eitaa logo
منبرک فاطمی
6.7هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
986 ویدیو
1.4هزار فایل
✔️ مباحث قرآنی، اخلاقی،داستان ✔️اهلبیت ومناسبتهامذهبی ✔️احکام کاربردی،پاسخگو ✔️مرثیه و مداحی ✔️عفاف وحجاب ✔️جهادتبیین ✔️فرزندآوری ✔️مهدویت ✔️شهدا ✔️نماز ✔️ هدیه به مادرم @a_f_133 🔺فهرست و... https://eitaa.com/fatemi222/6618
مشاهده در ایتا
دانلود
ازسیره امام سجاد علیه السلام مقداری مطالعهداشته باشیم. 🔰آیت الله مرعشی نجفی صحیفه شریفه سجادیه میگوید https://eitaa.com/fatemi222/2495 🔰سخاوتمندي حضرت سجاد علیه السلام https://eitaa.com/fatemi222/381 🔰سخاوتمندي حضرت سجاد علیه السلام https://eitaa.com/fatemi222/381 🔰مدیریت زبان از نگاه امام (ع) https://eitaa.com/fatemi222/379 🔰زیادی سجده ها-انفاق پنهانی وگذشت و بخشش امام سجاد (علیه السلام ) https://eitaa.com/fatemi222/393 🔰نشانه های حضرت مهدی عج الله در بیان حضرت امام سجاد علیه السلام https://eitaa.com/fatemi222/548 https://eitaa.com/fatemi222/2500 صبور بودن https://eitaa.com/fatemi222/2501 قناعت 🔰خوف از حساب روز قیامت https://eitaa.com/fatemi222/2504 🔰وجه عمیق به بینوایان https://eitaa.com/fatemi222/2505 🔰طبقات شش‏گانه مردم از منظر امام سجاد(ع) https://eitaa.com/fatemi222/2510
شادی بیشتر👇
1⃣🔹 اعياد دينى مانند عيد فطر و عيد قربان كه مسلمانان جهان اين روزها را عيد مى گيرند. 2⃣🔹اعياد مذهبى مانند عيد غدير و عيد نيمه شعبان كه شيعيان جشن مى گيرند. 3⃣🔹 اعياد ملى مانند روز آزادى و استقلال برخى از ملتها از چنگ استعمار. 4⃣🔹عيد طبيعى و تكوينى مانند عيد نوروز كه در آغاز بهار و سال نو مطرح مى شود. 🌸در اسلام روزهايى به عنوان عيد اعلام گرديده است كه مهمترين آنها عبارتند از: اول شوال (عيد فطر)، دهم ذي الحجه (عيد قربان)، هيجدهم ذى الحجه (عيد غدير)، بيست و هفت رجب (روز مبعث) و جمعه و تمام اين روزها به نوعى بازگشت به خويشتن و احساس مسووليت و به انگيزه تحول و انقلاب درونى است نه صرف شادى و شادمانى. 🔹بنابراين عيد نه جامه رنگارنگ پوشيدن است كه اين عيد كودكان است. . نه شربت و شيرينى و غذاهاى متنوع خوردن است كه اين عيد شكمبارگان است. . نه به سياحت و تفرج بى محتوى پرداختن است كه اين عيد ولگردان است. . نه بى بندوبارى و هرزگى و عياشى كردن است كه اين عيد بوالهوسان است. نه قاه قاه خنديدن و همديگر را به مسخره گرفتن است كه اين عيد غافلان است . و نه سبزه روياندن و سفره هفت سين چيدن و آتش بازى كردن است كه اين عيد خرافه پرستان است. ‌ 👇👇👇 @mavaezoladadiye
✅ آنچه زمینه و احساس عزت نفس را در انسان به وجود آورد چیزی جز و اعمال و رفتار مذهبی نیست. 🔹پس باید برای کسب نشاط بیشتر و مصونیت از اضطراب و به سوی دین و روی آوریم و با یاد خدا و انجام اعمال و رفتار مذهبی به احساس نشاط بیشتر دست یابیم. 🔹چه دستورات فردی و چه دستورات اجتماعی اسلام همگی براساس ، شادی، ‌ و تحرک است. 🔹اعیاد اسلامی مانند عید فطر، عید قربان، عید غدیر، و اندیشه‌های شادمانه زیستن را القاء می‌کنند. با صحه‌گذاشتن اسلام بر عید نوروز و تأیید و تکمیل آن، نیز تاکید بر رفتارها و لحظه‌های شادی کردن برای انسان‌ها است. 🔹مؤمن، شادترین انسان از نظر اسلام و قرآن، مؤمن شادترین انسان است. چون هر گونه از سختی روزگار و شکوه و ناله نمی‌کند. دنیا را محل نمی‌داند، و یک توقفگاه موقت به حساب می‌آورد. 🔹سختی‌ها را تحمل می‌کند. و در انتظار پروردگار، لحظه‌ها را با احساس رضایت و سیری می‌کند. 🔹 خداوند تبارک و تعالی نیز به خاطر این رضایت و مؤمن، او را دعوت به بهشت مخصوص خود می‌کند. 🔹 و لحظه‌های شادمانگی را برای او رقم می‌زند؛ یا ایتها النفس المطمئنه الی ربک راضیه مرضیه فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی 🔹به ارزش ها پایبند باشید پایبندی به ارزشها و اعتقادات ثابت و تعریف شده به موفقیت انسان در زندگی کمک می‌کند و همچنین را پایدار می‌سازد. انسان بی‌اعتقاد و هرهری مذهب، با زندگی احساس بیگانگی می‌کند. و به طرف پوچی‌گرایش پیدا می‌کند. احساس ، یکی از علل اساسی افسردگی‌ها و بی نشاطی انسان است. انسان بی‌اعتقاد، در هستی و خلقت، بی‌ریشه است. 🔹 احساس شادی واقعی نخواهد کرد. همانگونه که انسان بی‌برنامه نمی‌تواند در کارها، موفق عمل کند، انسان بی‌اعتقاد و ارزشهای متعالی نیز نمی‌تواند به طور مداوم از زندگی لذت برده و احساس خوشبختی نماید. 🔹از زندگی خود باشید رضایت از زندگی، یکی از عوامل شادمانه 🔹امید، زیباترین ویژگی یک خیال است. اگر می‌خواهیم از زندگی ببریم، بایستی با امید زندگی کنیم 🔹در زندگی هدفمند باشید هدفمندی نه تنها موفقیت انسان را تضمین می‌کند، بلکه موجب شادکامی انسان نیز می‌گردد. انسان بی‌هدف، مانند فردی سرگردان در کویری سوزان است. هیچ وقت احساس آرامش و شادمانی نخواهد کرد. 🔹بعضی‌ها هدفمندی و هدف‌یابی را مساوی آرزوهای بزرگ و بیشتر می‌دانند 🔹خوشبختی خود را باور کنید بزرگترین مشکل انسانهای بی نشاط و افسرده و ناراضی این است که نه خودشان را باور کرده‌اند و نه خوشبختی و شاد زیستن خود را. 🔹انسانی که خود را باور کند، می‌تواند شاد زندگی کند‌. ما باید باور کنیم که می‌توانیم بشویم و خوشبخت و شاد هستیم. 🔹برنامه‌ریزی و نظم در زندگی را فراموش نکنید نظم و انضباط و داشتن برنامه در زندگی انسان، شادمانگی او را حفظ می‌کند. انسانهای منظم و دارای برنامه، بسیار موفق‌تر و شادتر هستند. 🔹با تشریفات زائد و غلط خود را به زحمت نیاندازید راحت بودن در زندگی، موجب شادمانگی است. 🔹🔹انسانها هر چه خود را با آداب و رسوم و تشریفات زائد و به زحمت و عذاب می‌اندازند، همانقدر از شادمانگی دور می‌شوند. خیلی از افراد. زندگی ساده، زیبا و راحت را، بسیار مشکل، بغرنج و سخت می‌کنند 🔹صداقت و راستی داشته باشید صداقت، مانند آب زلالی است که چمنزار زندگی شادمانه را سیراب می‌کند، و گلهای خوشبختی و لذت را شکوفا می‌سازد. 🔹 انسانهای صادق، لحظه‌های شادمانه‌ای را تجربه می‌کنند و از لحظه لحظه زندگی لذت می‌برند. انتخاب صداقت، به معنی انتخاب «شادمانگی» است. 🔹از بیکاری بپرهیزید بیکاری، یکی از مشکلات عمده جوامع بشری است که امنیت شهرها و کشورها را تهدید می‌کند 🔹داوری مثبت داشته باشید داوری مثبت و زیبا، یکی از بهترین راههای شادمانه زیستن است. اگر انسان یاد بگیرد که مثبت داوری کند. و از داوریها و پیشداوریهای منفی و بدبینانه و خودخواهانه پرهیز نماید، ‌عصبانی نخواهد شد، حرص نخواهد خورد. 🔹توجه به سیره بزرگان و الگوهای جامع با مطالعه و بررسی شیوه زندگی و رفتارهای فردی و اجتماعی اهلبیت – علیهم السلام- و نیز علما و بزرگان، به روشنی در می یابیم که همانگونه که آنها اهمیت به عبادات و واجبات الهی داشتند در کنار آن اهتمام ویژه ای به نشاط و امور جانبی و تفریحات سالم داشته اند.
🔰بازیچه سختی « باید همیشه مواظب باشیم که بازیچه بازی های دنیا نشیم . 🔹 انسان در دو موقعیت، ضمیر و باطن خودب را آشکار میکند؛ یکی درببینید در اوقات فراغت)مثلا نوروز( اولین کاری که به ذهنتان میآید چیست؟ 🔸 برخی .» خوشگذرانی و فراغت « دیگری در زمان ،» و فشرررار هوسبازتر میشوند و برخی مهربانتر؛ شما چطور؟ 🔹امیرالمومنین)علیه السلام( فرمودند : فراغت برای افراد معمولی زمینة هوسبازی است 🔸بعضیها حریصِ بازی هستند. البته دین با سرگرمی مخالف اسررت. آدم دونهمت وقتی بیکار میشود، به دنبال لذتهای کم و بی ارزش میرود و » کم لذت بردن « و بازی مخالف نیست؛ بااینگونه ضمیر خود را نشان میدهد. 🔹انسان در اوقات فراغت ما فی الضمیر خودب را بیرون میریزد، اگر در ضمیربه دون همت و هوسباز باشد و دنبال لذتهای کم باشد، اینجا خودب را نشان میدهد. 🔹در اوقات فراغت، از لذتهای برتر غافل نشویم و لحظات خود را در غفلت نگذرانیم. بعضرریها در اوقات فراغت، سررراف فعالیتهای ناب و کمیاب )مثل خدمت به دیگران( میروند. مثل شهید حسین مسرتی که هر وقت از جبهه برمیگشت ، به حفرِ چاه مشغول می شد.دستمزد رو هم میداد به همسرش تا در غیابش راحت با شه...بعد از شهادتش افراد زیادی به خونه مون اومده و با گریه میگفتند که حسین شبها میرفته خونه شون ، مشکلاتشون رو حل میکرده و برا رسیردگی به خانوادههای نیازمند ، باعثِ شادیِ قلبشون میشده... 🔸همین ایامی که خیلی از مردم به خوش گذرانی و تفریح و بازی مشغول شدند ، عده ای از جوانان مخلص به سراغ زلزله زدگان عزیز رفتندو با خدمت به این عزیزان دارند برترین لذت ها رو می چشند. اما مشکل اینجا است که امروز برخی از جوانها تو جامعه ما ، فراغت و بازی شده همه شغل و کار شون. 🔸از شدت بی کاری نمیدونند چی کار بکنند. مُوسَی بْنُ جَعْفَرٍ )علیه السلام( فرمودند : إِنَّ اللَّهَ تَعَالَی لَیُبْغِضُ الْعَبْدَ النَّوَّامَ إِنَّ اللَّهَ تَعَالَی لَیُبْغِضُ الْعَبْدَ الْفَارِفَ 🔹 خداوند از بندگان خوب خواب بی عار و تنبل و بیکار خشمگین میشود. چرا ؟ بخاطر اینکه این ظرفیت جوان میتواند بار بزرگی از اقتصاد جامعه رو به دوب بکشد ، هم خودب فعال میشود و هم به رشد اقتصادی جامعه کمک می کند. https://eitaa.com/fatemi5/2550 🍃🌸🍃🌹🍃🌸
نکات جالب خود را در رابطه با جوان و حضرت علی اکبر ارسال بفرمایید
🔹شباهت های حضرت علی اکبر به پیامبر عظیم الشان اسلام ✍اولین شباهت حضرت علی اکبر(ع) با پیامبر اکرم(ص) شباهت اخلاقی است. آن چه از این روایت استفاده می‌شود این است که حضرت علی اکبر‌(ع) بسیار نیکو و پسندیده داشت و در این نیک خُلقی به پیامبر اکرم(ص) که قرآن خُلق آن حضرت را تحسین می‌کند، شباهت داشت.  👌 می‌دانیم که قرآن کریم از حُسن اخلاق پیامبراکرم(ص) با تجلیل و تحسین یاد می‌کند و می‌فرماید: 🔹وَاِنِّک لَعَلی خُلُقٍ عَظیمٍ (قلم/۴) و بر اثر همین حسن خلق و نوع برخورد پیامبر اکرم(ص) با مردم بود که اسلام با سرعت چشمگیری گسترش یافت. با این اوصاف، اخلاق حضرت علی اکبر(ع) شباهت کامل به پیامبر اکرم(ص) داشت که امام حسین(ع) آن را بیان می‌کنند. 🔸البته باید توجه داشت که این خوش خلقی پیغمبر در مورد مسائل شخصی بود یعنی مسائلی که مربوط به شخص خود پیغمبر بود. 🔹ایشان در این مسائل از خود گذشتگی می‌کردند و از حق خود می‌گذشتند اما در مورد مسائلی که حق خداوند متعال بود ایشان نرمش نشان نمی‌دادند مگر اینکه از طرف خداوند وحی می‌شد. 👌دومین شباهت حضرت علی اکبر(ع) با پیامبر، شباهت ظاهری و جسمانی است که با عبارت «خَلقاً» در روایت به آن اشاره شده است. 🔹 بنابر توصیف امام حسین(ع)، حضرت علی اکبر(ع) از نظر چهره و شمایل نیز به پیامبر اکرم(ص) کامل داشت، این شباهت بین اصحاب پیامبر اکرم (ص) هم که آن جناب را دیده بودند، معروفیت داشت و تمام بنی‌هاشم و اصحاب پیامبر(ص) وقتی دلتنگ پیامبر اکرم(ص) می‌شدند به زیارت حضرت علی اکبر(ع) می‌رفتند. 👌 سومین شباهت، حضرت علی اکبر(ع) به پیامبراکرم(ص)، در گفتن و گفتار بود. چنان که مسلم است، پیامبر اکرم(ص) بیانی بسیار زیبا و فصیح داشتند و بسیار روشن و واضح سخن می‌گفتند و خوش بیان، خوش لحن و خوش صدا بودند؛ از این رو حضرت علی اکبر(ع) این خصوصیات را از جدش رسول خدا(ص) به ارث برده بود و کاملاً شبیه آن حضرت سخن می‌گفت.
✍اهمیت توجه و بها دادن به جوانان 🔹جوانان از نیرو و اشتیاق بسیاری برخوردار هستند تا بتوانند در زمینه های مختلفی فعالیت داشته باشند و سبب و رونق یافتن بخش ها در جامعه شوند و چه خوب است که این نیروها را در جامعه به کار گیریم و از خلاقیت ها و استعدادهای جوانان غافل نشویم. 🔹امروز ایران اسلامی با جنگ اقتصادی رو به رو است و در این جنگ صرفاً با تکیه بر عناصر خط مقدم نمی توانیم پیروز میدان باشیم بلکه باید در عرصه مجاهدت برای همه آحاد ملت ایران باز شود و در میان اقشار مختلف نقش جوانان به دلیل آرمان‌گرایی، شجاعت، توان و انگیزه بالا در این جنگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 🔸جوانان تاکنون بار اصلی پیشرفت‌ها و موفقیت‌های نظام را بر دوش کشیده اند و پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، موفقیت‌های و صنعتی کشور و ده‌ها موفقیت دیگر همگی با میدان‌داری جوانان انجام شده است و با ایفای نقش به جا و به موقع این نسل می‌توان این عرصه از انقلاب را هم به موفقیت رساند. 🔸جوانان همواره به فرامین مقام معظم رهبری لبیک گفتند و به میدان آمدند از جمله می توان به حضور آنان در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد که با تشکیل دادن گروه های جهادی به میدان آمدند و از هیچ فعالیتی برای رونق یافتن دریغ نکردند و با وجود تحریم های مختلف پا پس نکشیدند.
ارسالی آقای هاشمی خضری 👆 برای سلامتی ایشون صلوات بفرستین👆 لطفابخل نورزین😂😉
✍میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام 🔰نمی از یم اخلاق حضرت علی اکبر علیه السلام 👌ويژگي ‏هاي شخصيتي علي اكبر عليه ‏السلام علي اكبر جوان شجاعي بود كه هم شجاعت علي عليه السلام را به ارث برده بود و هم شجاعت و شهامت حسين عليه ‏السلام را. 🔻فضايل اخلاقي 🔺ـ حضرت علي اكبر عليه ‏السلام جواني بود آراسته به فضايل ولايت، و آثار و انوار كمال، بلاغت و مكارم اخلاقي در سيماي نوراني او هويدا بود. ـ او جواني بود در اوج سعادت و فضيلت با ويژگي ‏هاي نيكو و چهره ‏اي عالي. مانند ستاره درخشاني بود كه در آسمان دانش پرتو مي ‏افكند. ـ او شاخه درخت نبوت و ميوه شجره ولايت بود. 🌸شجاعت ـ علي اكبر جوان شجاعي بود كه هم شجاعت علي عليه السلام را به برده بود و هم شجاعت و شهامت حسين عليه ‏السلام را. ـ علي اكبر، نماينده غيرت، شجاعت و شهامت بود. 🌸ادب ـ علي اكبر عليه ‏السلام به زينت اخلاق و ادب آراسته بود و آن را از اجداد پاك و مطهرش به ارث برده بود. او در مقابل با احترام مي ‏نشست و بدون اجازه پدر صحبت نمي ‏كرد. ـ او حتي هنگامي كه رفتن به ميدان جنگ را داشت، از محضر پدر اجازه پيكار خواست. ـ حضرت علي اكبر عليه ‏السلام در نهايت ادب، مصداق كامل انسان كامل بود. او هرگز سخن از سر نمي ‏گفت و با آنكه در سنين جواني بود، هرگز سخني كه برخلاف ادب باشد، بر زبان جاري نكرد. ره مُلك سعادت را تواند بي‏خطر رفتن به دست خود ز آيين ادب هر كس عصا دارد[۱] 🌸فروتني ـ با اينكه علي اكبر عليه‏ السلام، مولود نبوت و ولايت بود، در فروتني نداشت و مانند عبدي در مقابل پدر حاضر مي‏شد. ـ علي اكبر عليه ‏السلام بر اساس دستور قرآن كريم، آرام، متواضع، مؤدب و متفكر بود و پيوسته خود را به حسب و عالي قريش و خاندان نبوت و ولايت، منسوب مي ‏كرد بدون آنكه تكبري در ميان باشد. ـ علي اكبر عليه ‏السلام نه تنها نسبت به بزرگ ‏ترها با ادب و فروتن بود، نسبت به ‏ترها نيز با احترام رفتار مي ‏كرد. ـ علي اكبر عليه ‏السلام در عالي ‏ترين مدارج نزاكت، ادب و فروتني بود. تواضع است دليل رسيدن به كمال كه چون سوار به مقصد رسد پياده شود[۲] 🌸بخشندگي ـ پيامبر اكرم صلي ‏الله‏ عليه ‏و‏آله ‏ترين خلق خدا بود و علي اكبر عليه ‏السلام پس از جدش، علي عليه ‏السلام و پدرش، حسين عليه ‏السلام وارث سخاوت نبوي به شمار مي ‏رفت. ـ علي اكبر عليه ‏السلام در و كرم، آينه تمام‏ نماي «انّك لعلي خُلُقٍ عظيم بود.»[۳] ـ او در مدينه، سرايي براي پذيرايي از فقيران و بنا كرده بود و همه از خوان كرمش بهره مي ‏بردند. ـ پدر و اجداد او همه سخاوتمند بودند. جد بزرگش، هاشم در دو سفر تمامي حجاج را كرد و خوراك و مركب آنان را داد. ابوطالب، آن ‏قدر از اعراب و حجاج پذيرايي كرد كه قلم از وصف آن ناتوان است. علي عليه ‏السلام از نيروي بازوي خود نخلستان ‏ها را آباد مي ‏كرد و مي ‏بخشيد. حسين عليه ‏السلام چهار هزار درهم به گدايي بخشيد و از او عذرخواهي كرد كه بيش از اين نمي ‏تواند به او ببخشد. علي ‏اكبر عليه ‏السلام تربيت شده اين رادمردان بي ‏نظير و وارث اين سخاوتمندان بي ‏مانند است. 🌸ولايت‏ پذيري و حق ‏طلبي ـ علي اكبر عليه ‏السلام همواره حافظ، نگهبان، معاون و مراقب و همراه پدر بود. ـ او از پاسداران جان بر كف حسين بن علي عليه‏ السلام بود كه ذره‏ اي در خدمت‏ گزاري و جانبازي در راه پدر كوتاهي نكرد. ـ او در راه كربلا از پدر شنيد كه مي ‏گويد:«انا للّه‏ و انا اليه راجعون و الحمد للّه‏ رب العالمين [۴]» و اين جمله را سه بار تكرار كرد. نزديك پدر رفت تا دليل گفتن اين جمله ‏ها را بداند. عليه ‏السلام فرمود: «لحظه ‏اي خواب مرا فراگرفت. سواري را ديدم كه مي ‏گفت: اين قافله مي‏ رود و مرگ آنها را تعقيب مي ‏كند. دانستم كه در اين راه شهيد خواهيم شد.» علي اكبر عليه ‏السلام پرسيد: «مگر ما به حق نيستيم.» حضرت پاسخ داد: «به حقِ كسي كه بازگشت همه به سوي اوست، ما به حق هستيم و براي حق حركت مي ‏كنيم». آن‏ گاه علي اكبر عليه‏ السلام پاسخ داد: «در اين صورت باكي نيست كه به حق كشته شويم.» اين كلام علي اكبر عليه ‏السلام نشان‏ دهنده روح حق‏ طلب و مطمئن او بود كه هيچ گونه از مرگ و كشته شدن به خود راه نمي ‏داد. پی نوشتها: ---------------------------------------- [۱] ديوان صائب، ج۱، ص۱۱۰. [۲] همان، ص۱۲۸. [۳] قلم/آیه۴: و راستى كه تو را خويى والاست. [۴] ترجمه لهوف، ص ۹۱. منبع: ارمغان شعبان https://eitaa.com/fatemi222/2561
➕👌ما که دنبال امام زمان )ع( هستیم، در واقع دنبال دنیا هستیم. فرمود 💠 لَقَدْ کَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذکْرِ أَنَّ الْْارْضَ یَرِثُها عِبادِيَ الصَّالحُِون؛ الانبیاء، (.»! بعد از ذکر تورات نوشتیم این آیه درباره هست. بندگان شایسته ام وارث زمین خواهند شد « : ➕علامه طباطبایی در ذیل این آیه در توضیح معنای وراثت می فرماید👇 مراد از وراثت زمین این است که بر منافع، از دیگران به صالحان منتقل شود و برکات زندگی در زمین مختص ایشان شود ⏪ آنهایی که دشمن امام )ع( هم هستند-البته به گمان باطل خودشان- دنبال ➕ابادکردن دنیا هستند، پس فرق این دو گروه چیست؟ ➕آنهایی که با دین، سراغ آبادکردن میروند، دارند عمل میکنند، اما آنهایی که بدون دین یا خلاف دین، دنبال ابادکردن میروند، غیرعقلانی و عمل میکنند! • ✔️کسی که سراغ معنویت میرود با است؛ میداند که معنویت، لذت و آبادانی دنیا و آخرت را افزایش میدهد. 👈 آن کسی که سراغ معنویت نمیرود، میکند؛ فکر میکند که بدون معنویت، میشود از دنیا خیلی لذت برد! ⬅️ ➕شما وقتی سر به سجده میگذارید، در واقع 👌 معنوی خودتان را شکوفا کنید و از یک تازه ای، لذت بیشتر ببرید که بی دینها نمیتوانند از این جهان و لذتهایش بشوند.
✅توقعت را از خودت بالا ببر! ⭕️ توقعت را از خودت ببر بالا. این اخلاقی است که مناجات شعبانیه به ما یاد میدهد وَ اجْعَلْنِي مِنْ أَحْسَنِ عَبِیدِكَ نَصِیبا عِنْدَكَ وَ أَقْرَبِِمْ مَنْزِلَة مِنْكَ وَ أَخَصهِمْ زُلْفَة لَدَیْك؛ 👌در پیشگاه خود، مرا از بهترین بندگانت و مقربترین آنان قرار بده 📌من نمیخواهم فقط بنده باشم میخواهم بهترین بنده ی باشم که بیشترین بهره را از تو میبرم. 👌 من نمیخواهم مقرب باشم من میخواهم ➕ فرد به شما باشم. ❌بابا تو دیگِ کی هستی مقرب شدی کافی است دیگر. ➕ دعا اینگونه انسان را تربیت میکند. به کم نشو. بگو، آن بیشترها را میخواهم. 🌷در لشکر امام زمان عج چه کار میخواهی بشوی؟ کفش دار! همین! • 🌹 بگو ببینم میخواهی در امام زمان عج چه کار باشی؟ 🌷میخواهم کفشدار مهدی فاطمه باشم « : با یک حال معنوی میگویدخب همین « آقا همینکه در لشکر مهدی فاطمه راهم دهند بس است ما را. •💐 نه بس نیست بگو میخواهم جزء و حلقه اولی های یاران حضرت حجت باشم. 🌷مگر در دعا نمیگوییم خدایا مرا جزء یاران حضرت قرار بده.
✅تأمین درگرو تحول افرینی • 💢ما برای تأمین خودمان، نیاز به تحول داریم. ما برای شدن، نیاز به تحول داریم. اگر میخواهیم زندگی کنیم، بدون تحولخواهی جامعه این بهتر امکان ندارد و بدون ما، محال هست که اتفاق بیفتد. یک قیام و حرکت جمعی، برای تحول، حال جامعه و ما را خوب میکند. ✅امام زمان عج، امام خواه و تحول آفرین • تحول نیاز امروز ما هست. از سوی دیگر، امام زمان عج، هم مثل امام تحولخواه و تحول افرین هست. ⬅️امام باقر ع فرمود آن کننده که شیوه جدید هست، ➕ آنقدر ایجاد میکند که گویا اصلا دین آورده است. قرآن تا زهای «إذا خَرَجَ القائِمُ يَقومُ بِاَمرٍ جَديدٍ وَ كِتابٍ جَديدٍ وَ سُنُّةٍ جَديدٍ وَ قَضاءِ جَديدٍ...» 😳امام زمان اینقدر تحولات اساسی را ایجاد میکند که بعضیها باورشان نمیآید. در زمان ظهور، گرفتن از مؤمن مساوی هست • ❌مثلا فرمود در زمان ظهور اگر مؤمنی از مؤمنی سود دریافت کند مثل ربا هست. چقدرربا زشت و زننده و حرام هست؟ در قرآن میفرماید به جنگ خدا و رسولش رفته ای. از امام صاََدق)ع( پرسیََد: شمََا فرموده اید که اگر کسیََ هنگام بدهکاری، از برادر دینی اش بگیرد ، من از او بیزارم. آیا اینگونه ا ست؟ حضرت فرمود: ا ین برای بعد از ظهور ا ست. سَأَلَتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَن ل الَخَبَرل الَّذ ی رُولیَ أَنَّ مَنَ کَانَ بل الرَّهْنل أَوْثَقَ مِنَهُ بل اخِیهِ الَمُؤَمِنل فَأَنَا مِنَهُ بَرلیءٌ، فَقَالَ ذَلِکَ إلذَا ظَهَرَ الَحَقُ وَ قَامَ قَائِمُنَا أَهْلَ الَبَیْت؛ در ادامه میگوید: ✔️علامه طباطبایی، این مفسر بزرگ و جلیل القدر در یک جمعبندی میگوید خدا در قرآن نسبت به دو موضوع بسیار حساس هست یکی حاکمیت دادن به استکبار و واگذاری جامعه به کفار و دیگری ربا، 💎ربا چقدر زشت هست؟ در زمان ظهور سود گرفتن از مؤمن مساوی هست با ربا. آلان در معادلات ذهنی ما این معانی نمیگنجد. ولی در ظهوراینقدر تحولات رخ میدهد که باورکردنی نیست.
🔸ظهور تنتفس بشر ست 🔸جهانی شدن نه غربی شدن 🔸فقط دیدن امام مهم نیست! 🔸رابطه شهدا با امام زمان عج الله 🔸چرا شهید برونسی فرمانده تیپ جوادالائمه را قبول کرد؟
🔰امام زمان در زمان حضرت امام هادی علیه السلام شخصی از یکی از شهرهای دور به امام علیه السلام نامه‌ای نوشت که آقا من دور از شما هستم. 🔹گاهی حاجاتی دارم، مشکلاتی دارم، به هر حال چه کنم؟ 🔸حضرت در جواب ایشان نوشتند: 🔹«إِنْ کَانَتْ لَکَ حَاجَهٌ فَحَرِّکْ شَفَتَیْک‏» 🔸لبت را حرکت بده، حرف بزن، بگو. ما از شما دور نیستیم. 🔹آقا، ما از شما دور شده ایم. در خواستی از شما داریم. چطور باید از شما درخواست کنیم؟ 🔸لبهایمان را تکان بدهیم و بگوییم: «اللهم عجل لولیک الفرج…»
🔰قبل ظهور ♦️ایران قبل از :ایرانیان برای دریافت حق خویش، دو مرحله تلاش خواهند کرد / سپس آماده جنگ با دشمن در فلسطین می‌شوند / نزدیکی ظهور بعد از مرحله «سیوفهم علی عواتقهم» 1️⃣ از جمله حوادث و رخدادهای قبل از ظهور در نگاه فریقین شیعه و اهل سنت، قیامی است که با هدف زمینه سازی در فرایند امام عصر از جانب مردم مشرق‌زمین رقم می‌خورد. 2️⃣ حدیث معتبر انقلاب قوم مشرق در کتاب الغیبۀ نعمانی: كَأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا يُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلَا يُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ فَلَا يَقْبَلُونَهُ حَتَّى يَقُومُوا وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ أَمَا إِنِّي لَوْ أَدْرَكْتُ ذَلِكَ لَاسْتَبْقَيْتُ نَفْسِي لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ (منبع: نعمانی، الغیبۀ، ص 273). 3️⃣ عبارت قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِق: خروج در اصطلاح به قیام، انقلاب و تلاش برای تشکیل حکومت تعبیر می‏شود و از آنجا که این پرچم به هدایت نیز توصیف شده است (قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء)، خروج و قیام علیه حاکم جائر و ظالم، یکی از مصادیق بارز آن خواهد بود. 4️⃣ و ناگفته پیداست به قرینه "لَايَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُم و قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء" تایید و مشروعیت قیام در عصر غیبت با هدف زمینه‌سازی ظهور نیز اثبات می‏گردد. 5️⃣ مراد از قوم مشرق: طبق احادیث فریقین، رایات مشرق قبل از ظهور که زمینه ساز حکومت مهدی موعود هستند دارای سه شاخص بسیار مهم یعنی:شیعه و معتقد به امامت امام دوازدهم (وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُم‏)، ایرانی (قوم سلمان) و آرمان آزادی فلسطین هستند. 6️⃣ مراد از يَطْلُبُونَ الْحَقَّ: به قرینه اینکه حق خویش را از دشمن طلب می‌کنند و سپس وارد فاز نظامی می‌شوند (سُيوفَهُم عَلى عَواتِقِهِم)؛ از اینرو به معنای طلب حقی از حقوق پایمال شده ایرانیان توسط دشمن، مراد است. 7️⃣ جبهه مخالف قوم مشرق چه کسانی هستند؟: مبرهن و واضح است، دشمنان دین اسلام و مذهب تشیع و ولایت امام عصر یعنی مثلث شوم "غربی، عبری، عربی" بویژه یهود و حامیان غربی‌شان در دائره جبهه استکبار و در مقابل انقلاب مشرق قرار می‏گیرند که از اعطای حق ایرانیان ممانعت می‌کنند. 8️⃣ مرحله "مطالبه حق": يَطْلُبُونَ الْحَقَّ ثُمَّ يَطْلُبُونَ الْحَقَّ: دو مرحله برای احقاق حق ایرانیان؛ دو مرحله طلب حق از راه مذاکره و حوار برای احقاق حق از دشمنان است زیرا ایرانیان بعد از مایوس شدن از اخذ حق خویش، در مراحل بعدی از روشی متفاوت از دو مرحله قبلی، یعنی قدرت نظامی برای اخذ حق خویش استفاده خواهند کرد (يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا يُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِم‏). 9️⃣ مرحله "سیوف": ایرانیان، وقتی ممانعت دشمنان در استیفا و طلب حق خویش را درک می‏کنند (فَإِذَا رَأَوْا ذَلِك‏) این‏بار حق خویش را نه از راه مذاکره بلکه از راه قدرت‌ نظامی طلب خواهند کرد (سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِم). 🔟 آنگاه و بعد از وقوع حوادثی، دشمنان مجبور به پذیرش حق ایرانیان خواهند شد (فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ) و با اینکه ایرانیان در دو مرحله قبلی بر اخذ حق خویش اصرار و پافشاری داشتند اما شگفت اینکه این‏بار ایرانیان نخواهند پذیرفت (فَلَا يَقْبَلُونَه). 1️⃣1️⃣ مرحله "یقوموا": و در مقابل آماده جنگ فراگیر و سرنوشت‌ساز با دشمنان -طبق آیات سوره اسراء- در نزدیکی فلسطین خواهند شد (يَقُومُوا وَ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء)؛ و طبق بشارت غیبی قرآن در آیات ابتدایی سوره روم و به قرینه "فَيُقَاتِلُون‏ فَيُنْصَرُون"، محور شیعی به رهبری ایران در جنگ آینده با اسرائیل قبل از ظهور پیروز خواهد شد. و البته این تحولات تا ظهور فاصله زیادی نخواهد داشت (لَاسْتَبْقَيْتُ نَفْسِي لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْر). 2️⃣1️⃣ هرچند بین جبهه مقاومت شیعی و دشمن، حمله به منافع یگدیگر در مناطق مختلف رخ خواهد داد اما بنظر می رسد زمان جنگ سرنوشت ساز با اسرئیل، بعد از واقعه "هرج الروم" و قبل از حضور "مارقۀ الروم" خواهد بود. 3️⃣1️⃣ و عبارت "لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُم" نیز به روشنی گویا این واقعیت است که توهم سقوط حکومت ایرانیان قبل از ظهور، خیالی خام و آشفته است که هیچ گاه تعبیر نخواهد شد و انقلاب ایرانیان به حکومت جهانی امام عصر متصل خواهد شد. 4️⃣1️⃣ اما سوال مهم این است که اگر عصر، عصر ظهور باشد، الان در کدام مرحله هستیم؟ مرحله "سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِم" یا مرحله "فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ"؟