eitaa logo
فکر پرواز | عیسوند
181 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
112 فایل
🕊خلوتی برای فکر و پرواز... 🌐ارتباط با من: @y_eisvand
مشاهده در ایتا
دانلود
نامه آیت الله العظمی سبحانی به رئیس مجلس شورای اسلامی بسم الله الرحمن الرحیم حضور محترم جناب آقای دکتر قالیباف - دام مجده ریاست محترم مجلس شورای اسلامی با اهداء سلام و عرض تسلیت بمناسبت ایام اربعین سالار شهیدان علیه السلام تصدیع میدهد؛ در خبرها آمده است «تعطیلی شنبه مجدداً در مجلس بررسی می‌شود»! علت بازگشت به مجلس چنین بیان شده تعطیلی شنبه به نفع کشور و اقتصاد می‌باشد و این کار بر اساس تعطیلات جهانی است تا در مراودات جهانی و اقتصادی دچار مشکل نشویم نظر جنابعالی و همه نمایندگان مجلس را به امور ذیل جلب می‌کنم 1-آیا مصوبه‌ای که از طرف شورای نگهبان مردود شمرده شده و نهادنظارت بر مصوبات مجلس نیز آنرا مغایر با مصالح دانسته است و جمعی از مراجع نیز آن را نپذیرفته اند چگونه این طرح بار دیگر به مجلس برمی‌گردد. 2-در متن خبر تعطیلی روز شنبه چنین توجیه شده است: تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد کشور، است. این استدلال عجیب است تعطیلی شنبه، یعنی تعطیلی کلیه دستگاه‌های مولد. آیا چنین کاری به نفع اقتصاد کشور است؟! 3-جمعی که با خارج ارتباط دارند از ۵ درصد از جمعیت کشور فزون تر نیست، چگونه یک اکثریت فدای اقلیت شود. 4-چگونه می توان فرهنگ ملی و دینی را که سابقه هزارو چهارصد سال و اندی دارد، با یک قیام و قعود به هم زد؛ 5- محور تنها مسائل اقتصادی نیست. تعطیلی روز شنبه، تعطیلی مراکز تحصیلی، دانشگاهها و مدارس و حوزه‌ها و مراکز پژوهشی را در پی دارد آیا این به نفع کشور است. 6-از همه گذشته تعطیلی شنبه بر خلاف قانون اساسی است که می‌گوید تعطیلی هفته روز جمعه است و این عبارت مفید حصر است. چنانکه دو اصلی که که در کنار آن آمده است نیز مفید حصر است: "زبان فارسی" که زبان رسمی کشور است (اصل 15) . آیا می‌توان عبری را هم به رسمیت شناخت؟! پرچم کشور اسلامی از سه رنگ تشکیل شده(اصل 18) آیا می‌توان رنگ چهارمی به آن افزود. اینجانب از حضرتعالی و سایر نمایندگان تقاضا می‌کنم اجازه ندهید چنین طرحی بار دیگر وارد کمیسیون‌های مجلس شود امروز کشور مشکلات فراوانی دارد و نباید وقت مجلس را با امثال این مسائل تلف کرد. قم – جعفر سبحانی 5 شهریور 1403 🆔@e_sobhani
🎙حجت‌الاسلام و المسلمین استاد الهی: ✨ راه و روش من بايد به گونه‌ای باشد که امام‌ زمان علیه السلام اراده‌ی خود را از من مخفی نکند و به من بفهماند که من اين را از تو می‌خواهم. ✨ اگر بفهمی که بايد نهی از منکر کنی، ولي اين کار را انجام ندهی، حضرت ديگر چيزی به تو نخواهد گفت. اگر توجهی به اراده‌ی امام نکردی، حضرت ميیفرمايد: ما يک مرتبه به او تذکر داديم که بايد نهی از منکر کند، ولی توجهی به اراده‌ی ما نکرد! معلوم مي‌شود که وجود او، ظرفِ اطاعتِ ما نيست، بلکه ظرف اطاعت هوس است. ✨ حضرت مي‌فرمايد: در يک موقعيت به او گفتيم: سکوت کن و چيزی نگو، ولی او سکوت نکرد و سِرّ ما را بيان کرد و لذا از ظرف اطاعت ما خارج شد و به درد ما نمی‌خورد. او فهميد که بايد به پدر خود احترام کند و ما هم همين را از او می‌خواهيم، ولي از اراده‌ی ما اطاعت نکرد. چنين شخصی به کار ما نمی‌آيد و بايد برود. ✨ انتظار شما از دست‌تان اين است که هر چه شما فکر کرديد را انجام دهد و اگر اراده کرديد که کليد را به سمت راست بچرخاند، همين کار را بکند، نه اين‌که بر خلاف اراده‌ی شما عمل بکند. حال اگر يک دست چندين مرتبه اشتباه کند، آيا باز هم می‌شود به آن اعتماد کرد؟! خدا و پيغمبر هم از شما چنين انتظاری دارند که در ظرف اطاعت آنها باشيد. ✨ اگر مغز شما به دست‌تان دستوری بدهد، ولي دست اطاعت نکند، شما چنين دستی را نمي‌پذيريد. خدا هم وقتي به يک نفر دستوری مي‌دهد و او اطاعت نمي‌کند، خدا هم او را نمی‌پذيرد. ✨ دستورات خدا به عناوين مختلف، برای ثابت کردن اطاعت شماست. خدا مي‌گويد: وقتی وضو می‌گيری، آب را از اينجا بريز، ولی تو می‌گويی که من می‌خواهم از کمی بالاتر آب را بريزم! اين کار به دستور خدا نيست، بلکه به دستور خودِ توست. خدا می‌خواهد به تو ثابت کند که مطيع او هستی يا نيستی. شما با اين وضو می‌فهميد که مطيع خدا هستيد يا نيستيد. يا دستور می‌دهد: فلان ساعت از صبح بلند شو و نماز بخوان. شما می‌گويی: چه فرقی می‌کند که من دو ساعت ديگر نماز صبح را بخوانم؟! خدايا! مگر تو به من نمی‌گويی که نماز بخوانم؟ من هم نماز می‌خوانم، ولی دو ساعت بعد! يا مثلاً آيا می‌شود بگويی: خدايا! من در نماز به جای سوره‌ی حمد، سوره‌ی بقره را مي‌خوانم و از من حمد نخواه! آيا چنين چيزی مي‌شود؟! خدا عمداً حمد را در اين قسمت از نماز قرار داده است تا خودت را امتحان کنی و ببينی که حرف خدا را گوش مي‌کنی يا نه. ✨ تمام دستورات خدا همين‌طور است. رکوع و قيام و ... همه برای امتحان بندگی و اطاعت شماست. خدا در نمازجمعه دو قنوت قرار داده است و اگر اين‌طور نخوانی، ديگر نماز جمعه نخواهد بود. در همه جا شما را امتحان می‌کند و بعد هم راجع به پول می‌گويد: اگر پول شما زياد آمد، بايد خمس آن را بدهی. بعضيیها وقتي به اين دستور مي‌رسند، می‌گويند: خدايا! تا به حال هر چه گفتی، درست است، ولی اين دستور را برای ما در نظر نگير! يا وقتي به روزه‌ی ماه رمضان می‌رسد، مي‌گويد: خدايا! مرا از روزه گرفتن معاف کن! قرار ما در اين دنيا بر اين است که  مطيع خدا بشويم، ولي با اين روش نمي‌شود بندگي خدا را کرد. https://eitaa.com/fekre_parvaz
🔰هرکس قادر بر زیارت نیست... ◾️امام صادق عليه السلام فرمودند: ▪️مَن لَم يَقدِرْ على زِيارَتِنا فَلْيَزُرْ صالِحِي مَوالِينا ، يُكتَبْ لَهُ ثَوابُ زِيارَتِنا. ▪️هر كه قادر به زيارت ما نيست، دوستان صالح ما را زيارت كند، كه ثواب زيارت ما برايش نوشته مى شود. 📚 بحار الأنوار ج۷۱ ص۳۵۳ https://eitaa.com/fekre_parvaz
أفعالی به نام مباحات نداريم! 🔸سید بن طاووس در فتح‌الأبواب گويد: آنچه كه شيوخ معتزله و كساني كه بدنبال آنها قائل شده‌اند كه بعضي از أفعال مكلّفين مباح است و براي آنها ادبي از ناحيۀ خدا و رسول وارد نشده است، كلامي غيرصحيح مي‌باشد. 🔻سپس دو جواب اجمالي و يك جواب تفصيلي ذكر كرده‌اند كه ما در اينجا چكيدۀ آنها را ذكر مي‌كنيم: 1️⃣هر انساني در درون خود اين را مي‌يابد كه هر بنده‌اي تا زماني كه مولايش او را مي‌بيند خود را در مقام ادب بندگي قرار مي‌دهد به خلاف وقتي كه مولا بنده را نمي‌بيند، و چون خداوند در تمام حالات، عالم و ناظر بر ماست پس بايد در تمام حركات و سكنات خود در مقام ادب بندگي باشيم. +++++ 2️⃣هرچه كه مباح ناميده مي‌شود ملك خداوند است كه با احسان خود در اختيار انسانها قرار داده و استمرار بخشيده و چگونه مي‌شود كه از ناحيۀ او نعمت و احسان، مستمراً جاري شود امّا از ناحيۀ بنده، ادب اعتراف به اين احسانها و شكر آنها مستمراً نباشد؟ به اين نكته در اخبار مرويّه از اميرالمؤمنين و صادقَين و امام سجاد عليهم‌السلام اشاره شده است. +++++ 3️⃣در جواب تفصيلي آورده‌اند كه من تمام مواردي كه جزء اعمال مباح شمرده‌اند، از قبيل خوردن و آشاميدن، لباس پوشيدن، خوابيدن، راه رفتن، سوار شدن، نشستن، تجارت، سفر و ازدواج را بررسي كرده‌ام و ديدم براي تمام اين موارد، عقل يا كتاب و سنّت آداب ذكر كرده‌اند و هيچ يك از آنها را خالي از ادب يا اِستحباب يا كراهت يا تحريم و يا تحليل از ناحيۀ سلطانِ عالَم نيافتم و فقط و فقط مباحاتِ خالي از آداب را مُختصّ غيرمكلَّفين و حيوانات و جنبندگان يافتم،سپس مي‌گويد: تو از من تقليد نكن، بلكه خود در آنچه گفتم نگاه كن، چرا كه مطلبي است حقّ و بدون شك . نگاه نكن به زيادي قائلين به مباحات، چرا كه تو در مثل اين اُمور مكلّف به تقليد نيستي بلكه مكلَّفي به آنچه كه عقلت بدان حكم كند. 🔰و در كتاب سعدالسّعود گويد: من در چند موضِع از تصانيفم بيان كرده‌ام كه اين قسم (مباح) را كه بسياري از مسلمين ذكر كرده‌اند، براي مكلَّفِ عاقل نيافته‌ام... بنده‌اي كه دائماً در پيش روي مولايش مي‌باشد محتاج به آداب مي‌باشد و چگونه معني دارد فرار از كسي كه مطّلع بر اسرار بندگان مي‌باشد و با اين حال چگونه بنده مانند درازگوشي باشد كه بدون لحاظ آداب عبوديّت، اعمال خود را انجام مي‌دهد؟! 📚فتح‌الابواب، ص۱۶۷ تا ص۱۷۳؛ سعدالسعود، ص۱۵۰. @rahjoo_213
هدایت شده از KHAMENEI.IR
26.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 فیلم کامل | بیانات رهبر انقلاب در پایان مراسم عزاداری هیئت‌های دانشجویی در حسینیه امام خمینی(ره). ۱۴۰۳/۶/۴ 💻 Farsi.khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 توصیه رهبر انقلاب به جوانان در زمینه برنامه‌ریزی برای فرصت طولانی زندگی: 👈 برنامه‌ریزی درست احتیاج به فکر و فکر درست احتیاج به آشنایی با قرآن دارد ✏️ رهبر انقلاب: جوانی‌تان را قدر بدانید؛ میدان وسیعی در مقابل شما است. ان‌شاءالله شصت سال دیگر، هفتاد سال دیگر شما در این دنیا حضور خواهید داشت و کار خواهید داشت؛ از این فرصت استفاده کنید؛ برای این فرصت طولانی برنامه‌ریزی کنید؛ برای اینکه برنامه‌ریزی‌تان درست از آب دربیاید فکر کنید؛ برای اینکه درست بتوانید فکر کنید با قرآن آشنا بشوید، قرآن را بخوانید، تأمّل کنید، از کسانی که پیش از شما و بیش از شما تأمّل کردند یاد بگیرید. یاد گرفتن ننگ نیست، افتخار است؛ همیشه باید یاد بگیریم، تا آخر عمر باید یاد بگیریم. 🔹️بخشی از بیانات رهبر انقلاب در پایان مراسم عزاداری اربعین حسینی. ۱۴۰۳/۶/۴ 🔸متن کامل بیانات: khl.ink/f/57406
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 توصیه رهبر انقلاب به جوانان: 👈 پول و مقام حقیرتر از آن هستند که هدف زندگی قرار بگیرند ✏️ رهبر انقلاب: «حَربٌ‌ لِمَن‌ حارَبَکُم» نباید فراموش بشود. «حَربٌ‌ لِمَن‌ حارَبَکُم» همیشه به معنای تفنگ به دست گرفتن نیست؛ به معنای درست اندیشیدن، درست سخن گفتن، درست شناسایی کردن، دقیق به هدف زدن است؛ «حَربٌ‌ لِمَن حارَبَکُم» این‌جوری است. ✏️ بدانید وظیفه چیست، بشناسید راهی را که باید بپیمایید. اگر این‌جور فکر کردیم، این‌جور شناسایی کردیم، این‌جور همّت کردیم، زندگی معنا پیدا میکند، زندگی هدف پیدا میکند. پول لایق این نیست که هدف زندگی باشد؛ مقام و قدرت و موقعیّتهای اجتماعی حقیرتر از آن هستند که هدف زندگی انسان قرار بگیرند. ✏️ هدف زندگی بندگی است، رسیدن به خدا است. راهش هم فقط همین است: سِلمٌ لِمَن سالَمَکُم وَ حَربٌ‌ لِمَن حارَبَکُم. 🔹️بخشی از بیانات رهبر انقلاب در پایان مراسم عزاداری اربعین حسینی. ۱۴۰۳/۶/۴ 🔸متن کامل بیانات: khl.ink/f/57406
هدایت شده از KHAMENEI.IR
11.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 رهبر انقلاب در نخستین دیدار دولت چهاردهم: آقای رئیس جمهور برای انتخاب وزیران با من مشورت کردند. برخی را تایید و برخی را هم تاکید کردم. تعداد زیادی را هم نمی‌شناختم و نظری نداشتم. ۱۴۰۳/۶/۶ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 توصیه رهبر انقلاب به جوانان: 👈 استفاده از فرصت انقلاب موجب فلاح و استفاده نکردن از آن موجب خسران است ✏️ رهبر انقلاب: عزیزان من، جوانهای من! شماها آن روزگار را ندیدید؛ خوشحال باشید که ندیدید. ما دیدیم آن روزگار را؛ روزگار بدی بود، روزگار سختی بود، روزگار سیاهی بود، روزگار یأس بود. انقلاب ورق را برگرداند، انقلاب راه را باز کرد، انقلاب به ما فرصت داد. ✏️ میتوانیم از این فرصت استفاده کنیم؛ شما میتوانید از این فرصت استفاده کنید. میشود هم استفاده نکرد؛ اگر استفاده نکردیم، خسران است؛ اگر استفاده کردیم، فلاح است: قَد اَفلَحَ‌ المُؤمِنون‌. ان‌شاءالله که موفّق و مؤیّد باشید. 🔹️بخشی از بیانات رهبر انقلاب در پایان مراسم عزاداری اربعین حسینی. ۱۴۰۳/۶/۴ 🔸متن کامل بیانات: khl.ink/f/57406
☘چه کسی بار گناه مرا به دوش می کشد؟! سوره فاطر | ۱۸ https://eitaa.com/fekre_parvaz
🔰 کسی که در امور ما و علوم ما شک دارد مثل کسی است که حق ما را مسخره می کند... 💠 اميرالمومنين عليه السلام به سلمان فرمودند: 🔹يا سلمان؛ الويل كلّ الويل لمن لايعرفنا حقّ معرفتنا وأنكر فضلنا. 🔸اى سلمان ؛ بدا بحال كسى كه ما را آن طورى كه سزاوار آن هستيم نشناسد و فضل و برترى ما را انكار كند. 🔸اى سلمان ؛ كداميك از اين دو بزرگوار افضل هستند، محمد صلى الله عليه وآله وسلم يا سليمان بن داود ؟ 🔸سلمان عرض کرد: بلكه محمّد صلى الله عليه وآله وسلم برتر و والاتر است. 🔸فرمود: اى سلمان ؛ آصف بن برخيا توانست تخت بلقيس را از فارس به مملكت سبأ در يك چشم بهم زدن منتقل كند و علمى از كتاب نزد او بود، و آيا من چندين برابر او قدرت ندارم كه نزدم هزار كتاب است؟! 🔸خداوند بر شيث فرزند آدم عليه السلام پنجاه صحيفه و بر ادريس عليه السلام سى صحيفه و بر ابراهيم خليل عليه السلام بيست صحيفه، و تورات، انجيل، زبور و فرقان نازل نموده است. 🔹گفتم: اى سرور من ؛ همين طور است كه فرموديد. 🔸امام عليه السلام فرمود: 🔹يا سلمان؛ إنّ الشاک في اُمورنا و علومنا كالمستهزئ في معرفتنا و حقوقنا، وقد فرض اللَّه ولايتنا في كتابه في غير موضع وبيّن ما أوجب العمل به وهو مكشوف. 🔹اى سلمان ؛ كسى كه در شؤون ما و علوم ما شكّ كند مثل كسى است كه معرفت ما و حقوق ما را مسخره كرده در حالى كه خداوند ولايت ما را در كتابش در چند جا واجب كرده و آنچه را كه عمل كردن به آن واجب است بيان نموده و آن روشن و واضح است. 📚 ارشاد القلوب: ج ۲ ، ص ۴۱۶ https://eitaa.com/fekre_parvaz