eitaa logo
فاطمیه‌ی حضرت ولی‌عصر صاحب‌الزمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه
7هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
615 ویدیو
11 فایل
©تنها صفحه‌ی رسمی دفتر آیت الله العظمیٰ وحیدخراسانی ☑️قم صفائیه کوی۲۳ 📞 +982537475 تلگرام T.me/Fatemyeh_ValiAsr اینستاگرام Instagram.com/Fatemyeh_ValiAsr_fa سایت WahidKhorasani.com
مشاهده در ایتا
دانلود
فاطمیه‌ی حضرت ولی‌عصر صاحب‌الزمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه
💠 عَنْ‌ أَبِي سَعِيدٍ قَالَ‌: لَمَّا نَزَلَتْ‌ هَذِهِ‌ الآيَةُ‌ ﴿وَ آتِ‌ ذَا الْقُرْبى‌ حَقَّهُ‌﴾، دَعَا النَّبِيُّ‌ صَلَّى‌اللهُ‌عَلَيْهِ[وَآلِهِ]وَسَلَّمَ‌ فَاطِمَةَ‌ وَ أَعْطَاهَا فَدَكَ‌.»¹ از ابو سعید خدری روایت شده: هنگامی که بر آیه‌ی ﴿وَ آتِ ذَا الْقُرْبى‏ حَقَّهُ﴾ نازل شد، ایشان را فراخواند و را به او اعطا کرد. --------------------------------------------------------- ✍🏻 مگر نه این است که تاریخ مسلّم و قطعی شیعه و اهل سنت بر اعطای فدک بر سلام‌الله‌علیها دلالت دارد؟! ⁉️ پس چه شد که غاصبان خلافت حقش را پایمال کردند و او را به محکمه‌ای کشاندند که سراسر ظلم بود؟! ⁉️ چه شد خلیفه گفتار صدق حضرت صدیقه‌ی طاهره را که صاحب مقام مطلقه هستند، نپذیرفت و از آن حضرت طلب بیّنه نمود و شهادت و و علیهم‌السلام و شهادت ام ایمن را نیز نپذیرفت؟! 🔰 او را انکار کرد و آخرالامر صدیقه‌ی طاهره، مسأله‌ی ارث را نیز مطرح فرمودند؛ چرا که در نهایت اگر بر فرض، فدک به آن حضرت اعطا نگشته و شهادت شهود پذیرفته نشده، لااقل از باب «ارث» باید فدک را به ایشان بازگرداند. 📛 ولی اولی به حدیث ساختگی «لانُوَرِّث مَا تَرَکنَاهُ صَدَقَة»؛ ما [انبیاء] چیزی به ارث نمی‌گذاریم و آنچه باقی می‌گذاریم صدقه است، تمسّک نمود.² ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 ۱. مسند ابویعلی، ج۱، ص۳۳۴. ۲. در مقدمه‌ی کتاب منهاج الصالحین اثر آیت الله العظمی وحید خراسانی، به شش دلیل کلام جعلی ابوبکر رد شده است. (ج۱، ص ۲۵۸-۲۸۸) 📚 برگرفته از کتاب فدک نحله‌ی خاتم، آیت الله العظمی وحید خراسانی ◼️ سلام‌الله‌علیها ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️ ♨️ زمامدار ناقه‌ی حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها 🎙 بیان آیت الله العظمی وحیدخراسانی 📅 ۱۶/اردیبهشت/۱۳۸۸ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
⚫️ عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ: «مَا رَأَيْتُ أَحَدًا [كَانَ] أَصْدَقَ لَهْجَةً مِنْ فَاطِمَةَ...¹» 💖 عايشه درباره‌ی سلام‌الله‌علیها مى‏‌گفت: كسى را راستگوتر از فاطمه نديدم... --------------------------------------------------------- 🔴 این چه مصیبتی است که غاصبین خلافت، را در طلب حقش انکار کردند و از او ــ که کلام حضرت خداوندی بر صدق و عصمتش گواه است ــ طلب شهود و بیّنه کردند. 🔆 گویی و آن حضرت را به فراموشی سپردند؛ حال آنکه کتاب خداوند متعال و سنّت قطعیه و مسلّمه‌ی نبوی بر بودن آن حضرت شهادت داده و ادله‌ی قطعیه و روایات صریحه بر عصمت کبرایش گواه است. ❇️ عصمتی مستفاد از و حدیث_سفینه و حدیث و حدیث . 📛 محاکمه‌ی صدّیقه ی طاهره و طلب بیّنه از آن حضرت در این واقعه، مصداق « » بوده و ایذاء حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به حکم قرآن و سنّت از اعظم کبائر و اثم مبین و ظلم عظیم و مخالفت با خدا و رسول است... ⚠️ باز از آن دردناکتر، نپذیرفتن شهادت شهودی همچون و و علیهم‌السلام و ام ایمن است.... ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 ۱. منابع اهل سنت: الاستيعاب، ج۴، ص۱۸۹۶؛ ذخائر العقبى، ص۴۴. 📚 برگرفته از کتاب فدک نحله‌ی خاتم، آیت الله العظمی وحید خراسانی ◼️ سلام‌الله‌علیها ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️ ♨️ صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها انعکاس خاتم‌النبیین صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم 🎙 بیان آیت الله العظمی وحیدخراسانی 📅 ۲۲/آبان/۱۳۷۴ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
فاطمیه‌ی حضرت ولی‌عصر صاحب‌الزمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه
⚫️ فَقَالَ: «مَنْ عَرَفَ هَذِهِ فَقَدْ عَرَفَهَا وَ مَنْ لَمْ يَعْرِفْهَا فَهِيَ فَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ وَ هِيَ بَضْعَةٌ مِنِّي وَ هِيَ قَلْبِي وَ رُوحِيَ الَّتِي بَيْنَ جَنْبَيَّ؛ فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِي وَ مَنْ آذَانِي فَقَدْ آذَى الله.¹» --------------------------------------------------------- ✍🏻 کلماتِ سراسر حکمتِ حضرت ختمی مرتبت، فقط الفاظش ضبط شده، اما لبّ و لباب و مغز آن معانی لطیفه، در بوته‌ی اهمال و اجمال مانده است. 💞 فرمود: «دخترم ، هر کس او را شناخت، او را شناخته و کسی که او را نشناخته، بداند که او پاره و بضعه‌ای از من و قطعه‌ای از وجود من است.» ♥️ بیان حضرت از اینجا شروع می‌شود، بعد ترقّی نموده و می‌فرماید: «هِيَ قَلْبِي»؛ از مرتبه‌ی « » به « » می‌رسد، باز از «قلب» به مرتبه‌ی « » ترقی می‌کند و می‌فرماید: «وَ رُوحِيَ الَّتِي بَيْنَ جَنْبَيَّ»؛ بعد که موضوع را محقق نمود، فاء تفریع آورده و می‌فرماید: «فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِي.» ‼️ اساطین اهل نظر اینجا مات و مبهوت هستند. ❇️ انیّت هر کسی عبارت از کلّ اوست؛ حقیقة الحقائق است، خاتم لبِّ لباب وجود است، او آن انیّتی است که و است، او آن انیّتی است که تمامِ انبیاست، او آن انیّتی است که «أَوَّلُ مَا خَلَقَ‏ الله» است، آن انیّتی که است؛ فاطمه یک تکه از آن «انیّت» است. 🔆 بنابراین، آن عقل و آن علم و آن ملکات، همه به حسب انشعاب از این انیّت به سلام‌الله‌علیها منتقل می‌شود؛ این است معنای «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّي.» 👈🏻 در این جمله خواست بفهماند عقلِ مرا از او بجویید؛ علم مرا از فاطمه‌ی زهرا بخواهید، آن خُلقی را که خدا می‌فرماید: ﴿إِنَّكَ لَعَلَى خُلُقٍ عَظِيمٍ²﴾ در او بیابید، آن علمی را که خدا می‌فرماید: ﴿وَ عَلَّمَكَ مَا لَمْ تَكُنْ تَعْلَمُ وَ كَانَ فَضْلُ اللهِ عَلَيْكَ عَظِيماً³﴾ در فاطمه‌ی زهرا بجویید؛ چرا که منحصراً او کسی است که به این مرتبه رسیده است؛ من منشعب شده‌ام و او یک شعبه از انیّت من است. 🖤 ناراحتی او، تأثّر او، انقلاب حال او، همه در انیّت من تأثیر می‌گذارد؛ آزار او آزار من است؛ این عصاره‌ی سنّت است. 💯 پس به حکم سنّت قطعیه ثابت شد که آزار و اذیت و ناراحتی او عین اذیت و ناراحتی و آزردگی شخص خاتم النبیین است و به شهادت کل، در محاکمه‌ی و درخواست شاهد، اذیت او محقق شد و آزردگی و آزار او ثابت است قطعاً. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱. نورالابصار، ص۹۶. ۲. القلم‏، آیه۴. ۳. النساء، آیه۱۱۳. 📚 برگرفته از کتاب فدک نحله‌ی خاتم، آیت الله العظمی وحید خراسانی ◻️ سلام‌الله‌علیها ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
‌ ⚫️ [ای‌فاطمه!] هنگامی‌ که اولیای الهی در بهشت مستقر می‌شوند،عموم پیامبران، از تا به زیارت تو می‌آیند! ◼️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️ ♨️ قلم بر تمام سیئات باید به دست زهرا سلام‌الله‌علیها کشیده بشود... 🎙 بیان آیت الله العظمی وحیدخراسانی 📅 ۱۶/اردیبهشت/۱۳۸۸ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
فاطمیه‌ی حضرت ولی‌عصر صاحب‌الزمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه
⚫️ ﴿وَ الَّذِينَ يُؤْذُونَ رَسُولَ اللهِ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ.¹﴾ و كسانى كه پيامبر خدا را آزار مى‌رسانند، عذابى پر درد [در پيش] خواهند داشت. --------------------------------------------------------- 🖤 بخاری نقل می‌کند که سلام‌الله‌علیها در قضیّه‌ی منعِ فدک، از ناحیه‌ی اولی و اطرافیانش اذیت شد: «... فَهَجَرَتْهُ فَلَمْ تُكَلِّمْهُ حَتَّى تُوُفِّيَتْ.²» ⁉️ افرادی همچون فخر رازی که روایات بخاری را به عنوان مسلّمات می‌پذیرند، آیا فکر کرده‌اند که اذیت به کجا منتهی می‌شود؟ و آیا فهمیدند که قضیه‌ی که مبدأ آن را نقل نمودند، منتهایش چه شد؟ آیا فهمیدند که در این قضیّه، تمام جُرثومه‌های فساد مجتمع است؟ ☄ تمام اساس فساد به سه کلمه منتهی می‌شود: « »، « »، « ». 👈🏻 طرفِ سخنِ ما اشخاصی مثل فخر رازی، بخاری، مُسلم و ائمه‌ی چهار مذهب هستند و احمد حنبل که خودِ او روایتِ ایذا فاطمه سلام‌الله‌علیها را نقل می‌کند.³ ⁉️ آیا بزرگان اهل سنت فهمیدند که به «ظلم» منتهی شد، غصب فدک به «نفاق» منتهی شد، غصب فدک به «کفر» منتهی شد؟! 🔥 ﴿إِنَّ الظَّالِمِينَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ⁴﴾؛﴿بَشِّرِالْمُنَافِقِينَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذَاباً أَلِيماً٥﴾؛ ﴿وَ بَشِّرِالَّذِينَ كَفَرُوا بِعَذَابٍ أَلِيمٍ.٦﴾ ⁉️ آیا علمای عامه منتهای این آیه را متوجه شدند: ﴿وَ الَّذِينَ يُؤْذُونَ رَسُولَ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ﴾؟ ✅ نتیجه این است که :قضیه‌ی فدک و محاکمه‌ی فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها به نصِّ سنّتِ مقبوله عند الکلّ، است و ایذاء او به نصّ قرآن، مستلزم « » است و «عذاب الیم» هم باز به نصّ قرآن برای طبقات ثلاث از ، و است... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 ۱. التوبة، آیه۶۱. ۲. صحیح بخاری، ج۵، ص۸۲. ۳. مسند احمد، ج۴، ص۳۲۸. ۴. ابراهیم، آیه۲۲ و الشوری، آیه۲۱. ۵. النساء، آیه۱۳۸. ۶. و كسانى را كه كفر ورزيدند، از عذابى دردناک خبر ده. (التوبه، آیه۹) 📚 برگرفته از کتاب فدک نحله‌ی خاتم، آیت الله العظمی وحید خراسانی ◼️ سلام‌الله‌علیها ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
‍ ⚫️ چه اجتماع شومی! ◼️ علیه‌السلام هنگام دفن سلام الله علیها خطاب به صلی الله علیه و آله: «سَتُنَبِّئُکَ ابْنَتُکَ بِتَظَافُرِ [بَتَضَافُرِ] أمَّتِکَ عَلَى هَضْمِهَا!» 🏴 به زودی دخترت تو را آگاه خواهد ساخت که امتت در ستم کردن به وی اجتماع کرده بودند... 📚 مناقب، ابن شهر آشوب، ج۳، ص۱۳۹. ◼️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
🏴 مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها ◼️ از چهارشنبه ۲۴ دی‌ماه| به‌مدت پنج روز|ساعت۱۰:۳۰صبح ◼️ باتوجه به محدودیت فضا و جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، درب ورودی پس از تکمیل ظرفیت بسته خواهد شد. 📍 در صفحه‌ی فاطمیه‌ حضرت ولی‌عصر علیه‌السلام در اینستاگرام‌ 🔻 instagram.com/Fatemyeh_ValiAsr ⚠️ مراسم متعاقبا اعلام می‌گردد. ◼️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
فاطمیه‌ی حضرت ولی‌عصر صاحب‌الزمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه
⚫️ ﴿إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذَاباً مُهِيناً.¹﴾ بى‌گمان كسانى كه خدا و پيامبر او را آزار مى‌رسانند، خدا آنان را در دنيا و آخرت لعنت كرده و برايشان عذابى خفّت‌آور آماده ساخته است. 💥 در این آیه خدای متعال عذاب را با خصوصیت «مُهین» معین فرموده و « » غیر از « » است. ⁉️ چه کسانی استحقاق عذاب «مُهین» را دارند و این چگونه عذابی است؟ 📛 قرآن کریم در سوره‌ی آل عمران مساله را تا حدی شرح داده؛ وقتی بشر به حدّی رسید که از قابلیّت خارج شد و به مرتبه‌ای رسید که آن مرتبه، مرتبه‌ی «املاء²» است؛ در آن مرتبه بیان خداوند متعال این است: ﴿إِنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُوا إِثْماً.³﴾ ☄ دیگر مهلت و ادامه‌ی حیات، برای این است که بر اثم و طغیان بیفزایند و شدّت عمل به این حد رسیده که: ﴿يَمُدُّهُمْ فِي طُغْيَانِهِمْ⁴﴾؛ وقتی به این مرتبه رسید می‌فرماید: ﴿إِنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُوا إِثْماً وَ لَهُمْ عَذَابٌ مُهِينٌ.٥﴾ 🔥 و در سوره‌ی نساء، آن مطلبِ سوره‌ی آل عمران را به اتمام رسانده: ﴿يُدْخِلْهُ نَاراً خَالِداً فِيهَا وَ لَهُ عَذَابٌ مُهِينٌ٦﴾؛ که بعد از ذکر خلود در جهنم، فرمود: جزایش است. ✅ نتیجه این است که: به نص قرآن ، مستلزم «عذاب مهین» است و بعد از آنکه رسول الله -به اقرار بزرگان اهل سنت- سلام‌الله‌علیها را به خود ملحق نمود، یعنی ایذاء صدیقه‌ی طاهره فقط آزار او نیست، بلکه آزار و اذیت الله است و ایذاء رسول الله، است، که ثمره‌اش می‌شود «عذاب مهین». 🔍 حال اهل دقت ملاحظه کنند: در سوره‌ی توبه، «عذاب الیم» را بر ایذاء رسول مترتب فرمود و در اینجا (سوره‌ احزاب، آیه‌ی ۵۷)، با تغییر صفتِ «الیم» به «مهین»، عذاب مهین را معین فرموده؛ یعنی ضمّ آن آیه (سوره توبه، آیه ۶۱) به این آیه (سوره احزاب، آیه‌ی ۵۷)، ثابت کرد که خداوند تعالی در ایذاء رسول خدا بین «عذاب ألیم» و «عذاب مُهین» جمع کرد تا روشن بشود که در برخی از اعمال و صفات، هم «عذاب مهین» است و هم «عذاب ألیم»... ۱. الاحزاب، آیه ۵۷. ۲. مرحوم طبرسی در تفسیر جوامع الجامع (ج۱، ص۳۵۳) می‌فرماید: منظور از «إملاء» و مهلت دادن به كافران اين است كه خداوند امر آنها را به خودشان وا مى‏‌گذارد. ۳. همانا ما فقط به ايشان مهلت مى‌دهيم تا بر گناه [خود] بيفزايند. (آل‏ عمران‏، آیه۱۷۸) ۴. (اللَّهُ يَسْتَهْزِئُ بِهِمْ وَ يَمُدُّهُمْ فِي طُغْيَانِهِمْ يَعْمَهُونَ)؛ خدا [است كه] ريشخندشان مى‌كند و آنان را در طغيانشان فرو مى‌گذارد در حالی که سرگردانند. (البقره، آیه۱۵) ۵. (وَ لاَ يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ خَيْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُوا إِثْماً وَ لَهُمْ عَذَابٌ مُهِينٌ)؛ و البته نبايد كسانى كه كافر شده‌اند تصور كنند اينكه به ايشان مهلت مى‌دهيم براى آنان نيكوست ما فقط به ايشان مهلت مى‌دهيم تا بر گناه [خود] بيفزايند، و [آنگاه] عذابى خوارکننده خواهند داشت. (آل‏‌ عمران‏، آیه۱۷۸) ۶. (وَ مَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ يَتَعَدَّ حُدُودَهُ يُدْخِلْهُ نَاراً خَالِداً فِيهَا وَ لَهُ عَذَابٌ مُهِينٌ)؛ و هر كس از خدا و پيامبر او نافرمانى كند و از حدود مقرّر او تجاوز نمايد، خدا وى را در آتشى درآورد كه همواره در آن خواهد بود و براى او عذابى خوار کننده است. (النساء، آیه۱۴) 📚 برگرفته از کتاب فدک نحله‌ی خاتم، آیت الله العظمی وحید خراسانی ◼️ سلام‌الله‌علیها ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr