🚩 حاجیدلیگانی: برخی نمایندگان مجلس خدا را هم بنده نیستند/ ماجرای معامله برخی نفوذیها با نمایندگان
🔹 باید ابزاری داشته باشیم که نظارت شورای نگهبان بر نمایندگان مجلس دائمی باشد
🔹 برخی از نمایندگان هنگامیکه روی صندلی مینشینند خدا را هم بنده نیستند.
🔹 نفوذیهایی نیز هستند که در بسیاری از ارکان نظام رخنه کردهاند و در قوای سهگانه نیز وجود دارند.
🔹در بررسیهای صورت گرفته مشخص شده برخی از نمایندگان در نقاط مختلف تهران منازلی را بهصورت قسطی و با قیمتهای بسیار پایین دریافت کردهاند که باید به این موضوع رسیدگی شود.
https://tn.ai/2065746
@jaarchi
🔸 تفکر لیبرال مقابل تفکر محرومیتزدایی انقلاب اسلامی است
آیتالله #حسینی_همدانی:
🔹امیرالمؤمنین (ع) که میفرمایند «هیچ کاخی بنا نمیشود مگر آنکه کوخی کنارش ویران شود» داشتن ثروت وزندگی خوب بههیچعنوان نهی نمیشود اما چگونگی به دست آوردن آن مال و ثروت مهم است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اقبال واحدی مجری پیشکسوت تلویزیون: قبل از آنکه خود را مجری بدانم، در این جنگی که علیه کشور ایجاد شده، خود را بسیجی میدانم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گلایههای "جلیل محبی" دبیر ستاد امر به معروف در آنتن زنده:
خندهدار نیست که معاون رئیس جمهور و نماینده مجلس تو تریبون رسمی زیر آب حجاب رو بزنند، بعد ما از مردم انتظار داشته باشیم که نهی از منکر کنند !؟
✅چرا قرآن عربی است؟!
✍در بیمارستان شوروی سابق، (میرازکوچک خان فعلی)، مریضی روی تخت بیمارستان مشغول خواندن قرآن کریم بود. دکتر که مسلمان نبود آمد و به او گفت : "اینها که عربیست تو هم عربی نمی فهمی، پس برای تو فایده ای ندارد"،
🔺مریض گفت :"همانطور که شما نسخه به زبان انگلیسی مینویسی و ما نمی فهمیم، ولی چون به آن عمل میکنیم برای ما فایده دارد قرآن کریم هم همینطور است" و آن دکتر هم جواب خود را گرفت و ساکت شد. ( بعضیها مریض هستند مثلا میگویند : چرا نماز را باید به زبان عربی خواند؟ تو چرا به دکتر نمیگویی چرا نسخه را به زبان انگلیسی مینویسی؟ )
🌷
🔹 وظایف ما نسبت به گام دوم
🔸 «وظیفۀ ما در گامِ دوّمِ انقلاب، این است که؛
1⃣اولاً، با تبيين و روشن كردنِ حقایق، با جهل مقابله کنیم و اجازه ندهیم تشکیک در مبانيِ انقلاب، راه یابد،
2⃣ثانیاً، اجازه ندهیم هواپرستان، در جامعه اوج بگیرند. اگر ما در انجام هر يک از این وظایف، کوتاهی کنیم، به شهدا و خونهای آنها كه براي بهثمر رسيدن و بالندگيِ اين انقلاب ريخته شده، خیانت کردهایم. [...] ما چه اندازه براي مقابله با سیلِ شبهاتي كه ذهنِ جوانانِ ما را بمباران میکند، فعّالیّت میکنیم؟! ما چقدر در برابرِ هجمههايي كه از ولایتفقیه گرفته تا اصلِ وجودِ خدا را هدف گرفته، احساسِ مسئولیّت میکنیم؟! [...] ازسويدیگر نيز، عدّهاي هواپرستِ فرصتطلب، بهدنبالِ منافعِ شخصیِ خودشان هستند و البتّه، گاهی هم به اسمِ امام و انقلاب، فعّالیّت میکنند؛ ما وظيفه داريم با اين افراد نيز مقابله کنيم. اینها منافقانِ این زماناند. البتّه وجودِ چنين كساني، يكي از سنّتهاي الهی و عاملي براي امتحانِ افراد است. [...] باید سرانِ فتنه، منافقانِ پشتپرده و کسانی که با آمریکا، سر و سرّی دارند، را شناخت و اجازه نداد چنين كساني در جامعه، یکهتاز شوند. البتّه این مقابله باید به شیوۀ معقول انجام بگیرد، نه با داد و فریاد و ایجادِ اختلاف در جامعه. همچنانكه امامِ راحل علیرغمِ اینکه از ابتدا با رياستجمهوريِ بنیصدر یا قائممقامیِ فلانشخص، مخالف بود، امّا بلافاصله آن را عیان نکرد؛ زيرا اينكار در جامعه، ایجاد اختلاف میكرد و سببِ تزلزلِ اصلِ انقلاب میشد. [...] اگر خداوند میخواست، میتوانست هم در صدرِ اسلام و هم در حالِ حاضر، منافقین را به مردم معرفی کند؛ امّا سنّتِ الهی چنین نیست، بلکه باید زمينهاي فراهم شود كه همگان، موردِ امتحان قرار گيرند. بااينوجود، مؤمنان باید وظیفۀ خود را در قبالِ اين افراد انجام دهند و نگذارند زمینۀ نفوذِ این منافقین در جامعه ایجاد شود.
👈تبیینِ مسائلِ اساسی با بيانی آرام و متین، از جمله راههای کمهزینه، بیسر وصدا و مؤثّر براي مقابله با منافقین است. اینکار در گامِ دوّمِ انقلاب، باید با جدّیّت دنبال شود؛ در غيراينصورت، بهحسبِ اسبابِ ظاهری، خطرِ افولِ انقلاب وجود دارد. [...] ما در چهلسالِ دوّمِ انقلاب، وظیفّ سنگینتری برعهده داریم و برای انجامِ این وظیفه و حفظِ انقلاب و دستاوردهای آن، باید از جان و مال و آبرو بگذريم، تا مصالحِ اسلام و انقلاب تأمین شود.»
☑️«تاریخِ آینده، ثابت خواهد کرد که یکی از مفاخرِ انسانیّت در مسندِ حکومت، مقامِ معظّمِ رهبری است. اینکه کسی سی سال، پُستِ دشواری را بر عهده داشته باشد و هیچکجا نتوان اشتباهِ قطعی از وی نشان داد، و حتّی معاندینی که دنبالِ گرفتن یک نقطۀ ضعف از ایشان هستند، نتوانند چیزی پیدا کنند، چیزی شبیهِ معجزه است.»
📚علامه محمّدتقی مصباحيزدي
🔻کشور ما از لحاظ علمی پیشرفت نمیخواهد، جهش میخواهد!
رهبر انقلاب، در دیدار رمضانی جمعی از اساتید دانشگاه:
🔹تمجید بهحق و احساس سرافرازی از دانشگاه به معنی آن نیست که به این حد از پیشرفت قانعیم و دانشگاه کنونی عیب و نقص ندارد. نه، ما هنوز عقبیم.
🔸در برههی تاریخی تلخی، کشورمان بر اثر سوءرفتار سیاستمداران از قافلهی علم عقب افتاد. ما در جای شایستهی خود در میدان علم نیستیم و در گام دوم، باید به نقطهی اوج برسیم.
🔹کشور ما از لحاظ علمی پیشرفت نمیخواهد، جهش میخواهد! و این کاملاً ممکن است، البته پررنج هست، لکن رنج شیرین.
وظایف مداحان اهل بیت(ع) در #بیانیه_گام_دوم_انقلاب چیست؟
مبارزه با بیحجابی رسالت مهم شاعران و مداحان در #گام_دوم_انقلاب
🔹پس از انتشار بیانیّه مهم و راهبردی #گام_دوم_انقلاب، نقش ستایشگران اهل بیت (علیهمالسّلام) که نقش مهم و اثربخشی در هدایت احساس و عقلانیّت جامعه دارند، بسیار اساسیتر است.
🔴 شبکه #بی_بی_سی_فارسی چرا برنامه کودک پخش می کند؟!
🔹مدتی است که سیاسیترین شبکه خبری ضدایرانی یعنی BBC فارسی اقدام به پخش #برنامه_کودک می کند تا با جلب مخاطب خردسال، اذهان سرمایههای انسانی گام دوم انقلاب را به خود جذب کند!
🔹بد نیست بعضی منتقدین #گاندو همانقدر که پیگیر تضعیف #صدا_و_سیما هستند حواسشان به این توطئه های MI6 هم باشد!
جنگ فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 تبیین بیانیه گام دوم انقلاب
👈 خودسازی در گام دوم چگونه خواهد بود؟
👈مساجد از این پس به چه صورت باید اداره شود؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تبیین_و_تحلیل | «تحلیلِ کلان» بیانیه «گام دوم انقلاب»؛
👈 برای تحقق آرمانهای تاریخی باید صبر تاریخی داشت
🎙 گفتگوی Khamenei.ir با حجتالاسلام و المسلمین سید محمدمهدی میرباقری در تبیین بیانیه #گام_دوم_انقلاب
🔍متن کامل گفتگو را بخوانید👇
http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=42414
#تحلیل_نخبگان
#نهضت_فراگیر_روشنگری
#گام_دوم_انقلاب
👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا تحلیل وضعیت جامعه در افقِ نگاه تمدنی، با شاخصهایی مثل گران شدن سیب زمینی و آمار دزدی و... درست است؟
بیانیه راهبردی #گام_دوم در اینباره چه میگوید؟
#تحلیل_نخبگان
#نهضت_فراگیر_روشنگری
#گام_دوم_انقلاب
👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تبیین و تحلیل | «تحلیلِ کلان» بیانیه «گام دوم انقلاب»
🔹برای تحقق آرمانهای تاریخی باید صبر تاریخی داشت
🎙 گفتگوی Khamenei.ir با حجتالاسلام میرباقری در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجت الاسلام و المسلمین قرائتی: تقریبا تمام عبارات بیانیه گام دوم رهبر انقلاب برگرفته از قرآن است/ مشکلات کشور ناشی از مثلث تحریم بیگانه، بیکفایتی برخی از مسئولین و حرص و طمع برخی مردم است
🔸 نادیده گرفتن آینده؛ خطری در مسیر اجرای "گام دوم"
🔰 بیانیه گام دوم، با نگاهی به امید و نگاه خوشبینانه به آینده، در حقیقت کلید همه قفل هاست و از آنجایی که بیانیه بر این نگاه متمرکز شده، می توان گفت "گام دوم" مربوط به ساحت آینده است.
📋 گزارشی در باب نقش و اثر بخشی مسجد؛
🔸مساجد خاستگاه گام اول و پیشران گام دوم انقلاب اسلامی
💠 نقش و اثر بخشی مسجد در شکلگیری و استمرار انقلاب اسلامی امری مبرهن و روشن بر همگان است. نقش مسجد در شبکهسازی و انسجامبخشی نیروهای انقلاب در مبارزهای سخت و نفسگیر در آغازین روزهای جنبش اسلامی تحت رهبری حضرت امام (ره) امری انکارناپذیر است. رکن رکین مسجد نهتنها بستر حرکت خودجوش مردم انقلابی بود بلکه در ادامهٔ پیروزی شکوهمند انقلاب نیز همواره این عنصر اصلی را به همراه داشت و تکیهگاه و ستون آن در روند حیات معنوی و مادی و طی مراحل رشد و بالندگی تا دورهٔ بلوغ مبدل شده است.
⬅️امام خامنهای (۲۹ فروردین ۱۳۱۸/ ۲۸صفر ۱۳۵۸/ ۱۹ آوریل ۱۹۳۹)، فرزند سیدجواد، دومین رهبر انقلاب اسلامی ایران، #پدرش سیدجواد خامنهای از علما و مجتهدان عصر خود بود که در نجف متولد شد و در کودکی همراه خانوادهاش به تبریز آمد. پس از اتمام دورهی سطح، در حدود ۱۳۳۶ق به مشهد مهاجرت کرد، #مادر امام خامنهای بانویی زاهد، متشرع، آشنا با آیات قرآن، احادیث، تاریخ و ادبیات بود. او در جریان مبارزه با رژیم پهلوی با فرزندان مبارزش، بهویژه آیتالله سیدعلی خامنهای همگام بوده است.
1
⬅️ تحصیل را در چهار سالگی از مکتبخانه و با فراگیری قرآن شروع کرد. دورهی دبستان را در نخستین مدرسهی اسلامی مشهد، دارالتعلیم دیانتی، گذراند
همزمان با تحصیل در کلاس پنجم دبستان، تحصیلات مقدماتی #حوزوی را نیز آغاز کرد.
⬅️در ۱۳۳۶ش طی سفر کوتاهی همراه خانواده به #نجف اشرف مشرف شد و در دروس مدرسان بنام حوزهی علمیهی نجف، حضور یافت به دلیل عدم تمایل پدر برای اقامت در آن شهر به #مشهد بازگشت.
⬅️بعد از یک سال به #قم رفتند، امام خامنه ای ، در قم نزد بزرگانی چون آیات حاجآقا حسین بروجردی، امام خمینی، حاج شیخمرتضی حائری، علامه طباطبایی تلمذ نمود.
2
⬅️در ۱۳۴۳ش به دلیل عارضهی بینایی پدر به ضرورت از قم به #مشهد بازگشت در جلسات درس آیتالله میلانی حضور یافت که تا سال ۱۳۴۹ ادامه داشت. از ابتدای حضور در مشهد، به #تدریس سطوح عالی #فقه و #اصول (رسائل، مکاسب و کفایه) و برگزاری جلسات #تفسیر برای عموم همت گماشت. مهمترین پایههای فکری اسلام و اندیشه اسلامی را از خلال آیات قرآن استخراج و بیان مینمود و به تعمیق بنیانهای اندیشه مبارزه و براندازی حکومت طاغوت میپرداخت به صورتی که شرکتکننده در درس تفسیر او به این نتیجه ضروری و طبیعی میرسید که حکومتی بر پایه اسلام و معارف دین باید در کشور تحقق یابد، یکی از اهداف اصلی او از تفسیر، انتقال مبانی انقلاب اسلامی به جامعه بود.
3
⬅️ از سال ۱۳۶۹ش تدریس #خارج_فقه را آغاز کرد و تاکنون به تدریس ابواب جهاد، قصاص، مکاسب محرمه و صلاة مسافر پرداخته اند.
امام خامنهای با حوزهی #شعر و #ادبیات مأنوس هستند و بسیاری از رمانها و داستانهای معتبر دنیا را مطالعه کردهاند. حتی به نقد کتابهای ادبی و شعر هم میپردازند.
آثار:
۱ـ چهار کتاب اصلی علم رجال
۲ـ طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
۳ـ پیشوای صادق
۴ـ از ژرفای نماز
۵ـ صبر
۶ـ روح توحید نفی عبودیت غیرخدا
۷ـ گزارشی از سابقه تاریخی و اوضاع کنونی حوزه علمیه قم
ترجمهها:
۱- آینده در قلمرو اسلام، نوشتهی سیدقطب
۲- صلح امام حسن: پرشکوهترین نرمش قهرمانانهی تاریخ، نوشته شیخ راضی آلیاسین
۳- تفسیر فیظلالالقرآن، نوشته سیدقطب
۴- مسلمانان در نهضت آزادی هندوستان، نوشته عبدالمنعم النمر
۵- ادعانامه علیه تمدن غرب (ترجمه و تحقیقات)
⬅️علاوه بر آن، بسیاری از آراء و اندیشههای ایشان که در گفتار و نوشتار ایشان و در قالب پیام، سخنرانی، خطبه، مصاحبه منعکس شده است به صورت کتاب و نرمافزار با عناوین گوناگون و به صورت موضوعی منتشر گردیده و برخی از آنها نیز به زبانهای دیگر ترجمه شده است.
همچنین، پایاننامهها، رسالهها، مقالات و کتابهای گوناگونی ناظر به افکار و اندیشههای ایشان تألیف و تدوین شده است. نیز، بخشی از مجموعه بیانات و مکتوبات ایشان در دوره رهبری با عنوان #حدیث_ولایت منتشر گردیده است.
4
⬅️نقطهی آغازین ورود به فعالیتهای سیاسی، دیدار او با نواب صفوی بود و نخستین دیدار وی با امام خمینی (ره) در سال ۱۳۳۶ش صورت گرفت، فعالیتش با امام بعد از همه پرسی انجمن های ایالتی ولایتی شروع شد.
⬅️اولین دستگیری در سال ۱۳۴۲، در پی دستور امام برای #آگاه سازی مردم، راهی بیرجند شد و در منابر و مجالس دربارهی حادثهی مدرسهی فیضیه و سلطهی اسرائیل بر جوامع اسلامی سخنرانی کرد به دنبال این، در ۱۲ خرداد ۱۳۴۲، دستگیرشد.
⬅️دومین بازداشت در بهمن ۱۳۴۲، برای تبلیغ و تبیین مسائل نهضت اسلامی راهی زاهدان شد. سخنرانیهای او در مساجد و استقبال مردمی از آن، باعث شد رژیم ایشان را دستگیر کند.
5
⬅️تشکیل جلسه حوزه علمیه قم و #بنیان_گذاری_جامعه_مدرسین؛ به همراه ده تن دیگر اعضای گروه یازده نفرتشکیل دادند که با هدف تقویت و اصلاح حوزهی علمیهی قم برای مبارزه با رژیم پهلوی، در کناراین، جلسه ی دیگری هم راه افتاده که بنیان جامعه مدرسین امروز است.
⬅️سومین بازداشت؛ دستگیری و تبعید آیتالله سید حسن قمی در فروردین ۱۳۴۶ که درپی سخنرانی ضد رژیم او در مسجد گوهرشاد، امام خامنهای از آیتالله میلانی خواست به این اقدام اعتراض کند. این اقدام وی سبب شد مأموران ساواک از حضور او در مشهد اطلاع یافته و دستگیرکنند بعد از آن تا پیروزی انقلاب اسلامی #ممنوعالخروج بود.
⬅️ چهارمین بازداشت
با درگذشت آیتالله سید محسن حکیم در خرداد ۱۳۴۹ بحث مرجعیت در جامعه مطرح گردید، امام خامنه ای تلاش مضاعفی برای تحکیم مرجعیت امام خمینی به عنوان مرجع تقلید اعلم انجام داد. با تهیه و انتشار اعلامیههایی در حمایت از امام خمینی و انتقاد از رژیم و ساواک اقدام کردند. که توسط ساواک مشهد در ۲ مهر ۱۳۴۹ دستگیرشد.
6