eitaa logo
فاطمیه‌ی حضرت ولی‌عصر صاحب‌الزمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه
7.1هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
619 ویدیو
11 فایل
©تنها صفحه‌ی رسمی دفتر آیت الله العظمیٰ وحیدخراسانی ☑️قم صفائیه کوی۲۳ 📞 +982537475 تلگرام T.me/Fatemyeh_ValiAsr اینستاگرام Instagram.com/Fatemyeh_ValiAsr_fa سایت WahidKhorasani.com
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ 🏴 | شهادت حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام با حضور آیت الله العظمی وحید خراسانی 📅 ۳/اردیبهشت‌ماه/۱۴۰۱ ◼️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
‌ 🏴 | حضور آیت‌الله‌العظمی وحیدخراسانی در شهادت حضرت أمیرالمؤمنین علیه‌السلام 📅 ۳/اردیبهشت‌ماه/۱۴۰۱ ◼️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
فاطمیه‌ی حضرت ولی‌عصر صاحب‌الزمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه
‍ ‍ ♨️ بیانات آیت الله العظمی وحیدخراسانی بر محور قرآن و اهلبیت علیهم‌السلام | جزء ۲۲ 💠 ﴿إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذَاباً مُهِيناً.﴾ [الاحزاب۷۵۝] بى‌گمان كسانى كه خدا و پيامبر او را آزار مى‌رسانند، خدا آنان را در دنيا و آخرت لعنت كرده و برايشان عذابى خفّت‌آور آماده ساخته است. ---------------------------------- 🔥 در این آیه خدای متعال عذاب را با خصوصیت «مُهین» معین فرموده است. ⁉️ چه کسانی استحقاق عذاب «مُهین» را دارند و این چگونه عذابی است؟ 😈 قرآن کریم در سوره‌ی آل عمران مساله را تا حدی شرح داده؛ وقتی بشر به حدّی رسید که از قابلیّت هدایت خارج شد و شقاوت به مرتبه‌ای رسید که آن مرتبه، مرتبه‌ی ¹ است، در آن مرتبه بیان خداوند متعال این است: ﴿إِنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُوا إِثْماً²﴾؛ دیگر مهلت و ادامه‌ی حیات برای این است که بر اثم و طغیان بیفزایند و شدّت عمل به این حد رسیده که: ﴿يَمُدُّهُمْ فِي طُغْيَانِهِمْ³﴾، وقتی به این مرتبه رسید می‌فرماید: ﴿إِنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُوا إِثْماً وَ لَهُمْ عَذَابٌ مُهِينٌ⁴.﴾ ☄ و در سوره‌ی نساء، آن مطلبِ سوره‌ی آل عمران را به اتمام رسانده: ﴿يُدْخِلْهُ نَاراً خَالِداً فِيهَا وَ لَهُ عَذَابٌ مُهِينٌ٥﴾، که بعد از ذکر خلود در جهنم، فرمود: جزایش است. نتیجه این است که: 💥 به نص قرآن صلی‌الله‌علیه‌وآله، مستلزم «عذاب مهین» است و بعد از آنکه رسول الله -به اقرار بزرگان اهل سنت- سلام‌الله‌علیها را به خود ملحق نمود، یعنی ایذاء صدیقه‌ی طاهره فقط آزار او نیست، بلکه آزار و اذیت خود رسول الله است و ایذاء رسول الله، ایذاء الله است که ثمره‌اش می‌شود: «عذاب مهین». 🔍 حال اهل دقت ملاحظه کنند: در سوره‌ی توبه آیه ۶۱، «عذاب الیم» را بر ایذاء رسول مترتب فرموده٦ و در سوره‌ی احزاب آیه‌ی ۵۷، با تغییر صفتِ «الیم» به «مهین» عذاب مهین را معین فرموده؛ ⚡️ یعنی ضمّ آن آیه (سوره‌ی توبه آیه ۶۱) به این آیه (سوره‌ی احزاب آیه‌ی ۵۷)، ثابت می‌کند که خداوند تعالی در ایذاء رسول خدا بین «عذاب ألیم» و «عذاب مُهین» جمع کرد تا روشن بشود که در برخی از اعمال و صفات، هم «عذاب مهین» است و هم «عذاب ألیم»... ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 ۱. طبرسی در جوامع الجامع (ج۱، ص۳۵۳) می‌فرماید: منظور از «إملاء» و مهلت دادن به كافران اين است كه خداوند امر آنها را به خودشان وا مى‏گذارد. ۲. همانا ما فقط به ايشان مهلت مى‌دهيم تا بر گناه [خود] بيفزايند. (آل‏عمران‏، آیه ۱۷۸) ۳. خدا [است كه] ريشخندشان مى‌كند و آنان را در طغيانشان فرو مى‌گذارد در حالی که سرگردانند. (ترجمه‌ی آیه ۱۵ سوره‌ی بقره) ۴. و البته نبايد كسانى كه كافر شده‌اند تصور كنند اينكه به ايشان مهلت مى‌دهيم براى آنان نيكوست ما فقط به ايشان مهلت مى‌دهيم تا بر گناه [خود] بيفزايند و [آنگاه] عذابى خوارکننده خواهند داشت. (ترجمه آیه ۱۷۸ سوره ی آل‏عمران‏) ۵. و هر كس از خدا و پيامبر او نافرمانى كند و از حدود مقرّر او تجاوز نمايد، خدا وى را در آتشى درآورد كه همواره در آن خواهد بود و براى او عذابى خوار کننده است. (ترجمه‌ی آیه ۱۴ سوره‌ی نساء) ۶. ﴿وَ الَّذِينَ يُؤْذُونَ رَسُولَ اللهِ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ﴾؛ و كسانى كه پيامبر خدا را آزار مى‌رسانند، عذابى پر درد [در پيش] خواهند داشت.. (التوبة، آیه ۶۱) 📚 برگرفته از کتاب فدک نحله‌ی خاتم، آیت الله العظمی وحید خراسانی ◻️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
🌌 در ، تمام مقدرات عالم وجود تنزل پیدا می‌کند: ﴿تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ.¹﴾ ⁉️ منزلِ آن تنزلاتِ کل الامر کجاست؟ ❇️ یک شخصیتی در زمین است که جاذبه‌ی او به قدری قوی است که تمام ملائکه را بدون استثناء با اعظم ملائکه که روح است، از تمام عوالم بالا به زمین می‌کشد. ✍🏻 همه آنجا بیایند و زانوی ادب به زمین بزنند، هر امری که بیاورند او اگر امضاء کند مُمضا است و اگر رد کند مردود است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 ۱. فرشتگان و روح در آن شب به اذن پروردگارشان برای [تقدیر و تنظیم] هر کاری نازل می شوند. (سوره قدر، آیه ۴) 🎙 برگرفته از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی ◻️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
‍ ‍ ♨️ بیانات آیت الله العظمی وحیدخراسانی بر محور قرآن و اهلبیت علیهم‌السلام | جزء ۲۳ 💠 ﴿وَ قِفُوهُمْ إِنَّهُم مَّسْئُولُونَ.﴾ [الصافات۴۲۝] و نگاهشان دارید كه آنها مسؤولند. ---------------------------------------------- ⁉️ امر به «قِفْ» برای چيست؟ 🔘 هر نفسی بدون استثنا در آن روز متوقف و ایستاده می‌شود. متن كلام خدا اين است كه اين وقوف معلل است. ⁉️ «وَقِفُوهُمْ»، علت چيست؟ 🔘 علت: «إِنَّهُم مَّسْئُولُونَ» است. ⁉️ «مسؤل منه» چيست؟ 🔘 آن روزی كه خداوند در قرآن می‌فرمايد: ﴿یَوْمَ تَرَوْنَها تَذْهَلُ كُلُّ مُرْضِعَةٍ عَمَّا أَرْضَعَتْ وَ تَضَعُ كُلُّ ذاتِ حَمْلٍ حَمْلَها وَ تَرَى النَّاسَ سُكارى‏ وَ ما هُمْ بِسُكارى‏ وَ لكِنَّ عَذابَ اللَّهِ شَديد¹﴾، چنین روزی ﴿وَقِفُوهُمْ إِنَّهُم مَّسْئُولُونَ﴾ است. ⁉️ مسؤل منه چيست؟ 🔘 آنچه از او سؤال می‌شود، علیه‌السلام است.² ☑️ اگر در چنين روزی فرمان وقوف می‌آيد، همه بدون استثنا بايد متوقف شوند، همه بدون استثنا بايد سؤال شوند، مسؤلٌ منه يك كلمه است و آن كلمه اوست. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 ۱. روزى كه آن را ببينيد، هر شيردهنده‌اى آن را كه شير مى‌دهد [از ترس‌] فرو مى‌گذارد و هر آبستنى بار خود را فرو مى‌نهد و مردم را مست مى‌بينى و حال آنكه مست نيستند، ولى عذاب خدا شديد است. (سوره‌ی حج، آیه ۲) ۲. میزان الاعتدال، ج۳، ص ۱۱۸؛ شواهد التنزیل، ج۲، ص۱۲۰. 🎙 برگرفته از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی 📆 ۳۰/ بهمن/ ۱۳۸۱ ◻️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
‍ ‍ ♨️ بیانات آیت الله العظمی وحیدخراسانی بر محور قرآن و اهلبیت علیهم‌السلام | جزء ۲۴ 💠 ﴿وَ قَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ.﴾ [غافر۰۶۝] ------------------------------------------ 🤲🏻 در قرآن خدا فرمود: «مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم»؛ این کلمه قابل تخلّف نیست. ⁉️ پس با وجود این همه دعا اجابت کجاست؟ ✅ سرّش این است که «ادْعُونِي¹» نیست، اگر «ادْعُونِي» محقق شود، استجابت قطعی است. ⁉️ «ادْعُونِي» کجا محقق می شود؟ 🔰 در آیه‌ی دیگری بیان و توضیح «ادعونی» آمده، آنجا که می‌فرماید: ﴿أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَ يَكْشِفُ السُّوءَ﴾؛ این آیه شرح «ادعونی» است و سرّ مسأله این است که همه‌ی دعوت‌ها، دعوت خدا نیست. ❇️ دعوت آن وقت پیدا می‌شود که تمام حُجُب بین داعی و بین او خرق شود و خرق این حجب نمی‌شود مگر به ؛ اضطرار، خارق حجب است. وقتی حجب خرق شد، و خدا محقّق می‌شود؛ وقتی خدا خوانده شد قطعی است. ✔️ اگر کسی موفق شود آن کار اضطراری را به اختیار محقق کند، به مجرد دعوت، اجابت ضروری است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 ۱. خواندن - خواستن 🎙 برگرفته از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی 📆 ۲۶/ دی/ ۱۳۷۳ ◻️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
🔰 باسمه‌تعالی 🔸 پیرو سوالات مکرر مؤمنین از دفتر حضرت آیت الله العظمی وحیدخراسانی ( مد ظله العالى )مبنی بر میزان ماه مبارک رمضان ١۴۴٣- به اطلاع می‌رساند ميزان زکات فطره برای هر نفر، یک صاع که تقریبا سه کیلوگرم گندم يا برنج و مانند اينها - از طعام هاى متعارف در محل - است كه مکلّف می‌تواند پول يكى از اينها را طبق قیمتى كه در محل خودش دارد محاسبه نموده و به فقیر بپردازد. و دفتر معظم له زكات فطره -به حساب گندم- را براى هر نفر به مبلغ ٤٠/٠٠٠ تومان قبول می‌کند. ☎️ مؤمنین در صورت داشتن سوال، می‌توانند با دفتر قم ۰۲۵۳۷۴۷۵ تماس حاصل نمایند. فاطمیه‌‌ی‌حضرت‌ولی‌عصر‌صاحب‌الزمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه ⬜️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌🏴 | شماره ۲ دسته عزای شهادت سلام‌الله‌علیه ◼️ با حضور فقیه اهل‌بیت علیهم السلام، آیت الله العظمی وحید خراسانی 📅 ۳/اردیبهشت/۱۴۰۱ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌🏴 | شماره ۳ دسته عزای شهادت سلام‌الله‌علیه ◼️ با حضور فقیه اهل‌بیت علیهم السلام، آیت الله العظمی وحید خراسانی 📅 ۳/اردیبهشت/۱۴۰۱ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
فاطمیه‌ی حضرت ولی‌عصر صاحب‌الزمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه
‍ ‍ ♨️ بیانات آیت الله العظمی وحیدخراسانی بر محور قرآن و اهلبیت علیهم‌السلام | جزء ۲۵ ﴿...وَإِنَّ الظَّالِمِينَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ.﴾ [الشوری۱۲۝] ...و بی تردید برای ستمکاران عذابی دردناک خواهد بود. ------------------------------------ ☠ تمام اساس فساد به سه کلمه منتهی می‌شود: «ظلم»، «نفاق»، «کفر». 💬 طرفِ سخنِ ما اشخاصی مثل فخر رازی، بخاری، مُسلم و ائمه‌ی چهار مذهب هستند و احمد حنبل که خودِ او روایتِ سلام‌الله‌علیها را نقل می‌کند.¹ ⁉️ آیا بزرگان اهل سنت فهمیدند که به منتهی شد، غصب فدک به منتهی شد، غصب فدک به منتهی شد؟! 💠 ﴿إِنَّ الظَّالِمِينَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ²﴾، ﴿بَشِّرِ الْمُنَافِقِينَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذَاباً أَلِيماً³﴾، ﴿وَ بَشِّرِ الَّذِينَ كَفَرُوا بِعَذَابٍ أَلِيمٍ.⁴﴾ ⁉️ آیا علمای عامه منتهای این آیه را متوجه شدند: ﴿وَ الَّذِينَ يُؤْذُونَ رَسُولَ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ ألیم٥﴾ ؟ 🔥 قضیه‌ی فدک و محاکمه‌ی سلام‌الله‌علیها به نصِّ سنّتِ مقبوله عند الکلّ، اللّٰه است و ایذاء او به نصّ قرآن، مستلزم « » است و عذاب الیم هم باز به نصّ قرآن برای طبقات ثلاث از ظالمین، منافقین و کفار است... ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 ۱. مسند احمد، ج۴، ص۳۲۸. ۲. الشوری، آیه ۲۱. ۳. منافقان را بشارت ده که عذابی دردناک برای آنان است. (النساء، آیه ۱۳۸) ۴. و كسانى را كه كفر ورزيدند از عذابى دردناک خبر ده. (التوبه، آیه ۳) ۵. و كسانى كه پيامبر خدا را آزار مى‌رسانند، عذابى پر درد [در پيش ] خواهند داشت. (التوبه، آیه ۶۱) 📚 برگرفته از کتاب فدک نحله‌ی خاتم، آیت الله العظمی وحید خراسانی ◻️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
‌ 📬احکام| 🖌 بر چه کسی پرداخت زکات فطره واجب است؟ 🔰 ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
فاطمیه‌ی حضرت ولی‌عصر صاحب‌الزمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه
‍ ‍ ♨️ بیانات آیت الله العظمی وحیدخراسانی بر محور قرآن و اهلبیت علیهم‌السلام | جزء ۲۶ 💠 ﴿إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ﴾ [الحجرات۰۱۝] --------------------------------------- 🤝 عبدالله بن عمر گفت: چون صلی‌الله‌علیه‌وآله به مدينه وارد شد، بين اصحاب اخوّت و برادرى برقرار كرد؛ پس عليه‏السلام با چشم گريان آمد، گفت: «يا رسول الله! اصحابت را برادر كردى و مرا با كسى برادرنكردى.» فرمود: «يا على! انت اخى فى الدنيا و الآخرة¹»؛ يا على، تو در دنيا و آخرت من هستى. ❇️ اين اخوت آشكار مى‏كند كه مقام حضرت على عليه‏السلام هنگام نزول آيه: ﴿إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ﴾، از هر مؤمنى رفيع‏تر و بالاتر بوده است؛ زيرا بر حسب مدارک عامّه و خاصّه، حضرت رسول صلى‏الله‏عليه‏و‏آله‏وسلم بين اصحاب برحسب ايشان اخوت برقرار نمود؛ آنچنان كه بين ابوبكر و عمر و بين عثمان و عبدالرّحمن، بين ابى‏عبيده و سعد بن معاذ و ...اخوت قرار داد²، و حضرت على عليه‏السلام را براى اخوت با خود برگزيد؛ بنابراين چگونه او در مرتبه‌ی اشرف فرزندان آدم نباشد و حال آن كه حضرت رسول صلى‏الله‏عليه‏و‏آله‏وسلم به اخوت با او در دنيا و آخرت تصريح نموده است. 🔆 اين اخوت و برادرى روشن مى‏سازد كه همانندى روحى، عِلمى، عَملى و اخلاقى بين عليه‏السلام و افضل اهل عالم يعنى حضرت صلى‏الله‏عليه‏و‏آله‏وسلم به مستواى درجه آن حضرت رسيده است و از اين مقام و درجه تعبيرى نتوان كرد مگر همان كه رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله‏وسلم به آن تعبيرفرموده است: «انت اخى فى الدنيا والآخرة.» 💫 و امیرالمومنین بعد از به اين مفتخر گرديد، همانطور كه خود مى‏فرمود: «انا عبدالله واخى رسوله³»، من بنده‌ی خدا و برادر رسول خدايم و در روز شورى فرمود: «آيا در ميان شما كسى است كه رسول خدا بين او و خودش برادرى قرار داده باشد غير از من؟⁴» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 ۱. المستدرك على الصحيحين، ج ۳، ص۱۴. ۲. همان، ج۳، ص ۱۴ و۳۰۳. ۳. همان، ج۳، ص۱۱۲. ۴. لسان المیزان، ج۲، ص۱۵۷. 📚 برگرفته از کتاب مقدمه‌ی اصول دین، آیت الله العظمی وحید خراسانی ◻️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
🔰 با بحارش دین و مذهب را زنده کرد. كوچک شمردن زحمات علامه مجلسی در تأليف ، نشانه‌ی جهالت است! 🎙 آیت الله العظمی وحید خراسانی 📆 ۴/ اردیبهشت/ ۱۳۹۷ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr