💬 #توییت| بايد ما به آزاديها به معنی واقعی در آينده احترام بگزاريم يعنی اگر دولت اسلامی، جمهوری اسلامی، حکومت اسلامی بخواهد زمينه اختناق را به وجود بياورد قطعا شکست خواهد خورد! البته آزادی غير از هرج و مرج است، آزادي به معنی معقول.
📓آینده انقلاب اسلامی، صفحه ۹۴
#شهید_مطهری
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 twitter.com/fekrat_net
🆔 instagram.com/fekratmedia
#استوری
🔰تکامل یا تقابل در بحث طب
✍️علی اصغر سیاحت هویدا
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 twitter.com/fekrat_net
🆔 instagram.com/fekratmedia
📝 #بخوانید| هویت شناختی زن ایرانی و تاثیر آن در راه حل بدحجابی
✍️سید محمد تقی موسوی کراماتی
💭بی گمان حجاب از مسائل مهم اسلامی است که با چالشی سازش ناپذیر در برابر عناصر فرهنگ لذتگرایی و خودنمایی جنون آمیز مدرنیسم، به دنبال ماندگاری و کنشگری پویا و فعال در هویت بخشی فردی و اجتماعی به انسان امروز است. از آن سو جهان سلطه نیز با وجود اصالت سودپرستانه و ظهور آن در گرایش شدید مصرفگرایی، به یقین وجود اصل حجاب را هیچگاه برنمیتابد.
💭بنابراین این دو بنا بر هویت متناقض نمایی که دارند هرگز در یک ملک نمیگنجند. حال در این نزاع فرهنگی چگونه باید حجاب را در کانون رجوع گرایشهای انسانی قرار داد؟ کدام روش و کارکرد میتواند اصل پوشش را در حیات انسان امروز در برابر عشوهگریهای بدن نمای فرهنگ سرمایهداری غرب حفظ نماید؟
👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
⏰زمان مطالعه: 7 دقیقه
#حجاب
#بد_حجابی
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 twitter.com/fekrat_net
🆔 instagram.com/fekratmedia
📝 #بخوانید|بررسی قلمرو دین در نظریه جامعیت بدون مرز
🔸نگاهی به نگرههای قلمرو دین: بخش دوم
✍️علی عسگری
🔰انسان دارای سه ساحت کلی است، در مرتبه نخست وی دارای تمایلاتی است، در مرتبه بعد برای وصول به #تمایلات خود ساز و کارهایی را میسازد، در نهایت بر اساس همان مجاری اقدام به عمل میکند.شأن تخاطب #شارع در هر سه حوزه تمایلات(قلب)، ساز و کارهای وصول به تمایلات( فکر) و عمل خارجی است.
🔰انسان به واسطه ساخت وجودی خاص خود، هیچ گاه نمیتواند بدون نسبت با دین عمل کند. در حقیقت اعمال وی یا در ذیل ولایت دین مطرح گشته و یا در نقطه مقابل آن ضد دینی دانسته میشود. رها کردن بخشی از ساحت وجودی انسان توسط #دین، به معنای واسپاری آن به جریانهای ضد دین است، در نتیجه دین شأن سرپرستی بدون مرزی در قبال #انسان داراست.
👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
⏰زمان مطالعه: 7 دقیقه
#دین
#انسان
#فکرت
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 instagram.com/fekratmedia
💠 #عکس_نوشت| حجاب جزیی از فرهنگ یا همه فرهنگ
🔰تعریف فرهنگ و چرایی پوشش نامناسب زن ایرانی از جهت هویت شناختی، دو اصل بسیار حیاتی است که حل معضل بدحجابی به آن وابسته است. تبیین صحیح نظری هر کدام از این دو گزاره میتواند تا حد یک معجزه، گره از این کار فرو بسته بگشاید.
🔰تعریف حدود پوشش در تعیین قلمرو ماهیت فرهنگ به عنوان یک اصل فراگیر یا جزیی از ساختار وجودی کلیت آن، متولیان فرهنگی را در تصمیم سازی هویت سازانه ترمیمی یا تصعیدی، به سمت راهبردهای متفاوتی سوق خواهد داد.
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 twitter.com/fekrat_net
🆔 instagram.com/fekratmedia
فکرت
💠 #عکس_نوشت| حجاب جزیی از فرهنگ یا همه فرهنگ 🔰تعریف فرهنگ و چرایی پوشش نامناسب زن ایرانی از جهت هو
🔰از دیگر سو تحلیل چرایی پوشش نامناسب برخی از زنان ایرانی در عامل هویتگریزی یا نادیده انگاری فرهنگی به عنوان یک جزء یا کل فرهنگ، تاثیرات شگرفی در چاره جویی حل این مسئله ایجاد مینماید. پوشش، همه فرهنگ نیست که اگر احیاناً آسیب دید عزای همه فرهنگ گرفته شود، بلکه پوشش جزئی مهم از اجزای مختلفی است که در کنار سایر اجزاء دیگر، هویت فرهنگی یک جامعه را خواهد ساخت.
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 twitter.com/fekrat_net
🆔 instagram.com/fekratmedia
فکرت
🔰از دیگر سو تحلیل چرایی پوشش نامناسب برخی از زنان ایرانی در عامل هویتگریزی یا نادیده انگاری فرهنگی
🔰کسانی که پوشش را همهی فرهنگ تلقی نمودهاند در راهکار حل این معضل موفق نخواهند بود. برای چاره جویی و درمان این معضل باید جزئی نگرانه بررسی کرد، اما کلی نگرانه عمل نمود. زیرا عناصر فرهنگی یک هویت، به هم پیوستهاند که میتوان با تقویت یک بخش نقص بخشی دیگر را هم جبران و هم درمان کرد. و از دگر سو ممکن است بد عمل کردن در یک جزء، به جزء سالم آسیب رساند.
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 twitter.com/fekrat_net
🆔 instagram.com/fekratmedia