🔸#عکس_نوشت | #مدرنیته
☑️ مدرنیته و دین پلاستیکی
✔️انسان پلاستیکی همان چیزی است که شاید در ابتدای ایجاد جامعه مدرن، کسی طالب آن نبود؛ اما اندیشه مدرن برای ادامه حیات خودش به ایجاد کارخانه انسان پلاستیکیسازی روی آورد. کارخانهای که در آن برای پلاستیکی شدن، هر جور برنامهای وجود دارد. مثلا دین پلاستیکی، آزادی پلاستیکی و اندیشه و ایمان پلاستیکی.
➕مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
📱وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
16.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸#کلیپ | #معنویت
☑️ انقلاب اسلامی و معنویتهای اجتماعی
🎙حجتالاسلام دکتر هادی صادقی، مسئول مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه؛
✔️در کشور ما به دلیل احیای دین پس از انقلاب اسلامی و احیای معنویتی پرفروغ در دوران دفاع مقدس که فراگیر بود، جریانهای سکولار معنوی نتوانستند خیلی در ایران ظهور و بروزی داشته داشته باشند. ما تقریبا هیچ چیزی تحت عنوان جریان اجتماعی معنویتگرای سکولار در ایران نداریم.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
🎙#پادکست | #فصل_برکت
🔸سلسله نشستهای اندیشهورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان
☑️ «فصل بـرکت»
✔️ " معنویت و اخلاق پژوهی"
🔹اخلاق عملی در ادعیه مأثور
🔻روایتی از بررسی گزارههایی از اخلاق عملی در مبانی دینی و دعاهای مأثور
👤حجت الاسلام محمدتقی ربانی، رئیس انجمن مهدویت حوزه
🎧 (بـشـنـویـد)
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
1402.12.27 استاد ربانی - فصل برکت.mp3
7.09M
🎙#پادکست | #فصل_برکت
🔸سلسله نشستهای اندیشهورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان
☑️ «فصل بـرکت»
✔️ " معنویت و اخلاق پژوهی"
🔹اخلاق عملی در ادعیه مأثور
🔻روایتی از بررسی گزارههایی از اخلاق عملی در مبانی دینی و دعاهای مأثور
👤حجت الاسلام محمدتقی ربانی، رئیس انجمن مهدویت حوزه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
🔸#عکس_نوشت ا #رصد_اندیشه
☑️ آیا برچسبزنیهای غیراخلاقی محصول ۳۰ سال انس با جامعهشناسی است؟!
✔️بحران بزرگ در ادبیات جامعهشناسی و علوم اجتماعی ایران این است که استادیار جامعهشناسی، بهجای اینکه به نقد و گفتوگوی علمی اندیشهها و نظریهها روی بیاورند و سعی کنند در یک فضای محترمانۀ علمی و آزاداندیشانه، آن اندیشه را نقد نموده و جوانب مختلف آن اندیشه را مورد بحث و گفتوگو قرار دهند، سعی دارد که با تقطیع یک جمله و جداسازی آن از کل متن و فضای صدور آن، در فضاهای مجازی همچون توئیتر جملاتی خارج از عرف دانش و دانشگاهی بنویسند.
➕مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
📱وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸#کلیپ
☑️ نگاه واقعی به مردم کدام است؟
👤محمدباقر خراسانی؛ پژوهشگر حوزه و دانشگاه، مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی
✔️انواع نگاه به مردم و جایگاه آنها از نظر سیاسیون را میتوان اینگونه دستهبندی کرد؛ نگاه ویترینی، نگاه ابزاری، نگاه تشریفاتی، نگاه مقطعی و نگاه دائمی. نگاه امام و رهبری به مردم همین نگاه دائمی است؛ یعنی مردم ستون اساسی این خیمه نظام هستند.
➕این گفتوگو را از «یـوتـیـوب» و «آپـارات» فکرت ببینید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
🔸#کتاب_خوانی | #نوروز | #رمضان
☑️ بهار طبیعی و بهار معنوی؛
🔻لزوم بهرهگیری از هر دو بهار
📗استاد مطهری، بیست گفتار، ص۲۰۴
🔹مسلماً انسان در این دنیا طالب تجدد و تنوع است. تجدد موجب انبساط و شکفتگی خاطر میگردد، خصوصاً اگر آن تجدد و تنوع در جهت حیات و تازگی زندگی باشد. تجدد و تنوع، کدورت و ملال را از خاطر میزداید.
🔸در تشریع نیز این نکته رعایت شده؛ در هفته، روزی و در سال، ماهی برای عبادت اختصاص داده شده است؛ یعنی تشریع به بدرقه تکوین رفته است. روز جمعه در هفته، و ماه رمضان در سال، اوقات تجدید حیات معنوی و زدودن خاطر از ملالها و کدورتهای مادی است.
🔹در حدیث است؛«لِکلِّ شَیءٍ رَبیعٌ وَ رَبیعُ الْقُرْآنِ شَهْرُ رَمَضانَ».هر چیزی بهار و فصل تجدید حیاتی دارد؛ بهار و فصل تجدید حیات قرآن در دل اهل ایمان، ماه رمضان است.
علی (ع) میفرماید: تَعَلَّمُوا الْقُرْآنَ فَإنَّهُ رَبیعُ الْقُلوبِ. قرآن را بیاموزید که بهار دلها قرآن است.
🔸بهار طبیعی را خورشید به وجود میآورد که پس از مدتی دوری و فاصله، با اشعه گرم خود طبیعت مرده را زنده و زمین خفته را بیدار میکند؛ و بهار معنوی را خورشید تابنده قرآن در دلهای مرده و روحهای افسرده ایجاد میکند. هم از فرصت بهار معنوی باید استفاده کرد و هم از فرصت بهار طبیعی.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
🔸#عکس_نوشت | #انقلاب_اسلامی
☑️ معنویت انقلابی اصلیترین رقیب جریانهای سکولار
🔹گزیدهای از سخنان حجتالاسلام دکتر هادی صادقی، مسئول مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه؛
🔻معنویتِ انقلابی، اصلیترین رقیب جریانهای سکولار است.معنویتِ برآمده از انقلاب اسلامی، معنویتی زنده و پویا در ابعاد فردی و اجتماعی است که در عین حال داعیه دار حکومت اهل معناست و در حال حاضر تنها رقیب جریان ضددین مدرن به شمار می رود.
🔻بعد از دوران مدرن شاهد گروه ها و طیف هایی شکل گرفته اند که مروج معنویت غیردینی بوده و هستند.این جریانات معنویت گرایِ جدید البته عمدتاً دارای گرایشات پسامدرنی هستند. به این معنا که مدرنیته را از سر گذراندند و حالا در واکنش آنها به مدرنیته میخواهند نقایصی که در زندگی برایشان پدید آمده را جبران کنند.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت