فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا را شکر مولایم علی شد🤲💪🤲
🔴 هماکنون، مرحلهی دوم❗️
خرداد و تیر سال ۱۴۰۱ گفتیم آنچه به بهانهی توانمندسازی زنان از طریق ورودشان به استادیوم فوتبال آغاز شده، روندی است بر مبنای سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰ که انتهای آن سه هدف را مدنظر دارد:
1⃣ برهنگی؛
2⃣ رواج لایعقل شدن انسان (تلفیقی از شراب، ولنگاری جنسی، فضای سایبر، مخدرهای دیجیتال و ...) که نوعی زامبیزاسیون را بهدنبال دارد؛
3⃣ رواج همجنسبازی؛
⭕️ البته واکنشهای ناباورانهی مخاطبان، حاکی از خطر بزرگتری بود که «عدم شناخت دشمن و شیوههای دشمنیِ دشمن» نام دارد.
✴️ اکنون که یک سال گذشته، چند پرسش:
🔹 آیا وضعیت پوشش به سمت برهنگی نرفت؟! ( بیحجابی پیشکش!)
🔸 آیا ترویج جنگهای شناختی را شاهد نبودیم؟
🔹 اکنون کدهایی که امثال داوری و تاجزاده میدهند، آیا در راستای تلاششان برای آزادسازی نجاستخواری قابل تحلیل نیست؟
🔸 آیا افزایش علائم همجنسبازی را شاهد نبودیم؟!
🔹 آیا هنوز هم عمل به احکام الهی را مبنای دو قطبی میدانید؟!
🔸 هنوز هم اولویتتان الگویی از معیشت مردم است که در آن ذبح شدن دین خدا اهمیتی ندارد؟!
🔹 هنوز هم تصور میکنید ما دشمن را بزرگ میدیدیم؟!
🔸 هنوز هم به عدم دشمنشناسیتان نمیخواهید واقف شوید؟!
🔹 آیا امام جامعه از این شرایط راضی است؟؟ آیا شرایط حاضر را در راستای ولایتمداری تعریف میکنید؟؟
🔸 آیا شهدا به این وضعیت راضی هستند؟
💠 ما که از همان موقع تکلیف خود را تعریف و عمل به آن را آغاز کردیم.
🔻 شمایید و وجدانتان و آخرتی که همه در پیش داریم ...
✍️مهندس شکوهیانراد
@SHRChannel
🌐 لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درمان دندان قروچه
بیماریهای گوارشی و اضطرابی در طب سنتی
🌹🇮🇷🌹@fteb_kanoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨درمان دندان قروچه
🎥دکتر کردافشاری
🌹🇮🇷🌹@fteb_kanoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️آفت دهان هم سرد و گرم دارد
🔹حکیم حسین خیراندیش در میز سلامت برنامه امروز صبحانه ایرانی به آفت دهان و انواع آن اشاره کرده و راهکارهایی هم برای درمان هر دو نوع آن ارائه داده است.
🌹🇮🇷🌹@fteb_kanoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✓ دغدغه مند غدیر، طبق روایت پیامبراکرم مستجاب الدعوه است! یعنی تا دعا کنه دعاش مستجابه اینو پیامبر فرمود
✓تبلیغ غدیر و خرج اموال برای امیرالمومنین علیه السلام واجب است.
حجت الاسلام والمسلمین #کاشانی
#عید_غدیر
#فقط_به_عشق_علی
🌷 پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله) فرمود:
🔹️ لو أن الغياض أقلام و البحر مداد و الجن كتاب و الإنس حساب ما أحصوا فضائل علي.
🔸️ اگر تمام درختان قلم شوند و درياها مركب شوند و تمام جن نويسنده شوند و تمام بشر حسابگر شوند، باز هم نميتوانند فضائل علي را بشمارند.🌟🌟🌟🌟🌟
📚 المناقب للموفق الخوارزمي، ص۳۲ ـ كفاية الطالب للكنجي الشافعي، ص۱۵۱
╭@imamhasan_com
╰─┅─•🍃🌸🍃•─┅─
هدایت شده از مسجد امامحسنمجتبی علیهالسلام _ مشیریه
.
🙏 لطفا و حتما بخوانید 🙏
#نذر_فرهنگی
#پویش_فقط_به_عشق_علی علیهالسلام
🕌 مسجد امام حسن مجتبی علیهالسلام مشیریه در ایام دهه ولایت و روز عید غدیر در نظر دارد که فعالیتهایی رو در سطح محله و مسجد انجام بدهد.
🌸 فلذا از شما مؤمنین و مؤمنات درخواست مشارکت مالی داریم (نذرفرهنگی/برای امیرالمؤمنین علیهالسلام خرج کنیم تا زندگیمان برکت بگیرد) 🌸
💢 مواردی که برنامهریزی شده است
۱. جشن کوچه به کوچه از چهارشنبه بعد از ظهر تا جمعه شب
. اجاره صوت
. خرید اقلام نورافشانی و دودزا
۲. اهدای ۷ عدد جهیزیه به خانوادههای بی بضاعت یا کم بضاعت
. کرایه وانت
. جمعآوری پول از مردم به مبلغ ۲۴۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان
۳. راهاندازی ۱۰ ایستگاه صلواتی و سپردن آنها به هیئات محله
. هزینه نصب داریست
. هزینه تزئین ایستگاه
. یه کمک هزینه اجمالی به آن هیئت برای خرید اقلام ضروری
۴. اطعام غدیر (نمازگزاران مسجد در ظهر عید غدیر)
. خرید اقلام طبخ
. خرید ظروف و ...
۵. فضاسازی محلی
. خرید پارچه برای نوشتن
. خرید طناب برای نصب
. هدیه به خطاط
. نصب داربست
خرید ریسه پارچهای
. خرید ریسه لامپی
۶. اهدای پرچم و اقلام فرهنگی با تخفیف ویژه
. خرید پرچم (قیمت بازار ۶۰ هزار ت)
. خرید اقلام فرهنگی
۷. رزمایش مومنانه
اهدای ظرف غذای خالی به مردم و تشویق آنها به طبخ و پخت غذا در روز عید و اهدای آنها به خانوادههای بیبضاعت.
💳 شماره کارت گروه جهادی شهید همرنگ
👈 بزنی روی شماره کارت، خودش کپی میشه
۵۸۹۲۱۰۷۰۴۵۰۷۹۷۸۰
سهم هر نفر ۲۰۰ هزار تومان
هر کسی که مقدورش هست، سهم بیشتری بردارد
هر کسی هم که مقدورش نیست، طبق فرموده معصومین علیهمالسلام، پول قرض کند.
یاعلی
هدایت شده از مسجد امامحسنمجتبی علیهالسلام _ مشیریه
🔻 این تصویر بر تک تک ما اتمام حجت است...
#غدیر
May 11
#سلسله_احادیث_پزشکی
#خواص_خوراکی_ها_در_روایات
آلو
کلمهی «اجاص» در عربی معادل آلوی فارسی است.
شاید قوی ترین درمان غلبهی مره به خصوص غلبهی صفراء اجاص است.
در روایتی از امام باقر (ع) آمده است:
🔹مردی به امام باقر(ع) از هیجان همهی مره ها شکایت کرد تا جائیکه نزدیک است ناله کند یا دیوانه شود امام(ع) فرمود با آلو هیجان مره را تسکین بده.
📚 طب الائمه، ابن سابور الزیات ، ص 136
هیجان یعنی غلبهی مره خودش را نشان داده است.
این روایت دال بر این است که درمان مره ها اعم از صفراء و سوداء و حمراء آلو است. غلبهی سوداء یا صفراء ممکن است موجب نوعی دیوانگی هم بشوند.
در روایت دیگر آمده است:
🔹از امام صادق(ع) در مورد آلو پرسیدم فرمود برای تمام مره ها نافع است و مفاصل را نرم میکند و زیاد آلو مصرف نکن زیرا موجب التهاب مفاصل میشود و از امام صادق(ع) نقل شده است که در مورد آلو فرمود ناشتا خوردن آلو مره ها را تسکین میدهد مگر اینکه موجب هیجان ریح (التهابات) میشود.
📚 طب الائمه، ابن سابور الزیات ، ص 136
آلو گریس مفصل ها است. مفصل ها را نرم میکند. چگونه گریس آهن و درب را نرم میکند؟ آلو هم گریس مفصل ها است.
افرادی که مفصل های آن ها و یا زانوهای آن ها تق و تق میکند در عین حالی که جوان هستند، بیماری مفصل ندارند بلکه خشکی مفصل دارند.
ولی باید مواظب بود که آلو زیاد مصرف نشود زیرا آلو خیلی سرد است و در صورت مصرف بیش از حد آلو، مشکل التهاب مفصل ها به وجود میآید.
آلو آنقدر مفصل ها را نرم میکند که اگر بیش از اندازه مصرف بشود موجب التهاب مفصل ها میشود.
آلو برای درمان مفصل و خشکی مفصل است.
باد به معنای درد متحرک است و مراد از باد در اینجا درد یا التهاب است. باد به هر دو معنای درد و التهاب هم میآید.
پس افرادی که مبتلا به غلبهی مره به خصوص غلبهی صفراء هستند و دارویی برای غلبهی صفراء نداشتند همین آلو جایگزین خوب و درمان خوبی برای غلبهی صفراء است.
اگر زمان آلو باشد باید از آلو استفاده کنند.
برای افرادی که گر میگیرند و بدن های داغ هستند و عصبانی هستند، آلو حیاتی است.
آلو هم غلبهی صفراء را درمان میکند و هم گرمی بدن را خاموش میکند. داروی بسیار خوب و مفید است.
مستفاد از روایات این است که آلو با خشک شدن بهتر میشود.
در روایت آمده است:
🔹بر شما باد آلوی کهنه و مانده زیرا آلوی کهنه نفعش باقی مانده و ضرر آن از بین رفته است و آن را پوست کنده بخورید زیرا برای هر مره ای و گرمی و هیجانی که از آن دو باشد نافع است.
📚 [طب الائمه، ابن سابور الزیات ، ص136]
این روایت تاکید دارد که آلو برای تمام انواع مره مفید است. اگر کسی بپرسد درمان مرهی حمراء چیست جواب آن آلو است.
کهنه بودن علت برای نافع بودن آلوی کهنه است بنابراین هر میوهی کهنه و خشکی نفعش باقی مانده و ضررش از بین رفته است.
بهترین آلو، آلوبخارا است زیرا پوست کنده است.
آلو بخارا از آلو سیاه است.
آلوی تازه هم خوب است.
حرارت شامل تمام انواع گرمی میشود اعم از گرمی صفراء است.
«وهج» به معنای گرمی آتش است. باد گرمی که متصاعد از آتش است و دست را گرم میکند «وهج» نامیده میشود.
ما سفارش میکنیم، هر شب چهار آلو مصرف کنند زیرا به این مقدار زیاد محسوب نمیشود ولی اگر مثلا ده عدد مصرف کنند زیاد است.
هر شب آلو بخورند تا خوب بشوند.
آلوچه ملین هم هست بنابراین مشمول ادلهی «مشی» که درمان مره است هم میباشد.
کلمهی اجاص در عربی بیشتر برای آلوی سیاه است.
در روایت آمده است:
🔹وارد بر امام کاظم(ع)شدم و در پیش او ظرف آبی بود که داخل آن آلوی سیاه بود در زمان خودش فرمود گرمی در بدن من هیجان پیدا کرده است و آلوی تازه گرمی را خاموش میکند و صفراء را تسکین میدهد ولی آلوی خشک خون را تسکین میدهد و بیماری نهفته و بیماری سخت را از بدن بیرون میکشد.
📚 [الکافی،ج6،ص359]
آلوی تازه برای صفراء و آلوی خشک برای درمان دم است.
شاید آلوهای دیگر مانند زرد و قهوه ای هم خشک و تازه برای مره خوب باشند.
🔹 امام(ع) فرمود «اجاص الطری» یعنی آلوی تازه گرمی را خاموش میکند بنابراین باید قید تازه بودن را رعایت کرد.
از روایات استفاده میشود که آلو بسیار سرد است به همین جهت اگر زیاد خورده بشود سبب التهاب مفصل میشود.
معروف هم هست که آلو ملین است و از این جهت هم درمان صفراء است.
شاید مهم ترین درمان غلبه خون آلوی خشک باشد که در عربی به آلوی خشک «اِجّاص» میگویند.
در روایت آمده است:
🔹 همانا آلوی تازه گرمی را خاموش میکند و صفراء را تسکین میدهد و آلوی خشک غلبه خون را تسکین میدهد و بیماری سخت و خطرناک را از بدن خارج میکند.
📚 [الکافی،ج6،ص359]
#آلو #خواص_آلو
#اصلاح_سبک_زندگی
@daroo100
#سلسله_احادیث_پزشکی
⚜️ امام امیرالمومنین علی علیه السلام:
«التجوع أنفع الدواء.»
گرسنگی کشیدن، سودمندترین درمان است.
🗞 منبع : غرر الحكم، ح ۹۰۳
دانشنامه احادیث پزشکی، ج۲، ص ۳۲
🌹🇮🇷🌹@fteb_kanoon