eitaa logo
فرصت…
501 دنبال‌کننده
182 عکس
10 ویدیو
36 فایل
🔷باشگاه_دانشجویی_فرصت مجالی برای درنگ و تامل در نسبت دانشجو و دانشگاه با مسائل کشور برای هماهنگی جلسات به آیدی زیر پیام دهید: @forsat_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
📌«تولید و اراده سیاسی» 👤 حجت الاسلام نجات بخش 🔹مسئله تولید اگرچه دم دستی به نظر میرسد ولی تولید در دنیای امروز رمز حیات جوامع است. 🔹شاید الان شما ها همه ما هم به یک معنا احساس میکنیم که شما به عنوان دانشجو وقتی میخواهید فکر و اراده خودتان را دنبال کنید احساس میکنید این شدنی نیست و گویا باید تن بدهید به مناسباتی که به طور روزمره در جامعه اتفاق می افتد. 🔹 وقتی قرار نیست هواپیما بسازیم آن کسی که هوافضا میخواند چه احساسی پیدا میکند؟ یا اینکه درس ها و مقالات رو میخوند تا بتواند برود یا اینکه میخواند که این مدرک هم داشته باشه و نهایتا هیئت علمی بشود. وقتی مسئله تولید هواپیما را جلوی او نگذاشته باشی نمیداند اصلا برای چه چیز دارد درس می خواند. 📆پنجشنبه، 18 مرداد ماه ۱۴۰۳ 📍قم ،دانشگاه قم دوره معرفتی تشکیلاتی«اسلام ناب» @forsat_soha
تولید و اراده سیاسی.mp3
61.19M
🎙«تولید و اراده سیاسی» 🔸گفتگو و ارائه : حجت‌الاسلام امیر نجات بخش و دکتر علیرضا شفاه 🔹پیرامون بررسی مسئله تولید و اراده سیاسی 📆پنجشنبه، 18 مرداد ماه ۱۴۰۳ 📍قم ،دانشگاه قم دوره معرفتی تشکیلاتی«اسلام ناب» @forsat_soha
📌«تولید و اراده سیاسی» 👤دکتر علیرضا شفاه 🔹 مسئله تولید یکجور به دست آوردن قدرت بیشتر نیست بلکه به نوعی با مسئله حفظ موجودیت نسبت دارد. 🔹 جامعه موجودیت خودش رو از نظر آینده مندی به دست میاره. پس آینده یک رویا نیست یا یک وضع مطلوب نیست که از این وضع موجود باید برسیم به اون. اصلا بدون آینده الان هم نیستیم! تولید قبل از اینکه یک فضیلت باشه برای جامعه کوشش جامعه است برای بودن نه برای اینکه آینده باشه برای همین که همین الان باشه. پس مسئله تولید نه رفاهه نه کماله نه هیچکدوم از چیزایی که اضافه نمیشن. اصلا اضافه شدنی نیست. از این سطح تولید یک مفهوم بسیار سیاسیه. 🔹 چرا اقتصاد ما امروزه یک اقتصاد تورمیه؟ چون امید به آینده وجود ندارد. وقتی وجود نداره چکار میکنی ؟ به سمت کالاهای نقد شونده میروی. کالاهایی رو میرود تهیه میکند که ارزش ذاتی خودش رو بتواند حفظ کند. مثلا زمین چیزیه که به سختی ارزشش کم میشه. طلا ارزشش کم نمیشه. جامعه ای که به سمت ذخیره طلا میره یعنی از آینده بیمناک است. 📆پنجشنبه، 18 مرداد ماه ۱۴۰۳ 📍قم ،دانشگاه قم دوره معرفتی تشکیلاتی«اسلام ناب» @forsat_soha
تولید و وظیفه دانشجو.mp3
46.76M
🎙«تولید و وظیفه پیش روی دانشجو» 🔸گفتگوی دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تهران با حجت‌الاسلام امیر نجات بخش 🔹پیرامون مسئله تولید و وظیفه و افق پیش روی دانشجو 📆پنجشنبه، 18 مرداد ماه ۱۴۰۳ 📍قم ،دانشگاه قم دوره معرفتی تشکیلاتی«اسلام ناب» @forsat_soha
خط تا جلسه سی و هفتم.MP3
32.31M
🎙 📌گفت و گو پیرامون مقالاتی از شهید آوینی 🔸 خصوصیات بیانی سینما با توجه به قاب تصویر؛ کمپوزیسیون و کیفیت تجلی زیبایی های عالم قدس در نسبت ها و مقادیر 📃مقالۀ: تأملاتی در ماهیت سینما 🔹جلسه سی و هفتم 📆 ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ @forsat_soha
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 رهبر انقلاب: کارزار بین جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام نشدنی است ☝ فیلم کامل بیانات امروز رهبر انقلاب در جمع دانشجویان عزادار اربعین. ۱۴۰۳/۶/۴ 💻 Farsi.khamenei.ir
📌جوانی‌تان را قدر بدانید؛ میدان وسیعی در مقابل شما است. ان‌شاءاللّه شصت سال دیگر، هفتاد سال دیگر شما در این دنیا حضور خواهید داشت و کار خواهید داشت؛ 🔰از این فرصت استفاده کنید… _______________ 🔸در زیارت عاشورا، شما به امام حسین(ع) عرض میکنید: ( یا اَبا عَبدِ اللّهِ اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم وَ حَربٌ لِمَن حارَبَكُم اِلىٰ يَومِ القِيامَة.) «اِلىٰ يَومِ القِيامَة» یعنی چه؟ یعنی این کارزار میان جبهه‌ی حسینی و جبهه‌ی یزیدی تمام‌نشدنی است؛ این کارزار ادامه دارد. جبهه‌ی حسینی خودش را معرّفی کرده؛ امام حسین (علیه السّلام)، در همین سفر کربلا، در چند جا مشخّص کرده که حرفش چیست، هدفش چیست. فرمود: اِنَّ رَسولَ اللّهِ صَلَّى اللّهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ قالَ مَن‏ رَأَى سُلطاناً جَائِرا؛ مسئله، مسئله‌ی ظلم است، مسئله‌ی جُور است. مُستَحِلّاً لِحُرُمِ اللّهِ ناكِثاً لِعَهدِ اللّهِ ... يَعمَلُ فی عِبادِ اللّهِ بِالجَورِ وَ العُدوان؛ مسئله این است. این جبهه‌ی حسینی است که در مقابله‌ی با ظلم فعّالیّت میکند و جهاد میکند. نقطه‌ی مقابلش هم جبهه‌ی جُور است، جبهه‌ِی ظلم است، جبهه‌ی شکستن عهد الهی است. 🔹امروز شما در دنیا این را می‌بینید، قبل از دوران امام حسین (ع) هم این دوجبهه‌ای وجود داشت، در زمان بعد از ایشان هم وجود داشته، امروز هم وجود دارد، تا آخر هم وجود خواهد داشت. در همه‌ی اینها «اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم»؛ با هر کسی که در جبهه‌ی شما است، من خوبم؛ «حَربٌ‏ لِمَن حارَبَكُم‏»، با هر کسی که با جبهه‌ی شما میجنگد، میجنگم. این جنگ اَشکال مختلفی دارد: در دوران شمشیر و نیزه یک جور است، در دوران اتم و هوش مصنوعی و امثال اینها یک جور دیگر است، ولی هست؛ در دوران تبلیغات به وسیله‌ِی شعر و قصیده و حدیث و بیان کلمات یک جور است، در دوران اینترنت و کوانتوم و امثال اینها هم یک جور دیگر است، ولی هست؛ در دوران دانشجو بودنِ انسان یک جور است، در دوران مدیر شدن و مسئول شدن یک جور دیگر است؛ در همه‌ِی احوال هست. «حَربٌ‏ لِمَن‏ حارَبَكُم» نباید فراموش بشود. «حَربٌ‏ لِمَن‏ حارَبَكُم» همیشه به معنای ▫️تفنگ به دست گرفتن نیست؛ ▪️به معنای درست اندیشیدن💡، ▫️ درست سخن گفتن، ▪️ درست شناسایی کردن، ▫️دقیق به هدف زدن است؛ «حَربٌ‏ لِمَن حارَبَكُم» این‌جوری است. بدانید وظیفه چیست، بشناسید راهی را که باید بپیمایید. اگر این‌جور فکر کردیم، این‌جور شناسایی کردیم، این‌جور همّت کردیم، زندگی معنا پیدا میکند، زندگی هدف پیدا میکند. پول لایق این نیست که هدف زندگی باشد؛ مقام و قدرت و موقعیّتهای اجتماعی حقیرتر از آن هستند که هدف زندگی انسان قرار بگیرند. هدف زندگی بندگی است، رسیدن به خدا است. راهش هم فقط همین است: سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم وَ حَربٌ‏ لِمَن حارَبَكُم. 🔸جوانی‌تان را قدر بدانید؛ میدان وسیعی در مقابل شما است. ان‌شاءاللّه شصت سال دیگر، هفتاد سال دیگر شما در این دنیا حضور خواهید داشت و کار خواهید داشت؛ از این فرصت استفاده کنید؛ برای این فرصت طولانی برنامه‌ریزی کنید؛ برای اینکه برنامه‌ریزی‌تان درست از آب دربیاید فکر کنید؛ برای اینکه درست بتوانید فکر کنید با قرآن آشنا بشوید، قرآن را بخوانید، تأمّل کنید، از کسانی که پیش از شما و بیش از شما تأمّل کردند یاد بگیرید. یاد گرفتن ننگ نیست، افتخار است؛ همیشه باید یاد بگیریم، تا آخر عمر باید یاد بگیریم. فکر کنید، مطالعه کنید، شناسایی کنید، آنجایی که اقدام لازم است اقدام کنید. ▫️اقدام یک وقت در آزمایشگاه است، ▪️یک وقت در کلاس درس است، ▫️ یک وقت داخل محیط دانشگاه است، ▪️یک وقت در محیط اجتماعی است، ▫️ یک وقت در محیط سیاسی است، ▪️یک وقت در راه کربلا است، ▫️یک وقت در راه فلسطین🇵🇸است، ▪️یک وقت شعار برای اهداف عالیه‌ی اسلامی است. 💠انقلاب اسلامی این راه را روی ما باز کرد. عزیزان من، جوانهای من! شماها آن روزگار را ندیدید؛ خوشحال باشید که ندیدید. ما دیدیم آن روزگار را؛ روزگار بدی بود، روزگار سختی بود، روزگار سیاهی بود، روزگار یأس بود. انقلاب ورق را برگرداند، انقلاب راه را باز کرد،انقلاب به ما فرصت داد. میتوانیم از این فرصت استفاده کنیم؛ شما میتوانید از این فرصت استفاده کنید. میشود هم استفاده نکرد؛ اگر استفاده نکردیم، خسران است؛ اگر استفاده کردیم، فلاح است: قَد اَفلَحَ‏ المُؤمِنون‏. ان‌شاءاللّه که موفّق و مؤیّد باشید. والسّلام‌علیکم‌ورحمةاللّه‌وبرکاته 🔹بیانات رهبر انقلاب اسلامی در پایان مراسم عزاداری هیئت‌های دانشجویی به مناسبت اربعین حسینی در تاریخ 📆: ۱۴۰۳/۰۶/۰۴ @forsat_soha
📌در پشت جبهه‌ها ما فرزندان انقلاب داشتیم رفته رفته باور می‌کردیم، این یک سرنوشت لایتغیر است که انقلاب باید فرزندان خویش را ببلعد و خود را برای بلعیده شدن آماده کرده بودیم. ___________ 🔸آن عزیز رجایی شهید می‌گفت هر کسی باید چیزی را قربانی راه انقلاب کند و من آبرویم را قربانی می‌کنم و ما که هنوز سنگینی خون آن عزیزان را بر گرده رنجور خویش داشتیم، پذیرفته بودیم که باید برای اسلام خود را تقدیم کنیم؛ جهاد سازندگی را، سپاه پاسداران را، بنیاد شهید را، کمیته‌ها را و... و چه باک؛ مگر نه این است که تا خون فلق بر افق صبح ننشیند، خورشید طلوع نخواهد کرد؛ بگذار خون ما بر افق انقلاب بنشیند و خورشید عدالت سر از غیبت صدها ساله بردارد چه باک. 🔹کمیته‌های انقلاب فدایی انقلاب بشوند؛ نام "وزارت " مثل یک وصله ناجور بر تارک عرش نگین سپاه پاسداران بنشیند؛ اداره‌ها جهادی نشوند که هیچ، "جهاد " اداره شود و انقلاب مثل گربه بی‌وفایی که فرزندان خویش را می‌خورد، یکایک ما را ببلعد؛ چه باک. از یک سو می‌بینیم که نظام اداری کشور، فرزندان حقیقی انقلاب را دفع می‌کند و هر روز بیش از پیش به دامان تخصص‌گرایی، بروکراسی و فساد می‌غلتد و از سوی دیگر می‌دیدیم که چگونه کشتی انقلاب اسلامی موج‌ها را می‌شکافد و طوفان‌ها را می‌شکند و با نیروی بسم‌الله بر همه جریان‌های بیرونی غلبه می‌یابد و کره زمین را تسخیر می‌کند. 🔸از یک سو خون شهدای‌مان همان طور که آن بزرگوار مطهری (ره) گفته بود بر شریان‌های اجتماع پخش می‌شد؛‌ بچه‌ها خیلی زود بزرگ و مرد می‌شدند و مردان آرپی جی به دوش به صحنه‌های اعجاب‌انگیز جهاد فی‌سبیل‌الله می‌رفتند اما از سویی دیگر در دوران خودمان، شمشیر دو دم انقلاب، تو گویی جناح دولت را با جناح دشمن اشتباه گرفته بودند. 🔹نه تنها دیگر سخنی از «انقلاب اقتصادی اداری» بر زبان نبود بلکه روز به روز این پندار تقویت می‌شد که سیستم بروکراتیک ادارات و بافت اقتصادی به جای مانده از دوران حاکمیت طاغوت، همان پیکره متناسبی است که روح انقلاب اسلامی نیاز دارد. اگر اینچنین نبود پس چرا هر که مسئولیتی را در تشکیلات بروکراتیک می‌پذیرفت، هر چند خود پیش از آن از منادیان انقلاب اداری بود چیزی نمی‌گذشت که ناگهان اسیر از جبهه مقابل در می‌آورد و از آن پس تحکیم مبانی سیستم بروکراسی را به معنای تثبیت نظام جمهوری اسلامی می‌گرفت و هر نوع مخالفتی را ضربه زدن به اصل نظام می‌دانستند. 🔸چه بسیار بودند کسانی که با همین تهدید، تلاش‌های حزب‌الله را برای ایجاد تحول در نظام اداری در خط آمریکا می‌دیدند و پنجه در پنجه انجمن‌های اسلامی و جهاد ادارات می‌افکندند و هر نوع حرکت انقلابی را رودررویی با نظام جمهوری اسلامی می‌دانستند؛ خصوصیت مشترکی که در نهادهای انقلابی، کمیته‌ها، سپاه پاسداران، جهاد سازندگی و بسیج وجود دارد اتکا به مردمی است که با ایمان به اسلام و ولایت فقیه همواره وجود خود را بر محور اراده رهبری و صلاح دید او معنا می‌کنند. 🔹موفقیت نهادهای انقلابی به طور کامل مرهون همین خصوصیت است. اگر این انگیزه الهی را از میان بردارید، دیگر هیچ چیز از این نهادها باقی نمی‌ماند؛ روح انقلاب اسلامی قالب و پیکره خاص خویش را می‌خواهد و آن خصوصیتی که قالب را تمایز می‌بخشد اتکا به مردمی است که با ایمان به اسلام و ولایت فقیه همواره وجود خود را بر محور ولایت معنا می‌کنند؛ این خصوصیت فی نفسه باعث تجلی خصوصیات دیگری در قالب تشکیلاتی نهادهای انقلابی شده است که بسیار شگفت‌‌آور است. ✍سید مرتضی آوینی 🔻پی نوشت شاید بازخوانی سخن سیدنا الشهید آوینی تذکری جدی برای اتفاقات اخیر شهرمان و دولت جدید دارد که امیدوارم در وانفساهای سیاسی شهر و کشور آن را به درستی به جان بیازماییم و غایت و معنای حقیقی انقلاب اسلامی و حضور در آن را به غفلت نسپاریم و دوباره و صدباره به قیام علیه وضع موجود برخیزیم . خواه این قیام در برابر ظلم و تجاوز خونخواری اسرائیل باشد خواه در برابر بی فکری و بیهودگی و سازمان‌زدگی نهاد های انقلابی مان. ما همه در برابر موجودیت فعلی این کشور مسئول و مکلفیم که در برابر هر انسداد و بن بست و نا امیدی چه درون خویش چه در بیرون خویش قیام کنیم و به تفکر بنشینیم به شرایط عمل و اصلاح و پیشرفت کشور بیندیشیم. «قُلۡ إِنَّمَآ أَعِظُكُم بِوَٰحِدَةٍۖ أَن تَقُومُواْ لِلَّهِ مَثنَىٰ وَفُرَٰدَىٰ ثُمَّ تَتَفَكَّرُواْۚ» @forsat_soha
درباره علم جلسه پانزدهمmp3.mp3
39.9M
🔈 💠 📚 متن خوانی و گفتگو پیرامون مقالات کتاب «دربارۀ علم» اثر دکتر 🔸جلسهٔ پانزدهم 📆پنجشنبه،۱۵ شهریور ماه۱۴۰۳ 🔹مقالۀ:«شرایط انتقال علم و تکنولوژی» 👤ارائه حمید محمدی @forsat_soha
‌ "متن خوانی و گفتگو پیرامون کتاب" 📚 «دربارۀ علم» اثر دکتر 👤ارائه:حمید محمدی 🔹جلسه شانزدهم پنجشنبه ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۳۰ 🔸 مقاله این هفته: «شرایط انتقال علم و تکنولوژی» 📍مکان:سرای هنر و اندیشه (سها) 🔻جلسه به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌گردد. @forsat_soha @soha_sima
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا رَسُولَ اللهِ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا خَیْرَ خَلْقِ اللهِ، یَا مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِاللهِ خاتَمَ النَّبِیِّینَ، ، 🔖عنوان: آخرین پیامبر و حضور در انسانیت قدسی-2 🎙 @forsat_soha
📜«در جستجوی دانش» آغاز سال تحصیلی فرصتی است تا دوباره به نسبت میان خود و علم بیندیشیم تا شاید قدری از نسبت های روزمره میان ما و علم رها شویم . دانش آموزان خود را مجبور به تحصیل می دانند تا خود را برای شرکت در کنکور آماده کنند و از سد آن عبور نمایند. دانشجویان نیز به دنبال گرفتن مدرک برای شغل و یا پیدا کردن راهی برای مهاجرت هستند.‌ در این میان گویا کسی در جستجوی دانش نیست . هرچقدر شرایط زندگی در دنیای امروز سخت تر می شود گویا این جستجو نیز کمتر می شود. با آمدن فضای مجازی و در دسترس شدن اطلاعات جستجوی دانش به تحلیل داده ها تبدیل شده و گویا هوش مصنوعی وظیفه دانشمند را برعهده گرفته است. در این میان پس نسبت میان ما و علم چیست؟ و چرا باید سال تحصیلی را آغاز نماییم. شاید این روزها فرصت مغتنمی برای تامل در این نسبت باشد. @forsat_soha
🎙«در جستجوی دانش» گفت و گوی دانشجویی با حضور حجت الاسلام نجات بخش به مناسبت آغاز سال تحصیلی 🔹نشست اول 📆 دوشنبه، ۲ مهر ماه ۱۴۰۳ بعد از نماز مغرب و عشا، ساعت: ۱۹ 📍مکان:سرای هنر و اندیشه (سها) 📺جلسه به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌گردد. @forsat_soha
در جست و جوی دانش جلسه اول.MP3
29.13M
🎙«در جستجوی دانش» گفت و گوی دانشجویی با حضور حجت الاسلام نجات بخش به مناسبت آغاز سال تحصیلی 🔹نشست اول ⏱زمان: ۸۰ دقیقه 📆 دوشنبه، ۲ مهر ماه ۱۴۰۳ @forsat_soha
🎙«در جستجوی دانش» گفت و گوی دانشجویی با حضور حجت الاسلام نجات بخش به مناسبت آغاز سال تحصیلی 🔹نشست دوم 📆 سه شنبه، ۳ مهر ماه ۱۴۰۳ بعد از نماز مغرب و عشا، ساعت: ۱۹ 📍مکان:سرای هنر و اندیشه (سها) 📺جلسه به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌گردد. @forsat_soha
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙«در جستجوی دانش» گفت و گوی دانشجویی با حضور حجت الاسلام نجات بخش به مناسبت آغاز سال تحصیلی 🔹نشست دوم 📆 سه شنبه، ۳ مهر ماه ۱۴۰۳ بعد از نماز مغرب و عشا، ساعت: ۱۹ 📍مکان:سرای هنر و اندیشه (سها) 📺جلسه به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌گردد. @forsat_soha
درجستجوی دانش2.mp3
30.61M
🎙«در جستجوی دانش» گفت و گوی دانشجویی با حضور حجت الاسلام نجات بخش به مناسبت آغاز سال تحصیلی 🔹نشست دوم ⏱زمان: ۸۵ دقیقه 📆 سه شنبه، ۳ مهر ماه ۱۴۰۳ @forsat_soha
🎙«در جستجوی دانش» گفت و گوی دانشجویی با حضور حجت الاسلام نجات بخش به مناسبت آغاز سال تحصیلی 🔹نشست سوم 📆 چهارشنبه، ۴ مهر ماه ۱۴۰۳ بعد از نماز مغرب و عشا، ساعت: ۱۹ 📍مکان:سرای هنر و اندیشه (سها) 📺جلسه به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌گردد. @forsat_soha
پخش زنده ی صوتی : http://tv.sohaa.org
در جست و جوی دانش نشست 3_01.MP3
36.59M
🎙«در جستجوی دانش» گفت و گوی دانشجویی با حضور حجت الاسلام نجات بخش به مناسبت آغاز سال تحصیلی 🔹نشست سوم ⏱زمان: ۷۶ دقیقه 📆 چهارشنبه، ۴ مهر ماه ۱۴۰۳ @forsat_soha
‌ "متن خوانی و گفتگو پیرامون کتاب" 📚 «دربارۀ علم» اثر دکتر 👤ارائه:حمید محمدی 🔹جلسه هفدهم پنجشنبه ۵ مهر ماه ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۳۰ 🔸 مقاله این هفته: «شرایط انتقال علم و تکنولوژی» 📍مکان:سرای هنر و اندیشه (سها) 🔻جلسه به صورت حضوری برگزار می‌گردد. @forsat_soha @soha_sima
عمریست تا به راهِ غَمَت رو نهاده‌ایم روی و ریایِ خَلق به یک سو نهاده‌ایم طاق و رواقِ مدرسه و قال و قیلِ عِلم در راهِ جام و ساقیِ مَه رو نهاده‌ایم هم جان بِدان دو نرگسِ جادو سپرده‌ایم هم دل بدان دو سُنبلِ هندو نهاده‌ایم عمری گذشت تا به امیدِ اشارتی چشمی بدان دو گوشهٔ ابرو نهاده‌ایم ما مُلکِ عافیت نه به لشکر گرفته‌ایم ما تختِ سلطنت نه به بازو نهاده‌ایم تا سِحْرِ چَشم یار چه بازی کند که باز بنیاد بر کرشمهٔ جادو نهاده‌ایم بی زلفِ سرکشش سرِ سودایی از ملال همچون بنفشه بر سرِ زانو نهاده‌ایم در گوشهٔ امید چو نَظّارگانِ ماه چَشمِ طلب بر آن خَمِ ابرو نهاده‌ایم گفتی که حافظا دل سرگشته‌ات کجاست؟ در حلقه‌هایِ آن خَمِ گیسو نهاده‌ایم «حافظ» «أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ مَسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّىٰ يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَىٰ نَصْرُ اللَّه ألَا إِنَّ نَصرَ اللَّهِ قَرِيبٌ» @forsat_soha
▫️دلنوشته ابراهیم حاتمی‌کیا در پی شهادت سیدحسن نصرالله‌ انا لله و انا الیه راجعون سید این احوال دو گانه را چه کنم؟! مگر جامه‌ای جز رخت شهادت بر تو زیبنده بود. کاش سید، مقابلت نشسته بودم و متن سوگنامه را با خودت تمرین می‌کردم. مطمئن هستم هر بار جمله‌ای در وصفت می‌نوشتم با آن گونه‌های سرخ و محجوب، می‌خندیدی و مرا خجالت‌زده می‌کردی.    سید‍، جگرم سوخت. باورش سخت است که لبنان بدون تو را تصور کنم. سید، بارها در لبنان به عشق دیدارت به انتظار نشستم و سهم دیدارت نصیبم نشد. سید، ارابه فرعون را به بازی گرفته‌ام و فریاد می‌کشم صدا، دوربین، حرکت ولی عالم مَجاز من کجا، عالم حقیقی تو و یارانت کجا. من مشغول قهرمان بازی مجاز بودم که خبر آمد سیدحسن نصرالله رفت. صدا و دوربین خاموش ولی حرکت تو تا بیت‌المقدس ادامه خواهد داشت. اکنون من مانده‌ام و چشمان گریان آسیه سلام الله که مقابل شکنجه فرعون برای دست کشیدن از حق منتظر است و او جز هم‌نشینی خدا چیزی نمی‌بیند.     سید، این قوم فرعونی به گواه تاریخ رفتنی‌اند ولی راه تو و مرام و نگاه مقاومت همچنان ماندنی خواهد بود. من که حاضر نیستم تصویر انگشت اشاره‌ات که به سمت اسرائیل نشانه می‌رفتی را، لحظه‌ای از نظرم پاک کنم و بر پیکر پاره پاره‌ات نظر کنم. سید زنده است. راه مقاومت زنده است. ابراهیم حاتمی‌کیا @forsat_soha
هدایت شده از مطالب ویژه
آیاتی از کلام الله مجید که امشب به مناسبت شهادت سید مقاومت مدنظر قرار می‌گیرد به قرار زیر است قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِكُمْ سُنَنٌ فَسيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُروا كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُكَذِّبينَ (137.آل عمران) هذا بَيانٌ لِلنَّاسِ وَ هُدىً وَ مَوْعِظَةٌ لِلْمُتَّقينَ (138)وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ (139)إِنْ يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ وَ تِلْكَ الْأَيَّامُ نُداوِلُها بَيْنَ النَّاسِ وَ لِيَعْلَمَ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا وَ يَتَّخِذَ مِنْكُمْ شُهَداءَ وَ اللَّهُ لا يُحِبُّ الظَّالِمينَ (140)وَ لِيُمَحِّصَ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا وَ يَمْحَقَ الْكافِرينَ (141)أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَ لَمَّا يَعْلَمِ اللَّهُ الَّذينَ جاهَدُوا مِنْكُمْ وَ يَعْلَمَ الصَّابِرينَ 142))======================= وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلُوا في‏ سَبيلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ (169) فَرِحينَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ يَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ (170)يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ وَ أَنَّ اللَّهَ لا يُضيعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنينَ (171)الَّذينَ اسْتَجابُوا لِلَّهِ وَ الرَّسُولِ مِنْ بَعْدِ ما أَصابَهُمُ الْقَرْحُ لِلَّذينَ أَحْسَنُوا مِنْهُمْ وَ اتَّقَوْا أَجْرٌ عَظيمٌ (172) الَّذينَ قالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزادَهُمْ إيماناً وَ قالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكيلُ (173)فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ وَ اتَّبَعُوا رِضْوانَ اللَّهِ وَ اللَّهُ ذُو فَضْلٍ عَظيمٍ (174)إِنَّما ذلِكُمُ الشَّيْطانُ يُخَوِّفُ أَوْلِياءَهُ فَلا تَخافُوهُمْ وَ خافُونِ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ (175)وَ لا يَحْزُنْكَ الَّذينَ يُسارِعُونَ فِي الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لَنْ يَضُرُّوا اللَّهَ شَيْئاً يُريدُ اللَّهُ أَلاَّ يَجْعَلَ لَهُمْ حَظًّا فِي الْآخِرَةِ وَ لَهُمْ عَذابٌ عَظيمٌ (176) إِنَّ الَّذينَ اشْتَرَوُا الْكُفْرَ بِالْإِيْمانِ لَنْ يَضُرُّوا اللَّهَ شَيْئاً وَ لَهُمْ عَذابٌ أَليمٌ (177) وَ لا يَحْسَبَنَّ الَّذينَ كَفَرُوا أَنَّما نُمْلي‏ لَهُمْ خَيْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّما نُمْلي‏ لَهُمْ لِيَزْدادُوا إِثْماً وَ لَهُمْ عَذابٌ مُهينٌ (178) ما كانَ اللَّهُ لِيَذَرَ الْمُؤْمِنينَ عَلى‏ ما أَنْتُمْ عَلَيْهِ حَتَّى يَميزَ الْخَبيثَ مِنَ الطَّيِّبِ وَ ما كانَ اللَّهُ لِيُطْلِعَكُمْ عَلَى الْغَيْبِ وَ لكِنَّ اللَّهَ يَجْتَبي‏ مِنْ رُسُلِهِ مَنْ يَشاءُ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ إِنْ تُؤْمِنُوا وَ تَتَّقُوا فَلَكُمْ أَجْرٌ عَظيمٌ (179)