eitaa logo
گام دوم انقلاب
2.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.9هزار ویدیو
710 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
📙 📚 عنوان کتاب: حدیث پیمانه: پژوهشی در انقلاب اسلامی (مجموعه انقلاب اسلامی ۳۹) ✍️ نویسنده: حمید پارسانیا ✍️ ویراستار: امیرعباس رجبی 🏡 ناشر: دفتر نشر معارف 📖 صفحات: ۴۰۸ صفحه @gamedovomenghelab 📗 معرفی کوتاه کتاب این کتاب علاوه بر توجه به جریان‌های صدر اسلام و نیز اصول اعتقادی و حرکت سیاسی تشیع، ویژگی‌های نیروهای اجتماعی و سیاسی ایران در دوره‌های مختلف تاریخ معاصر، صفویه، قاجاریه، پهلوی اوّل و دوم و نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی را به تفصیل بررسی کرده و به تبیین هویت، ریشه‌های تاریخی، منابع قدرت و عوامل ظهور و افول آن پرداخته است. مذهب و عصبیت، غرب و غرب زدگی، منورالفکری و استبداد استعماری، روشنفکری در جابجایی قدرت، سنت و تجددطلبی دینی، نیروهای اجتماعی و انقلاب اسلامی ایران از فصل‌های این کتاب هستند. 📖 قطعه‌ی کوتاه کتاب انقلاب اسلامی ایران با توجه به ایجاد دگرگونی بنیادی در ابعاد مختلف جامعه و نیز ویژگی ممتازی که نسبت به سایر انقلاب‌های بزرگ دنیا دارد، از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است که یکی از آنها شناخت جریان‌ها و نیروهای اجتماعی و... 🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 ✅ @gamedovomenghelab دنبال بیانیه هستی👆
گام دوم انقلاب
📙 #معرفی_کتاب 📚 عنوان کتاب: حدیث پیمانه: پژوهشی در انقلاب اسلامی (مجموعه انقلاب اسلامی ۳۹) ✍️ نویسن
📌نمونه باارزش امتداد حکمت و فلسفه اسلامی 📌کتاب «، استاد @gamedovomenghelab آیت الله امام خامنه ای: 🔹کتاب نوشتهٔ شماست؟ کتاب بسیار خوبی است. 🔸مدت‌ها پیش به فیلسوفمان در قم، از کمبودی گله می‌کردم و می‌گفتم: ❇️«فرق فلسفهٔ ما با فلسفهٔ غرب (از زمان ارسطو و افلاطون تاکنون) این است که فلسفهٔ غرب، همیشه یک دنباله و ادامهٔ اجتماعی و سیاسی و مردمی داشته است؛ اما فلسفهٔ ما ادامهٔ اجتماعی و سیاسی نداشته است. حداکثرش به ادامهٔ تربیت فردی رسیده؛ والا اینکه فلسفهٔ ما بگوید شکل حکومت چگونه باید باشد، حقوق مردم چیست، ارتباطات آنها با یکدیگر چگونه است، چنین ادامه‌ای ندارد. در حالی که همهٔ این مبانی می‌تواند مبنای فلسفهٔ اجتماعی و سیاسی قرار بگیرد.» 🔸وقتی من ترتیب و فصل‌بندی کتاب شما را (البته همه‌اش را نخوانده‌ام) نگاه کردم، دیدم این کار شده است. از شروع کرده‌اید و به جمهوری اسلامی و مسائل آن رسیده‌اید. این چیز است. الحمدلله این‌طور فکرها در جامعهٔ ما حضور دارد. از این‌ها باید حداکثر استفاده بشود. این سبک کار، درست است. باید متمسّک به مبانی بود. بیانات رهبر انقلاب در دیدار هیئت‌مدیرهٔ دفتر تبلیغات اسلامی حوزهٔ علمیهٔ قم، ۲۹دی۱۳۸۰ منشور حوزه و روحانیت، ج۵، ص۳۱۰تا۳۱۱ 🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 ✅ @gamedovomenghelab دنبال بیانیه هستی👆
🔰پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد با مشارکت هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد حوزه علمیه خراسان برگزار می‌کند: 🔶 اولین همایش مردمی‌سازی اقتصاد و اقتصاد مقاومتی 📆 پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1401 🌐 پیوند ورود به همایش: https://vroom.um.ac.ir/iish 🌐 اولین همایش مردمی‌سازی اقتصاد و اقتصاد مقاومتی https://peame1400.um.ac.ir 🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 ✅ @gamedovomenghelab دنبال بیانیه هستی👆
گام دوم انقلاب
🔰 باید کاری کنیم دانش‌آموز ما دارای هویت ملی بشود /در مدارس نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را می‌شناسند چند درصد رونالدو را 🔻 رهبر انقلاب: ما بایستی کاری کنیم که دانش‌آموز ما دارای هویت ملی بشود. مهمتر از علم‌آموزی یا لااقل در حد علم‌آموزی این است که او احساس هویت بکند، یک انسان با هویت ساخته بشود، یک هویت ملی، هویت احساس اعتماد به نفس ملی پیدا بکند. از عمق جان کودک ما با افتخارات کشور آشنا بشود این چیزی است که امروز وجود ندارد خیلی از افتخارات حالا ایشان اسم مرحوم آقای کاظمی آشتیانی را آوردند شما بین بچه‌های مدرسه‌تان، مدارس‌تان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی که این مرد، این جوان، جوان هم بود داشت می‌شناسند چند درصد، رونالدو را چند درصد می‌شناسند، ما چرا افتخارات ملی خودمان را نمی‌شناسیم؟ این خیلی مهم است یک بخش از این چیزهایی که میگوییم هویت ملی همین است که افتخارات ملی را، گذشته‌ی علمی را، گذشته‌ی سیاسی را، گذشته‌ی بین‌المللی را بشناسند. ۱۴۰۱/۲/۲۱
🔰 از لحاظ کمیت معلمان دچار مشکلیم، کیفیت درس و سواد معلم هم مهم است/ ترتیبی بدهید که رتبه‌های بالای کنکور بیایند دنبال معلمی 🔻 رهبر انقلاب در دیدار معلمان: ما از لحاظ کمیّت معلمان دچار مشکلیم. گزارشی که به من دادند این است که الان حدود هفتاد هزار معلم ما در شرف بازنشستگی‌اند، در حالیکه حدود نصف این جمعیت را میتوانیم جذب کنیم. مشکل بزرگی است. باید روی این قضیه کار کرد. کیفیت معلم هم مهم است. کیفیت سواد و درس و علم و... این جور نباشد که رتبه‌های پایین کنکور بروند سراغ این قضیه. ترتیبی بدهید که رتبه‌های بالای علمی بیایند و از لحاظ اخلاقی، تربیت اخلاقی، تربیت دینی، تدین، دین‌باوری قوی باشند. ۱۴۰۱/۲/۲۱
گام دوم انقلاب
🔰 از لحاظ کمیت معلمان دچار مشکلیم، کیفیت درس و سواد معلم هم مهم است/ ترتیبی بدهید که رتبه‌های بالای
🔺جوانان مومن انقلابی واقعا آموزش و پرورش رو دریابند، از موثرترین جاهایی که میتوان تربیت نیرو کرد، مدرسه هست، جایی که شخصیت نوجوانان در حال شکل گیری است.
🔰 دانش‌های بی‌فایده‌ای که در دبیرستان‌ها و دبستان‌ها تدریس می‌شود را شناسایی و حذف کنید/ علم باید بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کند 🔻 رهبر انقلاب در دیدار معلمان: الان در دبیرستانهای ما و شاید در دبستانهای ما دانشهایی تدریس میشود که هیچ فایده‌ای به حال امروز و آینده‌ی این دانش‌آموز ندارد. یک چیزهایی است که ذهنیاتی است که یادشان هم میرود. در هیچ مسئله‌ی زندگی به اینها کمک نمیکند در پیشرفت علم به اینها کمک نمیکند اینها را شناسایی کنید حذف کنید. علم نافع آن علمی است که بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کند. استعداد او را شناسایی کند آن را در جهت استعداد خودش رشد بدهد آن استعداد را شکوفا کند اینها علم نافع است. ۱۴۰۱/۲/۲۱
گام دوم انقلاب
💥 معرفی دکتر سعید کاظمی آشتیانی 💠 زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، در نخستین روز از فروردین ماه ۱۳۴۰ در تهران به دنیا آمد. آثار نبوغ از همان سنین نوجوانی و جوانی در وی قابل مشاهده بود. به طوری که در سال ۱۳۵۸ در همان سن ۱۸ سالگی هم زمان با ورود به دانشگاه، در هنرستان پیام امید به تدریس ادبیات و بینش اسلامی می‌پرداخت. سال ۱۳۵۸ در رشته فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران پذیرفته شد. تعطیلی دانشگاه‌ها به علت انقلاب فرهنگی و حضوری وی در جبهه‌های نبرد طی آن سال‌ها باعث شد پس از ۱۱ سال سرانجام در سال ۱۳۶۹ با اخذ مدرک کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی از دانشکده علوم توانبخشی فارغ التحصیل گردد. 💢در سال ۱۳۶۱ با همکاری دو تن از همکارانش جهاد گروه پزشکی را در دانشگاه علوم پزشکی ایران تأسیس کرد. این گروه هسته اولیه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران بود که در سال ۱۳۶۵ شکل گرفت و دکتر کاظمی تا سال ۱۳۷۰ عهده دار مسئولیت بخش طرح‌ها و تحقیقات آن بود. از سال ۱۳۷۱ با تغییرات ساختار مدیریتی جهاد دانشگاهی به سمت ریاست جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی ایران منصوب شد که این مسئولیت تا پایان دوره حیاتش بر عهده وی بود. در طی این سال‌ها مراکز درمانی متعددی تأسیس و گروه‌های مختلف پژوهشی را راه اندازی کرد که در آن میان پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی یکی از مهمترین این مراکز بود. ⚜پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی خرداد ماه ۱۳۷۰ با مدیریت دکتر کاظمی رسما فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون هزاران زوج نابارور با بهره مندی از خدمات این مرکز پیشرفته درمان ناباروری صاحب فرزند شده اند. دکتر کاظمی در همین دهه و هم زمان با مدیریت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران و پژوهشکده رویان در دانشگاه تربیت مدرس به ادامه تحصیل در رشته علوم تشریح با گرایش جنین شناسی پرداخت و در سال ۱۳۷۶ با رتبه ممتاز موفق به اخذ درجه دکتری شد. ♨️دانش فراوان، هوش سرشار، توان مدیریتی بالا از یک سو و تعهد، اخلاص و ایمان همیشگی او به خداوند متعال از سویی دیگر سبب شد تا در دوران حیات کوتاهش در دو حوزه مدیریتش موفقیت‌های چشمگیری همچون گسترش روشهای پیشرفته درمان ناباروری، تولید و تکثیر و انجماد سلولهای بنیادی جنینی و همانند سازی (کلونینیگ) حیوانات را رقم بزند. 🌀او در اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین المللی نیز با ثبت این پیشرفت ها، حضور در کنگره‌های متعدد بین المللی و ابتکار برگزاری جشنواره بین المللی رویان سهمی از یاد نرفتنی دارد. غروب چهاردهم دی ماه ۱۳۸۴ قلب این انسان والا از تپیدن ایستاد و علاوه بر خانواده و دوستانش، جامعه علمی کشور را نیز در سوگ و ماتم فقدانش نشاند. یادش گرامی و راهش مستدام باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥دیرباورها هم باور کردند! 🌸 من به یاد دارم وقتی که این ما مشغول کار شده بود و جوانان و دانشمندان ما توانسته بودند اینها را راه بیندازند و مسئولان وقت؛ رئیس‌جمهور و دیگران خبرش را گفتند، تعدادی از فیزیکدان های دانشگاهی که مردمان خوب و بسیار سالم و صادقی هم هستند، بعضی‌شان هم من را می‌شناسند، به من نامه نوشتند، که آقا! مبادا اینها را باور کنید! چنین چیزی اتفاق نیفتاده و ممکن نیست! حاضر نبودند باور کنند؛ قبول کنند. این، همان است. تا غربی‌ها؛ آژانس و دیگران، خودشان آمدند نگاه کردند، تصدیق کردند، اعتراف کردند که چنین چیزی را باور نمی‌کردند در ایران به وجود بیاید، آن وقت دیگران؛ دیرباورها، در داخل کشور باور کردند. @gamedovomenghelab 🌼 عین همین قضیه در مورد به وجود آمد. بنده چندبار پیشرفتهای سلولهای بنیادی را در چند سخنرانی بر زبان آورده بودم. از دانشمندان کشور و از بعضی از دانشگاهها به من نامه نوشتند: آقا! این قضیه را شما این‌قدر نگوئید، این واقعیت ندارد؛ این جور نیست! اینی که میگوئید در سلولهای بنیادی پیشرفت کرده‌اند و در شبیه‌سازی (کلونینگ) دارند تمرین و کار می‌کنند، باور نکنید؛ چنین چیزی اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد! بعد که گوسفند شبیه‌سازی شده را جلو چشم همه قرار دادند، بعد که در سمیناری که تشکیل دادند، دانشمندان معروف دنیا، زیست‌شناسهای درجه‌ی یک دنیا آمدند مصاحبه کردند و تصدیق کردند که پیشرفتها، است، آن وقت یک عده از دیرباورها باور کردند! ۱۳۸۶/۰۲/۲۵
📣 باشگاه سیاست‌پژوهی با همکاری پارک فناوری پردیس برگزار می‌کند 🔻 فروم حکمرانی در نمایشگاه اینوتکس 📌 عرصه ای برای گفتگو و تعامل درباره حکمرانی، نوآوری و فناوری ✅ با حضور سیاست‌گذاران، صاحب نظران و فعالان بخش خصوصی 🗓 زمان: ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت (از ساعت ۱۰ الی ۱۸) 📍 مکان: پارک فناوری پردیس 🔔 اطلاعات تکمیلی نشست‌ها و ثبتنام در سایت https://www.inotex.com/ 🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 ✅ @gamedovomenghelab دنبال بیانیه هستی👆