🔰 سمینار تخصصی شهید امت (انسان تراز تمدنی)
🔹️ با حضور حضرت استاد یزدان پناه و استاد امینی نژاد
🕙 زمان: پنج شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ از ساعت ۱۰ الی ۱۲:۳۰
📌 مکان: خیابان معلم - مرکز همایش های غدیر - سالن علامه طباطبایی (قدس سره)
#سمینار_تخصصی
#شهید_امت
#شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
💢 موسسه آموزشی پژوهشی نفحات
@Nafahat_eri
و انقلاب اسلامی همچنان استوار...
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
#فلسفه_از_نگاه_امام_و_رهبری
#کلام_امام
💢اشاره به معارف عمیق قرآنی
🔺ياد روزى كه در ايام جوانى كتاب «فصوص الحكم» و ديگر كتب عرفانى را كه بزرگان مشايخ ارباب عرفان به يادگار گذاشته اند در خدمت بعض از مشايخ اهل عرفان -رضوان اللَّه عليه- استفاده نمودم و اكنون كه در اين سنّ كهولت و از پاى درآمدگى دختر عزيزم (فاطى) خانم فاطمه طباطبائى از اين بى بضاعت خواستند چيزى بنويسم.
🔸بايد بگويم كه كتب مذكور با همه قدر و منزلتى كه دارند و كمك هاى بسيار ارزنده اى به معرفت قرآن كريم سرچشمه فيّاض معرفة اللَّه و كتب ادعيه ائمه معصومين، صلوات اللَّه و سلامه عليهم اجمعين، كه آن ها را حقّاً قرآن صاعد بايد خواند و احاديث آن بزرگواران مى كنند، حلاوت و لطافت و جامعيت اسرار كتاب الهى را ندارند.
🔹فى المثل سوره مباركه حمد مشتمل جميع اسرار معارف الهيه است كه تحمل آن از عهده اين نويسنده دست و پا بسته خارج است، همين قدر بدان اى دختر عزيزم كه در
❇️بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ
🔸معارف و اسرار غير قابل تحمل براى ما است و اگر عارف صاحب سرى در الْحَمْدُ لِلَّهِ با قدم صاحب ولايت غور كند مىيابد كه در عالم هستى غير از اللَّه چيزى و كسى نيست كه اگر بود حمد مختصّ به ذات الوهى نبود (تو خود حديث مفصّل بخوان از اين مجمل) پس بايد قلم ها بشكنند اگر گمان شود وراى او هستند.
🔹تو نيز اى عزيز، كتب عرفا و اوليا را بخوان به قصد فهميدن يا ذوق كردن همين كلمه شريفه جامعه.
📚صحيفه امام ج21 / 238
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
شهید امت-انسان تراز تمدنی-بخش اول.mp3
2.94M
🔰 #سمینار_تخصصی
🔸 #شهید_امت
🔹 #شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
🎧بخش اول
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
شهید امت-انسان تراز تمدنی-بخش دوم.mp3
13.34M
🔰 #سمینار_تخصصی
🔸 #شهید_امت
🔹 #شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
🎧بخش دوم
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
شهید امت-انسان تراز تمدنی-بخش سوم.mp3
11.98M
🔰 #سمینار_تخصصی
🔸 #شهید_امت
🔹 #شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
🎧بخش سوم
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
شهید امت-انسان تراز تمدنی-بخش چهارم.mp3
10.5M
🔰 #سمینار_تخصصی
🔸 #شهید_امت
🔹 #شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
🎧بخش چهارم
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🎤 مصاحبه مجله رهنامه پژوهش با استاد یزدانپناه
1️⃣3️⃣
🔰موضوع مصاحبه: رابطه فلسفه و دین
❇️علامه طباطبایی: «تا این فلسفه خوانده نشود، بسیاری از آیات و روایات فهمیده نمی شود». نظر شما در این باره چیست؟ آیا فهم فلاسفه، به هستی شناسی دینی تعیّن می بخشد؟
🔺این به معنای تعیّن نیست.
🔸ما تعبیر می کنیم تا کسی فقه و اصول نخواند، منظور روایات استصحاب را به خوبی نمی فهمد. این بدان معنا است که کسانی که این پختگی را پیدا می کنند، وقتی به روایات استصحاب می رسند، معنایش را می فهمند. ظهورگیری آن هم، همان روال را دارد.
🌸آیت الله حسن زاده آملی فرموده اند: «اگر می خواهید معارف دین را خوب بفهمید، باید فلسفه و عرفان بخوانید»؛
🔹زیرا ما را به فضایی هستی شناختی می برد که در آن، ملائکه، خدا، معاد و… مطرح است؛ به تعبیر دیگر فلسفه و عرفان نوعی پختگی برای انسان می آورد.
⚠️متن دینی برای ما راهنما است، نه اینکه چون من این گونه فهمیدم، آن را تعیّن می دهم.
🔸با خواندن فلسفه و عرفان اسلامی که آهسته آهسته خود را به آموزه های دینی نزدیک کرده است، وزانتی پیدا می کنیم که اگر این کارها را نمی کردیم، آن قوت را نداشتیم؛ همچنان که فقیه باید کار فقهی و اصولی کند تا آن پختگی لازم حاصل شود. به وقتش ظهورگیری هم می کند؛ یعنی نمی گوید من این متن دینی را تعیّن می دهم، بلکه می گوید من به جایی رسیده ام که متن دینی را خوب می فهمم؛ یعنی متن دینی منفعل نیست، بلکه فاعل و راهنما است، نه اینکه توده مبهمی باشد که من آن را تعیّن دهم.
🔹این را من قبول دارم، با این شرط که دین را از فاعل و راهنما بودن نیندازید. مگر ممکن است دین که ادعای اصلی آن معارف است، بگوید من حرف هایی می زنم و شما هر گونه خواستید آن را بفهمید. ما فهمِ معارف دین را به برکت عرفان و فلسفه به جایی رسانده ایم که بسیار غنی است.
✅فیلسوف مسلمان با فهمیدن آموزه های دینی و معارف دین به اسلامی کردن فلسفه می پردازد؛
🔸ولی اینکه بگوییم عنصر یونانی بودن مانده است، باید گفت اصل عنصر یونانیت، یعنی روش آن باقی مانده است. عنصر اصلی و شاکله تفکر یونان، عقلانی بودن آن است. آیا دین بر این صحه می گذارد؟ اگر دین راه عقل را ببندد و خودش هم از این راه نرود و توصیه هم نکند، آن گاه باید بگوییم هر کس به روش عقلی زحمت بکشد، هرگز در راه شریعت نیست؛
❇️مانند کسانی که برای اثبات بی فایده بودن فلسفه و اصل بودن شریعت، از بحث شکاکیت غربی استفاده می کنند و می گویند: همه چیز بی ارزش است. پس فلسفه را کنار بگذارید و دنبال شریعت بروید؛ اما باید از اینان پرسید شما چگونه شریعت را قبول کرده اید؟ وقتی راه معرفت را می بندید، شریعت هم جزو آن است. اگر به فرض بگویید متن دینی با شکاکیت می سازد، پیامدهای این امر بسیار ناگوار و ناصواب خواهد بود.
✔️بنابراین اصل عنصر یونانی بسته به عقلانیت آن است و اگر آن عنصر عقلانی را دین پذیرفته است، چرا ما نپذیریم؟ شواهد فراوانی از آیات و روایات وجود دارد و تأکیدهای عارفان ما در این زمینه بسیار است.
🔺در سنت اسلامی، عقل، دل و قرآن به هم گره خورده و اصلش هم به شریعت برمی گردد.
🔸شریعت این د رهم تنیدگی را ایجاد کرده است و این سبب شد که فیلسوف مسلمان به تدریج به این سو کشیده شود.
🔹متن دینی حس و عقل و شهود را می پذیرد؛ پس موارد توجیه پذیری را باید گسترش داد.
🔸قرار نیست هر آنچه از یونان آمده است، با شریعت نسازد.
👈این دستگاه از اسلامی بودن نمی افتد، به شرط آنکه فضای عقلانی و مفاهیمی که داریم با واقع و شریعت بسازد که اگر این شرط محقق شود، برای ما کافی است.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#استاد_آیت_الله_یزدانپناه
#مصاحبه
#فلسفه_و_دین
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔰پست های بارگذاری شده از مصاحبه مجله رهنامه پژوهش با استاد یزدانپناه با موضوع "رابطه فلسفه و دین"
1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1465
2️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1497
3️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1520
4️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1542
5️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1543
6️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1565
7️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1584
8️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1585
9️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1612
1️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1613
1️⃣1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1628
1️⃣2️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1629
1️⃣3️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1704
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#استاد_آیت_الله_یزدانپناه
#مصاحبه
#فلسفه_و_دین
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
📝 تأملی در باب ظهور کرونا در قم
🔘 یادداشت #استاد_فلاح
🔹لینک یادداشت در خبرگزاری فارس
https://b2n.ir/614761
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
تأملی در باب ظهور کرونا در قم1.pdf
437.5K
📝 تأملی در باب ظهور کرونا در قم
🔘 یادداشت #استاد_فلاح
🔹فایل پی دی اف
🔹لینک یادداشت در خبرگزاری فارس
https://b2n.ir/614761
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔰تأملی در باب ظهور کرونا در قم
محمدرضا فلاح / 1 اسفند 98
1️⃣
🔺امروز شنیدم حوزه یکی دو همایش را به خاطر مراعات بهداشت ـ تذکرات وزارت بهداشت دربارۀ جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ـ تعطیل کرده است.
⚠️این نگران کننده بود.
🔸بخصوص وقتی که خبررسان میپرسید فلان جلسهای را که بناست در حوزه برگزار کنیم تعطیل کنیم یا خیر.
🔹پیشتر که پس از پخش حسابشدۀ کلیپ آتش زدن کتاب هاریسون توسط آیت الله تبریزیان به سرعت نامۀ «رسمی» برائت از این حادثه توسط حوزه منتشر شد و پس از آن موجی از تخریب ایشان به راه افتاد، برخی متأسف و نگران حوزه شدند
⚪️(خود نگارنده نیز متوجه عمق ماجرا نبود)،
🔹اما این بار پس از شنیدن انفعال حوزه بسیاری کسان نگران ایران اسلامی شدند که داشت بیدفاع میماند. این به جایگاه ممتاز حوزه برمیگردد، جایگاهی که هماکنون دارد.
🔸وقتی کلیپ آقای تبریزیان پخش شد خیلیها حدس زدند که توطئهای پزشکی در جریان است که ایشان را که «یکی» از نمادهای استغنای از نظام بهداشت جهانی و پارادایم و مافیای طب شیمیایی است میکوبند.
🔹سناریو کامل بود و سر و ته داشت، هرچند تنها پردههای اولیۀ آن آشکار شد. توانستند حوزه را در این بازی وارد کنند و انفعالی را از جانب آن به نمایش بگذارند.
🔸اکنون که بازی کرونا ـ آن هم از قم ـ سر برآورده است، ربط حوادث به هم آشکارتر میشود و پردههای دیگری از این سناریو به نمایش در میآید؛ نباید هیچ مقاومتی در برابر این سناریو در میان میبود، نباید هیچ کس حتی به فکر امکان مقابله آسان با کرونا و به فکر مقابله از طریق راه حلی غیر مسیر تعیین شدۀ طراحان میبود. گویا تا حد زیادی چنین هم شد.
🔹بازی کرونا ابتدا یک جنگ بیولوژیک نیست، یک جنگ سیاسی نیست، یک جنگ اقتصادی نیز نیست، بلکه بیش از همه و پیش از همه در اصل یک جنگ روانی است و شاید پس از همه یک توطئۀ راهبردی جمعیّتی است. البته این جنگ روانی ثمرات مالی و سیاسی و فرهنگی زیاد و واقعاً جذابی برای مدیران ماجرا دارد؛ ولی همۀ جنگهای دیگر بر پیشرفت مواضع جنگ روانی تکیه دارد.
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
2️⃣
🔸کرونا به قم آمد چون قم در کوبیدن آقای تبریزیان ـ طب مستقل ـ سنگ تمام گذاشت و استعداد انفعالی از خود نشان داد.
▪️این طبیعت دشمنان ما است.
🔸هر جا که نقطه ضعف را ببینند از همان جا وارد میشوند و برای خود هیچ محدودیّت الهی یا اخلاقی یا حتی حقوقی هم قائل نیستند.
➖کلیپ دو سال پیش این روزها پخش میشود،
➖با سرعت کمسابقهای بیانیۀ رسمی حوزه صادر میشود،
➖جمع کثیری در قم مشغول کوبیدن طب اسلامی میشوند و ...
◼️لبخند رضایتی «عمیق» بر لبان فتنهگران مینشیند.
⚠️همان طور که باید مدارس مسجدمحور را کوبید و آنها را متهم کرد که داعشی تربیت میکنند، باید طب سنتی ـ اسلامی را هم کوبید چون استقلال میآفریند، چون به استقلال «فکر» میکند و به ما پیشنهاد میدهد از چمبرۀ «نظام سلطۀ بهداشتی» خارج شویم. این پیشنهاد از دستهای بنیادهای اعتقادی تغذیه میکند و به هیچ وجه قابل مصالحه نیست.
👈خواهش میکنم به این موضوع به طور جدی و از منظر جنگهای مسلّم تمدنی نگاه کنیم.
🔺راه حل هرج و مرج نیست، ولی راه حل انفعال هم نیست. این که سراغ برخی پزشکان بیتعهد یا بیخبر از توطئههای جهانی بهداشت برویم و بپرسیم چه باید کرد، «کمی» شبیه آن است که امام خمینی از سیاسیون حرفهای و بیخاصیت قبل انقلاب بپرسد که چه باید کرد. حوزه باید با تفکری ناب و بومی و دلیرانه نبرد تمدنی اسلام و کفر را طراحی کند و تمام لوازم آن را نیز با چشمان باز ببیند تا کشور را از انفعال راهبردیای که گرفتارش شده نجات بدهد. نظام پزشکی کشورمان اگر توانسته باشد خود را از این که امتداد ارادههای نظام بهداشت جهانی(؟) باشد حفظ کند، بیتردید نتوانسته خود را از چنگال آنها نجات بدهد و به همین جهت در بسیاری مواقع نمیتواند نبرد واقعی را طراحی و اجرا کند.
🔹کرونا در قم خواهد ماند و به کل کشور سرایت خواهد کرد اگر قم این سناریو را به خوبی تشخیص ندهد و قلب فتنه را نکوبد. باید حوزۀ علمیه عزیز جنگ نظام سلطه با اسلام و تشیع و ایران و حوزه علمیه و خصوصاً «قم» را «باور» کند.
🔸ما میدانیم که همه بنای انقلابیگری داریم، ولی هنوز مثل خیل کثیری از جبهۀ انقلاب آرایش جنگی نگرفتهایم و لَخت و خوشبینانه با مسائل پیرامون مواجه میشویم.
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
3️⃣
❇️بیانات مقام معظم رهبری مدظله العالی در دیدار اعضاى ستاد کنگرهى بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان(16ـ2ـ94) :
«دشمن دارد به شکل ویژۀ ممکن با ما مبارزه میکند. آن شکل ویژه را باید شناخت و راه مقابلۀ با آن را پیدا کرد؛ انواع و اقسام شیوهها هست؛ منتها حالا بعضىها نمیخواهند این را بفهمند، نمیخواهند باور کنند، چون اگر چنانچه باور کنند تکلیف به گردنشان میگذارد؛ بعضىها هم کشش آن را ندارند.
امّا واقعیّت قضیّه این است؛ یعنى امروز در زمینههاى مختلف ـ همانطور که عرض کردیم، هم در زمینۀ اقتصادى، هم در زمینۀ فرهنگى، هم در زمینۀ سیاسى ـ یک جنگى در کشور وجود دارد.
«وَ اِنَّ اَخَا الحَربِ لاَرِق.»(نهجالبلاغه، نامۀ ۶۲)؛ کسى که اهل مبارزه است بیدار است؛ بعد فرمود: «وَ مَن نامَ لَم یُنَم عَنه.» اگر شما در جبهه خوابت برد، معنایش این نیست که طرف مقابل هم خوابش برده و او هم غافل است؛ اگر تو از او غافل شدى، نشانۀ این نیست که او هم از شما غافل است؛ نخیر، شما ممکن است خوابت ببرد، [امّا] او بیدار باشد؛ این را باید توجّه داشت؛ لذاست که عرصه عرصۀ مهمّى است.»
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
4️⃣
🔺این که جلسات را تعطیل کنیم یا همه جا را به رعب و اضطراب بکشیم و به خیال خود مشغول اجرای نسخههای بهداشتی بشویم دقیقاً رفتاری است که دشمنان ایران اسلامی انتظارش را دارند و مطلوبشان است و کارشان را راه میاندازد.
🔸سالهاست که آمریکا بنای یک جنگ جدی اقتصادی با چین داشت و کارهای زیادی این سالها کرده بود. کرونا هم سناریوی جالبی بود. معلوم است که ایران و روسیه هم در این فهرست هستند.
⚠️کرونا متأسفانه در چین تلفات روانی زیادی گرفت.
🔸حالا نوبت ایران است. اینجا هم حاج قاسم سلیمانی میخواهیم که جلوی داعشیهای جنگ روانی را بگیرد. این جنگ روانی البته نقاط ضعفی خاص خود دارد که باید روی آن کار کرد.
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
5️⃣
❇️بيانات مقام معظم رهبری مدظله العالی در ديدار نمايندگان مجلس شوراى اسلامى، (08/ 03/ 1390)
«دشمن يك سناريوى جامع و سر و ته دارى را براى نظام اسلامى و براى حركت اسلامى و بيدارى اسلامى تدارك ديده است. خوشبختانه ما كفايت برخورد با اين سناريو را داريم؛ در اين ترديدى نيست. اين را من با قاطعيت عرض مىكنم: با مايههاى اعتقادى و فلسفى و عقيدتىِ غنى و قوىاى كه در بين ما بالفعل وجود دارد ـ حالا آن كارهاى بالقوه به جاى خود ـ با نيروى انسانىِ علاقهمند و كارآمد، اين كفايت در نظام جمهورى اسلامى هست كه در مقابل اين هجمه مقابله كند؛ همچنان كه در طول اين سى و دو سال، جمهورى اسلامى اين كفايت را نشان داده.
بالاخره اشكالاتى در ما وجود داشته؛ ليكن با وجود اشكالات، امروز ما به طور واضح و بيّن جلو رفتهايم، و دشمن به طور واضح و بيّن عقب رفته. آمريكاى دورهى ريگان با آمريكاى دورهى اوباما زمين تا آسمان تفاوت كرده. جمهورى اسلامىِ سال 60 هم با جمهورى اسلامىِ سال 90 زمين تا آسمان تفاوت كرده. ... منتها بيم آن هست كه ما يا غافل شويم يا مغرور شويم؛ هر دوتاى اينها خطر است.»
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
هدایت شده از حسین علیمردانی
6️⃣
🔺تنها ایران است که میتواند در سطوحی عالی و شدیداً غلبهآفرین، این سناریوها را کشف کند، راهحلها را بیابد، راه حلها را اجرا کند و شیطان را به جای خود بنشاند و «ریشههای فتنه» را هم بخشکاند.
◼️البته اکنون که به برکت جریان سفاهتپرور لیبرال کل کشور در انفعال و ذلّت به سر میبرد، بازی کرونا هم باید به ایران بیاید و میتواند بیاید.
▪️انفعال ما دشمن را جریتر میکند. لذا حوزه باید با «درک درست شرایط» احساس مسؤولیّت بیشتری بکند.
❇️امام حسین علیهالسلام در خطبۀ منا که نخبگان جامعۀ اسلامی آن روز را مورد خطاب قرار میدهد میگوید:
«أَنْتُمْ أَعْظَمُ النَّاسِ مُصِيبَةً لِمَا غُلِبْتُمْ عَلَيْهِ مِنْ مَنَازِلِ الْعُلَمَاءِ»؛
«راستى كه فاجعه و مصيبت شما از همه سهمگينتر است؛ چرا كه شما از جايگاه (فرهنگى و معنوى و علمى و دينى) خويش رانده شده و از رسالت عالمانه و آگاهانه دست شستهايد.»؛
🔸یعنی نباید جایگاه شما جایگاه منفعلی باشد. در ادامه میفرماید :
«بايد رهبرى جامعه و تحقق قانونگرايى و قانونمحورى به دست دانشمندان و دينشناسانى باشد كه امانتدار مقررات خدا و آگاه به حلال و حرام اويند و با همه وجود در انديشه تأمين و تضمين حقوق مردماند، امّا اينك آن موقعيّت معنوى و جايگاه علمى از شما گرفته شده است؛ چرا كه از محور حق و عمل به آن پراكنده شديد و در باره سبك و سيره پيامبر ـ پس از آن همه دليلهاى روشن ـ به كشمكش پرداختيد.
راستى اگر شما در برابر رنجها و شكنجهها شكيبايى مىورزيديد و در راه خدا سختىها و ناگوارىها را به جان مىخريديد، آن گاه بود كه سررشتهداران و كارگزاران امور به ناگزير براى دريافت قوانين و مقررات به سوى شما مىآمدند و شما مرجع فكرى و علمى و معنوى جامعه بوديد و كارها با نظارت شما جريان مىيافت.
«وَ لَكِنَّكُمْ مَكَّنْتُمُ الظَّلَمَةَ مِنْ مَنْزِلَتِكُمْ وَ اسْتَسْلَمْتُمْ أُمُورَ اللَّهِ فِي أَيْدِيهِمْ يَعْمَلُونَ بِالشُّبُهَاتِ وَ يَسِيرُونَ فِي الشَّهَوَاتِ سَلَّطَهُمْ عَلَى ذَلِكَ فِرَارُكُمْ مِنَ الْمَوْتِ وَ إِعْجَابُكُمْ بِالْحَيَاةِ الَّتِي هِيَ مُفَارِقَتُكُمْ فَأَسْلَمْتُمُ الضُّعَفَاءَ فِي أَيْدِيهِمْ فَمِنْ بَيْنِ مُسْتَعْبَدٍ مَقْهُورٍ وَ بَيْنِ مُسْتَضْعَفٍ عَلَى مَعِيشَتِهِ مَغْلُوب يَتَقَلَّبُونَ فِي الْمُلْكِ بِآرَائِهِمْ وَ يَسْتَشْعِرُونَ الْخِزْيَ بِأَهْوَائِهِمْ اقْتِدَاءً بِالْأَشْرَارِ وَ جُرْأَةً عَلَى الْجَبَّار.»
امّا شما به استبدادگران اين فرصت را داديد كه موقعيّت رهبرى علمى و نظارت بر حسن جريان كارها را از شما گرفتند و با ندانمكارى خويش، كار دين خدا را بر آنان سپرديد تا بر اساس پندارها و بافتههاى سست و زورمدارانه خويش عمل كنند و در راه هواهاى جاهطلبانه و ظالمانه خود گام سپارند.
دليل سيطره آنان بر شما و به كف گرفتن رهبرى جامعه، اين است كه شما از فداكارى و جانبازى در راه حق مىگريزيد.
به همين جهت هم تودههاى محروم و ناتوان را به بند استبداد مىسپاريد تا با سركوب و فريب پارهاى را برده ذليل خويش سازند و پارهاى ديگر در غم آب و نان گرفتار گردند و استبدادگران زورمدارانه و بر اساس هواهاى دل خويش در ناز و نعمت غوطه خورند و با دنبالهروى از زشتكاران و هوسبازىهاى خويش رسوايىها به بار آورند و در برابر خداى توانا گستاخى ورزند.»(در سوگ امير آزادى (ترجمه مثير الأحزان )، ص47)
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac