20 توصیهی دوستانهی پلیس به خانوادهها به مناسبت «بازگشایی مدارس»
1. به فرزندان خود بیاموزیم که هنگام خروج از مدرسه، دلیلی برای عجله کردن وجود ندارد.
2. اگر کودک شما به سنی رسیده که خودش به تنهایی از مدرسه به خانه برمی گردد، اطمینان حاصل کنید که از محلهای امن برای عبور از عرض خیابان استفاده می کند.
3. فرزندان خود را با تابلوهای راهنمایی و رانندگی آشنا نموده و نحوهی عبور صحیح از عرض خیابان را به صورت عملی با آنان تمرین کنید.
4. برای پیشگیری از آسیب پذیری فرزند خود در مسیر مدرسه به خانه، قوانین و مقررات خاصی را وضع نموده و او را به اجرای دقیق آن ملزم نمایید.
5. اگر فرزندتان برای رفت و آمد خود از سرویس مدرسه استفاده می کند، تمامی نکات ایمنی مربوطه را به وی گوشزد کنید. نکاتی از قبیل حضور به موقع در محل سوار شدن، لزوم توقف کامل خودرو هنگام سوار یا پیاده شدن، صحبت و شوخی نکردن با راننده و مسافران، بیرون نبردن سر و دست از پنجره و مواردی نظیر آن
6. برای تردد فرزند خود به مدرسه، از سرویس های دارای مجوز و آموزش دیده استفاده نموده و به سایر راننده ها اعتماد نکنید.
7. خطر مربوط به حرکت کردن از پشت خودروهای بزرگ و دور از میدان دید سایر رانندگان را به کودک خود گوشزد کنید.
8. مصادیق رعایت نمودن قوانین مدرسه و احترام به حقوق سایر دانش آموزان را به کودکان خود بیاموزیم
9. به فرزندان خود تأکید کنید که اگر در مسیر مدرسه دچار مشکل شدند، بلافاصله مسئله را با شما یا مسئولین مدرسه در میان بگذارند
10. به کودک خود بیاموزید که هرگز به افراد غریبه اعتماد نکرده و در هر وضعیتی از سوار شدن به وسیله ی نقلیه ی آنها خودداری کند
11. به فرزندان خود بیاموزید که به تقاضای نامعقول دیگران صراحتاً و بدون واهمه «نه» بگویند
12. از کودکان نمی توان انتظار داشت که توصیه های ایمنی را همواره به یاد داشته باشند؛ وظیفه ی ماست که هنگام رانندگی در اطراف مدارس، با دقت بیشتری حرکت کنیم
13. به فرزندان خود بیاموزید که در مسیر مدرسه، از پیاده رو تردد نموده و مسیرها
14.اصلی را به کوچه های خلوت و مسیرهای میانبر ترجیح دهند
15. سوار شدن دانش آموزان به تعداد بیش از حد ظرفیت خودرو در سرویس مدرسه ممکن است کاهش هزینههای شما را در پی داشته باشد، اما مصداق تخلف قانونی بوده و خطرآفرین خواهد بود.
🔰🔰🔰
چرا تقویت دست ورزی مهم است؟
این مهارت پیش نیاز تمام فعالیت هایی است که در آموزش دوران دبستان از کودک انتظار می رود بتواند انجام دهد. بنابراین عدم کسب آن می تواند باعث کاهش استقلال و اعتماد به نفس کودک درمقابل همسالان شده و دوران خوشایند دبستان را تلخ کند. در ضمن اینکه کسب این مهارت در سنین پایین راحت تر بوده و چون همراه با بازی صورت می گیرد به راحتی قابل ارتقا است.
بچه هایی که به سختی مداد در دست میگیرن یا توانایی کنترل مداد رو ندارن حتما این فعالیت ها رو انجام دهند
از کودکان خود بخواهید در طول این یک ماه هر روز یه ربع یا بیشتر این فعالیت ها پیشنهادی بالا رو انجام دهند
عزیزان توجه داشته باشید که:
👌 زیبانویسی را میشه از اولین لحظه مداد دست گرفتن یاد داد و یاد گرفت. و هرچه زمان بگذره، این کار دشوارتر میشه. چون بچه ها به نوشتن عادت میکنن و تغییر عادت کار سخت و زمانبری هست. پس:
👌اولین گامهای زیبانویسی باید از بخش نگاره ها برداشته بشه.
✅ نظارت و کنترل فعالیتهای نوشتاری
✅ توجه به خط زمینه
✅ رعایت فاصله ی مناسب و یکسان بین نوشته ها
✅ هم اندازه نوشتن
✅ و تمیزی
از موارد مهمی هست که باید در بخش نگاره ها به اونها توجه کرد.
سلام علیکم، صوت های ارسال شده زیر را گوش دهید و پاسخ سوالات زیر را بیابید.
۱- با دانش آموزی که مُدام چغولی میکنه چه کار کنیم؟
برای سکوت کلاس و همهمه نبودن از چه روش هایی استفاده کنیم؟
۲-با دانش آموزانی که از معلم حساب نمیبرند و به راحتی در حضور معلم کارهای متفرقه انجام میدهند چکارکنیم؟
۳-چه کنیم که دانش آموزان به نوشتن تکالیف علاقه مند شوند؟
۴-چطور تو کلاس های قریب به 40نفر بتونیم کلاس رو به سکوت دعوت کنیم؟
۵-با دانش آموزی که زیرزیرکی کار انجام می دهد چه کنیم؟
مثلا زیر میز مشغول فعالیت غیره است
ممکن است حتی تکلیف درسی انجام دهد ولی در زمان تدریس
۶-گاهی توی کلاس دیده میشه که یک دانش آموز به شدت بد دهانه و دیگران دائم درحال گزارش دادن رفتار اون شخص هستنددر این موارد برای کنترل اون دانش آموز چه کنیم؟
۷-دانش آموزی که دیر آموز هست و به هر علتی تو کلاس طرد شده با چه روشی به کلاس برگردانده شود؟
۸- راهکار های امکان پذیر وساده جهت خواندن مفهومی درس توسط دانش آموزان و دانش آموز محور شدن چیست؟
۹-دانش آموزانی که مدام در کلاس راه می روند را چگونه کنترل و مدیریت کنیم؟
۱٠-دانش آموزی که دروغ زیاد می گوید چه کنیم راهکارش چیست؟
۱۱-چگونه ارزش ها را در دانش آموزان درونی کنیم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جدا کردن حبوبات
#دستورزی
ماماناااااای گل این دست ورزی ها رو جدی بگیرید و آخر هفته انجام بدین😍
کلاس اولی من
بی یادِ تو هَر جا که نِشستَم ... توبه . ❤️
نشستهــ
باز خیالت کنـــــــار من امّــــا
دلـــــم برای خودت تـــــنگ مے شود
چه... کنم؟!
❤️
با سلام برای تدریس علوم بیشتر باید دانش آموزان را درگیر کرد تا با مشاهده و آزمایش نتیجه گیری کنند
من برای تدریس زیر آب روی آب اصلا درمورد سبکی و سنگینی حتی جنس مواد صحبت نمی کنم
اصلا نیاز نیست چون ممکن است سوالات متفاوت در ذهن آن ها ایجاد شود.
برای پایه ی اول همین کافیست
چند چیز نام ببر روی آب می ماند چند وسیله که داخل آب فرو می رود
همین کافیست بقیه را ان شاءالله پایه های بالاتر و به صورت علمی تر یاد خواهند گرفت
☺️👆😍
🌞 #علوم #اندازه_سایه_ها
💠#دانستنی_هایی_برای_معلم:
#اندازه_سایه_اجسام_چقدر_است؟
🔰اندازه سایه هرچیز بستگی به این دارد که نور ازکدام سمت و با چه زاویه ای به آن بتابد:
🔹1-اگر نور از سمت راست یا چپ بتابد اندازه سایه آن بلندتر از زمانی است که نور از بالا بتابد!
🔹2-اگر نور از بالا بتابد اندازه سایه آن کوتاه تر از زمانی است که نور از سمت راست یا چپ می تابد!
________________________
💠 #فعالیت_ها:
-چوب کبریت (یاهر شی ایستاده دیگر) با چسب عمود بر صفحه کاغذ چسبانده شود .چراغ قوه را روشن کرده و از سمت راست طوری بر چوب کبریت تابانده شود که سایه کبریت در سمت چپ کبریت بر صفحه کاغذ بیفتد.
-سپس چراغ قوه روشن به سمت بالای چوب کبریت حرکت داده شود به طوری که مشاهده گردد سایه چوب کبریت کم کم کوتاه میشود تا به اندازه خود برسد و این موقعی است که چراغ قوه کاملا در بالای چوب کبریت قرار گرفته است!
-پس از آن چراغ قوه به سمت چپ چوب کبریت حرکت داده میشود تا نور آن طوری بر چوب کبریت تابانده شود که سایه کبریت در سمت راست کبریت بر صفحه کاغذ بیفتد؛اما به طوری که مشاهده می شود سایه این بار از کوتاه به بلند و بلندتر افزایش می یابد .
💥پس نور اگر از سمت راست یا چپ بتابد ،اندازه سایه آن بلندتر از زمانی است که نور از بالا بتابد!
_________________________
💠 #سایه_چگونه_تغییر_میکند؟
🚨سایه انسان و اجسام در زمان های مختلف فرق می کند:
🔖1-اگر صبح باشد سایه بلندتر از ظهر است.
🔖2-اگر ظهرباشد سایه کوتاه تر از صبح و عصر است
🔖3-اگر عصر باشد سایه بلندتر از ظهر است.
_________________________
💥منبع:کتاب راهنمای معلم علوم اول دبستان
#کلاس_اولی_با_ما_باش
https://eitaa.com/joinchat/2570649739C02204f4a1e
اندازه سایه ها
اندازه سایه چیزها چقدر است؟
اندازه سایه هر چیز بستگی به این دارد که نور از کدام سمت به آن بتابد:
۱ – اگر نور از سمت راست یا چپ بتابد، اندازه سایه آن بلندتر از زمانی است که نور از بالا بتابد.
۲ – اگر نور از بالا بتابد، اندازه سایه آن کوتاهتر از زمانی است که نور از سمت راست یا چپ می تابد.
آزمایش و تجربه:
چیزهای مورد نیاز آزمایش:
۱ – چراغ قوّه
۲ – چوب کبریت
۳ – صفحه کاغذ سفید
۴ – چسب
روش آزمایش:
چوب کبریت با چسب عمود بر صفحه کاغذ چسبانده شود.
چراغ قوه را روشن کرده و از سمت راست، طوری بر چوب کبریت تابانده شود که سایه کبریت در سمت چپ کبریت بر صفحه کاغذ بیفتد.
سپس چراغ قوه روشن را به سمت بالای چوب کبریت حرکت داده شود. بطوری که مشاهده
می گردد سایه چوب کبریت کم کم کوتاه می شود تا به کمترین اندازه خود برسد و این موقعی است که چراغ قوه کاملاً در بالای چوب کبریت قرار گرفته است.
پس از آن، چراغ قوه را به سمت چپ چوب کبریت حرکت داده شود تا نور آن طوری بر چوب کبریت تابانده شود که سایه کبریت در سمت راست کبریت بر صفحه کاغذ بیفتد؛ اما بطوری که مشاهده می شود، سایه این بار از کوتاه به بلند و بلندتر افزایش می یابد.
پس: اگر نور از سمت راست یا چپ بتابد، اندازه سایه آن بلندتر از زمانی است که نور از بالا بتابد.
سایه چگونه تغییر می کند؟
سایه چیزها در زمان های مختلف فرق می کند:
1 – اگر صبح باشد، سایه چیزها بلندتر از ظهر است.
2 – اگر ظهر باشد، سایه چیزها کوتاه تر از صبح و عصر است.
3 – اگر عصر باشد، سایه چیزها بلندتر از ظهر است.
برگرفته از:
1 - کتاب: علوم تجربی - اول دبستان
#کلاس_اولی_با_ما_باش
https://eitaa.com/joinchat/2570649739C02204f4a1e