eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.3هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
604 ویدیو
97 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... (بدون وابستگی) ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 مواخذه برای انجام مهم و ترک اهم 💢 عقوبت واجب و ترک اوجب درباره ضرورت اولویت‌گذاری در برنامه‌ها فراوان شنیدیم. اما چندی قبل مطلبی از آیت‌الله رجبی_مسئول موسسه امام خمینی (ره)_، از قول مرحوم علامه مصباح شنیدم که می‌فرمود: ممکن است قیامت به‌خاطر پرداختن به واجب(نیاز) مواخده شویم! یعنی از ما سوال شود: چرا به واجب مشغول شدیم؟ لابد در پاسخ می‌گوییم: این دیگر چه سوالی است! خب، چون واجب بود و دستورالهی و من ملزم به انجامش بودم. گفته می‌شود با وجود اوجب(اولویت) حق نداشتی به واجب مشغول شوی! به خود لرزیدم وقتی نه اوجب، نه واجب و نه مستحب، بلکه چه‌بسا به مکروهات و محرمات مشغول باشیم بجای واجب و اوجب! ✍ صدرامازنی ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
ما که در حوزه هستیم نباید خود را کمتر از شیخ انصاری و آخوند خراسانی ببینیم. اگر کمتر از آن‌ها شدیم باید به حال خودمان اشک بریزیم؛ چون اینها جزء اوساط علما هستند. این که حوزه نمی تواند تربیت کند چون گرفتار این امور است که خودش را تامین کند. اتلاف عمر حقیقت شرعیه نمی‌خواهد که آیه‌ای درباره آن نازل شود. این وضعیتی که ما داریم اتلاف عمر است؛ با این همه علوم و نوآوری و ... باز ما درگیر تکرار هستیم. _ آیت الله ♦️ کانال حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
1.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
السلام علیك یا اباعبدلله السلام علیك و رحمةالله و برکاته
⭕️ شرط شاگرد امام زمان (عج) بودن، اطلاع و آگاهی از جهان است. 💢 جهانی شدن دین، فهم جهانی می‌خواهد ... 💢 ما باید از تفکرات و مکاتب موجود در سرتاسر جهان با خبر باشیم، دست ما پر باشد و در مقابل آن‌ها پاسخ داشته باشیم. 💢 این دین که خود به خود بالا نمی‌آید. باید بکوشید تا دین گسترش پیدا کند؛ این را بر ما واجب کرده‌اند. _ علامه ♦️ کانال حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
💢 غرور و منیت علمی، مانع وحدت حوزه و دانشگاه وحدت حوزه و دانشگاه یعنی کنار گذاشتن منیت و غرور علمی و مشترک‌شدن در جهت پویایی. حوزه باید به سمت علوم خود و دانشگاه به سمت دروس خود پیش روند. برای برون رفت از دوگانگی آشفتۀ این دو مرکز و عدم کار موازی، می‌بایست تلاش کرد آن‌چه مردم و اجتماع مستقیماً با آن سروکار دارند رفع شود؛ به بیان دیگر التزام به رفع مشکلات است که می‌تواند وحدت‌آفرین باشد. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
💢 مرجع تحقیق بین‌المللی ✍ حوزه علمیه تمدن ساز: ستون فقرات علوم انسانی، سه موضوع است: ۱. انسان شناسی ۲. هستی شناسی ۳. معرفت شناسی آثار علامه در این حیطه‌ها، منبعی غنی است که جامع قرآن و برهان و عرفان است و می‌توان با آن‌ها با دست پُر در مقابل تفکرات الحادی و غیر اسلامی ایستاد. چند سال پیش بود که در شبکه چهار آقای فؤاد ایزدی با دو تن از دگراندیشان و متاثران از غرب مناظره می‌کرد و به آن‌ها تاکید می‌کرد که؛ "ما جوادی آملی داریم". دریغ از داشتن تنها نیم درصد (۱۰۰۰ نفر) طلبه فاضل مسلط و مجتهد در این سه حیطه. ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
💢 باید تفکر خود را اصلاح کنیم امروز غالباً می‌بینیم معانی و مفاهیمی که ما از اسلام داریم خاصیت «حیات بخش و ایجاد زندگی» ندارد، پس ناچار باید تجدید نظری در این معانی و مفاهیم بکنیم، شاید مفهوم و تصور ما درباره این معانی و مفاهیم «» باشد، ما باید تصور خودمان را «» کنیم ... یعنی ما باید طرز تفکر و طرز بینش خودمان را درباره اسلام اصلاح کنیم. 📚 مجموعه آثار، ج۲۵، شهید علامه ، ص۴۶۰و۴۶۱
💢 آثار ویرانگر بی‌عدالتی بر معنویت جامعه استاد شهید : اگر در جامعه‏‌اى عدالت اجتماعى برقرار نباشد پايه معنويت هم متزلزل خواهد بود. منطق اسلام اين است كه معنويت را با عدالت توأم با يكديگر مى‏‌بايد در جامعه برقرار كرد. در جامعه‏‌اى كه وجود نداشته باشد، هزاران هزار بيمار روانى به وجود مى‌آیند. محروميت ها ايجاد عقده‏‌هاى روانى مى‏‌كند و عقده‏ هاى روانى تولید انفجار؛ يعنى اگر جامعه به تعبير على عليه السلام به دو گروه گرسنه گرسنه و سيرِ سير تقسيم شود، وضع به همين منوال باقى نمى‏ ماند، بلكه صدها تالى فاسد به همراه خواهد آورد. يك گروه گرفتار بيماری‌هايى نظير تفرعن، خودبزرگ‏ بينى و ... مى‌شوند و گروه ديگر دچار ناراحتی‌هاى ناشى از محروميت. سخن درست بگويم نمی‌توانم ديد كه مِى خورند حريفان و من نظاره كنم 📚 مجموعه‏ آثار، (آینده انقلاب اسلامی )ج‏٢٤، ص: ٢٥٧- با تلخیص و ویرایش جزئی