 حضور در نماز جماعت در مسجد دامنه آشنایان شخص را گسترده تر می کند و به همین دلیل، شخص در مکان های متفاوت علاوه براینکه خداوند راناظر می بیند، به سبب ترس از آبرو گناه را کنار می گذارد.
🌷 حضور نوجوان و جوان در مسجد و شرکت در مراسم های دینی اطلاعات
دینی شان را بالا می برد و آنها را در برابر خطرها واکسینه می کند.
🌷 علاوه بر این، با حضور در مسجد دوستان خوبی می یابند و در گروه های مذهبی و سالم عضو می شوند؛ همین امر باعث می شود دست از خطاها بکشند و پایشان به محیط های آسیب زا بازنشود
🌷 به گفته معاون فرهنگی قوه قضاییه، حدود ۹۰ درصد زندانیان کشور، پیش از ورود به زندان اهل نماز نبوده اند و ۷۵ درصد از آنان هیچگاه به مسجد نرفته اند.
📚 مهارتهای دعوت فرزندان به نماز، محمد علی جابری، ص ۱۷.
🍃🌹🍃
@fatemi222
🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃
📚 #بخوان|نماز، وسيله محو گناهان
قرآن، در كنار فرمان نماز، مىفرمايد:
« إِنَّ الْحَسَناتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئاتِ ؛ هود ۱۱۴»
همانا كارهاى نيك، گناهان را محو مى كند و از بين مى برد.
▫️حضرت على عليه السلام مى فرمايد: اگر بعد از گناه، دو ركعت نماز خوانده و از خداوند، عافيت درخواست شود، اثر آن گناه محو میشود. «مَا أَهَمَّنِي ذَنْبٌ أُمْهِلْتُ بَعْدَهُ حَتَّى أُصَلِّيَ رَكْعَتَيْنِ وَ أَسْأَلَ اللَّهَ الْعَافِيَة ؛ نهجالبلاغه، حكمت ۲۹۹»
▫️آرى گناه كه در اثر غفلت از ياد خدا سر مى زند، با نماز و عبادت كه مايه انس و ارتباط با خداوند است، زدوده مى شود و مغفرت، جاى معصيت را مى گيرد.
حجت الاسلام قرائتى ؛ یکصد و چهارده نکته درباره نماز ؛ نکته ۶۳
#حجت_الاسلام_قرائتی
🍃🌹🍃
@fatemi222
🔻نماز موجب فرو ريختن گناهان مى شود
🔸ابن عبّاس گويد: من و سلمان در زير درختى نشسته بوديم.
🔸 سلمان شاخه درختى را كه برگهايش خشك شده بود، جنباند و در نتيجه آن همه برگها به زمين ريخت. جناب سلمان فرمود: ((اى ابوعثمان، از من نمى پرسى كه چرا چنين كردم؟))
🔸گفتم: ((سبب اين كار چه بود؟))
فرمود: ((با پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم در زير اين درخت نشسته بوديم، آن حضرت چنين كرد كه من كردم و سپس به من فرمود: اى سلمان، از من نمى پرسى كه چرا چنين كردم؟ من عرض كردم: يا رسول اللّه، سبب چه بود؟
🔸حضرت فرمود: مؤمن چون وضو بگيرد بر آن وجهى كه دستور آمده بود، و بعد از آن نمازهاى پنجگانه شبانه روز را بجاى آورد، گناهان او بريزد بسان اين ب
رگها كه از اين درخت فرو ريخت.))
آنگاه اين آيه را تلاوت فرمود:
((و اقم الصلوة طرفى النّهار و زلفا من اللّيل….
🍃🌹🍃
@fatemi222
✋غفلت از نماز
🔹در زمان رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله زنى در غياب شوهرش زنا كرد، ولى پس از اين عمل زشت، سخت پشيمان و ناراحت شد و در حالى كه بسيار پريشان بود، در يكى از كوچه هاى مدينه مى گذشت و فرياد مى زد: ((دلونى على رسول اللّه)) (مرا به سوى رسول خدا راهنمايى كنيد).
🔹پيامبر صلّى اللّه عليه و آله او را ديد و پرسيد: ((چرا اين گونه پريشان هستى و فرياد مى زنى؟)) زن عرض كرد: ((در غياب همسرم زنا كردم ؛ پس از مدتى صاحب فرزندى شدم ؛ بعد از تولد، او را در داخل خمره پر از سركه گذاشتم و سپس سركه را فروختم (مرتكب سه گناه شده ام: 1)زناكرده ام، 2) كودك را كشته ام، 3) سركه آنچنانى را فروخته ام).
🔹((فهل لى من توبه؟)) (آياتوبه ام پذيرفته است؟!)).رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله فرمود: ((زناكرده اى، پس بايد سنگسار شوى ؛ مرتكب قتل شده اى كه كيفرش دوزخ است ؛ سركه آنچنانى را فروخته اى و در نتيجه گناه بزرگى كرده اى. اما گمانم آن است كه نماز عصر را ترك كرده بودى و به خاطر ترك نماز عصر و سهل انگارى در نماز، آن گونه منحرف شده بودى كه چنين گناه بزرگى را مرتكب شدى.)
🍃🌹🍃
@fatemi222
✋گناه و محروميت از نماز شب
🔹بركات عظيم نماز شب شامل حال كسي ميشود كه از آن پس، مرتكب گناه نشود. اگر انسان مرتكب گناه شود، از نماز شب و بركات آن محروم ميگردد و در خواندن نماز شب و بيدار شدن در دل شب توفيق نمييابد.
🔹مردي ميخواست نماز شب بخواند. اما نميتوانست از خواب برخيزد. از امير مؤمنان علي ـ عليه السلام ـ علت آن را پرسيد:
🔹«يا اَميرَ الْمُؤْمِنينَ: اِنّي قَدْ حُرِمْتُ الصَّلاةَ بِاللَّيْلِ. فَقالَ اَميرَالْمُؤْمِنينَ: اَنْتَ رَجُلٌ قَدْ قَيَّدَتُكَ ذُنُوبُكَ»؛[ اصول الكافي، ج 3، ص 450.]
🔹اي امير مؤمنان! من از نماز شب محروم شدهام. حضرت علي ـ عليه السلام ـ فرمود: تو مردي هستي كه گناهانت تو را به قيد و زنجير كشاندهاند.
🔹بنابراين، اگر انسان مرتكب گناه نشود، به بركات نماز شب نائل ميگردد. همچنين فردي نزد سلمان فارسي آمد و پرسيد:
🔹«اِنّي لا اَقْوي عَلَي الصَّلاةِ بِاللَّيْلِ. فَقالَ: لا تَعْصَ اللهَ بِالنَّهارِ»؛[بحار الانوار، ج 81، ص 151.]
🔹من بر نماز شب قدرت ندارم (دلم ميخواهد، ولي نميتوانم). فرمود: روز گناه نكن (تا در شب بتواني از خواب به پا خيزي و توفيق خواندن نماز شب را بيابي.)
🔹يكي از علماي بحرين، كه داراي محاسن سفيدي بود، براي من نقل كرد كه: يك سال، دشمنان به يكي از مناطق بحرين حمله كردند و همه مهمات و تجهيزات خود را براي تصرف آن به كار گرفتند. اما آن منطقه، نفوذناپذير بود، در حالي كه مردم آن منطقه نيز از نظر عِدّه و عُدّه، ضعيف بودند.
🔹فرمانده دشمنان گفت: در اين منطقه رازي وجود دارد كه بايد به آن پي ببريم، جاسوسي را به آن منطقه فرستاد. وي علت آن را از فردي پرسيد.
مرد بحريني به جاسوس گفت: چون در ميان ما گناه نيست و حكم خدا را جاري ميكنيم، در نتيجه، دست خداوند بالاي سر ما است و تا خداوند ياري دهنده ما است، شما موفق نميشويد.
🔹فرمانده، پس از شنيدن ماجرا، براي آلوده كردن آنان چارهجويي كرد. روزي به حاكم آن منطقه پيام داد كه ما از جنگ با اين منطقه صرف نظر كرديم. به اين شرط كه هر يك از شما يك دانه تخم مرغ به ما بدهيد تا دست خالي نرويم.
🔹مردم پذيرفتند و هر كدام، يك تخم مرغ به وسط ميدان شهر آوردند و در نتيجة تودة بزرگي از تخم مرغ به وجود آمد.
آنگاه فرمانده پيام داد كه از بردن تخم مرغها نيز پشيمان شدهايم و جنگ را رها ميكنيم. هر كس تخم مرغ خودش را بردارد. مردم در گرفتن تخم مرغ، از يكديگر پيشي ميگرفتند و هر يك، تخم مرغ درشتتر را بر ميداشت و به سهم و حقوق خود توجهي نداشت. به اين ترتيب، مردم به حرام آلوده شدند.
🔹فرمانده دشمنان، پس از آن جريان، با يك حمله، منطقه را تصرف كرد. مردم پرسيدند: چه نقشهاي در كار بود؟ فرمانده گفت: تا شما با خدا بوديد، نفوذناپذير بودي. اما وقتي كه به گناه و خوردن مال مردم آلوده شديد، آسيبپذير گشتيد.
🍃🌹🍃
@fatemi222
-✋ لقمه حرام و سلب توفیق
🔺از مرحوم محدّث قمی (رضی الله عنه) نقل شده که فرمود: من سفری به همدان رفتم و بر شخص معتمدی وارد شدم. یک شب او به من گفت: فلان جا شام مهمانم، دلم می خواهد خدمت شما باشم. با هم آنجا برویم. من امتناع کردم. گفت: آقا اگر شما همراه من بیایید آبروی من بیشتر می شود، برای من خوب است.
🔺با هم رفتیم. شام آوردند و خوردیم، بعد از شام به منزل برگشتیم. من صبح برخلاف هر شب که با کمال راحتی برای نماز شب بر می خاستم، زمانی از خواب بیدار شدم که نزدیک طلوع آفتاب بود و نزدیک بود، نماز صبحم قضا شود. خیلی ناراحت شدم. عجب! آدم یک عمر زحمت بکشد که نماز شبش ترک نشود، ولی حالا چطور شده که نماز صبحم نزدیک است قضا شود؟
🔺با عجله برخاستم، با ناراحتی وضو گرفتم و نماز صبح را خواندم تا قضا نشود بعد به فکر افتادم چرا این طور شد؟ یعنی چه؟ برای من مصیبتی شد ... من فکر کردم چرا این طور شد؟ گفتم: شاید به خاطر شام دیشب بوده است. غیر از این دیگر توجیهی ندارم.
🔺صاحبخانه آمد، به او گفتم: صاحب آن منزل که دیشب رفتیم چه کاره بود!؟ قدری تأمّل کرد و گفت: ایشان بانک بعدازظهر است. من نفهمیدم یعنی چه؟ بعد ادامه داد: بانک ها قبل از ظهر، ربا می دهند، این آقا بعدازظهر ربا می دهد.
🔺من خیلی ناراحت شدم، گفتم: عجب! مرا به خانه یک رباخوار بردی و سر سفره او نشاندی. چرا این کار را کردی؟ به من خدمت کردی!؟ این مهمان نوازی بود؟
🔺ایشان فرمود: اثر این غذا این طور شد که تا چهل شب نمی توانستم خوب برای نماز شب برخیزم. تا چهل شب موفّق نشدم آن گونه که باید، نماز شب را انجام بدهم.
🔺به ما میگویند، اگر میخواهید صالحالعمل باشید، غذایتان را پاک کنید؛ امّا ما دائم سعی در آلودهکردنش داریم
🍃🌹🍃
@fatemi222
D1737438T15665426(Web)-mc.mp3
1.03M
🔹 گناه، عامل شقاوت
یکی از اصحاب امیرالمومنین علیه السّلام که درباره ی آن حضرت، شعر نیز می سرود، شخصی به نام "نجاشی" بود. او در روز اول ماه رمضان از خانه خارج شد تا در نماز جماعت آن حضرت شرکت کند.
🎙 #استاد_حسینی_قمی
⏱ #سخنرانی_کوتاه
📺 #صوتی
┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄
🍃🌹🍃
@fatemi222