eitaa logo
فاطمیون
257 دنبال‌کننده
6هزار عکس
2.3هزار ویدیو
19 فایل
پاسداری از حجاب وعفاف مدافعین چادر زهرایی هرکدام از ما می تواند باتبلیغ شیوه حجاب اسلامی یه مجاهد فی سبیل الله باشیم. @fatemyyon
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴سنگری_از خون 🌹 شهید_امر به من معروف_نهی از منکر علی_خلیلی🌹 ✨میگن یکی ازآشناهاش میکشتش کنار.. بش میگه علی...اخه به تو چه؟ 😠چرا جلو رفتی؟ 😟 میدونی چی گفت؟ 🤔 👌گفت حاجی فک کردم 😊 دختر شماست... ازناموس 😌شما دفاع کردم... 👈جوون پر پر شده مملکتمون.... علی نوزده ساله به هزارتا ارزو رفت.. 👉 رفت که تو خواهرم... 👩🏻 اگه اون دنیا انگشتشو به طرفت گرفت بگه خدا خونم رو بخاطر کسی دادم که حجابش رو رعایت کرد ... بگه خونم فدای ناموسم ،😌 بخدا قسم که خیلی با ارزشی بانو 😔 حجاب سخت نیست اصلا😊 https://eitaa.com/fatemyyon
💔‌ ‌ اگر به این باور بِرِسي کـه ایــن چادر همان چادریست که پشت دَر سوخت ؛ ولي از سَرِ حضرت زهرا (سـ) نَیُفتاد... ‌ ‌ هًٍرًٍگٍزً ٍ از سَرَتْ شُـــلْ نمي‌ شود... . . . __________
#سیردلان_روشنفکـــر بیانات مقام معظم دلبــــــری(مدظله العالی)😌: 📍غربیها درباره‌ے جنس زن باید پاسخگو باشند؛ 🔻چون آنها به زن خیانت كردند. 📆تاریخ: 1379/06/30 📌بیانات در دیدار جمعے از بانوان دختران حضرت بــــانــو 😌👇 https://eitaa.com/fatemyyon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینها همان سلبریتی‌های ابلهی هستند که در بزنگاههای سیاسی وارد می شوند و از قانونمداری می‌گویند. راستی مگر حمل سلاح گرم و سرد جرم نیست؟ مگر مصرف شیشه و کوکایین جرم نیست؟! https://eitaa.c
فاطمیون
🔴 حجاب اختیاری؟ اجباری؟ الزامی؟ 🔺خب بحمدلله مصی جون کار ما رو راحت‌تر کرد و اقرار کرده که کوچه و خیابان حریم خصوصی نیست و عمومیه. 🔹اگه از تناقضش در اینکه خودش و نوچه هاش میگن چرا تو حریم خصوصی ما دخالت می‌کنید بگذریم، باید ازش پرسید آیا مکان‌های عمومی نمیتونن رسمی برای پوشش داشته باشن؟ . 🔹جواب مثبته. پوشش در اجتماع بعنوان یک رفتار تاثیرگذار بر افراد و فرهنگ جامعه، قطعا یک مساله‌ی اجتماعی و قابل تبدیل شدن به قانون هست، و این ارتباطی به نوع اعتقاد تک تک افراد جامعه در مورد میزان پوشش نداره. نه فقط ایران، که سایر کشورها هم برای مکان‌های عمومی یک Dress code تعریف می‌کنن، که محدوده‌ و نوع پوشش رو در اون مکان نشون میده. 🔺اما پوشش اختیاری یعنی هیچکس نباید هیچ حدی برای پوشش من معین کنه. یعنی من اگه طبق اعتقاد خودم خواستم لخت مادرزاد تو مکان عمومی حاضر بشم کسی حق اعتراض نداره. تعیین هر حدودی برای پوشش دقیقا مخالف اختیاری بودن پوششه. بنابرین اساسا در هیچ جای دنیا ما چیزی تحت عنوان پوشش اختیاری نداریم. 🔹تنها چیزی که در بین کشورها متفاوته، محدوده و میزان پوششی هست که قوانین کشورها بر اساس معیار هایی که اکثریت بهش قائل هستند، معین می‌کنن. . 🔹توی ایران هم، چون حاکمیت بر مبنای اسلام هست و این نوع حاکمیت با رای حدکثری مردم تعیین شده، مبنای تعیین قوانین اون هم قاعدتا بر مبنای احکام اسلام خواهد بود. فلذا وقتی قراره قانونی برای پوشش عمومی جامعه تعریف بشه، بر مبنای حدود احکام اسلامی خواهد بود. و مثل هر قانون دیگه ای، همه ملزم به رعایت این قوانین هستند. 🔺و اما اجبار یا الزام؟ چیزی که وجود داره قانونیه و نه . فرقش اینه که اگه اجبار قانونی داشتیم، الان اینهمه افراد کم حجاب دور و بر خودمون نمی‌دیدیم. . 💢 و اما حرف آخر. نه حجاب شرعی بعنوان یک اعتقاد شخصی اجبار پذیره، و نه پوشش در جامعه بعنوان یک مقوله اجتماعی، اختیار پذیر. چیزی که باعث شده خیلی ها به اشتباه بیفتن، خلط این دو مقوله است. 📝 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✅ کانال برتــر حجاب ✅ برگزیده ی رصدنمای فضای مجازی 👇 https://eitaa.com/fatemyyon
فاطمیون
🔴 شاید ۲۰ سال پیش، کسی به مخیله‌اش هم نمی رسید که روزی در خیابانهای شهر، دخترانی را مشاهده کند که آن سالها، مردم شاید آنها را، در سالن های عروسی هم نمی دیدند... ⬅ ️اولین کار، گرفتن چادر از زنان ما بود... گفتند چادر حجاب برتر است و می‌شود برتر نبود! بین خوب و خوب ‌تر، خوب را هم انتخاب کنی، به جایی بر نمی‌خورد. می‌شود مانتوی گشاد و مقنعه بزرگ پوشید و با حجاب بود... حرف قابل قبولی بود؛ کسی نمی‌تواست به این حرف اعتراض کند. ⬅ ️ گام دوم، گرفتن مقنعه بود... می‌شود روسری بزرگ سر کرد! هم تنوّع دارد هم حجاب است. روسری‌هایی بود با ضلع بیشتر از یک متر، که تا کمر خانمها هم می‌رسید... ⬅ ️ما عادت کردیم به روسری‌هایی که هر روز آب می‌رفت و تبدیل شد به نواری باریک و بعضاً توری... مانتوهایی که شاید بهتر باشد بلوز نامیدشان تا مانتو... ⬅ ️چشم های ما متوجّه این آب رفتن نمی شد و آنقدر کم کم این کار را کردند که چشم ما عادت می‌کرد... ⬅ ️ به هر حال کم کم کار به این جا کشید و مدام گفتند: بی‌حجابی معضل فرهنگی است؛ برای حل آن باید کار فرهنگی کرد... ⬅ ️سال ها گذشت و لباس ها آب رفت و کار فرهنگی در زمینه عفت و حجاب مشاهده نشد. برعکسش، فراوان کار‌های ضد فرهنگ در کوبیدن حجاب و عفت ... https://eitaa.com/fatemyyon
فاطمیون
بی حجابی 🌱درست دیدن صورت مساله خودش بخش مهمی از جواب را به همراه دارد. یک عده میکنند. اگر آقایان تذکر بدهند شروع میکنند به فحاشی و فیلمبرداری و مظلوم نمایی. آن آقا هم یا منفعل میشود یا اگر هر رفتاری انجام دهد چون یک طرف دعوا خانم است متهم است. اگر خانمها تذکر بدهند طبیعتا عمدتا خانمهای چادری و محجبه تذکر میدهند طرف مقابل هم دعوا راه میاندازد و معرکه میگیرد و این زنان هم عمدتا محجوب به حیا هستند و سختشان است جلوی زن و مرد صدایشان بلند شود و با این و آن دعوا کنند. لذا ترجیح میدهند چیزی نگویند و حرمت خودشان حفظ شود. اگر ماموران حکومتی وارد عمل شوند شروع میکنند به سر و صدا و مظلوم نمایی جلوی دیگران در مقابل حکومت و اینکه اینها به مردم فشار میآورند و همه در رنجند و فقط به حجاب گیر میدهند و امثالهم. 🌱دقیقا چه کنیم؟ ما هم فیلمبرداری کنیم؟ بحث را ناموسی میکنند که اینها از ناموس مردم فیلم برمیدارند. شماره ماشین یادداشت کنیم و پیامک کنیم خوب آن مجموعه ای که باید عمل کند حکومتی است و حکومت هم متهم است. تذکر لسانی هم که مشکلات بالا را دارد. 🌱آیا صورت مساله را درست تقریر کردم؟ نه. به نظرم درست تقریر نشده. ☘اولا این دعوا آیا صرفا است؟ یعنی آیا ما با مشتی هنجار شکن طرفیم؟ این اشتباه است کاملا روشن است که اراده سیاسی آمریکایی پشت داستان است. بحث نیست به عنوان یک مرض غربی بلکه یک تصمیم در مقابل ما است از جنس و تهدید. پشت سر این بازی است و های او. ☘چرا دشمن روی حجاب گیر داده؟ بی حجابی در ایران بیش از آنکه ناشی از بی عفتی باشد ناشی از است. میل به غرب و عدم احساس هویت اصلی ترین عامل بی حجابی در ایران است و الا اینجا زن ایرانی ذاتا عفیف است. انفعال در مقوله حجاب خروجیش توسعه بی حجابی و شکستن هنجار و حرمت اجتماعی حجاب است و این یعنی ناامنی دختران ما. این یعنی پیوست فرهنگی سند تربیتی . یعنی جامعه کمک کند تا دخترانی بی هویت داشته باشیم. ☘اما این پاسخ کافی نیست. به نظرم این داستان یک تاثیر کوتاه مدت دارد و آن مدد گرفتن از یک گسل و اجتماعی است و تبدیل آن به آشفتگی و شورشهای پراکنده. وجود این دو قطبی باعث شده صحنه منفعل باشد. یعنی شما اگر سفت هم جلوی این داستان بایستی و دعوا کنی به نفع طرف مقابل است چون او همین را میخواهد. دعوا و های اجتماعی. ☘ هر گناه اجتماعی قطعا تقریر روشن اجتماعی دارد. تقریر اجتماعی گناه، تبیین همان ضرری است که از قبل آن گناه به شخص من و شما میرسد. آیا این ضرر کاملا روشن و ملموس است؟ یا فقط میگوییم خدا گفته یا میگه؟ اینها برای توجیه سریع همه کافی نیست. الان اگر کسی یا در محیط سربسته بکشد قبل از اینکه بگوییم حرام است یا خلاف قانون است میگوییم برای من ضرر دارد و طرف منفعل میشود. 🌱خوب حالا چه کنیم؟ ☘امثال و روی متمرکز شده اند. امثال نیز روی داستان کشف حجاب رضاخانی و متمرکز شده اند. من ایده به درد بخور دیگری ندیده ام در صحنه. اما اینها هم کافی نیست. 🌲پیشنهاد میکنم ✍اولا این قصه را در محافل حزب اللهی بنشینیم و حل کنیم. خوب به همه زوایایش فکر کنیم. بدون فهم دقیق صورت مساله کار خراب میشود. ✍ثانیا گفتمان سازی و تبلیغات را جدی بگیریم روشی که همیشه نزد فعالین صحنه مظلوم بوده. ببینید برای داستان یا حتی بستن ، چقدر گفتمان سازی ها کمک کننده است و فضا را به نفع ما میکند. ✍ثالثا توصیه میکنم بیشتر زنان تذکر بدهند. تذکرهای زنانی که مساله برایشان روشن است آفات کمتری دارد. بدون دعوا و از سر محبت و رفاقت با توجیهاتی که عرض میکنم. اگر طرف دعوا راه انداخت ادامه ندهند و بروند همین هم موثر است. ✍رابعا به لحاظ محتوا ی گفتمانی ۱.روی تربیت بچه هایمان متمرکز شویم. این را همه زود درک میکنند. عدم امنیت خانواده. و دختران مان. ۲.روی توهین شخص به و داشته های مان متمرکز شویم. و اینکه علت مشکلات کشور هم روی کار بودن یک عده آدمهایی است که اعتقاد زیادی به هویت خودی ندارند و هستند. ۳.روی این موضوع که اساسا این مساله را کسانی راه انداخته اند که تهدید و تحریم میکنند. ۴.روی آشوب طلبی و دو قطبی و دعوای اجتماعی اش کار کنیم. هنوز طعم تلخ ۸۸ در ذایقه ها است. ✍حالا در کنار این ها روش پیامک و پیگیری آن هم خوب است. نشانه اش هم اینکه این تنها روشی بود که خیلی ها را منفعل کرد و آه از نهادشان بلند کرد. 🌱درباره حوزویان منفعل و توجیه کننده و جاده صاف کن و صدا و سیمای بی خیال هم حرف هایی هست که فعلا بماند. ✍ علی مهدیان ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✅ کانال برتــر حجاب👇 https://eitaa.com/fatemyyon
https://eitaa.com/fatemyyon
• چادری‌ها زهرایی نیستند اگر؛ پهلویشان درد #دین نداشته باشد. • چادری‌ها زهرایی نیستند اگر؛ عدو را با سیاهی چادرشان به خاک سیاه نکشانند. • چادری‌ها زهرایی نیستند اگر؛ سیاهی چادرشان حرمت خون #شهیدان را به عالمیان ننمایاند. • چادری‌ها زهرایی نیستند اگر؛ منتظر یوسف گمگشته‌ای نباشند. • چادری‌ها زهرایی نیستند اگر فکرشان، راهشان، نگاهشان، عشقشان و حجابشان #فاطمی نباشد . https://eitaa.com/fat