eitaa logo
گام ب گام پنجم دبستان
19.3هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
3.5هزار ویدیو
4.1هزار فایل
لینک کانال آرشیو پایه پنجم https://eitaa.com/joinchat/2565931317C29846b2335 لینک گروه همیاری کشوری
مشاهده در ایتا
دانلود
کاردستی ماه رمضان کاربرگ ماه رمضان
ثبت نام و انجام دوره های ضمن خدمت💯تا سقف ۲۰۰ ساعت باثبت مستقیم در ltms تا آخر اسفندماه 🔷برون سازمانی ثبت نام از موسسات 🔶ثبت نام و آزمون دوره ی الزامی روخوانی قرآن کریم 🔷ثبت نام و گواهینامه مهارت های هفتگانه (icdl) ثبت ltms نمیشه 💢 برای سفارش انجام دوره به زیر پیام دهید. 👇 @lte_ms
سه روز مهلت 👆🏽👆🏽دارید و روز بعد ثبت میشود براتون
. 👇 ❇️ میخوای با ماه قبل بدونی 👇🏼👇🏼 🔥 فیش حقوقی را چک کن 👇🏼 https://eitaa.com/joinchat/1921319557C9f5330333b ❇️ تمام جزییات داخل 👆🏼
🌺توصیه های ایمنی و بهداشت جهت دور ماندن از آسیب های چهارشنبه سوری:💥 قبل از چهارشنبه سوری: از خرید و تهیه مواد محترقه خطرناک خودداری کنید. فقط از وسایل و آتش بازی های مجاز و استاندارد که در فروشگاه های معتبر عرضه می شوند استفاده کنید. محل مناسبی برای روشن کردن آتش انتخاب کنید. این محل باید دور از درختان، بوته ها، مواد قابل اشتعال و ساختمان ها باشد. یک سطل آب یا کپسول آتش نشانی در نزدیکی محل آتش قرار دهید. به کودکان خود در مورد خطرات چهارشنبه سوری آموزش دهید. به آنها اجازه ندهید که بدون نظارت بزرگسالان به آتش نزدیک شوند یا با مواد محترقه بازی کنند. از پوشیدن لباس های گشاد و آویزان که به راحتی آتش می گیرند خودداری کنید. هنگام چهارشنبه سوری: از روشن کردن آتش در مکان های ناامن مانند آپارتمان، بالکن و پشت بام خودداری کنید. هرگز مواد محترقه را به سمت افراد دیگر پرتاب نکنید. از آتش بازی در داخل خانه و خودرو جدا خودداری کنید. هنگام روشن کردن آتش، از عینک و ماسک استفاده کنید. از پریدن از روی آتش های بزرگ و شعله ور خودداری کنید. در صورت بروز سوختگی، بلافاصله محل سوختگی را با آب سرد بشویید و به مراکز درمانی مراجعه کنید. بعد از چهارشنبه سوری: از رها کردن مواد محترقه استفاده نشده در محل های عمومی خودداری کنید. آتش را به طور کامل خاموش کنید و از باقی نماندن ذغال های گداخته مطمئن شوید. نکات بهداشتی: از ماسک استفاده کنید تا از استنشاق دود و ذرات معلق در هوا جلوگیری کنید. در صورت بروز علائم تنفسی مانند سرفه، عطسه و تنگی نفس، به پزشک مراجعه کنید. از خوردن و آشامیدن در محل های آلوده به دود و مواد محترقه خودداری کنید. در صورت تماس مواد محترقه با چشم، آنها را با آب فراوان بشویید و به مراکز درمانی مراجعه کنید. با رعایت این نکات ایمنی و بهداشتی می توانید از آسیب های چهارشنبه سوری در امان بمانید و یک جشن شاد و خاطره انگیز داشته باشید. علاوه بر موارد فوق، به این نکات نیز توجه کنید: از تردد در خیابان ها و معابر پرتردد در شب چهارشنبه سوری خودداری کنید. مراقب افراد سودجو و فرصت طلب باشید. در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، به پلیس یا آتش نشانی اطلاع دهید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅روزه کله گنجشکی ✍ و : 💢تهیه شده در مجموعه هنری: 💢 موقع صبحانه است مادر اما روزه دار وای دارد می پزد او برای من ناهار...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅روزه کله گنجشکی ✍ و : 💢تهیه شده در مجموعه هنری: 💢 موقع صبحانه است مادر اما روزه دار وای دارد می پزد او برای من ناهار...
خلاقیت با بطری نوشابه . 📌 ب گام پنجم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam5
اینم یه مدل دیگه سبزه . 📌 ب گام پنجم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam5
روز بدون کیف 👆🏽 خوردن صبحانه سلامت،ساخت کاردستی ،انجام فعالیت درس اجتماعی مدرسه مکتبی آموزگار خانم نقدی مدیر خانم حیدری . 📌 ب گام پنجم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam5
تابلوی مشاهیر کتاب فارسی پنجم دبستان پسرانه مکتبی آموزگار خانم نقدی مدیر خانم حیدری . 📌 ب گام پنجم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam5
روز بدون کیف خوردن صبحانه سلامت اجرای نمایش از شاهنامه ،و ساخت کاردستی مدرسه مکتبی آموزگار خانم نقدی مدیر خانم حیدر . 📌 ب گام پنجم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam5
تفاوت روش‌ تدریس فعال با روش تدریس غیرفعال؟!🤔 ▫️در روش تدریس فعال، دانش‌آموزان به طور مستقیم در فرآیند آموزش و یادگیری مشارکت دارند🖐 اما در روش تدریس غیرفعال، اطلاعات به صورت یک طرفه از طریق معلم در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.😴 ▫️در روش تدریس فعال دانش‌آموزان مهارت‌هایی مانند تجزیه و تحلیل، ارزیابی، سخن گفتن، همکاری و مشارکت با سایر همکلاسی‌ها را یاد می‌گیرند.🗣 اما در روش تدریس غیر فعال مهارت‌هایی مانند تعریف کردن، توصیف کردن و نوشتن را می‌آموزند.📝 ▫️در یادگیری فعال، معلم نقش هدایت‌گر و تسهیل‌کننده را بر عهده دارد، اما در یادگیری غیر فعال، معلم منبع اصلی دانش محسوب می‌شود.🧑🏻‍🏫 ▫️در یادگیری غیر فعال دانش‌آموزان تنها می‌توانند به یک سؤال مشخص پاسخ دهند اما یادگیری فعال منجر به تولید ایده‌های خلاقانه و افزایش توانایی تجزیه و تحلیل در شاگردان می‌شود🧠 ▫️منابع اصلی دانش در روش تدریس فعال، مشاهده، کار عملی، آزمایش و غیره است. 🧑🏻‍🔬 اما در روش تدریس غیر فعال، معلم، کتاب‌ها و منابع آنلاین، منبع دانش هستند.📚 💡یادگیری تنها با نشستن در کلاس، گوش دادن به معلم، حفظ کردن، انجام تکالیفِ از پیش تعیین شده و بیان حفظیات اتفاق نمی‌افتد. دانش‌آموزان باید بتوانند در مورد آنچه که آموخته‌اند صحبت کنند، بنویسند، آموخته‌های خود را به تجربیات گذشته مرتبط کرده و آن‌ها را در زندگی روزمره خود به کار بگیرند . «برگرفته از مجلهٔ رشد آموزش ابتدایی» . 📌 ب گام پنجم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam5
آموزش اسکرچ ┄┅┅✶🍃💻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃 توانمندسازان ناحیه ۳ 🌐کانال شایستگی های فناورانه و دیجیتال . 📌 ب گام پنجم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam5
50.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖥نام نرم افزار: اسکرچ 📃موضوع : معرفی نرم افزار ┄┅┅✶🍃💻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃 توانمندسازان ناحیه ۳ 🌐کانال شایستگی های فناورانه و دیجیتال . 📌 ب گام پنجم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam5
47.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖥نام نرم افزار: اسکرچ 📃موضوع : بازی ضرب قسمت اول ┄┅┅✶🍃💻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃 توانمندسازان ناحیه ۳ 🌐کانال شایستگی های فناورانه و دیجیتال . 📌 ب گام پنجم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam5
45.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖥نام نرم افزار: اسکرچ 📃موضوع : بازی ضرب قسمت دوم ┄┅┅✶🍃💻🍃✶┅┅┄ 🌸🍃 توانمندسازان ناحیه ۳ 🌐کانال شایستگی های فناورانه و دیجیتال . 📌 ب گام پنجم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam5
✴️ وظایف معلمان در ارتباط با تکلیف دانش آموزان:  معلم باید قبل از تعیین هرنوع تکلیفی برای منزل دستورالعملی شامل اطلاعات زیر تهیه کند:  1️⃣هدف از انجام تکلیف 2️⃣مقدار تکلیفی که باید در منزل انجام شود. 3️⃣انتظاراتی که در صورت انجام تکلیف براورده میشود و نتایجی که انجام ندادن تکلیف در بر دارد. 4️⃣نوع و میزان کمکی که از جانب والدین مجاز است. 5️⃣آیا دانش آموز برای انجام تکالیف به راهنمایی نیاز دارد؟ 🔶️ دانش آموزانی که معلمانشان زمان بیشتری را صرف دیدن تکلیف منزل  میکنند و بازخورد حمایتی بیشتری به تکالیف انجام میدهد ، از دیگر دانش آموزان پشرفت بیشتری کسب میکنند. 🌷همکاران محترم🌷 مهم کیفیت تکلیف است ، نه کمیت آن ‌. باید تکلیفی تعیین شود که برای بحث در کلاس یا فعالیت های نگارشی تفکر انگیز باشد.لطفا از دادن تکالیفی که فقط رونویسی است دوری کنید. ✴️ نکات مهم در بررسی تکالیف درسی:  1️⃣کنترل تکالیف در پایه های پایین تر در حضور دانش آموزان باشد. 2️⃣در ارائه ی بازخورد ها ابتدا نکات مثبت گفته شود بعد در مورد اشکال ها توضیح داده شود. 3️⃣بهتر است قبل از قضاوت تکلیف، خود دانش آموز تکالیفش را نقد کند. 4️⃣فرصت دهیم تا دانش آموز خودش کار و تکالیفش را اصلاح کند. 5️⃣در بررسی تکالیف به تفاوت های فردی توجه کنیم. 6️⃣کنترل تکالیف در هر شرایطی صورت گیرد ، در صورت نداشتن فرصت از افراد دیگر و دانش آموزان  7️⃣از خط زدن، پاره کردن تکالیف خودداری کنید. و با عبارات و کلمات مناسب  توصیفی امضا شود. 8️⃣نتایج این ارزشیابی ها را در ارزشیابی مستمر در نظر بگیریم. 9️⃣باید مراحل فرایند تکلیف شب مثل هدف محتوا و اجرا و ارزشیابی را مورد بررسی قرار دهیم. 🔟 تکالیف باید هدف مشخصی را دنبال کنند. 🔶انواع تکالیف خلاقانه : پیدا کردن و نوشتن کلمات بدون نقطه (سارا، دارا، مادر، مرد) پیدا کردن و نوشتن کلمات یک نقطه ای (اسب، باد، ابر) پیدا کردن کلمات دو نقطه ای (زن، باران، نان، دندان) پیدا کردن کلماتی که س و ب در آن وجود دارد (اسب، سبد، سیب، بست) پیدا کردن کلماتی که در آن سه حرف د، ا، ر باشد(دارد، دامدار) نوشتن چندین کلمه و حذف صدای اول در روبروی هرکلمه نوشته شود حذف صدای آخر با چندین کلمه ای که یاد گرفته است. نوشتن جمله برای کلماتی که خودش دوست دارد. برای پایه های بالاتر پیدا کردن کلماتی که حروف ص، ض، ط، ث، ظ، ذ، د، ع، غ، ق، گ، ک تداعی کلمات با کلمه داده شده و... 🔶 پس هدف از تکلیف: یادگیری وبه یاد آوری تجارب قبلی وهمراه ساختن با تجربه جدید آموزشی است که منجر به خواندن ونوشتن خواهد شد. 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 . 📌 ب گام پنجم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam5
🌱پاسخ درست و نادرست و درک مطلب درس سیزدهم فارسی، روزی که باران می بارید ✅درست و نادرست: ۱) درست ۲) نادرست ۳) نادرست درک مطلب: ۱) هیچ قابی نفروخته بود. ۲) تابلو یا نوشته ای در مورد امام زمان (عج) ۳) امید و پدربزرگ آن چنان مشغول تماشا و غرق تفکر در آن نوشته شدند که نفهمیدند آن مرد چه هنگام از آن مغازه خارج شد. ۴) چون هر دو منتظر آن مرد رهگذر بودند، امید هیجان زده و خوشحال شد و خواست که به پدربزرگش تاکید کند که آن مرد آمده است. . 📌 ب گام پنجم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam5
🌱حروف مقطعه قرآنی حروفی هستند که در ابتدای بعضی از سوره ها آمده و به صورت رمز می باشند. حروف مقطعه در 29 سوره از 114 سوره قرآن آمده است. 🌱تلفظ حروف هنگام قرائت این حروف یک حرفی نوشته می شوند ولی هنگام تلفظ و خواندن 2 یا 3 حرفی خوانده می شوند. 🌱حروف مقطعه ابتدای هرسوره با تلفظ : 1 الم : الف، لام، میم 2 المص : الف، لام، میم، صاد 3 الر : الف، لام، را 4 المر : الف، لام، میم، را 5 کهیعص : کاف، ها، یا، عَین، صاد 6 طه : طا، ها 7 طسم : طا، سین، میم 8 طس : طا، سین 9 یس : یا، سین 10 ص : صاد 11 حم : حا، میم 12 حم عسق : حا، میم، عَین، سین، قاف 13 ق : قاف 14 ن : نون اگر کل حروف مقطعه را کنار هم گذاشته و حرف های تکراری را حذف کنیم 14 حرف باقی می ماند: ا ح ر س ص ط ع ق ک ل م ن ه ی و از ترکیب این 14 حرف جمله ی صِراطُ عَلَیٍّ حَقٌ، نُمْسِکُهُ (راه علی علیه‌السلام حق است و مابه دامن او چنگ می زنیم) به دست می آید. . 📌 ب گام پنجم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشاهده طول یک شبانه روز اجتماعی درس ۱۳ حرکت های زمین . 📌 ب گام پنجم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم مربوط به قسمت های پیچ وقرقره وچرخ ومحور . 📌 ب گام پنجم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam5