۱۱ تیر ۱۴۰۲
۱۲ تیر ۱۴۰۲
✅ باید گروهی باشند تا امر به معروف و نهی از منکر کنند !
🌙 ولْتَکن مِّنکمْ أُمَّه يَدْعُونَ إِلَي الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکرِ وَأُوْلَـئِک هُمُ الْمُفْلِحُونَ
(سوره آل عمران، آیه ۱۰۴)
🌸ترجمه : «و بايد از ميان شما گروهی باشند دعوتگر به خير که به نيکی فرمان دهند و از ناشايستی باز دارند و اينان رستگارند»،
✍️ توضیح و تفسیر :
🔹بخش اول آيه، يعني يَدْعُونَ إِلَي الْخَيْر، که دعوت به سوی خير است و به تعليم جاهل باز ميگردد، امر به معروف نيست.
🔸 آنان بر اين باورند که اگر کسي از تکليفی بیخبر باشد و بدين دليل آن را انجام ندهد، آموزش اين تکليف به او امر به معروف نيست، بلکه امر به معروف يادآوری تکليفی است که کسی آن را میداند، ولی انجام نمیدهد.
بنابراين مفهوم متعارف امر به معروف هنگامی مصداق پيدا ميکند که حکومت اسلامی مقتدر بوده، ارزشهای اسلامی در جامعه حاکم است. در اين زمان ، مردم از انجام کار زشت و گناه خجالت میکشند و نهی از منکر بر آنها تأثير میگذارد.
اين نوع امر به معروف همان شرايطي را دارد که در منابع فقهی و رساله های عمليه آمده است. البته اين شرايط، شامل امر به معروفي نمیشود که به معنای جهاد است ؛ زيرا امر به معروفی که مصداق جهاد باشد، ديگر مشتمل بر شرط عدم خوف از ضرر نيست و ازاین روی امام خمينی (رحمه الله) تأکيد داشتند در چنين مواردی تقيه جايز نيست؛ هرچند با هزينه های سنگين همچون کشته شدن شمار زيادی از انسانها همراه باشد.
📚بزرگترین فریضه، آیت الله مصباح یزدی(ره) ،ص۱۱۱
#اندیشه_معروف
📌کانال رسمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر:
۱۲ تیر ۱۴۰۲
⭕️ سکوت در برابر منکرات اجتماعی ، سبب هلاکت با بدان جامعه است !
⚠️لزوم مخالفت و انتقاد از گناه دسته جمعی و کوچک انگاری حرام های الهی در جامعه !
🔅ماجرای اصحاب السَّبت 🔅
«اصحاب السّبت» گروهي از يهوديان بودند كه در كنار دريا به شغل ماهي گيري اشتغال داشتند.
روز شنبه كه روز تعطیل و عبادت بود و ماهی گیری هم ممنوع بود، براي بهره مندي از ماهي ها اقدام به حفر حوضچه ها يا پهن كردن تورهاي صيد كردند و ماهي ها را روز بعد صيد كردند.
در ميان آنها، عده اي سكوت كرده و عده اي نهي از منكر نموده و عده اي هم با آنها همراهي كردند؛ اما وقتي عذاب الهي آمد، جز گروه نهي از منكر كنندگان باقي مردم عذاب شدند.
📌اکنون به آیاتی از قرآن کریم در این زمینه میپردازیم:
🌙و آنگاه كه گروهى از ايشان گفتند: «براى چه قومى را كه خدا هلاككننده ايشان است، يا آنان را به عذابى سخت عذاب خواهد كرد، پند مىدهيد؟ گفتند:تا معذرتى پيش پروردگارتان باشد، و شايد كه آنان پرهيزگارى كنند.
🌙امّا هنگامىكه تذكّراتى را كه به آنها داده شده بود فراموش كردند، [و لحظه عذاب فرا رسيد]؛ نهىكنندگان از بدى را رهايى بخشيديم؛ و كسانى را كه ستم كردند، به خاطر نافرمانيشان به عذاب شديدى گرفتار ساختيم. (آیات ۱۶۴ و ۱۶۵ سوره اعراف)
امام صادق علیه السلام در حدیث شریفی پیرامون این قوم میفرمایند :
((كانوا ثلثة اصناف: صنف ائتمروا و امروا فنجوا و صنف ائتمروا و لم يأمروا فمسخوا ذرّا و صنف لم يأتمروا و لم يأمروا فهلكوا.))
اهل سبت سه صنف بودند: صنفى فرمان بردار و آمر، پس نجات يافتند؛ و صنفى مطيع، لكن امر ننمودند، پس مسخ شدند؛ و صنفى نه مطيع و نه آمر، هلاك شدند. قتاده نقل كند كه جوانانشان بوزينه و پيرانشان خوك شدند، سه روز باقى، روز چهارم همه هلاك و مردند. (📚کافی جلد 8 صفحه 158)
در روایت دیگری حضرت صادق (علیه السلام ) فرمودند:
(( إِنَّهُ هَلَكَتِ الْفِرْقَتَانِ،وَ نَجَتِ الْفِرْقَةُ النَّاهِيَةُ))
دو فرقه به هلاکت رسیدند و فرقهی نهیکننده نجات یافت.
( 📚تفسیر مجمع البيان ،ج۴)
✍️مرحوم علامه طباطبائی(ره) در اثر نفیس "المیزان" ذیل این آیات اینگونه توضیح میدهند : مقصود از نسیان همین بى اثر شدن تذکرات است .
و در خود آیه دلالت هست بر اینکه نجات یافتگان از ایشان تنها همان اشخاصى بوده اند که نهى از منکر مى کردند، و خداوند مابقى ایشان یعنى مرتکبین صید ماهى در روز شنبه و آن کسانى را که سکوت کرده بودند و تازه به دسته اول اعتراض مى کردند که چرا ایشان را موعظه مى کنید، همه را به عذاب خود هلاک کرده است .
و نیز آیه دلالت مى کند که خداوند اعتراض کنندگان را بخاطر سکوتشان و ترک نکردن مراوده با ایشان شریک ظلم و فسق متجاوزین شناخته است .
و نیز آیه شریفه دلالت مى کند بر یک سنت عمومى الهى - نه اینکه این روش تنها اختصاص به بنى اسرائیل داشته باشد - و آن سنت این است که جلوگیرى نکردن از ستم ستمگران و موعظه نکردن ایشان در صورت امکان ، و قطع نکردن رابطه با ایشان در صورت عدم امکان موعظه ، شرکت در ظلم است ، و عذابى که از طرف پروردگار در کمین ستمگران است در کمین شرکاى ایشان نیز هست .
( 📚ترجمه تفسیر المیزان ، ج ،۸ص ۳۸۵)
✍️در تفسیر جامع نمونه نیز چنین بیان داشته شده است :
هنگامى كه اين جمعيت از بنىاسرائيل در برابر اين آزمايش بزرگ كه با زندگى آنان كاملًا آميخته بود قرار گرفتند، به سه گروه تقسيم شدند:
گروه اول كه اكثريت را تشكيل مىدادند، به مخالفت با اين فرمان الهى برخاستند.
گروه دوم كه قاعدتاً اقليت كوچكى بودند، در برابر گروه اول به وظيفه امر به معروف و نهى از منكر قيام كردند.
گروه سوم، ساكتان و بىطرفان بودند، كه نه همگامى با گناهكاران داشتند و نه وظيفه نهى از منكر را انجام مىدادند.
🔹از جمله «قالُوا مَعْذِرَةً إِلى رَبِّكُمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ» چنین استفاده مىشود : اندرزدهندگان براى دو هدف اين كار را انجام مىدادند:
يكى به خاطر اين كه در پيشگاه خدا معذور باشند و ديگر اين كه: شايد در دل گنهكاران مؤثر افتد.
مفهوم اين سخن چنين است كه حتى اگر احتمال تأثير هم ندهند بايد از پند و اندرز خوددارى ننمايند، در حالى كه معروف اين است: شرط وجوب امر به معروف و نهى از منكر احتمال تأثير است.
ولى بايد توجه داشت گاهى بيان حقايق و وظائف الهى بدون احتمال تأثير نيز واجب مىشود و آن در موردى است كه اگر حكم خدا گفته نشود و از گناه انتقاد نگردد، كم كم به دست فراموشى سپرده مىشود، بدعتها جان مىگيرند و سكوت دليل بر رضايت و موافقت محسوب مىشود، در اين گونه موارد لازم است حكم پروردگار آشكارا همه جا گفته شود هر چند اثرى در گنهكاران نگذارد.
(📚تفسیر نمونه جلد ۶)
#اندیشه_معروف
#تکلیف_بزرگ
@fatemi5
۱۲ تیر ۱۴۰۲
✋فهرست تکلیف بزرگ
۱_اصحاب سبت وسکوت آنها
https://eitaa.com/fatemi5/2771
https://eitaa.com/fatemi5/2894
۲_امر به معروف گروهی باشد
https://eitaa.com/fatemi5/2770
۳_نهی منکر شهدا ولو با هزینه
https://eitaa.com/fatemi5/2764
۴_تبدیل مجلس گناه توسط جهانگیرخان
https://eitaa.com/fatemi5/2756
۵_خاطره شهربازی(حجاب به نفع ماس)
https://eitaa.com/fatemi5/2750
۶_شبهه تجسس(خودرو)
https://eitaa.com/fatemi5/2749
۷_برکات امر به معروف (قوم شعیب)
https://eitaa.com/fatemi5/2710
۸_فضول بودن درنگاه شهیدبهشتی
https://eitaa.com/fatemi5/2703
۹_هموطن بی حجاب
https://eitaa.com/fatemi5/2701
۱۰_رابطه نظام و اهمیت حجاب
https://eitaa.com/fatemi5/2697
۱۱_قانون حمایت
https://eitaa.com/fatemi5/2695
۱۲_پنجره شکسته در حوزه جرم شناسی
https://eitaa.com/fatemi5/2679
۱۳_پیمایش حجاب درجامعه
https://eitaa.com/fatemi5/2655
۱۴_سلسه جلسات مقدماتی
https://eitaa.com/fatemi5/2827
۱۵_فایل کتاب واجب فراموش شده
https://eitaa.com/fatemi5/2955
۱۶_خانمی در شیکاگو وکتاب ۷۰۰صفحه ی
https://eitaa.com/fatemi5/2963
۱۷_چرا یکی ازسپاه فرعون غرق نشد
https://eitaa.com/fatemi5/2976
۱۸_هشت آیه امر به معروف
https://eitaa.com/fatemi5/3003
۱۹_هفده توصیه رهبری
https://eitaa.com/fatemi5/3029
۲۰_ ظرافت های امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
در خانواده و نزديکان(۱۴گام)
https://eitaa.com/fatemi5/3080
۲۱_تواکل
https://eitaa.com/fatemi5/3104
۲۲_امر به معروف شهدا(خاطرات)
https://eitaa.com/fatemi5/3129
۲۳_آمر به معروف و دوستی
https://eitaa.com/fatemi5/3130
۲۴_نقش حضرت زینب در ترویج امر به معروف و نهی از منکر
https://eitaa.com/fatemi5/3426
✅سیره حضرت زهرا در امر به معروف
https://eitaa.com/fatemi5/3496
✅فهرستی از تکلیف بزرگ
احتمال تاثیر؟
https://eitaa.com/fatemi5/3192
شبهات نامه گناباد
https://eitaa.com/fatemi5/3191
عذاب قوم شعیب
https://eitaa.com/fatemi5/3185
آینه ماشین من
https://eitaa.com/fatemi5/3184
چهار دلیل امر به معروف
https://eitaa.com/fatemi5/3179
امر به معروف برای خودت
https://eitaa.com/fatemi5/3175
زندگی جمعی
https://eitaa.com/fatemi5/3174
تحلبل خاطره شهید
https://eitaa.com/fatemi5/3170
رهبری و تذکر به خانم بد حجاب
https://eitaa.com/fatemi5/3169
لا اکراه
https://eitaa.com/fatemi5/3166
روزی و نهی منکر
https://eitaa.com/fatemi5/3158
آشکار نمودن گناه
https://eitaa.com/fatemi5/3154
شبهه گناه بزرگتر
https://eitaa.com/fatemi5/3149
بلد نیستم پس
https://eitaa.com/fatemi5/3148
دو حالت در مقابل انر به معروف
https://eitaa.com/fatemi5/3147
تواصی
https://eitaa.com/fatemi5/3143
امر و نهی مکرّر [شیوه تکرار
https://eitaa.com/fatemi5/3215
علم به معروف و منکر
https://eitaa.com/fatemi5/3210
شرط استمرار گناه
https://eitaa.com/fatemi5/3212
احتمال تاثیر
https://eitaa.com/fatemi5/3214
یقین به عدم تاثیر
https://eitaa.com/fatemi5/3211
✔️جلسات مقدماتی امر به معروف و نهی از منکر
♦️اول : واقعا دو واجب دینی
https://eitaa.com/fatemi5/2817
♦️دوم: محب واقعی یا شعاری هستیم برای امام حسین ع
https://eitaa.com/fatemi5/2820
♦️سوم :امر به معروف و نهی از منکر "اساس" خیمه
https://eitaa.com/fatemi5/2826
♦️چهارم : آش نخورده و دهن سوخته
https://eitaa.com/fatemi5/3421
♦️پنجم :دشمن شناسی
https://eitaa.com/fatemi5/3422
♦️ششم اما فرهنگ عاشورا به ما چی میگه؟
https://eitaa.com/fatemi5/2978
♦️هفتم تأکید ویژه دین مبین اسلام
https://eitaa.com/fatemi5/2838
♦️جلسه هشتم افضل الاعمال
https://eitaa.com/fatemi5/3544
♦️نهم معنای امر و معنی معروف و منکر و مراحل آن
https://eitaa.com/fatemi5/3546
♦️دهم: چهار شرط وجوب امر به معروف و نهی از منکر
https://eitaa.com/fatemi5/3547
1️⃣👈فهرست اول
https://eitaa.com/fatemi5/2772
2️⃣👈فهرست دوم
https://eitaa.com/fatemi5/3216
متن کتاب واجب فراموش شده
https://eitaa.com/fatemi5/3576
شش شبهه
https://eitaa.com/fatemi5/3984
ملا حسن یزدی ناهی از منکر
https://eitaa.com/fatemi5/4036
5 روش 5 داستان براي امر به معروف و نهي از منكر
https://eitaa.com/fatemi5/4040
ده مانع امر به معروف
https://eitaa.com/fatemi5/4384
۱۲ تیر ۱۴۰۲
۱۲ تیر ۱۴۰۲
تکلیف بزرگ
✋فهرست تکلیف بزرگ ۱_اصحاب سبت وسکوت آنها https://eitaa.com/fatemi5/2771 https://eitaa.com/fatemi5/2
ارسال حدا قل به یک نفر از دوستان👆
۱۳ تیر ۱۴۰۲
شیخ احمد کافی: ای جوان اگر راست میگی خودت را برای جوان اجنبی آرایش مکن برای شوهرت آرایش کن
۱۳ تیر ۱۴۰۲
شیخ احمدکافی: اسلام به پسره میگه خودسرانه آقا بالا سر نشو برو دختر انتخاب کن. نامه عاشقونه به این و اون ننویس نامه نگاری نکن دو سه سال سر کوچه تو خیابون مسلمونا واینستا به دخترای مردم متلک بگو به دخترای مردم شانه و تنه نزن.
دخترا بی عفت شدن تو تقوا و ورع ات کو
دخترا بی عفت شدن تو حیای دینی کو
ای پسر علی ای بچه شیعه ای بچه دین
تو چرا اینجوری
۱۳ تیر ۱۴۰۲
یک سکوت کوچک چه کرد
در سکوت در برابر غدیر
حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تنهای امر بحق ماند و شهید شد.
جای جانشینی خلافت خدا در زمین به ناحق افتاد
و در این اتفاق
زنا و ناحقی و حرام و نسل حرام زیاد شد
با این بیتفاوتی
ابوذر و مقداد و سلمان و...به انزوا رفتند کما اینکه با سکوت مردم مسوولین با لیاقت در ادارات کوچک و بزرگ به انزوا میروند و نااهلی در اداره ای بجایش نشسته و بقیه ساکتند.
با آن سکوت کوچک
تاریخ بشر عوض شد،
معاویه ها و یزید ها و حجاج یوسف ها بدترین کار یعنی تفکر مسلمان را نشانه گرفتند.
با آن سکوت
۱۲امام قرن ها به انزوا رفتند.
حالا پی ببرید به حدیث امام علی علیه السلام که تمام واجبات در مقابل امر بمعروف و نهی از منکر رطوبت دهانی است و بس.حتی جهاد در راه خدا
پس اندکی تفکر 👆👆👆👆👆
۱۳ تیر ۱۴۰۲
با سکوت الان
کوچه و بازار پر از نجاست زنا و حرام خواهد شد.
در آینده همچون جزیره کیش کنونی زن چادری با خانواده اش فحش خواهد خورد.
پس بهتر است الان بگوییم و رد شویم و ناسزا را با افتخار بشنویم،تا آن زمان ذلیلانه فحش رکیک نشویم.
اغتشاشات یادتان هست چادر از سر کشیدن آتش زدند مساجد را؟
پس وقتی به نماز می آییم لااقل به یک نفر بگوییم
بیا برویم مسجد.
و رد شویم
به همین سادگی
این ساده تر است یا اینکه بعد از آتش زدن مسجد بفکر بیافتیم؟
در آینده همچون پرواز های خارجی قبل از سوار شدن،زن چادری است و چون داخل هواپیما رود بی حجاب خواهد شد.
با سکوت و بی تفاوتی در برابر فرد لایق
در ادارات کوچک شهرمان ،فردی بی لیاقت و بی دغدغه جانشین خواهد شد و از امکانات سو استفاده خواهد کرد.
با سکوت و بی تفاوتی
صدا و سیما بجای فرهنگ خانواده؛ طلاق و بی بند و باری را رواج میدهد.
۱۳ تیر ۱۴۰۲
۱۳ تیر ۱۴۰۲
عرض سلام و ادب
امشب پارک دانشگاه نماز جماعت جهت ناامن سازی پارک برای بد حجابان
همچنین نماز جماعت در مسجد امیرالمومنین خیابان شهید شوریده و بین دو نماز سخنرانی امر بمعروف🌷❤️ پخش زنده سخنرانی کوتاه از اینجا👇🌷
https://eitaa.com/fatemi5/2772
۱۳ تیر ۱۴۰۲
هدایت شده از تکلیف بزرگ
عرض سلام و ادب
امشب پارک دانشگاه نماز جماعت جهت ناامن سازی پارک برای بد حجابان
همچنین نماز جماعت در مسجد امیرالمومنین خیابان شهید شوریده و بین دو نماز سخنرانی امر بمعروف🌷❤️ پخش زنده سخنرانی کوتاه از اینجا👇🌷
https://eitaa.com/fatemi5/2772
۱۳ تیر ۱۴۰۲
۱۳ تیر ۱۴۰۲
هدایت شده از Z*N
306061056_-210122.mp3
6.18M
۱۳ تیر ۱۴۰۲
هدایت شده از God.joonبی نیاز
سلام تجربه امر به من تقدیم به دوستان ❤️❤️❤️❤️چند شبی با دوستان امر به معروف در فضای سبز نزدیک خونه راه رفتیم و تذکر دادیم و خدا رد شکر بعد از چند شب فضا خیلی خوب شده بود 👏👏👏👏👏😍😍😍😍دو تا دختر نوجوون رو دیدیم که یکی خیلی شلوارش کوتاه بود و واقعا زننده بود رفتم گفتم خوشگل خانم شلوارت خیلی کوتاهه میدونی فلسفه شلوار کوتاه چیه ؟؟گفتند نه ،،خوب منم توضیح دادم همون قضیه برده های جنسی رو ،،،البته که دختر نوجوون که شلوارش کوتاه بود حواسش رو پرت میکرد که و به بهانه توپ میدویید این ور و اونور ولی خوب در عوض دوستش خوب گوش میداد ،،خلاصه گفتم به دوستت هم بگو و خدا حافظی کردیم ،،و چند شب بعدش که دیشب بود وقتی دیدمشون شلوار بلند و گشاد پوشیده بودند ،،😍😍😍😍👏👏👏👏👏اینقدر خوشحال شدم که نگووو و خودش گفت خاله خوبه شلوارم؟ 😍😍😍😍بغلش کردم کلی فشارش دادم و قربون صدقه اش رفتم و گفتم آفرین یه جایزه پیش من دارین 👏👏👏👏 همون موقع ماماناشون اومدن و تعجب که چی شده و منم به ماماناشون گفتم آفرین به قلب پاک دختراتون که چون قلبشون پاکه حقیقت رو قبول کردن 👏👏👏والا بزرگترها لج میکنن عمدا ولی اینا اینقدر قشنگ به حرف کردن و اومدیم خونه و قرار شده جایزه ببرم براشون 🌹🌹🌹🌹🌹حالا چی ببرم 😐😐😢😢😢😁😁😂😂😂😂لعنت به زبانی که بی موقع باز شود😂😂😂😂
۱۴ تیر ۱۴۰۲
♦️دیوث و بیناموس!
پیامبر گرامی اسلام(ص): هرگاه زنی خودش را بیاراید و بدون حجاب شرعی از درب خانهاش خارج شود [و در اجتماع ظاهر گردد] و شوهرش بدان رضایت داشته باشد، این شوهر، دیوث و بیناموس است و اگر کسی او را دیوث بنامد گناهی مرتکب نشده است! «أَيُّمَا رَجُلٍ تَتَزَيَّنُ امْرَأَتُهُ وَ تَخْرُجُ مِنْ بَابِ دَارِهَا فَهُوَ دَيُّوثٌ وَ لَا يَأْثَمُ مَنْ يُسَمِّيهِ دَيُّوثا ...». (بحارالانوار، ج100، ص249، ح38).
🔹در این روایت واژه «تَتَزَیَّنُ» با توجه به آیه 31 نور که فرموده: ﴿وَلایُبدِینَ زِینَتَهُنَّ) مراد این است که زنان، موها و سایر زینتهای خویش را برای نامحرمان آشکار نسازند و بدون حجاب شرعی در برابر آنها حضور نیابند.
🔹طبق این حدیث و برخی روایات، بدحجابی و بیرون گذاشتن مقداری از موها و نمایاندن سایر اعضا، گونهای از زنا و بیعفتی قلمداد میگردد.
و "دیوث" هم کسی است که زن و دخترش مرتکب زنا شوند و او بداند و آنان را باز ندارد!
و البته هر مسئولی هم که در امر عفاف و حجاب کاری از دستش برمیآید و به ویژه مسئولین 32 دستگاهی که طبق مصوبه 427 و 820 شورای عالی انقلاب فرهنگی، متولی امر عفاف و حجاب جامعه بوده -و به نوعی مردم ناموس آنها تلقی میشوند- اگر به وظایف خویش در راستای ترویج فرهنگ عفاف و اجرای سایر مقررات مربوط به عفاف و حجاب عمل نکنند و به بیبندوباریها راضی باشند آنها نیز بیغیرت و دیوث تشریف دارند!
♦️طبق برخی از احادیث،برای هر یک از حواس و اعضای بدن و برخی اعمال، مرتبهای از زنا متصور است.(وسائلالشيعه، ج20، ص191، ح2)و(نهج الفصاحة، ص118، ح177
۱۴ تیر ۱۴۰۲
🔹از همه نخبگان جامعه و مخصوصا صاحب نظرات دعوت می کنم که در باره این لایحه دیدگاههای خود را از طریق سامانه جمعسپاری به آدرس majlesyar.parliran.ir که روی پایگاه الکترونیکی مجلس در دسترس قرار گرفته است، به ما ارائه کنند
https://eitaa.com/fatemi5/2772
۱۴ تیر ۱۴۰۲
هدایت شده از هادی صدیقی
گشت ارشاد که حالا تعطیل شده و چاره ای نیست که مسوولین بیاورند
پیشنهاد میکنم ون کرایه کنید در سطح شهر راه بیافتد هر که از نماز خوان محجبه که از کنار گناه رد میشوند گونی کنید بندازید در ون و بیاورید کلاس فشرده برای بیتفاوتی برایشان گذاشته شود.
خطرناکتر از بدحجاب و بی حجاب،بی تفاوتهای نمازخوان هستند
استاد تقوی
https://splus.ir/joingroup/AFsadzOebKwE7d3638e7IA
۱۴ تیر ۱۴۰۲
رفته بودم ساندویچی
یکی گفت نه سال پیش قمار میفروختم گفتی کارت حرومه
آمدم رستوران کار میکردم و قمار را ول کردم
دختری که خواستم دادند روزی ام بیشتر شده. عجیبه که بعد از نه سال شما را دیدم.
یک نماینده مجلس گفته بود
روزی در مدرسه لب پنجره آشغال بیسکویت انداختم.یک رهگذری با حالتی نگاهم کرد،از آن روز دیگر هیچوقت اشغال نریختم.https://splus.ir/joingroup/AFsadzOebKwE7d3638e7IA
https://eitaa.com/fatemi5/2772
۱۴ تیر ۱۴۰۲
✋
نگویید: «مستحب است؛ شد شد؛ نشد نشد»
🔺 هرچه می توانید سنتهای خود را در عید غدیر، جدیتر بگیرید. نگویید:«مستحب است؛شد شد؛نشد نشد».
🔹 این سنتها از اوجب واجبات است.چرا؟چون شناسنامۀ ما شیعیان است.
🔹پدرها جوری نسبت به عید غدیر ارادت به خرج بدهند،که بچهها از یک ماه،دو ماه قبل چشمانتظار عید غدیر باشند!حتی اگر لازم شد، قرض کنید و یک عیدی حسابی،به اندازهای که به علی ارادت دارید،به بچهها بدهید.
🔹 نگویید:«باز من باید یک چیزی خرج کنم!» نه! مقروض میشوی،خب بشو! تو که برای چیزهای دیگر قرض کرده ای،یک بار هم برای حضرت علی(علیه السلام) مقروض شو.
🔹 مسیحیها بابانوئل درست میکنند و به بچه هایشان میگویند:«او برای تو هدیه را آورده؛ مسیح برای تو این هدایا را آورده».بچه از اول ذهنش با عیسی (علیهالسلام) انس میگیرد، رفاقت میکند.
🔹 حالا بروید ببینیم چه کار میکنید! این شما و این عید غدیر.
🔹 سفری،تفریحی،گردشی میخواهی ببری، بگو این مال عید غدیرت است!
اگر هم تابستان میبری بگو،قولش را عید غدیر به شما دادم.قولهایی که میخواهید به آنها بدهید، عید غدیر بدهید.هدایایتان و وعدههایتان را بگذارید در این روز تا کودکان با عید غدیر انس بگیرند.
#تکلیف_بزرگ
@fatemi5
۱۴ تیر ۱۴۰۲
۱۴ تیر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حدیث
✨#امام_علی (علیهالسلام)
🌱غايَةُ اَلدِّينِ اَلْأَمْرُ بِالْمَعْرُوفِ وَ اَلنَّهْيُ عَنِ اَلْمُنْكَرِ وَ إِقَامَةُ اَلْحُدُود
نهایت دین، امر به معروف و نهى از منکر و بر پاداشتن حدود است.
https://eitaa.com/fatemi5/2792
۱۵ تیر ۱۴۰۲
هدایت شده از هادی صدیقی
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱۵ تیر ۱۴۰۲