eitaa logo
تکلیف بزرگ
561 دنبال‌کننده
603 عکس
612 ویدیو
176 فایل
🔸ارتباط @alam_yalam_beanallaha_yara @ste_gonabad5 جهت #روشنگری واجب فراموش شده.و #مطالبه گری فهرست کلی: https://eitaa.com/fatemi5/2772
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 هَٰذَا خَلْقُ اللَّهِ فَأَرُونِي مَاذَا خَلَقَ الَّذِينَ مِنْ دُونِهِ ۚ بَلِ الظَّالِمُونَ فِي ضَلَالٍ مُبِينٍ ✨ این آفرینش خداست؛ امّا به من نشان دهید معبودانی غیر او چه چیز را آفریده‌اند؟! ولی ظالمان در گمراهی آشکارند. سوره لقمان / ۱۱ @fatemi222
⭕️ تا دهان بسته نشد،دل باز نمی شود‼️ ✅علامه حسن زاده آملی می فرمودند تا دهان بسته نشد، دل باز نمی شود. ✅ از سید کائنات صلی الله علیه و آله روایت است،که چون فرزندان و نبیره های آدم بسیار شدند، در نزد وی سخن می گفتند و وی ساکت بود. 🔹گفتند: ای پدر چرا شما صحبت نمی کنید، و ساکت هستید؟ 🔸گفت: ای فرزندان من: هنگامی که از جوار قرب آلهی بیرون رانده شدم،جبرئیل نزد من آمد و گفت: 🔹پروردگار متعال فرمود: 🔸اگر می خواهی دوباره به مقام اول خود بازگردی،أهل سکوت باش. ✅ زاده عاملی @fatemi222
🔴 فضیلت انتظار فرج 🔵 امام محمد باقر (ع) فرمودند: 🌕 ما ضر من مات منتظرا لأمرنا ألا يموت في وسط فسطاط المهدي و عسكره؛ 🟢 كسى كه در انتظار امر (فرج و ظهور) ما از دنیا رفته است زيانى نمی‌کند كه در ميان خيمه حضرت مهدى و در لشکر او نمرده باشد.(و همان منزلت را دارد). 📚 الكافي ج ۱ ص ۳۷۲ 🌸 تعجیل در فرج صلوات @fatemi222
💥چه کسانی برخداوندحقی دارند!?💥 🌹وقتی خداوند متعال در قیامت اعلام می کند: هر کسی که بر گردن من حق دارد، بلند شود. ❗️همه تعجب می کنند. ❤️از سوی خدا خطاب می آید: 👈 هر کسی هنگام نزاع از خود بخشش نشان داده، تا مسأله اصلاح شود، بر گردن من حقی دارد. 🌸قرآن می فرماید: «فَمَنْ عَفا وَ أَصْلَحَ فَأَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ إِنَّهُ لا يُحِبُّ الظَّالِمينَ(شوری 40)» خدا می فرماید: "اجرت بر من است" 🌿 انسان باید خیلی کوچک باشد، که این مدال و این جایگاه را رها کرده و بگوید: نه ،من نمی بخشم ،من می خواهم دلم را خنک کنم!! 🔸@fatemi222 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ انتشارپست‌ثواب‌جاریه‌در‌پی‌دارد🌹
✅سه حقیقت از زبان امام صادق ✍️حضرت امام صادق (علیه السلام): سه چیز است که به خدا قسم حق‌اند: 1️⃣هیچ ثروتی بر اثر پرداخت صدقه و خمس و زکات کم نشد؛ 2️⃣در حق هیچ کس ستمی نشد که بتواند تلافی کند، اما خویشتنداری ورزید مگر این که خداوند در عوض آن، به او عزّت داد. 3️⃣و هیچ بنده‌ای دَرِ نیاز خواهی و خواهشی از دیگران را به روی خود نگشود مگر این که دری از فقر و نیازمندی به رویش گشوده گشت. 📚بحارالأنوار، ج78، ص209 🔸 @fatemi222 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ انتشارپست‌ثواب‌جاریه‌در‌پی‌دارد🌹
💐 به امام صادق عليه السلام گفتند: كار خود را به‌ چه اساسى‌استوار ساخته‌اى؟ فرمود: بر چهار بنيان: 🔸 [اول] دانستم كه عمل مرا كسى ديگر انجام نمى دهد پس تلاش نمودم 🔸 [دوم] دانستم كه خداى بر من آگاه است پس حيا كردم. 🔸 [سوم] دانستم كه روزى مرا ديگرى نمى خورد پس آرام گرفتم 🔸 [چهارم] دانستم كه پايان كار من مرگ است پس براى آن آماده شدم. 📚 بحارالانوار جلد78 صفحه228 @fatemi222 انتشارپست‌ثواب‌جاریه‌در‌پی‌دارد🌹
من همونم تو همونی_۲۰۲۳_۰۱_۲۶_۱۸_۳۶_۰۳_۲۳۶.mp3
2.94M
صدام زدے دعوت شدم باز اومدم مهمونے من همونم روسیاه قدیمے الهے
˚∘❃❁🌺﷽🌺❁❃∘˚ 🎷 آثار نفخ صور در قرآن🎷 1⃣ آغاز قیامت 💐 «وَهُوَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بِالْحَقِّ وَيَوْمَ يَقُولُ كُنْ فَيَكُونُ قَوْلُهُ الْحَقُّ وَلَهُ الْمُلْكُ يَوْمَ يُنْفَخُ فِي الصُّورِ عَالِمُ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْخَبِيرُ» (آیه ۷۳)سوره انعام و اوست خدایی که آسمانها و زمین را به حق آفرید و روزی که بگوید: موجود باش، آن چیز بی‌درنگ موجود خواهد شد. سخن او حق است و پادشاهی و فرمان عالم روزی که در صور بدمند تنها با اوست و دانای نهان و آشکار است و هم او به تدبیر خلق دانا و (بر همه چیز) آگاه است. 2⃣ آغاز همه سختی ها 💐 «عَلَى الْكَافِرِينَ غَيْرُ يَسِيرٍ (آیه۱٠)سوره مدثر کافران را هیچ گونه در آن راحتی و آسایش نیست. 3⃣ اجتماع انسان ها 💐 «وَتَرَكْنَا بَعْضَهُمْ يَوْمَئِذٍ يَمُوجُ فِي بَعْضٍ وَنُفِخَ فِي الصُّورِ فَجَمَعْنَاهُمْ جَمْعًا» (آیه ۹۹)سوره کهف و روز آن وعده که فرا رسد (طایفه یأجوج و مأجوج یا) همه خلایق محشر چون موج مضطرب و سرگردان باشند و درهم آمیزند، و نفخه صور دمیده شود و همه خلق را در صحرای قیامت جمع آریم. 4⃣ قطع نسب و سبب 💐 «فَإِذَا نُفِخَ فِي الصُّورِ فَلَا أَنْسَابَ بَيْنَهُمْ يَوْمَئِذٍ وَلَا يَتَسَاءَلُونَ» (آیه۱٠۱)سوره مومنون پس آن‌گاه که نفخه صور قیامت دمیده شد دیگر نسب و خویشی در میانشان نماند و کسی از کس دیگر حال نپرسد. 5⃣ روز رستاخیز 💐 «وَنُفِخَ فِي الصُّورِ فَإِذَا هُمْ مِنَ الْأَجْدَاثِ إِلَىٰ رَبِّهِمْ يَنْسِلُونَ» (آیه ۵۱)سوره یس و (چون بار دوم) در صور دمیده شود به ناگاه همه از قبرها به سوی خدای خود به سرعت می‌شتابند. 6⃣روز تحقق وعیدهای الهی 💐 «وَنُفِخَ فِي الصُّورِ ذَٰلِكَ يَوْمُ الْوَعِيدِ» و آن گاه در صور بدمند (و ملایک ندا کنند که) این است روز تهدید (های الهی به خلق). «وَجَاءَتْ كُلُّ نَفْسٍ مَعَهَا سَائِقٌ وَشَهِيدٌ» و هر نفسی را فرشته‌ای (برای حساب به محشر) کشاند و فرشته‌ای (بر نیک و بدش) گواهی دهد. «لَقَدْ كُنْتَ فِي غَفْلَةٍ مِنْ هَٰذَا فَكَشَفْنَا عَنْكَ غِطَاءَكَ فَبَصَرُكَ الْيَوْمَ حَدِيدٌ» و تو (ای آدمی نادان) از این (روز سخت مرگ) در غفلت بودی تا آنکه ما پرده از کار تو برانداختیم و امروز چشم بصیرتت بیناتر گردید. «وَقَالَ قَرِينُهُ هَٰذَا مَا لَدَيَّ عَتِيدٌ» و قرین وی (یعنی فرشته موکّل و شاهد او بدو) گوید: این همان اعمالی است که نزد من (برای امروز تو) محفوظ و مهیّاست. (آیات ۲٠ تا ۲۳)سوره ق
💧 مراتب ✍️ جناب می فرماید: براي حضور قلب مراتب و درجاتي است و نمازي‌ كه از جميع مراتب حضور خالي باشد، بر صاحبش برگردانده مي‌شود، ولي چنين نمازي بسياركم است؛ 💓 چون حركات اختياري انسان قطعاً درجه‌اي از حضور قلب را به همراه دارد، هر چند اندك؛ والا آن عمل، عمل اختياري نخواهد بود. 💓 توضيح آنکه حركات انسان چند گونه است: 1⃣ اعمال و حركاتي كه از جميع مراتب قصد و حضور قلب خالي است؛ 👈 مثل حركات شخص خوابيده كه عملي را بدون قصد و نيت انجام مي‌دهد. 2⃣ اعمالي كه قصد و نيت انسان در آن بي دخالت نيست، ولي قصد با مقصود انطباق ندارد؛ 👈 مثل بعضي از كارهاي شخص ساهی [ اشتباه کننده] و غافل. 3⃣ اعمالي كه انسان با نيت و قصد به انجام آن همت مي‌گمارد و منطبق با مقصود هم هست، ولي نيت و قصدي اجمالي و در باطن قلب وجود دارد و اثر آن نيت در اين عمل، همين اندازه است كه آن را در شمار كارهاي ارادي انسان درآورده است؛ 👈 مثل اينکه اصل نماز را براي خدا و به قصد انجام فرمان او انجام مي‌دهد و به اين امر توجه دارد. 4⃣ اعمالي كه قصد و نيّت درباره صورت ظاهري آن عمل، تفصيلي و درباره معناي آن اجمالي است؛ 👈 مثل اينکه به اعمال و حرکات نماز، مانند رکوع و سجده توجه دارد، ولي از حقيقت اين افعال غافل است. 5⃣ اعمالي كه قصد و نيت، هم درباره صورت و هم درباره معنا تفصيلي است و قلب به‌صورت کامل نزد صورت و معناي آن حضور دارد؛ 👈 مثل اينکه در و توجه دارد که مشغول انجام اين اجزاي نماز است و به معناي آن که همانا تعظيم خداوند است، متوجه است. 👈 بنابراين، همان‌گونه که به نيت رکوع خم مي‌شود و به قصد تعظيم حضرت حق کرنش مي‌کند، با قلب خود در برابر پروردگار حالت خضوع و تسليم مي‌گيرد و اين حضور قلب تمام و كامل است؛ 📖 آداب نماز؛ محمد مهدی حائری پور ؛ ص 74.
🕊🍃 بِسْم الله الرحمن الرحيم ❇️سلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس ❇️ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ، ❇️ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَ حَقِّهِ، ❇️ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ ❇️ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ❇️ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ❇️ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ، ❇️ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ، ❇️ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ، ❇️ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ❇️ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ، ❇️ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ، ❇️ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ❇️ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ❇️ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ألسَّلاَمُ، اُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ ❇️أنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، ❇️وأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، ❇️وأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ ❇️والْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ ❇️ومُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، ❇️وموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ، وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ، ❇️ومُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، ❇️والْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، ❇️أنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا ❇️يوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، ❇️وأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، ❇️وأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ، وَالْبَعْثَ حَقٌّ، ❇️وأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ، وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، ❇️والْمِيزَانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، ❇️والْحِسَابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَق ٌّ، ❇️والْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ، ❇️يا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ، ❇️فأَشْهَدْ عَلَىٰ مَا أَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ، وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، ❇️فالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، ❇️والْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، ❇️فنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ، ❇️ونُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُمْ آمِينَ آمِينَ
حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره مقید بودند که هر صبح امام زمان را با این زیارت کنند اللَّهُمّ بَلِّغْ مَوْلَايَ صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ، عَنْ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ، فِي مَشَارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبِهَا وَ بَرِّهَا وَ بَحْرِهَا وَ سَهْلِهَا وَ جَبَلِهَا، حَيِّهِمْ وَ مَيِّتِهِمْ، وَ عَنْ وَالِدَيَّ وَ وُلْدِي وَ عَنِّي، مِنَ الصَّلَوَاتِ وَ التَّحِيَّاتِ، زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ وَ مِدَادَ كَلِمَاتِهِ‏ وَ مُنْتَهَى رِضَاهُ، وَ عَدَدَ مَا أَحْصَاهُ كِتَابُهُ، وَ أَحَاطَ بِهِ عِلْمُهُ، اللَّهُمَّ إِنِّي أُجَدِّدُ لَهُ فِي هَذَا الْيَوْمِ وَ فِي كُلِّ يَوْمٍ عَهْدًا وَ عَقْدًا وَ بَيْعَةً لَهُ فِي رَقَبَتِي، اللَّهُمَّ كَمَا شَرَّفْتَنِي بِهَذَا التَّشْرِيفِ وَ فَضَّلْتَنِي بِهَذِهِ الْفَضِيلَةِ وَ خَصَصْتَنِي بِهَذِهِ النِّعْمَةِ، فَصَلِّ عَلَى مَوْلَايَ وَ سَيِّدِي صَاحِبِ الزَّمَانِ، وَ اجْعَلْنِي مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَشْيَاعِهِ وَ الذَّابِّينَ عَنْهُ، وَ اجْعَلْنِي مِنَ الْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْهِ، طَائِعًا غَيْرَ مُكْرَهٍ، فِي الصَّفِّ الَّذِي نَعَتَّ أَهْلَهُ فِي كِتَابِكَ، فَقُلْتَ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْيانٌ مَرْصُوصٌ، عَلَى طَاعَتِكَ وَ طَاعَةِ رَسُولِكَ وَ آلِهِ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ، اللَّهُمَّ هَذِهِ بَيْعَةٌ لَهُ فِي عُنُقِي إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ. مؤلّف گوید: علاّمه مجلسی در کتاب «بحارالانوار» فرموده است: من در بعضی از کتاب‌های قدیمی دیده‌ام که پس از این زیارت، دست راست را به دست چپ بگذارد، مانند قراردادن در بیعت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ به مناسبت ولادت امام جواد علیه السلام امام جواد علیه السلام در روایتی میفرمایند : اِعلَم أنَّك لَن تَخلُوَ مِن عَينِ اللهِ، فَانظُر كيفَ تَكونُ؛بدان که از دید خداوند پنهان نیستی، پس بنگر چگونه ای. تحف العقول، ص 455 🔻مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی رحمة الله علیه می‌فرمودند : تقوا یعنی این که اگر یک هفته مخفیانه از همه کارهای ما فیلم گرفتندو گفتند اعمال هفته گذشته‌ات در تلویزیون پخش شده، ناراحت نشویم… 🔻[از عارفی درباره] تقوا پرسش شد، گفت: آیا راه پرخار و خاشاک را پیموده ای؟ سائل گفت: آری. گفت: چه کردی؟ گفت: از خارها پرهیز می کردم که مبادا به پایم نَخلد. گفت: در دین خدا نیز چنین [با احتیاط و پرهیزکار] باش تا به درجه متقین نائل شوی. از کوچک و بزرگ گناهان دست بکش که این تقوا است و همانند کسی باش که بر روی زمینِ خاردار راه می رود که از هرچه می بیند می پرهیزد. هرگز گناهان کوچک را ناچیز مشمار که کوه ها از سنگ های ریز تشکیل یافته است [و گناهان بزرگ نیز از انباشته شدن گناهان کوچک تشکیل می یابد.] 🔻مرحوم (شیخ مرتضی انصاری) با برادر خود از کاشان به مشهد مقدس مسافرت نمود، پس از آن به تهران آمد، در مدرسه مادرشاه در حجره یکی از طلاب منزل گرفت. روزی شیخ به همان محصل مختصر پولی داد تا نان خریداری کند، وقتی برگشت شیخ دید حلوا هم گرفته و بر روی نان گذاشته است. به او گفت: پول حلوا را از کجا می‌آوری؟ گفت: به عنوان قرض گرفتم. شیخ فقط آنچه از نان، حلوائی نبود برداشت و فرمود: من یقین ندارم برای اداء قرض زنده باشم. روزی همان طلبه پس از سال‌ها به نجف آمده بود و خدمت شیخ عرض کرد: چه عملی انجام دادید که به این مقام رسیدید و خداوند شما را موفق نمود اینک در راءس حوزه علمیه قرار گرفته‌اید و مرجع همه شیعیان جهان شدید؟ شیخ فرمود: چون جراءت نکردم حتی نان زیر حلوا را بخورم، ولی تو با کمال جراءت نان و حلوا را تناول نمودی. @fatemi222 ═✧❁🌸❁✧
✳️ به مناسبت 10 رجب ولادت امام محمد تقي (ع) ( جواد الائمه) (195 هجري قمري) 🌀ثواب تشرف به مکه و مدینه و کربلا و کاظمین ، بیشتر است ، یا مشهد؟ 🔸 محمّد بن سلیمان، مى‏گوید: از حضرت جواد علیه السّلام راجع به مردى که حجّ بجا مى‏آورد پرسیدم: 🔻وى براى انجام حج تمتّع داخل مکّه شد و خداوند بر انجام حج و عمره کمکش کرد 🔻 سپس به مدینه رفت و بر رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم سلام داد و آن جناب را زیارت کرد 🔻پس از آن به زیارت شما آمد در حالى که به حق شما عارف بوده و مى‏داند که شما حجت خدا بر خلائق هستید.و توجّه دارد که شما همان بابى هستید که شخص براى توجّه الى اللَّه باید از آن باب وارد شود و به شما سلام داده و زیارتتان مى‏کند، 🔻 سپس به زیارت حضرت ابا عبد اللَّه الحسین سلام اللَّه علیه رفته و به آن حضرت سلام مى‏دهد 🔻 آن گاه به بغداد رفته و بر حضرت ابى الحسن موسى بن جعفر علیهما السّلام سلام مى‏دهد و بعد به شهر خودش مراجعت مى‏کند، 🔻 و پس از رسیدن موسم حج خداوند متعال حج را روزى او مى‏کند ▪️ حال بفرمائید کدامیک از این دو افضل و برتر هستند؟ حجه الاسلامى که بجا آورد و برگشت و دوباره حجّ روزى او شده ، یا به خراسان رود و پدر بزرگوارتان حضرت على بن موسى علیه السّلام را سلام داده و زیارت کند؟ ▫️حضرت در جواب فرمودند: بلکه افضل آن است که به خراسان رود و بر پدرم حضرت ابى الحسن الرضا سلام داده و آن جناب را زیارت کند و شایسته است که این زیارت را در ماه رجب انجام دهد… عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سُلَیْمَانَ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ علیه السلام عَنْ رَجُلٍ حَجَّ حِجَّهَ الْإِسْلَامِ- فَدَخَلَ مُتَمَتِّعاً بِالْعُمْرَهِ إِلَى الْحَجِّ فَأَعَانَهُ اللَّهُ عَلَى حَجِّهِ وَ عَلَى عُمْرَتِهِ ثُمَّ أَتَى الْمَدِینَهَ فَسَلَّمَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ ثُمَّ أَتَاکَ عَارِفاً بِحَقِّکَ یَعْلَمُ أَنَّکَ حُجَّهُ اللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ وَ بَابُهُ الَّذِی یُؤْتَى مِنْهُ فَسَلَّمَ عَلَیْکَ ثُمَّ أَتَى أَبَا عَبْدِ اللَّهِ الْحُسَیْنَ علیه السلام فَسَلَّمَ عَلَیْهِ ثُمَّ أَتَى بَغْدَادَ فَسَلَّمَ عَلَى أَبِی الْحَسَنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ علیه السلام ثُمَّ انْصَرَفَ إِلَى بِلَادِهِ فَلَمَّا کَانَ وَقْتُ الْحَجِّ رَزَقَهُ اللَّهُ مَا یَحُجُّ بِهِ فَأَیُّهُمَا أَفْضَلُ لِهَذَا الَّذِی قَدْ حَجَّ حِجَّهَ الْإِسْلَامِ یَرْجِعُ فَیَحُجُّ أَیْضاً أَوْ یَخْرُجُ إِلَى خُرَاسَانَ إِلَى أَبِیکَ عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا علیه السلام فَیُسَلِّمُ عَلَیْهِ قَالَ بَلْ یَأْتِی‏ خُرَاسَانَ فَیُسَلِّمُ عَلَى أَبِی الْحَسَنِ أَفْضَلُ … منبع :کامل الزیارات. صفحه ۹۲۴ .باب صد و یکم @fatemi222 ═✧❁🌸❁✧
✳️ امام جواد علیه السلام میفرمایند : مَنْ أصْغى إلى ناطِقٍ فَقَدْ عَبَدَهُ، فَإنْ کانَ النّاطِقُ عَنِ اللّهِ فَقَدْ عَبَدَ اللّهَ، وَ إنْ کانَ النّاطِقُ یَنْطِقُ عَنْ لِسانِ إبلیس فَقَدْ عَبَدَ إبلیسَ. (کافی، ج6، ص434) هر کس به شخصى سخنران علاقمند و متمایل باشد، بنده اوست، پس چنان‌چه سخنور براى خدا و از احکام و معارف خدا سخن بگوید، بنده خداست، و اگر از زبان شیطان و هوا و هوس و مادیات سخن بگوید، بنده شیطان خواهد بود. 🚫وجود مبارک امام جواد(سلام الله عليه) فرمود: مواظب باشيد اگر کسي کتابي يا مقاله‌اي يا مجله‌ و روزنامه‌اي یا شبکه های رسانه ای اعم از مجازی یا ماهواره ای را مي‌ خواند یا میبیند و میشنود و حرف کسي را گوش مي‌ دهد که بپذيرد، فرمود: اين استقا و اين گوش دادن و قبول يک نحو عبادت است و عبادت به معناي اطاعت؛ اگر آن گوينده آن نويسنده حق گو و حق نويس بود اين شخص حق را عبادت کرد و اگر باطل گو و باطل نويس بود اين شخص باطل و ابليس را عبادت کرده، آن‌گاه اين آيه نوراني سوره مبارکه «زمر» روشن مي‌ شود «فَبَشِّرْ عِبادِی الَّذينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ» يعني اقوال و آراء مکتب هاي گوناگون را بررسي مي ‌کند و گوش مي‌ دهد نه گوش شنوا دارد که قبول کند. بعبارتي مي‌ گويد ما گوش مي‌ دهيم تا تحقيق بکنيم يا خودمان تحقيق مي کنيم يا از ديگران که محقق اين رشته‌اند مي ‌پرسيم اين عيب ندارد. 🔸امام صادق عليه السلام می فرمایند: فَرَضَ عَلى السَّمعِ أن يَتَنَزَّهَ عنِ الاستِماعِ إلى ما حَرَّمَ اللّه ُ ، و أن يُعرِضَ عَمّا لا يَحِلُّ له مِمّا نَهَى اللّه ُ عَزَّ و جلَّ عَنهُ ، و الإصغاءِ إلى ما أسخَطَ اللّه َ عَزَّ و جلَّ ، فقالَ في ذلكَ : «و قَدْ نَزَّلَ علَيْكُمْ فِي الكِتابِ أنْ إذا سَمِعْتُم آياتِ اللّه ِ يُكْفَرُ بِها وَ يُسْتَهزأُ بِها فَلا تَقْعُدُوا مَعَهُم حَتَّى يَخُوضُوا فِي حَدِيثٍ غَيرِهِ إنَّكُم إذا مِثْلُهُم إنَّ اللّه َ جامِعُ المُنافِقِينَ و الكافِرِينَ فِي جَهَنَّمَ جَمِيعا» . بر گوش فرض شده است كه از گوش دادن به آنچه خداوند حرام كرده دورى كند ، از آنچه خداوند عزّ و جلّ نهى كرده و شنيدنش بر آن حلال نيست اعراض كند و به آنچه خداوند عزّ و جلّ را ناخشنود و خشمگين مى كند گوش ندهد . پس در اين باره فرمود : «و در اين كتاب بر شما نازل كرد كه چون شنيديد كسانى آيات خدا را انكار مى كنند و آن را به ريشخند مى گيرند ، با آنان منشينيد تا آن گاه كه به سخنى ديگر پردازند و گرنه شما نيز همانند آنها خواهيد بود و خدا همه منافقان و كافران را در جهنم گرد مى آورد» .الکافی، ج:۲، ص۳۵ @fatemi222 ═✧❁🌸❁✧
در دنیای بازی بازیگری یا کارگردان؟.pdf
581.7K
🌀 در دنیای بازی بازیگری یا کارگردان؟ ✳️ مناسبت: ولادت امام جواد علیه السلام ⏰زمان منبر: حدود30 دقیقه @fatemi222 ═✧❁🌸❁✧
🔰 امام جواد علیه السلام میفرمایند : مَنِ اسْتَحْسَنَ قَبیحاً کانَ شَریکاً فیهِ. (بحارالانوار، ج75، ص82)هر که کار زشتى را تحسین و تأیید کند، در [عِقاب]آن شریک است. 🔻گاهی وقتها در اجتماع های کوچک یا بزرگ میبینیم که فردی کار حرام یا قضاوت بدون استنادی را مطرح میکند ، یا اظهار نظر باطلی نسبت به مسئله ای دارد و مستمعین هم بدون اینکه واکنشی در برابر او نشان دهند سکوت اختیار میکنند و با سکوت و سر تکان دادن او را همراهی می‌کنند یا اینکه به جهت دلیل دیگری ، با وجود اینکه میدانند حرفهای گوینده دلیل یا استناد موجهی ندارد ، او را تایید و تحسین میکنند . ▪️آنچه در این جنس روایات میتوان فهمید این است که کسانی که تحسین کنند گناه را در گناه شریکند . 🚨خصوصا تحسین گناه در فضای مجازی و اجتماعی در غالب به اصطلاح مرسوم لاتینی لایک کردن عینیت بیشتری پیدا میکند . 🔻کسی که به جنایتی راضی باشد، در آن شرکت نموده است. چنان که امیرمؤمنان علی (علیه‌السّلام) در فرازی از یکی از خطبه‌ها( خطبه ۲۰۱ ) می‌فرماید: «ناقه صالح را تنها یک نفر به هلاکت رسانید، ولی خداوند همه را مشمول عذاب ساخت، چرا که همه آنها به این امر رضایت دادند.» 🔻امام رضا علیه السلام فرمود: « اگر کسی در شرق عالم قتلی انجام دهد و دیگری در غرب عالم راضی به آن قتل باشد در پیشگاه خدا شریک قاتل خواهد بود»وسائل الشیعه ج16 ص139 🔻امام صادق علیه السلام فرمود: « کسی که ظلم کند و کسی که او را یاری کند و کسی که راضی به ظلم آنان باشد هر سه در گناه شریکند»الکافی ج2 ص333 ▪️بنابراین نه تنها شرکت در عمل یا تهیه مقدمات و اعانت بر اثم سبب شرکت در نتیجه است بلکه رضایت قلبی نیز همین کار را می کند لذا در زیارت اربعین می خوانیم: « خداوند لعنت کند گروهی را که جنایت جانیان را در کربلا شنیدند و به آن رضایت دادند»(زیارت اربعین امام حسین علیه السلام ) @fatemi222 ═✧❁🌸❁✧
شاه مردان - باکلام.mp3
9.52M
سرود: شاه مردان باکلام 🌼🌺🌸 @fatemi222 ═✧❁🌸❁✧
شاه مردان.pdf
203.2K
سرود: شاه مردان متن @fatemi222 ═✧❁🌸❁✧
1.ppsx
1.78M
پاورپوینت نشانه هایی از خدا (قسمت اول) 📎 📎 📎 @fatemi222 ═✧❁🌸❁✧
خدای مهربونن در قرآن درباره مهربانی خدا می خوانیم که: إِلَّا مَنْ تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ عَمَلًا صَالِحًا فَأُولَٰئِكَ يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ ۗ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا مگر کسانی که توبه کنند و ایمان آورند و عمل صالح انجام دهند، که خداوند گناهان آنان را به حسنات مبدّل می‌کند؛ و خداوند همواره آمرزنده و مهربان بوده است! خداوند به لطف و کرمش، بعد از توبه کردن و اظهار پشیمانی ، گناهان او را محو مى کند، و به جاى آن ثواب برای شخص توبه کننده می نویسد. خدا می‌گوید: گناه کردی، به احدی نگو. به خودم بگو تو را می‌بخشم. نمی‌گوید: دیر می‌بخشم، «سریع الرضا»، زود هم راضی می‌شوم. نمی‌گوید: می‌بخشم. می‌گوید: همان گناه را تبدیل به ثواب هم می‌توانم بکنم. امام رضا علیه السلام فرمود: به پیامبر گفته شد: فلانى انسان بدبختى است، زیرا بسیارى از گناهان را مرتکب شده است. پیامبر فرمود: هرگز چنین نیست که شما مى‏ گویید، بلکه او نجات یافت و به حسن عاقبت رسید و گناهانش از بین رفت و به حسنات تبدیل شد. زیرا او روزى از راهى مى ‏گذشت، مؤمنى را دید که عورتش پیدا بود و خود متوجّه نبود. (گویا خواب بوده است) این شخص بدن او را پوشاند و براى آن که خجالت نکشد او را با خبر نکرد، وقتى آن مؤمن متوجّه شد، در حقّ او چنین دعا کرد: خداوند به تو پاداش بسیار عطا کند، آخرت تو را با خیر همراه سازد و در حساب با تو مناقشه و سختگیرى نکند. خداوند دعاى آن مؤمن را در حقّ آن شخص، مستجاب فرمود و او خوش عاقبت شد. وقتى که این مژده‏ پیامبر اکرم به آن گناهکار رسید او از همه‏ى گناهانش توبه کرد و اهل طاعت خدا شد. پس از یک هفته که گروهى از دشمنان اسلام به مدینه حمله کردند، پیامبر دستور دفاع داد، آن مرد نیز همراه با مسلمانان دیگر براى دفاع آماده شد و در درگیرى با دشمنان به شهادت رسید و عاقبتش به خیر وسعادت ختم گردید. بحار، ج 5، ص 155. ایستگاه فکر: آیا با این آیه و روایت ما می توانیم هرگناهی را مرتکب شویم و بعد با توبه کردن و عمل صالح تمام گناهانمان بخشیده شود. 📎 📎 📎 @fatemi222 ═✧❁🌸❁✧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 زندگی من و شما 🔻مردی غمزده و نومید از زندگی، از بالای یک ساختمان بیست طبقه خودش را به پایین پرتاب کرد. 🔹همینطور که داشت می کرد، از پنجره به داخل خانه ها نگاه می کرد. ▫️به دلخوشی های کوچک همسایه ها. به عشق های زیبا و آرام و بی صدا، ▫️به ظرافت انگشت های یک زن وقتی با قاشق قهوه را هم می زد، ▫️به جدیت یک مرد وقتی جدول روزنامه را حل می کرد و انگار اگر یک خانه جدول را پر نمی کرد او را می بردند دادگاه!، ▫️به لبخند زیبای یک کودک که آرام خوابیده بود، ▫️به چین های برجسته پیشانی پیرمردی که داشت از تلویزیون فوتبال نگاه می کرد و جوری فریاد می زد که انگار اگر تیم محبوبش پیروز می شد، او را دوباره به جوانی برمی گرداندند و ... 🔺سقوط می کرد و چیزهایی را می دید که هیچوقت توی آسانسور یا پله های آپارتمان ندیده بود. ▫️درست وقتی که به آسفالت خیابان خورد، انگار فهمید برای خارج شدن از زندگی انتخاب کرده است. ▫️در آن لحظه آخر حس کرد، ارزش زیستن را داشت اما دیگر دیر شده بود! 🔴 .... پیش از آنکه به آسفالت خیابان برسیم یادمان بیاید که همین کوچک ارزش زيستن دارد،ارزش و !!! ╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮ @fatemi222 ╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
💬❌ آیا سقط بر اثر مشکلات جایز است ؟ ╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮ @fatemi222 ╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
سوال⁉️ خداوند متعال در قرآن مي فرمايد: خداوند كسي را نمي دهد مگر اينكه خودش بخواهد اما در جايي ديگري آمده است: خداوند نمي خواهد آنها شوند رابطه اين چيست؟ آيه اي که مورد استناد اين پرسش بود چنين است «انّ الله لا يُغيِّرُ ما بقوم حتّي يغيّرو ما بانفسهم»[1] خداوند سرنوشت هيچ قومي و «ملّتي» را تغيير نمي دهد مگر آنكه آنها خود تغيير دهند، كه در دو مورد از قرآن با تفاوت مختصري آمده است[2]، يك قانون كلي و عمومي را بيان مي كند، قانوني سرنوشت ساز و حركت آفرين و هشدار دهنده! اين قانون كه يكي از پايه هاي اساسي جهان بيني و جامعه شناسي در اسلام است، به ما مي گويد: مقدرات شما قبل از هر چيز و هر كسي در دست خود شما است و هرگونه تغيير و دگرگوني در خوشبختي و بدبختي اقوام در درجه اوّل به خود آنها بازگشت مي كند.[3] و اين يك سنّت تغيير ناپذير الهي است. فيض و رحمت خدا بيكران و عمومي و همگاني است، ولي به تناسب شايستگي ها و لياقت ها به مردم مي رسد. در ابتدا خدا نعمتهاي مادّي و معنوي خويش را شامل حال اقوام مي كند. چنانچه نعمتهاي الهي را وسيله اي براي تكامل خويش ساختند و از آن در مسير حق مدد گرفتند و شكر آن را كه همان استفادة صحيح است بجا آوردند، نعمتش را پايدار، بلكه افزون مي سازد؛ امّا هنگامي كه اين مواهب وسيله اي براي طغيان و سركشي و ظلم و بيدادگري و تبعيض و ناسپاسي و غرور و آلودگي گردد، در اين هنگام نعمت ها را مي گيرد و يا آن را تبديل به بلا و مصيبت مي كند. بنابراين دگرگونيها همواره از ناحية ما است وگرنه مواهب الهي زوال ناپذير است.[4] پس آنچه كه اين آية شريفه در مقام بيان آن است اين است كه سعادت و خوشبختي و شقاوت و بدبختي همة انسان ها و سرنوشت دنيوي و اخروي آنها را خودشان رقم مي زنند. و خود راه ضلالت و گمراهي و يا هدايت و رستگاري را بر مي گزينند. در مقابل اين آيات، آيات ديگري وجود دارد كه هدايت و ضلالت را به دست خداوند مي داند: «من يهد الله فهو المهتدي و مَن يُضلِل فأولئك هم الخاسرون»[5] آن كس را كه خدا هدايت كند هدايت يافته «واقعي» اوست و آن ها را كه گمراه سازد زيانكاران آنهايند. يا در آية 213 سورة بقره مي خوانيم «و الله يهدي من يشاء الي صراط المستقيم» خداوند كسي را كه بخواهد به راه راست هدايت مي كند. و در آيه 93 سورة نحل آمده است: «ولكن يضلّ من يشاء و يهدي من يشاء» ولي او هر كسي را بخواهد هدايت مي كند و هر كسي را بخواهد گمراه. و شبيه اين تعبير كه هدايت و ضلالت را فعل خداوند مي شمرد و هر دو را به او نسبت مي دهد در بسياري از آيات قرآن مجيد به چشم مي خورد.[6] در مورد اين كه رابطه بين اين دو دسته از آيات و نحوة جمع آنها چگونه بايد باشد، تفاسير مختلفي[7] ارائه شده است. و ما در اين جا دقيق ترين تعبيري كه با همة آيات هدايت و ضلالت سازگار است و همة آنها را به خوبي تعبير مي كند، بي آنكه كمترين خلاف ظاهري در آن باشد را، بيان مي كنيم. هدايت در لغت به معناي دلالت و راهنمائي تؤام با لطف و دقت است[8] و آن را به دو شعبه تقسيم كرده اند: «ارائه طريق» و «ايصال به مطلوب» و به تعبير ديگر «هدايت تشريعي» و «هدايت تكويني». با اين توضيح كه: گاه انسان راه را به كسي كه طالب آن است، با دقت تمام و لطف و عنايت نشان مي دهد، اما پيمودن راه و رسيدن به مقصود به عهدة خود اوست. «هدايت تشريعي، ارائه طريق». ولي گاه دست طالب را مي گيرد و علاوه بر ارائه طريق او را به مقصد مي رساند «هدايت تكويني، ايصال به مطلوب». هدايت تشريعي به معناي ارائه طريق جنبة عمومي و همگاني دارد و هيچ قيد و شرطي در آن نيست. چنانكه در آية 3 سورة دهر آمده «انّا هديناه السبيل اما شاكراً و اما كفوراً» ما راه را به انسان نشان داديم خواه شكر گذاري كند يا كفران. و در آية 51 آل عمران مي خوانيم. و انك لتهدي الي صراط مستقيم: تو همة انسان را به صراط مستقيم دعوت مي كني.[9] 👇👇