eitaa logo
فقه و احکام
271 دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
4.3هزار ویدیو
104 فایل
©️ کپی ممنوع 🚫 👌 فقط فوروارد ✅
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیایید خیال کنیم که سالها گذشت... مرزای کم کم شکست... 🎥 تیزر فرهنگی «غیر عادی» 🎞 روایتگر داستانی خیالی از آینده‌ی ایرانِ بدون هنجارها ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔 فقط در پنج درصد از طلاق‌‌ها، راهکاری جز طلاق نیست! نود و پنج درصدشان چاره دارند. | منبع : جلسه ۱۷ از مبحث اینکه گناه نیست @ostad_shojae | montazer.ir ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
ریشه‌ی خیانت و بی‌وفایی.mp3
9.53M
❌ چی میشه آدما بعد از محبت‌ها و خیرات کثیری که از کسی دریافت می‌کنند جایی مغلوب شیطان میشن، و به بی‌وفایی و خیانت و از پشت شمشیر زدن مبتلا میشن؟ | منبع : جلسه ۲۵ از مبحث ارتباط موفق @ostad_shojae | montazer.ir ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
›››› نماز با بدن و لباس نجس ـــــــ ــ ـــ ـ ـــ ـــ ـــ ــ ـ ــ ــ ـــ ـ ـ >>> در مواردی می توان با لباس و بدن نجس نماز خواند : ۱- اگر بدن زخمی است در این صورت تا وقتی که زخم خوب نشده و شستن آن مشکل است می¬تواند با همان بدن نجس نماز بخواند. (۱) ۲- لباس یا بدن، خونی است ولی خون آن کمتر از یک بند انگشت است. البته این خون نجس است و فقط برای نماز اشکال ندارد. به شرط این که از خون های متعارف باشد نه خون حیض و نفاس و استحاضه و سگ و خوک، و نیز آب همراه آن نباشد (۲) ۳- آن جا که اصلا از نجس بودن بدن یا لباس خود مطلع نبوده و بعد از نماز فهمید (چه در مورد خون و چه غیر آن، چه به قدر بند انگشت و چه بیشتر از آن). به طور کلی : هر که بعد از نماز متوجه شود بدن یا لباسش نجس بوده نمازی که خوانده صحیح است، ولی برای نماز بعد باید بدن و لباس را آب بکشد. (۳) تذکر: اگر می¬دانست بدن یا لباسش نجس است و فراموش کرد و بعد از نماز یادش آمد، نمازش باطل است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱ - توضیح المسائل محشی ، ج۱ ، ص۴۷۰. ۲ - همان، ص ۴۷۳. ۳ - همان، ص ۴۴۸. ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
›››› لباس نجس ـــــــ ــ ـــ ـ ـــ ـــ ـــ ــ ـ ــ ــ ـــ ـ ـ >>> لباس نجس، دارای احکامی است : ۱- لباسی که نمی دانیم نجس شده یا نه بنا می گذاریم که پاک است و لازم نیست آن را آب بکشیم . (۱) ۲- لباسی که قبلا نجس شده و نمی دانیم آن را آب کشیده ایم یا نه، باید آن را آب بکشیم. (۲) ۳- اگر یکی از دو لباس نجس شده ولی نمی دانیم کدام یک نجس است، با هیچ کدام نمی شود نماز خواند و باید هر دو را آب بکشیم. (۳) ۴- اگر به یکی از دو لباسی که نمی دانیم کدام یک نجس است، دست خیس بزنیم بنا می گذاریم که دست پاک است؛ زیرا یقین نداریم دستمان به لباس نجس خورده ولی باید هر دو لباس را آب کشید. (۴) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱ - زیرا اصل بر طهارت است مگر خلاف آن ثابت شود. ۲ - زیرا در این گونه موارد بنا می گذاریم بر حالت سابق. ۳ - به علت وجود علم اجمالی. ۴ - زیرا مُلاقی با أحد اطراف علم اجمالی، محکوم به طهارت است. ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
›››› مستثنیات از قاعده طهارت ـــــــ ــ ـــ ـ ـــ ـــ ـــ ــ ـ ــ ــ ـــ ـ ـ >>> گرچه فقهاء فرموده اند وقتی نمی دانیم چیزی پاک است یا نجس، باید بنا بر پاک بودن بگذاریم ولی در چند مورد باید بنا را بر نجس بودن بگذاریم: ۱- وقتی که چیزی قبلاً نجس بوده مثلا فرشی که قبلا نجس بوده نمی دانیم آب کشیده ایم یا نه، باید بنا بگذاریم بر نجس بودن مگر این که مطمئن شویم قبلا آن را آب کشیده ایم. (۱) ۲- وقتی که یکی از دو چیز نجس شده، نمی توانیم بنا بگذاریم بر پاک بودن هیچ یک، بلکه باید هر دو را نجس بدانیم و هر دو را آب بکشیم. (۲) ۳- وقتی کسی که شیئی در اختیارش بوده بگوید نجس است و برای انسان اطمینان به گفته او حاصل شود باید بنا بر نجس بودن آن چیز بگذارد. (۳) ۴- وقتی که دو شخص عادل شهادت بر نجس بودن چیزی دهند، در این صورت هم بنا بر نجس بودن آن می گذاریم. (۴) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱ - به علت قاعده استصحاب. ۲ - توضیح المسائل مُحشی ، ج۱ ، ص۸۹. ۳ - همان، ص۸۵. ۴ - زیرا بیّنه حجت است. ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
›››› برخورد نجس و پاک ـــــــ ــ ـــ ـ ـــ ـــ ـــ ــ ـ ــ ــ ـــ ـ ـ >>> در مواردی برخورد دو چیز نجس و پاک با یکدیگر، سبب نجس شدن چیز پاک نمیشود: ۱- وقتی هر دو، خشک هستند سبب نمی شود که چیز پاک نجس شود. (۱) ۲- اگر فرشی نجس شده و نمی دانیم کدام قسمت آن نجس شده چنانچه پای خیس را روی یک قسمت آن بگذاریم سبب نمی شود که پا نجس شود ولی موقع شستشو باید تمام فرش را آب کشید. (۲) ۳- اگر شک کنیم چیز نجس و پاک به هم برخورد کردند یا نه، سبب نجس شدن چیز پاک نمی شود و همچنین است اگر شک کنیم یکی رطوبت سرایت کننده داشته یا نه . (۳) ۴- بُخاری که از روی چیز نجس یا متنجس بلند می شود به فتوای بسیاری از مراجع پاک است؛ البته این نکته مورد اتفاق همه فقها نیست و باید به رساله مراجع تقلید مراجعه شود. ــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱ - از مشهورات فقه است : کل یابس زکی . به عنوان نمونه ر.ک: تسهیل المسالک الی المدارک ، ص ۳. ۲ - به علت وجود علم اجمالی. ۳ - بخاطر قاعده کل شیئ لک طاهر حتی تعلم انه قذر .ر.ک: مدرک قبلی. ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
›››› اضطرار ـــــــ ــ ـــ ـ ـــ ـــ ـــ ــ ـ ــ ــ ـــ ـ ـ >>> در تکلیف اضطراری باید به قدر ضرورت اکتفا کرد. چند نمونه : ۱- کسی که می تواند بعضی از نماز را ایستاده بخواند باید به مقداری که می تواند نماز را ایستاده بخواند. ۲- در موارد ضرورت که نوشیدنی یا خوردنی حرام، جایز می شود (مثل این که شخص در حال تلف شدن است) باید به قدر ضرورت اکتفا نمود. ۳- کسی که مُحرم شده اگر فقط طواف را نمی تواند انجام دهد فقط باید برای طواف نایب بگیرد ولی سعی صفا و مروه و بقیه کار ها را خودش باید انجام دهد. ۴- معتکف باید در مسجد بماند و فقط به مقدار ضرورت می تواند از مسجد خارج شود. ۵- کسی که تیمم کرده تا وقتی دسترسی به آب ندارد یا آب برایش ضرر دارد می تواند با تیمم نماز بخواند؛ اما به مجرد این که ضرورت تمام شد باید با وضو نماز بخواند‌ ۶- چنانچه طبیب یا غیر طبیب اضطرار به لمس بدن نا محرم دارد فقط به مقدار اضطرار می تواند لمس نماید نه بیشتر از آن. نتیجه : هر گاه انسان ناچار به انجام تکلیف اضطراری شد، باید به قدر ضرورت اکتفا کند، نه بیشتر. (۱) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱ - مدرک تمام آنچه در بالا آوردیم این است که فقها می فرمایند : « الضرورات تتقدر بقدرها ». ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حجت‌الاسلام قنبریان: راه حل های کنونی، مشکل را حل نمی‌کند 🔹 امروز تمدنی رو به روی ما است که پیشران فرهنگی‌ آن، است. سنگر اول برداشتن حجاب است ولی به همین ختم نمی‌شود ... https://eitaa.com/feqh_ahkam/14516 ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیایید خیال کنیم که سالها گذشت... مرزای کم کم شکست... 🎥 تیزر فرهنگی «غیر عادی» 🎞 روایتگر داستانی خیالی از آینده‌ی ایرانِ بدون هنجارها ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تلاوت
📖 صفحه ۱۳۱ قرآن کریم 🌸 آیات ۲۸ تا ۳۵ سوره مبارکه انعام ➕ و https://eitaa.com/Nafaahat/7358 ╭══════════ 🥀✨ @Nafaahat ╰๛--- ‑ ‑ - -
هدایت شده از تلاوت
هدایت شده از تلاوت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تلاوت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ روزمان را با قرآن نورانی کنیم. 🤲 اللّٰهم عجّل لولیّک الفرج 🎥 ترتیل صفحه ۱۳۱ قرآن کریم ( آیات ۲۸ تا ۳۵ سوره مبارکه انعام)  ✨ (علیه آلاف‌‌ التحیة‌ و الثناء) می‌فرمایند: «لا تَطلُبُوا الهُدی فی غَیرِ القُرآنِ فَتَضِلّوا» هدایت را جز از قرآن مجویید که گمراه خواهید شد. (امالی صدوق /۴۳۸) 🎙 استاد: شهریار پرهیزگار ╭════════════ | ✨ @Nafaahat 🥀 ╰๛--- ‑ ‑ - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تلاوت
Quran-page-131.mp3
2.47M
📢 هر روز بخوانیم 📖 صفحه صد و سی و یک قرآن کریم 🎙 با صدای استاد ✏️ مهم حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه ای مدظله العالی: هر روز حتماً یک صفحه قرآن بخوانید. https://eitaa.com/Nafaahat/11285 ╭════════════ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat 🥀 ╰๛--- ‑ ‑ - - ‑ ‑