eitaa logo
مؤسسہ‌خیریہ‌فرهنگےفاطمیہ‌بانواݩ
169 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.8هزار ویدیو
107 فایل
برنامــه هاے کانال: چهـل حـدیث امام خمینے نهـج البلاغهـ..📚 شهــدا...❤🕊 ٺفسیــر قـرآن کلام ائمــه وبزرگـان،📖 انٺظار فـــرج🌱 روابط‌زوجین...📚 ارٺباط با ادمــین👇 @fatemiyeh_admin88
مشاهده در ایتا
دانلود
حدیث پانزدهم سماعه از حضرت صادق(علیه‌السلام) نقل کند که گفت: در کتاب علی(علیه‌السلام) آمده است : إن أشد الناس بلاء النبيون ، ثم الوصيون ثم الأمثل فالأمثل ، وإنما يبتلى المؤمن علـى قدر أعماله الحسنة ، فمن صح دينه وحسن عمله إشته بلاؤه ، وذلك أن الله تعــالى لـم يجعل الدنيا ثواباً لمؤمن ولا عقوبة لكافر . ومن سخف دينه وضعف عقلة قل بلاؤه . وإن البلاء أسرع إلى المؤمن التقى من المطر إلى قرار الأرض » ؛ سخت ترین مردم از نظر بلا پیامبرانند ، سپس جانشینان آنان ، سپس نیکوتر پس نیکوتر . و همانـا مـؤمن به اندازه کارهای نیکش مبتلا می شود . 🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷 پس کسی که دینش درست و کارش نیکو باشد ، بلای او سخت گردد و این برای آن است که خداوند دنیا را ثواب برای مؤمن و کیفر برای کافر قرار نداده است و کسی که دینش سبک و عقلش کم باشد ، بلایش هم کم باشد و بلا به سوی مؤمن پرهیزکار ، تندتر از باران به سوی قرارگاه زمین است . امتحان ، یکی از سنت های حتمی و تخلف ناپذیر الهی است . در این درس از حتمیت و ضرورت امتحان ، شدت امتحان به تناسب جایگاه هر کس ، ابتلائات جسمی اولیای خدا و ثمره آزمـون الهـی بحث می شود . « این که خداوند با آن که عالم است ، چرا می آزماید ؟ » نکته دیگری است که در این درس بررسی می شود . 🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷🌱 بعضی گفته اند مراد از « ناس » در این حدیث شریف ، انسان هـای کـامـل مثـل انبیا و اولیایند ، چون در حقیقت ، آنان انسانند و دیگران انسان نما . ولی این سخن درست نیست و مقصود در این جا عموم مردم است . «بلاء» به معنای امتحان است و در نیک و بد به کار می رود و هرچه که خداوند بندگان را با آن امتحان فرماید ، بلا و ابتلاست مثل بیماری ، مرگ ، فقر ، ادبار دنیا ، یا صحت ، حیات ، ثروت ، ریاست و جاه و مقام ، ولی هر وقت « بلا » به تنهایی ذکر شود ، مقصود نوع اول است . « أمثل » یعنی برتر و شریف تر و « الأمثل فالأمثل » یعنی هر که پس از اوصيا افضل و نیکوتر است ، بلای او سخت تر از دیگران باشد و هر که پس از آنان افضل باشد ، بلایش از دیگران بیش تر است و همین طور درجات ابتلا به مقدار و به تناسب درجات فضل است . 🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷🌱 « سخف » به معنای رقت و سبکی عقل است و « قرار » به معنای جایگاه و مستقر است ، یعنی همان طور که زمین قرارگاه باران است و باران به آن روی می آورد و قرار می گیرد . مؤمن نیز قرارگاه بلاهایی است که به او هجوم می آورد و از او مفارقت نمی کند. 🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷🌱 یاعلی مدد ادامه دارد 🌿 کانال ایتا @fatemiyeh_banovan پـرداخت‌آنلاین:📲 http://fatemiyeh-houra.ir/pay-cash/ سایت: http://fatemiyeh-houra.ir
"راهـكارهايي بـرای ابـراز احساسـات" *با استفاده از سه راهكار زیر می‌توانید به بهترین شکل احساس‌های خود را به روشنی بیان کنید و مطمئن شوید، همسرتان به آنها گوش خواهد داد. *از جمله‌های دارای ضمیر من استفاده کنید در جملات سرزنشگری مانند "تو مرا عصبانی می‌کنی!" به جای ضمیر تو از من استفاده کنید؛ مانند "من عصبانی هستم...." *صادق باشید مثلا هنگامی که می‌خواهید تنها باشید؛ نگویید در اداره کار مهمی دارم که حتما باید انجام دهم. *همخوان باشید موقعی که لحن صدا و زبان بدنتان با گفته‌های شما هماهنگ نیستند، خیلی گیج کننده است. مثلا می‌گویید من غمگینم اما تبسم دارید. محمد فرزین 🌿 کانال ایتا @fatemiyeh_banovan پـرداخت‌آنلاین:📲 http://fatemiyeh-houra.ir/pay-cash/ سایت: http://fatemiyeh-houra.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️حضور قلب در نماز... 🎙استاد عالی ┄┅═✧❁🌷یازهرا🌷❁✧═┅┄ ✅کانال استاد عالے 🌿 کانال ایتا @fatemiyeh_banovan پـرداخت‌آنلاین:📲 http://fatemiyeh-houra.ir/pay-cash/ سایت: http://fatemiyeh-houra.ir
سلام اول هفته تون عالی🌷 امیدوارم امروز و هر روز🌴 دلتون پر از شادی باشه🌱 وخونه هاتون پراز عشق🌸 و سفره هاتون پراز برکت🌱 و زندگيتون پرازصمیمیت☂ و عمرو عاقبتتون بخیرباشه🌺 🌿 کانال ایتا @fatemiyeh_banovan پـرداخت‌آنلاین:📲 http://fatemiyeh-houra.ir/pay-cash/ سایت: http://fatemiyeh-houra.ir
ماه عسل۱۴٠۱_۲.mp3
10.4M
۱۴۰۱ حرفِ دوم؛ ➖ تمام مسیرِ زندگیِ انسان، میدان مبارزه‌ایست تن به تن با " مَـــن " ِ وجودیِ خودمان. در این مبارزه چه کسی برنده می‌شود و چه کسی بازنده؟! 💢در ماه رمضان، از همان روز اول نتیجه این مبارزه سنگین را خواهیم دید و برنده‌ی آن را خواهیم شناخت... اما چگونه....؟
حدیث : و من كتاب له ( عليه السلام ) إلى طلحة و الزبير (مع عمران بن الحصين الخزاعي) ذكره أبو جعفر الإسكافي في كتاب المقامات في مناقب أمير المؤمنين عليه السلام : أَمَّا بَعْدُ فَقَدْ عَلِمْتُمَا وَ إِنْ كَتَمْتُمَا أَنِّي لَمْ أُرِدِ النَّاسَ حَتَّى أَرَادُونِي وَ لَمْ أُبَايِعْهُمْ حَتَّى بَايَعُونِي وَ إِنَّكُمَا مِمَّنْ أَرَادَنِي وَ بَايَعَنِي وَ إِنَّ الْعَامَّةَ لَمْ تُبَايِعْنِي لِسُلْطَانٍ غَالِبٍ وَ لَا لِعَرَضٍ حَاضِرٍ فَإِنْ كُنْتُمَا بَايَعْتُمَانِي طَائِعَيْنِ فَارْجِعَا وَ تُوبَا إِلَى اللَّهِ مِنْ قَرِيبٍ وَ إِنْ كُنْتُمَا بَايَعْتُمَانِي كَارِهَيْنِ فَقَدْ جَعَلْتُمَا لِي عَلَيْكُمَا السَّبِيلَ بِإِظْهَارِكُمَا الطَّاعَةَ وَ إِسْرَارِكُمَا الْمَعْصِيَةَ وَ لَعَمْرِي مَا كُنْتُمَا بِأَحَقِّ الْمُهَاجِرِينَ بِالتَّقِيَّةِ وَ الْكِتْمَانِ وَ إِنَّ دَفْعَكُمَا هَذَا الْأَمْرَ مِنْ قَبْلِ أَنْ تَدْخُلَا فِيهِ كَانَ أَوْسَعَ عَلَيْكُمَا مِنْ خُرُوجِكُمَا مِنْهُ بَعْدَ إِقْرَارِكُمَا بِهِ وَ قَدْ زَعَمْتُمَا أَنِّي قَتَلْتُ عُثْمَانَ فَبَيْنِي وَ بَيْنَكُمَا مَنْ تَخَلَّفَ عَنِّي وَ عَنْكُمَا مِنْ أَهْلِ الْمَدِينَةِ ثُمَّ يُلْزَمُ كُلُّ امْرِئٍ بِقَدْرِ مَا احْتَمَلَ فَارْجِعَا أَيُّهَا الشَّيْخَانِ عَنْ رَأْيِكُمَا فَإِنَّ الْآنَ أَعْظَمَ أَمْرِكُمَا الْعَارُ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَتَجَمَّعَ الْعَارُ وَ النَّارُ وَ السَّلَامُ . ترجمه : (نامه به طلحه و زبير كه ابو جعفر اسكافى  آن را در كتاب مقامات در بخش فضائل امير المؤمنين عليه السّلام آورد كه در سال ۳۶ هجرى نوشته و توسّط عمران بن حصين فرستاد). پس از ياد خدا و درود شما مى دانيد-  گر چه پنهان مى داريد-  كه من براى حكومت در پى مردم نرفته، تا آنان به سوى من آمدند، و من قول بيعت نداده تا آن كه آنان با من بيعت كردند، و شما دو نفر از كسانى بوديد كه مرا خواستند و بيعت كردند. همانا بيعت عموم مردم با من نه از روى ترس قدرتى مسلّط بود، و نه براى به دست آوردن متاع دنيا. اگر شما دو نفر از روى ميل و انتخاب بيعت كرديد تا دير نشده (از راهى كه در پيش گرفته ايد) باز گرديد، و در پيشگاه خدا توبه كنيد. و اگر در دل با اكراه بيعت كرديد خود دانيد، زيرا اين شما بوديد كه مرا در حكومت بر خويش راه داديد، اطاعت از من را ظاهر، و نافرمانى را پنهان داشتيد. به جانم سوگند شما از ساير مهاجران سزاوارتر به پنهان داشتن عقيده و پنهان كارى نيستيد. اگر در آغاز بيعت كنار مى رفتيد (و بيعت نمى كرديد) آسان تر بود كه بيعت كنيد و سپس به بهانه سرباز زنيد. شما پنداشته ايد كه من كشنده عثمان مى باشم، بياييد تا مردم مدينه كسى بين من و شما داورى كنند، آنان كه نه از من طرفدارى كرده و نه به يارى شما برخاسته، سپس هر كدام به اندازه جرمى كه در آن حادثه داشته، مسؤوليّت آن را پذيرا باشد. اى دو پير مرد، از آنچه در انديشه داريد باز گرديد، هم اكنون بزرگ ترين مسئله شما، عار است، پيش از آن كه عار و آتش خشم پروردگار، دامنگيرتان گردد. با درود. نهج البلاغه، نامه ۵۴ 🌿 کانال ایتا @fatemiyeh_banovan پـرداخت‌آنلاین:📲 http://fatemiyeh-houra.ir/pay-cash/ سایت: http://fatemiyeh-houra.ir
هرگاه فرزندتان از شما پرسید چرا؟! به او جواب دهید: خودت چی فکر می‌کنی؟ این روش چهار مزیت دارد: _پرسیدن اتوماتیک‌وار چرا را از سر کودکتان می‌اندازد. - به شما و کودکتان نشان می‌دهد بیشتر از هر چیزی که فکر می‌کنید می‌داند. - باعث می‌شود که کودکتان به جای اینکه برای جواب به شما وابسته باشد، از مغز خودش استفاده کند. 🌿 کانال ایتا @fatemiyeh_banovan پـرداخت‌آنلاین:📲 http://fatemiyeh-houra.ir/pay-cash/ سایت: http://fatemiyeh-houra.ir
4_5949404860381137592.mp3
12.2M
یا خیر الناصرین منو در غمها یاری کن.. رمضان
@ghalbeziba313.mp3
10.94M
🍃درد دل کن با حبیبت... (مناجات با خدا) 🎤 میثم مطیعی 👌بسیار دلنشین رمضان
4_5924922924023680559.mp3
9.21M
۱۴۰۱ حرفِ سوم؛ "ره" 🔅خــدا؛ یعنی دانایی مطلق، آگاهی مطلق، رحمت مطلق، عشق مطلق،... و در یک کلام، کمــــالِ مطلق 🔺با این نگاه، آیا خدایی با این حجم از عظمت و مهربانی، مخلوقش را در سختی و مشقت می‌اندازد؟ آنهم با غذا و آب نخوردن که دو ماده اصلی برای زنده ماندن آن‌هاست؟ 🔺اگر چنین نیست پس فلسفه‌ی روزه و گرسنگی و تشنگی در چیست؟