eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.3هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
604 ویدیو
97 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... (بدون وابستگی) ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 این کتب، تفسیر انفسی قرآن مجیدند. علامه : بعضى از بزرگان در ماه مبارک رمضان شرح فصوص قيصرى تدریس مى‌فرمودند، از ايشان سؤال شد که در ماه رمضان به چه اشتغال دارید؟ فرمود به تفسیر قرآن مشغول هستیم. و به راستی اين طور است که کتب عرفانی تفسیر انفسى قرآن مجيدند ... کتب عرفانی، فتوحات و مصباح‌الانس و فصوص و تمهیدالقواعد ... اين ها تفسیر انفسى قرآن مجيدند. 📔 کتاب "گفت و گو" با علامه حسن زاده آملی، ص۲۱۲ ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
🔹چیزی که آقای آملی بعد از ده سال و این اواخر به آن رسیدند، خفیف شده سیره حکومت داری امیرالمومنین ع
کلیپ‌جناب‌صادق‌آملی‌ را دوباره‌ مشاهده‌ نماییم👆 سپس به تصویر زیر نگاه کنیم 👇
⭕️ ملیون‌ها نفر پابرهنه یا ۱۰۰ نفر رانت‌خوار؛ اولویت با کدام است؟ دارایی‌های مردم به آتش کشیده شد و بسیاری به خاک سیاه نشستند. البته قبلش، رانت‌خواران و دولت از این بازار بار خود را بستند. چه کسی پاسخ گوست؟
شهید علامه : فکر دینی ما باید اصلاح بشود. تفکر ما درباره دین غلط است غلط. به جرأت می گویم از چهارتا مساله فروع آن هم در عبادات چندتایی هم از معاملات از این ها که بگذریم دیگر فکر درستی ما درباره دین نداریم؛ نه در این منبرها و در این خطابه‌ها می گوییم و نه در این کتاب‌ها و روزنامه‌ها و مقاله‌ها می نویسیم و نه فکر می‌کنیم ... ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
5.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 از علل تکفیر و مخالفت با دانشمندان بزرگ اسلامی (مانند فلاسفه) _ شهید علامه ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
1.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 وحدت حوزه و دانشگاه ... و ضرورت توجه طلابِ باسواد، متفکر و عمیق به این عرصه _ انقلاب ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
⭕️ پذیرش مدرسه علمیه عباسقلی خان مشهد مقدس برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ / سطح ۱و۲و۳ تخصصی فلسفه و کلام ادمین پذیرش : @Hmohammadpour 👇 🌐 @pazire1_2magk
4_5766969540298672540.pdf
حجم: 3.88M
💢 پنهان: بررسی انتقادی انديشه‌های دکتر داود ⭕️ با نوشتارها و گفتار‌هایی از: _ استاد سيدمحمدمهدی ميرباقری _ استاد حميد _ استاد عبدالحسين _ و ... 🔰 https://iki.ac.ir@Islamicphilosophy_ir
💢 در مطالعه، به روش کمال انقطاع فرازی دلنشین از مصاحبه مرحوم آیت الله : اوایل دوران طلبگی چگونه بود؟ اولش سرگردان بودم؛ یعنی مدارسی که می­‌رفتم، استاد حسابی نبود با این که یک روز استاد بود و یک روز نبود. خیلی به من سخت می­‌گذشت و چند مدرسه عوض کردم، چون همکلاسی‌های من در حوزه با مدرک ششم ابتدایی طلبه شده بودند و من گرفته بودم و سنم از آن‌ها بیشتر بود. بالاخره به مدرسه آقاباباخان آمدم. آشیخ محمدعلی که شخص تعیین کننده­‌ای بود، پذیرفت مدتی به من درس دهد. این آقا در کار حوزه؛ یک آدم منقطع الی الله بود این مسأله کمال انقطاع، بسیار مهم است و من کمی از بحثم را اختصاص دهم به این مسأله کمال انقطاع که از نظر من خیلی مهم است؛ ادامه در پست‌های بعد ... ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
💢 #موفقیت در مطالعه، به روش کمال انقطاع فرازی دلنشین از مصاحبه مرحوم آیت الله #حایری_شیرازی: اوایل
💢 یک سال درس خواندن به روش کمال انقطاع، به اندازه ده سال درس خواندن معمولی جواب می‌دهد. ... من کمی بحثم را اختصاص می دهم به مسأله انقطاع که از نظر من خیلی مهم است. کمال انقطاع در زیارت مناجات شعبانیه است:‌‌«الهی هب لی کمال الانقطاع الیک» خدایا مرا نسبت به خودت منقطع کامل کن؛ کاملا از دیگران بریده باشم و منقطع به سوی تو شده باشم. آدم منقطع، همیشه موحد است؛ دیگر پراکندگی ندارد. این کمال انقطاع خیلی موفقیت ایجاد می­‌کند. یک سال درس خواندن با کمال الانقطاع خیلی موفقیت ایجاد می­‌کند. یک سال درس خواندن با کمال انقطاع به اندازه ده سال خواندن معمولی و متعارف جواب می‌دهد. این آقای شیخ محمدعلی خودش کامل انقطاع بود؛ یعنی هم و غمش این بود که طلبه تربیت کند. حالا مردم بدانند که ایشان این کار را می‌کند یا ندانند، اصلا به فکر این حرف­‌ها نبود فقط هدفش این بودکه طلبه تربیت کند و به عرصه برساند و خود ایشان برایم تعریف کرد که به آقای مکارم گفته بود ناصر! من پنج سال ساله تا آخر  سطح را برایت تمام می‌کنم. الان برای طلبه ها تعجب آور است که کسی در پنج سال تا اتمام سطح پیش برود. بعد در عین حال هم مثل طلبه‌های معمولی تمام نکند. وقتی از ایشان سؤالاتی می­‌کردند؛ بسیار خوب هم پاسخ می­‌داد. به من هم گفت سه ساله سطح را شما را تمام می­‌کنم ... نیم ساعت از این حرف­‌ها می­‌زد؛ چون خودش به کامل انقطاع بود؛ در این نیم ساعت، طلبه خیلی  متأثر می‌شد، بعد از این نیم ساعت صحبت آشیخ محمدعلی، طلبه­‌ای که با ایشان قرار بسته بود، حوصله هیچ چیزی جز درس خواندن نداشت؛ نه حوصله روزنامه، نه حوصله رادیو، نه حوصله پای منبر کسی رفتن، نه حوصله حوصله پای منبر کسی رفتن، نه حوصله کتاب‌های غیر درسی، حتی حوصله دید و بازدید در حد ضروت را به روز داشت، یعنی شش دانگ در درس می افتاد. _ آیت الله @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
💢 #موفقیت در مطالعه، به روش کمال انقطاع فرازی دلنشین از مصاحبه مرحوم آیت الله #حایری_شیرازی: اوایل
چنین انقطاعی، کیفیت درس خواندن را بسیار تقویت می‌کند. درست است؟ بله! این شدنی است که طلبه­‌ای که یک سال به صورت کامل انقطاع درسش را خوانده از کسی که چندین سال معمولی درس خوانده، سرتر باشد. خدا رحمت کند اقای ارسنجانی چنین مسأله‌ای اتفاق افتاد و او هم تحت تأثیر آشیخ محمدعلی روی دور افتاده بود؛ سال دوم طلبگی­‌اش از کسانی که هفده سال سابقه طلبگی داشتند، بالاتر بود. خودم پایه یک را چهار ماهه تمام کردم و در آخرش همان را در پایان سال اول تدریس می­‌کردم؛ این شدنی است. عمده، این مسأله کمال انقطاع است که در تحصیل درس حوزوی تأثیر دارد؛ در پیکار و مبارزه تأثیر دارد؛ «ایاک نعبد و ایاک نستعین» همان کمال انقطاع است. واقعا شاگردهای آشیخ محمدعلی پس از این نیم ساعت صحبت ایشان، روزی هجده ساعت کار می‌کردند، خسته نمی­‌شدند. استاد می‌دوید، شاگردان هم می‌خواستند به پای ایشان برسند. روزی ده تا تدریس می‌کرد؛ با آن سن و سال بالایی که داشت، اصلا احساس خستگی نمی‌کرد؛ احساس نشاط می کرد؛ طلبه یعنی همین. _ آیت الله @feghheakbar