Hoviat - sharekord 14030330 - Low.mp3
زمان:
حجم:
51.23M
ارائهای تبیینی در باب «جوان شیعه و مأموریت تمدنی او» ـ شهرکرد 30 خرداد 1403 سخنران: حسین افتخاری (اندیشکده مطالعات راهبردی لقمان ـ قرارگاه جهاد تبیین سازمان هیأت و تشکلهای دینی)
جوان شیعه و مأموریت تمدنی او.pdf
حجم:
13.96M
فایل ارائهی سخنرانی «جوان شیعه و مأموریت تمدنی او» ـ شهرکرد 30 خرداد 1403 سخنران: حسین افتخاری (اندیشکده مطالعات راهبردی لقمان ـ قرارگاه جهاد تبیین سازمان هیأت و تشکلهای دینی)
کلیپی که در ادامه انتشار میدهم عرایضی کوتاه است در باب ریل انتخاب چهاردم و نقش مردم. امیدوارم در انتخاب درست، کمککننده باشد.
کلیپ به دو صورت خروجی گرفته شده است: بخشی کوتاه، که فقط نتیجهی بحث است به مدت یک دقیقه، و دیگری نیز با توضیحات کامل است که شش دقیقه است. لطفا اگر آن را برای مردم عزیزمان مفید یافتید در انتشار آن کوتاهی نکنید. در کلیپ، هیچ آدرسی به حقیر یا اندیشکده لقمان یا قرارگاه جهاد تبیین یا دیگر جاها نیست و فقط به نیت اندکاثرگذاری ساخته شده است.
17.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ریل قطار کشور؛ سوزنبان پیشرفت باشیم! (فقط بخش نتیجهگیری)
29.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ریل قطار کشور؛ سوزنبان پیشرفت باشیم! (کلیپ کامل)
19.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#یک_یاحسین_دیگر
#جلیلی
مومنا و هیأتیای ایراندوست،
لطفا کلیپهاتون رو اول در پیج و کانال خودتون منتشر کنید و سپس لینکش رو در گروه زیر با بقیه هم به اشتراک بذارید تا به همدیگه ضریب بدیم و دعوتمون روبه گوش تمام مردم مومنی که رأی ندادن یا نمیدونن به کی باید رأی بدن برسونیم!
https://eitaa.com/joinchat/3242066773C2f38ef8acd
14.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⏸دارید اصول اسلام و انقلاب رو ذبح میکنید و منت هم سرمون میذارید که دارید مشارکت رو بالا میبرید؟! مؤمن هم هستید؟! برندهی بازی شما کی هست؟! آیا کسی غیر از لیبرالها؟!
⏮افزایش مشارکت راه داره و راهشم تبیین مسائله نه اسلامفروشی!!
✴️#نه_به_لیبرالیسم
24.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تسلیت_به_لیبرالها
#تبریک_به_شریفان
ما پای ایران ایستادیم و درست تصمیم گرفتیم و درست انتخاب کردیم و به خاطر دنیایمان، به لیبرالها آری نگفتیم!
درود خدا بر آن سیزده میلیون و پانصد هزار نفر شریفانی که پای اسلام ماندند و اسلامی انتخاب کردند!
درود خدا بر شما مردان و زنان شریف! شما بودید که مثل مولایتان علی، پس از عمری استقامت، به فوز رسیدید.
#فٌزتم_و_رب_الکعبه
✳️دوستان عزیزم و مومنین به ربّ دو عالم و معتقدین به قائم آل محمد،
⬛قطعاً همهی ما از جنایتهایی که صهیونیستهای وحشی، شب و روز بر ملت بیدفاع و بیگناه فلسطین روا داشته و در حال نسلکشی آنها هستند دلسوخته و بیقراریم و حتماً شما هم از اینکه کاری از دستتان برنمیآید در عذابید و مدام از خود میپرسید به عنوان یک مسلمان، چه توجیهی برای این سکوت و بیعملیام نزد خدا خواهم داشت؟! و حتماً آرزویتان این است که امکان اقدامی میداشتید!
❇️اگر چنین است و شما هم به دنبال زمینه و فضایی هستید که در مواجهه با جنایتهای اسرائیلیهای خبیث، از این وضعیت بیعملی و سکون و رخوت غیرتسوز خارج شوید و اقدامی کنید که لااقل ‹عذری به درگاه پروردگارتان›(۱) باشد شما را بشارت میدهم به اینکه به لطف مجاهدت و برنامهریزی جمعی از مسئولین و مجاهدین جبههی انقلاب، زمینهای ایجاد شده است که نهتنها «مَعْذِرَةً إِلَى رَبِّكُمْ» را عاید ما میکند بلکه قرار است کاری موثر که بزرگتر از آن وجود ندارد انجام دهیم:
⏮️قرار بر این است که مومنین در حرکتی عظیم، با استغاثه به درگاه ربالعالمین و استمداد از حجت خدا بر زمین، اذن ورود حضرتش برای ظهور دادن اسم ‹مُنتقِم› را از خدا طلب کرده و سنت امداد الهی که صراحتاً در قرآن وعده داده شده است که «شما را از طریق هزاران فرشتهی نشاندار و بهخطشده» کمک خواهم کرد، را طلب نموده و این سنتهای الهی و مهدی موعود و فرشتگان الهی را فرابخوانیم تا به خواست خدا، لشکر کفار صهیون جهانخوار را به عذابی سخت دچار نموده و ذلیل و نابود گردانند چراکه خدا در قرآن وعده داده است که «إِذْ تَسْتَغيثُونَ رَبَّكُمْ فَاسْتَجابَ لَكُمْ أَنِّي مُمِدُّكُمْ بِأَلْفٍ مِنَ الْمَلائِكَةِ مُرْدِفينَ»(۲)! لذا برنامه عبارت است از «حرکت جمعی برای استغاثه به درگاه خدا برای دادن اذن ورود حضرت مهدی موعود به مسألهی فلسطین و انتقام از اسرائیل جنایتکار!
❇️بر این اساس، جبههی انقلاب در تمامی کشور، از شما که توانایی دارید و میخواهید برای مظلومین فلسطین، قدمی بردارید دعوت کردهاند که در روز سهشنبه ۲۶ فروردین، به شهر قم بیایید و از ساعت ۱۶ در مسیر طریق المهدی، از حرم حضرت معصومه تا مسجد جمکران ابتدائاً در پیادهروی استمداد و استغاثه شرکت نموده و سپس از نماز مغرب، برای نجات ملت مظلوم فلسطین، در مسجد جمکران دست به دعا و استمداد بردارید.
◀️هر کس میتواند ساعت ۱۶ برای پیادهروی بیاید و هرکس نمیتواند برای استغاثه در مسجد جمکران از ساعت ۱۸ خود را برساند و هر کس وسع مالی دارد، در مسیر پیادهروی، روی صندوق عقب ماشینش یا در پشت وانتش، موکبی بهپا کند و هر کس وسیله دارد بقیه را بیاورد و هر کس نمیتواند بیاید، برای برگزاری این حرکت بزرگ، کمک مالی کند و هر کس قلمی دارد، در این باب مطلبی بنویسد و ضرورت و اهمیت استغاثه و استمداد را تبیین کند و هر کس رسانهای دارد در اطلاعرسانی این اقدام جمعی، مضایقه نکند.
↙️برای کمک مالی، من با افتخار، واسطهی انتقال سهم خودم و دوستانی که مرا میشناسند خواهم بود:
5041721003382257
بانک رسالت به نام حسین افتخاری
1️⃣قرآن به ما یاد میدهد که یک بار دیگر هم، گروهی از مومنان بیچاره و بیقدرت، در مقابل همین یهودینماهای بیخدا و زباننفهم که «اصحاب سبت» نامیده شدهاند در همین شهر ایلات در اسرائیل، گرفتار شده بودند و کاری از دستشان برای جلوگیری از تمردشان از دستور خدا برنمیآمد! اما نکتهای که قرآن از رفتار آنها به ما یاد میدهد این است که آن مومنان، دست روی دست نگذاشتند و ساکت ننشستند بلکه هرچند میدانستند حرفشان تأثیری ندارد ولی شروع به موعظه و نهی از منکر کردند؛ و وقتی گروه دیگری از مومنان به آنها گفتند چرا موعظه میکنید درحالیکه میدانید که تأثیری بر آنها ندارد جملهای گفتند که باید قاعدهی رفتار امروز ما باشد: قرآن میفرماید آن مومنان پاسخ دادند که ما موعظه و نهی از منکر میکنیم «برای اینکه در پیشگاه پروردگارمان [نسبت به رفع مسؤولیت خود] حجت و عذری داشته باشیم! «مَعْذِرَةً إِلَى رَبِّكُمْ»! اعراف: ۱۶۴
2️⃣(به خاطر بياوريد) زمانى را (كه از شدت ناراحتى در ميدان بدر،) از پروردگارتان كمك مى خواستيد و او خواسته شما را پذيرفت (و گفت): من شما را با يك هزار از فرشتگان، كه پشت سر هم فرود مى آيند، يارى مى كنم. انفال: ۹
26.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعوت استاد، آیتالله عابدینی به اجتماع بزرگ مردمی در مسجد مقدس جمکران و پیادهروی حرم تا مسجد.
استغاثه جمعی مؤمنین در طلب نجات مردم مظلوم غزه
✴️صورت مسأله: کلانالگوهای ایجاد ‹جنبش اجتماعی› کداماند؟!
✳️بیان مسأله: این پرسشی راهبردی یعنی غیرراهکاری و غیرراهکنشی است و پرسش راهبردی، بر کلانالگوها و بنیادها تمرکز دارد؛ پس در موضوع جنبشهای اجتماعی، پرسش این است که چند کلانالگو برای ایجاد اراده در مردم و به حرکت درآوردن آنها وجود دارد؟!
*️⃣اهمیت مسأله: پاسخ به این پرسش از این جهت اهمیت دارد که تکلیف ما را با گیتوی یا دروازهی خروج ما به سمت اجتماع و مردم برای ایجاد موجها و جریانها و جنبشهای اجتماعی، روشن میکند.
#️⃣ضرورت مسأله: پاسخ به این پرسش از این جهت ضرورت دارد که جامعهی امروز ما تا حدود زیادی در یک حرکت اجتماعی غیراصیل و نامرتبط با تاریخ و هویت و اصالت خودش فرو رفته است و برای بازگرداندن جامعه از این حرکت، لازم است بدانیم که این حرکت چگونه توسط مردم باهویت و بااصالت ما پذیرفته شده و منهج حرکت آنها واقع شده است و پایه و بنیادش بر کدامین کلانالگوست تا بتوانیم حرکت اصلاحی را در مواجههی با حرکت فعلی، طراحی و برنامهریزی کنیم.
❇️پاسخ اجمالی: با نگاهی روندشناسانه (یعنی نختسبیحیاب) به تاریخ تفکر نقلی و عقلی و تجربی انسان، میتوان چهار کلان الگو را برای ایجاد اراده در مردم برای حرکت درآوردن آنها استقراء و احصاء نمود اما نظر به تساوی دو کلانالگو در پایهای واحد، من آنها را ذیل سه کلانالگو تشریح خواهم کرد که به ترتیب عبارتاند:
1️⃣کلانالگوی آگاهانه، که آن را ‹کلانالگوی منطقی› مینامیم و عبارت است از روشی که در آن، تلاش میشود با ارائهی استدلال و بیان چرایی امور، مخاطب نسبت به دلیل انجام یک کار، توجیه گردیده و به مقام ارادهمندی و عزم برسد و به کنش و حرکت درآید. این کلانالگو در طول تاریخ عقلی بشر، به عنوان فلسفه، دنبال گردیده و پیشرفتهای بزرگی نیز برای بشر رقم زده است که البته این پیشرفتها گاه پیشرفت در هبوط بودهاند و گاه پیشرفت در تعالی؛ و بسیاری از حرکتهای اجتماعی که بعدها مصادیق آن را بیان خواهم کرد، پا در این کلانالگو دارند از جمله حرکت بزرگ اجتماعی ‹رنسانس› در تمامی شاخههای انسانمعیارپنداری یونانیان تا انسانخداپنداری عصر روشنگری تا انسانگرگپنداری هابزی تا فردخداپنداری مدرن، که همگی در اینکه تلاش داشتند با آگاهی دادن به انسانها و استدلال کردن برای او و توجیه کردنش، حرکتهای اجتماعی خاصی در آنها ایجاد کنند که این البته کردند و من هر کدامشان را مجزی و مفصل، در پستهایی دیگر بحث خواهم کرد.
2️⃣کلانالگوی ناآگاهانه، که خود شامل دو کلانالگوست: اولی کلانالگویی تخیلی، و دومی کلانالگوی هوائی. لفظ ناآگاهانه را در تباین و تقابل با لفظ آگاهانه آوردهام و مرادم از آن، شیوهای است که در آن تلاش میشود بدون درگیر کردن قوهی منطق و استدلال و توجیهپذیری انسان، او را به حرکت درآورد! این کلانالگو، به دو شیوه در طول تاریخ انجام شده است که یکی بسیار قدیمی یا بهتر است بگویم باستانی است و دیگری بسیار امروزی و بهتر است بگویم پستمدرن است و دستیابی بشر به آن، به همین ابتدای قرن بیستم برمیگردد!
◀️در کلانالگوی باستانی که میتوانم مبتنی بر قرآن، آن را ‹کلانالگوی تخیلی› بنامم، تلاش میشود در فرایند تسحیر و مسخکردن و دستکاری قوای بینایی و محاسباتی انسانها، آنها را به چیزی باورمند کنند که نیست، همانگونه که مردم مصر، بندها و طنابهای ساحران را زنده و حرکتکننده میدیدند و لذا به اعجاز ساحران باور داشتند و از آنها تبعیت میکردند و هرگاه فرعون، ‹افسادات›ش را ‹اصلاحات› میخواند آنها باورمندانه اطاعت و تقدیسش میکردند و از مذهبی که برایشان ساخته بود راضی و خشنود بودند.
⏪در کلانالگوی امروزی که من آن را با توجه به نتایجش نزد امتهای قدیم (البته نه از حیث روش)، آنرا به تأسی از قرآن، ‹کلانالگوی هوائی› مینامم و بعدها مفصل دربارهاش حرف خواهم زد، مبتنی بر علم روانشناسی فرویدی، با عبور از قوای آگاهی انسان و دست گذاردن بر قوای ناخودآگاه او که هیچ آگاهی و اشرافی بر آن ندارد، و با دستکاری این قوه با فنارویهای تبلیغاتی اغواگرانه، بدون اینکه او بفهمد و متوجه شود، در فرایند ‹اقناع›، هوای نفسش را برای بهچنگآوری چیزی که طراحی کردهاند، چنان بر او مسلط میکنند که عدم دستیابی به آن را مساوی بیارزشی زندگی و لزوم شورش یا حتی خودکشی بداند و لذا دقیقا کاری را انجام دهد که طراحان آن دستکاری خواستهاند! این کلانالگو، چیزی است که امروز تقریباً تمامی مردم جهان، ذیل آن در حال بازی در زمین شیاطین انسی و جنیاند!
3️⃣کلانالگوی غیرآگاهانه که آن را ‹کلانالگوی قلبی› مینامم. در اینجا لفظ ‹غیرآگاهانه› را نه در تضاد و تقابل با لفظ ‹آگاهانه› بلکه در تخالف با آن آوردهام پس نباید از این کلانالگو، برداشت ‹ناآگاهانه› شود هرچند اگر بشود، من
نخواهم ترسید و پا پس نخواهم کشید هرچند به فهم غلط متهم شوم! بله، کلانالگوی غیرآگاهانه، الگویی قلبی است که در فرایند ایمان رقم میخورد و دین، منادی آن است. در این الگو، تمنایی که کاملاً مبتنی بر فطرت است تا حدی که فرد، حس میکند که از قبل، آن را میدانسته و میشناخته است به فرد ارائه میگردد و تلاش میشود تا مبتنی بر همان فطرت و با دعوت مکرر به رجوع به همان فطرت، انسان به مقام ایمان و یقین و اطمینان نسبت به آن ایده برسد و برای دستیابی به سعادتی که دین تعریف میکند هرگونه فداکاری و مجهادتی از خود بروز دهد و سنگینترین سختیها را برای نیل به رضای پروردگار، بر خود آسان گرداند بدون اینکه لزوماً بتواند دقایقی بر صحت و درستی آن ایده، استدلال فلسفی نماید چرا که او قلبا، صحت و زیبایی آن ایده را شهود کرده است! و این است که آن را غیرآگاهانه مینامم و اتفاقاً زیبایی این کلان الگوی قلبی، همین است و امامت همین است و اطاعت همین است و توکل همین است و رضایتجویی و رضایتخواهی خدا همین است!
⏮️پاسخ تشریحی: به زودی در یک نشست آزاداندیشانه با یک ارائهی مفصل فلسفیـکلامی.