eitaa logo
تکلیف بزرگ
559 دنبال‌کننده
602 عکس
612 ویدیو
176 فایل
🔸ارتباط @alam_yalam_beanallaha_yara @ste_gonabad5 جهت #روشنگری واجب فراموش شده.و #مطالبه گری فهرست کلی: https://eitaa.com/fatemi5/2772
مشاهده در ایتا
دانلود
"تحقق اهداف عاشورا با قیام بقیه الله علیه السلام امام حسین علیه السلام با هدف زنده ساختن احکام قرآن و سنّت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و از بین بردن بدعت هایى که در نتیجه حاکمیت بنى امیّه در دین ایجاد شده بود، قیام کردند و در طول مسیر مدینه تا کربلا ضمن اشاره به انگیزه قیام شان فرمودند: «من به منظور ایجاد اصلاح در امّت جدّم رسول خدا صلی الله علیه و آله قیام کرده ‏ام، مى‏ خواهم امر به معروف و نهى از منکر کنم و به همان سیره و شیوه مرسوم جدّم پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و پدرم على ‏بن ‏ابی‏طالب علیه السلام عمل مى‏ کنم.»(بحارالانوار، ج45، ص6) حضرت على بن ابی طالب علیه السلام در توصیف سیره حکومتى امام مهدى علیه السلام مى ‏فرمایند: «هنگامى که دیگران هواى نفس را بر هدایت مقدم بدارند او [مهدى موعود علیه السلام] امیال نفسانى را به هدایت بر مى‏ گرداند و در شرایطى که دیگران قرآن را با رأى خود تفسیر و تأویل خواهند کرد، او آراء و عقاید را به قرآن باز مى‏ گرداند. او به مردم نشان خواهد داد که چگونه مى ‏توان به سیره نیکوى عدالت رفتار کرد و او تعالیم فراموش شده قرآن و سیره نبوى را زنده خواهد ساخت». (بحارالانوار، ج51، ص130.) امام صادق علیه السلام نیز مى‏ فرمایند: «حضرت مهدى علیه السلام تمام بدعت هاى ایجاد شده در دین را در سراسر جهان از بین خواهد برد و در مقابل، تک‏ تک سنت هاى نبوى را به اجرا در خواهد آورد.» (ینابیع ‏الموّدة، ج3، ص62).   نبودن در بيعت طاغوت زمان در اوصاف امام حسين عليه السّلام آمده كه روز عاشورا به آن حضرت(ع) عرض شد: به حكم و حكومت عموزادگانت سر فرود آور. فرمود: «لا و اللّه لا أعطيكم بيدي إعطاء الذّليل و لا أفرّ فرار العبيد؛ به خدا قسم كه هرگز دستم را از روى خوارى و ذلّت به شما ندهم و مانند بردگان فرار نمى‌كنم.» آن‌گاه با صداى بلند فرمود: «اى بندگان خدا! من به پروردگار خود و پروردگار شما پناه بردم اگر قصد آزار و سنگسار مرا داريد، و به پروردگار خود و شما پناه مى‌برم از هر متكبرى كه به روز حساب ايمان نداشته باشد». و نيز، آن حضرت(ع) فرمود: مرگ در حال عزّت بهتر از زندگى با ذلّت است. همچنین، «در توقيعى كه در احتجاج از حضرت حجّت-عجّل اللّه فرجه الشريف-روايت شده آمده است: «و امّا علّت غيبت من، خداوند-عزّ و جلّ-مى‌فرمايد: يا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا لا تَسْئَلُوا عَنْ أَشْياءَ إِنْ تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ(مائده، 101)؛ ای كسانى كه ايمان آورده‌ايد از چيزهايى مپرسيد كه هرگاه برايتان فاش گردد شما را بد آيد.» هيچ يك از پدرانم نبود مگر اين‌كه در گردن او بيعتى براى سركش زمانش واقع شد، ولى من در حالى خروج مى‌كنم كه بيعتى براى احدى از طاغوت‌ها بر گردنم نيست.» (ترجمه مکیال ص171 به نقل از احتجاج، ج2 ص284)   یاری خواستن  امام حسين عليه السّلام، هنگامى كه مى‌خواست از مكّه به سوى عراق خروج كند، يارى خواست و فرمود: «هر آن‌ كه حاضر است جان خود را در راه ما بخشد و خودش را مهياى لقاء اللّه نمايد، با ما بيايد كه ان شاء اللّه من فردا حركت مى‌كنم.» امام قائم حجّة بن الحسن-عجّل اللّه فرجه الشريف-نيز، هنگامى كه در مكّه ظهور مى‌كند، يارى مى‌طلبد، چنان‌كه از امام پنجم حضرت باقر عليه السّلام در حديثى طولانى و صحيح چنين آمده: «... در آن روز قائم عليه السّلام در مكّه است، پشت خود را به بيت اللّه الحرام تكيه زده و به آن پناه برده، بانگ مى‌زند: «اى مردم! ما از خداوند يارى مى‌جوييم، هر كه مى‌خواهد ما را اجابت كند كه ما خاندان پيغمبر شما هستيم، و نزديك‌ترين مردم به خدا و محمد صلّى اللّه عليه و اله. هر كس دربارۀ آدم با من بيعت دارد [بيايد] كه من نزديك‌ترين افراد به آدم هستم و هر كه دربارۀ نوح با من محاجّه دارد، من نزديك‌ترين كسان به نوح هستم، و هركه دربارۀ ابراهيم با من بيعت دارد، من نزديك‌ترين افراد به ابراهيم هستم، و هر آن‌كه دربارۀ محمد صلّى اللّه عليه و اله با من گفتگو دارد من نزديك‌ترين افراد به محمّد صلّى اللّه عليه و اله هستم، و هر كه دربارۀ پيغمبران بحث دارد بيايد كه من نزديك‌ترين مردم به پيغمبران هستم، مگر نه خداوند در كتاب محكم خود مى‌فرمايد: «إِنَّ اَللّهَ اِصْطَفى آدَمَ وَ نُوحاً وَ آلَ إِبْراهِيمَ وَ آلَ عِمْرانَ عَلَى اَلْعالَمِينَ ذُرِّيَّةً بَعْضُها مِنْ بَعْضٍ وَ اَللّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ»؛( آل عمران، 33) البتّه خداوند آدم و نوح و خاندان ابراهيم و خاندان عمران را بر جهانيان برگزيد، فرزندانى هستند برخى از نسل برخى ديگر و خداوند شنواى داناست. پس من باقيماندۀ از آدم و ذخيرۀ از نوح و برگزيدۀ از ابراهيم و پاكيزۀ خالص از محمد-صلّى اللّه عليهم اجمعين-مى‌باشم. هرآن‌كه دربارۀ كتاب خدا با من محاجّه كند من نزديك‌ترين مردم به كتاب خدا هستم، و هركه دربارۀ سنّت رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله با من بيعت كند من به سنّت رسول خدا از همه نزدي
ك‌ترم. كسانى كه سخن امروز مرا شنيدند آنان را به خدا سوگند مى‌دهم كه به كسانى كه غايب بوده‌اند برسانند، و از شما مى‌خواهم كه به حقّ خدا و به حقّ رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله و به حقّ خودم بر شما-كه حقّ قرابت به رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله مى‌باشد-اين‌كه ما را كمك كنيد و كسانى كه به ما ظلم مى‌كنند از ما منع نماييد، كه ترسانيده شديم و به ما ظلم شده و از شهر و فرزندانمان رانده شديم و بر ما سركشى كردند و از حقّمان كنارمان زدند و اهل باطل بر ما افترا بستند، خدا را خدا را دربارۀ ما، كه ما را وا مگذاريد و يارى‌مان نماييد كه خداوند شما را يارى كند.»(ترجمه مکیال ص276 به نقل از بحار ج52 ص238)   تلاش برای احیای عزت اسلام و مسلمین یکی از شعارهای محوری حضرت اباعبدالله علیه السلام در عاشورا این بود که «انسان های فرومایه می خواهند مرا میان شمشیر و ذلت مخیر کنند و هیهات منا الذله»؛ این شعار محوری است که حضرت (ع) بارها نیز به آن اشاره داشته اند که اگر شما می خواهید ذلیلانه زندگی کنید، بدانید که مردن عزتمندانه باارزش تر از زندگی ذلیلانه است. در حکومت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه نیز همین روند وجود دارد. ما در دعای افتتاح دولت عصر ظهور را به عنوان دولت کریمه مورد خطاب قرار می دهیم: «انّا نَرْغَبُ اِلَیْکَ فى دَوْلَةٍ کَریمَةٍ، تُعِزُّ بِهَا الاِْسْلامَ وَاَهْلَهُ ...»، بنابر این، عزت بخشی یکی از ویژگی ها و اهداف این دولت است. همچنین در ادعیه و زیارات متعدد یکی از القاب امام زمان علیه السلام را «معزالاولیاء» خوانده اند. پایان پیام/9" http://shabestan.ir/detail/News/728463#:~:text=%D8%AA%D8%AD%D9%82%D9%82%20%D8%A7%D9%87%D8%AF%D8%A7%D9%81%20%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7,%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85/9
"مراسم‌های عزاداری علاوه بر این‌که باید با یاد امام حسین (ع) برگزار شود باید برای آینده تاریخ نیز برنامه‌ریزی داشته باشد چرا که عزاداری عقب‌نشینی نیست بلکه اوج پویایی است. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: معنی عاشورا یعنی انتظار و عاشورا یعنی زمینه‌سازی ظهور و بهترین بستر برای حرکت به سمت ظهور از طریق عاشورا به وجود می‌آید و این دو، یک جریان هستند که در امتداد یکدیگر قرار دارند. جریان عاشورا جریانی نیست که در صحرای کربلا تمام شده باشد. وی در ادامه گفت: عاشورا آغاز جریانی است که امام عصر (عج) آن را ادامه می‌دهد و پویاگر جریان توحیدی است. در عاشورا به تعبیری در خانه اهل بیت (ع) باز و پیوند با امامت مطرح شده است و زیبایی عاشورا این است که تمام حق در برابر تمام باطل قرار گرفت؛ با ظهور هم استقامت رخ می‌دهد. اگر عاشورا، عاشورا شد به دلیل آن بود که خداخواهی ایجاد شود و جامعه متمدن توحیدی شود. این کارشناس مهدویت ادامه داد: از طریق عاشورا است که جامعه به اوج پیوند با خداوند متعال می‌رسد. امام می‌آید تا جامعه را حیات واقعی ببخشد و مفهوم واقعی به زندگی زمانی رخ می‌دهد که ظهور معنی پیدا کند. امام عصر (عج) جریانات کربلا را کامل می‌کند ما هرچقدر بیشتر عاشورایی باشیم منتظرتر هستیم. در عاشورا باید وصف یاران را خوب یاد بگیریم. کفیل در ادامه با اشاره به این مطلب که باید ببینیم که چرا یک عده زمانی که به امام ملحق شدند جدا شده و عده‌ای دیگر به یاران امام اضافه شدند و دلیل آن چه بود، خاطرنشان کرد: برای زمینه‌سازی ظهور و مقدمات آن باید روی حادثه عاشورا کار کنیم. دلیل این‌که عاشورا رخ داد چه بود؟ آیا آنها امام را نمی‌شناختند؟ اگر آن را نمی‌شناختند چرا با ایشان همراه شدند و در ادامه‌ راه جدا شدند؟ اینها باید مورد بررسی قرار گیرد تا از این طریق زمینه‌سازی ظهور برای جامعه فراهم شود. وی در ادامه افزود: جامعه با عاشورا مقدمات ظهور را فراهم می‌کند. بهترین حرکت برای زمینه‌سازی ظهور ترویج قیام امام حسین (ع) است برهمین اساس است که می‌گویند «کل یوم عاشورا» این جمله نشات گرفته از آن است که هر روز باید منتظر بود و عاشورا فقط یک اتفاق تاریخی نبوده است. عاشورا مدل، حرکت و راهکاری است که باید در جامعه امروز از آن درس بگیریم. این عضو ستاد اقامه نماز بیان کرد: فرد منتظر باید همیشه خودش را در رکاب امام زمان‌اش ببیند. اگر اینگونه باشد راحت‌تر جامعه به سمت زمینه‌سازی ظهور پیش می‌رود. این‌که ما هر لحظه و هر روز منتظر ظهور باشیم چگونه حاصل می‌شود؟ این امر فقط با الگوگیری و فهم عاشورا صورت می‌گیرد. آنهایی که از امام در این قافله جدا شدند به دلیل یک لحظه غفلت بود. یک لحظه غفلت باعث می‌شود که انسان دست از امام خود بکشد. کفیل با اشاره به این موضوع که عاشورا جریان انتظار است، گفت: عاشورا فقط گریه بر گذشته تاریخ نیست اگر چه گریه بر گذشته تاریخ هم باشد درست است و اگر تمام عمر هم گریه کرده‌ایم کاری نکرده‌ایم اما باید این را هم در نظر بگیریم که مجالس عزاداری،سینه‌زنی و روضه‌خوانی ما باید برنامه‌ریزی برای آینده تاریخ باشد. مراسم‌های ما علاوه بر این‌که با یاد امام باشد رشددهنده جامعه و برنامه‌ریزی برای آینده نیز در آن صورت بگیرد. عزاداری، عقب‌نشینی نیست بلکه اوج پویایی است. وی در ادامه بیان کرد: عملا برخی به دلایل مختلف برعلیه عزاداری‌ها حرف‌هایی می‌زنند. هرچه پرچم عاشورا بالاتر باشد و جامعه بداند در کربلا چه گذشته است اینگونه راحت‌تر می‌تواند برای جریان ظهور برنامه‌ریزی کند. مجالس عزاداری باید تبیین کننده حادثه باشند و هر روضه‌ای که مطرح می‌شود فرد را درگیر این موضوع کند که در جامعه امروز چگونه می‌تواند با این مشکلات رفتار کند. این کارشناس مهدویت افزود: اگر امام حسین‌(ع) در یک غروب ندای «هل مِن ناصر یَنصُرُنی» سر داد امام عصر (عج) در تمام لحظات عمر سر می‌دهد و به شدت دنبال یار است. این ما هستیم که باید با زمینه‌سازی مقدمات ظهور فریادرس امام (عج) باشیم. وقتی جامعه حادثه عاشورا را بفهمد و با آرمان‌های آن آشنا شود راحت‌تر می‌تواند برای ظهور برنامه‌ریزی داشته باشد. فهم عاشورا باعث می‌شود که راحت‌تر مساله ظهور را در جامعه تبیین کنیم. انتهای پیام" https://www.isna.ir/news/97071106346/%DA%A9%D9%81%DB%8C%D9%84-%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7-%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA#:~:text=%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D9%85%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%B9%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%20%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%88%D9%87,%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85
"مهدی عجل الله تعالی فرجه، فرزند امام حسین علیه السلام و فرهنگِ انتظار برآمده از فرهنگ عاشورا و انتظارِ حسین دیگری را کشیدن است. این دو پیوندی دیرین و مستحکم با هم دارند. یکی رمز قیام و به پا خاستن شیعه است و دیگری، عامل حفظ و استمرار آن. عاشورا، دریچه ای به انتظار است و انتظار، تجلی آرزوها و آمال کربلا. انتظار، ثمره کربلاست. بدون کربلا، انتظار بی معناست. یاران مهدی(عج)، همه کربلائیند و در فراز و فرود تاریخ، غربال شده و آب دیده اند. مگر می توان بی عاشورا، انتظار داشت؟ انتظار بی عاشورا، انتظار بی پشتوانه است. انتظار و عاشورا، دو بال پرواز شیعه است؛ اگر این دو نبود، چشمه غدیر هم می خشکید. حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه، فرزند و خونخواه امام حسین علیه السلام. اولین کلام امام عصر عجل الله تعالی فرجه، یاد جدشان حسین بن علی علیه السلام است. شعار یاوران قائم آل محمد عجل الله تعالی فرجه، «یالثارات الحسین(ع)» است. یاری اباعبدالله علیه السلام، یاری حجت بن الحسن العسکری علیه السلام است. آن دو بزرگوار(ع) دارای لقب های مشترکی هستند، نظیر: ثارالله، غریب، رانده شده و ... . زیارت عاشورا از خونخواهی امام حسین علیه السلام در رکاب حضرت مهدی(عج) خبر می دهد. برای همین در فرازهایی از زیارت عاشورا به امامت و مهدویت اشاره شده و خونخواهی امام حسین(ع) با همراهی «امام منصور» طلب می شود و می خوانیم: «فَاَسْئَلُ اللَّهَ الَّذى اَکْرَمَ مَقامَكَ وَ اَکْرَمَنى بِكَ اَنْ یَرْزُقَنى طَلَبَ ثارِكَ مَعَ اِمامٍ مَنْصُورٍ مِنْ اَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ و َآلِهِ؛ پس مى خواهم از آن خدائى که گرامى داشت مقام تو را و گرامى داشت مرا بخاطر تو که روزیم گرداند خونخواهى تو را در رکاب آن امام یارى شده از خاندان محمد صلى اللّه علیه و آله». امام صادق(ع) در حدیثی فرمودند: «خداوند متعال حضرت مهدی(عج) را منصور نامیده است، همانگونه که پیامبر(ص) را محمد(ص) و عیسی(ع) را مسیح نامیده است»­ یعنی براساس این حدیث، آن امام منصوری که ما می خواهیم تا خونبهای سیدالشهدا(ع) را با ایشان طلب کنیم، امام مهدی(عج) است. در قرآن نیز آمده است: «وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنٰا لِوَلِیِّهِ سُلْطٰاناً فَلاٰ یُسْرِفْ فِی اَلْقَتْلِ إِنَّهُ کٰانَ مَنْصُوراً»(اسرا/33) «و آن‌کس که مظلوم کشته شده، ما به ولىّ او حکومت دادیم که در کشتن اسراف و زیاده‌روى نکند، که او از جانب ما منصور و مورد حمایت است». در «ینابیع المودّه» در تفسیر این آیه مبارکه آمده است که این آیه دربارۀ امام حسین و حضرت مهدى علیهما السّلام نازل شده است. فرآیند خونخواهی امام حسین(ع) بعد از ظهور امام زمان(عج) خواهد بود تا خداوند به برکت ایشان و در سایه حکومت مهدوی، خونبهای سیدالشهدا(ع) را بگیرد و این نشان دهنده آن است که برخلاف نظر و خیال باطل امام ستیزان و مهدی گریزان، امامت و مهدویت با شهادت امام حسین(ع) از بین نخواهد رفت و تبار امام دوازدهم(عج) از سیدالشهدا(ع) است و امامت ایشان و آباء و اجدادشان به امامت امام حسین(ع) باز می گردد، یعنی بعد از شهادت ایشان نیز امامت ادامه خواهد داشت. علاوه بر این، در دعای شریف ندبه که تجدیدعهد با امام عصر(عج) و ابراز ناراحتی از فراق شان است، نیز بخش هایی به جد بزرگوار امام زمان(عج)، سالار شهیدان(ع) مربوط می شود. ندبه کنندگان مهدی(عج)، منتظران منتقم آل محمد(ص) اند تا تقاص خون به ناحق ریخته شده فرزند فاطمه علیهاالسلام را بگیرد و موجب شادی رسول خدا صلی الله علیه و آله شود. صبح جمعه و دعای سوزان ندبه، در فراق امام زمان(عج) و یاد سیدالشهدا علیه السلام است و چه بسا همین یاد امام حسین علیه السلام ، اثری ژرف در صدق و صفای دعاکننده بر جای نهد. بنابر آنچه رفت، عاشورا، پشتوانه فرهنگی انتظار است و منتظران مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه، پرورش یافته مکتب عاشورا هستند" https://article.tebyan.net/448948/%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D8%AC%D9%84%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D9%84-%DA%A9%D8%B1%D8%A8%D9%84%D8%A7#:~:text=%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C%20%D8%B9%D8%AC%D9%84%20%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87,%D9%85%DA%A9%D8%AA%D8%A8%20%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%20%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF
روضه روز یازدهم محرم این دل تنگم هوای کربلا دارد حسین مرغ جانم میل دیدار ترا دارد حسین سالها دم از تو و کربلایت می زنم گر شود قسمت مرا صد بار جادارد حسین گر که هستم رو سیاه اما بود مویم سپید این سپیدی با تو بودن را ندا دارد حسین گر چه هنگام نماز کعبه باشد پیش رو قبله ای جز کربلا دل در کجا دارد حسین هر چه بشکست از بها افتاد غیر از دل که دل چون شکست از داغ تو قدر و بها دارد حسین می شود آیا که مژگانم کند جارو کشی خاک پاک زائرت را چون شفا دارد حسین کی شود گوشه قبرت را ببرگیرم چو جان در میان قتلگاه مردن صفا دارد حسین روز یازدهم محرم است ، روز عزا ست ، امروز امام زمان عزادار است برای عمه اش زینب گریه می کند همه زن و بچه ها را سوار کرد ، اما کسی نیست زینب را سوار کند یک وقت دیدند زینب سرش را برگرداند ، طرف گودال قتلگاه صدا زد : حسین جان پاشو زینبت را سوار کن ، خودش را انداخت روی بدن پاره پاره برادر،(یاد امام ، شهدا ، اموات ) . صدا زد : حسینم چرا انگشت و انگشتر نداری چرا عَمّامه بر سر نداری چرا این حنجرت خشک است و بی آب مگر عباس آب آور نداری زبان بگشوده زخم سینه تو مگر ای کشته تو مادر نداری
✅داستان ملاقات امام زمان (عج) با آیت الله محمّد تقی بافقی ⏪داستان ملاقات امام زمان (عج) با مرد مسافر امام زمان(عج) گرچه از چشمان ما غایب هستد، اما حضور دارند و از احوال ما آگاهند، و هر کسی قادر به دیدار ایشان نخواهد بود، مگر آنکه رضایت حضرت را جلب نماید؛ در ادامه داستانی از دیدار امام زمان(عج) با مرد مسافر را بخوانید. 🔻مرحوم حجّة الاسلام ملاَّ اسد الله بافقی به نقل از برادرش مرحوم آیت الله محمّد تقی بافقی می‌گوید: «قصد داشتم از نجف اشرف پیاده، به مشهد مقدّس برای زیارت حضرت علیّ بن موسی الرّضا (ع) بروم. فصل بود که حرکت کردم و وارد ایران شدم. کوه‌ها ودرّه‌های عظیمی سر راهم بود وبرف هم بسیار باریده بود. یک روز نزدیک غروب آفتاب که هوا هم سرد بود وسراسر دشت را برف پوشانده بود، به خانه‌ای رسیدم؛ که نزدیک گردنه‌ای بود، با خودم گفتم: «امشب در میان این خانه می‌مانم، صبح به راه ادامه می‌دهم». 🔺پس وارد قهوه خانه شدم، دیدم جمعی از ایزدی در میان قهوه خانه نشسته ومشغول لهو ولعب و هستند، با خودم گفتم: «خدایا چه بکنم؟! این‌ها را که نمی‌شود نهی از کرد، من هم که نمی‌توانم با آن‌ها مجالست نمایم، هوای بیرون هم که فوق العاده سرد است». 🔺همینطور که بیرون قهوه خانه بودم وفکر می‌کردم و کم کم هوا تاریک می‌شد، شنیدم که می‌گفت: «محمّد تقی! بیا اینجا». بطرف آن صدا رفتم، دیدم شخصی باعظمت زیر درخت وخرّمی نشسته ومرا بطرف خود می‌طلبد. نزدیک او رفتم واو سلام کرد وفرمود: «محمّد تقی آنجا جای تو نیست». 🔺من زیر آن رفتم، دیدم، در حریم این درخت، هوا است وکاملاً می‌توان با استراحت در آنجا ماند وحتّی زمین زیر درخت، خشک وبدون رطوبت است، ولی بقیّه صحرا پُر از برف است وسرمای کُشنده‌ای دارد. به هر حال شب را خدمت حضرت ولیّ عصر (علیه السلام) که با قرائنی متوجّه شدم او حضرت بقیّة الله (ع) است بیتوته کردم وآنچه لیاقت داشتم استفاده کنم از آن وجود مقدّس استفاده کردم. 🔺صبح که طالع شد ونماز را با آن حضرت خواندم، آقا فرمودند: «هوا روشن شد، برویم». من گفتم: «اجازه بفرمائید من در خدمتتان همیشه باشم وبا شما بیایم». حضرت فرمود: «تو نمی‌توانی با من بیائی». گفتم: «پس بعد از این کجا خدمتتان برسم؟» 🔻حضرت فرمود: «در این سفر دوبار تو را خواهم دید ومن نزد تو می‌آیم. بار اوّل قم خواهد بود ومرتبه دوّم نزدیک سبزوار تو را ملاقات می‌کنم». ناگهان آن حضرت از نظرم غائب شد. من به شوق دیدار آن حضرت، تا قم سر از پا نشناختم وبه راه ادامه دادم، تا آنکه پس از چند روز وارد قم شدم وسه روز برای زیارت حضرت معصومه (س) ووعده تشرّف به محضر آن حضرت در قم ماندم، ولی خدمت آن حضرت نرسیدم. 🔺از قم حرکت کردم وفوق العاده از این بی توفیقی وکم سعادتی متأثّر بودم، تا آنکه پس از یک ماه به نزدیک شهر سبزوار رسیدم. همین که شهر سبزوار از دور معلوم شد با خودم گفتم: «چرا خُلف وعده شد؟! من که در قم آن حضرت را ندیدم، این هم شهر سبزوار باز هم خدمتش نرسیدم». 🔺در همین فکر‌ها بودم، که صدای پای اسبی شنیدم، برگشتم دیدم حضرت ولیّ عصر (ارواحنا فداه) سوار بر اسبی هستند وبطرف من تشریف می‌آورند وبه مجرّد آنکه به ایشان چشمم افتاد ایستادند وبه من سلام کردند ومن به ایشان عرض ارادت وادب نمودم. گفتم: «آقا جان! وعده فرموده بودید که در قم هم خدمتتان برسم، ولی موفّق نشدم؟!» حضرت فرمود: «محمّد تقی! ما در فلان ساعت وفلان شب نزد تو آمدیم، تو از حرم عمّه ام حضرت معصومه (س) بیرون آمده بودی، زنی از اهل تهران از تو مسأله‌ای می‌پرسید، تو سرت را پائین انداخته بودی وجواب او را می‌دادی، من در کنارت ایستاده بودم وتو به من توجّه نکردی، من رفتم» . ✅منبع : گنجینه دانشمندان @fatemi5
🔴 ... ✍استاد رائفی پور: 🌸یک جا برای بچه‌های مهدوی صحبت میکردم گفتم: بچه ها ما که مدعی کار تو حوزه ی مهدویت هستیم، دعای عهدمون رو باید بخونیم، 👈من خودم سالهاست دعای عهد رو میخونم بعضا پیش میاد که روزی سه چهار بار هم میخونم 🙏اما بعد این همه سال یه تیکه از دعای عهد خیلی عجیب اومد... 💥تا حالا بهش فکر نکردم، خیلی سختم بود و الان هم میخوام بگم، برام سخته چون می‌ترسم گریه ام بگیره... 💫گذرا میگم:توی قسمتی از دعای عهد اومده که: "فی قضاء حوائجه " 💎یعنی میگه خدایا کمکم کن حوائجش رو برآورده کنم... گفتم: سالها من اینو خوندم اصلا بهش فکر نکردم، یعنی ببین امام زمان(عج) چقدر مظلوم هست که حاجت هاش دست ماست... 🔴این میدونی یعنی چی؟ یعنی تا شماها کار نکنید،برای امام زمان عج قدمی برندارید.. ظهوری نخواهد بود اللهُمَّ عَجِّل لِوَلیکَ الفَـرج @mahdawiat_ir
3. مسئولیت شناسی و رجعت برای انجام وظیفه: 🔺نیایشگر اکنون که خدا و اهداف آفرینش هستی و خود را دانسته و خود را در مناسب یافته است،‌از خداوند می خواهد تا به وظیفه و مسئولیتش سازد و به او کمک کند تا به این مهم بپردازد. در این بخش از دعا به خوبی بخشی از وظایف و یک منتظر بیان شده است که شامل اموری چون 1. یار و یاور بودن، اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ ‌ 2. یاری و مددکاری، 3.دفاع از امام، وَ الذَّابِّینَ عَنْهُ 4. سرعت از انجام مسئولیت و وظایف محوله ، وَ الْمُسَارِعِینَ إِلَیْهِ فِی قَضَاءِ حَوَائِجِهِ 5. امتثال اوامر امام، 6.حمایت از ایشان، وَ الْمُحَامِینَ عَنْهُ جملیه مسلم بن عوسجه به حبیب 7. سبقت و پیشگامی در اظهار ارادت با انجام کارهای نیک و خیر و مانند آن، وَ السَّابِقِینَ إِلَى إِرَادَتِهِ 8. حضور در کنار ایشان تا نیل به مقام رفیع شهادت است. وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْهِ 🔺البته از آنجایی که ما عمر داریم و ممکن است ظهور امام زمان(عج) در زمانی اتفاق افتد که پس از مرگ ما باشد، درخواست می کنیم. در این فراز یکی از مهم‌ترین عقاید شیعی مطرح شده که مطابق آیات قرآنی و روایات معتبر بسیار است. از این دعا به دست 🔻می آید که رجعت، خاص امامان(ع) نیست بلکه محبان و شیعیان ایشان نیز در زمان ظهور امام زمان(عج) امکان برگشت را دارند. هدف از این رجعت آن است که در کنار امام(عج) برای دفاع از حق، شمشیر بزند و برای تحقق حکومت جهانی عدالت ،خود را فدا نماید و این گونه به دعوت الهی لبیک گوید. در این بخش از دعا آمده است: اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّینَ عَنْهُ وَ الْمُسَارِعِینَ إِلَیْهِ فِی قَضَاءِ حَوَائِجِهِ [وَ الْمُمْتَثِلِینَ لِأَوَامِرِهِ‏]وَ الْمُحَامِینَ عَنْهُ وَ السَّابِقِینَ إِلَى إِرَادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْهِ...... ✅فأَخْرِجْنِی مِنْ قَبْرِی مُؤْتَزِراً کَفَنِی شَاهِراً سَیْفِی مُجَرِّداً قَنَاتِی مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدَّاعِی فِی الْحَاضِرِ وَ الْبَادِی 🌺کفن پوشیده از قبر مرا بیرون آور، با شمشیر از نیام برکشیده، و نیزه برهنه، پاسخگو به دعوت آن دعوت کننده، در میان شهرنشین و بادیه نشین. 🎉🎉🎉🎈🎏🎀 @fatemi5
5. انتظارات از ظهور و معرفی شخص امام(عج): اینکه از این ظهور چه می رود در این بخش از دعا بیش از پیش روشن می شود.از مهمترین که نیایشگر از ظهور امام زمان(عج) دارد، زمین است که یکی از مهمترین اهداف آفرینش و مسئولیت انسان در زمین است، چنانکه در آیه 61سوره هود به آن اشاره و تاکید شده است. ⏪پس در حکومت و حاکمیت آن حضرت(ع) امید است که انسان این مسئولیت و وظیفه اللهی خود را به تمام و کمال به انجام رساند و زمین را آباد کرده و همگان از این آبادانی بهره مند شوند و در آسایش قرار گیرند. ⏪ البته این عمران تنها در سایه سار و اصلاح انجام می گیرد، چرا که ظهور فساد در زمین به سبب ظلم و ستمی است که به دست همین انسان‌ها انجام گرفته و آنان به جای آنکه داشته باشند که به توسعه و آبادانی زمین بینجامد به فسادگری از طریق ظلم و بی عدالتی روی آورده اند و زمین را تباه و عمران موجود آن را تخریب کرده اند. ⏪ در این بخش آمده است: وَ اعْمُرِ اللَّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ وَ أَحْیِ بِهِ عِبَادَکَ فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ ظَهَرَ الْفَسَادُ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِمَا کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاسِ، خدایا؛ به دست او کشورهایت را آباد کن،و بندگانت را به وسیله او زنده فرما،به درستى که تو فرمودى،و گفته‏ات حق است‏ که: فساد در خشکى و دریا،در اثر اعمال مردم نمایان شد. ⏪سپس امام زمان(عج) می شود که معلوم شود این امام جز فاطمه(س) و از نسل پیامبر اکرم(ص) نیست که از نظر اسم و رسم به آن حضرت(ص) رفته است. یعنی پیش از این در بخش های پیشین به معرفی کلی امام و صفات کلی ایشان پرداخته شده ولی در اینجا برای اینکه هر گونه توهم و اشتباه و خطایی از میان برود به معرفی امام از طریق معرفی شناسنامه‌ای و جزیی ایشان می پردازد و می فرماید: فَأَظْهِرِ اللَّهُمَّ لَنَا وَلِیَّکَ وَ ابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمَّى بِاسْمِ رَسُولِکَ، خدایا ولىّ‏ات،و فرزند دختر پیامبرت‏که به نام رسولت نامیده شده، آشکار کن. سپس دوباره به ظهور و انتظار بشر از این ظهور می پردازد می فرماید: حَتَّى لا یَظْفَرَ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْبَاطِلِ إِلا مَزَّقَهُ وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ وَ اجْعَلْهُ اللَّهُمَّ مَفْزَعا لِمَظْلُومِ عِبَادِکَ وَ نَاصِرا لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ نَاصِرا غَیْرَکَ....... تا به چیزى از باطل دست نیابد،مگر آن را از هم بپاشد،و حق را پابرجا و ثابت نماید،خدایا او را قرار ده براى ستمدیدگان از بندگانت،و یاور براى کسى‏که یارى براى خود جز تو نمى‏یابد،و تجدیدکننده آنچه از احکام تعطیل شده،و محکم کننده آنچه از نشانه‏هاى دینت و روشهاى پیامبرت‏ رسیده است،و او را قرار ده،خدایا،از آنان ‏که از حمله متجاوزان،نگاهش می دارى،خدایا پیامبرت محمّد(درود خدا بر او و خاندانش)را به دیدار او،و کسانى که بر پایه دعوتش از او پیروى کردند کن،و پس از او به درماندگى ما رحم فرما،خدایا این اندوه را از این امت به حضور آن حضرت برطرف کن،و در ظهورش براى ما شتاب فرما،که دیگران ظهورش‏ را دور مى‏بینند،و ما نزدیک مى‏بینیم،به مهربانى‏ات اى مهربان‏ترین مهربانان. ⏪پس در اینجا به طور مشخص آنچه بشر از ظهور انتظار دارد بیان شده است که شامل: 1. آبادانی زمین که نتیجه ای جز آسایش برای مردمان ندارد؛ 2. قیام به عدالت و نابودی فساد و ظلم ؛ 3. احقاق حق؛ 4. نابودی باطل؛ 5. حمایت از مظلوم؛ 6. یاری و نصرت بی کسان؛ 7. تجدید احکام تعطیل شده و اجرای آن؛ 8. استحکام شعائر الهی و تثبیت آن در جامعه 9.‌اجرای سنت های الهی پیامبر(ص)؛ 10. برطرف کردن غم و غصه از امت؛ 11. عزت بخشی پس از ذلت و در ماندگی. 🎉🎉🎉🎈🎏🎀 @fatemi5
🍃شیعیان دوران غیبت امام زمان چه خصوصیاتی دارند که رسول خدا فرموده اند، آنها برادران من هستند؟🕊🍃 ✅ امام باقر علیه السلام فرمودند : 🔹 روزی پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم در حضور گروهی از اصحاب خود فرمودند : خدایا برادران مرا به من نشان ده! و این جمله را دو بار فرمودند. 🔹 اصحاب حضرت گفتند: ای رسول خدا آیا ما برادران شما نیستیم؟! فرمود: خیر، شما اصحاب من هستید. برادران من قومی هستند در آخرالزمان ؛ که به من ایمان می ‏آورند و حال آنکه هرگز مرا ندیده‏ اند! خداوند آنها را به اسم خود و پدرانشان به من معرفی کرده است... 🔹 ثابت ماندن يكى از آنها بر دين خود ، از صاف كردن و کَندن خارهای درخت قَتاد (که خارهای سختی دارد) با دست در شب ظلمانى ، دشوارتر است. و يا مانند كسى است كه پاره‏ اى از آتش چوب درخت «غَضا» (درختى است كه چوب آن از سخت‏ ترين چوبهاست و آتش آن مدت زمانى می ماند و خاموش نمی شود) را در دست نگاه دارد. آنها چراغهاى شب تار می باشند ، خداوند متعال آنان را از هر فتنه تيره و تاریک نجات می دهد. 📚بحار الأنوار ،ج‏۵۲، ص۱۲۳ و ۱۲۴ ╔═.🍃🌼.══════╗ @fatemi5
شعر مناجات با امام زمان(عج) خواستم نزدیک تر باشم به آقایم نشد تا بگیرم دامن لطف تو مولایم نشد خواستم از معصیت دوری کنم، آدم شوم بند ها را وا کنم از دست و پاهایم نشد ندبه های جمعه را هی خواب می مانم ببخش سر به زیرم که میان روضه پیدایم نشد ظاهراً ذکر تو را می گویم اما باطناً در میان عاشقانت باز هم جایم نشد راه دیدار تو اینبار از حرم شد باز، حیف خواستم تا محضر تو با سرم آیم نشد گفتمت یک بار در خوابم بیا، جانِ حسن سر به خاک مقدمت ای یار می سایم، نشد دائماً می چرخم آقا جان به دور معصیت از دو چشم خیس تو هربار، پروایم نشد کربلایم دیر شد، دارم خجالت می کشم آه آقا جان بگو که وقت امضایم نشد؟ وحید محمدی
✅حکایاتی از مردان امر به معروف و اثر آن در نزدیک شدن به امام زمان علیه السلام بسم الله الرحمن الرحیم برخی از افراد آن قدر اسلام را در خود پیاده می کنند، که وجودشان تبلیغ اسلام می شود. مثلا از قول فرزند «آیت الله شاه آبادی» درباره مرحوم «شیخ محمدحسین زاهد» می خوانیم: « بین ایشان و والد مرحوم ما ( آیت الله شاه آبادی) رابطه و علاقه خاصی وجود داشت و غالبا مشکلات خود را با پدرم مطرح می کرد. روزی ایشان به من گفت: 🌴یک سؤالی دارم، می روی از پدرت می پرسی، بگو چشمانم خیلی ضعیف است و خوب نمی بینم لذا وقتی به بازار می آیم با مردم یا حتی زنان برخورد می کنم و متوجه نمی شوم، آیا صلاح می دانید از خانه بیرون نیایم تا این مشکل پیش نیاید؟ وقتی من پیغام آقا را رساندم، پدرم فرمود: می روی پیش شیخ محمد حسین زاهد و از جانب من می گویی، آمدن شما امر به معروف و نهی از منکر است ولو اینکه اتفاقا با کسی برخورد کنید، و اصلا وجود شما در بیرون تبلیغ و ترویج دین و معرفی روحانیت است.» در نوشتار پیشین با عنوان « تحمل ناسزا، شیرینتر از حلوا» نکته هایی درباره فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیان شد؛ از جمله اینکه انجام این مهم، نیازمند بصیرت دینی و به کار بردن روش صحیح و خیرخواهانه است و اینکه لازم است انسان و تحمل داشته باشد. 👈در ذیل حکایتهایی را از مردی می خوانیم که در عمل به این فریضه بسیار استوار بود: «آیت الله محمدتقی بافقی» در دوران رضا خانی که امر به معروف و نهی از منکر را ممنوع کرده و در دلها رعب و وحشت انداخته بودند و کسی جرأت قد علم کردن در مقابل منکرهای در حال رواج و از جمله حرمت شکنی حکومت ظلم را نداشت؛ سکوت و عافیت را برنگزید و با انجام وظیفه شرعی خود توانست به چشم امام زمانش (علیه السلام) بیاید: روشن است که در مقابل رواج ظلمها و فسادها، عالمان دینی وظیفه سنگین تری به عهده دارند و از سوی دیگر تأثیرگذاری زیادی هم دارند و در بسیاری موارد، مردمانی هستند که منتظرند تا شخص شجاعی جلو بیفتد و آنها حمایتش کنند. 🌷مرحوم آیت الله بافقی، اجتماع عظیمی از مردم را در صحن حضرت علیها السلام گرد آورد و با سیاست دولت رضاخانی و که امر به معروف و نهی از منکر را ممنوع کرده بود به مخالفت برخاست. شیخ شهید در این اجتماع که مأمورین خشن از متفرق کردن و درگیری با آن عاجز مانده بودند، طلاب و مردم را تشویق به اقامه این فریضه الهی فرموده و به دولت رضاخانی هشدار داد. 🌺ایشان در این اجتماع با صدای بلند فریاد زد: «اما فیکم رجل رشید» [آیا در میان شما یافت می شود؟] و از مردم تقاضای مخالفت با این قانون شیطانی را کرد. که سر انجام دولت به اجبار قانون مزبور را لغو کرد. جناب شیخ به اجرای این فریضه مداومت می نمود تا آن که خانواده سلطنتی در ماه رمضان 1346 قمری، مصادف با ایام تحویل سال نو شمسی 1306، به قم آمده و با قصد و نیت قبلی، در حرم مطهر حضرت معصومه علیها السلام، در غرفه بالای ایوان آیینه، بدون به تماشای مردم مشغول شدند تا دژ مستحکم اسلام و ولایت را بشکنند. شیخ شهید با جرأت و قدرت برای خاندان سلطنت پیغام فرستاد که: 🥀«شما چه کسانی هستید؟ آیا مسلمان نیستید؟ پس در این مکان شریف چه می کنید و اگر مسلمان هستید پس چگونه درحضور چند هزار نفری مردم با سر و روی برهنه نشسته اید؟» وقتی که این خبر را به رضاخان گزارش نمودند، وی در روز دوم فروردین با حالتی به اتفاق عده‏ای از مسؤولان نظامی وارد قم شد و یکسره به سمت حرم رفته، دستور ضرب و شتم روحانیان و آیت‏اللَّه بافقی را صادر کرد. گفته اند خود ، شیخ بزرگوار را احضار و با سلاحی که در دست داشت به سر و صورت شریفش زد و او را به شدت کرد، در حالی که تنها ذکری که جناب شیخ بر لب داشت «یا صاحب الزمان» بود. 🌲رضاخان سپس دستور داد که آیت‏اللَّه بافقی را به شهر ری تبعید نمایند. سرانجام چند سال بعد این عالم مجاهد، پس از اخراج رضاخان از ایران به قم بازگشت. برخی از محققان، واکنش تند آیت‏اللَّه بافقی را نسبت به حضور زنان بی‏حجاب در حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) سببِ نزدیک به سال تأخیر در اعلام رسمی کشف حجاب می‏دانند. 🌺همچنین، شجاعت آیت‏اللَّه بافقی در رویارویی با رضاخان، تأثیر شایانی در حوزه علمیه قم بر جای نهاد به طوری که امام خمینی(ره) در درس اخلاقی که در دهه 1320-1310 در قم می‏دادند، آیت‏ اللَّه بافقی را نمونه‏ای ذکر می‏کردند که باید سرمشق قرار گیرد. امر به معروف با عمل، در زندان وضعیت زندان از گریه ها، ناله ها، مناجات و عبادات این مرد بزرگ متحول شد و به صورت مسجد درآمد؛ جمع زیادی از زندانیان تائب شدند و در اول وقت به امات ایشان نماز جماعت می خواندند. معظم له نیز پس از موعظه ایشان مانند یوسف صدیق آن ها را به توحید و خداپرستی دعوت می نمود.
🔹 میرزای ، زمانی که روس ها از ناحیه خراسان، ایران را اشغال کردند، توسلاتی به امام عصر(عج) انجام داد که سرانجامِ دوستان شما چگونه خواهد شد؟ 🔹میرزای نایینی، شب امام زمان(عج) را در زیارت کرد که حضرت(عج) کنار دیواری و متزلزل ایستاده اند و هر زمان دیوار بنا می کند تا بیفتد، حضرت(عج) با انگشت اشاره می کنند و دیوار می ایستد. 🔹امام زمان(عج) به میرزا فرمودند: «این دیوار، کشور ایران است، این کج می شود اما خراب نمی شود، ما با انگشت خود ایران را حفظ کرده ایم زیرا ایران، کشوری شیعه و جدم علی بن ابی طالب (ع) است و ما آن را حفظ می کنیم.» 🔹 هر زمان بلای بنا بوده است برای ایران به وجود آید، دست امام زمان(عج) از آستین خارج شد و بلا را دور کرد.
نحوه فریاد رسی امام زمان(عج) به شیعیان در گرفتاری ها 🔸اينكه حضرت مهدى(عج) مى فرمايند: «اگر ما مراعات شما را نمى كرديم و ياد شما را از خاطر مى برديم بر شما نازل مى شد»؛ پس اين همه بلايى كه بر سر شيعيان وارد مى شود چيست؟چرا به داد فقيران و بيچارگان نمى رسد؟! 🔸 خوب است بدانيم اصل اين جملات براى شيخ مفيد نوشته شده است. در ابتداى نامه حضرت(عج) مى خوانيم : 🔸«نامه اى به برادر با ايمان و دوست رشيد، ابو عبداللّه  محمد بن نعمان - شيخ مفيد - كه خداوند وى را از محل وديعه نهادن عهدى كه بر بندگان گرفته شده است، مستدام بدارد. ✍اما بعد سلام بر تو اى كه در دين مخلص و در مورد ما به يقين مخصوص گشته اى، ما در مورد (نعمت وجود) تو، خداوند را سپاس گزاريم» 🔸آن گاه خطاب به شيعيان مؤمن مى فرمايد: «علم ما به اخبار شما احاطه دارد و هيچ چيزى از اخبار شما بر ما پوشيده نيست...»، تا مى رسد به جمله مورد پرسش كه مى نويسد : 🔸«انا غير مهملين لمراعاتكم و لا ناسين لذكركم و لو لا ذلك لنزل بكم البلاء و احطمكم الاعداء» ؛ «از يارى رساندن به شما كوتاهى نكرده فراموشتان نمى كنيم، و اگر چنين نبود ناگوارى ها بر شما نازل و دشمنان شما را نابود مى ساختند...»[1]. 🔸اگر دقت شود ذيل حديث مى گويد: بلايى كه باعث نابودى شيعيان مى شود، با لطف و عنايت آن حضرت برطرف مى شود؛ نه اينكه در دنيا و گرفتارى هايى چون جنگ و زندان، سيل و زلزله و... دامن گير هيچ يك از افراد نمى شود. چرا كه اين الهى است و بلاها، باعث تربيت، تقويت و رشد انسان مى شود. 🔸زمانى شيعه در اقليت بود، اما با عنايات حضرت مهدى(عج) هر روز و توان آن بيشتر مى شود؛ با اينكه تمام قدرت ها به نوعى تلاش مى كنند شيعه را سازند، 🔸مهم ترين شرط اين و تداوم آن، دين دارى است كه بايد بكوشيم تا به دامن گناه و فساد نكنيم... پس معناى حديث اين نيست كه گرفتارى هاى شخصى و امتحانات پيش رو نداريم. 🔸علاوه بر اين شيوه و سيره عملى امام عصر(عج) مانند ساير ائمه اطهار علیهم السلام  است؛ يعنى، همان طور كه در زمان آن بزرگواران، اين طور نبود كه مردم ، فقير و يا مريض فوراً نزد ائمه (علیهم السلام)  بيايند و حل مشكل را از آنان بخواهند؛ 🔸بلكه اگر مى آمدند، ائمه(ع) آنان را به تلاش و يا صبر در مقابل سختى ها مى كردند. با اين حال آن بزرگواران و به خصوص امام زمان(عج) در موارد فراوانى به نيازمندان كمك كرده و از آنها دستگيرى نموده اند و يا نسبت به افراد مشتاق و شايسته، نظر لطف خود را بروز داده اند . پی نوشت: [1]. محمد باقر مجلسى، بحار الانوار، بيروت : دار احياء التراث العربى، چاپ سوم، 1403، ج 53، ص 175، ح 7 ؛ احتجاج طبرسى، ص 497. برگفته از کتاب مهدویت پیش از ظهور – حجت الاسلام رحیم کارگر
🔸ظهور تنتفس بشر ست 🔸جهانی شدن نه غربی شدن 🔸فقط دیدن امام مهم نیست! 🔸رابطه شهدا با امام زمان عج الله 🔸چرا شهید برونسی فرمانده تیپ جوادالائمه را قبول کرد؟
✅2️⃣ابادانی کسی که بر خلافِ راه دین، دنبال ابادکردن دنیاست، دارد عمل میکند ➕👌ما که دنبال امام زمان )ع( هستیم، در واقع دنبال دنیا هستیم. فرمود » زبور 💠 لَقَدْ کَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذکْرِ أَنَّ الْْارْضَ یَرِثُها عِبادِيَ الصَّالحُِون؛ الانبیاء، (.»! بعد از ذکر )تورات( نوشتیم این آیه درباره هست. بندگان شایسته ام وارث زمین خواهند شد « : ➕علامه طباطبایی در ذیل این آیه در توضیح معنای وراثت می فرماید👇 مراد از وراثت زمین این است که بر منافع، از دیگران به صالحان منتقل شود و برکات زندگی در زمین مختص ایشان شود ⏪ آنهایی که دشمن امام )ع( هم هستند-البته به گمان باطل خودشان- دنبال ➕ابادکردن دنیا هستند، پس فرق این دو گروه چیست؟ ➕آنهایی که با دین، سراغ آبادکردن میروند، دارند عمل میکنند، اما آنهایی که بدون دین یا خلاف دین، دنبال ابادکردن میروند، غیرعقلانی و عمل میکنند! • ✔️کسی که سراغ معنویت میرود با است؛ میداند که معنویت، لذت و آبادانی دنیا و آخرت را افزایش میدهد. 👈 آن کسی که سراغ معنویت نمیرود، میکند؛ فکر میکند که بدون معنویت، میشود از دنیا خیلی لذت برد! ⬅️ ➕شما وقتی سر به سجده میگذارید، در واقع 👌 معنوی خودتان را شکوفا کنید و از یک تازه ای، لذت بیشتر ببرید که بی دینها نمیتوانند از این جهان و لذتهایش بشوند. https://eitaa.com/fatemi5/1350
🔰امام زمان در زمان حضرت امام هادی علیه السلام شخصی از یکی از شهرهای دور به امام علیه السلام نامه‌ای نوشت که آقا من دور از شما هستم. 🔹گاهی حاجاتی دارم، مشکلاتی دارم، به هر حال چه کنم؟ 🔸حضرت در جواب ایشان نوشتند: 🔹«إِنْ کَانَتْ لَکَ حَاجَهٌ فَحَرِّکْ شَفَتَیْک‏» 🔸لبت را حرکت بده، حرف بزن، بگو. ما از شما دور نیستیم. 🔹آقا، ما از شما دور شده ایم. در خواستی از شما داریم. چطور باید از شما درخواست کنیم؟ 🔸لبهایمان را تکان بدهیم و بگوییم: «اللهم عجل لولیک الفرج…»
🔰قبل ظهور ♦️ایران قبل از :ایرانیان برای دریافت حق خویش، دو مرحله تلاش خواهند کرد / سپس آماده جنگ با دشمن در فلسطین می‌شوند / نزدیکی ظهور بعد از مرحله «سیوفهم علی عواتقهم» 1️⃣ از جمله حوادث و رخدادهای قبل از ظهور در نگاه فریقین شیعه و اهل سنت، قیامی است که با هدف زمینه سازی در فرایند امام عصر از جانب مردم مشرق‌زمین رقم می‌خورد. 2️⃣ حدیث معتبر انقلاب قوم مشرق در کتاب الغیبۀ نعمانی: كَأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا يُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلَا يُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ فَلَا يَقْبَلُونَهُ حَتَّى يَقُومُوا وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ أَمَا إِنِّي لَوْ أَدْرَكْتُ ذَلِكَ لَاسْتَبْقَيْتُ نَفْسِي لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ (منبع: نعمانی، الغیبۀ، ص 273). 3️⃣ عبارت قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِق: خروج در اصطلاح به قیام، انقلاب و تلاش برای تشکیل حکومت تعبیر می‏شود و از آنجا که این پرچم به هدایت نیز توصیف شده است (قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء)، خروج و قیام علیه حاکم جائر و ظالم، یکی از مصادیق بارز آن خواهد بود. 4️⃣ و ناگفته پیداست به قرینه "لَايَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُم و قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء" تایید و مشروعیت قیام در عصر غیبت با هدف زمینه‌سازی ظهور نیز اثبات می‏گردد. 5️⃣ مراد از قوم مشرق: طبق احادیث فریقین، رایات مشرق قبل از ظهور که زمینه ساز حکومت مهدی موعود هستند دارای سه شاخص بسیار مهم یعنی:شیعه و معتقد به امامت امام دوازدهم (وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُم‏)، ایرانی (قوم سلمان) و آرمان آزادی فلسطین هستند. 6️⃣ مراد از يَطْلُبُونَ الْحَقَّ: به قرینه اینکه حق خویش را از دشمن طلب می‌کنند و سپس وارد فاز نظامی می‌شوند (سُيوفَهُم عَلى عَواتِقِهِم)؛ از اینرو به معنای طلب حقی از حقوق پایمال شده ایرانیان توسط دشمن، مراد است. 7️⃣ جبهه مخالف قوم مشرق چه کسانی هستند؟: مبرهن و واضح است، دشمنان دین اسلام و مذهب تشیع و ولایت امام عصر یعنی مثلث شوم "غربی، عبری، عربی" بویژه یهود و حامیان غربی‌شان در دائره جبهه استکبار و در مقابل انقلاب مشرق قرار می‏گیرند که از اعطای حق ایرانیان ممانعت می‌کنند. 8️⃣ مرحله "مطالبه حق": يَطْلُبُونَ الْحَقَّ ثُمَّ يَطْلُبُونَ الْحَقَّ: دو مرحله برای احقاق حق ایرانیان؛ دو مرحله طلب حق از راه مذاکره و حوار برای احقاق حق از دشمنان است زیرا ایرانیان بعد از مایوس شدن از اخذ حق خویش، در مراحل بعدی از روشی متفاوت از دو مرحله قبلی، یعنی قدرت نظامی برای اخذ حق خویش استفاده خواهند کرد (يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا يُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِم‏). 9️⃣ مرحله "سیوف": ایرانیان، وقتی ممانعت دشمنان در استیفا و طلب حق خویش را درک می‏کنند (فَإِذَا رَأَوْا ذَلِك‏) این‏بار حق خویش را نه از راه مذاکره بلکه از راه قدرت‌ نظامی طلب خواهند کرد (سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِم). 🔟 آنگاه و بعد از وقوع حوادثی، دشمنان مجبور به پذیرش حق ایرانیان خواهند شد (فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ) و با اینکه ایرانیان در دو مرحله قبلی بر اخذ حق خویش اصرار و پافشاری داشتند اما شگفت اینکه این‏بار ایرانیان نخواهند پذیرفت (فَلَا يَقْبَلُونَه). 1️⃣1️⃣ مرحله "یقوموا": و در مقابل آماده جنگ فراگیر و سرنوشت‌ساز با دشمنان -طبق آیات سوره اسراء- در نزدیکی فلسطین خواهند شد (يَقُومُوا وَ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء)؛ و طبق بشارت غیبی قرآن در آیات ابتدایی سوره روم و به قرینه "فَيُقَاتِلُون‏ فَيُنْصَرُون"، محور شیعی به رهبری ایران در جنگ آینده با اسرائیل قبل از ظهور پیروز خواهد شد. و البته این تحولات تا ظهور فاصله زیادی نخواهد داشت (لَاسْتَبْقَيْتُ نَفْسِي لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْر). 2️⃣1️⃣ هرچند بین جبهه مقاومت شیعی و دشمن، حمله به منافع یگدیگر در مناطق مختلف رخ خواهد داد اما بنظر می رسد زمان جنگ سرنوشت ساز با اسرئیل، بعد از واقعه "هرج الروم" و قبل از حضور "مارقۀ الروم" خواهد بود. 3️⃣1️⃣ و عبارت "لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُم" نیز به روشنی گویا این واقعیت است که توهم سقوط حکومت ایرانیان قبل از ظهور، خیالی خام و آشفته است که هیچ گاه تعبیر نخواهد شد و انقلاب ایرانیان به حکومت جهانی امام عصر متصل خواهد شد. 4️⃣1️⃣ اما سوال مهم این است که اگر عصر، عصر ظهور باشد، الان در کدام مرحله هستیم؟ مرحله "سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِم" یا مرحله "فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ"؟
🔵 اگر علمای دلسوز شیعه بعد از غیبت امام زمان نبودند.... 🌀امام هادى (علیه‌السلام): “لولا من یبقى بعد غیبه قائمکم من العلماء الداعین‌ الیه، و الدالین علیه، و الذابین عن دینه بحجج الله و المنقذین للضعفاء من عبادالله من شباک ابلیس و مردته، لما بقى احد الا ارتد عن دین الله. ولکنهم یمسکون ازمه قلوب ضعفاء الشیعه کما یمسک صاحب السفینه سکانها، اولئک هم الافضلون عندالله عزوجل”. 💠اگر نه این بود که پس از غیبت قائم آل محمد، برخى از علما وجود دارند که به سوى او دعوت مى‌کنند و مردم را به حضرتش سوق مى‌دهند و از دینش با استدلال‌هاى الهى حمایت مى‌کنند و ضعیفان از بندگان خدا را از افتادن در دام ابلیس و یارانش، رهایى مى‌بخشند، پس به تحقیق هیچ‌کس نمى‌ماند جز اینکه از دین خدا بر مى‌گشت. ولى آن عالمان زمان قلوب ضعفاى شیعه را مى‌گیرند همان گونه که ناخداى کشتی، سکان و فرمان کشتى را مى‌گیرد و پس آنها نزد خداى عزوجل از همه برترند. بحارالانوار،‌ ج 51، ص156