مدرسهی علوم انسانی فکرت
🔘 #نشست ا #مدرسه_فکرت ✅ بازنمایی جنگ غزه در رسانههای داخلی و خارجی با حضور 👤 مرتضی سعیدی، سردبیر
21.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 #غزه ا #مدرسه_فکرت
✅ بازنمایی جنگ غزه در رسانههای داخلی و خارجی
با حضور
👤 مرتضی سعیدی، سردبیر خبرگزاری حوزه
👤 حجتالاسلام علیرضا محمدلو، مدیر رصد و آینده پژوهشی مرکز مطالعات راهبردی حوزه
📥 فایل کامل نشست را در سایت آپــارات و یــوتیــوب مشاهده کنید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
🔘 #نشست ا #مدرسه_فکرت
مدرسه علوم انسانی و اسلامی فکرت برگزار میکند؛
✅ بهانههای بنی اسرائیلی (۲)
🔘چرا فلسطین مسأله اصلی دنیای اسلام است؟
🔘بررسی جنایت صهیونیستها در فلسطین
با حضور
👤 استاد سیدهادی سید افقهی، کارشناس حوزه صهیونیسم و مسائل بین الملل
👤دانیال بصیر، سردبیر فکرت
🌐 لینک پخش زنده:
https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat
زمان: چهارشنبه ۳ آبان ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰
مکان: خیابان هنرستان، بعد از خیابان تراب نجفزاده، مدرسه فکرت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
مدرسهی علوم انسانی فکرت
🔘#مدار | #مدرسه_فکرت 🔸مدرسه فکرت، چهارمین نشست تحلیلی «مدار» را برگزار میکند؛ 💠 رسالتِ امروزین نخ
1402.08.01 مدار چهارم استاد رهدار.mp3
زمان:
حجم:
21.21M
🔘#صوت #مدار | #مدرسه_فکرت
💠 رسالتِ امروزین نخبگان
(واکاوی سخنان رهبر انقلاب در دیدار نخبگان)
با حضور:
🔹حجت الاسلام دکتر احمد رهدار، مدیر مؤسسه فتوح اندیشه
🔹حسین کاوه، مجری و پژوهشگر علوم سیاسی
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
🔘 #نشست ا #مدرسه_فکرت
مدرسه علوم انسانی و اسلامی فکرت برگزار میکند؛
✅ بهانههای بنی اسرائیلی (۲)
🔘چرا فلسطین مسأله اصلی دنیای اسلام است؟
🔘بررسی جنایت صهیونیستها در فلسطین
با حضور
👤 استاد سیدهادی سید افقهی، کارشناس حوزه صهیونیسم و مسائل بین الملل
👤دانیال بصیر، سردبیر فکرت
🌐 لینک پخش زنده:
https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat
زمان: چهارشنبه ۳ آبان ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰
مکان: خیابان هنرستان، بعد از خیابان تراب نجفزاده، مدرسه فکرت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
♦️کل حقیقت دین، محبت است!
از حضور علامه طباطبایی(ره) تقاضا شد که؛ کل امور و حقایق دین مقدس اسلام را در یک کلمه خلاصه بفرمایید.
ایشان فرمودند: «محبت، محبت، محبت»
🔺نکتهها و خاطرهها، ص ۲۷
📚مدرسـهی علـوم انسـانی فکـرت
@fekrat_sch
@fekrat_sch
🔘 #یادداشت ا #حیات_معقول
✅ فلسفه سیاسی حیات معقول
◾️علامه جعفری انسان معاصر را دچار یکسری مشکلات و معضلات وبحرانهای بعضا لاینحل میداند که اگر با طرحی فلسفی نتوان آن رانجات داد، دچار عواقب بسیار خطرناکی است ؛ اگرچه تاکنون نیز دچار دردهای بزرگی شده است، که هر یک به مصیبتی بزرگ برای زندگی بشر تبدیل شدهاند. وی دردهای بزرگی را که بشر امروز دچار شده، ناشی از حاکمیت نگرش و تفکر اومانیستی و مادی گرایانه بر زندگی بشرمی داند و آثار آن را بی معنی شدن جهان هستی، نگاه شی ءگونه انسان محور و انحصار حیات در حیات طبیعی و مادی و رفع نیازمندی های آن می داند.
◾️علامه جعفری ضمن نقد و نفی فلسفه های مادی، ضرورت داشتن نگرش فلسفی با جهت الهی برای حیات و زندگی را واضح و روشن می داند. به عقیده وی، باید در جامعه تعقل همگانی ایجاد کرد تا همیشه همه افراد جامعه، از افکار، اعمال و رفتارهای خود پرسش فلسفی داشته باشند و در عین حال بتوانند بدانها پاسخ معقول بدهند. فلسفه اصلی ضروری برای زندگی بشر است.
◾️ فلسفه، یعنی فکر، تأمل، اندیشیدن، واین امر همه شئون حیات آدمی و اصول زندگی انسان را در بر می گیرد.فلسفه به این معنی یک پیشرفت و حرکت در عمق و تحول، گردیدن وشدن است ؛ چون به طرح سؤالات اساسی پرداخته و اهتمام به پاسخ آنهاداشته ؛ در حالی که علوم تجربی امروزی، حرکت در عرض و سطح دارند ؛ اما فلسفه مبانی اصول عملی هر جامعه را شکل می دهد و بافرهنگ آن جامعه عجین شده است.
📚مدرسـهی علـوم انسـانی فکـرت
@fekrat_sch
وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔺مرحوم علامه جعفری کتابی دارند به نام «حکمت اصول سیاسی اسلام»!
در مقدمه کتاب سوال جالبی را طرح میکنند:
🔸میگویند: واقعا ما باوجود دسترسی به سنت فلسفی سیاسی یونان و ماثر فلسفه سیاسی غرب با آن همه سابقه، چرا باید برویم سراغ علی (علیه السلام) و حکمت سیاسی را از او بجوییم ؟!
صرفاً چون علی (علیه السلام) یکی از رهبران بزرگ اسلام است ویا چون ما مسلمان هستیم و میخواهیم بدانیم اماممان چه میگوید ؟!
🔸سپس خودشان جواب می دهند که:
مامیرویم سراغ امام علی چون «واقعیت» نزد اوست! چون او «واقعیت» را دارد!
و دیگران نهایتاً بخشی از واقعیت نزدشان باشد!
🔻 حقیقت این است که فکر آدمی تحت تأثیر عوامل و متغیرات مختلف دائما در معرض دوری از «واقعیت» است!
(چه بسا اصلا به اسم «واقع نگری» هم از واقعیت دور باشد و خودش هم نفهمد!)
سوگیریها و تعلقات، هواها و نفسانیات، ماده اندیشی ها و تمنیات و گاه حتی اتکاء افراطی به قواعد طبیعی و عقلایی!! همگی استقلال فکری و واقع نگری انسان را مورد تهدید قرار میدهد!
در چنین شرایطی چه بسا گمان شود یک شخصیت قدسی و الهی مثل:
«علی بن ابی طالب» بخاطر آن وجه غیبی و لدنّی دارد اتفاقا از واقعیات دنیا به دور و بیگانه است و با عالم بالا بیشتر آگاه است تا عالم دنی دنیا!
اما نه!
اتفاقا اگر کسی فکر مستقل میخواهد باید قبلش روح مستحکمی داشتهباشد روح عزت داشته باشد، فکر هم واقعی میشود! متاثر واقع نمیشود!
و اینجاست که اتفاقا نقطه قوت علی بن ابی طالب است!
✍️روح الله شمسی کوشکی
📚|مدرسـهی علـوم انسـانی فکـرت|
@fekrat_sch
@fekrat_sch