✅ فرازی از #زیارت_اربعین امام حسین علیه السلام
🔶... السَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ ، السَّلامُ عَلَیٰ أَسِیرِ الْکُرُباتِ وَقَتِیلِ الْعَبَرَاتِ اللّٰهُمَّ إِنِّی أَشْهَدُ أَنَّهُ وَ لِیُّکَ وَابْنُ وَلِیِّکَ ، وَصَفِیُّکَ وَابْنُ صَفِیِّکَ ، الْفَائِزُ بِکَرَامَتِکَ ، أَکْرَمْتَهُ بِالشَّهَادَةِ ، وَحَبَوْتَهُ بِالسَّعَادَةِ ، وَاجْتَبَیْتَهُ بِطِیبِ الْوِلادَةِ، وَجَعَلْتَهُ سَیِّداً مِنَ السَّادَةِ ، وَقَائِداً مِنَ الْقَادَةِ ، وَذَائِداً مِنَ الذَّادَةِ ، وَأَعْطَیْتَهُ مَوَارِیثَ الْأَنْبِیَاءِ ، وَجَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلَیٰ خَلْقِکَ مِنَ الْأَوْصِیَاءِ ، فَأَعْذَرَ فِی الدُّعَاءِ ، وَمَنَحَ النُّصْحَ ،وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَةِ ، وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ ، وَقَدْ تَوَازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا ، وَبَاعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الْأَدْنیٰ ، وَشَرَیٰ آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الْأَوْکَسِ ، وَتَغَطْرَسَ وَتَرَدَّیٰ فِی هَوَاهُ ، وَأَسْخَطَکَ وَأَسْخَطَ نَبِیَّکَ وَأَطَاعَ مِنْ عِبادِکَ أَهْلَ الشِّقاقِ وَالنِّفاقِ ، وَحَمَلَةَ الْأَوْزارِ ، الْمُسْتَوْجِبِینَ النَّارَ ، فَجاهَدَهُمْ فِیکَ صابِراً مُحْتَسِباً حَتَّیٰ سُفِکَ فِی طَاعَتِکَ دَمُهُ وَاسْتُبِیحَ حَرِیمُهُ؛ اللّٰهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبِیلاً ، وَعَذِّبْهُمْ عَذاباً أَلِیماً.
◾️ فرا رسیدن #اربعین_حسینی علیه السلام تسلیت باد .
🆔 @fotooh1
هدایت شده از فتوح کلیپ
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 #توصیه_های_مقام_معظم_رهبری (9)
🔹 #خطاب_به_مبلغین
🔹نباید #دستگاه_تبلیغی کشور بگذارد #یاد_امام(ره) اندکی کهنه شود.
🔻#بیانات_مقام_معظم_رهبری در دیدار روحانیون 1368/05/11
♻️ به #گفتمان_فقه_دولت_اسلامی بپیوندید👇
🆔 @fotooh1
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 #رویکردهای_مطالعه_تاریخ
⚫️#هیئت_شهید_بهشتی
💠 #استاد_رهدار
🔺قسمت بیستم و پنجم
🔷 ما وقتی از پایگاه #فلسفه_تاریخ به تاریخ نگاه کنیم میتوانیم انرا تبدیل به #الگو کنیم
🔶 #جریان_یزید یک جریان منحرف دنیای است .
🔶#محور_شرارت
🔹#انحراف_در_عالم_اسلام
🔹#جریان_طاغوت
🗒 محرم 95
♻️ به #گفتمان_فقه_دولت_اسلامی بپیوندید👇
🆔 @fotooh1
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 #رویکردهای_مطالعه_تاریخ
⚫️#هیئت_شهید_بهشتی
💠 #استاد_رهدار
🔺قسمت بیستم و ششم
🔷 اگر در تحلیل کربلا #سطح_تحلیل پایین باشد ...؟
🔶 چرا ما نیاز داریم #تاریخ_اسلام را بصورت #فلسفه_تاریخ بفهمیم؟
🔶#ام_المومنین
🔹#امام_سجاد_علیه_السلام
🔹#مصعب_ابن_الزبیر
🗒 محرم 95
♻️ به #گفتمان_فقه_دولت_اسلامی بپیوندید👇
🆔 @fotooh1
🔰 معاونت راهبردی مؤسسه مطالعات و تحقیقات فتوح اندیشه برگزار میکند:
⚙️ سلسله نشستهای فقه مقاومت
🔹 نشست دوم
🔘 «فقه انتقام در عرصهٔ بینالملل»
👤 ارائهکننده: حجتالإسلام والمسلمین استاد #رضا_اسلامی
🌐 لینک درگاه مجازی: https://bit.ly/3dFiIb6 👉
🔺 «مؤسسه فتوح اندیشه»
🗓 دوشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۹
⏰ ساعت ۱۶
🏢 پردیسان، خيابان شهروند، خیابان البرز، كوچه ۱، پلاک ۶، ساختمان پردیس حكمت
🆔 @fotooh1
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 #رویکردهای_مطالعه_تاریخ
⚫️#هیئت_شهید_بهشتی
💠 #استاد_رهدار
🔺قسمت بیستم و هفتم
🔷 #کربلا یک واقعه نیست که بتوانیم در حد #مناسبات_تاریخی تحلیل بکنیم
🔶 کربلا بیش از اینکه یک #سلب باشد یک #زاییش است!!؟
🔶#جریان_سازی
🔹#هویت
🔹#غیریت
🗒 محرم 95
♻️ به #گفتمان_فقه_دولت_اسلامی بپیوندید👇
🆔 @fotooh1
🔰 بررسی #قلمرو_دین
🎙 آیتاللّٰه #ابوالقاسم_علیدوست
📺 برنامه «سوره»
🎬 فصل سوم برنامهٔ «سوره» با نام «محمّد رسولاللّٰه»
🔺 این برنامه به بررسی قلمرو دین میپردازد و به این پرسش پاسخ میدهد که آیا در علومی از جمله #اقتصاد، #تربیت، #مدیریت و #جامعه_شناسی، میتوان به دانش اسلامی دست یافت یا خیر؛ سپس دیدگاهها و رویکردهای مختلفی که در میان متفکران و محققان برجستهٔ اسلام در اینباره وجود دارد را مطرح میکند.
🆔 @fotooh1
🔰 بررسی #قلمرو_دین
☑️ در علوم #اقتصاد و #جامعهشناسی میتوان به #دانشاسلامی دست یافت؟
📺 سر مقاله برنامه «سوره»
🔻 رویکردهای مختلفی درباره گستره رسالت یا قلمرو دین در میان اسلامشناسان وجود دارد:
♦️ برخی گرچه اسلام را مکتبی جامع تلقی میکنند، اما رویکرد آنان بر این اندیشه استوار است که دین کامل یعنی دینی که سهم وحی را جامع و بینقص ادا کرده باشد، نه آنکه جمیع آنچه بشر بدان نیاز دارد را فراهم آورده باشد.
🔹 در نظرگاهی دیگر، برخی از صاحبنظران معتقدند دین اسلام در پارهای از عرصهها به تمام پرسشها پاسخ میدهد، اما در برخی دیگر از عرصهها اظهارنظر مستقیمی ندارد. برخی دیگر اما با اندیشه اعتدالی، عدم مخالفت با شریعت را برای پذیرش عرفها و قوانین موضوعه بشری کافی میدانند اما گستره شریعت را محدود به اخلاق و عبادات نمیدانند و با رویکرد حداقلی در این مسئله مخالفت میکنند.
🔸 یکی از پیامدهای نظری بحث و کنکاش درباره گستره رسالت و در تعبیری دیگر قلمرو دین، شیوه دستیابی به علوم و دانشهای دینی است؛ بر این اساس رویکردهای مختلف در این مسئله باید بدین پرسش بپردازند که آیا در علومی از جمله اقتصاد، تربیت، مدیریت و جامعهشناسی، میتوان به دانش اسلامی دست یافت یا خیر؟ و آیا زمینههای علمی مختلف مانند اخلاق، فلسفه، عرفان و هنر را باید علومی دینی در نظر گرفت و آنها را تنها با استناد به کتاب و سنت سامان داد؟
🔹 علامه طباطبایی، فیلسوف و مفسر قرآن، در نقد رویکردی که با اتکا به آیه ۸۹ سوره نحل«و نزلنا علیک الکتاب تبیاناً لکل شیءٍ»، هر حرکت و سکونی و هر حادثه و شأنی را تنها به شرط صدور از متون دینی معتبر میداند، بر آن است که چنین نگاهی آلوده به افراط است و قرآن بیانگر همه آن چیزی است که به سعادت انسان در دنیا و آخرت میانجامد، نه همه امور عالم؛ حتی اگر دخلی و شأنی در سعادت انسان نداشته باشد.
🔸 شهید مرتضی مطهری نیز گرچه اسلام را مکتب جامع و همهجانبه تلقی میکند، اما بر آن است که دین کامل یعنی دینی که سهم وحی را جامع و بینقص ادا کرده باشد، نه آنکه جمیع آنچه بشر بدان نیاز دارد را فراهم آورده باشد.