☑️ سکولارها؛ سرکوبگر کارکرد اجتماعی سیاسی معنویت
🖋حجتالاسلام دکتر محمدجواد یاوری، عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) مطرح کرد؛
🔸انقلاب اسلامی بهدنبال این است که اسلام و مسلمانان برای سعادت خویش با معنویت زندگی کنند و یک شاخصه یا سنجه اصلی این است که این معنویت بازگشت به انقلاب اسلامی برای تحقق اهداف این انقلاب داشته باشد.
🔹اگر معنویت صرفا یک بُعد فردی داشته باشد، تنها و تنها میتواند فقط موجب رشد و کمال فرد شود؛ اما لازم است که این معنویت موجب رشد دیگران نیز شود.
✔️تفاوت این نوع معنویت با معنویت سکولار در این است که ممکن است در آن معنویت و بعدهای اخلاقی، ما انسانهای صبوری را بیابیم؛ اما منبع، منشأ و بازگشت این صبر به توحید نخواهد بود.
🔸اساساً در نگاه سکولار یا عرفینگری، هدف این است که شما همهچیز را عرفی ببینید و خودتان را منشأ همه رفتارها ببینید و خودتان تعریفی از معنویت داشته باشید.
🔹معنویت بخشی از دین است و این معنویت روحی در کالبد آن شریعت و احکام و دین است که هویت انسان و جامعه را معنا میبخشد.
✔️اخلاقیاتی که در غرب وجود دارد، اخلاقیاتی است که منافع فردی و دنیوی و ایندنیایی برای فرد دارد و به عنوان یک نظم عادی با زندگی او پیوند خورده و سبک زندگی او تلقی میشود؛ لکن ارتباطی با مسئله توحید ندارد.
➕مطالعه کامل مطلب در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
چرا إلاهیات اجتماعی را باید از قرآن گرفت؟.mp3
9.9M
▫️تأملات تمدنی پیرامون روابط انسانی در قرآن
🎙#پادکست | قسمت اول
☑️ چرا الهیات اجتماعی را باید از قرآن گرفت؟
گفتوگو با
👤حجتالاسلام دکتر حبیبالله بابایی؛ مدیر پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
✔️@sch_negah
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ خودآگاهی ملت فلسطین تاریخ را رقم میزند
👤حجتالاسلام دکتر احمد رهدار، مدیر مؤسسه فتوح اندیشه
✔️ملت فلسطین این بار ظهور دیگری پیدا کرد. چهرهها خونین است، کشتههای زیادی دادهاند اما در چهرهشان غم و یأس نمیبینید، آنها را آماده فرار نمیبینید، چرا که وقتی خودآگاه میشوید که دارید تاریخ را رقم میزنید، اتفاقات این چنینی شما را به هم نمیریزد.
📥 فایل کامل نشست را در آپــارات و یــوتیــوب فکرت مشاهده کنید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ راز هتاکی به ناهیان منکر
📝حجتالاسلام تهرانی پویا
🔹وقتی شخصی مورد نهی از منکر قرار میگیرد طبیعی است که مقداری این تذکر برایش سنگین باشد؛ مخصوصاً با هجمههای رسانهای علیه ناهیان منکر بهخصوص در قضیهی حجاب طبیعی است که حتی با مقداری پرخاش بگوید که به تو ربطی ندارد!
🔸اما اینکه پا را از حد فراتر گذاشته و به ناهی منکر بهراحتی هتاکی کند و الفاظ رکیکی را با اینکه میداند تصویر او ضبط میشود استفاده کند و گاهی هم اقدام به ضرب و شتم ناهی از منکر کند نشان دهنده ی رویهی خطرناکی در جامعه است.
✔️این امر از زوایای مختلفی باید بررسی شود؛ اما از جهت حاکمیتی یکی از علل آن را با توجه به نامه ۵۳ نهج البلاغه که سندی از توصیههای اسوه عدالت امیرالمومنین علی علیه السلام به والی خود مالکاشتر است میخواهیم بررسی کنیم.
✨در این نامه حضرت میفرمایند:
وَ لایَکُونَنَّ الْمُحْسِنُ وَ الْمُسیءُ عِنْدَکَ بِمَنْزِلَة سَواء، فَاِنَّ فی ذلِکَ تَزْهیداً لاَِهْلِ الاِْحْسانِ فِی الاِْحْسانِ، وَ تَدْریباً لاَِهْلِ الاِْساءَةِ عَلَی الاِْساءَةِ، وَ اَلْزِمْ کُلاًّ مِنْهُمْ ما اَلْزَمَ نَفْسَهُ
🔸به این مضمون که با نیکوکار و بدکار یکسان برخورد نکن زیرا این موجب بی رغبتی اهل نیکوکاری نسبت به کار نیک در جامعه میشود و همین طور باعث میشود اهل ناهنجاری نسبت به کار زشتشان تشویق شوند و این تبدیل به رویهای برای آنها در جامعه شود.
🔹فاجعه آن وقتی است که نهتنها نهادهای حاکمیتی نسبت به ناهنجاریهای اجتماعی بی تفاوت باشند؛ بلکه در بیاناتشان و یا در مقام عمل دست به حمایت از فرد هتاک بزنند و در لباس پشتیبان آن این پیام را به جامعه بدهند که ناهی از منکر در اقدام خود تنهاست. باید دانست این امر ناخودآگاه موجب تقویت جریان هنجار شکن در جامعه میشود.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از استاد محمدحسین فرجنژاد
💥دومین فراخوان همایش بینالمللی #دشمن_شناسی
🖇به مناسبت سالگرد رحلت استاد محمدحسین فرجنژاد
🎁همراه با هدایای ارزنده و اعطای تندیس سال دشمن شناسی
⏰زمان برگزاری: 8 تیرماه 1403
⏱ مهلت ارسال آثار: 31 اردیبهشتماه 1403
👈جهت کسب اطلاعات بیشتر به آی دی ایتا @farajnejad_ir یا سایت زیر مراجعه فرمایید:
🌐farajnejad.ir/hamayesh2
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
http://eitaa.com/joinchat/1842479109C6a0ba6652b
فکرت
🎙#پادکست | #فصل_برکت 🔸سلسله نشستهای اندیشهورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان 📍 «فصل بـرکت» ✔️ "رو
☑️ تاریخمندی؛ توهمی بر اندیشه صحیح قرآنی
▫️حجت الاسلام محمد عربصالحی، دانشیار گروه منطقِ فهم دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در اولین نشست از «#فصل_برکت» تشریح کرد:
✔️بعضیهای میگویند که مخاطب کل قرآن عرب شبه جزیره زمان رسالت پیامبر است. یعنی وقتی قرآن هم میخوانیم، انگار دارد با آن عربها سخن میگوید. آیا واقعاً ما وقتی قرآن را میخوانیم، فقط احساس میکنیم که دارد با عربها سخن میگوید؟ آن هم با عربهای صدر اسلام؟ یا اینکه نه، نوع آیات قرآن به گونهای است که انگار دارد با جان انسان و با فطرت انسان سخن میگوید؟
✔️قائلین به تاریخمندی قرآن ملاکی دارندکه باید آموزههای قرآن و آموزههای دین را به ذاتی و عرضی یا گوهر و صدف تقسیم کنیم. آنچه مانا و ماندنی است، ذاتیات قرآن و ذاتیات دین است و آنچه که باید تغییر کند و بگوییم که به خاطر شرایط خاص است، تاریخمند میشود و باید اینها را کنار بگذاریم.
➕مطالعه کامل مطلب در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
☑️ «#روایت_غــــزه»
🔻سلسله گفتوگوهای پیرامون #روز_قدس:
1️⃣ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟
👤سیدهادی سیدافقهی، کاردار سابق ایران در لبنان و کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا
⏰پنج شنبه ۹ فروردین، ساعت ۲۱.
2️⃣ فلسطین و تاریخچه خشونت یهود
👤دکتر مجتبی رحماندوست، عضو کمیسیون سیاسی و امور بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین
⏰جمعه ۱۰ فروردین، ساعت ۲۱.
3️⃣ نسبت جمهوری اسلامی ایران با مسأله فلسطین
👤علیرضا سلطانشاهی، دبیر کمیته حمایت از انقلاب فلسطین
⏰شنبه ۱۱ فروردین، ساعت ۲۱.
4️⃣ جهان عرب و مسأله فلسطین
👤سعدالله زارعی، کارشناس مسائل حوزه مقاومت و رئیس موسسه مطالعات اندیشهسازان نور
⏰یکشنبه ۱۲ فروردین، ساعت ۲۱.
5️⃣ استانداردهای دوگانه حقوق بشری در مسأله فلسطین
👤غلامرضا منتظمی، دیپلمات سابق ایران در وزارت خارجه
⏰دوشنبه ۱۳ فروردین، ساعت ۲۱.
6️⃣ نسبت تحولات اخیر فلسطین با آخر الزمان و مهدویت
👤محمدهادی همایون، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع)
⏰سهشنبه ۱۴ فروردین، ساعت ۲۱.
7️⃣ بررسی حقوق بشر در قبال جنایات غزه
👤دکتر شهریار زرشناس، پژوهشگر و استاد دانشگاه
⏰چهارشنبه ۱۵ فروردین، ساعت ۲۱.
🔹میزبان:
👤حسین کاوه، پژوهشگر مسائل سیاسی
🔸لینک اتاق نشست:
https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
May 11
فکرت
☑️ «#روایت_غــــزه» 🔻سلسله گفتوگوهای پیرامون #روز_قدس: 1️⃣ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟ 👤سیدهادی
#هم_اکنون
برگزاری نشست اول از سلسه گفتگوهای پیرامون روز قدس "روایت غزه"
با حضور دکتر سیدهادی سیدافقهی، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان
🔸لینک اتاق نشست:
https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat
فکرت
☑️ «#روایت_غــــزه» 🔻سلسله گفتوگوهای پیرامون #روز_قدس: 1️⃣ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟ 👤سیدهادی
روایت غزه - استاد سیدافقهی.mp3
16.25M
#صوت
☑️ «روایت غــــزه»
🔻سلسله گفتوگوهای پیرامون #روز_قدس
1️⃣ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟
👤سیدهادی سیدافقهی، کاردار سابق ایران در لبنان و کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
lakzaee_tarhkoli_8.mp3
28.37M
🌙#فصل_برکت | #طرح_کلی
☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
🔸 جلسه هشتم
با ارائه:
👤حجتالاسلام نجف لکزایی
📚||مدرسـهی علـوم انسـانی فکـرت||
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ «#روایت_غــــزه»
🔻سلسله گفتوگوهای پیرامون #روز_قدس
🔸فلسطین، مسأله جهان اسلام
🎙سیدهادی سیدافقهی،کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا
✔️جامعه ما متاسفانه این را نمیداند و فکر میکند که انقلاب اسلامی بود که خود را با مسائل فلسطین و اسرائیل درگیر کرد، در حالی که جهان اسلام از گذشته درگیر این مسئله بود. چندین جنگ قبل از انقلاب اسلامی و قبل از شکلگیری محور مقاومت بین جهاناسلام و رژیم صهیونسیتی صورت گرفته بود.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ تكرار شب قدر در هر سال
🖊آیتالله مصباح یزدی(ره)
✔️بیشتر علمای اهل تسنن و همه علما و محدثین شیعه بر این باورند كه شب قدر در ماه رمضان هر سال تكرار شده، و در هر سال شبی وجود دارد كه از هزار ماه برتر است و ملائكه و روح در آن شب نازل میشوند.
✔️كسانی كه نزول ملائكه را تنها در یك مرحله و آن هم برای نزول بر پیامبر خدا(ص) میدانند، دیگر نیازی به پاسخگویی به این پرسش ندارند. چرا كه نزول ملائكه و روح، فقط یك بار برای نزول قرآن انجام شده است. اما این نظر با لفظ قرآن و روایاتی كه در این زمینه وجود دارد، سازگاری ندارد. «تَنَزَّلُ»؛ فعل مضارع است به معنی نازل میشود. درباره نزول قرآن در شب قدر قرآن میگوید «إِنّا أَنْزَلْناهُ»؛ ، كلمه «أَنْزَلْنا»؛ فعل ماضی است، یعنی قرآن را در شب قدر نازل كردیم.
✔️ این نزول یك بار بود و تمام شد. به تعبیر مرحوم علامه طباطبایی نزول نور قرآن بر قلب مقدس پیغمبر اكرم(ص) در این شب بود. امّا وقتی گفته میشود: «تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ،»؛ كلمه «تَنَزَّلُ»؛ مضارع و به معنی آن است كه نازل میشوند و این نزول استمرار دارد. علاوه بر این در آینده نیز استمرار خواهد داشت.
🖇«مطالعه متن کامل»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فکرت
☑️ «#روایت_غــــزه» 🔻سلسله گفتوگوهای پیرامون #روز_قدس: 1️⃣ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟ 👤سیدهادی
#هم_اکنون
برگزاری نشست دوم از سلسه گفتگوهای پیرامون روز قدس "روایت غزه"
موضوع: فلسطین و تاریخچه خشونت یهود
باحضور دکتر مجتبی رحماندوست، عضو کمیسیون سیاسی و امور بینالملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین
🔸لینک اتاق نشست:
https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat
فکرت
☑️ «#روایت_غــــزه» 🔻سلسله گفتوگوهای پیرامون #روز_قدس: 1️⃣ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟ 👤سیدهادی
روایت غزه - استاد رحماندوست.mp3
10.63M
#صوت
☑️ «روایت غــــزه»
🔻سلسله گفتوگوهای پیرامون #روز_قدس
2️⃣ فلسطین و تاریخچه خشونت یهود
👤دکتر مجتبی رحماندوست، عضو کمیسیون سیاسی و امور بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ مفهوم شناسی دعا در قرآن
▫️حجتالاسلام دکتر محمد غفورینژاد، مدیر گروه تاریخ تشیع دانشگاه ادیان و مذاهب، در اولین نشست از «#فصل_برکت» تشریح کرد:
✔️چنانچه مرحوم علامه طباطبایی اشاره فرمودند، «دعا و دعوت به معنای توجه دادن نظر مدعو به سوی داعی است». وقتی من خدا را می خوانم در واقع و در اصل می خواهم توجه خدا را به سمت خودم جلب کنم.
✔️حقیقت دعا چیزی جز خواندن نیست و حقیقت اجابت هم چیزی جز توجه مدعو نسبت به داعی نیست. در بحث طلب حاجت، سؤال امری است که خارج از حقیقت دعا است و امری است که در واقع غایت از دعا و متمم دعا است. وگرنه حقیقت دعا، فقط خواستن و جلب توجه مدعو است.
➕مطالعه کامل مطلب در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
✔️کار #مهدی_نصیری، مدعی فقاهت و اخباریگری، به کجا رسیده که اعضای صفحهاش را ترغیب میکند به شنیدن هر نوع موسیقی و شعری و هر خوانندهای؟!
✔️البته وقتی پای کاسبی و درآمدزایی در میان باشد، دیگر فقه و قرآن و عدالتخواهی و ظلمستیزی میشود لقلقهی زبان...
🖍بچسب به نان که خربزه آبه😊
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
⚪️ نقدی بر موضع اخیر زیدآبادی؛
☑️ مهارت تولید نفرت
🖋مجتبی عادلپور، نویسنده حوزوی
✔️نگاهم به نوشته احمد زیدآبادی درباره حد ترخص افتاد و چشمانم هماندم گرد شد. بیاختیار به مهارت سوژهیابی این بشر آفرین گفتم! تولید نفرت از یک مفهوم خنثی و یا حتی مثبت، هنر میخواهد.
✔️کاری که زیدآبادی کرده و میکند همین است: ایجاد گسل و به دنبال آن آشوب در ذهن مخاطب و قرار دادن رقیب در سیبل حملات.
✔️معنا و مفهوم خودمانی حد ترخص یعنی حفظ حد و مرزها و دست نینداختن به رخصتها. با این وصف، هر چیزی حد ترخصی دارد؛ حتی دشمنیها و کینهها.
✔️وقتی محمود افغان به ایران حمله کرد، یکی از اقوام خود به نام مگسخان را حاکم شیراز قرار داد. او قصد داشت قبر حافظ را خراب کند. دیگران او را از این کار نهی کردند. در نهایت تفألی به دیوان حافظ زد. این بیت آمد:
ای مگس! عرصه سیمرغ نه جولانگه تو است
عِرض خود میبری و زحمت ما میداری
➕مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
☑️ آقای روشنفکر! انسانیت هم حد ترخص دارد
✔️ایکاش آن روشنفکر بهجای #انسداد_خلاقیت و نوآوری ژورنالیستی و نگاه تنگ به سوژهها و دست بهدامن شدن تابلوهای #حد_ترخص شهرها؛ لحظهای در برابر ۷۰۰۰ شهید کودک غزهای رگ غیرت داشت.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
☑️ «#فصل_بـرکت»
✔️ روایتِ دینپژوهی
🔸سلسله نشستهای اندیشهورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان
1️⃣ آسیبهای دینپژوهی در مطالعات علوم اجتماعی
👤حجتالاسلام حمید پارسانیا؛ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی
⏰ساعت ۱۵
2️⃣ روششناسی مطالعات اجتماعی دین
👤دکتر محمدرضا قائمینیک؛ عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی
⏰ساعت ۱۵:۳۰
3️⃣ ملاکهای اجتماعی دینداری
👤دکتر مریم منصوری؛ پژوهشگر فلسفه علوم اجتماعی
⏰ساعت ۱۶
4️⃣ موانع دینداری انسان مدرن
👤دکتر علیاصغر اسلامیتنها؛ عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)
⏰ساعت ۱۶:۳۰
دبیر نشست: محمدجواد رحمانی، پژوهشگر علوم قرآن و حدیث
⏰ سهشنبه ۱۴ فروردین، ۲۲ رمضان ساعت ۱۵
💠 «لینک ورود به اتاق نشست»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فکرت
☑️ «#روایت_غــــزه» 🔻سلسله گفتوگوهای پیرامون #روز_قدس: 1️⃣ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟ 👤سیدهادی
#هم_اکنون
برگزاری نشست سوم از سلسه گفتگوهای پیرامون روز قدس "روایت غزه"
موضوع: نسبت جمهوری اسلامی ایران با مسأله فلسطین
باحضور علیرضا سلطانشاهی، دبیر کمیته حمایت از انقلاب فلسطین
🔸لینک اتاق نشست:
https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat
فکرت
☑️ «#روایت_غــــزه» 🔻سلسله گفتوگوهای پیرامون #روز_قدس: 1️⃣ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟ 👤سیدهادی
روایت غزه - استاد سلطانشاهی.mp3
21.48M
#صوت
☑️ «روایت غــــزه»
🔻سلسله گفتوگوهای پیرامون #روز_قدس
3️⃣ نسبت جمهوری اسلامی ایران با مسأله فلسطین
👤علیرضا سلطانشاهی، دبیر کمیته حمایت از انقلاب فلسطین
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
هدایت شده از فکرت
🔸#انقلاب_اسلامی ا #جمهوری_اسلامی
🎙آیتالله اراکی در جمع اساتید دانشگاههای قم:
☑️ جمهوری اسلامی عقلانیترین نظام سیاسی جهان است
✔️ خداوند، بشر را مختار قرار داده است و این مردم هستند که باید حاکمیت را بپذیرند؛ ضمن آن که بشر نباید از این حق اختیار و انتخاب خود به صورت ظالمانه و ناآگاهانه استفاده کند.
✔️ مشکل بزرگ جامعه بشریت، ناهماهنگی بین نظام حاکمیتی در هر جامعه و نظام حاکمیتی کلان جهان است؛ به این معنا باید حاکم بشر از سوی خدا اذن داشته باشد و حکم خدا را اجرا کند و تنها در این صورت است که مشروعیت حاکمیت حاصل می آید.
✔️ ما همه نظریات سیاسی خود را از آیات و روایات استخراج می کنیم و بر همین اساس است که در نظام سیاسی اسلام، فرمان باید مشروع یا همان فرمان عدل باشد؛ ضمن آن که بر اساس متون دینی ما، اطاعت از فرمان ظالمانه، ظلم است و در روز قیامت، نه تنها حاکمان ظالم بلکه ضعفایی هم که زیر بار ظلم ظالمان رفته اند، عقاب خواهند شد.
✔️ جمهوری اسلامی عقلانیترین نظام سیاسی جهان و منطبقترین نظام مبتنی بر واقعیتهای جهانی است. انتخابات با مشارکت حداکثری مردم، قدرت حاکمیت را بیشتر میکند و در آن صورت است که حاکمیت میتواند از این قدرت بیشتر برای حل بیشتر مشکلات بهره گیرد.
🔰 مطالعه و دسترسی بیشتر به متن گزارش از طریق لینک زیر:
🔗fekrat.net/article/lnk/51246
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
☑️ جهانی شدن گفتمان انقلاب اسلامی؛ عیدانه ۱۲ فروردین
🖋دکتر مهدی اسلامی
✔️امام خمینی(ره) در پیامی به مناسبت۱۲ فروردین ماه ۵۸ و رأی قاطع و بی نظیر مردم کشورمان به استقرار نظام جمهوری اسلامی ضمن تبریک این روز به ملت ایران تأکید کردند که دوازدهم فروردین، روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت ماست و این عبارات ایشان حقیقتاً بار معنایی بسیار بالایی دارد.
✔️اساساً آنچه حائز اهمیت است این که نگاه و رویکرد معمار بزرگ انقلاب به تأسیس نظام جمهوری اسلامی، فراتر از بحث تشکیل یک ساختار سیاسی جدید برای کشور و اتفاق نظر ملت بر این خواسته است، چه آن که ایشان درون مایه های فکری و معرفتی آن هم با رویکرد انقلابی و دینی را مورد توجه جدی قرار داده اند و از این حیث باید گفت که هر ساله در روز دوازدهم فروردین ماه به عنوان "روز جمهوری اسلامی" بازخوانی پیام امام خمینی(ره) برای مردم و به ویژه مسئولان و کارگزاران نظام از جمله بایسته ها به شمار می رود.
✔️یکی از موفقیت های نظام جمهوری اسلامی به خصوص در بُعد بین الملل این است که در دنیای کنونی، گفتمان انقلاب اسلامی، بُعد جهانی به خود گرفته، چنان که نظام سلطه و مستکبران عالم با وجود همه دشمنی ها و کینه ورزی ها، به هیچ وجه نمی توانند آن را حذف کرده و یا نادیده بگیرند.
✔️جهانی شدن این گفتمان از ثمرات شکل گیری نظام جمهوری اسلامی و به سخنی دیگر، عیدانه یوم الله 12 فروردین است که باید بیش از پیش درباره آن سخن گفت و به تحلیل رهنمود و دیدگاه امامین انقلاب در این باره پرداخت.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فکرت
☑️ «#روایت_غــــزه» 🔻سلسله گفتوگوهای پیرامون #روز_قدس: 1️⃣ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟ 👤سیدهادی
#اطلاعیه
▫️به دلیل کسالت جناب آقای سعدالله زارعی، نشست چهارم از سلسله گفتگوهای پیرامون روز قدس «روایت غزه» برگزار نمیشود. از شما در این شب عزیز التماس دعا داریم.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت