eitaa logo
کانال فرشته روح افزا همسر شهید دانشمند دکتر احمد حاتمی
5هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
8.7هزار ویدیو
61 فایل
پژوهشگر و کارشناس حوزه زن و خانواده ارتباط با ادمین : @Rhadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
کودکان مظلوم غزه 🌷😢 این بار هم نقش این شهیدان خردسال در مقابله با یورش ارتش صهیونیستی به مناطق مسکونی غزه ، نقش بسیار بزرگ و تاثیر گذاری است: 1⃣نقش و تاثیر گذاری اول : افشای ماهیت کودک کش و طینت وحشیانه اسرائیلی ها در بمباران مناطق مسکونی 2⃣ نقش و تاثیر گذاری دوم : نشان دادن مظلومیت فلسطینیان ساکن غزه ✅ شهادت این کودکان ، راز و رمز به میدان آمدن هر روزه دختران و پسران فلسطینی و مقابله دائمی آنها با ارتش و پلیس اسرائیلی را آشکار می کند؛ دختران و پسران از ۱۴ ساله تا ۱۸ ساله ای که برای وارد کردن یک ضربه کاری به ارتش صهیونیستی عاشقانه شهادت را به جان میخرند. 💔 کدام انسان است که با دیدن این کودکان شهید ، به مسئولیت خود در این باره فکر نکند؟ @fereshtehrouhafza
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویری غم انگیز از یک جوان فلسطینی در حال جستجوی اتاق نامزدش، که در حمله هوایی نیروهای صهیونسیتی به شهادت رسید @fereshtehrouhafza
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ لو رفت!! اقدام عجیب حراست کوروش مال 🔻برای شما هم سواله که با وجود حراست جلوی درب کورش مال چرا وضعیت داخل اینطوره؟! ♨️برای پاسخ این سوال، دوربین مخفی رو «تا انتها» ببینید 👆👆 🚸جنس اول| رسانه زنان و زیست جنسی @fereshtehrouhafza
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخدا قسم با دیدن این کلیپ ارادت جنابعالی به مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز به اوج خود خواهد رسید. من تا کنون این کلیپ زیبا ودلنشین را مشاهده نکردم. جانم فدای چنین رهبر عزیزی که سردار دلها سپهبد حاج قاسم سلیمانی اینگونه در وصفش سخن میگوید: والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه ی قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را بدست دارد در قیامت خواهیم دید مهمترین محور محاسبه این است. عزیزان این کلیپ سخنان حاج قاسم نیست. مشاهده کن تا به حق برسید و دلتان و قلبتان خدائی تر شود. @fereshtehrouhafza
تعریف شما از یک معلم خوب چیست؟ امام خمینی (ره) از معلمان بشری امروز در جمله ای هرچند خلاصه اما عمیق، شغل معلمی را معنا کردند و راه را نشان دادند. ایشان فرموده اند «شغل معلمی شغل انبیاست» بنابراین یک معلم می تواند انسان را در مسیری قرار دهد که آخر این مسیر به خوشبختی، سعادت و خوشحالی ختم شود. معلم باید به کارش متعهد باشد و تنها در همان چند ساعت زمان آموزش به دانش آموز تعلق نداشته نباشد. او باید دلسوزانه در ارتقای روح و علم دانش آموزانش تلاش کند. طبق فرمایش رهبری «معلم شاگرد را مثل فرزند خود بداند، با همان آرزوها و همان خواسته ها» با این تفاوت اگر برای فرزندش کم بگذارد فرصت جبران دارد اما اگر برای دانش آموزش کم گذاشت شاید فرصت جبران نباشد. معلم باید با ظرافتی خاص با دانش آموز ارتباط برقرار کند و این غنچه ناشکفته را شکوفا کند به قول شاعر«درس ادیب اگر بود زمزمه محبتی، جمعه به مکتب آورد طفل گریزپای را» در وجود معلم هنری است که با دانش آموزان رابطه عاطفی ایجاد می کند، پس خاص یک دوران نیست. او همیشه معلم است چه روز تعطیل و چه غیر تعطیل، چه شب و چه روز. پس به معلمی نباید به دید یک شغل نگاه کرد زیرا محدود به زمان نیست. بله درست است. بقیه شغل ها در یک ساعتی محدود انجام می شود و فرد در مابقی ساعت فارق از شغلش است اما معلمی محدودیت زمانی ندارد. همانطور که در دوران کرونا دیده شد معلمان شبانه روز با دانش آموزانشان ارتباط داشته و حتی بعضی معلمان در مناطق دورافتاده تلاش می کردند این پل ارتباطی را به هر سختی حفظ کنند. نمونه دیگر، جان گذشتگی معلمی بود که از سر دلسوزی میان آتش بخاری یک کلاس درس سوخت تا جان دانش آموزش را نجات دهد. همه این شواهد نشان می دهد، معلم بودن، یک شغل نیست. چگونه معلم استعداد دانش آموزانش را کشف و آنها را شکوفا کند؟ رفتار و گویش جامعه وقتی مثبت می شود که گویش در معلم درست باشد و استعدادها را شکوفا کند. دانش آموز نباید برای گرفتن نمره قبولی درس بخواند. او باید عاشق علم آموزی باشد و این عشق را معلم در وجود دانش آموز شعله ور می کند. یک معلم با ظرافت هایی که دارد می تواند با یک نگاه ساده سرنوشت دانش آموز را به خوب یا بد تغییر دهد و با یک تحقیر او را به نابودی بکشاند. البته در اثر گذاری بر روی نوجوانها و جوانها معلمان دیگری از جمله، روحانیون، بازیگران، شهدا و ... هم اثرگذار هستند و در شکوفایی جوانها نقش دارند. فقط باید بدانیم چطور از این ظرفیتها برای رشد و شکوفایی آنها استفاده کرد. پس با وجود این همه گنجینه های ارزشمند، چرا شاهد ناهنجاری در بعضی از جوانها هستیم؟ چون معلمی نکردیم. زمانی که دیدیم بچه ای به سمت چاه می رود دستش را نگرفتیم. این یعنی بی انگیزه بودن. چون با وجود داشتن انگیزه نمی توان به وظیفه ای که داریم بی تفاوت باشیم. علت چیست؟ هیچ وقت درباره منافع معلم بودن بحث نکرده ایم و همیشه بحث ها حول حق و حقوق های مادی بوده است. این وظیفه بر عهده دانشگاه فرهنگیان است. ما باید آنچه را که به نفع جامعه است بگوییم نه آنچه را که یادگرفته ایم. البته در بعضی رشته ها مثل مهندسی و پزشکی باید آموخته ها را کپی کنیم و بکار ببریم اما در علومی مثل علوم انسانی باید معلمان اندیشه و فکر، خط و مسیر زندگی شخص را عوض کنند. به همین جهت مقام معظم رهبری نیز روی مسئله علوم انسانی و تحول انسانی تأکید دارند. ایشان روی سند تحول آموزش و پرورش هم تأکید کردند اما این سند همچنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی خاک می خورد و انجام نشده است! سند تحول علوم انسانی یعنی تحول انسان ها. وقتی در جامعه امروزی، دشمنان علوم انسانی را با ابزارهایی از جمله بازی های کامپیوتری، شبکه های اجتماعی، هوش مصنوعی، علوم ترکیبی، هنر، فیلم و موسیقی و .. متحول کرده اند نباید دست روی دست بگذاریم. در گذشته یک معلم بود و یک کلاس درس اما امروز در اطراف فرزندان و دانش آموزانمان کلی معلم مثل شبکه های اجتماعی، فیلم، کتاب و ... داریم که لحظه به لحظه در حال آموزشند و اگر از این مسئله غفلت کنیم نمی توان نسل خوب تربیت کرد. در اینجا از دو وزارت
علوم و آموزش و پرورش گله داریم. چرا با وجود داشتن شخصیت هایی مثل سعدی و مکتب اسلام و پیام های پیامبر شاهد فحاشی جوانها در مدارس و دانشگاهها باشیم؟ چرا جوانها برای انتقال مفهوم کلامشان از فحش استفاده می کنند؟ جوابش معلوم است چون کاری نکرده ایم. رهبر عزیزمان نیز درباره زنده کردن احساس هویت ایرانی-اسلامی و شخصیت ملی در نوجوانان و جوانان باهوش کشور تاکید کردند و این مهم را جز وظیفه اساسی دانستند. بعد فرمودند در این روند، مسئله زبان فارسی، پرچم کشور و احساس عزت و افتخار به ایرانی بودن مهم است که البته این مسائل با توصیه و حرف حاصل نمی‌شود، بلکه باید مفاخر و سوابق فرهنگی، علمی و تاریخی را به دانش‌آموز تعلیم حقیقی داد. حال چقدر در این باره کار شده است؟ با این‌وجود کار معلمان سخت است چون خودش با ایده و توان مضاعف باید برای تربیت هویت دانش آموزانش کار کند. حال چگونه کلامش را در دل و وجود دانش آموزانش بنشاند تا آنها را نجات دهد؟‌ معلم دو بال دارد؛ یک بال دانش و دیگری بال محبت. او با بال محبت می تواند به دانش آموز بگوید برای آینده اش نگران است و برای او ارزش قائل است. آن وقت کلامش نافذ و در دانش آموز تأثیر می گذارد. معلم باید علمش را به روز کند. با حقایق جامعه روبرو شود و برای حل آنها راه حل بیندیشد. اگر مسئله ای را نمی داند از مسئولان بالادست و توانمند سئوال کند. گاهی ممکن است حرفی بزند که دانش آموز را کیلومترها از حقیقت دور کند و آن روز دانش آموز نفهمد اما بداند روزی که فهمید از او گله مند می شود. معلم جایگاهی که دارد، جایگاهی ویژه است. با باور اینکه شغل او شغل انبیاست، آن وقت مثل آخرین پیامبر حضرت محمد (ص) که الگوی اسوه و صبر است با همه وجود گذشت می کند. رابطه معلم یک رابطه رو در رو است بنابراین همانند پیامبر با اخلاق خوش و ظاهری آراسته در سلام کردن پیش دستی کند و ملاحظه روح آدمها را داشته باشد. به حمد الله امروز دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم و نشان دادن رسالت معلمان خوب کار می کند و دقت دارد. معلم مثل باغبان و کشاورزی است که اگر بداند وقتی گل او شکوفا شد و درخت او به بار نشست لذتی دوچندان دارد، آن وقت برای رسیدن به آن لذت شبانه روز می کوشد.‌ با این تعاریف در آخر بگویم شیوه گزارش گیری از فعالیت معلمان که در آموزش و پرورش رایج است راهی غلط و سطحی است. هر چند گزارش کار به صورت عمقی سخت و اثبات آن هم سخت است اما راه حل دارد. باید به این سمت برویم که گزارش کار معلمان از شیوه حاضر فاصله بگیرد. @fereshtehrouhafza
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از ماندگارترین قاب های تشییع در فلسطین... مقاومت مردان مسلمان در برابر صهیونیست های غاصب در زیر تابوت بانوی مسیحی شهیده شیرین ابوعاقله 😭😭😭 امروز , سالگرد شهادت خبرنگار خانم شیرین ابو عاقله هست . @shahideqods @fereshtehrouhafza
❌ پرویز پرستویی در واکنش به عکسی از آقای رئیسی همراه با رئیس جمهور سوریه در حال گفتگو با برخی از زنان بی‌حجاب در این کشور است، چند تا سوال پرسیده است: چرا رییسی مستقیم به صورت زن بی‌حجاب نگاه می‌کند؟ چرا در سوریه حجاب اجباری نیست؟ چرا گفته‌اید برای سازندگی در سوریه کنار این کشور هستیم اما به فقر و بیکاری و... در کشور خودمان بی‌توجه هستید؟ ✅ پاسخ ✍️ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم پیش از بررسی ادعاهای پرویز پرستویی خاطرنشان می‌شود ایشان پیش از ویرایش متن، کشور رییس جمهور سوریه را، رئیس جمهور روسیه پنداشته بود، کافی بود همین اشتباه را رئیسی مرتکب شده بود، همین سلبریتی نسبتاً محترم و سایر دوستان محترم و نامحترمش غوغایی در فضای مجازی راه می‌انداختند که بیا و ببین!! اما سوال اول همانطور که در عکس مشخص است نگاه آقای رئیسی به طرف زن بی‌حجاب نیست (و اگر هم بود نگاه به زن غیر مسلمان یا مسلمان بی اعتقاد به حجاب، اگر به قصد لذت نباشد حرمت شرعی ندارد[کافی ج۵ ص۵۳۴]) اما سوال دوم مگر الگوی قانون‌گذاری در کشور ما سوریه است که می‌پرسید چرا آنجا حجاب اجباری نیست؟ اگر ایران در کنار سوریه ایستاده است به دلیل آن است که در خط مقدم جبهه مقاومت است و هر کشور دیگری که چنین باشد، (حتی مثلاً فرانسه) ایران در کنار اوست. خیلی زشت است که یک هنرپیشه مطرح مطلب به این واضحی را نفهمد (و یا نخواهد بفهمد) که حمایت از یک کشور به معنای تایید هر آنچه در کشور می‌گذرد، نیست. و سوال آخر کدام رییس‌جمهوری به اندازه رئیسی بین مردم و فقرا بوده است که می‌گویید چرا نسبت به فقر و بیکاری بی توجه هستید؟ مگر در همین کمتر از دو سال وضعیت اشتغال بهبود پیدا نکرد؟ چرا بی انصافی می‌کنید و چشم بر واقعیت می بندید؟ اگر مشکلات هست که هست، تلاش شبانه روزی رئیس جمهور به خوبی اثبات می‌کند که ایشان به مشکلات بی توجه نیست. اتهام بی توجهی به فقر و بیکاری اوج بی انصافی شما است که نمی‌خواهید تلاش جهادی ایشان دیده شود و مردم امیدوار به آینده باشند. @fereshtehrouhafza
🔷 شهید آوینی: «در دل های ما که جای خوف و خشیت خداست، ترس راه ندارد و همه راز و رمز نصرت الهی در همین نکته نهفته است.» ♦️تصاویر بالا: پرستار شهید مدافع حرم فریدون احمدی از کرمانشاه که در راه امنیت ما خوانندگان این پیام پس از شش ماه اسارت توسط جبهه النصره، مظلومانه توسط آن بی شرف ها به شهادت رسید. 🔸تصویر پایین: خفت سربازان شیطان بزرگ پس از اسارت در خلیج فارس توسط نیروی های شهید ناظری @ravayatefathavini @fereshtehrouhafza
14020218توحید و شرک و پیشرفت و توسعه.mp3
24.7M
🎧 آیت‌الله میرباقری | سخنرانی پرنکته دربارۀ نتایج لیبرالیسم اقتصادی، ۱۴‌۰۲/۲/۱۸ ◀️ دوگانۀ «توحید و شرک» تا دوگانۀ «پیشرفت و توسعه» و تا الگوهای اقتصادی، امتداد دارد. ◀️ اگر رباخواری زیاد شود، فحشا توسعه پیدا می‌کند. ◀️ اگر از لیبرالیسم اقتصادی تبعیت کنیم، پیامدهای فرهنگی و سیاسی‌اش را، از جمله در حوزۀ حجاب، به ما تحمیل خواهد کرد. ◀️ مثال مهم سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی ☑️ @mirbaqeri_ir @fereshtehrouhafza
مشغول بکار خانه بودم،نا خود آگاه،دیدم دارم با خودم زمزمه میکنم ،قلب.....بوم بوم میزنه با ما! از خودم تعجب کردم، زیاد اهل تلویزیون و فیلم نیستم.حقیقتش وقت ندارم. متوجه شدم قبل از خبر آگهی های سیما مرتب داره این متن را پخش میکنه، بدون توجه کردن به این آگهی ها، در ضمیر ناخودآگاه ذهن من نشسته بود!! با خودم فکر کردم کاش قبل اخبار ی پیام زیبا از قرآن یا ائمه را تکرار می‌کرد و بعد مدتی نا خود آگاهم قرآن یا حدیث را زمزمه می‌کرد.چقدر بچه هامون چیز یاد میگرفتن!!!!!!! @fereshtehrouhafza
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حمله پهپادی صهیونیست‌ها به فرماندهان مقاومت 🔹رژیم صهیونیستی امشب با پهپاد انتحاری دو آپارتمان را در خان‌یونس هدف قرار داد. در این حمله‌ها «علی حسن غالی» از اعضای ارشد شورای نظامی سرایاالقدس و برادرش «محمود غالی» به شهادت رسیدند. @fereshtehrouhafza
✳️ دلم برای دعای کمیل تنگ شده! 🔻 غروب پنجشنبه‌ای مرا دید که لباس پوشیده‌ام تا به کانون بروم. گفت: «به‌سلامتی کجا؟» گفتم: «دعای کمیل.» گفت: «دعای کمیل چیه؟ منم می‌تونم بیام؟» گفتم: «برا رفتن به مراسم دعا از کسی اجازه نمی‌گیرن.» او آن شب با ما آمد. عربی را به واسطهٔ پدری که مراکشی بود و عرب‌زبان، به‌خوبی می‌دانست. تا آخر مجلس نشست. حال خوشی پیدا کرد. توسل آن شب و اشک و انابهٔ او برای ما که مسلمان آبا و اجدادی بودیم، دیدنی بود و جان‌فزا. 🔸 هفتهٔ بعد، ظهر پنجشنبه از راه رسید؛ با لباس مرتب و معطر. گفتم: «خیره ان‌شاءالله! عزم سفر داری؟» گفت: «نه، اومدم بریم دعای کمیل!» من متحیر و مبهوت نگاهش کردم و گفتم: «الان؟ هنوز تا شب، فرصت زیاده.» گفت: «می‌دونم، اما دلم برای دعای کمیل تنگ شده.» بی‌تاب بود. این را همهٔ ما فهمیده بودیم. 🔺 هر کس از او می‌پرسید: «چه چیز تو را شیعه کرد؟» با صراحت پاسخ می‌داد: «دعای کمیلِ علی.» 📚 از کتاب 📖 ص ۳۶ 👤 🙏 📌 پ.ن: ژروم ایمانوئل کورسل، تنها شهید اروپایی دفاع مقدس متولد فرانسه است که پس از تشرف به دین مبین اسلام به «کمال کورسل» تغییر نام داد. ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f @fereshtehrouhafza
🌷شهید احمد وکیلی🌷 ماجرای شهادت در سال 58 که حضور در کردستان، ایمانی قوی و دلی چون شیر را می‌طلبید، سعید در 2 نوبت عازم آن منطقه شد. در اردیبهشت سال 59 و در جریان عملیات آزادسازی شهر سنندج بعد از نبردی دلاورانه، مجروح شد و توسط کومله به اسارت گرفته شد. شهید سعید وکیلی ناطق 75 روز زیر شکنجه بود، ابتدا به هردو پایش نعل کوبیده و به همین ترتیب برای آوردن و چوب و سنگ به بیگاری می‌بردند. پس از دادگاهی شدن مرحوم به شکنجه مرگ شد بلکه اعتراف کند، اولین کاری که کردند هر دودستش را از بازو بریدند و چون وضع جسمانی خوبی نداشت برای معالجه و درمان به بهداری برده شد و پس از چند روز که کمی بهبودیافته بود او را آوردند و مجدداً اعتراف گرفتن شروع شد. پس‌ازآن معالجه سطحی، با دستگاه‌های برقی تمام‌صورتش را سوزاندند، سوزاندن پوست تنها مقدمه شکنجه بود به این معنی که مدتی می‌گذرد تا پوست‌های نو جانشین سوخته شده‌ها شود آن‌وقت همان پوست‌های تازه را می‌کنند که درد و سوزندگی‌اش بیشتر از قبل است و خونریزی شروع می‌شود و آن‌وقت نوبت آب‌نمک است که با همان جراحات داخل دیگ آب‌نمک می‌اندازند.و پس‌ازآنکه بانمک مرحم گذاشتند داخل دیگ آب جوش که زیرش هم آتش روشن بود انداختند و همان‌جا محل شهادتش شد و با لبی ذاکر به دیدار معشوق شتافت. اما این گرگان که از جسد بی‌جانش نیز وحشت داشتند دیگر اعضایش را مثله نمودند و جگرش را به خورد هم‌سلولی‌هایش دادند و مقداری راهم خودشان خوردند. درود به روان پاک شهیدان بالأخص شهید سعید وکیلی. 🌷مزار شهید بزرگوار بهشت زهرا قطعه ۵۰ردیف ۴۶شماره ۵ شهید @fereshtehrouhafza
روزنامه کيهان 1402/01/20 مجلس انقلابی فریب غربگرایان و اسناد غربی را نخورد بنا بر برخی خبرها، از امروز کلیات لایحه «پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار» در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. پیش از این در اواخر اسفندماه گذشته، با انتشار مطلبی با عنوان «نمایندگان مجلس رد پای سند استعمار فرهنگی در لایحه «پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان» را دیده‌اند؟!» به آسیب شناسی و واکاوی این لایحه پرداختیم که با توجه به شروع رسیدگی به این لایحه در مجلس ذکر بخش‌هایی از آن مطلب و افزودن برخی تذکرات دیگر خالی از فایده نخواهد بود و امید می‌رود مورد توجه نمایندگان محترم نیز قرار گیرد. در گزارش قبلی اشاره شده بود: «معاونت زنان دولت دوازدهم، لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت را تدوین و راهی مجلس کرد که به دلیل شباهت‌های موجود با طرح صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت ادغام شد و پس از اصلاحات مکرر اکنون با عنوان لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار به صورت یک لایحه قانونی در مجلس طی مسیر می‌کند.لایحه مذکور علی‌رغم اشکالات شکلی، اشکالات محتوایی متعدد دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود. مواد قانونی لایحه پیرامون رفع ظلم در خانواده، نتوانسته خلا موجود در قوانین خانواده را پوشش دهد. لایحه نگرش یکسان به خشونت درون و بیرون از خانواده داشته است و توجه کافی به ظلم درون خانواده نداشته است. در لایحه خشونت روانی و عاطفی صرفا به عنوان نوعی از خشونت مورد اشاره قرار گرفته است و نه برای آن به صورت شفاف تدبیری ‌اندیشیده شده و نه حتی به انواع و راه‌های پیشگیری از بروز آن اشاره‌ای شده است و عملا لایحه به جرم انگاری برای موارد خشونت‌های شدید جسمی و جنسی پرداخته است و از خشونت‌ها با شدت کمتر غافل شده و این جرم انگاری را به هرگونه خشونت و با هر شدتی تعمیم داده است.  ناگفته نماند که راهکار پیشگیرانه و مداخله‌ای لایحه برای خشونت‌ها بر محور دور کردن اعضای خانواده از متهم و مجازات وی می‌باشد که پیش از این هم دستورالعمل‌های اجرایی آن در وزارت بهداشت، اورژانس اجتماعی و... برای خشونت‌های شدید وجود داشته و اکنون نیز اجرا می‌شود ولی تعمیم آن به همه انواع و شدت‌های خشونت منجر به واپاشی کانون خانواده و زیر سؤال بردن قداست آن است. لایحه ماهیتا حقوقی است و بیشتر مواد آن حول فرآیندهای حقوقی از شناسایی افراد آسیب دیده، تسهیل تشکیل پرونده‌های شکایت و رسیدگی خارج از نوبت به شکایات تا جرم انگاری هرگونه آسیب متصور برای زنان و دختران و مداخله قانونی و افزایش مجازات مجرمین فراتر از حدود معمول است. لایحه با توهم بحران خشونت تنظیم شده است در حالی که سند پشتیبان مشخص ندارد و باید گفت پژوهشی که با نمونه آماری مناسب، وضعیت دقیق خشونت در ایران را نشان داده باشد، وجود ندارد و طرح قانون نیازمند طراحی پژوهش‌های جدید با روش نمونه‌گیری مناسب از طیف‌های مختلف زنان ایرانی است تا از تورش (سوگیری) انتخاب جلوگیری شود.(گزارش بررسی وضعیت خشونت علیه زنان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی). اگرچه در اصلاحات انجام شده در الفاظ به زیبایی به حفظ خانواده اشاره شده است ولی روح حاکم به لایحه قانونی، بی‌توجه به کانون خانواده و صرفا متمرکز بر جدا‌‌‌سازی و دور کردن بزه دیده از محیط و فرد آسیب زا است. ساخت و گسترش خانه‌های امن به جد در این لایحه پیگیری شده است و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف موظف هستند که آن را پیگیری کنند ولی هیچ سندِ تایید‌کننده هزینه-کارآیی این اقدام، وجود ندارد. پیشگیری از خشونت از طریق رفع عوامل زمینه‌ساز خشونت، مطلقا در این لایحه مورد توجه قرار نگرفته است و غالبا تمرکز بر روی تسهیل مداخلات قانونی است در حالی که رفع عوامل زمینه‌ساز خشونت کاملا علمی است. نویسندگان لایحه ماهیت زن را آسیب دیده تصور کرده و به دور از واقعیت جامعه، ابداً به سوءاستفاده برخی زنان از قانون منتج از این لایحه توجه نداشته‌اند. بدیهی است که در برخی خانواده‌ها طرف مظلوم مردان هستند و باید برای سنجش صحت ادعاهای زنان علیه مردان، راهکارهایی پیش‌بینی شود و قانون برای حمایت از مردان نیز راهکار ارائه کند. متاسفانه علی‌رغم تلاش‌های بسیار برای اصلاح، این لایحه، نیازهای جامعه ایران برای رفع ظلم از زنان را برآورده نمی‌کند و طبق نظرات کارشناسان کارآیی لازم را ندارد. نمی‌توان کتمان کرد که لایحه بودجه محور می‌باشد و هزینه سنگین به دولت تحمیل می‌کند. برای اجرای تعداد زیادی از مواد قانونی آن، بودجه‌های کلان نیاز است که کارآیی خاصی در موضوع خشونت ندارند و منبع تخصیص بودجه نیز مشخص نشده است. این لایحه بدون ذکر مصادیق و راهکارها، تماما تدوین دستورالعمل‌ها و ضوابط و تعیین شاخص‌ها را به دستگاه‌ها و نهادها واگذار کرده است و عملا
نحوه اجرای لایحه به سلیقه‌ها سپرده شده است و قاعدتا راه را برای نفوذ و دخالت فرهنگی در کشور آن هم در مسئله حیاتی زنان باز کرده است. با احتساب ابهام تعاریف و مفاهیم به کار برده شده در متن لایحه، بدون اغراق بیش از نیمی از لایحه به دستان نه چندان پنهان غرب برای اعمال سیاست‌های سند توسعه پایدار در ایران سپرده شده است. ابهام تعاریف در لایحه مسئله‌ای قابل چشم پوشی نیست، اصطلاحات آزادی‌های قانونی، توانمند‌‌‌سازی زنان (empowerment of women) و حمایت اقتصادی از زنان، کلیدواژه‌هایی است که در عرصه بین‌المللی تعاریف، مفاهیم و مصادیق خاص خود و بعضا ضد اسلامی و ضد خانواده دارد. اگر در این لایحه قانونی، چارچوب معینی برای این اصطلاحات تعریف نشود و تعریف مشخصی از آنها ارائه نگردد، زمینه برای اجرای اسناد متعدد بین‌المللی که مخالف سبک زندگی ایرانی-اسلامی هستند، آماده می‌شود. از اهم این واژگان، کلیدواژه آسیب و بزه است که با تعاریف کنوانسیون‌های بین‌المللی تقارب نگران‌کننده‌ای دارد. در پیش‌نویس‌های لایحه، از واژه «خشونت» استفاده شده بود که شاید به دلیل حساسیت اذهان نسبت به آن، با «آسیب» و «بزه» جایگزین شد اما طبق تعاریف بیان شده در مواد ابتدایی لایحه،‌ تفاوت چندانی با کلید واژه خشونت ندارد در حالی که از مبانی اصلی لایحه است. خشونت مبتنی بر جنسیت در سال 1979 برای اولین بار به عنوان یک موضوع حقوق بشر و بهداشت عمومی توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح و به عنوان ناجی دروغین زنان دنیا به افکار جهان تحمیل شد تا پشت این نقاب زیبا، پروژه واپاشی نظام خانواده در سایه ترویج برابری جنسیتی با سهولت و سرعت بیشتر پیش رود. خشونت بعدها در کنار حق بر بدن و توانمند‌‌‌سازی زنان، یکی از سه ضلع اصلی مبارزه با نابرابری‌های جنسیتی شناخته شد که در لایحه مذکور نیز مورد توجه بوده است. تاکید لایحه بر به کارگیری ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در حوزه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان، استفاده از منابع چندجانبه و به کارگیری همه بخش‌های جامعه مدنی، مطابق الگوی کنفرانس جهانی زن، پکن می‌باشد.(اعلامیه کنفرانس زن، پکن، سپتامبر 1995)  متاسفانه اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد اجرای اصول توانمند‌‌‌سازی زنان و برابری جنسیتی در ایران همچنان زیر ذره‌بین نهادهای بین‌المللی است و این سازمان‌ها پیگیر اجرایی شدن آن هستند. توانمند‌‌‌سازی زنان و برابری جنسیتی خواسته هدف پنجم سند توسعه پایدار 2030 است. خواسته یا ناخواسته لایحه مذکور رویکردی عمیقا مشابه رویکرد سند توسعه پایدار به مسئله زن دارد و همین ایرادات و شباهت‌ها بازنگری جدی در لایحه را می‌طلبد.» علاوه‌بر مستندات گزارش قبلی، اکنون که بررسی کلیات لایحه «پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار» در دستور این هفته صحن مجلس شورای اسلامی قرار دارد ذکر برخی دیگر از تذکرات درخصوص ابعادی که ممکن است در بررسی این لایحه مغفول واقع شود ضروری است. با آنکه رهبر بزرگوار انقلاب همیشه در دفاع از شخصیت زن به‌تبع فرهنگ ناب اسلامی سخن گفته‌اند ولی بارها هشدار داده‌اند که مسیری که تفکرات غربی برای دفاع از حقوق زنان دنبال می‌کنند، در تعارض با خانواده است و ظلم مضاعفی به حقوق زن است.  باوجود اصلاحات خوبی که در طول مسیر پیگیری لایحه مذکور از دولت قبل تاکنون انجام شده است، متاسفانه به اذعان برخی از کارشناسان مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری و دیگر صاحب‌نظران و همچنین اعضای کمیسیون‌های حقوقی قضایی و فرهنگی مجلس، روح حاکم بر مواد این لایحه بیش از آنکه برخاسته از فرهنگ ناب اسلامی و دیدگاه‌های امامین انقلاب باشد، متأثر و برگرفته شده از «ترجمه متون و ضمائم سند 2030 و کنوانسیون‌های بین‌المللی مرتبط» است. محوری‌ترین ایرادهای اساسی به کلیات لایحه که در مواد مختلف قابل مشاهده و ارجاع هستند عبارت‌اند از؛  الف) برخورد منفعلانه با نگاه‌های غربی و تأیید ضمنی گزارش‌های حقوق بشری غرب.  ب) برخورد جنسیتی نسبت به مقوله خشونت و نادیده‌گرفتن عدالت اسلامی که نفی خشونت ظالمانه است اعم از زن و مرد. ج) فقدان رویکرد خانواده‌محور در دفاع از حقوق زن.  د) ایجاد زمینه سوء استفاده ابزاری از محاکم قضایی در مسائل خانوادگی و نادیده‌گرفتن فرهنگ صلح و سازش.  ه) زمینه‌‌سازی قانونی برای نفوذ جریان‌های فمینیستی و انتقال محتواهای آموزشی متأثر از این رویکرد.  و) انعکاس تصویر زن به‌عنوان موجودی آسیب‌دیده و مرد به‌عنوان موجودی آسیب‌رسان. ز) بیان حرف‌های کلی در مواد قانون و زمینه بروز انحراف اصلی در تدوین دستورالعمل‌ها بدون نظارت شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی، در تضاد با اصل ۸۵. براساس موارد فوق این لایحه نیازمند باز‌سازی اساسی است که در قالب یک طرح یا لایحه جدید و برخاسته از ‌اندیشه‌های ناب اسلامی تنظیم گردد و همان‌طور که تجربه این مدت نشان داد
سیدمحمد خاتمی: انقلاب از مسیر خود منحرف شده است 🔺خاتمی در دیدار جمعی از فرهنگیان و نمایندگان تشکل‌های صنفی معلمان گفت: 🔹پیش از این گفتم براندازی نه ممکن است نه مطلوب اما آنچه الان جاریست خودبراندازی است و حرف اصلاحات به حاکمیت این است که خودبراندازی نکنید، اصلاح کنید تا جامعه راضی باشد و زمینه پیشرفت فراهم شود. 🔹به معلم به عنوان سربار نگاه می‌شود در حالیکه سربار، حکمرانی غلطی است که نمی‌تواند تدبیر کند و سرمایه‌های جامعه را به فعلیت برساند. 🔹منشا اصلی محرومیت جامعه از امکان دسترسی به قدرت، ثروت و منزلت، حکمرانی بد است؛ اگر بخواهیم ایران باقی بماند و عزت داشته باشد، باید حکمرانی تغییر کند و اصلاح شود. 🔹انقلاب، جامعه متکثر ایران را متعالی و برخوردار می‌خواست اگر امروز این نیست یعنی انقلاب از مسیر خود منحرف شده است./ جماران 🔻 پ.ن: ✋ شریعتمداری خطاب به خاتمی: انقلاب منحرف نشده، خودت منحرف شده‌ای! 🔺مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت: 🔹خاتمی به جای اینکه بگوید من پادوی آمریکا شده‌ام و سرمایه اسرائیل هستم، می‌گوید انقلاب منحرف شده است! @fereshtehrouhafza
📍مشاور وزیر ارشاد: فیلیمو مستهجن و بی‌قاعده‌ توصیف کرد 🔺همزمان با انتشار سریال «رهایم کن» و تبلیغات گسترده شهری این سریال که با انتقادات گسترده مردمی از سطح شهر جمع آوری شد «میثم نیلی» "رییس مجمع ناشران انقلاب اسلامی" و مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی" با استفاده از هشتگ « قانون اساسی» در شبکه اجتماعی ویراستی نوشت: فیلیمو، هر روز بدتر، مستهجن‌تر و بی‌قاعده تر از دیروز! بی‌قانونی و گردن فرازی بعضی‌ها تمامی ندارد. 🔺با انتشار این پست در شبکه ویراستی کاربران بسیاری به آن واکنش نشان داده‌اند و نظرات خود را با مشاور عالی وزیر فرهنگ در میان گذاشته‌اند. @fereshtehrouhafza
عفو شامل مجرم امنیتی فرانسوی - ایرلندی هم شد/ «برنارد فیلان» یک تبعه فرانسوی - ایرلندی که به جرم تهیه و ارسال اطلاعات امنیتی در اوج اغتشاشات ایران، دستگیر و محاکمه شده بود، به‌موجب حکم قضایی و با ملاحظات انسان دوستانه آزاد شد/ فیلان ۶۴ ساله که تابعیت دوگانه فرانسوی - ایرلندی دارد، اکتبر گذشته در اوج اغتشاشات در مشهد بازداشت شد. (ایرنا)؟؟؟؟؟؟؟ @fereshtehrouhafza
♨️وب سایت رسمی سازمان گردشگری عربستان سعودی (visit soudia) در جدیدترین خبر خود اعلام کرد که این کشور از ورود گردشگران LGBT به این کشور استقبال خواهد کرد و از این پس توریسم های با چنین گرایشی بدون هیچ ممنوعیتی می توانند وارد سرزمین وحی شوند!!! @fereshtehrouhafza
آخرین وضعیت ۱۰ پروژه مهم فضایی کشور 🔹رئیس سازمان فضایی ایران آخرین وضعیت ۱۰ پروژه مهم فضایی کشور را تشریح کرد: 🔷ماهواره پارس ۱: امسال جهت پرتاب تحویل گرفته می‌شود. 🔸ماهواره ظفر ۲: امسال جهت پرتاب تحویل گرفته می‌شود. 🔷ماهواره طلوع ۴: امسال فاز طراحی و ساخت کلید می‌خورد. 🔸نمونه پروازی ماهواره ناهید ۲: امسال جهت پرتاب تحویل گرفته می‌شود. 🔸ماهواره ناهید ۱: امسال فاز صنعتی‌سازی آغاز می‌شود. 🔷ماهواره ایران‌ست ۱: امسال فاز طراحی و ساخت کلید می‌خورد. 🔸بلوک انتقال مداری سامان ۱: امسال نمونه پروازی تحویل گرفته می‌شود. 🔷بلوک انتقال مداری سامان ۲: امسال فاز طراحی و ساخت کلید می‌خورد. 🔸منظومه شهید سلیمانی: امسال فرآیند واگذاری به بخش خصوصی انجام می‌شود. 💡 هوش سفید| سید علیرضا آل‌داود 🇮🇷 جنگ شناختی | سواد رسانه‌ای 👇 @aledavood 👈 عضو شوید @fereshtehrouhafza
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 مردی که اشک آمریکایی ها را در خلیج فارس در آورد 🔹 ما اورا با این جمله می‌شناسیم : «اقتدار دریایی برای کشور عزیز ما ایرانه ما از آنها سوال می کنیم...» ◇ نقل است که وقتی تکاوران آمریکایی در خلیج فارس دستگیر شدند، حاج محمد بر روی آنها فریاد زد که: ◇ «خیال کرده‌‌اید ناو مسافربری ما را زدید، می‌توانید هر غلطی بکنید و ما هم کاری به کارتان نداریم؟ ما پای هر متجاوزی را به آب و خاک ایران قطع می‌کنیم.» ◇ شاید به خاطر این صحبت ها بود که آمریکایی ها وحشت زده ، ترسیده بودند و لباس خود را خیس کردند! ◇ وقتی دزدان دریایی کشتی‌هایمان را در سومالی و خلیج عدن گرفتار کردند، شهید ناظری ماموریت آزادسازی آن را برعهده گرفت و ۱۲۰ روز با آنها جنگید و عزت ملت را زنده نگه داشت و کشتی ها را پس گرفت. ○ مرد شماره یک خلیج فارس ○ 🔺️ ۲۲ اردیبهشت سالروز شهادت پدر علم تاکتیک نظامی جهان اسلام، دریادار حاج محمد ناظری گرامی باد. 🔹️ صبحانه ای با شهدا @sobhaneh_ba_shohada 🔺️ کانال صبحانه‌ای باشهدا را با کلیک بر روی آدرس زیر پیگیری و به دوستان خود معرفی کنید: https://eitaa.com/joinchat/3191341256C69ef75b671 @fereshtehrouhafza