تکنیک هایی برای لذت بخش کردن تکلیف مدرسه👇👇
👦کارهایی که شما در رابطه با تکلیف مدرسه باید انجام دهید📝
📝قبل از تکالیف مدرسه به او فرصت استراحت بدهید.
📝زمان مشخصی را هر روز برای انجام تکالیف مدرسه تعیین کنید.
📝ساعاتی که مناسب سن اوست اجازه دهید تلویزیون تماشا کند.
📝محیطی آرام و ساکت را برای کودک به وجود آورید.
📝بعد از انجام تکالیف خستگی او را با یک نوشیدنی یا خوراکی سالم برطرف کنید.
📝در صورت لزوم پاسخگوی بعضی از پرسش های درسی کودک باشید.
📝ماهی یک بار با معلم او ارتباط داشته باشید.
📝به هیچ عنوان کودک را مجبور به انجام تکلیف نکنید.
📝سعی کنید انجام تکلیف را به صورت کاری شاد و لذت بخش تبدیل کنید.
📝از کودک در مورد زمان انجام دادن تکلیف نظرخواهی کنید.
📝حتما تشویق را چاشنی تکلیف داشته باشید.
━━═━━⊰❀📚❀⊱━━═━━
کانال پیش دبستانی👇
https://eitaa.com/joinchat/1909195552C18efe37f58
━━═━━⊰❀📚❀⊱━━═━━
کانال پایه اول👈 @firststudent
کانال پایه دوم👈 @Secondstudent
کانال پایه سوم👈 @Thirdstudent
کانال پایه چهارم👈 @Fourthstudent
کانال پایه پنجم 👈 @fifthstudent
کانال پایه ششم 👈 @sheshomieman
━━═━━⊰❀📚❀⊱━━═━━
اخبار مربوط به دانش آموز و مدارس👇
https://eitaa.com/joinchat/740819599C456ffdeab2
170_62308333937941.pdf
485.1K
👆تغییرات کتاب درسی اول تا ششم ابتدایی
━━═━━⊰❀📚❀⊱━━═━━
کانال پیش دبستانی👇
https://eitaa.com/joinchat/1909195552C18efe37f58
━━═━━⊰❀📚❀⊱━━═━━
کانال پایه اول👈 @firststudent
کانال پایه دوم👈 @Secondstudent
کانال پایه سوم👈 @Thirdstudent
کانال پایه چهارم👈 @Fourthstudent
کانال پایه پنجم 👈 @fifthstudent
کانال پایه ششم 👈 @sheshomieman
━━═━━⊰❀📚❀⊱━━═━━
اخبار مربوط به دانش آموز و مدارس👇
https://eitaa.com/joinchat/740819599C456ffdeab2
✅ نمونه ای از #تمرین های پایه که موجب تحریک #نرون ها شده و باعث ایجاد تغییراتی در دندریتها، آکسون و جسم سلولی می شود و در نتیجه به تقویت #هوش و #حافظه و #یادگیری کمک می کند
👌قابل انجام در #منزل #مدرسه #مرکز مشکلات یادگیری و...
۱. راه رفتن با #ریتم ضربه هایی که درمانگر ایجاد می کند.
۲. #پریدن جفت پا در دو طرف #طناب، از طرف #جلو و #عقب
٣. تمرین #لی_لی با هر دو پا
۴. تعریف کردن #لطیفه
۵. #نگاه کردن به ابرها، شکل سازی و #داستان سازی در مورد آنها
۶ . گذاشتن #کتاب روی سر و راه رفتن در جهت های #مختلف با حفظ #تعادل
۷. #تاب بازی به صورت جلو، عقب، چپ و راست و چرخشی
۸. #چرخاندن میله با انگشتان
۹. #خوابیدن و #غلت زدن روی توپ پلاستیکی عاجدار
۱۰. اجرای #پانتومیم
۱۱. نشان دادن حالتهای #هیجانی مختلف با تغییر چهره
۱۲. #مچاله کردن کاغذ توسط دو دست، به طور #همزمان
۱۳. شمارش #معکوس اعداد زوج و فرد
۱۴. شمارش #معکوس اعداد طوری که هر بار به تعداد عددها #افزوده شود.
۱۵. تقلید حرکات #حیوانات
📗 منبع: کتاب درمان اختلالات خواندن ؛ دکتر مصطفی تبریزی.
https://eitaa.com/aveed1_ir
⭕️ نشانه های اصلی #اختلال نقص توجه #بیش_فعالی
🏃♂ بی توجهی:
کودکان مبتلا به نقص توجه- بیش فعالی بیشتر به محرک های نا مربوط #توجه می کنند، اما از محرکهای #مربوط که مستلزم توجه است، چشم پوشی می نمایند و توانایی حفظ توجه در طول زمان مشخص شده را ندارند.
کودکان مبتلا به این اختلال به #آسانی حواسشان پرت می شود و از انجام تکالیفی که نیازمند توجه نمودن برای زمان طولانی است، خودداری می کنند.
کودکانی که بی توجه هستند مشکلات زیادی در آموختن #مطالب درسی دارند و بر اثر عدم توجه تمرکز نداشتن و نیمه کاره رها کردن کارها تغییر مکرر فعالیتها، کند بودن. برنگشتن به سراغ کاری که نیمه کاره رها شده و افزایش خطا در کارهای یکنواخت و خسته کننده دچار #مشکل می شوند.
هنگامی که با آنها #صحبت می شود گوش نمی دهند، متعلقات خود را گم می کنند و نمی توانند دستورالعمل ها را #دنبال نمایند.
🏃 بیش فعالی:
کودکان دارای اختلال نقص توجه/ بیش فعالی در متوقف ساختن #فعالیت های خود در موقعیتهای مورد نیاز ناتوانند. آنان بیش از حد #تکان خورده و نمی توانند آرام بنشینند مدام در حرکت ، جنب و #جوش بوده و نمی توانند به روش معمول بازی کنند، دست و پاهایشان #بیقرار و ناآرام است.
🏃♀ تکانشگری:
تکانشگری کودکان مبتلا به این اختلال با نبود #کنترل در موقعیت هایی که نیازمند توجه کنترل شده یا یک تکلیف سازمان یافته است معلوم می شود. این گونه کودکان تمایل دارند هرگونه #پرسشی را با اولین فکری که به می رسد، #پاسخ دهند. آنها به پیامد رفتارهای خود توجه کافی ندارند و عواقب آن رفتارها را #پیش_بینی نمی کنند و همچنین برای به تعویق انداختن ارضای نیازهای خود با مشکل روبرو هستند و تمایل دارند که خواسته های آنها #فوری برآورده شود.
🔹 کودک مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش فعالی نمی تواند منتظر رعایت #نوبت خود باشد و تحمل انتظار کشیدن ندارد. در جمعی که دیگران مشغول #صحبت کردن هستند بدون هیچ ملاحظه ای وارد شده و حرف آنها را قطع می کند.
https://eitaa.com/aveed1_ir
⭕️ افزایش #توجه در کودکان دچار #مشکلات_یادگیری
☀️ کوتاهی دامنه #توجه یکی از خصوصیات دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری است.
👌 این دانش آموزان ممکن است در #آغاز درس به آن توجه داشته باشند، اما طولی نمی کشد که توجهشان به چیزهای #دیگر معطوف می شود.
💥 اقدامات زیر به دانش آموزان در #توجه و #طولانی تر کردن تمرکز کمک خواهد کرد (لرنر و همکاران، ۱۹۹۵).
💡 با تقسیم طولانی به بخش های کوچک تر، آن را #کوتاه کنید. مسئله های #کمتری برای تکلیف تعیین کنید - برای مثال، لغت دیکته یا مسئله ریاضی کمتر.
💡 تکالیف خانه را با دادن مسئله کمتر #کاهش دهید.
💡 تمرین ها را #تقسیم کنید. به جای چند جلسه تمرین طولانی و فشرده، تعداد #جلسات بیشتری به صورت کوتاه تر و فاصله دارتر برگزار کنید.
💡 تكاليف را #جالب تر کنید تا #علاقه دانش آموزان حفظ شود. کودکان را تشویق کنید که با #دوستان خود، در گروه های کوچک، یا در کانون های مورد علاقه خود #کار کنند.
💡 تکالیف خیلی #جالب و کمتر جالب را به طور متناوب ارائه کنید.
💡 #تازگی تکالیف را افزایش دهید. تکالیف جدید یا بدون نظیر جاذبه بیشتری دارند و توجه را #افزایش می دهند.
منبع:کتاب ناتوانی های یادگیری - عصمت دانش
https://eitaa.com/aveed1_ir
😎 توصیه هایی به #والدینی که فرزند مبتلا به #اختلالات_یادگیری دارند
۱. به وسیله ی #متخصص چشم و گوش، از #سلامتی کامل کودک مطمئن شوید.
۲. فضایی #آرام و بدون تشنج را در خانه فراهم کنید.
٣. اوقاتی را به #بازی کردن با کودک و #شوخی کردن با او اختصاص دهید.
۴. کودک را به #پارک، #سینما، باغ وحش و سایر جاهای دیدنی ببرید.
۵. ترتیبی دهید که کودک، اوقاتی را به #بازی بپردازد.
۶ کودک را #تشویق کنید درباره ی خودش، خاطرات مدرسه و چیزهای مورد علاقه اش #صحبت کند.
۷. از #سرزنش کردن و ایراد گرفتن و نصیحت #بپرهیزید و به جای آن هر وقت کار #مثبتی انجام می دهد او را #تشویق کنید.
۸. به #سؤالات کودک ساده، روشن و کوتاه #جواب دهید.
۹. نقاط #قوت کودک را در درس، بازی و سایر کارها #برجسته کرده و تشویق کنید.
۱۰. با دادن برخی مسئولیتها به کودک، حس #استقلال و #اعتماد به نفس او را تقویت کنید.
۱۱. سعی کنید کودک، هم با کودکان هم سن خویش و هم با کودکان یکی دو سال کوچکتر و بزرگتر از خودش اوقاتی را #بازی کند.
۱۲. در منزل کتاب یا روزنامه #بخوانید و سعی کنید فرزندتان خواندن علاقه مندانه و مشتاقانه ی شما را ببیند.
۱۳. به اندازه ی کافی #اسباب_بازی های ساده و خوب برای کودک تهیه کنید.
۱۴. به کودک یاد دهید که #کتاب، تنها وسیلهی خواندن نیست، بلکه می توان از روزنامه، تابلوهای راهنمایی، تابلوهای مغازه نیز برای تمرین #خواندن استفاده کرد.
۱۵. با مدیر و معلم کودک #ارتباط مهرآمیز برقرار کنید و وضع کودکتان را در مدرسه جویا شوید.
۱۶. #پیشرفت کودک را بدون این که مکرر از او سؤال کنید، پیگیری نمایید.
۱۷. برای محل #مطالعه کودک، اتاق، نور، صندلی، میز و سایر لوازم را تهیه کنید.
۱۸. سعی کنید محل مطالعه ی کودک ساکت و #آرام باشد.
۱۹. برای اطمینان از سلامتی کودک، همیشه او را تحت #کنترل پزشک داشته باشید.
۲۰. کوچک ترین #پیشرفت کودک را ببینید و آن را به او اظهار کرده و اعتماد به نفسش را تقویت کنید.
منبع: کتاب درمان اختلالات خواندن ؛ دکتر مصطفی تبریزی
https://eitaa.com/aveed1_ir
🌹ساختار کتاب فارسی اول🌹
کتاب فارسی در پایه ی اول به دليل آن که آغاز آموزش های زبانی است از ديد ساختاری اندکی با کتاب فارسی پایه های ديگر متفاوت است، در عین حال به لحاظ محتوایی مانند سایر پایه ها اهداف مشخصی را دنبال می کند.
ساختار انتخابی در فارسی اول بر مبنای مراحل رشد زبان و توانايی يادگيری، طراحی شده در حالی که کتاب های دوم به بعد ساختارموضوعی دارند.
اگر چه که ساختار زبانی در فارسی اول بر پايه ی موضوعاتی نظير (نهادها، بهداشت، اخلاق، دانش و دانشمندان، دين، ملی و ميهنی، طبيعت، هنر و ادب) شکل گرفته است، اما اين تقسيم بندی به صورت آشکار در ساختار کتاب به چشم نمی آيد.
کتاب فارسی در سال اول شامل سه بخش است: نگاره ها، نشانه های يک، نشانه های دو.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🌹بخش اول: نگاره ها🌹
اين بخش در واقع جانشين لوحه ها در کتاب های پيشين است. ده نگاره برای چهار هفته، پيش بينی شده است که شامل ده موضوع است؛ خانواده، در راه مدرسه، حياط مدرسه، کلاس، بوستان (پارک)، طبيعت و مزرعه، باغ وحش، مسجد، عيدنوروز.
هر نگاره عنوان و موضوع خاصی دارد که در برگيرنده ی مطالب آن نگاره است؛ مانند: به خانه ی ما خوش آمدی يا بازی، بازی تماشا. اين عناوين به جای جمله های قالبی و خشک و بی روح برگزيده شده است.
رويکرد آموزش نگاره ها از کل به جزء است: ابتدا تصوير بزرگ نگاره با هدف تشويق دانش آموزان به سخن گفتن، خوب ديدن، تفکر و خوب گوش دادن پيش روی آن هاست. سپس تصاوير کوچک زير نگاره همراه با نام هر تصوير عرضه می شود تا تصوير و نام آن، هردو در ذهن دانش آموز ثبت و ضبط شود .
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🌹تصاوير بزرگ نگاره ها🌹
هدف کلی تصویرهای بزرگ آغازین نگاره ها عبارتند از:
-آموزش مفاهيم متناسب با برنامه ی درسی زبان فارسی و هم سو با برنامه ی درسی ملی
-پرورش و تقويت مهارت های زبانی (گوش دادن و سخن گفتن)
-يافتن واژه های مناسب برای تمرين بيشتر و تقويت توانايی تشخيص شکل نوشتاری و آوايی کلمات
-آشنايی با مفاهيم کليدی ساير حوزه ها در يادگيری (علوم، رياضی، هنر، دينی و قرآن، تربيت بدنی
-توانايی کاربرد آموخته ها در متن زندگی
-تقويت نگرش مثبت نسبت به زبان فارسی
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
کلاس اولی من
روز ۲۸ ام از کتاب 265 روز بدون تو ! ❤️
سأنتظركَ غدًا، و إن لم تأتي
فكلُّ الأیامِ غدًا حتی تعود...
فردا منتظرت خواهم بود،
و اگر نیامدی پس همهی روزها "فردا" است تا برگردی...❤️