24.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حجتالاسلام دکتر احمد رهدار
🔖 معیشت طلاب
🔘 ما اسلام را یک دین جهانی تعریف کردیم؛ و دین جهانی، بازیگری جهانی میطلبد..
🔺 سیره عملی أئمۀ ما نشان میدهد که همه آنها پولدار بودند/ فهم دینی ما از دنیا و مناسبات آن، در تاریخ دیانت ما، تحت تأثیر جریان غالب صوفیه، منحرف شد/ مقیاس عملهای ما کوتوله است!/ شما فکر میکنید تفکر پوسیدۀ وهّابیت، با فکر و اندیشه دارد بسط پیدا میکند یا با ریال؟!/ دنیا در نگاه اسلامیِ ما، هووی آخرت که نیست؛ دنیا، مزرعۀ آخرت است..
#معیشت_طلاب، #دین_جهانی، #حکومت_جهانی، #احمد_رهدار
📍 مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه
🆔 @fotooh
📣 سلسله نشستهای موسسه #فتوح_اندیشه؛ گروه #فقه_اخلاق_حکومتی برگزار میکند:
🔻موضوع: روششناسی فقه اخلاق حکومتی
👤 ارائهدهنده: حجتالاسلام والمسلین #محمد_عالم_زاده_نوری
👤 دبیر علمی: حجتالاسلام والمسلمین #الیاس_عارفی
🔻(حضوری _ وبیناری)
🗓 سهشنبه؛ ۲۴ تیرماه
🕔 ساعت ۱۸
🏢 پردیسان، بلوار شهروند، خیابان البرز، کوچه یک، ساختمان پردیس حکمت
📖 راهنمای دسترسی به کلاس مذکور:
با اسکن QR code درج شده در بنر یا به واسطه لینک ذیل، به عنوان میهمان وارد شوید👇👇
🌐 درگاه ورود به کلاس مجازی
♻️https://bit.ly/2xVwwOH
📍 مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه
🆔 @fotooh
🔰 حضور رئیس مرکز اسلامی «جاکارتا» در مؤسسه فتوح اندیشه
در ادامه سلسله نشستهاي ضيافت، مدير و معاونان مؤسسه، ميزبان رئیس مركز اسلامی جاکارتا؛ جناب آقاي حجتالاسلام والمسلمين مجید حکیمالهی بودند.
🎙 مدیر مؤسسه فتوح اندیشه،
🔹 حجتالاسلام دکتر احمد رهدار:
🔺 «جهتگیریهای این دو معاونت (راهبردی و بینالملل)، فراتر از فعالیتهای پژوهشی فقه دولت اسلامی در مؤسسه است/ تلاش شده با ایدهپرازی و نگارش برخی طرحها، مهمترین بارهای برداشتهنشده توسط نهادهای متولی، مانند ‹سازمان فرهنگ و ارتباطات›، ‹حوزه›، ‹معاونت بینالملل المصطفی› و غیره را در کانون توجه قرار داده و فکری برای آن کنیم/ طلابی که از کشورهای دیگر در ایران مشغول تحصیل هستند؛ ذهن بینالمللی پیدا نمیکنند؛ مگر اینکه طلبهای خودش دارای چنین خصوصیتی باشد».
🎙 رئیس مرکز اسلامی جاکارتا،
🔹 حجتالاسلام مجید حکیمالهی:
🔺 «این گزارشات، چشمانداز روشن و مشخصی را ترسیم میکنند».
ایشان با تأکید بر همراهی و کمک در این زمینه، همدلانه به برخی از آسیبهای موجود اشاره کردند: ‹عدم درک واقعی قم و طلاب، از وضعیت واقعی دنیا›، ‹عدم استفادۀ کافی و وافی از قواعد، قوانین و رویّههای حاکم در دنیا در جهت منافع دینی و ملّی›، ‹غفلت از ظرفیّتها و فرصتها در عرصه بینالملل› و ‹عدم تدارک بسترهای تبیین نظام و انقلاب، نه در قم، و نه در شهرهای دیگر›، از جملۀ مهمترین مسائل ایشان در جلسه بود که به بررسی برخی راهکارهای احتمالی این موارد پرداخته شد.
🌐 fotooh.ir/2936
#ذهن_بین_المللی #دین_جهانی
📍 مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه
🆔 @fotooh
✅علت اینکه #امام بزرگوار ما یک کلمه اش در این فضای عظیم عمومی کشور، در شدّت و محنت و در همه ی حالات اثر شگفت آوری می گذاشت؛ #معنویت او بود، اشک های نیمه شب او بود.
🔺مرحوم حاج سید احمد همان وقت در زمان حیات امام به من گفت: #نیمه_شب که امام بلند می شود، از بس گریه می کند، این دستمال های معمولی برای پاک کردن اشکش کفاف نمی دهد؛ مجبور است #اشک چشمش را با حوله پاک کند.
🔺 آن مرد پولادین، آن مردی که حوادث او را تکان نمی داد و عظمت و هیمنه ی #قدرت_های_جهانی در برابر او هیچ و پوچ بود در مقابل #عظمت_الهی، در حال #دعا و #استغاثه، آن جور اشک می ریخت.
🔻(بیانات #مقام_معظم_رهبری در دیدار با طلاب خارجی حوزه ی علمیه ی قم 1389/08/03)
🆔 @fotooh
▪️إنّا للّٰه و إنّا إلیه راجعون
▪️جناب حجتالاسلام والمسلمین متولی امامی
▪️ضایعه درگذشت پدر گرامیتان را خدمت شما و خانواده محترم، تسلیت عرض مینماییم و از خداوند متعال برای حضرتعالی و بازماندگان آنمرحوم، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت مینماییم؛ «وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ».
▪️ إنشاءاللّٰه مرحوم ابوی مکرمتان، غریق رحمت إلهی و متنعّم در محضر سیدالشهداء (علیهالسلام) باشند..
📍مجموعه همکاران مؤسسه فتوح اندیشه
🆔 @Fotooh
30.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حجتالاسلام دکتر احمد رهدار
🔖 ضرورت «تحوّل در حوزه»
🔘 نظام آموزش حوزه، دانشمحور است؛ نه ترکیبی از دانش و مهارت/ ما در بهترین شرایطِ این وضعیت آموزشی، آدمهای عمیقِ غیرمفید هستیم
🔺 تعداد دانشجویانی که از ابتدای انقلاب، فارغالتحصیل رشتههایی شدهاند که مُرّ دروس حوزه بوده، از تعداد کلّ طلاب حوزه بیشتر است. همۀ اینها دارند دین میگویند؛ اما حوزه سهمی در غلطکاری اینها ندارد؛ نه در تبیین متون آنها، نه در الگوی گزینش جذب آنها. لذا هر نتیجهای که جریانِ دیانتِ ما در جامعه پیدا میکند، خوب یا بد، نباید همۀ مسئولیتش، متوجه حوزه باشد..
🔺 یکی از دلایل روند رو به انزوای حوزه، ایناست که فقه آن، و امر مستنبط آن، امتداد اجتماعی ندارد/ فقه نوشته نشده و خوانده نشده که کتاب شود و در قفسه برود/ فقه را باید اجتماعی کرد/ حوزه، بُعد تفقّهش را «جامعه» قرار نداده..
🔺 اگر بتوانیم ساختاری جدید برای حوزه طراحی کنیم، بدون دستزدن به محتوای متون آن و...، شاهد تحول زیادی خواهیم بود..
🔺 مسأله تحوّل در حوزه، متولّی ندارد/ تعریف اجتهاد باید اصلاح شود/ ما مجتهد را اینگونه تعریف کردهایم که مجتهد کسیاست که ‹میتواند از منابع و نصوص، احکام را استنباط کند›؛ درحالیکه ‹مجتهد کسیاست که علاوه بر اینکه توانایی استنباط احکام از منابع را دارد، توانایی اجرای احکام را هم دارد›..
🔺 حوزه، درحال #سکولار شدن است/از دلایل سکولار شدنِ حوزه ایناست که بهلحاظ ساختاری، مشکل دارد..
#ضرورت_تحول #انزوای_حوزه #تحول_حوزه #تعریف_اجتهاد #احمد_رهدار
📍 مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه
🆔 @fotooh
🔘 مرکز ارتباطات و بینالملل حوزههای علمیه برگزار مینماید:
🔖 موضوع: مدیریت فرهنگی بینالمللی در دوران پساکرونا
👥 ارائهدهندگان:
حجةالاسلام #دکتر_رهدار؛
حجةالاسلام #دکتر_حسینی_کوهساری؛
حجةالاسلام #دکتر_مشکی؛
🗓 امروز (سهشنبه ۲۴ تیر)؛
⏰ ۱۵:۳۰ الی ۱۷
🌐 لینک ورود فضلای حوزوی:
http://login.ismc.ir/home/Index?refurl=http://reg.ism.ir/rules/75
🌐 لینک ورود و ثبتنام وبینار (ویژه متقاضیان غیر حوزوی):
http://reg.ismc.ir/rules/75
📍 مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه
🆔 @Fotooh