eitaa logo
هیأت خواهران فاطمیون تهران
2.1هزار دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
6.6هزار ویدیو
92 فایل
هیئت خواهران فاطمیون ارتباط @fatemiioon ✅دفترشعر#گهر @daftaresher110 ✅کلیپهای کوتاه @cilip_f ✅آرشیو صوت @arshivesout ✅خانواده و تربیت @kanevadevtarbiat اخبار @fatemiioonakhbar صفحه آپارات https://www.aparat.com/fatemiioon135 فروشگاه @f_fatemiioon
مشاهده در ایتا
دانلود
پروفایل دهه فجر 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 https://eitaa.com/fatemiioon135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💌💌مهم ترین عاملی که به یک زوج جوان آرامش و زندگی پایدار می بخشد... استاد رحیم پور ازغدی اَلاُنسُ فی ثَلاثٍ: فِی الزَّوجَةِ المُوافِقَةِ وَالوَلَدِ البارِّ وَالصِّديقِ المُصافی؛ انس (و آرامش) در سه چیز است: در زن موافق، فرزند خوش رفتار و دوست باصفا اونایی که اینا رو دارن بفرستن برای انسشون https://eitaa.com/fatemiioon135
علیه السلام فردا پنجشنبه ساعت ۱۵ نشانی: قم تشریف بیارید اول با هم جشن بگیریم. شروع پخش زنده ساعت ۱۵:۳۰ در کانال زیر👇👇 https://eitaa.com/fatemiioon135 ویژه بانوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کجایید؟؟ بدو بدو بیایید 🏃🏃🏃🏃 به همه یه چیزایی میخواد برسه🌺🌺🌺 یه نفر منتظر ماست...😭😭😭 https://eitaa.com/fatemiioon135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اول روز اوّل رجب روز شريفی است و در آن چند عمل است: ✅اوّل: روزه گرفتن روايت شده كه حضرت نوح عليه السلام در اين روز بكشتی سوار شد و امر فرمود كسانی را كه با او بودند روزه بدارند و هر كه اين رُوز را روزه بدارد آتش جهنّم یكسال راه از او دور شود. ✅دوّم: غسل كند سوم: زيارت امام حسين عليه السلام كند شيخ روايت كرده از بشير دَهّان از امام جعفر صادق عليه السلام كه فرمود هر كه زيارت كند حسين بن علیّ عليه السلام را در روز اوّل رجب بيامرزد خداوند عالَم او را البته ✅چهارم: بخواند دعای طويلی كه سيّد در اقبال نقل فرموده ✅پنجم: شروع كند به نماز سلمان رضی الله عنه بدين طريق كه ده ركعت نماز گذارد و بعد از هر دو ركعت سلام دهد و در هر ركعت يك مرتبه حمد و سه مرتبه سوره توحيد و سه مرتبه قُلْ یا اَيُّهَا الْكافِرُونَ بخواند و بعد از هر سلام دست‌ها را بلند كند و بگويد: لا اِلـهَ اِلاَّ اللهُ، وَحْدَهُ لا شَريكَ لَهُ، لَهُ الْمُلْكُ وَلَهُ الْحَمْدُ، يُحْيي وَيُميتُ، وَهُوَ حَيٌّ لا يَمُوتُ، بِيَدِهِ الْخَيْرُ، وَهُوَ عَلي كُلِّشَيْء قَديرٌ، پس بگويد: اَللَّـهُمَّ لا مانِعَ لِما اَعْطَيْتَ، وَلا مُعْطِيَ لِما مَنَعْتَ، وَلا يَنْفَعُ ذَاالْجَدِّ مِنْكَ الْجَدُّ. پس دست‌ها را بر روی خود كشد. در روز نيمه ماه نيز اين نماز را به همين كيفيّت بخواند لكن عوض اين دعا بعد از عَلي كُلِّشَيْء قَديرٌ بگويد: اِلهاً واحِداً اَحَداً فَرْداً صَمَداً، لَمْ يَتَّخِذْ صاحِبَةً وَلا وَلَداً. ✅و در روز آخر ماه نيز چنين كند لكن بعد از عَلي كُلِّشَيْء قَديرٌ بگويد: وَصَلَّي اللهُ عَلي مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللهِ الْعَلِيِّ الْعَظيمِ. پس دستها را بر روي خود بكشد و حاجت خود را بطلبد و از فوائد اين نماز نبايد غفلت نمود كه آن بسيار است وبدانكه از براي حضرت سلمان نيز نماز ديگری است. در روز اوّل اين ماه ده ركعت در هر ركعت حمد يک مرتبه و توحيد سه مرتبه با فضيلت بسيار كه مجملش آمرزش گناهان و محفوظ بودن از فتنه قبر و عذاب روز قيامت و رفتن جُذام و بَرَص و ذات الجنب از خواننده آن است و سيّد نيز براي اين روز چهار ركعت نماز نقل كرده هر كه خواهد به اقبال مراجعه كند و در اين روز سنه (57) پنجاه و هفت بقولي ولادت حضرت باقر(عليه السلام) واقع شده و لكن مختار داعي در سوم صفر است و در روز دوّم اين ماه بقولي ولادت با سعادت حضرت امام عليّ نقي(عليه السلام) است سنه 212 و شهادت آن حضرت در سوم سنه (254) دويست و پنجاه و چهار در سُرَّ مَنْ رَأي واقع شده، روز دهم: بقول ابن عيّاش ولادت حضرت امام محمّد تقی(عليه السلام) واقع شده. https://eitaa.com/fatemiioon135
بخش اول مفطرات ۱. خوردن و آشامیدن. ۲. جماع (آمیزش جنسی). ۳. استمنا (خود ارضایی جنسی) . ۴. دروغ بستن به خدا و پیامبران و معصومین (علیهماالسلام) (بنا بر احتیاط واجب). ۵. رساندن غبار غلیظ به حلق (بنا بر احتیاط واجب). ۶. فرو بردن تمام سر در آب (بنا بر احتیاط واجب). ۷. باقی ماندن بر جنابت و حیض و نفاس تا اذان صبح. ۸. اماله (تنقیه) کردن با مایعات. ۹. قی کردن عمدی. توجه به کارهایی که روزه را باطل می کند »مفطرات روزه « می‌گویند. ۱. خوردن و آشامیدن ۱. اگر روزه دار عمداً و آگاهانه چیزی بخورد یا بیاشامد روزه‌ی او باطل می‌شود، خواه آن چیز از خوراکی‌ها و آشامیدنی‌های معمول باشد و خواه از چیزهای غیر خوراکی مانند کاغذ یا پارچه و امثال آن، و خواه زیاد باشد یا کم، مانند قطره‌های بسیار کوچک آب یا خرده‌ی کوچکی از نان. ۲. اگر روزه‌دار چیزی را که لای دندان مانده است عمداً فرو ببرد، روزه‌اش باطل می‌شود، اما اگر علم به وجود باقیمانده‌ی غذا در لای دندان‌ها و یا علم به رسیدن آن به حلق نداشته و یا فرو رفتن آن عمدی و با التفات نبوده روزه باطل نمی‌شود. ۳. خوردن و آشامیدن از روی سهو و فراموشی روزه را باطل نمی‌کند و تفاوتی هم بین اقسام روزه از واجب و مستحب نیست. ۴. فرو بردن آب دهان روزه را باطل نمی‌کند. ۵. احتیاط واجب آن است که روزه دار از استعمال آمپول‌های مقوّی یا مغذّی، یا آمپول‌هایی که به رگ تزریق می‌شود و نیز انواع سِرُم‌ها خودداری کند، ولی تزریق آمپول در عضله یا برای بی حس کردن و نیز دارو گذاشتن در زخم‌ها و جراحت‌ها اشکال ندارد. ۶. احتیاط واجب آن است که روزه‌دار از مواد مخدری که از راه بینی یا زیر زبان جذب می‌شود خودداری کند. ۷. اگر موقعی که مشغول خوردن غذا است بفهمد صبح شده، باید لقمه را از دهان بیرون بیاورد، و اگر عمداً آن را فرو ببرد روزه اش باطل است. (وظیفه‌ی کسی که عمداً روزه را باطل کرده است بعداً گفته خواهد شد). ۸. فرو بردن اخلاط سر و سینه تا به فضای دهان نرسیده روزه را باطل نمی‌کند، اما اگر داخل فضای دهان شود احتیاط واجب آن است که آن را فرو نبرد. ۹. هرگاه خوردن قرصدر حال روزه برای درمان فشار خون ضروری باشد اشکال ندارد، ولی با خوردن آن، روزه باطل می‌شود. (بر استفاده از قرص جهت درمان، عنوان خوردن صدق می‌کند). ۱۰. خونی که از لثه بیرون می‌آید تا آن را فرو نبرده است روزه باطل نمی‌شود و چنانچه در آب دهان مستهلک شود (و از بین برود) محکوم به طهارت است و بلعیدن آن اشکال ندارد و مبطل روزه نخواهد بود، و همچنین در صورت شک در همراه بودن آب دهان با خون، فرو بردن آن اشکال ندارد و به صحت روزه ضرر نخواهد زد. توجه به صرف بیرون آمدن خون از دهان، روزه باطل نمی شود، ولی واجب است از رسیدن آن به حلق جلوگیری کند. ۲. جماع (آمیزش جنسی) ۱. آمیزش جنسی روزه را باطل می‌کند، هر چند منی بیرون نیاید. ۲. اگر فراموشکند که روزه است و آمیزش جنسی کند، روزه‌ی او باطل نمی‌شود، ولی هر لحظه که یادش آمد باید فوراً از حال آمیزش خارج شود و گرنه روزه‌اش باطل است. ۳. استمنا (خودارضایی جنسی) ۱. اگر روزه دار عمداً کاری کند که منی از او بیرون بیاید روزه‌اش باطل می شود. ۲. محتلم شدن در روز (خروج منی در حال خواب) روزه را باطل نمی‌کند، و هرگاه روزه‌دار بداند که اگر در روز بخوابد محتلم می‌شود، لازم نیست از خواب خود جلوگیری کند. ۳. اگر روزه دار در حال بیرون آمدن منی از خواب بیدار شود واجب نیست از آن جلوگیری کند. ۴. دروغ بستن به خدا و پیامبران و معصومین (علیهم‌السلام) ۱. دروغ بستن به خدا و پیامبران و معصومین (علیهم‌السلام) بنابر احتیاط (واجب) موجب باطل شدن روزه می‌شود، هر چند بعداً توبه کند و بگوید که دروغ بسته است. ۲. نقل روایاتی که در کتب آمده است و انسان نمی داند که دروغ باشد، اشکال ندارد، هر چند احتیاط (مستحب) آن است که آن‌ها را با نسبت به آن کتاب نقل کند (مثلاً بگوید: در فلان کتاب چنان نوشته شده است که پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود...) . ۵. رساندن غبار غلیظ به حلق ۱. روزه‌دار بنابر احتیاط واجب باید غبار غلیظ را، مانند غباری که از جارو کردن زمین خاکی بر می‌خیزد فرو ندهد، ولی صرف داخل شدن غبار در دهان و بینی بدون این که به حلق برسد روزه را باطل نمی‌کند، همچنین دود سیگار و دیگر دخانیات بنابر احتیاط واجب روزه را باطل می‌کند. ۲. هرگاه روزه دار مبتلا به تنگی نفس شدید، ماده یی را به کار ببرد که از هوای فشرده همراه با دارویی هر چند به صورت گاز یا پودر تشکیل شده و وارد حلق می‌شود روزه اشکال ندارد. رساله‌ی آموزشی امام خامنه‌ای حفظه‌الله ادامه دارد👇👇👇 https://eitaa.com/fatemiioon135
km_20220202_360p(1)_convert.mp3
5.68M
مثبت و منفی شاید به درد شما هم خورد. https://eitaa.com/fatemiioon135
بخش دوم ۶. فرو بردن سر در آب ۱. اگر روزه‌دار عمداً تمام سر را در آب فرو ببرد، بنابر احتیاط واجب روزه‌اش باطل است و باید روزه‌ی آن روز را قضا کند. ۲. در حکم مسأله‌ی قبل فرقی نیست میان این که در هنگام فرو بردن سر در آب، بدن او نیز در آب باشد یا این که بدن او در بیرون باشد و فقط سر را در آب فرو ببرد. ۳. اگر نصف سر را در آب فرو ببرد و سپس بیرون بیاورد و نصف دیگر سر را در آب فرو کند روزه‌اش باطل نمی‌شود. ۴. اگر تمام سر زیر آب برود ولی مقداری از موها بیرون بماند روزه باطل می‌شود. ۵. اگر شک کند که تمام سر زیر آب رفته یا نه، روزه‌اش صحیح است. ۶. اگر روزه‌دار بی اختیار در آب بیفتد و تمام سر او را آب بگیرد روزه اشباطل نمی‌شود، ولی باید فوراً سر را از زیر آب خارج کند، همچنین اگر فراموش کند که روزه است و سر در آب فرو ببرد روزه‌ی او باطل نمی‌شود، ولی هرگاه یادش آمد باید فوراً سر را بیرون بیاورد. ۷. کسی که با پوشیدن لباسم خصوص(مانند لباس غواصی) بدون این که بدنش خیس شود در آب فرو رود، اگر لباس به سر او چسبیده باشد، صحت روزه‌اش محل اشکال است و بنابر احتیاط واجب قضای آن لازم است. ۸. آب ریختن روی سر توسط ظرف و مانند آن به صحت روزه ضرر نمی‌رساند. ۷. باقی ماندن بر جنابت و حیض و نفاس تا اذان صبح ۱. کسی که در شب ماه رمضان دچار جنابت است باید تا پیشاز اذان صبح غسل کند و اگر عمداً تا آن هنگام غسل نکند روزه‌اش باطل است. این حکم در مورد روزه‌ی قضای ماه رمضان نیز جاری است. توجه اگر در شب ماه رمضان جنب شود و بدون تعمد تا اذان صبح غسل نکند، مثل این که در خواب جنب شود و خواب او تا بعد از اذان صبح ادامه یابد روزه‌اش صحیح است. باطل شدن روزه به خاطر بقای بر جنابت، مخصوص روزه‌ی ماه رمضان و قضای آن است و در روزه‌های دیگر به خصوص روزه‌ی مستحبی موجب بطلان نمی‌شود. ۲. اگر جنب در روزه ی ماه رمضان غسل جنابت را در شب تا طلوع فجر فراموش کند و با حالت جنابت صبح نماید روزه‌اش باطل است و احتیاط (واجب) این است که قضای روزه‌ی ماه رمضان هم در این حکم به آن ملحق شود، ولی در سایر روزه‌ها، روزه بر اثر آن باطل نمی‌شود. ۳. اگر شخصی در حال جنابت چند روز روزه بگیرد و نداند که طهارت از جنابت شرط صحت روزه است، روزه‌هایی که در این چند روز گرفته باطل است و باید آنها را قضا نماید. ۴. اگر شخصی در ماه مبارک رمضان با آب نجس غسل کند و بعد از چند روز متوجه شود که آن آب نجس بوده است، روزه‌های او محکوم به صحت است. ۵. کسی که در شب ماه رمضان وظیفه دارد غسل کند، اگر به دلیل تنگی وقت یا مضر بودن آب و امثال آن نتواند غسل کند، باید تیمم بدل از غسل به جا آورد. توجه کسی که وظیفه‌ی او تیمم است جایز است عمداً خود را در شب‌های ماه مبارک رمضان جنب کند به شرط این که بعد از جنب شدن، وقت کافی برای تیمم داشته باشد. هرگاه کسی قبل از اذان صبح، غسل جنابت و یا تیمم بدل از آن را انجام دهد روزه‌ی او صحیح است، هر چند بعد از اذان صبح بدون اختیار از او منی خارج شود. ۶. اگر در حال روزه در خواب جنب شود روزه باطل نمی‌شود، بنابراین اگر قبل از اذان صبح یا بعد از آن بخوابد و در خواب جنب شده و بعد از اذان بیدار شود، جنابت به روزه‌ی آن روز او ضرر نمی‌زند. بلی واجب است که برای نماز غسل کند و می‌تواند غسل را تا وقت نماز به تأخیر بیندازد. توجه اگر روزه‌دار در روز ماه رمضان و سایر ایام که روزه است در حال خواب جنب شده، پس از بیدار شدن واجب نیست فوراً غسل کند. ۷. کسی که در بیداری جنب شده یا پس از جنب شدن در حال خواب، بیدار شده و می‌داند که اگر به خواب رود، تا پیش از اذان صبح برای غسل بیدار نخواهد شد، جایز نیست قبل از غسل کردن بخوابد، و اگر خوابید و پیش از اذان، غسل نکرد روزه‌اش باطل است، ولی اگر احتمال می‌دهد که پیش از اذان صبح برای غسل بیدار خواهد شد و تصمیم بر غسل داشته باشد ولی بیدار نشود روزه‌اش صحیح است، ولی اگر دوباره خوابید و تا صبح بیدار نشد باید قضای آن روز را به جا آورد. توجه هرگاه در شب ماه رمضان قبل از فجر شک کند که محتلم شده یا نه، ولی به شک خود اعتنا نکند و دوباره بخوابد و بعد از اذان صبح بیدار شود و متوجه گردد که قبل از طلوع فجر محتلم شده است، چنانچه بعد از بیداری اول، اثری از احتلام در خود مشاهده نکند بلکه فقط احتمال آن را بدهد و چیزی بر او کشف نشود و تا بعد از اذان بخوابد روزه‌اش صحیح است، هر چند بعد از آن معلوم شود که احتلام او مربوط به قبل از اذان صبح است، همچنین اگر قبل از اذان صبح متوجه احتلام خود نشود و دوباره بخوابد و بعد از اذان صبح بیدار شود و متوجه گردد که قبل از اذان صبح محتلم شده است روزه‌اش صحیح است. رساله‌ی آموزشی امام خامنه‌ای حفظه‌الله ادامه دارد👇👇👇 https://eitaa.com/fatemiioon135
بخش سوم ۸. زنی که از عادت ماهانه پاک شده و باید غسل کند، و همچنین زنی که از نفاس(خونریزی زایمان) پاک شده و غسل بر او واجب است، اگر غسل را تا اذان صبح روز ماه رمضان تأخیر اندازد روزه‌اش باطل است. ۹. زن روزه‌دار اگر در اثنای روز خون حیض یا نفاس ببیند روزه‌اش باطل می‌شود، اگر چه نزدیک مغرب باشد. توجه اگر زنی در حال روزه‌ی نذری معین حیض شود روزه‌اش باطل می‌شود و قضای آن بعد از طهارت واجب است. ۸. اماله کردن با مایعات ۱. اماله کردن با چیز روان، اگر چه از روی ناچاری و برای معالجه باشد، روزه را باطل می‌کند. ۲. داروهای مخصوصی برای معالجه‌ی بعضی از بیماری‌های زنان وجود دارد (شیاف‌های روغنی) که در داخل بدن گذاشته می‌شود، استفاده از این داروها به روزه ضرر نمی‌رساند. ۹. قی کردن عمدی ۱. هرگاه روزه دار عمداً قی کند اگر چه به واسطه‌ی بیماری و مانند آن ناچار به این کار باشد، روزه‌اش باطل می‌شود، ولی اگر سهواً یا بی اختیار قی کند اشکال ندارد. ۲. اگر در هنگام آروغ زدن، چیزی در دهانش بیاید باید آن را بیرون بریزد و اگر بی اختیار فرو رود روزه‌اش صحیح است. چند نکته در ارتباط با مفطرات روزه👇 هرگاه روزه دار عمداً و از روی اختیار کاری که روزه را باطل می‌کند انجام دهد روزه‌ی او باطل می‌شود و چنانچه از روی عمد نباشد، مثل این که پایش بلغزد و در آب فرو رود، یا از روی فراموشی غذا بخورد، یا به زور چیزی در گلوی او بریزند روزه‌اش، باطل نمی‌شود و تفاوتی هم بین اقسام روزه از واجب، مستحب، ماه رمضان و غیره نیست. توجه هرگاه روزه‌دار خودش بر اثر اکراه دیگری مرتکب مفطری شود (و به عبارت دیگر مجبورش کنند که خودش افطار کند، مثلاً به او بگویند اگر غذا نخوری ضرر جانی یا مالی به تو می‌زنیم و او خودش برای جلوگیری از ضرر، غذا بخورد) روزه‌اش باطل می‌شود. اگر روزه دار سهواً یکی از کارهایی را بکند که موجب باطل شدن روزه است و سپس به خیال این که روزه‌اش باطل شده، عمداً بار دیگر یکی از آن کارها را انجام دهد، روزه ی او باطل می‌شود. هرگاه کسی شک کند مفطری انجام داده است یانه، مثلاً غبار غلیظی که وارد دهان شده آن را فروبرده است یا نه، یا آبی که داخل دهان کرده بیرون ریخته یا نه، روزه‌اش صحیح است. رساله‌ی آموزشی امام خامنه‌ای حفظه‌الله https://eitaa.com/fatemiioon135
علیه السلام فردا پنجشنبه ساعت ۱۵ نشانی: قم تشریف بیارید اول با هم جشن بگیریم. شروع پخش زنده ساعت ۱۵:۳۰ در کانال زیر👇👇 https://eitaa.com/fatemiioon135 ویژه بانوان
پایان پخش زنده إن‌شاءألله صوت سخنرانی در کانال قرار داده می‌شود. https://eitaa.com/fatemiioon135
امشب اگرقبول نشود دعا از عجایب است زیرا که عرش گشوده و لیله الرغائب است ما را مکن فراموش به گاه سجده ات حاجت نخست ظهور آن یار غائب است امشب،شب لیلة الرغائبه ساده رد نشیم از کنارش 🍃💐🍃 https://eitaa.com/fatemiioon135
هدایت شده از KHAMENEI.IR
-45408511_-210977.mp3
8.27M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران همایش بین‌المللی حمزه سیدالشهداء(ع) 💻 @Khamenei_ir
قسم اوّل:  آن است كه متعلّق به همه ماه است و اختصاص بروز معيّن ندارد و آن چند امر است. ✅اوّل: آنكه در تمام ايّام ماه رجب بخواند اين دعا را كه روايت شده حضرت امام زين العابدين عليه السلام در حجر در غُرّه رجب خواند: يا مَنْ يَمْلِكُ حَوآئِجَ السّآئِلينَ ويَعْلَمُ ضَميرَ الصّامِتينَ، لِكُلِّ مَسْئَلَة مِنْكَ سَمْعٌ حاضِرٌ، وَجَوابٌ عَتيدٌ، اَللَّـهُمَّ وَ مَواعيدُكَ الصّادِقَةُ، و اَياديكَ الفاضِلَةُ وَ رَحْمَتُكَ الواسِعَةُ، فَاَسْئَلُكَ اَنْ تُصَلِّيَ عَلي مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، واَنْ تَقْضِيَ حَوائِجي لِلدُّنْيا وَالاْخِرَةِ، اِنَّكَ عَلي كُلِّشَيْء قَديرٌ. ✅دوم: بخواند اين دعا را كه حضرت صادق عليه السلام در هر روز ماه رجب می‌خواندند: خابَ الوافِدُونَ عَلي غَيْرِكَ، وَخَسِرَ المُتَعَرِّضُونَ اِلاّ لَكَ، وَضاعَ المُلِمُّونَ اِلاّ بِكَ، وَاَجْدَبَ الْمُنْتَجِعُونَ اِلاّ مَنِ انْتَجَعَ فَضْلَكَ، بابُكَ مَفْتُوحٌ لِلرّاغِبينَ، وَخَيْرُكَ مَبْذُولٌ لِلطّالِبينَ، وَفَضْلُكَ مُباحٌ لِلسّآئِلينَ، وَنَيْلُكَ مُتاحٌ لِلأمِلينَ، وَرِزْقُكَ مَبْسُوطٌ لِمَنْ عَصاكَ، وَحِلْمُكَ مُعْتَرِضٌ لِمَنْ ناواكَ، عادَتُكَ الاِْحْسانُ اِلَي الْمُسيئينَ، وَسَبيلُكَ الإِبْقآءُ عَلَي الْمُعْتَدينَ، اَللَّـهُمَّ فَاهْدِني هُدَي الْمُهْتَدينَ، وَارْزُقْنيِ اجْتِـهادَ الْمُـجْتَهِـدينَ، وَلاتَجْعَلْني مِنَ الْغافِلينَ الْمُبْعَدينَ، واغْفِرْلي يَوْمَ الدّينِ ✅سوم: شيخ در مصباح فرموده مُعَلَّی بن خُنَيْس از حضرت صادق عليه السلام روايت كرده كه فرمود بخوان در ماه رجب: اَللَّـهُمَّ اِنّی اَسْئَلُكَ صَبْرَ الشّاكِرينَ لَكَ، وَعَمَلَ الْخائِفينَ مِنْكَ، وَيَقينَ الْعابِدينَ لَكَ، اَللَّـهُمَّ اَنْتَ الْعَلِيُّ الْعَظيمُ، وَاَنـَا عَبْدُكَ الْبآئِسُ الْفَقيرُ، اَنْتَ الْغَنِيُّ الْحَميدُ وَاَنـَا الْعَبْدُ الذَّليلُ، اَللَّـهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّد وَآلِهِ، وَاْمْنُنْ بِغِناكَ عَلي فَقْري، وَبِحِلْمِكَ عَلي جَهْلي، وَبِقُوَّتِكَ عَلي ضَعْفي يا قَوِيُّ يا عَزيزُ، اَللَّـهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّد وَآلِهِ الاَْوصيآءِ الْمَرْضيِّينَ وَاكْفِني ما اَهَمَّني مِنْ اَمْرِ الدُّنْيا وَالآخِرَةِ، يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ مؤلف گويد: كه سيّد بن طاوُس نيز اين دعا را در اقبال روايت كرده و از روايت او ظاهر میشود كه اين دعا جامعترين دعاها است و در همه اوقات می‌توان خواند. ✅چهارم: و نيز شيخ فرموده كه مستحبّ است بخوانند در هر روز اين دعا را: اَللَّـهُمَّ يا ذَاالْمِنَنِ السّابِغَةِ، وَالاْلاءِ الْوازِعَةِ، والرَّحْمَةِ الْواسِعَةِ، وَالْقُدْرَةِ الْجامِعَةِ، وَالنِّعَمِ الْجَسْيمَةِ، وَالْمَواهِبِ الْعَظيمَةِ، وَالاَْيادِي الْجَميلَةِ، والْعَطايَا الْجَزيلَةِ، يا مَنْ لا يُنْعَتُ بِتَمْثيل، وَلا يُمَثَّلُ بِنَظير، وَلا يُغْلَبُ بِظَهير، يا مَنْ خَلَقَ فَرَزَقَ، وَاَلْهَمَ فَاَنْطَقَ، وَابْتَدَعَ فَشَرَعَ، وَعَلا فَارْتَفَعَ، وَقَدَّرَ فَاَحْسَنَ، وَصَوَّرَ فَاَتْقَنَ، وَاحْتَجَّ فَاَبْلَغَ، وَاَنْعَمَ فَاَسْبَغَ، وَاَعْطي فَاَجْزَلَ، وَمَنَحَ فَاَفْضَلَ، يا مَنْ سَما فِي الْعِزِّ فَفاتَ نَواظِرَ الاَْبْصارِ، وَدَنا فِي الُّلطْفِ فَجازَ هَواجِسَ الاَْفْكارِ، يا مَنْ تَوَحَّدَ باِلْمُلكِ فَلا نِدَّ لَهُ في مَلَكُوتِ سُلْطانِهِ، وَتفَرَّدَ بِالاْلاءِ وَالْكِبرِيآءِ فَلا ضِدَّ لَهُ في جَبَرُوتِ شَاْنِهِ، يا مَنْ حارَتْ في كِبْرِيآءِ هَيْبَتِهِ دَقايِقُ لَطـايِفِ الاَْوْهامِ، وَانْحَسَرَتْ دُونَ اِدْراكِ عَظَمَتِهِ خَطـايِفُ اَبْصارِ الاَْنامِ، يا مَنْ عَنَتِ الْوُجُوهُ لِهَيْبَتِهِ، وَخَضَعَتِ الرِّقابُ لِعَظَمتِهِ، وَوجِلَتِ الْقُلُوبُ مِنْ خيفَتِهِ، اَسئَلُكَ بِهذِهِ الْمِدْحَةِ الَّتي لا تَنْبَغي اِلاّ لَكَ وَبِما وَاَيْتَ بِهِ عَلي نَفْسِكَ لِداعيكَ مِنَ الْمُؤْمِنينَ، وَبِما ضَمِنْتَ الإِجابَةَ فيهِ عَلي نَفْسِكَ لِلدّاعينَ، يا اَسْمَعَ السّامِعينَ، وَاَبْصَرَ النّاظِرينَ، وَاَسْرَعَ الْحاسِبينَ، يا ذَاالْقُوَّةِ الْمتينَ، صَلِّ عَلي مُحَمَّد خاتَمِ النَّبِيّينَ وَعَلي اَهْلِ بَيْتِهِ، وَاقْسِمْ لي في شَهْرِنا هذا خَيْرَ ما قَسَمْتَ، وَاحْتِمْ لي في قَضآئِكَ خَيْرَ ما حَتَمْتَ، وَاخْتِمْ لي بِالسَّعادَةِ فيمَنْ خَتَمْتَ، وَاَحْيِني ما اَحْيَيْتَني مَوْفُوراً، وَاَمِتْني مَسْرُوراً وَمَغْفُوراً، وَتوَلَّ اَنْتَ نَجاتي مِنْ مُسائَلَةِ الْبَرْزَخِ، وَادْرَأْ عَنّي مُنْكَراً وَنَكيراً، وَاَرِ عَيْني مُبَشِّراً وَ بَشيراً، وَاجْعَلْ لي اِلي رِضْوانِكَ وَجِنانِكَ مَصيراً، وَعَيْشاً قَريراً، وَمُلْكاً كَبيْراً، وَصَلِّ عَلي مُحَمَّد وَآلِهِ كَثيراً. مؤلف گويد: كه اين دعائی است كه در مسجد صَعْصَعهْ نيز خوانده می‌شود ادامه دارد👇 https://eitaa.com/fatemiioon135
بخش دوم ✅پنجم: شيخ روايت كرده كه بيرون آمد از ناحيه مُقَدّسه بر دست شيخ كبير ابی جعفر محمّد بن عثمان بن سعيد رضی الله اين توقيع شريف بخوان در هر روز از ايّام رجب: اَللَّـهُمَّ اِنّي اَسئَلُكَ بِمَعاني جَميعِ ما يَدْعُوكَ بِهِ وُلاةُ اَمْرِكَ الْمَاْمُونُونَ عَلي سِرِّكَ، الْمُسْتَبْشِرُونَ بِاَمْرِكَ، الْواصِفُونَ لِقُدْرَتِكَ الْمُعْلِنُونَ لِعَظَمَتِكَ، اَسئَلُكَ بِما نَطَقَ فيهِمْ مِنْ مَشِيَّتِكَ، فَجَعَلْتَهُمْ مَعادِنَ لِكَلِماتِكَ، وَاَرْكاناً لِتَوْحيدِكَ وَآياتِكَ، وَمَقاماتِكَ الَّتي لاتَعْطيلَ لَها في كُلِّ مَكان يَعْرِفُكَ بِها مَنْ عَرَفَكَ، لا فَرْقَ بَيْنَكَ وَ بَيْنَها اِلاّ اَنَّهُمْ عِبادُكَ وَخَلْقُكَ، فَتْقُها وَرَتْقُها بِيَدِكَ، بَدْؤُها مِنْكَ وَعَوْدُها اِلَيْكَ اَعْضادٌ واَشْهادٌ ومُناةٌ واَذْوادٌ، وَحَفَظَةٌ وَرُوّادٌ، فَبِهمْ مَلاَْتَ سَمآئَكَ وَاَرْضَكَ، حَتّي ظَهَرَ اَنْ لا اِلـهَ إلاّ اَنْتَ، فَبِذلِكَ اَسْئَلُكَ وَ بِمَواقِعِ الْعِزِّ مِنْ رَحْمَتِكَ، وَبِمَقاماتِكَ وَعَلاماتِكَ، اَنْ تُصَلِّيَ عَلي مُحَمَّد وَآلِهِ، واَنْ تَزيدَني ايماناً وَتَثْبيتاً ياباطِناً في ظُهُورِهِ، وَظاهراً في بُطُونِهِ وَمَكْنُونِهِ، يا مُفَرِّقاً بَيْنَ النُّورِ وَالدَّيْجُورِ، يا مَوْصُوفاً بِغَيْرِ كُنْه، وَمَعْرُوفاً بِغَيْرِ شِبْه، حآدَّ كُلِّ مَحْدُود، وَشاهِدَ كُلِّ مَشْهُود، وَمُوجِدَ كُلِّ مَوْجُود، وَمُحْصِيَ كُلِّ مَعْدُود، وَفاقِدَ كُلِّ مَفْقُود، لَيْسَ دُونَكَ مِنْ مَعْبُود، اَهْلَ الْكِبْرِيآءِ وَالْجُودِ، يا مَنْ لا يُكَيَّفُ بِكَيْف، وَلا يُؤَيَّنُ بِاَيْن، يا مُحْتَجِباً عَنْ كُلِّ عَيْن، يا دَيْمُومُ يا قَيُّومُ، وَعالِمَ كُلِّ مَعْلُوم، صَلِّ عَلي مُحَمَّد وَآلِهِ، وَعَلي عِبادِكَ الْمُنْتَجَبينَ، وَبَشَرِكَ الُْمحْتَجِبينَ، وَمَلائِكَتِكَ الْمُقَرَّبينَ وَالْبُهْمِ الصّآفّينَ الْحآفّينَ، وَبارِكَ لَنا في شَهْرِنا هذَا الْمُرَجَّبِ الْمُكَرِّمِ، وَما بَعْدَهُ مِنَ الاَْشْهُرِ الْحُرُمِ، وَاَسْبِـغْ عَلَيْنافيهِ النِّعَمَ وَاَجْزِلْ لَنافيهِ الْقِسَمَ، وَاَبْرِرْ لَنافيهِ الْقَسَمَ، بِاسْمِكَ الاَْعْظَمِ الاَْعْظَمِ الاَْجَلِّ الاَْكْرَمِ، الَّذي وَضَعْتَهُ عَليَ النَّهارِ فَاَضآءَ وَعَلَي اللَّيْلِ فَاَظْلَمَ، وَاغْفِرْ لَنا ما تَعْلَمُ مِنّا وَما لا نَعْلَمُ، وَاعْصِمْنا مِنَ الذُّنُوبِ خَيْرَ الْعِصَمِ، وَاكْفِنا كَوافِيَ قَدَرِكَ، وَامْنُنْ عَلَيْنا بِحُسْنِ نَظَرِكَ، وَلا تَكِلْنا اِلي غَيْرِكَ، وَلا تَمْنَعْنا مِنْ خَيْرِكَ، وَبارِكَ لَنا فيما كَتَبْتَهُ لَنا مِنْ اَعْمارِنا واَصْلِحْ لَنا خَبيئَةَ اَسْرارِنا، واَعْطِنا مِنْكَ الاَْمانَ، وَاْستَعْمِلْنا بِحُسْنِ الاْيمانِ، وَبَلِّغْنا شَهْرَ الصِّيامِ، وَما بَعْدَهُ مِنَ الاَْيّامِ، وَالاَْعْوامِ،يا ذَا الْجَلالِ والإِكْرامِ ✅ششم: نيزشيخ روايت كرده كه بيرون آمد از ناحيه مقدسه بر دست شيخ ابوالقاسم رضی الله اين دعاء در ايّام رجب: اَللَّـهُمَّ اِنّي اَسئَلُكَ بِالْمَوْلُودَيْنِ في رَجَب، مُحَمَّدِ بْنِ عَليٍّ الثاني وَابْنِهِ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدالْمُنْتَجَبِ، وَاَتَقَرَّبُ بِهِما اِلَيْكَ خَيْرَ الْقُرَبِ يا مَنْ اِلَيْهِ الْمَعْرُوفُ طُلِبَ، وَفيـما لَدَيْهِ رُغِبَ، اَسئَلُكَ سُؤالَ مُقْتَرِف مُذْنِب قَدْ اَوْبَقَتْهُ ذُنُوبُهُ، وَاَوْثَقَتْهُ عُيُوبُهُ، فَطـالَ عَلَي الْخَطـايا دُؤُبُهُ، وَمِنَ الرَّزايا خُطُوبُهُ، يَسْئَلُكَ التَّوْبَةَ وَحُسْنَ الاَْوْبَةِ، وَالنُّزُوعَ عَنِ الْحَوْبَةِ، وَمِنَ النّارِ فَكاكَ رَقَبَتِهِ، وَالْعَفْوَ عَمّا في رِبْقَتِهِ، فَاَنْتَ مَوْلايَ اَعْظَمُ اَمَلِهِ وَ ثِقَتُِهُِ، اَللَّـهُمَّ واَسئَلُكَ بِمَسآئِلِكَ الشَّريفَةِ وَ وَسآئِلِكَ الْمُنيفَةِ اَنْ تَتَغَمَّدَني في هذَا الشَّهْرِ بِرَحْمَة مِنْكَ واسِعَة، وَنِعْمَة وازِعَة، وَنَفْس بِما رَزَقْتَها قانِعَة، اِلي نُزُولِ الحافِرَةِ، وَمَحَلِّ الاْخِرَةِ، وَما هِيَ اِلَيْهِ صآئِرَةٌ ادامه دارد👇👇👇 https://eitaa.com/fatemiioon135
✅هفتم: نيز شيخ روايت كرده از جناب ابوالقاسم حسين بن روح رضی الله كه نايب خاص حضرت صاحب الأمر عليه السلام است كه فرمود زيارت كن در هر مشهدی كه باشی از مشاهد مشرّفه در ماه رجب به اين زيارت می‌گوئی چون داخل شدی: اَلْحَمْدُ للهِِ الَّذي اَشْهَدَنامَشْهَدَ اَوْلِيآئِهِ في رَجَب، وَاَوْجَبَ عَلَيْنا مِنْ حَقِّهِمْ ما قَدْ وَجَبَ، وَصَلَّي اللهُ عَلي مُحَمَّد الْمُنْتَجَبِ، وَعَلي اَوْصِيآئِهِ الْحُجُبِ، اَللَّـهُمَّ فَكَما اَشْهَدْتَنا مَشْهَدَهُمْ، فَاَنْجِزْ لَنا مَوْعِدَهُمْ، وَاَوْرِدْنا مَوْرِدَهُمْ، غَيْرَ مُحَلَّئينَ عَنْ وِرْد في دارِ الْمُقامَةِ وَالْخُلْدِ، وَالسَّلامُ عَلَيْكُمْ اِنّي]قَدْ[ قَصَدْتُكُمْ وَاعْتَمَدْتُكُمْ بِمَسْئَلَتي وَحاجَتي، وَهِيَ فَكاكُ رَقَبَتي مِنَ النّارِ، وَالْمَقَرُّ مَعَكُمْ في دارِ الْقَرارِ، مَعَ شيعَتِكُمُ الاَْبْرارِ، وَالسَّلامُ عَلَيْكُمْ بِما صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَي الدّارِ، اَنـَا سائِلُكُمْ وَآمِلُكُمْ فيـما اِلَيْكُمُ التَّفْويضُ، وَعَلَيْكُمُ التَّعْويضُ فَبِكُمْ يُجْبَرُ الْمَهيضُ، وَيُشْفَي الْمَريضُ، وَما تَزْدادُ الاَْرْحامُ وَما تَغيضُ، اِنّي بِسِرِّكُمْ مُؤْمِنٌ، وَلِقَوْلِكُمْ مُسَلِّمٌ، وَعَلَي اللهِ بِكُمْ مُقْسِمٌ في رَجْعي بِحَوائِجي، وَقَضائِها وَاِمْضائِها وَاِنْجاحِها وَاِبْراحِها، وَبِشُؤُني لَدَيْكُمْ وَصَلاحِها، وَالسَّلامُ عَلَيْكُمْ سَلامَ مُوَدِّع، وَلَكُمْ حَوائِجَهُ مُودِعٌ، يَسْئَلُ اللهَ اِلَيْكُمُ الْمَرْجِعَ، وَسَعْيُهُ اِلَيْكُمْ غَيْرُ مُنْقَطِع، وَاَنْ يَرْجِعَني مِنْ حَضْرَتِكُمْ خَيْرَ مَرْجِع  اِلي جَناب مُمْرِع، وَخَفْض مُوَسَّع، وَدَعَة وَمَهَل اِلي حينِ الاَْجَلِ، وَخَيْرِ مَصير وَمَحَلٍّ في النَّعيمِ الاَْزَلِ، وَالْعَيْشِ الْمُقْتَبَلِ، وَدَوامِ الاُْكُلِ، وَشُرْبِ الرَّحيقِ، وَالسَّلْسَلِ وَعَلٍّ وَنَهَل، لا سَاَمَ مِنْهُ وَلا مَلَلَ، وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكاتُهُ وَتَحِيّاتُهُ عَلَيْكُمْ حَتّيَ الْعَوْدِ اِلي حَضْرَتِكُمْ، والْفَوزِ في كَرَّتِكُمْ، وَالْحَشْرِ في زُمْرَتِكُمْ، وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكاتُهُ عَلَيْكُمْ، وَصَلَواتُهُ وَتَحِيّاتُهُ، وَهُوَ حَسْبُنا وَنِعْمَ الْوَكيلُ. https://eitaa.com/fatemiioon135
بخش سوم ✅هشتم: سيّد بن طاوس روايت كرده از محمد بن ذكوان كه معروف به سجّاد است برای آنكه آنقدر سجده كرد و گريست در سجود كه نابينا شد گفت عرض كردم به حضرت صادق عليه السلام فدای تو شوم اين ماه رجب است تعليم بنما مرا دعایی در آن كه حقّ تعالی مرا به آن نفع بخشد حضرت فرمود بنويس بگو در هر روز از رجب در صبح و شام و در عقب نمازهای روز و شب بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ يا مَنْ اَرْجُوهُ لِكُلِّ خَيْر، وَآمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ كُلِّ شَرٍّ، يا مَنْ يُعْطِي الْكَثيرَ بِالْقَليلِ، يا مَنْ يُعْطي مَنْ سَئَلَهُ، يا مَنْ يُعْطي مَنْ لَمْ يَسْئَلْهُ وَمَنْ لَمْ يَعْرِفْهُ تَحَنُّناً مِنْهُ وَرَحْمَةً، اَعْطِني بِمَسْئَلَتي اِيّاكَ، جَميعَ خَيْرِ الدُّنْيا وَجَميعَ خَيْرِ الاْخِرَةِ، وَاصْرِفْ عَنّي بِمَسْئَلَتي اِيّاكَ جَميعَ شَرِّ الدُّنْيا، وَشَرِّ الاْخِرَةِ، فَاِنَّهُ غَيْرُ مَنْقُوص مااَعْطَيْتَ، وَزِدْني مِنْ فَضْلِكَ يا كَريمُ. راوی گفت پس گرفت حضرت محاسن شريف خود را در پنجه چپ خود و خواند اين دعا را به حال التجا و تضرّع به حركت دادن انگشت سبّابه دست راست پس گفت بعد از اين: ياذَاالْجَلالِ وَالاِْكْرامِ،يا ذَاالنَّعْمآءِ وَالْجُودِ، يا ذَاالْمَنِّ وَالطَّوْلِ، حَرِّمْ شَيْبَتي عَلَي النّارِ، ✅نهم: از حضرت رسول صلی الله عليه وآله روايت شده كه هر كه در ماه رجب صد مرتبه بگويد: اَسْتَغْفِرُ اللهَ الَّذي لا اِلـهَ اِلاّ هُوَ وَحْدَهُ لا شَريكَ لَهُ وَاَتُوبُ اِلَيْهِ وختم كند آنرا به صدقه ختم فرمايد حقّ تعالی برای او به رحمت و مغفرت و كسيكه چهارصد مرتبه بگويد بنويسد برای او اجر صد شهيد. ✅دهـم: نيز از آنحضرت مروی است كه كسيكه بگويد در ماه رجب هزار مرتبه لا اِلـهَ اِلاَّ اللهُ بنويسد خداوند عَزَّ وَجَلَّ براي او صدهزار حسنه و بنا فرمايد براي او صد شهر در بهشت. ✅يازدهم: روايت است كسی كه در رجب در وقت صبح هفتاد مرتبه و در وقت پسين نيز هفتاد مرتبه بگويد: اَسْتَغْفِرُ اللهَ وَاَتُوبُ اِلَيْهِ و چون تمام كرد دستها را بلند كند و بگويد: اَللَّـهُمَّ اغْفِرْ لي وَتُبْ عَلَيَّ پس اگر در ماه رجب بميرد خدا از او راضي باشد و آتش او را مسّ نكند به بركت رجب. ✅دوازدهم: در جميع اين ماه هزار مرتبه بگويد: اَسْتَغْفِرُ اللهَ ذَاالْجَلالِ وَالاِْكْرامِ مِنْ جَميعِ الذُّنُوبِ وَالآثامِ تا خداوند رحمان او را بيامرزد. ✅سيزدهم: سيّد در اقبال فضيلت بسيار از حضرت رسول صلی الله عليه و آله نقل كرده برای خواندن قُلْ هُوَ اللهُ اَحَدٌ ده هزار مرتبه يا هزار مرتبه يا صد مرتبه در ماه رجب و نيز روايت كرده كه هر كه در روز جمعه ماه رجب صد مرتبه قُلْ هُوَ اللهُ اَحَدٌ بخواند برای او نوری باشد در قيامت كه او را به بهشت بكشاند. ✅چهاردهم: سيّد روايت كرده كه هر كه در ماه رجب يك روز روزه بدارد و چهار ركعت نماز گذارد بخواند در ركعت اوّل صد مرتبه آية الكرسی و در ركعت دوّم دويست مرتبه قُلْ هُوَ اللهُ اَحَدٌ نمیرد تا جای خود را در بهشت ببيند يا ديده شود برای او ✅پانزدهم: و نيز سيّد روايت كرده از حضرت رسول صلی الله عليه و آله كه هر كه در روز جمع ماه رجب چهار ركعت نماز كند مابين ظهر و عصر بخواند در هر ركعتی حمد يك مرتبه و آية الكرسی هفت مرتبه و قُلْ هُوَ اللهُ اَحَدٌ پنج مرتبه پس ده مرتبه بگويد: اَسْتَغْفِرُ اللهَ الَّذي لا اِلـهَ اِلاّ هُوَ وَاَسْئَلُهُ التَّوْبَةَ بنويسد حقّ تعالی برای او از روزيكه اين نماز را گذارده تا روزی كه بميرد هر روزی هزارحسنه و عطا فرمايد او را به هر آيه‌ای كه خوانده شهری در بهشت از ياقوت سرخ وبه هر حرفی قصری در بهشت از دُرّ سفيد و تزويج فرمايد او را حور العين و راضي شود از او بغير سخط و نوشته شود از عابدين و ختم فرمايد براي او به سعادت و مغفرت «الخبر». ✅شانزدهم: سه روز از اين ماه را که پنجشنبه و جمعه و شنبه باشد روزه بدارد زيرا كه روايت شده هر كه در يكی از ماه‌های حرام اين سه روز را روزه بدارد حقّ تعالی برای او ثواب نهصد سال عبادت بنويسد. ادامه دارد👇👇👇 https://eitaa.com/fatemiioon135
بخش چهارم ✅هفدهم: در تمام ماه رجب شصت ركعت نماز كند به اين طريق كه در هـر شـب آن دو ركـعت بجا آورد بخواند در هر ركعت حمد يك مرتبه و قُلْ يا ايُّهَا الكافِرُونَ سه مرتبه و قُلْ هُوَ اللهُ اَحَدٌ يـك مرتبه و چـون سلام دهد دست‌ها را بلند كند و بگويد: لا اِلـهَ اِلاَّ اللهُ، وَحْدَهُ لا شَريكَ لَهُ، لَهُ الْمُلْكُ وَلَهُ الْحَمْدُ، يُحْيي وَيُميتُ، وَهُوَ حَيٌّ لا يَمُوتُ، بِيَدِهِ الْخَيْرُ وَهُوَ عَلي كُلِّشَيْء قَديرٌ وَاِلَيْهِ الْمَصيرُ وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللهِ الْعَلِيِّ الْعَظيمِ، اَللَّـهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّد النَّبِيِّ الاُْمِّيِّ وَ آلِهِ. و بكشد دستها را بصورت خود. از حضرت رسول(صلي الله عليه وآله) مرويست كه كسي كه اين عمل را بجا آورد حقّ تعالي دعاي او را مستجاب گرداند و ثواب شصت حجّ و شصت عمره به او عطا فرمايد. ✅هجدهم: از حضرت رسول صلی الله عليه و آله مروی است كسی كه در يك شب از ماه رجب بخواند صد مرتبه قُلْ هُوَ اللهُ اَحَدٌ در دو ركعت نماز پس گويا صد سال روزه گرفته در راه خدا و حقّ تعالی در بهشت صد قصر به او مرحمت فرمايد هر قصری در جوار پيغمبری از پيغمبران عليهم السلام ✅نوزدهم: و نيز از آن حضرت مرويست كه هر كه در يك شب از شب‌های رجب ده ركعت نماز كند بخواند در هر ركعتی حمد و قُل يا أيّهَا الْكافِرُونَ يک مرتبه و توحيد سه مرتبه بيامرزد حقّ تعالی هر گناهی كه كرده «الخبر». ✅بيستم: علاّمه مجلسی در زاد المعاد فرموده كه از حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام منقول است كه حضرت رسول صلی الله عليه و آله فرمود كه هر كه در هر شب و هر روز ماه رجب و شعبان و رمضان سه مرتبه هر يك از حمد و آية الكرسی و قُلْ يا اَيُّهَا الْكافِرُونَ و قُلْ هُوَ اللهُ أحَدٌ و قُلْ اَعُوذُ بِرَبِّ الفَلَقِ و قُلْ اَعُوذُ بِرَبِّ النّاسِ بخواند و سه مرتبه بگويد: سُبْحانَ اللهِ وَالْحَمْدُ للهِِ وَلا اِلـهَ اِلاَّ اللهُ وَاللهُ اَكْبَرُ وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللهِ الْعَلِيِّ الْعَظيمِ و سه مرتبه بگويد: اَللَّـهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد و سه مرتبه بگويد: اَللَّـهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤمِنينَ وَالْمُؤمِناتِ و چهارصد مرتبه بگويد: اَسْتَغْفِرُ اللهَ وَاَتُوبُ اِلَيْهِ خداوند تعالی گناهانش را بيامرزد اگر چه به عدد قطره‌های باران و برگ درختان و كف درياها باشد «الخبر» و نيز علاّمه مجلسی فرموده كه در هر شب از شب‌های اين ماه هزار مرتبه لا اِلـهَ اِلاَّ اللهُ وارد شده است. https://eitaa.com/fatemiioon135
نظر امام صادق عليه السلام درباره واكسن زدن افراد سالم و مرگ احتمالي بر اثر آن: هر كسي صحتش بر بيماري اش غلبه داشته باشد ولي چيزي را جهت علاج خود به كار برد و بر اثر آن بميرد، من از او به خدا بيزاري ميجويم. خصال شيخ صدوق. ج1.ص26 https://eitaa.com/fatemiioon135