eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️ «روایت غــــزه» 🔻سلسله گفت‌وگوهای پیرامون 1️⃣ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟ 👤سیدهادی سیدافقهی، کاردار سابق ایران در لبنان و کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا 2️⃣ فلسطین و تاریخچه خشونت یهود 👤دکتر مجتبی رحماندوست، عضو کمیسیون سیاسی و امور بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین 3️⃣ نسبت جمهوری اسلامی ایران با مسأله فلسطین 👤علیرضا سلطانشاهی، دبیر کمیته حمایت از انقلاب فلسطین 4️⃣ استاندارد‌های دوگانه حقوق بشری در مسأله فلسطین 👤غلامرضا منتظمی، دیپلمات سابق ایران در وزارت خارجه 5️⃣ نسبت تحولات اخیر فلسطین با آخر الزمان و مهدویت 👤محمدهادی همایون، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔻مگس و عنکبوت 📌از افلاطون نقل کردند که مگس حریص‌ترین حشره‌ای است که برای تغذیه و سیر کردن شکم خود بر روی هر چیزی می‌نشیند؛ اما عنکبوت در گوشه تاریک و نمور خانه درست می‌کند و به همان خانه اکتفا می‌کند، جالب است که خداوند متعال فعال‌ترین و حریص‌ترین حیوان را طعمه گوشه‌گیرترین حیوان یعنی عنکبوت قرار می‌دهد؛ یعنی مگس خود سراغ عنکبوت می‌رود و در دام تارهای عنکبوت گرفتار می‌شود. عنکبوت به خاطر خانه سستی که دارد نمی‌تواند در مقابل تندبادها مقاومت کند، امروز ما می‌بینیم کشورهای اروپایی، آمریکا و بسیاری از کشورهای عربی همچون همان مگس که برای معاش خود بر روی هر چیزی می‌نشیند وارد عمل شدند؛ اما به خاطر جدایی آنها از خداوند در چنبره دام‌های عنکبوتی رژیم صهیونیستی گرفتار شدند. 🖌 گفتاری از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر علم الهدی 🔗 متن کامل در خبرگزاری مهر 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
☑️ آزادی فلسطین ▫️دشمنان اسلام و آرمان قدس بدانند که امت اسلام تا آزادکردن کامل سرزمین غصب شده فلسطین و بخصوص قدس عزیز از پای نخواهد نشست. 🖋شهید سیدمحمد بهشتی(ره) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 | ☑️ معنویت عامل پیشران و حرکت 🎙حمیدرضا مظاهری سیف، مدیر مؤسسه بهداشت معنوی ✔️تمام خسران و زیان نظام ما به آنجایی برمی‌گردد که معنویت در آنها نیست و تمام منافعی هم که در نظام ما وجود داشته آنجایی بوده که به معنویت پرداخته است. کسانی توانستند به این مملکت خدمت کنند که در وجود آنها معنویت و ارتباط قلبی با خدا وجود داشت. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فعالان روشنفکر اصلاح‌طلب در ماه رمضان امسال به دو دسته تقسیم شدند: عده ای در کشور ماندند و در حین سفر علیه مسجد و محراب و روزه‌داری و حد ترخص نوشتند و شائبه ایجاد کردند. عده‌ای دیگر هم که مسلمان‌تر بودند، در نجف و کاظمین برای مردم خیر خواستند و طلبه‌ها را هم تشویق کردند که قم مظهر نامدارایی است و نجف مظهر مدارا و تا توانستند دوگانه آفریدند. دقیقا همین دو دسته، مسئولیت ادبیات‌سازی برای ولنگاری و دوقطبی‌سازی دیندار _ بی‌دین را در جامعه ایرانی دنبال می‌کنند، صرفا به هوای رسیدن به قدرت سیاسی و در کمترین حالت حفظ حیات سیاسی‌شان. https://eitaa.com/fekrat_net
فکرت
☑️ «#فصل_بـرکت» ✔️ روایتِ دین‌پژوهی 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان 1️⃣ آ
🎙 | 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ " روایت دین‌‌پژوهی" 3️⃣ ملاک‌های اجتماعی دینداری 👤دکتر مریم منصوری؛ پژوهشگر فلسفه علوم اجتماعی 🎧 (بـشـنـویـد) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فکرت
🎙#پادکست | #فصل_برکت 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ "
فصل برکت - خانم منصوری.mp3
9.55M
🎙 | 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ " روایت دین‌‌پژوهی" 3️⃣ ملاک‌های اجتماعی دینداری 🎙دکتر مریم منصوری؛ پژوهشگر فلسفه علوم اجتماعی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ بازگشت به جهان فرهنگی مسجد 🖋سید محمد تقی موسوی کراماتی ▫️مسجد از ویژگی خاص ایجاد بینش نظام‌مند و ذهنیت حاکم برخوردار است. این امر نیز بنابر تذکر دائمی که همواره از جان مسجد می‌جوشد؛ ساکنان آن را در یک فضای مستمر از جهان‌بینی مکتبی جای می‌دهد. ✔️فضای فرهنگی حاکم بر محیط مسجد به گونه‌ای است که گرایش‌ها و میل‌ها و تمناها و اراده‌ها و خواستن‌های فردی را درونی و وجدانی می‌کند. ▫️ویژگی خاصی که در بافت فرهنگی مسجد جلوه ممتازی به آن بخشیده، اتحاد هویت فردی و اجتماعی فرد در جهان فرهنگی آن است؛ به تعبیر رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم، هم خودسازی و هم جامعه‌سازی در این مکان مقدس به خوبی دست یافتنی است. 🔸فراگیری ساحت فرهنگی مسجد، آنچنان هست که از قابلیت بارورسازی همه اهداف کلان فرهنگ اسلامی برخوردار است. 🔹تا مسجد در متن فعالیت‌های فرهنگی انقلاب بازنگردد هر حرکت و جنبشی از رسیدن به بلندای آرمان‌های مقدس اسلامی، باز خواهد ماند و ناتمام و نورسیده، نرسیده و نیامده، تمام خواهد شد. ➕مطالبه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
🗂 ✅ روایتی از مطالب منتشر شده در کانال اندیشمندان و پژوهشگران فعال در رسانه : ▪️واپسين سفارش‌هاي اميرمؤمنان علیه السلام ا احمد حسین شریفی 📎لینک مطلب ▪️ولاء ها و ولایت ها در قرآن ا محسن قنبریان 📎لینک مطلب ▪️ اسرائیل رفتنی است و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند| داود مهدوی‌زادگان 📎 لینک مطلب ▪️تأملات تمدنی پیرامون روابط انسانی در قرآن | حبیب‌الله بابائی 📎لینک مطلب ▪️ امام علی(ع) و «بازسازی انقلابی جامعه‌ی نبوی» |مهدی جمشیدی 📎 لینک مطلب ▪️قصه «صدق، امید، حماسه» |علی مهدیان 📎لینک مطلب ▪️دانشجوی ایرانی، اقتصاد و تبلیغ|احمد اولیائی 📎 لینک مطلب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
lakzaee_tarhkoli_11.mp3
17.24M
🌙 | ☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔸 جلسه یازدهم با ارائه: 👤حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فکرت
🎙#پادکست | #فصل_برکت 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ "
☑️ تهدیدهای الهیات مدرن 🖋دکتر مجتبی رستمی‌کیا، پژوهشگر فلسفه زبان ▫️روند گذشته الهیات ما کاملاً مشخص است و حوزه عقلی و استدلالی را بعد از خواجه نصیر طوسی در حوزه الهیات شاهد هستید، ما یک روند کلان کاملاً عقل‌گرایانه در حوزه الهیات داریم. ▫️چیزی که باعث شکل‌گیری مدرنیته شد و نهضت روشنگری را راه انداخت، چه شخصیتی مثل خود «مارتین لوتر» که پروتستانیزم را ایجاد کرد و چه «فریدریک شلایر ماخر» به‌عنوان پدر هرمنوتیک رومانتیک و چه دیگران، به‌شدت اعتقادشان این بود که می‌توان با بسط تجربه دینی و احساس دینی، مرجعیت دین را از مراجع و علما و از دانشمندان و کلیسا گرفت و آن را به تک‌تک انسان‌ها واگذار کرد. ▫️نکته قابل توجه این است که، آنچه در حال اتفاق افتادن است دو چیز است؛ اولین چیز این است که در معرفت مدرن و معرفت مبتنی بر تجربه، تراکم ظنون یا انباشت داده‌ها به‌جای معرفت می‌نشیند وقتی این اتفاق بیفتد ما دیگر اساساً معرفتی نداریم. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فکرت
☑️ «#فصل_بـرکت» ✔️ روایتِ دین‌پژوهی 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان 1️⃣ آ
🎙 | 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ " روایت دین‌‌پژوهی" 4️⃣ موانع دینداری انسان مدرن 👤دکتر علی‌اصغر اسلامی‌تنها؛ عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) 🎧 (بـشـنـویـد) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فکرت
🎙#پادکست | #فصل_برکت 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ "
فصل برکت - استاد اسلامی تنها (2).mp3
8.25M
🎙 | 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ " روایت دین‌‌پژوهی" 4️⃣ موانع دینداری انسان مدرن 🎙دکتر علی‌اصغر اسلامی‌تنها؛ عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️شاخصه‌های هنر متعالی و مطلوب از نگاه شهید آوینی 🖋دکتر سیدحسین شرف الدین، عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره): ▫️سید شهیدان اهل قلم در جایی می‌گوید: کار هنرمند، تنزل بخشیدن و تمثل بخشیدن به حقایق متعالی وجود است. یعنی کار هنرمند این است حقایقی که در عالم بالا وجود دارد را به پایین بیاورد و برای ما زمینی کند. ▫️از نگاه شهید ، جذابیت اولین شرط تحقق مفهوم فیلم و سینماست، با این حال معتقد است جذابیتی که در سینمای دینی وجود دارد از جنس جذابیت های متعالی و فطری است؛ چنین جذابیتی، آدمیان را متوجه حقایقی می کند که در شرایط عادی زندگی ممکن است از آن غافل باشند. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ مواجهه جدید شهید آوینی در نقد غرب 🖋دکتر سید حسین شهرستانی ✔️شهید سید مرتضی آوینی، اندیشمندی دغدغه‌مند در ابعاد و عرصه‌های گوناگون بود و اندیشه این شهید والامقام تحت تأثیر اتمسفر و فضای حاکم بر انقلاب اسلامی پیش از هر چیز باید دریافت که مسائل شهید آوینی برگرفته از آرای دکتر «فردید» و دکتر «داوری اردکانی» بوده است، البته ایشان تحت تأثیر این دو نفر، قرائت و تقریر خود را به خصوص ناظر به هنر و سینما به شکلی ترکیبی ارائه کرده است. ✔️سید مرتضی ، غرب را از جایگاه نیروی مهاجم سیاسی و نظامی و سلطه سخت افزاری خارج کرده و آن را در قامت تمدنی که با نسبت خاصی از انسان و جهان شکل گرفته مورد توجه قرار می‌دهد. ✔️آوینی هرچند دست به تقریر مباحث می‌برد؛ اما او در نقد غرب و تفکر و تمدن غربی، مباحث نوینی را طرح می‌کند. این جاها به معنای واقعی کلمه نشان می‌دهد که بسیار روی این مباحث کار کرده و خودش صاحب نظر است. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فکرت
☑️شاخصه‌های هنر متعالی و مطلوب از نگاه شهید آوینی 🖋دکتر سیدحسین شرف الدین، عضو هیئت علمی مؤسسه امام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️شاخصه‌های هنر متعالی و مطلوب از نگاه شهید آوینی 🎙دکتر سیدحسین شرف الدین، عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) ✔️شهید معتقد بود هدف هنر تفنن و سرگرمی نیست. هنرهایی که کارکرد تفننی دارند هنر نیستند. هنر می‌تواند در خدمت تذکر و رهایی از غفلت باشد. هنر می‌تواند بیانگر حقایق و معانی عمیق باشد و همچون آیینه باطن دنیا را انعکاس دهد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ اشـــراق آویـنـی 🖋مجید رنگی، پژوهشگر هنر ✔️شهید یک تفکر بود و اهل تأملات عمیق معرفتی. هر چند او در ظرف فرهنگ و هنر هم نخبه بوده است و با «روایت فتح» یک اثر هنری بی‌بدیل و فاخر و مرز شکن را آفرید. ✔️او به دنبال صراحت بیان و دوری از سیاست بازی خرد و کلان بود. در جایی می‌گوید: «در زمان ما صراحت کمیاب و سیاست بازی باب شده است» در اندیشه سیدمرتضی دو رویی، ریا و نفاق در جامعه مانع شفافیت در عرصه معرفت و تفکر، و صراحت یک اصل است. ✔️آنچه در تفکر آوینی و در کتاب‌ها و نوشته‌هایش به چشم می‌خورد این است که «غرب و اندیشه غربی، یک مسأله است و ما باید نسبت‌مان را با غرب مشخص کنیم» مصلحت‌اندیشی و دورویی در معرکه رو در رویی با غرب جایی ندارد. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فکرت
☑️ «#فصل_بـرکت» ✔️ روایتِ تاریخ پژوهی 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان 1️⃣
🎙 | 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ روایتِ تاریخ پژوهی 1️⃣ آفـــات بـدعـــت 🔻بدعت‌گذاری خلفا در دین و تغییر باور دینداری 👤دکتر سعید طاووسی؛ عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران 🎧 (بـشـنـویـد) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فکرت
🎙#پادکست | #فصل_برکت 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ رو
استاد طاووسی - فصل برکت.mp3
9.34M
🎙 | 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ روایتِ تاریخ پژوهی 1️⃣ آفـــات بـدعـــت 🔻بدعت‌گذاری خلفا در دین و تغییر باور دینداری 🎙دکتر سعید طاووسی؛ عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فکرت
🎙#پادکست | #فصل_برکت 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ "
☑️ مفهوم اخلاق در اوصاف الاشراف خواجه نصیرالدین طوسی» 🖋حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی، استاد حوزه و دانشگاه در دومین جلسه نشست فصل برکت: ✔️«خواجه نصیرالدین طوسی» گفت: «خواجه نصیرالدین طوسی» از علما و حکما و فلاسفه بزرگ تاریخ بشریت است که علامه حلی به ایشان لقب «عقل هادی عشر» دادند. ✔️«خواجه نصیرالدین» نقش احیاگر معارف اسلامی را داشت و تلاش می‌کرد تا از انحرافات در حوزه‌های فلسفی و کلامی و همچنین در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی جامعه جلوگیری کند. ✔️کتاب «تجرید الاعتقاد» جناب خواجه نصیر، در واقع محور مباحثات کلامی قرن هشتم و نهم تا زمان «ملاصدرا» و حتی پس از «ملاصدرای شیرازی» است. تا جایی که شخصیت‌هایی مانند «سعدی» و «حافظ» از طریق استادان خود متأثر از آثار او شدند. ✔️خواجه نصیرالدین بعد از نگارش اخلاق ناصری وارد حیطه‌ عرفانی شده و رساله‌ متقن حکمی و در عین حال عمیقی را تحت عنوان «اوصاف الاشراف» تألیف کرد. ✔️از ویژگی‌های کتاب اوصاف الاشراف از این قرار است؛ موجز و مختصر است، کاملا قرآنی به نگارش درآمده است. همه فصول این کتاب کاملا مستند به آیات قرآن و روایات نبی مکرم اسلام است و ویژگی سوم اینکه، بسیار متقن است. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ عقل محاسبه‌گر؛ میدان سلطه سرمایه‌داری 🖋علی عسگری، پژوهشگر علوم اجتماعی ▫️عقل محاسبه‌گر به هر اندازه که سرمایه‌داری در قامت یک زندگی زیبا جلوه‌گری کند، رشد می‌کند تا جایی که در بین مردم مذهبی، دین‌داری و مناسک مذهبی را می‌تواند تحت الشعاع قرار دهد ▫️عاقبت نگاه محاسبه‌گر در مناسک دینی نیز بدون شک در عربستان سعودی تجسم یافته، که در کنار مسجدالنبی(ص) و یا مسجدالحرام، کنسرت و جشنواره‌های غیر اسلامی و بعضا مغایر با شئون متفق جهان اسلام صورت می‌گیرد که در نوع خودش قابل توجه است! ▫️بی‌تردید تبعیت از عقل محاسبه‌گر آغازی بر پایان هویت انسان ایثارگر و خادم بوده و سبب تولد اربابانی می‌شود که جز بریدن سر رعیت به چیز دیگری راضی نخواهند شد و باید گفت این جامعه هیچگاه روی نظریه استخلاف شهید صدر را نخواهد دید؛ چرا که دائما با دیو صفتان موجود در بخشی از نظریه استخدام علامه طباطبایی(ره) دست و پنجه نرم می‌کنند. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فکرت
☑️ «#فصل_بـرکت» ✔️ روایتِ دین‌پژوهی 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان 1️⃣ آ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ روش‌شناسی مطالعات اجتماعی دین 👤دکتر محمدرضا قائمی‌نیک، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ✔️در علوم اجتماعی علی رغم اینکه به‌دنبال توضیح منطق عام پدیده‌ها هستیم باید موقعیت‌مندی آنها را در زمان و مکان خاص را هم توضیح دهیم. یعنی باید توضیح دهیم که چرا انقلاب اسلامی در این سده و در این شرایط در ایران اتفاق افتاده است و البته یک وجه کلی و قدسی جهان شمولی هم دارد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا