💢 وحدت حوزه و دانشگاه
علامه #جوادی_آملی:
جریان وحدت حوزه و دانشگاه گاهی به امر موعظه، نصیحت و مانند آن وابسته است كه آن كار مثبتی است و اثر خاصّ خود را دارد و اگر بخواهد صبغهٴ علمی پیدا كند، باید این دو نهاد را بررسی كرد؛ مثلاً دو نهاد اقتصادی، بهترین راه برای وحدت آنها تبیین مسائل صحیح اقتصاد است یا دو نهاد اجتماعی وقتی میتوانند با هم هماهنگ باشند كه اصول اساسی جامعه شناسی و اجتماع و مانند آن به خوبی تبیین شود، دو نهاد سیاسی هم همین طور؛
اما دو نهاد علمی مانند حوزه و دانشگاه، اگر بخواهند با هم متّحد شوند، تنها #علم است كه می تواند این دو نهاد را با هم متّحد كند.
تنها علمی كه می تواند سبب وحدت اینها بشود، علمی است كه صدر و ساقه آن علم، وحدت، توحید، یگانگی و یکتایی است و آن #علم_دین است و مانند آن، زیرا چیزی كه خود متكثّر است، هرگز عامل وحدت نخواهد بود، چه اینكه چیزی كه خود واحد است، هرگز سبب كثرت نمی شود. تنها چیزی كه می تواند #ركن_اساسی وحدت حوزه و دانشگاه باشد، #علم_توحید است «و لا غیر» كه هیچ كثرتی در حرم اَمن آن علم راه پیدا نمی كند.
📚 پیام به همایش وحدت حوزه و دانشگاه
تاریخ: ۱۵ آذر ۹۴
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
1_1365901604.pdf
15.87M
📃 چکیده مقالات پنجمین همایش ملی تمدن نوین اسلامی (با محوریت دولت اسلامی) ۲۴ آذر ۱۴۰۰
بایستی سیره اهل بیت علیهمالسلام را جزء علوم بدانیم و شناخت سیره اهل بیت علیهم السلام، جزء #تدریس_رسمی حوزههای علمیه باشد.
_ آیت الله #جوادی_آملی / ۲۸ آذر ۱۴۰۰
✅ @feghheakbar
💢 کلمههای اضافی
کتابی را که نوشت به شیخ نعمانی داد تا آماده کند و به چاپخانه بفرستد. شیخ کتاب را مرتب کرد و روی جلد نوشت: «تألیف حضرت آیتاللهالعظمی سید محمدباقر صدر.» محمدباقر این عبارت را که دید روی چند کلمه خط کشید و
گفت: نیازی به اینها نیست. به این شکل چاپ کنند:
«تألیف سید محمدباقر صدر.» شب بیستویکم ماه رمضان سال یکهزاروسیصدوپنجاهوچهار.
📚کتاب نا، صفحه ۱۶۵
پن:
۱. صادق بودن یا بازیگر بودن را میتوان در امثال این مواضع تشخیص داد.
۲. این را مقایسه کنید با کسانی که به وسیله شاگردان بسیط خود، القاب فراچنگ میآورند.
✅ @feghheakbar
🆔 @shahidsadr