eitaa logo
منبرک فاطمی
6.9هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
✔️ مباحث قرآنی، اخلاقی،داستان ✔️اهلبیت ومناسبتهامذهبی ✔️احکام کاربردی،پاسخگو ✔️مرثیه و مداحی ✔️عفاف وحجاب ✔️جهادتبیین ✔️فرزندآوری ✔️مهدویت ✔️شهدا ✔️نماز ✔️ هدیه به مادرم @a_f_133 🔺فهرست و... https://eitaa.com/fatemi222/6618
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 انقلابی پشیمان، مانند روزه‌داری است که قبل از غروب افطار کند ♦️رهبر معظم انقلاب:راه انقلاب، راهى است كه احتياج دارد به عزم، به ايمان، به ثبات قدم. بعضى اين ثبات قدم را دارند، بعضى در بين راه برميگردند؛ البته اينها به ضرر خودشان عمل ميكنند. ♦️ آن کسانی که از راه انقلاب برگردند، مثل کسانی هستند که در تابستان روزه گرفته‌اند و تا اواخر روز، روزه را حفظ میکنند، اما یک ساعت به غروب، طاقتشان تمام میشود؛ افطار میکنند. ♦️این مثل همان کسی است که از اولِ روز، روزه نگرفته است. باطل کردن روزه در هر زمانی از ساعات روز باشد، ابطال روزه است. ۸۷/۳/۱۴ 🔺برنامه معرفتی صالحین👇 https://eitaa.com/fatemi222/11639
soud2.pdf
5.59M
صعود چهل ساله ۲ نظام_و_جمهوری_اسلامی 🍃🌹🍃 @fatemi222
شاخص های سنجش معنویت در انقلاب اسلامی.pdf
452.5K
🌀 شاخص های سنجش معنویت در انقلاب اسلامی ایران ✍️ بیان مسئله: 🔻یکی از پرسش های اساسی که در جامعۀ ما مطرح می گردد این است که آیا معنویت مردم ایران قبل از انقلاب اسلامی با بعد از انقلاب اسلامی افزایش یافته است یا روند رو به نزولی پیدا کرده است؟ 🔻مردم در دوران انقلاب اسلامی نسبت به دوره گذشته معنوی تر شده اند یا معنویت آنها کاهش پیدا کرده است؟ 🔻اساسا معنویت مردم ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چه تغییری کرده است؟ 📋 فهرست بحث: 🔻شاخص اول: توجه به وضع گذشته 🔻شاخص دوم: موانع پیشرفت معنوی 🔻شاخص سوم: محدودۀ دخل و تصرف حکمرانی در معنویت جامعه 🔻شاخص چهارم: نقش حالات روحی مردم در سنجش معنوی 🔻شاخص پنجم: تفاوت ارزشمندی عناصر مقوم معنویت جامعه 🔻وزنۀ ولایت در سنجش معنویت جامعه ✅بررسی معنویت در دوران پهلوی ✅برخی از دستاورهای معنوی انقلاب اسلامی: 1️⃣. شهادت پروری 2️⃣. حضور میلیونی جوانان در زیارت اربعین و مراسمات دینی ✅موانع تراشی نظام سلطه برای معنویت زدایی از مردم ایران ✅ابعاد جهانی آثار و برکات معنوی انقلاب اسلامی ✅«انقلاب اسلامی» سرآغاز امواجی از معنویت در جهان بشریت 🇮🇷ویژه نامه دهه فجر و انتخابات 👇 https://eitaa.com/fatemi222/12076
اعتکاف بصیرتی راجی.mp3
22.2M
اعتکاف بصیرتی مشهد با حضور استاد راجی 🍃🌹🍃 @fatemi222
جلسه اول احمد صابری.mp3
9.01M
انواع جهاد و اولویت جهاد امروز 🍃🌹🍃 @fatemi222
📜 حکومت، ضرورت و مشروعیت ▫️یک نگاه به استناد روايتِ‌: «كُلُّ رَايَةٍ تُرْفَعُ قَبْلَ قِيَامِ الْقَائِمِ فَصَاحِبُهَا طَاغُوتٌ يُعْبَدُ مِنْ دُونِ اللّهِ عَزَّوَجَلَّ‌»: هر پرچم و هر جريانى را كه در دوران غيبت برافراشته شده و قيام نمايد حتى اگر مقبوليت هم داشته باشد، بدون مشروعيت و طاغوت مى‌داند. ▫️استاد به اين نگرش اين‌گونه پاسخ مى‌دهند: آن‌جا كه پذيرش جهانى براى حكومت مهدى نيست، نمى‌توان از پذيرش‌هاى مقطعى و منطقه‌اى چشم پوشيد، بلكه بايد از اين امكان استفاده كرد و به زمينه‌هاى بيشتر و گسترده‌تر دست يافت. ▫️ آن چه در اين روايت نفى شده اين است كه در اين مرحله به خويشتن دعوت كرد و از معصوم چشم پوشيد، كه دعوت به خويشتن و بالا بردن پرچم و استقلال در حكومت، همان طاغوت‌تراشى و حمايت و دعوت به طاغوت است. ▫️بنابراين، تلاش براى تشكيل حكومتى كه به معصوم دعوت نموده و زمينه‌ساز حاكميت او باشد ضرورى و مشروع است و آن چه نامشروع مى‌باشد دعوت به خويش است. ✍🏻 عین‌صاد 📚 | ص ۱۳ #️⃣ 🇮🇷ویژه نامه دهه فجر و انتخابات
سحر انشالله
یکی از پرسش های مهم در زندگی امام کاظم (ع) این است که چرا آن حضرت دست به قیام مسلحانه نزد؟ در پاسخ می گوییم: وضع سیاسی و اجتماعی عصر امام نشان می دهد که شرایط برای قیام مسلحانه فراهم نبوده است، زیرا در روزگار بنی عباس به ویژه هارون، عرصه چنان بر اهل بیت (علیهم السلام) تنگ بود که کسی توان فعالیت سیاسی و حتی فرهنگی نداشت. راویان حدیث جرئت نداشتند آشکارا از امام کاظم (ع) نام ببرند و مطالب گران بهای تفسیری، فقهی، عرفانی و علمی او را نقل کنند. به همین دلیل آنان آثار گران بها و مطالب مستند حضرت را به صورت کنایه و اشاره می نوشتند و برای یک دیگر می خواندند، و با عبارت های زیر از امام یاد می کردند: سمعت ابا ابراهیم، سمعت ابا الحسن، روی عن العبد الصالح، قال العالم او السید، حدثنی الرجل و یا کتبت الیه... . از سوی دیگر، سیاست و مشی حکومت ، ستیز با شیعه بود. ضمن این که نظام استبدادی بنی عباس از موسی بن جعفر (ع) و پیروانش وحشت داشت و کینه و حسد خویش را از راه های مختلف نشان می داد. هارون نیز روش هادی را ادامه داد و فدک را غصب کرد و نگذاشت منافع آن به حضرت موسی بن جعفر (ع) و اهل بیت برسد. او با گماردن مأموران ویژه، ارتباط مالی امام و شیعیان را قطع کرد تا جایی که آن بزرگوار بارها از سختی معیشت خویش می نالید. افزون بر آن، هارون هر از گاهی برای آن حضرت مزاحمت فراهم می کرد و او را از مدینه به بغداد و یا بصره منتقل می نمود و به بهانه این که مردم را به سوی خود می خواند و کارش به اختلاف و خون ریزی می انجامد، به زندانش می افکند. هارون در سال 170 ه.ق در برابر قبر پیامبر خدا (ص) برای فریب افکار عمومی چنین گفت: ای پیامبر خدا! برای کاری که تصمیم گرفته ام انجام دهم از تو پوزش می طلبم؛ می خواهم موسی بن جعفر (ع) را زندانی کنم، زیرا او مردم را به خویش دعوت می کند و با این کار در پی اختلاف میان امت تو و ریختن خون آنهاست. به هر روی، وضع جامعه عصر امام کاظم (ع) به گونه ای بود که قیام مسلحانه ره به جایی نمی برد. به همین دلیل آن حضرت تصمیم گرفت از راه های دیگری با حکومت طاغوت مبارزه کند، که در ادامه به بعضی از آنها اشاره می کنیم نکاتی از زندگی امام کاظم علیه السلام https://eitaa.com/fatemi222/2429