🔹مخترع جوان لرستانی و ساخت لامپ کم مصرفی با بازدهی یک سوم مصرف لامپهای کم مصرف موجود در بازار
🔹نور این لامپ دو برابر لامپهای داخل بازار است،
🔹قیمت این لامپ حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان کمتر از لامپهای چینی است
🔹سرمایهگذار از استانهای دیگر با او تماس میگیرند ، اما چون می خواستند در استانهای دیگر سرمایهگذاری کنند، قبول نمیکند.
او نگران بیکاری جوانان شهر خود است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم کره جنوبی فقط از پلت فرم داخلی استفاده می کنند.
ما در مورد داخلی بودن بسیاری از سرویس های اینترنتی و پلتفرم ها در چین و روسیه شنیدیم اما شاید براتون جالب باشه که بدونید در کره و ژاپن هم چنین چیزی وجود داره، کره جنوبی جز اولین کشورهایی بود که فیلترینگ اعمال کرد و یه جور علاقه ی خاص در میان مردم برای استفاده از سرویس های داخلی است. به همین دلیل از پیام رسان ها، موتورهای جستجو، فروشگاه های اینترنتی داخلی و بسیاری از سرویس های داخلی استفاده میکنند در حالی که سرویس های بین المللی مشهوری برای این کارها وجود داره.
🔴 طبق یک مطالعه علمی 45 درصد از آب آشامیدنی ایالات متحده آلوده به "مواد شیمیایی دائمی" است که می تواند منجر به ناباروری، سرطان و مشکلات هورمونی شود.
🔹 پ ن : نه بابا مگه تو آمریکا اونم آمریکایی که صنعتی ترین کشوره و برای همه کشورا کدخدایی میکنه میشه مشکل آب آلوده باشه
🔹حالا اگه یه درصدداز این مشکل تو ایران بود دیگه مگه همین غربی ها دست بردار قضیه بودند ولی تو آمریکا این چیزا طبیعیه بعله.
🚨رئیسی غوغا کرد؛ بهرهبرداری از یک پروژهی ۲۸ ساله توسط رییسجمهور/ تولد دوباره امید از دل زاگرس
🔹جاده پاتاوه-دهدشت پس از بیاعتنایی دولتهای پیشین در دولت رییسی به مرحلهی اجرا رسید و توانست امید از دست رفتهی مردم را اینبار از دل کوههای زاگرس احیا کند.
🔹محرومیت کهگیلویه و بویراحمد از جادههای ایمن تبدیل به آرزویی دست نیافتنی برای مردمان این استان شده بود؛ بهطوریکه بسیاری از روستاهای این استان بهدلیل نداشتن راهی مناسب از دسترسی به شهر محروم شده بودند.
🔹در پی این موضوع با سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۷۳ به این استان، اتفاقی تازه برای مردمان کهگیلویه و بویراحمد رقم خورد. در این سفر چند طرح راهسازی به تصویب رسید. یکی از همان طرحها اتصال شهر پاتاوه به شهر دهدشت در خوزستان بود. قرار بود این جاده ۱۳۶ کیلومتری در دامه محور اصلی شهرضا-سمیرم-بهبهان، تکمیلکنندهی کریدور شمال به جنوب کشور باشد.
🔹در پی این طرح، سخن از این بود که با افتتاح این جادهی ملی، علاوهبر کوتاهتر شدن مسیر استانهای مرکزی به استانها و بنادر جنوبی کشور خصوصا بندر دیلم و بندر گناوه، بیش از ۴۰۰ روستای محروم کهگیلویه و بویر احمد نیز از نعمت راه مناسب و ایمن برخوردار شوند. در نهایت عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۳۷۴ آغاز شد.
🔹با این تفاسیر اما این پروژه نتوانست راه همواری داشته باشد و مشکلاتی همچون عبور این طرح از میان کوههای زاگرس و جنگلهای بلوط سد راه آن شد. شرایط کوهستانی باعث شده بود که هزینهی راهسازی در این استان بیش از ۲ برابر میانگین کشور باشد. لذا حل مسائل و مشکلات جادهای این طرح، توجهی خاص وزارت راه و شهرسازی را میطلبید اما کمبود اعتبار موجب شد موانع سر راه این پروژه حل نشوند.
🔹مشکلات این پروژه تنها به اینجا ختم نشد و تزریق اعتبار قطرهچکانی روند کند پیشرفت را به عاقبت این جادهسازی گره زد. بلایای طبیعی نیز در عدم اتمام این پروژه ایفای نقش کردند و تخریب پل دره شور به علت سیل، ریزش سقف تونل پات به علت بارندگی شدید و عدم زهکشی مناسب، تخریب بخش قابل توجهی از جاده به علت رانش کوه از مواردی بودند که طبیعت مانع پیشرفت این پروژه شده بود.
🔹با این وجود اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم، امید از دست رفتهی مردم این استان بازگشت. رئیسی در طی سفر اول خود به کهگیلویه و بویراحمد، دستور احیای این پروژه را داد. بر همین اساس نیز این پروژه پس از گذشت ۲۸ سال، با ۱۳ تونل و ۱۸ پل بزرگ، به سرانجام رسید. بر همین اساس با افتتاح این جاده، فاصلهی بندر امام خمینی(ره) تا اصفهان ۲۷۰ کیلومتر و زمان عبور از مسیر را بیش از چهار ساعت کاهش داد. همچنین از طرفی این جاده در امتداد طریقالرضا بوده و نزدیکترین مسیر مردم خوزستان به مشهد را فراهم آورد. علاوهبر این دستاوردها، افتتاح این مسیر میتواند بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخشهای چاروسا و دیشموک در کهگیلویه و بویراحمد و بخشی از شهرستان لنده را از محرومیت جادهای نجات دهد.
🔹سرانجام با اتخاذ سیاستهای محرومیتزدایی و عملگرایی در دولت سیزدهم، این مسیر در طی سفر دوم آیتالله رئیسی به استان کهگیلویه و بویر احمد افتتاح شد.