🔹 درگاه ارتباط با اساتید مدرسه مجازی فقه تربیتی موسسه اشراق و عرفان
🔸 حجت الاسلام دکتر موسوی:
@seyednaghimousavi
🔸حجت الاسلام دکتر احمد شهامت:
@ahmadshahamat
@ahmad_shahamat
🔸حجت الاسلام دکتر احمد امامی راد:
@dr_emamirad
@dr_emamyrad
🔸حجت الاسلام هادی عجمی:
@hadiajami
@feqahat
🔸حجت الاسلام علی حسین پناه:
@Ali_hpgh
🔸حجت الاسلام حسین مولودی:
@moludi135
🔸حجت الاسلام حسین محمودیان:
@hosein_mahmodian
🔸حجت الاسلام دکتر ابراهیمی:
@javad_ebrahimi56
🔸حجت الاسلام مهدی عزیزی:
@Shmazizi
هدایت شده از استاد علیرضا اعرافی
•┈┈••🇮🇷•🌹•🇮🇷••┈┈•
مؤسسه اشراق و عرفان
eshragh-erfan.com
@alireza_arafi
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
مدرسه مجازی فقه تربیتی
•┈┈••🇮🇷•🌹•🇮🇷••┈┈• مؤسسه اشراق و عرفان eshragh-erfan.com @alireza_arafi 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
هدایت شده از سیدنقی موسوی
دروس فقه تربیتی :حکمرانی تربیتی
سیدنقی موسوی
در ادامه سلسله دروس فقه تربیتی سالهای گذشته، توجه فقه تربیتی به حوزه سیاست گذاری و مدیریت تربیتی ضروری می نمایاند. مفروض این است که تجویزات و فتاوای تربیتی می تواند بستری برای "سیاست تربیتی" قرار گیرد. در این باره تعیین حقوق و تکالیف تربیتی بازیگران تربیتی و تسهیم اقتدار تربیتی آنان مهم است و لازم است بصورت اجتهادی حقوق و تکالیف تربیتی بازیگران/عوامل/مکلفان تربیت بررسی گردد (با استفراغ وُسع و الیاس بعد الفحص) و سپس نسبت تکالیف تربیتی هریک و فروعات مرتبط هرکدام تفریع و تبیین گردد.
ارتباط برخط به آدرس
https://room.gharar.ir/13c2d7f1-2524-4691-814f-95652e2a5e61
شرکت برای عموم طلاب آزاد می باشد
#دروس_فقه_تربیتی
#حکمرانی_تربیتی
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
هدایت شده از سیدنقی موسوی
فقه حکمرانی تربیتی. جلسه اول 020708.mp3
17.79M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403
8مهر 1402
🔸درس «فقه حکمرانی تربیتی»
جلسه یکم 👇🏾:
مقدمه 1: دورنمای بحث (مبانی تصوریه و تصدیقیه، پیشینه، امکان سنجی، مبادی و مسائل فقه حکمرانی تربیتی)
مقدمه 2: مفهوم شناسی فقه تربیتی
نکته 1 : معنای خاص فقه تربیتی، دراینجا مراد است (اشاره به مقاله فقه تربیتی در ترازو) فقه تربیتی به معنای خاص، ادبیات فقه تربیتی عام (التربیه السلامیه) را به پیش می برد و درضمن معنای محصلی ندارد. مسانخت این معنای خاص، با مضافه الیه (حکمرانی تربیتی)
نکته 2: تبار فقه تربیتی : گزارشی از تولید فقه تربیتی (نارسی ایده ها و فقه های نو و آسیب شناسی تولید فقه های نو و آسیبهای محتمل تولید زیرشاخه های فقه تربیتی و تحذیر نسبت به مُضاف و مُضاف الیه. مرزبانی فقاهت و روشمندی و مرزبانی موضوع-مضاف الیه-)
#دروس_فقه_تربیتی
#حکمرانی_تربیتی
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
هدایت شده از سیدنقی موسوی
فقه حکمرانی تربیتی. جلسه دوم 020708.mp3
18.95M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403
8مهر 1402
🔸درس «فقه حکمرانی تربیتی»
جلسه دوم 👇🏾:
ادامه نکته 2: لزوم اتخاذ عقلانیت حوزوی در تولید فقه های نو
مقدمه 3: فتوحات فقه تربیتی
قلمرو/سنگرها: سنگر1: تجمیع موضوعات تربیتی موجود در فقه؛ سنگر 2: تفقه در موضوعات کهن، سنگر 3: موضوعات نوین و مسائل مستحدثه ؛ سنگر 4: تفقه در سطح کلان و فرانهادی و حاکمیتی و تمدنی (مثل فقه المدرسه و فقه الحوکَمَه فی التربیه)
ضرورت توسعه قلمروهای تفقه تربیتی
مقدمه 4: آسیب شناسی برخی آثار و درس¬ها در زمینه فقه تربیتی
#دروس_فقه_تربیتی
#حکمرانی_تربیتی
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
هدایت شده از سیدنقی موسوی
فقه حکمرانی تربیتی. جلسه سوم 020709.mp3
18.45M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403
9 مهر 1402
🔸درس «فقه حکمرانی تربیتی»
جلسه سوم 👇🏾:
مقدمه 1: مفهوم شناسی حاکمیت (sovereignty)، حکومت (government)، دولت (State)، قدرت (power)
مقدمه 2: مفهوم شناسی حکمرانی (governance)
ریشه ها، روایت ها، مبانی فلسفی و تاریخی الگوهای حکمرانی هرمی، بازاری، شبکه ای
حکمرانی یعنی یک فرایند که از سیاست گذاری، شروع و به تنظیم گری و درنهایت به خدمات عمومی منجر می شود که در تلاش است تسهیل گرانه مشارکت عمومی ایجاد کند.
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
هدایت شده از سیدنقی موسوی
فقه حکمرانی تربیتی. جلسه چهارم 020709.mp3
20.91M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403
9 مهر 1402
🔸درس «فقه حکمرانی تربیتی»
جلسه چهارم 👇🏾:
مقدمه 2: مفهوم شناسی حکمرانی
مقدمه 3: مفهوم شناسی حکمرانی تربیتی (توضیح تسهیم اقتدار تربیتی، انواع اقتدار تربیتی)
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
هدایت شده از سیدنقی موسوی
فقه حکمرانی تربیتی - ج پنجم 020715.mp3
18.19M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403
15 مهر 1402
🔸درس «فقه حکمرانی تربیتی»
جلسه پنجم 👇🏾:
مرور تعاریف حکمرانی
توشه ها و برداشتهایی از تعاریف
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
هدایت شده از سیدنقی موسوی
فقه حکمرانی تربیتی - ج ششم 020715.mp3
21.68M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403
15 مهر 1402
🔸درس «فقه حکمرانی تربیتی»
جلسه ششم 👇🏾:
- ادامه تحلیل مفهوم حکمرانی
- الگوهای مدیریت : مدیریت دولتی سنتی، مدیریت دولتی نوین، حکمرانی
-استعمالات حکمرانی: 1. حکمرانی به مثابه حاکمیت نظم یافته، 2. به مثابه حکومت، 3. به مثابه حکمرانی خوب، 4. به مثابه فراتر از حکومت، 5. به مثابه نفی حکومت
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
هدایت شده از سیدنقی موسوی
فقه حکمرانی تربیتی - جلسه هفتم 020716.mp3
18.82M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403
16 مهر 1402
🔸درس «فقه حکمرانی تربیتی»
جلسه هفتم 👇🏾:
♦مقدمه 1: معنا و قلمرو و نسبت سنجی حکمرانی تربیتی
-نسبت حکمرانی تربیتی با رشته های مدیریت اموزشی/اموزشگاهی، برنامه ریزی آموزشی، برنامه ریزی درسی و نسبت با مقوله سیاست گذاری
-مدیریت اموزشی در سه سطح (صفی، ستادی ، نهادی) –
♦مقدمه 2: اشاره ای به اسناد بالادستی در این زمینه
-زیرنظام راهبری و مدیریت تربیتی ص 367 کتاب مبانی نظری تحول:
-برنامه زیرنظام راهبری و مدیریت نظام ت ت رسمی عمومی ج اا. مصوب شورایعالی آپ (24/7/96)
-چرخشهای تحولی در زیرنظام راهبری تربیتی و مدیریت: ((مبانی نظری تحول بینادین ص416)
-ضرورت توجه فقیه تربیت به اسناد بالادستی تربیتی
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
هدایت شده از سیدنقی موسوی
فقه حکمرانی تربیتی - جلسه هشتم 020716.mp3
20.05M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403
16 مهر 1402
🔸درس «فقه حکمرانی تربیتی»
جلسه هشتم 👇🏾:
🔻مقدمه 3: ظرفیت سنجی فقه تربیتی برای حکمرانی تربیتی
-ظرفیت فقه تربیتی برای مدیریت اموزشی در سه سطح (صفی، ستادی ، نهادی)
** تبیین ماهیت آپ جدید و ملاحظات ورود فقه
-ماهیت اجتماعی (فقه الاجتماع)
-ماهیت سازمانی (فقه مدیریت/سازمان) مناسبات انسانی و ...
-ماهیت حکومتی/دولتی (فقه السیاسه/ فقه الحکومه)
-ماهیت بین المللی
🔻مقدمه 4: شبکه نسبتهای مفهومی فقه حکمرانی تربیتی با دیگر فقه های نو و دیگر دانشها:
-نسبت با فقه الحُوکَمه، فقه الاداره، فقه السیاسه، فقه الحکومه
-نسبت با فلسفه تربیت، فلسفه سیاست (ضرورت تفلسف در تربیت در تعامل با تفلسف در سیاست- لزوم هم آغوشی فلسفه تربیت و فلسفه سیاست)
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
هدایت شده از سیدنقی موسوی
فقه حکمرانی تربیتی - جلسه نهم 020722.mp3
18.65M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403
22 مهر 1402
🔸درس «فقه حکمرانی تربیتی»
جلسه نهم 👇🏾:
🔻مقدمه:
-بحث از شخصیت حقوقی در فقه
- دیدگاه ها در مسئولیت مدنی و کیفری شخصیت حقوقی
- نسبت این بحث با تفقه در مسائل حکمرانی تربیتی (ابتناء یا عدم ابتناء)
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
از سلسله دروس خارج استاد علیرضا اعرافی دامت برکاته
«درس تفسیر تربیتی آیات قرآن کریم»
سهشنبهها: از ساعت 7:20 تا 8 صبح
تقاطع بلوار امین و بلوار جمهوری اسلامی، زیرزمین مدرسه علمیه معصومیه.
لینک مجازی کلاس تفسیر تربیتی:
https://ac.ismc.ir/rxkzxhlayeza/
•┈┈••🇮🇷•🌹•🇮🇷••┈┈•
سایت مؤسسه اشراق و عرفان:
▶️ eshragh-erfan.com
کانال استاد علیرضا اعرافی:
▶️ @alireza_arafi
هدایت شده از استاد علیرضا اعرافی
TafsirTarbiyti-j01-1402-07-18.mp3
10.07M
TafsirTarbiyti-j01-1402-07-18
هدایت شده از استاد علیرضا اعرافی
TafsirTarbiyti-j02-1402-07-25.mp3
9.15M
TafsirTarbiyti-j02-1402-07-25
هدایت شده از استاد علیرضا اعرافی
TafsirTarbiyti-j03-1402-08-02.mp3
9.39M
TafsirTarbiyti-j03-1402-08-02
💢نامه مدیر حوزههای علمیه کشور به شخصیتهای ادیان و مذاهب درباره فلسطین
📝
بسم الله الرحمن الرحیم
هُوَ الَّذِی أَخْرَجَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْکِتَابِ مِنْ دِیَارِهِمْ لِأَوَّلِ الْحَشْرِ مَا ظَنَنْتُمْ أَنْ یَخْرُجُوا ۖ وَظَنُّوا أَنَّهُمْ مَانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللَّهِ فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَیْثُ لَمْ یَحْتَسِبُوا ۖ وَقَذَفَ فِی قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ ۚ یُخْرِبُونَ بُیُوتَهُمْ بِأَیْدِیهِمْ وَأَیْدِی الْمُؤْمِنِینَ فَاعْتَبِرُوا یَا أُولِی الْأَبْصَارِ
با طوفان الاقصی در روز شنبه ۷ اکتبر جهان شاهد جنبش شیرمردان مقاومت فلسطین علیه دشمنی شد که سالهای متوالی ضمن غصب سرزمین فلسطین و پایمال ساختن حقوق آن ملت مظلوم، کشتارهای گسترده ای را علیه زنان و کودکان و سالمندان و جوانان بیگناه به راه انداخته و با هدایت و حمایت تمدن منحط غربی و دولت ظالم آمریکا ، با نسل کشی آشکار و نقض گسترده قوانین بشری از هیچ جرم و جنایتی دریغ نکرده و نماد شاخص تروریسم دولتی بین المللی شدند.
عملیات ویژه نیروهای مقاومت در روز ۷ اکتبر ، شکست مفتضحانه رژیم خبیث و قاتل صهیونیستی بود و نشان داد که بر خلاف تصور رژیم صهیونیستی و تئوری پردازان نظامی و امنیتی آن، مقاومت یک جریان ریشه دار است که با هویت ملت فلسطین گره خورده و توان برنامه ریزی و اجرای موفقیت آمیز عملیاتهای هجومی علیه اشغالگران را دارد.
درد جانسوز و غم جانکاه حمله تروریستی و وحشیانه به بیمارستان المعمدانی در غزه قهرمان و دلاور وجدان بشریت را لرزاند و رذالت و توحش و درماندگی گرگ های صهیونیست را دربرابر دفاع مقدس و مشروع فلسطین را به نمایش گذاشت ، این کارزار عظیم حق و باطل و اسلام و استکبار به فضل الهی نقطه عطفی در قیام و جهاد امت اسلام و پیشرفت محور مقاومت و شتاب به سوی قلههای فتح و پیروزی بر غاصبان و مستکبران خواهد بود.
حوزه های علمیه ضمن تجلیل از پیروزی تاریخی گروه های فلسطینی و محکوم کردن جنایت جنگی رژیم غاصب اسرائیل و روند عادی سازی برخی کشورهای اسلامی ، از همه دولت ها ، ملت ها ، علمای راستین دنیای اسلام و نخبگان و دانشجویان و هنرمندان و اصحاب رسانه های اسلامی و عربی می خواهد تا با همه توان در کنار مردم مظلوم فلسطین و مسلمانان غزه بمانند و مقدمات تحقق کامل وعده های الهی و شکست نهایی و برچیده شدن غده سرطانی اسرائیل از جهان اسلام، خاورمیانه و کل جهان را فراهم کنند .
حوزه علمیه قم و حوزه های علمیه سراسر کشور با تأسی به رهبری معظم انقلاب اسلامی مد ظله العالی و مراجع عظام دامت برکاتهم، ضمن ابراز همدردی با ملت شریف فلسطین و محور مقاومت و خانواده های شهدای غزه و مقاومت فلسطین و لبنان، آمادگی خود را برای هرگونه اقدام در برابر این ستم و جنایت کم نظیر اعلام و امت اسلامی و دولت ها و ملت های مسلمان و آزاده جهان و علما و دانشگاهیان و نخبگان کشورهای اسلامی و همه ادیان و مذاهب و جهان را به اتخاذ موضعی انسانی و انقلابی و یک پارچه برای حمایت از فلسطین و مردم شجاع و مظلوم غزه و پایان دادن به غصب سرزمین اسلامی فلسطین فرا می خواند و به مجامع بینالمللی هشدار می دهد تا به قتل عام کودکان و زنان و بیماران و بی گناهان پایان دهند و به غاصبان سرزمین های اسلامی و پشتیبانان آنان اخطار می دهد که چنانچه از ستم و جنایت خود دست نشویند در طوفان قهر الهی و آتشفشان خشم امت اسلام و محور مقاومت نابود خواهند شد و بدانند روزگار سازش و تسلیم به پایان رسیده و عصر بیداری و جهاد و شهادت و پیروزی فرارسیده است.
💠@feqhe_tarbiati
هدایت شده از استاد علیرضا اعرافی
از سلسله دروس خارج استاد علیرضا اعرافی دامت برکاته
«درس تفسیر تربیتی آیات قرآن کریم»
سهشنبهها: از ساعت 7:20 تا 8 صبح
تقاطع بلوار امین و بلوار جمهوری اسلامی، زیرزمین مدرسه علمیه معصومیه.
لینک مجازی کلاس تفسیر تربیتی:
https://ac.ismc.ir/rxkzxhlayeza/
•┈┈••🇮🇷•🌹•🇮🇷••┈┈•
سایت مؤسسه اشراق و عرفان:
▶️ eshragh-erfan.com
کانال استاد علیرضا اعرافی:
▶️ @alireza_arafi
هدایت شده از استاد علیرضا اعرافی
TafsirTarbiyti-j01-1402-07-18.mp3
10.07M
TafsirTarbiyti-j01-1402-07-18
TafsirTarbiyti-j01-1402-07-18(1).docx
83.2K
📚متن جلسه یکم
تفسیر تربیتی استاد آیت الله اعرافی
تفسیر تربیتی آیات قرآن
1402/7/18
هدایت شده از استاد علیرضا اعرافی
TafsirTarbiyti-j02-1402-07-25.mp3
9.15M
TafsirTarbiyti-j02-1402-07-25
TafsirTarbiyti-j02-1402-07-25.docx
79K
📚متن جلسه دوم. مقدمات
تفسیر تربیتی استاد آیت الله اعرافی
تفسیر تربیتی آیات قرآن
هدایت شده از استاد علیرضا اعرافی
TafsirTarbiyti-j03-1402-08-02.mp3
9.39M
TafsirTarbiyti-j03-1402-08-02
TafsirTarbiyti-j03-1402-08-02.docx
77.2K
📚متن جلسه سوم
تفسیر تربیتی استاد آیت الله اعرافی
تفسیر تربیتی آیات قرآن
🔸موضوع: مراحل رشد در قرآن