3.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍀 تلنگر
چرا بعضی از دعاها مستجاب نمیشود؟
پاسخ :
اگر به جای بنزین مخصوص، گازوئیل یا آب در باک هواپیما بریزیم، پرواز صورت نمیگیرد، دعای کسانی مستجاب میشود که در شکم آنان لقمهای حرام نباشد. در حدیث میخوانیم: من سره ان یستجاب دعائه فلیطیب کسبه ( بحار، ج 90، ص 373. ) هر کس دوست دارد دعایش مستجاب شود، درآمد و لقمه خود را حلال کند. بگذاریم که دعا به معنای طلب خیر است و بسیاری از خواستههای ما خیر نیست و ما خیال میکنیم خیر را طلب میکنیم.
👤حاج آقا قرائتی
─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
____🍃🌸🍃____
Khamenei.ir1_800538750.mp3
زمان:
حجم:
4.17M
معنای انتظار فرج به عنوان عبارة أخرای انتظار ظهور، این است که مؤمنِ به اسلام، مؤمنِ به مذهب اهلبیت(علیهم السّلام) وضعیّتی را که در دنیای واقعی وجود دارد، عقده و گره در زندگی بشر میشناسد. واقعِ قضیه هم همین است. منتظر است که این فروبستگىِ کار بشر، این گرفتاری عمومی انسانیّت گشایش پیدا بکند.
مسئله، مسئلهی گره در کار شخص من و شخص شما نیست. امام زمان (علیهالصّلاةوالسّلام) برای اینکه فرج برای همهی بشریّت به وجود بیاورد، ظهور میکند که انسان را از فروبستگی نجات بدهد؛ جامعهی بشریّت را نجات بدهد؛ بلکه تاریخ آیندهی بشر را نجات بدهد.
این معنایش این است که آنچه را که امروز وجود دارد؛ این نظم بشری غیرعادلانه، این نظم بشریای که در آن انسانهای بیشماری مظلوم واقع میشوند، دلهای بیشماری گمراه میشوند، انسانهای بیشماری فرصت عبودیّت خدا را پیدا نمیکنند، مورد ردّ و اعتراض بشری است که منتظر ظهور امام زمان است.
انتظار فرج یعنی قبول نکردن و رد کردن آن وضعیّتی که بر اثر جهالت انسانها، بر اثر اغراض بشر بر زندگی انسانیّت حاکم شده است. این معنی انتظار فرج است.
۱۳۸۷/۵/۲۷
#انتظارفرج_امیدوتحرّک
#مهدویّت
#امام_خامنهای
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
2.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#شوخی_تمسخر
#مناسب_عموم_مخاطبان
😊اسلام، شوخی را تا زمانی تأييد کرده است که با گناه ديگری مانند تحقير، تمسخر، افترا، غيبت و مانند آن همراه نباشد. رسول گرامی اسلام با سفارش ياران خود به شوخ طبعی، به مقدار ضرورت، خود نيز با آنان شوخی می کردند
📖خداوند متعال در آیه ۱۱ سوره حجرات می فرماید:
ای اهل ایمان، مؤمنان هرگز نباید قومی قوم دیگر را مسخره و استهزا کنند، شاید آن قوم که مسخره میکنند از خود آنان بهتر باشند.
🔰 اجتماع بزرگ مجازی ویژه دهه مبارک فجر
📡 پخش زنده سخنرانی سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین
🗓 جمعه ۱۷ بهمن ماه
🕓 ۱۶ عصر
📢 از طریق کانال بصیرت در روبیکا
https://rubika.ir/baseeratt
فرهنگیان فرهیخته ناحیه ۲
📚 شبههٔ «مرجعیت سیاسی» امام خمینی (٢) 👈 بهمناسبت دههٔ فجر 🇮🇷 1⃣ نخستین بار شبههٔ «سیاسی بودنِ مرج
📚 شبههٔ «مرجعیت سیاسی» امام خمینی (٣)
👈 بهمناسبت آغاز دههٔ فجر 🇮🇷
1⃣ در روزهای اخیر به سندی جدید دست یافتم که مؤید ادعاهای پیشینم است دال بر جایگاه برجسته و منحصر بهفرد فقهی آیتالله خمینی در حوزهٔ علمیهٔ قم در سال ۱۳۴۰، چند ماه پس از فوت آیتالله بروجردی.
2️⃣ این سند گزارش مجله #تهران_مصور (شماره ۹۶۴، مورخ ۴ اسفند ۱۳۴۰) است با عنوان «۱۴ قرن رهبری شیعیان: مراجع تقلید شیعیان جهان از آغاز تا امروز» درباره وضع مرجعیت پس از رحلت آیتالله بروجردی. صفحهٔ اول این گزارش مزیّن به عکس دو نفر است: «حضرت آیتالله خمینی» و «حضرت آیتالله گلپایگانی».
3️⃣ در صفحهٔ سوم گزارش «تهران مصور» اینگونه آمده است:
✍️ «علمایی که در قم هستند و صلاحیتدار مرجعیت تقلید را دارا میباشند عبارتند از:
۱- حضرت آیتالله حاج آقا روحالله خمینی که اکنون در حوزه علمیه قم کلاس دارند و بیش از ۴۰۰ نفر را تدریس مینمایند.
۲- حضرت آیتالله آقا سیدمحمدرضا گلپایگانی.
۳- حضرت آیتالله آقا سیدکاظم شریعتمدار تبریزی.
۴- حضرت آیتالله آقا شیخ عبدالنبی اراکی»
و سپس بهترتیب از آقایان سیدمحمد محقق یزدی (داماد)، شیخ عباسعلی شاهرودی، سیدشهابالدین نجفی مرعشی و سیدمرتضی لنگرودی نام برده شده.
4️⃣ در گزارش فوق اسامی علمای سایر حوزههای علمیه نیز ذکر شده: در خراسان حاج سیدهادی میلانی، در تبریز حاج سیدعبدالحجت ایروانی، در تهران حاج سیداحمد خوانساری و شیخ محمدتقی آملی، در نجف اشرف سیدمحسن حکیم و سیدمحمود شاهرودی و سیدعبدالهادی شیرازی و سیدابوالقاسم خویی. [۴]
5️⃣ چنانکه میبینیم، در سال ۱۳۴۰ آیتالله خمینی بهعنوان عالم دینی طراز اول اشتهار کامل داشت بهنحوی که حتی نشریاتی چون «تهران مصور» نیز ایشان را در ردیف اول از فهرست علمای سرشناس وقت معرفی میکردند.
✍️ عبدالله شهبازی