eitaa logo
کلاس اولی من
24.4هزار دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
2.9هزار ویدیو
3.3هزار فایل
به نام خدا @dehghan2016 کلاس اولی من 👇 https://eitaa.com/firststudent برای هماهنگی تبلیغ و تبادل از اینجا شروع کن👇 https://eitaa.com/joinchat/107348382C259fa9b08c کانال اخبار مدارس👇 https://eitaa.com/joinchat/740819599C456ffdeab2
مشاهده در ایتا
دانلود
با سلام برای تدریس علوم بیشتر باید دانش آموزان را درگیر کرد تا با مشاهده و آزمایش نتیجه گیری کنند من برای تدریس زیر آب روی آب اصلا درمورد سبکی و سنگینی حتی جنس مواد صحبت نمی کنم اصلا نیاز نیست چون ممکن است سوالات متفاوت در ذهن آن ها ایجاد شود. برای پایه ی اول همین کافیست چند چیز نام ببر روی آب می ماند چند وسیله که داخل آب فرو می رود همین کافیست بقیه را ان شاءالله پایه های بالاتر و به صورت علمی تر یاد خواهند گرفت ☺️👆😍
🌞 💠: ؟ 🔰اندازه سایه هرچیز بستگی به این دارد که نور ازکدام سمت و با چه زاویه ای به آن بتابد: 🔹1-اگر نور از سمت راست یا چپ بتابد اندازه سایه آن بلندتر از زمانی است که نور از بالا بتابد! 🔹2-اگر نور از بالا بتابد اندازه سایه آن کوتاه تر از زمانی است که نور از سمت راست یا چپ می تابد! ________________________ 💠 : -چوب کبریت (یاهر شی ایستاده دیگر) با چسب عمود بر صفحه کاغذ چسبانده شود .چراغ قوه را روشن کرده و از سمت راست طوری بر چوب کبریت تابانده شود که سایه کبریت در سمت چپ کبریت بر صفحه کاغذ بیفتد. -سپس چراغ قوه روشن به سمت بالای چوب کبریت حرکت داده شود به طوری که مشاهده گردد سایه چوب کبریت کم کم کوتاه میشود تا به اندازه خود برسد و این موقعی است که چراغ قوه کاملا در بالای چوب کبریت قرار گرفته است! -پس از آن چراغ قوه به سمت چپ چوب کبریت حرکت داده میشود تا نور آن طوری بر چوب کبریت تابانده شود که سایه کبریت در سمت راست کبریت بر صفحه کاغذ بیفتد؛اما به طوری که مشاهده می شود سایه این بار از کوتاه به بلند و بلندتر افزایش می یابد . 💥پس نور اگر از سمت راست یا چپ بتابد ،اندازه سایه آن بلندتر از زمانی است که نور از بالا بتابد! _________________________ 💠 ؟ 🚨سایه انسان و اجسام در زمان های مختلف فرق می کند: 🔖1-اگر صبح باشد سایه بلندتر از ظهر است. 🔖2-اگر ظهرباشد سایه کوتاه تر از صبح و عصر است 🔖3-اگر عصر باشد سایه بلندتر از ظهر است. _________________________ 💥منبع:کتاب راهنمای معلم علوم اول دبستان https://eitaa.com/joinchat/2570649739C02204f4a1e
اندازه سایه ها اندازه سایه چیزها چقدر است؟ اندازه سایه هر چیز بستگی به این دارد که نور از کدام سمت به آن بتابد: ۱ – اگر نور از سمت راست یا چپ بتابد، اندازه سایه آن بلندتر از زمانی است که نور از بالا بتابد. ۲ – اگر نور از بالا بتابد، اندازه سایه آن کوتاهتر از زمانی است که نور از سمت راست یا چپ می تابد.   آزمایش و تجربه: چیزهای مورد نیاز آزمایش: ۱ – چراغ قوّه ۲ – چوب کبریت ۳ – صفحه کاغذ سفید ۴ – چسب روش آزمایش:    چوب کبریت با چسب عمود بر صفحه کاغذ چسبانده شود. چراغ قوه را روشن کرده و از سمت راست، طوری بر چوب کبریت تابانده شود که سایه کبریت در سمت چپ کبریت بر صفحه کاغذ بیفتد. سپس چراغ قوه روشن را به سمت بالای چوب کبریت حرکت داده شود.  بطوری که مشاهده می گردد سایه چوب کبریت کم کم کوتاه می شود تا به کمترین اندازه خود برسد و این موقعی است که چراغ قوه کاملاً در بالای چوب کبریت قرار گرفته است. پس از آن، چراغ قوه را به سمت چپ چوب کبریت حرکت داده شود تا نور آن طوری بر چوب کبریت تابانده شود که سایه کبریت در سمت راست کبریت بر صفحه کاغذ بیفتد؛ اما بطوری که مشاهده می شود، سایه این بار از کوتاه به بلند و بلندتر افزایش می یابد. پس: اگر نور از سمت راست یا چپ بتابد، اندازه سایه آن بلندتر از زمانی است که نور از بالا بتابد. سایه چگونه تغییر می کند؟   سایه چیزها در زمان های مختلف فرق می کند: 1 – اگر صبح باشد، سایه چیزها بلندتر از ظهر است.   2 – اگر ظهر باشد، سایه چیزها کوتاه تر از صبح و عصر است.   3 – اگر عصر باشد، سایه چیزها بلندتر از ظهر است.    برگرفته از: 1 - کتاب: علوم تجربی - اول دبستان https://eitaa.com/joinchat/2570649739C02204f4a1e
7.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◀️ فیلم تدریس درس اول علوم اول ابتدایی 🔸 : زنگ علوم 🔺 تدریس و آموزش فصل 1 علوم اول ابتدایی .
9.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◀️ فیلم تدریس مبحث سایه ها علوم اول ابتدایی 🔹 : زنگ علوم 🔸 : سایه ها 🔺 تدریس و آموزش درس 1 علوم اول ابتدایی 🔸 هشتگ ها : , , 👩🏻‍🏫👈 مدرس : سرکار خانم سوری [ دبستان رشد
کلاس اولی من
نشستهــ باز خیالت کنـــــــار من امّــــا دلـــــم برای خودت تـــــنگ مے شود چه... کنم؟! ❤️
هروقت سرتونو رو شونه‌های محبوبتون گذاشتین، دلتنگ‌هارو هم دعا کنید... ❤️
تدریس نگاره ی ۳، صفحه ی ۷🔻🔻
همان طور که گفتیم یکی از مهم ترین اهداف تدریس نگاره ها(صوت آموزی) است که از نگاره ی 2 آغاز می شود . در نگاره ی 2 دیدیم که کلمه های ( آب , آزاده ) و ( کیف , کتاب , کفش ) باهم هم آغاز هستند . توجه داشته باشید تا پایان نگاره ها فرزندتان باید کلمه هایی که هم آغاز و هم پایان هستند را تشخیص دهد .وصداهای یک کلمه را بشناسد و در تلفظ آن اشکالی نداشته باشد . چون صوت آموزی مقدمه ی تدریس نشانه های فارسی ( حروف الفبا ) می باشد . والدین : کجای صدای ( آب و آزاده ) مثل هم است ؟ کودک : صدای اول آن ها مثل هم است . والدین :می تونی بگی صدای اول آن ها چی بود ؟ کودک : صدای (آ) والدین : در آخر کلمه های ( آب , جوراب , کتاب ) چه صدایی می شنوی؟ کودک : صدای ( ب) شما والدین گرامی می توانید با کلمه هایی ساده , اینچنین با کودکتان تمرین کنید . حال اگر کودکی بود که قدری در تشخیص وگفتن صدای ابتدا و آخر کلمه ها کند هست . شما می تواند برای کودکتان صدای اول یا صدای آخر کلمه ها را کشیده تر وبلند تر ادا کنید تا کودک صدای مورد نظر را سریع تر تشخیص بدهد.مثلا وقتی می خواهید از او سوال کنید صدای اول ( مدرسه , مدیر )چیست ؟ می توانید ( م ) که صدای اول آن هاست را کمی برجسته تر و کشیده تر بیان کنید . والدین گرامی خوب توجه کنید که : از نگاره سوم به بعد واژه های ارائه شده در پایین تصویر نگاره دوبه دو بایکدیگر هم آغاز یاهم پایان هستند.وکودکان شما موظف هستند صوت های اول یا پایان کلمه ها راتشخیص دهند ویاد بگیرندوهمچنین نمونه هایی راهم مثال بزنند. برای مثال با نشان دادن تصاویر پایین نگاره ها از کودک خواسته می شود که بگوید ،اول کدامیک از دو تصویر شبیه هم است؟ یا اول این دوتصویر چه صدایی را می شنوی؟ کودک پاسخ می دهد : اول « آب » و« آزاده » مثل هم است چون اول هر دوی آنها صدای « آ » می شنوم. برای درک عمیق تر ازکودک خواسته می شود که نمونه هایی دیگر رامثال بزند یا به عنوان تکلیف تصاویری نشان دهدکه اول آنها « آ » باشد مثل : ( آتش ، آهو ، آدم .....) آنچه در نگاره ی 3 داریم آزاده وبقیه ی دانش آموزان راه مدرسه رامی پیمایند وباکوچه وخیابان ومحله ومقررات عبور ومروروچراغ راهنمایی ومحل خط کشی عابر پیاده وپلیس راهنمایی آشنا می شوند. خیابان،پیاده رو،مغازه ،مسجد،میدان ومجسمه ی مادرنیزازبخش های دیگراین نگاره به شمار می رود. اهداف درس : ١ آشنايی با مقررات و قوانين عبور و مرور ٢ آشنايی فرزندان با نقش والدين خود ٣ آشنايی با محيط بيرون از خانه چون ميدان، خيابان، مغاز ه ها، مشاغل، کوچه و... ٤ آشنايی با نقش پليس در جامعه ٥ توجه به رعايت نکات ايمنی مربوط به عبور و مرور ٦ توانايی شناخت رنگ ها
چه مفاهیمی را می توانیم ازقِبَل این تصویر آموزش دهیم؟ * نام خيابان های محل عبور دانش آموزان * نام مدرسه * نام وسايل نقليهٔ گوناگون از قبيل موتور، دوچرخه، اتوبوس، کاميون، ماشين، وانت * آموزش نشانی خانه * خطوط عابر پياده * نام مکان های گوناگون از قبيل مسجد، گنبد، مناره، کتاب فروشی ها * نام درخت ها از قبيل چنار، بید و ... * نام اشيای داخل خيابان از قبيل چراغ راهنما، جدول ها، حوض آب، پرچم، سايه بان، تابلو، * کوچه، خط کشی عابر پياده، خيابان، چهار راه، پیاده رو , ميدان، دست شويی عمومی، آسفالت، موزاييک * نام مجسمه ی ميان ميدان * نام مغازه های اطراف * آموزش مسير خانه تا مدرسه * آموزش مسير فروشگاه های ضروری تا خانه * آموزش مسير مکان هايی خاص از جمله مسجد تا خانه * آموزش مقررات و قوانين پياده رو * آموزش مقررات و قوانين عبور از خيابان * آشنايی با چراغ راهنما و آموزش مفهوم رنگ های سبز، زرد و قرمز آن * آموزش نام پارک های اطراف خانه *آموزش شغل افرادی که در خيابان مغازه دارند. *آموزش کار هر يک از افرادی که در خيابان ديده می شوند؛ مثل روزنامه فروش، ميوه فروش،پليس، مغازه دار و... *آشنايی با کتاب و کتاب فروشی *آشنايی با انواع ماشين ها و صحبت کردن دربارهٔ رنگ آنها *آموزش مقررات عابر پياده *آموزش لزوم خط کشی های خيابان *آشنايی با مأمور راهنمايی و وظايف و کار وی *احترام گذاشتن به قوانين عبور و مرور