eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
152 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
💬 | بايد ما به آزاديها به معنی واقعی در آينده احترام بگزاريم يعنی اگر دولت اسلامی، جمهوری اسلامی، حکومت اسلامی بخواهد زمينه اختناق را به وجود بياورد قطعا شکست خواهد خورد! البته آزادی غير از هرج و مرج است، آزادي به معنی معقول. 📓آینده انقلاب اسلامی، صفحه ۹۴ 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
🔰تکامل یا تقابل در بحث طب ✍️علی اصغر سیاحت هویدا 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
📝 | هویت شناختی زن ایرانی و تاثیر آن در راه حل بدحجابی ✍️سید محمد تقی موسوی کراماتی 💭بی­‌ گمان حجاب از مسائل مهم اسلامی است که با چالشی سازش ناپذیر در برابر عناصر فرهنگ لذت­گرایی و خودنمایی جنون آمیز مدرنیسم، به دنبال ماندگاری و کنشگری پویا و فعال در هویت بخشی فردی و اجتماعی به انسان امروز است. از آن سو جهان سلطه نیز با وجود اصالت سودپرستانه و ظهور آن در گرایش شدید مصرف­‌گرایی، به یقین وجود اصل حجاب را هیچگاه برنمی‌­تابد. 💭بنابراین این دو بنا بر هویت متناقض نمایی که دارند هرگز در یک ملک نمی‌­گنجند. حال در این نزاع فرهنگی چگونه باید حجاب را در کانون رجوع گرایش­‌های انسانی قرار داد؟ کدام روش و کارکرد می­‌تواند اصل پوشش را در حیات انسان امروز در برابر عشوه‌گری­‌های بدن­ نمای فرهنگ سرمایه­‌داری غرب حفظ نماید؟ 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 7 دقیقه 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
📝 |بررسی قلمرو دین در نظریه جامعیت بدون مرز 🔸نگاهی به نگره‌های قلمرو دین: بخش دوم ✍️علی عسگری 🔰انسان دارای سه ساحت کلی است، در مرتبه نخست وی دارای تمایلاتی است، در مرتبه بعد برای وصول به خود ساز و کار‌هایی را می‌سازد، در نهایت بر اساس همان مجاری اقدام به عمل می‌کند.شأن تخاطب در هر سه حوزه تمایلات(قلب)، ساز و کار‌های وصول به تمایلات( فکر) و عمل خارجی است. 🔰انسان به واسطه ساخت وجودی خاص خود، هیچ گاه نمی‌تواند بدون نسبت با دین عمل کند. در حقیقت اعمال وی یا در ذیل ولایت دین مطرح گشته و یا در نقطه مقابل آن ضد دینی دانسته می‌شود. رها کردن بخشی از ساحت وجودی انسان توسط ، به معنای واسپاری آن به جریان‌های ضد دین است، در نتیجه دین شأن سرپرستی بدون مرزی در قبال داراست. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 7 دقیقه 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
💠 | حجاب جزیی از فرهنگ یا همه فرهنگ 🔰تعریف فرهنگ و چرایی پوشش نامناسب زن ایرانی از جهت هویت شناختی، دو اصل بسیار حیاتی است که حل معضل بدحجابی به آن وابسته است. تبیین صحیح نظری هر کدام از این دو گزاره می­‌تواند تا حد یک معجزه، گره از این کار فرو بسته بگشاید. 🔰تعریف حدود پوشش در تعیین قلمرو ماهیت فرهنگ به عنوان یک اصل فراگیر یا جزیی از ساختار وجودی کلیت آن، متولیان فرهنگی را در تصمیم سازی هویت سازانه ترمیمی یا تصعیدی، به سمت راهبردهای متفاوتی سوق خواهد داد. 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
فکرت
💠 #عکس_نوشت| حجاب جزیی از فرهنگ یا همه فرهنگ 🔰تعریف فرهنگ و چرایی پوشش نامناسب زن ایرانی از جهت هو
🔰از دیگر سو تحلیل چرایی پوشش نامناسب برخی از زنان ایرانی در عامل هویت‌گریزی یا نادیده ­انگاری فرهنگی به عنوان یک جزء یا کل فرهنگ، تاثیرات شگرفی در چاره جویی حل این مسئله ایجاد می­‌نماید. پوشش، همه فرهنگ نیست که اگر احیاناً آسیب دید عزای همه فرهنگ گرفته شود، بلکه پوشش جزئی مهم از اجزای مختلفی است که در کنار سایر اجزاء دیگر، هویت فرهنگی یک جامعه را خواهد ساخت. 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
فکرت
🔰از دیگر سو تحلیل چرایی پوشش نامناسب برخی از زنان ایرانی در عامل هویت‌گریزی یا نادیده ­انگاری فرهنگی
🔰کسانی که پوشش را همه‌ی فرهنگ تلقی نموده‌­اند در راهکار حل این معضل موفق نخواهند بود. برای چاره ­جویی و درمان این معضل باید جزئی­ نگرانه بررسی کرد، اما کلی­ نگرانه عمل نمود. زیرا عناصر فرهنگی یک هویت، به هم پیوسته‌­اند که می‌­توان با تقویت یک بخش نقص بخشی دیگر را هم جبران و هم درمان کرد. و از دگر سو ممکن است بد عمل کردن در یک جزء، به جزء سالم آسیب رساند. 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia