📣 درجهاد تبیین ابتدا سراغ چه کسانی باید برویم؟
❇️ با توجه به فرمایشات متعدد مقام معظم رهبری در رابطه با لزوم جهاد تبیین و آمادگی اقشار مختلف از نیروهای انقلابی برای فعالیت در رابطه در این زمینه، از جمله نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد و در نظر گرفته نشدن آن می تواند آسیب باشد؛ لزوم اولویت بندی در ارتباط با مخاطبین جهاد تبیین است.
🔸در جهاد تبیین، کدام قشر از مخاطب باید در اولویت قرار گیرد و اولویت بندی به چه صورت باید انجام شود؟
❇️ هریک از فعالیت های ما باید دارای یک منطق رفتاری باشد. منطقی که اولویت هر عمل را مشخص نماید.
✅ براساس این منطق، وظیفه فرد، انجام بهترین اقدام برای تحقق هدف در نظر گرفته شده می باشد. این اقدام باید سه خصوصیت مهم داشته باشد: سریعترین و مؤثرترین و کم هزینه ترین اقدام ممکن باشد.
❌چیزی که شاید در مرحله ی اول به نظر برسد؛ اینست که با اولویت ترین مخاطب در رابطه با جهاد تبیین قشر خاکستری جامعه می باشد؛
⁉️اما با توجه به منطق بالا آیا کار فکری و فرهنگی روی قشرخاکستری جامعه، سریع ترین، پربازده ترین و کم هزینه ترین اقدام است؟ خیر
✅اولین قشری که در رابطه با جهاد تبیین در اولویتند؛ افرادی هستند که بیشترین قرابت را به رهبری و انقلاب دارند.
توجيه شدن اين افراد و آموزش دیدن و توانمند شدن کسانی که در بسیاری از مسائل همسو هستند، پر بازده و کم هزینه تر است و در جهاد تبيين باید در اولین اولویت قرار گیرد؛ سپس با کمک همین افراد که به وظیفه خود در جهاد تبیین آشنا شده اند میتوان به تبیین برای قشر خاکستری هم پرداخت و اینبار هم سریعتر و هم کم هزینه تر!
🔻با همين منطق سير اولويت براساس ميزان قرابت به رهبري و انقلاب تا قشر خاكستري جامعه كه فقط منافع خود را مي بيند مرتب مي شود.
🔶 امیرالمومنین علی علیه السلام در رابطه با لزوم رعایت اين اولویت بندی در نامه چهارم و خطبه ششم نهج البلاغه مي فرمايند:
🔅نامه 4 نهج البلاغه:
فَانْهَدْ بِمَنْ اَطاعَكَ اِلى مَنْ عَصاكَ،وَ اسْتَغْنِ بِمَنِ انْقادَ مَعَكَ عَمَّنْ تَقاعَسَ عَنْكَ، فَاِنَّ الْمُتَكارِهَ مَغيبُهُ خَيْرٌ مِنْ مَشْهَدِهِ، وَ قُعُودُهُ اَغْنى مِنْ نُهُوضِهِ.
ترجمه فیض الاسلام:
پس با كمك كسيكه فرمان ترا مى برد قیام کن نسبت به كسي كه فرمانت را نمى پذیرد و با كسي كه پيرو تو مى باشد بى نياز باش از آنكه از يارى تو خوددارى مى نمايد.
زيرا كسي كه بكارى مايل نباشد نبودنش بهتر از بودن و نشستنش سودمندتر از برخاستن است.
🔅 خطبه 6 نهج البلاغه
وَ اللَّهِ لَا أَكُونُ كَالضَّبُعِ تَنَامُ عَلَى طُولِ اللَّدْمِ حَتَّى يَصِلَ إِلَيْهَا طَالِبُهَا وَ يَخْتِلَهَا رَاصِدُهَا وَ لَكِنِّي أَضْرِبُ بِالْمُقْبِلِ إِلَى الْحَقِّ الْمُدْبِرَ عَنْهُ وَ بِالسَّامِعِ الْمُطِيعِ الْعَاصِيَ الْمُرِيبَ أَبَداً حَتَّى يَأْتِيَ عَلَيَّ يَوْمِي فَوَاللَّهِ مَا زِلْتُ مَدْفُوعاً عَنْ حَقِّي مُسْتَأْثَراً عَلَيَّ مُنْذُ قَبَضَ اللَّهُ نَبِيَّهُ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ حَتَّى يَوْمِ النَّاسِ هَذَا .
ترجمه انصاریان:
به خدا قسم به مانند كفتار نيستم كه با صدای آهسته و مستمر گیج میشود تا شكارچى برسد و غافلگيرش نموده شكارش كند. بلكه هميشه با يارى کسانی که به دنبال حق هستند، رويگردان از حق را کنترل میکنم، و با كمك افراد اطاعت کننده و فرمانبر، عاصى و مخالف بد دل را رام میکنم، تا مرگم فرا رسد. و اللّه از زمان وفات پيامبر صلّى اللّه عليه و آله تاكنون مرا از حقّم كنار زدهاند و آن كه همسانم نبوده بر من مقدم كرده اند.
🆔 مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی
🌐 feqhehokoomati.ir
💠 eitaa.com/joinchat/269418668Ce82b10e200
🔅 منظومه ی معارف دین 🔅
نظام مند و منسجم بودن احکام و معارف اسلام به چه معناست؟
🔸از جمله موضوعاتی که مکرراً در آموزه های اسلام بیان شده، اینست که دستورات فردی و اجتماعی اسلام به صورت شبکه ای منضبط و منظومه است و خداوند متعال در چارچوب دین اسلام و براساس حقیقت انسان و جایگاه او در نظام هستی مجموعه ای از قوانین که دارای نظام به هم پیوسته ای می باشند را تشریع نموده است و اخلال در این شبکه و منظومه و برخورد گزینشی و با هرج و مرج مبنایی و گزاره ای، مانع از استقرار درست دین و انتفاع از همه اضلاع آن خواهد شد.
📣 در سلسله متن هایی قصد داریم با بررسی موضوعات مختلف و اشاره به نظم و بهم پیوستگی بین این قوانین برای تأمین سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت، به درکی عمیق تر از این گزاره ها برسیم.
💠 قسمت اول
🔻اماره صدق در نظام قضایی اسلام (بینه محوری یا سند محوری)
🔸 به اذعان متخصصین، ساختار نهان و پارادایم های حاکم بر نظام قضایی موجود ایران در عین استفاده از گزاره های فقهی، دارای نقایص و تضادهای جدی با اسلام و حتی ادارکات عقلایی است.
در نظامات قضایی یکی از بنیادین ترین مسائل، تعیین معیار و شاخصی برای اثبات گفتار و مدعاست.
با توجه به اینکه ساختار ها یا فضای حاکم بر بعضی از بخش های قانونگذاری در حوزه حقوقی و کیفری، برگرفته از تجارب قانونگذاری دیگر کشورها خصوصاً کشورهای اروپایی است، برای اثبات یا برائت نسبت به دعاوی مطرح در دادگاه، به مدارک و اسناد اتکاء میشود و با بررسی آن به دنبال وثوق نسبت به واقعه هستند.
اما این پرسش اولیه مورد دقت قرار نگرفته که در اسلام اتکاء به مدارک و اسناد تا چه حد باید در قضاوت مبنا باشد و اصولاً در فرایند دادرسی در نظام قضایی، آیا فقط احقاق حق یا مجازات مجرمین معیار است یا کنترل و پیشگیری از تضییع حق و جلوگیری از توسعه جرم هم مبنای تنظیم روابط و ضوابط نظام اسلامی است؟
❇️ نظام قضایی اصیل برآمده از منابع اسلام، به وضوح نظامی پیشگیرانه و کنترل کننده عوامل بی عدالتی در جامعه است و به هیچ عنوان صرفاً یک نظام تنبیهی و متولی جزا و عقاب نیست.
ساز و کار پیشگیری و ایجاد ضمانت اجرایی نسبت به ضوابط نیز در نظام قضایی اسلام صرفاً مبتنی بر مجازات و بالا بردن هزینه جرم نیست گرچه این گزینه از مهمترین عوامل موثر در محاسبات مجرمین است و اجرای دقیق حدود و قصاص بالاترین بازده را برای این مظور دارد(گرچه همین بخش هم اصلاً به درستی اجرا نمیشود) ولی در نظام قضایی اسلام مکانیزیمی بی بدیل و منحصر به فرد برای این منظور، مبنای شکل گیری ساختار و پارادایم و گزاره های دستگاه قضاست که در هیچ نظام قضایی دیگری در دنیا و حتی نظام قضایی کنونی ایران وجود ندارد.
✅ استراتژی بی بدیل نظامات اسلام: توسعه عدالت اجتماعی از طریق توسعه عدالت فردی؛
همه نظامات اجتماعی اسلام و منجمله نظام قضایی آن به دنبال توسعه عدالت فردی و نهادینه کردن آن در جامعه هستند و عدالت اجتماعی را تنها در سایه توسعه شاخص عدالت و عادل بودن مومنین ممکن میداند.
❇️ اگر معیار قوانین اجتماعی در اسلام، باید ما انزل الله و فرامین و نواهی شارع باشد، جرم و عصیان قانونی، مساوی با گناه و فسق شرعی خواهد شد و مجرم قاعدتاً عاصی یا فاسق است.
آنچه از منابع بر می آید این است که در اسلام بینه و شاهد جایگاه اصیل و تعیین کننده ای در اثبات یا رد مدعا نزد قاضی دارد و رکن پذیرش یا رد شهادت نیز عدالت فردی شاهد باید باشد.
یعنی باید اینگونه باشد که برای این که ادعای فردی اثبات شود لازم باشد شاهد وجود داشته باشد و برای اینکه قول شاهد پذیرفته شود باید عدالت داشته باشد و چه بسا حق فردی ثابت نشود چون برای دادگاه عدم عدالت شاهد ثابت شده است! در این دادگاه از نظر محکوم، بیش از قاضی، شاهد فاسق، مورد طعن و ملامت است.
❇️ در صورتیکه عدالت و عادل بودن محور قضاوت و روابط قرار گیرد این مفهوم ارزش و جایگاه ویژه ای در روابط اجتماعی خواهد یافت و سقوط فرد از عدالت نزد افراد جامعه امری مذموم و دارای تبعات مالی و اجتماعی خواهد بود؛ نه اینکه تنها جایی که عدالت را لازم بدانند، در امامت نماز جماعت باشد و آنهم برای عموم مردم که قصد امام جماعت شدن ندارند بی معنا باشد.
✅ بر این اساس است که اشتراط عدالت در امور دیگر چون استخدام کارگزار(کارمند) در نظام اسلامی، ممکن و معقول میشود؛ اموری که هم اکنون به علت تصدی بسیار از افراد فاسق یا لاابالی، موطن تضیع حقوق و اموال مومنین و بیت المال و اضاعه فرصت برای نظام اسلامی شده.
✅ به جریان افتادن شاخص عدالت در جامعه نه تنها مراجعات دستگاه قضایی را سبک میکند بلکه معیار و میزان تنظیم سایر نظامات و دستگاه های حاکمیت خواهد شد و شاخصی در تبیین و تشخیص ساختار، ضوابط، فرایندها، راهبردها و راهکارها در بخش های مختلف.
ادامه دارد...
⬅️ ادامه از قبل
🔸 بسیار از مسائل معیار ارزیابی جدیدی تحت عنوان «مخل و مضر بودن یا نبودن نسبت به عدالت اشخاص» پیدا خواهد کرد و استاندارد این شاخص هم تخلف یا التزام به فرامین شارع و احکام شریعت خواهد بود.
در این دستگاه معرفتی، تصمیم در مورد «تصدی درمان زنان در بیماری های مقاربتی و زایمان یا سونوگرافی واژینال و ماموگرافی و ... توسط مردان!!! » در شرایط عادی، نه تنها امری مشتبه یا محل تأمل نخواهد بود بلکه معیار فسق بیِّن متصدی و مراجعه کننده به آن و محرومیت از خدمات اجتماعی و ساقط شدن از اعتبارات فردی خواهد بود.
✅ پیوند اعتبار اجتماعی افراد با عدالت و فسق ایشان و اهمیت یافتن عدالت و عادل بودن فرد برای عموم مردم نقطه شروع جامعه پردازی با این مفهوم کلیدی در اسلام است و در این زمان است که سایر نظامات و ساختارهای اسلام نیز امکان ایفای کارویژه های خود (جایگاه درستی که اسلام میخواهد نه آنچه امروز هست) پیدا خواهند کرد؛ مانند نهاد مسجد و نقش کلیدی آن در شبکه عدول مومنین.
اینجاست که پیوند دو نهاد مسجد(عبادت اجتماعی) و قضاوت در تحقق قسط و عدالت اجتماعی معنا پیدا میکند
«قُلْ أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ وَ أَقیمُوا وُجُوهَکُمْ عِنْدَ کُلِّ مَسْجِدٍ» اعراف 29
ای پیامبر بگو: خدای من، به اقامه عدالت اجتماعی امر کرده و دستور دارده در مساجد حضور اشکار و پایدار داشته باشید.
🔸در روايتي از وجود مقدس امام صادق عليه السلام در مورد اينكه چگونه مي توان عادل بودن يك فرد را تشخيص داد؛ ايشان مي فرمايند:
«نماز کسی که ـ جز به علتی(موجه) ـ در مسجد با مسلمانان نماز نگزارد نماز نیست، و جز از کسی که در خانه خود نماز گزارد و از جماعت ما کناره گیرد، از کس دیگری غیبت جایز نیست و هر که از اجتماع مسلمانان دوری گزیند، عدالت او ساقط می شود و قطع ارتباط با او واجب است و اگر خبر او به امام مسلمانان برسد، او را بیم می دهد و از این کار برحذر می دارد و هر که ملازم اجتماع مسلمانان باشد، غیبت کردن از او حرام و عدالت او ثابت است» (وسائل الشیعه ج8ص317)
امام صادق علیه السلام در حدیث دیگری همین نکته را از امام علی علیه السلام نقل می فرمایند:
«به امیرالمؤمنین علیه السلام خبر رسید که گروهی برای نماز در مسجد حاضر نمی شوند. آن حضرت برای مردم سخنرانی کرده و در ضمن آن فرمودند: گروهی برای نماز خواندن با ما در مساجد حاضر نمی شوند، اینان حق ندارند با ما بخورند و بیاشامند و مشورت کنند و با ما ازدواج نمایند و نیز حق ندارند از بیت المال مسلمین استفاده کنند مگر این که در نماز جماعت حاضر شوند. نزدیک است اگر آن ها از کار خود دست برندارند فرمان دهم خانه های آنان را با آتش بسوزانند. آن گاه امام صادق علیه السلام فرمود: مسلمانان از خوردن و ازدواج با آنان خودداری نمودند تا این که آنان در نماز جماعت مسلمین حاضر شدند.» (وسائل الشیعه ج5ص196)
اگرچه در تاریخ نمونه ای نداریم که پیامبر یا دیگر ائمه خانه کسی را به این دلایل سوزانده باشند و در این روایات هم گفته شده نزدیک است که چنین دستوری داده شود ولی همین مقدار تهدید از سوی ولی الهی نشان از جایگاه ویژه آن می دهد.
❇️ گره زدن استاندارد های احراز عدالت به حضور در جمع و جمعه مومنین، طبیعتاً الگوی جدیدی از جامعه سازی و تنظیم روابط مومنین را رقم خواهد زد که در آن پاسداشت حق اخوان و برادران مومین در شادی و مصیبت، فقر و تنگ دستی، مریضی و گرفتاری، تعمیق روابط مومنین و تحکیم پیوند مسلمین، تعظیم شعائر و فرهنگ اسلام و ... رنگ و بوی دیگری خواهد یافت.
✅ ملاحظه گردید که رعایت و التزام به یک تک گزاره از منظومه معارف الهی در نظامات به هم پیوسته اجتماعی تا چه اندازه می تواند در توسعه عدالت اجتماعی و پیاده شدن دین در همه ساحت های حیات انسان موثر باشد.
ادامه دارد...
#منظومه_معارف_دین
🆔 مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی
🌐 feqhehokoomati.ir
💠 eitaa.com/joinchat/269418668Ce82b10e200
17.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اختصاصی/سخنان بیسابقه حجة الاسلام پناهیان درباره اخبار یمن
⏪ حجت الاسلام پناهیان: روز نیمه شعبان روز جهانی مستضعفان جهان است . نیمه شعبان امسال بیایید در اندیشه نجات مستضعفین یمن باشیم.
⏪اینها همان مستضعفانی هستند که وارثان زمین میشوند.
⏪امسال بیایید کمکهای خود را برای پیروزی مردم یمن اختصاص بدهیم
⏪مردم یمن به عشق وعده های آخرالزمانی است که مقاومت میکنند.
⏪یمنی ها از همه به نقطه ظهور نزدیکترند
⏪به وقت ظهور مردم یمن زودتر از همه خود را به یاری امام زمان خواهند رساند
⏪منتظران ظهور قرنهاست که منتظر قیام مردم یمن هستند.
⏪آیت الله العظمی بهجت فرمودند منتظر اخبار یمن باشید...
🆔 مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی
🌐 feqhehokoomati.ir
💠 eitaa.com/joinchat/269418668Ce82b10e200
📣 این که چیزی که تاکنون ما اجرا کرده ایم نظام دیگری بوده است منتها با یک روپوشی از اسلام
🔸 هر حکمی، مسئله ای که به رفتار آدمی مربوط شود پاسخش در دین وجود دارد .این مبنای اصلی ماست و از بدیهیات تفکر شیعی است، و من تعجب می کنم در کشور شیعی با این سابقه ی علمی عظیم، آن وقت بیایند بحث کنند قلمرو دین چیست و کجاست؟
کجای جهان و عالم زندگی می کنید؟
اين چه مباحثی است، یک مباحث بدیهی تبدیل شده به مسأله. ۴۰ سال ما را مشغول کردند به این مباحث بی سود و بیهوده.
🔸 قلمرو دین و قلمرو حکومت و فهم دین و یک سری مسائل روشن و بدیهی كه به صورت منطقي تبيين شده، به جان جوانان ما و دانش آموختگان ما افتاد .
🔸 متفکرین ما را ۴۰ سال مشغول کردند و از اصل مطلب که تبیین دین باشد، بعنوان نظام زندگی و تبدیل فقه اسلامی به یک الگوی عملی و اجرایی در عرصه ی سیاست، در عرصه ی اقتصاد ، در عرصه ی فرهنگ، در عرصه ی نظام خانواده و در عرصه های دیگر باز داشتند.
❇️ حالا بعد از ۴۱ سال امروز باید بحث کنیم و این که چیزی که تاکنون ما اجرا کرده ایم نظام دیگری بوده است منتها با یک روپوشی از اسلام.
🔸 یک چیز اسلامی را آوردیم و سعی کردیم توجیه اسلامی هم بکنیم، یعنی رسما ما التقاط را در نظام اجتماعی به اجرا گذاشتیم ما اقتصاد التقاطی داریم ، فرهنگمان، فرهنگ التقاطی است كه در رسانه ملی و صدا و سیمای ما و در موسیقی و هنر و سینمای ما عرضه می شود.
📚آیت الله اراکی - نظام حكمراني اسلام
#فقه_نظام_اجتماعی
🆔 مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی
🌐 feqhehokoomati.ir
💠 eitaa.com/joinchat/269418668Ce82b10e200
بزرگترین کمک به امام زمان(عج) - @Sh_Aviny.mp3
1.63M
🔺گفتمان نصرت
🔻پاسخ به یک پرسش پرتکرار:
➖ ما چه کاری میتونیم برای امام زمان(عج) انجام بدیم؟
➖ امروز بزرگترین کمک به امام زمان(عج) چه کاری است؟
#گفتمان_نصرت
🆔 مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی
🌐 feqhehokoomati.ir
💠 eitaa.com/joinchat/269418668Ce82b10e200
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅إنْ تَنْصُرُوا اَللّٰهَ يَنْصُرْكُمْ 🔅
📣 نصرت كردن يعني چه؟
✅ نصرت كردن خدا يعني سعي در تحقق اراده ي تشريعي الهي در روي زمين
✅ امروز مصداق نصرت خدا و امام زمان ، نصرت و کمک به جمهوری اسلامی است.
🔅هركس خدا را نصرت كند، مشمول نصرت خدا خواهد شد🔅
#گفتمان_نصرت
🆔 مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی
🌐 feqhehokoomati.ir
💠 eitaa.com/joinchat/269418668Ce82b10e200
💠 ضرورت دستگاه اعتبار سنجی مسئله برای فقیه
✅ یکی از امور ضروری در پاسخ به مسائل مستحدثه اجتماعی توسط فقیه اینست که فقیهی که قصد استنباط مسائل مختلف را دارد باید دستگاه تحلیل و ارزیابی مسأله داشته باشد. وجود این دستگاه باعث می شود تا مسائل مستحدثه ای که به فقیه ارائه می شود در ابتدا نسبت به موجه یا نا موجه بودن بررسي شود.
به عبارت دیگر باید مشخص شود که این مسئله که تکیه به یک موضوع و نیاز مکلف و ارتباط با آن موضوع دارد آیا در نگاه اولیه مسئله ای موجه و برآمده از نیاز یا شناخت درست است یا محذورات موجه یا روابط غلط میان موضوع و مکلف و نیاز کاذب و باطل منشأ پدید آمدن آن است و فقیه مسئله را در همین فرض پاسخ دهد.
در واقع تفاوت در اولیه و ثانویه بودن شرایط و پاسخ مسئله خواهد بود نه در اصل پاسخگویی فقه و فقیه؛ یعنی فقیه اولاً باید نسبت مسئله را با حالت مطلوب مشخص کند و معین کند که باید مسئله را با نگاه ثبات ببیند یا نگاه گذار و حکم را بر همان اساس صادر کند و ثانیاً در صورت پاسخ در شرایط گذار، لوازم خروج مکلف به سمت حالت مطلوب را هم در نظر بگیرد.
❇️ به عنوان مثال وقتی از فقیهی در مورد کیفیت مدیریت مشائات در آپارتمان نشینی سوال می شود فقیه ابتدا باید حکم اولیه آپارتمان سازی و آپارتمان نشینی از منظر اسلام را در نظر بگیرد و در صورت نامشروع یا نامطلوب دانستن آن برای مسئله جاری به عنوان حکم ثانویه و در فرض محذورات و تزاحمات به دنبال کشف حکم باشد و در مواردی که بالفعل مکلف دچار تزاحمی این سوال را نپرسیده با حریت نظر اسلام به عنوان اولیه بیان کند.
❇️ نمونه دیگر، سوال از سن آموزش جنسی اطفال و کودکان است که با پیشفرض گرفتن اصل جواز آموزش جنسی به کودک، از سن شروع آن سوال میپرسد.
✅ سوال از مسائل مرتبط با موضوعات متعددی چون بانک، بورس، تجارت الکترونیک، رمز ارز، مسائل فضای مجازی، متاورس و ... را باید با همین رویکرد مورد ارزیابی قرار داد.
🆔 مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی
🌐 feqhehokoomati.ir
💠 eitaa.com/joinchat/269418668Ce82b10e200
📣 تمدن غرب واقعاً برای زنده و مرده انسان چقدر ازش و احترام قائل است؟
🔸 ذهن سالم و قلب سلیم با مقایسه احکام اسلام یا سیره و رفتار مسلمانان با آنچه امروز بی پرده از تمدن حیوانی غرب به دنیا مخابره میشود به راحتی جواب این پرسش را پیدا میکند
🔸 تصاویر بالا که مربوط به دفن قربانیان زلزله بم در سال 82 در ایران است را با کلیپی که اخیراً از نحوه دفن زخمی های بیمارستانهای یکی از شهرهای کشور اروپایی اوکراین است را با هم مقایسه کنید.
🔴 به نظر شما کدام یک برای انسان کرامت و احترام بیشتر قائل است؟
🔹 پ ن: لازم به ذکر است که کفن و دفن اموات بر اساس موازین اسلام در حالی در بم انجام شد که در این شهر طی 12 ثانیه بیش از 34 هزارنفر و بر اساس برخی آمار تا 50 هزار نفر(فقط در یک شهر) از دنیا رفتند و این تراک قربانی در ایران و جهان کم سابقه است ولی در جنگ اوکراین بعد از گذشت 20 روز در کل کشور آمار کشته های غیر نظامی هنوز به دو هزار نفر نرسیده
مقایسه باشما🤔
#دشمن_شناسی
🆔 مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی
🌐 feqhehokoomati.ir
💠 eitaa.com/joinchat/269418668Ce82b10e200
😔 قانونی شدن کشتن نوزادان تا ۲۸ روز پس از تولد!
🚷 جدید ترین محصول نجس تمدن خبیث و ضد انسانی غرب
⭕️ دادگاهی در ایالت مریلند آمریکا به دنبال قانونی کردن کشتن نوزاد تا ۲۸ روز پس از تولد باشد!
🔹طبق این قانون اگر مادری از تولد فرزند خود پشیمان شد تا حدود یک ماه پس از تولد میتواند درخواست کشته شدن آن نوزاد را به صورت قانونی به دادگاه بدهد و یا در صورتی که خود آن نوزاد را به قتل برساند، محکوم نخواهد شد.
🚫 بأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ ﴿التكوير، 9﴾ به کدام گناه کشته شده؟
کدام حیوانی در طبیعت بی دلیل حاضر به چنین کاری است؟
🎭 أولٰئِكَ كَالْأَنْعٰامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ ﴿الأعراف، 179﴾
آنان مانند چهارپایانند بلکه از حیوانات هم پست ترند؛
🔹 دشمنی تاریخی ابلیس با بشر در تمدن شیطانی غرب هر روز مرزهای تباهی را میشکند و با سرعت رو به انحطاط انسان پیش میرود.
قانونی کردن همجنس گرایی و انهدام خانواده، تمانع از فرزند آوری، سقط جنین، حرامزادگی و اینبار قتل قانونی نوزاد!
وَ إِذٰا تَوَلّٰى سَعىٰ فِي اَلْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيهٰا وَ يُهْلِكَ اَلْحَرْثَ وَ اَلنَّسْلَ وَ اَللّٰهُ لاٰ يُحِبُّ اَلْفَسٰادَ ﴿البقرة، 205﴾
و هنگامی که [این کافران] قدرت و حکومتی پیدا کنند، می کوشد که در زمین فساد و تباهی به بار آورد، و زراعت و نسل موجودات را نابود کنند؛ و خدا فساد و تباهی را دوست ندارد.
#دشمن_شناسی
🆔 مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی
🌐 feqhehokoomati.ir
💠 eitaa.com/joinchat/269418668Ce82b10e200