💠روز #قدس، روز اسلام است
روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به #ابر_قدرتها فهماند که دیگر آنها نمی توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند.
#خمینی_کبیر رضوان الله علیه
#صحیفه_نور
📚صحیفه نور، جلد ٨ ، صفحه ٢٣۴
👈بیانات به مناسبت روز قدس
📆مورخ : ١٣۵٨/٠۵/٢۵
@fekre_parvaz
🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
💠 در آخرین ساعات ضیافت الهی از میزبان با کرامت چه مسئلت نماییم ؟
🔶 عارف بالله حضرت حاج #سید_هاشم_حداد قدس الله سره :
«از خدا بخواهید بهتون #عشق بدهد ، عشق خوب چیزی است.....»
#عشق
#ماه_رمضان
#وداع
@fekre_parvaz
🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
🤝به خدا قول بده...
🌹حضرت آیتالله محمد علی #جاودان حفظه الله تعالی
#خدا
#قول
#گناه
@fekre_parvaz
🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
18.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽️ حجتالاسلام #عیسوند
🌷سلسله مباحث « #راهی_برای_تغییر»
🌖رمضان ۱۴۴۱ه.
📚 جلسه سوم: «رمضانِ خداخواهی»
#رمضان
#خدا_خواهی
#خدای_معشوق
#لقاء_الله
@fekre_parvaz
🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
PTT-20200523-WA0026.opus
زمان:
حجم:
111.2K
✅ #احکام ۱۲
📚 اگه شب عید فطر میهمان اومد چی؟!
🎙یونس عیسوند
#فطریه
#میهمان
#واجب
@fekr_parvaz
🌴📚🌴📚🌴📚🌴
🎂عیدِ شیرینِ همیشگی....!!!
🌹حضرت آیتالله محمد علی #جاودان حفظه الله تعالی
#عید_طهارت
#شرینی_همیشگی
#ترک_گناه
#عید_عمل
@fekre_parvaz
🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
🌹نفوذ حكم حاكم و لزوم اطاعت علماء و مردم از او...!!!
#قسمت_اول
امّا راجع به حكومت اسلام ، گفتيم كه : حاكم اسلام واحد است و نمىشود در سيطرۀ اسلام دو تا حاكم باشد . وقتى يكى از مجتهدين حاكم شد حكمش بر تمام افراد مسلمان و حتّى بر مجتهدين ديگر و حتى بر افرادى كه از حاكم أعلماند نافذ است . خداوند به جهت حفظ مصالح نظام حكم او را حجّيّت داده است حالا بايد ديد وظيفۀ مجتهدين ديگر چيست ؟
مجتهدين ديگر در عبادات و معاملات و حجّ و هر چيزى كه راجع به امور شخصى است نمىتوانند از آن حاكم تقليد كنند ، زيرا اين امور تقليدى نيست ؛ و تقليد بر مجتهد حرام است ، امّا در امور ولائى كه راجع به حكومت است ، و شرع مقدّس اسلام اختيار آن را به دست حاكم داده است بر همه مجتهدين واجب است تابع باشند ، و هر چه او گفت عمل كنند . در امر جنگ در امر صلح ، در اخذ مالياتها ، در خراب كردن خيابانها ، در تركيب امور ادارات ، در قوانين راهنمائى ، در نماز عيد فطر و قربان ، و تعيين روز عيد فطر و روز عيد قربان ، و حكم بدخول شهر و رؤيت هلال و أمثال ذلك كه مسائل اجتماعى يكى دو تا نيست الى ما شاء الله بسيار است كه اينها بايد در جامعۀ اسلام يك حكم داشته باشد ، و هيچ كس حقّ خلاف ندارد ؛ مگر انسان علم به خلاف داشته باشد .
مثلاً اگر حاكم اسلام در شبى كه معلوم نيست شب آخر ماه رمضان است يا شب اوّل شوّال حكم كرد كه : فردا عيد است ، بر همه واجب است فردا را عيد بگيرند ؛ و روزه را بخورند . و ديگر نمىتوانند بگويند : عيد بر ما ثابت نيست ، چون استصحاب رمضان داريم ؛ و در روايات آمده است : صم للرّوية و أفطر للرّوية رسول خدا فرمود روزه بگيريد بديدن ماه و بخوريد بديدن ماه . نَه ، اين سخن صحيح نيست زيرا خود رسول الله فرمود حكم حاكم حجّت است . اين هم كلام رسول خدا است كه اگر آن دليل را با اين دليل ضميمه كنيم مىفهميم صم للرؤية و أفطر للرؤية آنجائى است كه حكم حاكم نباشد ؛ و امّا اگر حكم حاكم آمد بر آن دليل حكومت دارد .
حضرت علامه سید محمد حسین حسینی طهرانی رضوان الله علیه
وظیفه فرد مسلمان در احیای حکومت اسلام،ص۱۰۷
#وظیفه
#رهبری
#حکم_حکومتی
#حکومت_اسلام
#مجتهد
#عید_فطر
@fekre_parvaz
🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
🌷اطاعت تامّ و تمام از حاکم اسلامی در مسائل سیاسی و اجتماعی...!!!
#قسمت_دوم
مردم ايران هم كه با آية الله خمينى بيعت كردند براى حكومت ، و روز ١٢ فروردين كه همه جمع شدند و بيش از ٩٨ درصد رأى دادند ، بر انقراض سلطنت طاغوت و برقرارى حكومت اسلام ، اين پاى صندوق رفتن كه در واقع رفراندم عمومى براى همه افراد سرتاسر مملكت بود ، اين بيعت بود با حكومت ايشان ؛ و اگر ما بيعت را با حاكم لازم بدانيم كما اينكه همينطور هم هست ؛ و در حكومت بيعت لازم است ، مردم ايران با ايشان علاوه بر اجتهاد و مقامات علمى در آن روز بيعت كردند ؛ و از آن روز ايشان حاكم شرع شدند.
بنابراين از آن ببعد مجتهدين ديگر از نقطه نظر مدارك شرعى نمىتوانند با ايشان در امور حكومتى مخالفت كنند ؛ گرچه آراءشان در مسائل شرعى ، و فهم از آيات قرآن و اخبار و أمثال آن محترم است ؛ امّا در مسائل سياسى و اجتماعى و آن مسائلى كه راجع به حكومت اسلام است ، و حكومت را حكومت واحد مىكند ، بايد تابع حاكم باشند ؛ و ديگر اظهار آراء و نظريّه هايى كه نسبت به اين حكومت تزلزلى مىآورد و شكستى وارد مىكند ، دربارۀ مستحقين از فقرا و مستمندان از طبقات مختلف مردم است و جزء صدقات محسوب است اين چه مربوط است به مصارف و مخارج دولت از حقوق كارمندان و غيره در زمان رسول الله و بعد از رسول الله نيز اين مصارف را از خمس و زكوة نمىكردند اين مصارف را از خراج تأمين مىنمودند .
ما نمىتوانيم بگوئيم : آية الله خمينى آن بالا در جماران نشسته ، و براى ما رأى مىدهد ؛ يا اينكه مردم بيچاره شدهاند ، بدبخت شدهاند و نظير اين هذياناتى كه شنيدهايد . اگر انسان بداند او در چه موقعيّتى است ، در چه خصوصيّتى است ؟ چه عمرى را طىّ كرده است . و بر چه اساس و در چه وضعيّتى طى كرده است ؟ و الآن با چه مشكلاتى درگير است بدون شكّ براى او از خداوند تأييد و تسديد و طول عمر و رحمت مىطلبد . بايد انسان بچّههاى خودش را براى اين راه فدا كند ، تا از آن فساد عظيم جلوگيرى شود ، آن فسادى كه مثل سيل آمده ، و خانه را دارد از بين مىبرد . حالا ما فكر طاقشال خودمان هستيم كه چرا طاقشالمان از بين مىرود ، سيل كه بيايد هم طاقشال را مىبرد، هم كلاه و دستار را، و هم سر و دست و پا و انسان و صاحب دستار را و زن و بچّه و ساختمان و مزرعه و تجارتخانه را ؛ همه را مىبرد . آيا سزاوار نيست انسان براى نگهدارى از سيل خانمان برانداز طاقشال خود را بردارد و در شكاف و رخنۀ آب بگذارد كه آب نيايد و پى را نگيرد و ساختمان بر سر انسان خراب نشود ؟
لذا هر كس از من سؤال مىكرد ، مىگفتم : حكم اسلام لازم الإجراء است ، و الآن آية الله خمينى حاكم اسلاماند ، و اوامر ايشان بر همه مطاع است . مالياتها بايد داده شود . براى ما كه برگۀ آب و برق و تلفن مىآوردند مىگفتم : زودتر پول آن را بدهيد كه شايد دولت به اين پول احتياج داشته باشد ، يك قدرى زودتر در صندوقش ريخته شود .
وقتى دولت مىگويد : مثلاً اجناس در بازار آزاد نبايد خريد و فروش بشود، ديگر انسان جايز نيست خريد و فروش آزاد بكند ، نمىتواند بكند . چرا؟ چون دولت گفته است و دولت را هم حاكم معيّن كرده است و حاكم مىگويد : اين كار را نكنيد . رسول خدا صلّى الله عليه و آله و سلّم وقتى حاكمى را براى جائى مىفرستادند ، اوامر او واجب الإطاعه بود ، همه اطاعت مىكردند ، هر چه مىگفت بايد مردم بپذيرند ، چون حاكم از طرف رسول خدا است . در روايات داريم كه فقهاء امّت من و رُوات احاديث ما حجّت خدا هستند از طرف ما بر شما ، و ما حجّتيم بر آنها از طرف خدا ، كسى كه ردّ كند آنها را ، ردّ ما كرده است، و كسيكه ردّ ما كند ردّ خدا كرده است و كسى كه ردّ خدا كند در حكم شرك بالله است .
انسان بايد تمام اين مسائل را مو به مو عمل كند ، تا با هواى نفس خداى ناكرده آميخته نشود ؛ من و توئى پيش نيايد . اگر رياست بدست تو نيفتاد و بدست او افتاد ، خوش به حالت كه بدست تو نيفتاد اگر بدست تو افتاده بود چطور مىشد ؟ خدا را شكر كن حالا كه او مسؤوليّت را پذيرفته است و بار را تحمّل كرده است تو هم اگر در اخلاص و نيّت خود صاف و صادق باشى چه فرقى مىكند ، كار بنام تو باشد يا به نام او ، مسلمين داراى عزّت و سعادت بشوند ، از زير پرچم كفر بيرون بيايند ، پرچم اسرائيلى بر سرشان نباشد ، پرچم آمريكائى نباشد پرچم روسيهاى نباشد ، عمدۀ مطلب اين است .
حضرت علامه سید محمد حسین حسینی طهرانی رضوان الله علیه
وظیفه فرد مسلمان در احیای حكومت اسلام، ص ۱۰۸
#حاکم_اسلام
#حکومت_اسلام
#اطاعت
#سیاسی_اجتماعی
@fekre_parvaz
🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
☘راهي براي #ازدواج_هاي_رومينايي...؟!
👈نگاه شرعي:
۱- دين اسلام در ازدواج قائل به #استقلال نظر جوانان است فلذا صحت عقد منوط به رضايت زن و مرد است و در غير اين صورت باطل.
۲- استيذان از پدر به عنوان #ولي در ازدواج دختران باكره و دختران غير رشيده امري لازم است و گرنه طبق نظر برخي از فقهاء عقد باطل است.
۳- ازدواج پسر با دختري كه شرعا و عرفا #كفو و همتاي يكديگرند و ازدواج به مثبت آنهاست، بدون اذن پدر جايز است.
۴- اگر پدر با اصل ازدواج موافق است، ولى نسبت به خصوصيات آن (مانند مقدار مهر و تعيين زمان عقد و عروسى و…) مخالف مى باشد؛ در اين صورت اجازه او لازم نيست و عقد صحيح است.
۵- رعايت كردن #حرمت_پدر_و_مادر از مهمترين دستورهاى دينى و جلب رضايت آنها از اشرف طاعات وعبادات است ولو آنها كافر باشند.
۶- #عاقّ_والدين شدن و آزرده خاطر ساختن آنها از جمله #گناهان_كبيره است.
۷- اذن و اجازه والدين در انجام #واجبات شرط نيست اما در امور مستحبي و مباح لازم است.
۸- اطاعت از فرامين پدر و مادر واجب است مگر در جايي كه #مخالف_فرمان_خدا يا #مصلحت_واقعي فرزند و موجب ضرر فوق العاده دینی یا دنیوی گردد.
👈نگاه قانوني:
ذيل ماده 1043 قانون مدني: هرگاه پدر یا جد پدری بدون علت موجه از دادن اجازه مضایقه کند, اجازه او ساقط و در این صورت دختر می تواند با معرفی کامل مردی که می خواهد با او ازدواج نمایدو شرایط نکاح و مهری که بین آنها قرار داده شده است, پس از اخذ اجازه از #دادگاه_مدنی خاص به دفتر ازدواج مراجعه و نسبت به ثبت ازدواج اقدام نماید.
👈نگاه آماري:
۱- با توجه به شان و منزلتی که پدر و مادر در زندگی انسان دارند، شرط اصلی در هنگام ازدواج، رضایت داشتن آنهاست. والدین در زندگی فرزندان نقش معنوی و پررنگی دارند و زن و شوهری که دعای پدر و مادر پشت سرشان نباشد، خود را از #نعمت بزرگی محروم کردهاند.
۲- مطالعهای بر روی ۵۱۷۴ نفر از نامزدها نشان داد، هنگامی که هر دو والدین دربارهی ازدواج فرزندانشان مخالفند، نزدیک به ۸۸ درصد از زوجها سطح پایینی از #رضایت_زناشویی را نشان دادند.
۳- اما اگر فقط یکی از والدین، در بارهی آیندهی ازدواج نظر منفی داشتند، تقریباً ۷۳ درصد از زوجها سطح پایینی از رضایت را در ارتباطشان نشان دادند.
۴- از طرف دیگر هنگامی که هر دو والدین دربارهی ازدواج نظر مثبتی داشتند، تقریباً ۸۵ درصد زوجها سطح بالایی از رضایت را در ارتباطات خود نشان دادند.
👈نگاه اخلاقی - مشاوره اي:
🔅گام اول: پيشگيري كردن از مخالفت خانواده با #اطلاع_رساني به موقع از قصد ازدواج
🔅گام دوم: طرح #گفتگوهاي_صميمانه و پرسش از دليل مخالفت والدين با ازدواج و اقناع سازي يكديگر
🔅گام سوم: واسطه قرار دادن #ريش_سفيدان_و_بزرگان بي طرف از اقوام و آشنايان
🔅گام چهارم: مراجعه به #مشاوران آگاه و متخصص در امر ازدواج
🔅گام پنجم: گاهي تنها واگذاري مساله به #مرور_زمان و گذشتن ايامي چند، حلال مشكلات است. اگر هم حل نشد لااقل با تلاشي كه كرده ايد، احساس گناه نداريد.
🔅گام ششم: وقتي منتظريد زمان، مشكل رضايت والدين را حل نمايد، بيكار ننشينيد بلكه از ديگر موانع و #مشكلات_ازدواج بكاهيد مانند: سربازي، پيگيري شغل و درآمد، يادگيري مهارت هاي لازم، تهيه جهيزيه و ...
🔅گام هفتم: براي جلب رضايت والدين و برگرداندن تصميم و نرم نمودن قلب آنها، دست به دامن خدا شويد كه او #مقلب_القلوب است؛ پس از دعا كردن و طلب خير نمودن براي پدر و مادر در خلوت ها غفلت نكنيد كه #اكسير_گشايش امور است.
🔅گام هشتم: قبل از هر گونه اقدام، مشكلات احتمالي #ازدواج_منطقي خود را با مخالفت پدر و مادر به خوبي رصد كنيد و توانايي تحمل خود را اندازه بگيريد چرا كه احياناً از #حمايت هاي_عاطفي_و_اقتصادي آنها محروم مي شويد.
🔅گام نهم: امام حسين عليه السلام فرمودند: «کسی که بخواهد از راه #گناه (مانند روابط پنهاني، فرار، بي حرمتي، جنايت و ...) به مقصدی برسد، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه می ترسد گرفتار می شود!»؛ #تقوا تنها مسيري است كه بن بست ندارد.
🔅گام دهم: در تمامي اين مراحل از #توسل به ائمه هدي عليهم السلام به ويژه #امام_زمان_مهربانمان غفلت نكنيد كه آنها ابتدا و انتها و معدن خير و خوبي و صلاح اند.
✍ یونس #عیسوند
#رومینا
#ازدواج
#والدین
#راهکار
@fekre_parvaz
🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
⚔ #داس را چه كساني به دست #بابا دادند؟!
۱- تلویزیون و رسانه های جمعی دیگر دائماً دارند به #روابط_آزادانه، تنوع طلبی بی حد و حصر، #زندگی_های_مستقل_زنانه_و_مردانه، شکل گیری #طلاق های غیر ضروری و ساختن كاخ #آرزو_هاي_متجملانه دامن می زنند و جوانان را تحت فشار #هیجانات_جنسی قرار میدهند.
۲- خواب گران #مسئولین در تسهیل امر #ازدواج و عدم هر گونه اقدام جدی و جهادی در اين راستا
۳- #فضای_غيراخلاقي_جامعه پُر از انگ زدن و کشف عیوب و سوء استفاده ها و برداشت های شخصی و منفعت طلبانه از آبروهای در خطر افتاده و خطاهای ناخواسته برای گرمی بازار شهرت طلبی و فالور بازي خود
۴- از بین رفتن #حرمت_بزرگان_و_ریش_سفیدان فامیل که سابقاً به عنوان مشاوران خانواده و پناهگاه جوانان در حل معضلات خانوادگی ایفای نقش می نمودند.
۵- عدم آشنایی جوانان با #قوانین رسمی در استیفای حق خود و البته طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده های خانوادگی و تبدیل شدن آن به نوش دارو بعد از مرگ سهراب(مثلا دختر و پسر می توانند با مراجعه به دستگاه قضا و احراز #صلاحیت ازدواجشان بدون رضایت پدر ازدواج نمایند)
همه و همه در شکل گیری چنین حوادث تلخ و ناگواری دخیل اند.....
گویا قربانی شدن #رومینا یکی از خروجی های دعوای #سنت و #مدرنیته است!
👈حاشيه: نگاههای #پسینی به قتل رومینا با پیگیری کلید واژه هایی چون: اذن پدر، قصاص پدر، غیرت بیجا، ازدواج اجباری، مرد سالاری، دختر معصوم، فرزندان فراري و سنت هاي بي اساس خانوادگي.... كه همه با رويكرد منفي و منفورِ برخاسته از دين ستيزي است غالبا برای حواس پرتی از نگاههای #پیشینی است، تا شاید با به مسلخ کشاندن #قاتلان_پیدا، از #جنایتکاران_پنهان صرف نظر گردد!!
✍یونس #عیسوند
#رومینا
#سنت
#مدرنیته
#ازدواج
@fekre_parvaz
🌹🦋🌹🦋🌹🦋🌹