eitaa logo
فتوح اندیشه
1.3هزار دنبال‌کننده
957 عکس
146 ویدیو
3 فایل
🔰 کانال رسمیِ 🏢 ⟨مؤسسهٔ پژوهشی فُتوح اندیشه⟩ 🔻 با ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین 🔘 دکتر احمد رهدار 📢 اطلاع‌رسانی پیرامون: ➕ «فقه دولت» ➕ «فقه نظام» ➕ «فقه حکومتی» ➕ «تمدّن اسلامی» ➕ سایر موضوعات مرتبط 🌐 www.Fotooh.ir ←ارتباط با مؤسسه: @azizzohoor
مشاهده در ایتا
دانلود
📺 برنامه تلویزیونی آیت‏ الله علیدوست (از اساتید موسسه فتوح اندیشه) 🖊عنوان برنامه: #این_شبها 💠 موضوع: سلوک پیامبر (صلوات الله علیه) 🌐زمان: یکشنبه 28 مهر تا سه شنبه 30 مهر ⏱ ساعت 23 از شبکه اول سیما 📚 @fotooh
🔻با کارشناسی حجت و المسلمین الاسلام #استاد_رهدار 🔸 "تعاملات علمی ایران و سوریه" بررسی می‌شود 🔹واحد بین الملل دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در نظر دارد در این نشست به بررسی و بیان راهکارها و اقدامات علمی، پژوهشی و دانشگاهی مابین ایران و سوریه بپردازد. 🔹نهمین جلسه نشست، چهارشنبه یکم آبان ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر #احمد_رهدار، محقق، پژوهشگر و استاد دانشگاه از ساعت 18 الی 20 در حسینه هنر واقع در خیابان انقلاب خیابان 16 آذر نبش خیابان نصرت پلاک 60 برگزار می‌شود. 🌐 rasanews.ir/002cSU 🆔 @fotooh
🔹 محفل #عزاداری با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر #احمد_رهدار. 🔸 زمان: دوم تا ششم آبان ماه - ساعت ۱۹:۳۰ 🔸 مکان: قم، بلوار پانزده خرداد، کوچه شش، مسجد امام صادق علیه السلام. @fotooh
✅ حجت الاسلام و المسلمین احمد رهدار، مدیر موسسه در درس گفتار ظرفیت های در بر اساس بیانیه مطرح کرد: 🔹 رابطه فقه بین الملل و بیانیه گام دوم 🔹 ضرورت پشتیبانی کلام از فقه بین الملل 🔹 عقلانیت بیانیه گام دوم خواهان فقه بین الملل است 🔹 فقه باید با اهداف بین المللی بیانیه گام دوم انقلاب تناسب پیدا کند 🔹 قواعد کنونی ضامن حفظ عزت ما در عرصه بین الملل نیست 🔹 علم کلام باید پشتیبان فقه باشد 🔹 طرح تئوری ولایت فقیه توسط امام خمینی عامل تأسیس جمهوری اسلامی است 🔹 در عصر چرخش به سمت دین، فقه باید حداکثری باشد 🔹 نیازمند فقه قیام ناس هستیم 🔹 فقه در عرصه نظام بین الملل نیز باید ما را به سمت کمال ببرد 🔹 مسأله اجتهاد جمعی و تقریرهای این موضوع 🔹 اجتهاد جمعی نیازمند ساختار است 📝 خبرگزاری رسا: rasanews.ir/002cMi 💠 استاد ♻️ به کانال موسسه تحقیقات و مطالعات اسلامی فتوح اندیشه بپیوندید👇 🆔 @fotooh
14.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 🔵 نگاهی به گذشته و آینده نهاد و 🔹 حوزه با چگونه باید باشد؟ 🔸اگر از حوزه علمیه بپرسد که سینما از منظر دین چه جایگاهی دارد؟ اگر بپرسد که ورزش از منظر دین چه جایگاهی دارد؟ حوزه باید داشته باشد. 🔹حوزه علمیه باید هر جایی که نسبتی با دین پیدا می‌کند حضور داشته باشد. هر لایه‌‌‌ای از جامعه باید در حوزه ما به ازایی داشته باشد. 🔸حوزه علمیه و است هر جایی که ربطی به دین داشته باشد باید حوزه علمیه آن‌جا حضور داشته باشد. 🔹 ما الگوی است یا ؟ 🔸اگر در یک بحث معرفت شناختانه دین پژوهی ثابت کردیم که دین باید حداکثری باشد لازمه‌اش این است که باید حوزه علمیه در عرصه‌های گوناگون حضور داشته باشد و پیگیر احکام باشد. 💠 استاد 🆔 @fotooh
8.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اخلاق الهی و سیره نورانی سرور و خاتم پیامبران صلی الله علیه و آله، به روایت رهبر معظم انقلاب اسلامی. @fotooh
درگذشت عالم بزرگوار و مورخ توانمند شیعه: مرحوم علامه جعفر مرتضی عاملی را به محضر حضرت ولیعصر ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب اسلامی و عموم محققان و پژوهشگران حوزه های علمیه، تسلیت عرض می نماییم. رحمت الله و رضوانه علیه. @fotooh
هدایت شده از یا علی علیه السلام
حجت الاسلام و المسلمین استاد : 🔹اگر هرگونه قرائتی از یک تمدن شیعی داشته باشید بازهم نمی‌توانید نجف،قم، کربلا و مشهد را حذف کنید، این شهرها در این تمدن به‌شدت تأثیرگذارند، یعنی حتی اگر یک تمدن شیعی در آسیای جنوب شرقی ساخته شود، بازهم آن کانونی که نظام معنایی را برای این تمدن باید بسازد نجف و مشهد است و نه کوالالامپور؛ نظام معنایی و نظام اخلاقی تمدن مانند هوا اهمیت دارد، هوایی که در همه‌جا هست و با همه نظام‌ها و قسمت‌ها ارتباط دارد، البته قرار نیست فضای تمدنی اخلاق فقط در حوزه علمیه باشد، برای این‌که یک تمدن سرپا بماند باید خیابان، بازار، ساحل، کارخانه‌، دانشگاه و همه نهادها و امکانش اخلاق تمدنی پیدا کند، لذا باید برای تمدن اسلامی یک کانون معنا ساز و اخلاق ساز شناسایی کنیم. 🔹چیزی مثل ۲۸ صفر راه افتاده است و مردم را در شهرهای دیگر با تمام ادعاها و تمایز‌هایی که دارند به غلغله انداخته است؛ این‌ها می‌آیند و مصادره به نفع مشهد می‌شوند، در شهرهایی که رقابت‌های مردم شناختی در آن‌ها بالا است، شما مشهد را با هرجای دیگر به رقابت درآورید واضح است مشهد پتانسیلی دارد که می‌تواند فضای رقابتی را به نفع خود مصادره کند، لذا باید سرمایه‌های زیارت را شناخت و زیارت را مفهومی گسترده بخشید؛ حال اگر برای یک شهر تمدن ساز مدل مشهد در سطح معرفت عمومی، حرم را داخل دیوار حرم تعریف کردیم، مثلاً کسی که می‌رود شاندیز خودش را اصلاً زائر امام رضا علیه السلام نمی‌بیند، به ذهنش هم خطور نمی‌کند که اینجا مهمان امام رضا علیه السلام است، لذا در شاندیز یک رفتار و در حرم رفتار دیگری دارد. 🆔 @fotooh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ درس گفتارهای فقه دولت اسلامی 🔹 حجت الاسلام و المسلمین #استاد_رهدار و حجت الاسلام و المسلمین قطبی ⏰زمان: فردا‌ (چهارشنبه 98.8.8) از ساعت 15 تا 17:30 مکان: اصفهان، خیابان کاوه، جنب ترمینال بابلدشت کوچه شهید مقارزاده، کوچه شهیدان شفیعی، بن بست سادات، ساختمان فتوح، موسسه فتوح اندیشه اطلاعات بیشتر؛ 09135556863 🆔 @fotooh
💢 حوزه‌ای که در تأمین نیازهای علمی نظام ناتوان باشد، انقلابی نیست 🔰 حجت‌الاسلام عبدالامیر خطاط، معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان و از اساتید موسسه فتوح اندیشه: 🔹 برخی متون در راستای همسو شدن حوزه علمیه با انقلاب اسلامی در متون درسی حوزه علمیه اصفهان گنجانده شده است. 🔹 تا رسیدن به نقطه مطلوب و حوزه انقلابی که مد نظر رهبر معظم انقلاب است فاصله داریم اما باید دقت کنیم مسأله گام برداشتن در مسیر حوزه انقلابی را نباید با شتاب و عجله پیش ببریم. 🔹 شتابزدگی در این عرصه ممکن است باعث دور شدن از مسیر انقلابی‌گری شود اما قطعا واقعیت موجود با واقعیت مطلوب فاصله دارد و لازم است که اقدامات جدی‌تری در این زمینه انجام شود. 🔹 وظایف طلاب با توجه به سطح علمی و تحصیلی آن‌ها متفاوت است، بیشتر از اینکه طلاب لازم باشد در صحنه‌های اجتماعی حضور پیدا کنند لازم است تأمین کننده نیازهای حوزوی و دینی انقلاب اسلامی و نظام مقدس اسلامی باشند. 🔹 اگر یک حوزه علمیه در عرصه اجتماعی و سیاسی سروصداهای بسیاری هم داشته ولی در تأمین نیازهای علمی نظام و انقلاب ناتوان باشد در حقیقت این حوزه یک حوزه انقلابی نیست. 🔹 حوزه علمیه انقلابی حوزه‌ای است که هم نسبت به رخدادها حساس باشد و هم نیازهای علمی جامعه و نظام را بتواند تأمین کند. 🆔 @fotooh
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر در نهمین جلسه مدافعان فرهنگی حرم: «سردار نظامی در حوزه فرهنگ باید سرباز باشد نه سردار» ▪ استاد احمد رهدار در سلسله جلسات با انتقاد از حضور همه جانبه سرداران نظامی در حوزه های غیر نظامی که تخصصی در آن ندارند بیان داشت: مشکل اصلی ما عدم حضور نیروهای در سوریه است. 📝حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد رهدار محقق و از اساتید حوزه و دانشگاه در نهمین جلسه مدافعان فرهنگی حرم در خصوص دلایل ورود خود به مسائل سوریه با نگاه فرهنگی بیان داشت: پای ما به عنوان تیم موسسه فتوح اندیشه به سوریه و عراق و کشورهای مشابه از زمانی باز شد که حضرت آقا فرمودند: نگذارید تجربه ما در تکراری از تجربه ما در باشد. در بوسنی ما چه تجربه ای داشتیم؟ به جز یکی دو مورد تجربه موفق فرهنگی در بوسنی ماجرا این بود که بخشی از فتح نظامی بوسنی با ما بود و فتح فرهنگی اش با غیر ما. یعنی آن جایی که باید ادامه می دادیم بنا به دلایلی ادامه ندادیم این اتفاق قرار نبود در سوریه و یا هر کشور دیگری که به دلیلی پای ما باز شده بود تکرار شود. 🔹 وی افزود: پای ما به برکت و بچه های رزمنده به سوریه باز شد. ما هم می توانستیم اسلحه بگیریم و بجنگیم که البته کار کمی هم نیست لکن احساس کردیم که ما یک اسلحه دیگری را هم می توانیم دست بگیریم که احتمالاً خیلی ها نمی توانند بردارند. ما نگران یک مسأله ای بودیم و آن این بود که درست در لحظه ای که ما در حال رتق و فتق امور نیروهای دفاع وطن سوری هستیم، و معتمدان اش که عامل اصلی خرابی سوریه هستند دارند به این فکر می کنند که اگر یک روز موفق شود باید بعد از جنگ از گردنه هایی رد شود که نیروهای ما در آن قرار دارند. ✅ دانشگاه‌های سکولار ما دانشجوی خوب خارجی را خراب می کند ▪ رئیس موسسه فتوح اندیشه تصریح کرد: از جمله بخش هایی که در آن لایه ها متمرکز شدیم جریان دانشگاهی سوریه بود که آن را مورد مطالعه قرار دادیم. الگوهای تجربی خودمان را در سال های اول انقلاب تا الان در این تیپ فعالیت ها مورد مطالعه قرار دادیم. مثلا فرض کنید در سال های بعد از انقلاب ما چه تعداد دانشجو از کشورهای دیگر آورده ایم و سرنوشت این دانشجوها چه شده است. 🔹 وی با بیان اینکه به نتایج خوبی نرسیدیم، افزود: به دلیل بودن دانشگاه های ما، دانشجویانی که از بیرون کشور آوردیم سرنوشتی بهتر از دانشجوهای خودمان در دانشگاه های خودمان پیدا نکردند. یعنی همچنان که بچه های خودمان با ایمان وارد دانشگاه ها می شوند و از آن طرف سکولار خارج می شوند، دانشجوی بیرونی را هم که آوردیم حداقل انتظار داشتیم وقتی فارغ التحصیل می شود و بر می گردد حداقل سمپات جمهوری اسلامی باشد اما دیدیم این نیست. 🔹 رهدار اظهار کرد: در دیداری با یکی از معاونان در لبنان داشتیم این گلایه را از ما کردند که دارید چه کار می کنید؟ ما بچه های دسته گل مان را می فرستیم آنجا که گل تر بشوند اما خراب تر می شوند و بر می گردند. برای همین برایمان مهم بود که با چه فرمتی دانشجوی سوری را بیاید و سکولار که نشود هیچ، سمپات هم بشود بلکه بیش از این، انقلابی شود. او را نیروی جریان مقاومت بکنیم. فکر کردیم که چه کار کنیم. @fotooh