خطبه فدکیه - نسخه موبایل.pdf
1.6M
📌 فایل پیدیاف | متن کامل خطبۀ فدکیۀ حضرت زهرا(س) به همراه ترجمۀ فارسی
📱 نسخۀ مناسب مطالعه در تلفن همراه + ترجمۀ مقابل (برای اولینبار)
📱ترجمۀ مقابل + ترجمۀ خالص + متن عربی خالص
👤علیرضا پناهیان:
🔻کاش با خطبۀ حضرت زهرا(س) آشناتر بودیم که یکدوره آگاهی از اهم معارف دینی است. اولیاء خدا به فرزندان خود خطبۀ فدکیه را آموزش میدادند و آنها حفظ میکردند. اگر کسی میخواهد جمعبندی فاطمه(س) را از دین اسلام بداند و از علت غربت دین پس از رسول خدا(ص) آگاه شود، این خطبه را بخواند.
👈 سایر نسخهها(A4 و Word):
📎 Panahian.ir/post/6944
#خطبه_حضرت_زهرا_س
#جهاد_تبیین
#گام_دوم_انقلاب
اولویت های فرهنگی - استاد واسطی.mp3
26.8M
#پیشنهاد_ویژه
🎙اولویت فرهنگی جامعهٔ ما در شرائط فعلی
🔰استاد واسطی (زید عزه) - عضو هیأت علمی گروه منطق فهم دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ اسلامی
👌قابل توجه مبلغان و فعالان فرهنگی
🔸 فرهنگ فهرستی از نیازهای متعددی دارد. در فضای دوردست اولویتها متفاوت است.
🔸 اگر بخواهیم در فضای فرهنگی اولویتها را تشخیص دهیم باید ببینیم الآن چه چیزی بیشترین تخریب را ایجاد میکند.
🔸 جنگ شناختی یا جنگ احساسات= اثرگذاری بر روی افکار و احساسات طرف مقابل به طوری که بر اساس اهداف ما تصمیم بگیرد.
👈 هرجایی که بخواهیم تغییر فرهنگی بدهیم؛ افکار و احساسات باید تغییر کند. لکن چون احساسات زودتر تغییر میکند؛ این نقطه باید مورد هدف قرار گیرد.
❌نقطۀ اصلی فشار در این فتنه، احساسیترین قشر جامعه و دارای خطرپذیری بالا، نوجوانان و جوانان پرهیجان است.
💡اولویت اول فرهنگی، نحوۀ استفاده از رسانه است.
◀️ گستردگی ارائۀ اخبار رسانهای و گستردگی تحریک افکار و احساسات سبب میشود که بجای تصمیمگیری افراد براساس شناخت از روی احساسات باشد.
⭕️⭕️⭕️ در شرائط فعلی، اولویت فرهنگی جامعه (جهت اصلاح و بهینهسازی)، «آموزش مهارت کنترل احساسات در مواجهۀ اخبار» است.
⚠️هرچه مصداقی و موردی کار شود؛ پاسخ به شبهه و حرکت در زمین بازی مقابل میباشد. قاعده و مهارت لازم است.
🔑این آموزش مهارت تشخیص خبر درست از غلط، اولویت اول کار فرهنگی و #جهاد_تبیین در فضای اجتماعی ماست که از نان شب واجبتر است. ابزار آن نیز علم مغالطات منطق است.
@gamedovomenghelab
🔗 یادداشت مختصر استاد پیرامون موضوع مذکور را بخوانید
#جهاد_تبیین
4_5875208647507706002.pdf
2.03M
📘جزوه «۱۳ نکته در باب مردمی کردن فعالیتها»
#حکمرانی_مردمی
#قیام_جوانان_انقلابی
🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷
☄ به گام دومی ها بپیوندید👇
🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
گروه سیاست خارجی مرکز راهبری برهان با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم برگزار میکند:
*✅ دوره تربیت استراتژیستهای جوان*
(سطح مقدماتی)
👈دورهای برای آشنایی جوانان متفکر و دغدغه مند ایران اسلامی با تفکر راهبردی و روش حل مسئله قرآنی در جهت استفاده در حکمرانی کشور بالأخص حوزه سیاست خارجه
*🔻محورهای دوره:*
🔸ترسیم چشمانداز جمهوری اسلامی ایران در نظم جدید جهانی
🔺بررسی مدل حکمرانی و جهانبینی بر اساس مبانی قرآن کریم
🔹بررسی مبانی دینی و قرآنی در راستای تولید راهبرد جدید سیاست خارجی
🔹 بررسی راهبردها و مدلهای کلان و متعارف سیاست خارجی
🔸ارائه با محوریت مباحث قرآنی (دعوت از چند اندیشمند حوزه تفکر راهبردی)
*🔻اهداف دوره:*
🇮🇷 برداشتن گامی محکم برای تربیت استراتژیستهای تراز انقلاب اسلامی
📔تلاش برای رسیدن به پیشنهادات و ابتکارات اجرایی منطبق بر مبانی
💡آشنایی نسبی با روش قرآنی تدوین راهبردهای حل مسائل حکمرانی
*❓اطلاعات دوره:*
👳♂👨🎓 مخاطبین: برادران و خواهران طلبه و دانشجو
نحوه برگزاری: حضوری و مجازی
⏱زمان: سهشنبهها بلافاصله پس از نماز مغرب و عشاء بمدت ۷۵ دقیقه
▶️ تعداد جلسات: ۱۰ جلسه در قالب دوره مقدماتی زمستانه
🗓شروع دوره: از سهشنبه ۱۳ دی ماه
🗓مهلت ثبت نام: ۱ لغایت ۱۰ دی ماه
📋اطلاعات بیشتر و ثبت نام:
Lk3.ir
#قیام_جوانان_انقلابی
🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷
☄ به گام دومی ها بپیوندید👇
🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
🔴 داستان فراریها در نهج البلاغه
▫️ اما بعد[از ستایش خداوند] به من رسید که مردانی از نزد تو[در حیطۀ فرمانداری تو] با حرکتی دزدانه[و پنهانی] به سمت معاویه(🇺🇸) میروند؛ هرگز بهدلیل تعدادی که از دست تو میروند که یاری و کمک کردن آنها را نخواهی داشت، غضبناکِ اندوهگین مباش. برای گمراهیشان و آرامش تو از دست آنها، همین گریختنشان از هدایت و حقیقت، و شتابشان به کوردلی و ناآگاهی کافی است.
▫️ آنها فقط اهل دنیایند که بهسوی آن روی میکنند و از سر هراس (از خطر یا منافع) به سمت آن شتاب مینمایند؛ درحالیکه #عدالت را شناخته و [ظهور] آن را دیده و آن را شنیده و ضبط کرده بودند، و میدانستند مردم نزد ما درباره حق، برابرند و لذا به سمت گزینش دنیا گریختند. پس دور شدن از رحمت خدا و در هم کوبیده شدن نصیب آنان باد!
▫️ به خداوند سوگند! آنان از حقیقت کوچ نکردند[و نگریختند] و به عدالت هم نپیوستند [بلکه از عدالت گریختند و به جور ملحق شدند] و اما در این موضوع دل بستهایم که خداوند دشواری پدیدآمده را آسان، و ناهمواری آن را صاف کند؛ اگر خدا بخواهد.
والسلام.
🗓 #نامه_۷۰ نهج البلاغه ترجمه حجت الاسلام علی رهبر
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «امپراتوری توهم» پس از ۱۲ سال کش و قوس سرانجام منتشر شد. این کتاب در پنج فصل به پنج توهم بزرگ در امپراتوری توهمی آمریکا میپردازد:
۱- توهم سواد (صنعت سرگرمی و سلبریتیسم)
۲- توهم عشق (صنعت پورنوگرافی)
۳- توهم خِرد (نظام آموزشی)
۴- توهم خوشبختی (جریان روانشناسی مثبت گرا)
۵- توهم آمریکا (نظام سیاسی)
کریس هجز روزنامهنگاری است آمریکایی که توانسته برنده جایزه پولیتزر هم بشود. عینکی انتقادی به چشمان خود دارد و معمولا در نوشتههای خودش در روزنامههای آمریکا از دولت و سیاستهای آنها انتقاد میکند. او در کتاب امپراتوری توهم، آمریکا را مجموعه ای از توهمها در همه زمینهها میداند که با سرعت بسیار زیادی رو به افول است. پیشبینی افول امریکا از درون آن برای مردی که درست در مرکز امریکا نشسته بسیار ناراحت کننده است اما به عقیده خودش نخبگان باید با واقعیت رو به رو شوند تا راهکاری برای حفظ امپراتوریها داشته باشند.
توهمهایی که نویسنده در کتابش از آنها یاد میکند برای خواننده بسیار تعجبآور خواهد بود. نویسنده در کتاب خودش از مردمی میگوید که به وسیله رسانهها سرگرم میشوند و به وسیله رسانهها به دولتی اعتماد میکنند که هر لحظه در حال فریب دادن آنهاست.
کتاب «امپراتوری توهم» به قلم نویسنده و منتقد ضدجریان آمریکایی کریس هِجِز و ترجمه شیما عالی به همت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و از سوی انتشارات سوره مهر در ۳۰۳ صفحه منتشر شده است.
#نهضت_کتابخوانی
💡 چهارمین هفتهٔ حلقۀ راه نشان (خوانش بیانات رهبری)
♨️ نگاهی به بیانات رهبری در زمینه «تبیین و تبلیغ وقایع تاریخی»
🔰 با محوریت:
🌱 بیانات در دیدار خانوادههای شهدای شاهچراغ ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=51528
🌱 بیانات در دیدار دستاندرکاران کنگره شهدای استان قم ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=51342
🌱 بیانات در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=38575
🌱 پیام به جمعی از مستندسازان جوان ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=38751
⏳ یکشنبه ۴ دی ماه، ساعت ۱۹
🔹 تهران، خانه اندیشه ورزان / قم، موسسه رسول السلام / بستر مجازیِ الوکام
✨ آدرس شرکت در بستر مجازی سومین جلسه «حلقه خوانش بیانات رهبری»: 👇
https://event.alocom.co/class/meysamyavari/bayanat
⏰ ساعت ۱۹:۰۰
نام و نام خانوادگی خود را وارد بفرمایید و گزینه "ورود مهمان" را بزنید.
"محفل خوانش بیانات رهبری"
نگاهی به بیانات رهبری در زمینه «تبیین و تبلیغ وقایع تاریخی».pdf
622.1K
💠 نگاهی به بیانات رهبری در زمینه «تبیین و تبلیغ وقایع تاریخی»
✨حوزه علمیه مروی برگزار میکند؛
🔰 رقابت مسئله محور «اندیشه ورز»
| فصل معنویت و اخلاق |
"جوان امروز در برابر یکی از مسئله های مهم جمهوری اسلامی قرار گرفته است؛ و آن مسئله «نسل نو و جدید»ی از نوجوانان و جوانان است که هویت شان محل مناقشه جدی میان اندیشمندان است!
«رقابت مسئله محور اندیشه ورز» تلاشی است برای گفتگو سازنده و علمی پیرامون این دغدغه!"
محورهای رقابت:
💠 وضعیت معنوی ایران معاصر
💠 نسبت معنویت با سیاست و اقتصاد
💠 عوامل معنویت افزا و ضد معنویت در جامعه
💠 رسانه و کنش معنوی حوزویان
💠 معنویت و اخلاق در گام دوم انقلاب
✨ همراه با جوایز نفیس و بهره مندی از امکانات پژوهشی حوزه علمیه مروی
🔰 قالب های ارائه:
📝 یادداشت | 📽 چند رسانه ای (خطابه)
🔰 مهلت ارسال آثار:
۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱
ثبت نام و ارسال آثار در لینک:
https://formafzar.com/form/w0jch
#اخلاق_و_معنویت
#قیام_جوانان_انقلابی
🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷
☄ به گام دومی ها بپیوندید👇
🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ رهبر انقلاب: حرف انقطاع نسلی [شکاف نسلی] حرف روشنفکرها در گعده های روشنفکری است‼️
واقعیت ها غیر این است💯
🔻 واقعیت ها رو درست ببینیم❗️
#هویت_انقلابی
#جهاد_تبیین
#قیام_جوانان_انقلابی
🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷
☄ به گام دومی ها بپیوندید👇
🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
🔻شکاف نسلی و واقعیّت عینی:
دهۀ هشتادیها چه هویّتی دارند؟
🖊 مهدی جمشیدی
۱. از جمله دلایلی که موجب شده برخی از تحلیلگران، معتقد به پدیدآمدن «شکاف نسلی» در جامعۀ ایران باشند و بهطور خاص، «دهۀ هشتادیها» را «دیگریِ ارزشهای اسلامی و انقلابی» قلمداد کنند، «تعمیمدادن» برخی از «نمودهای محدود» و «ظهورهای اقلّی» است. چنانچه جامعه با پیشفرضهای منفی مطالعه شود، «واقعیّتهای نظمستیز» و «عینیّتهای نابهنجار»، بیشتر دیده میشوند و انسان برای اثبات نظرِ پیشینی خویش، در جستجوی هر شاهد و مؤیّدی برمیآید که با آن همخوان است. ازاینرو، حتّی واقعیّتهای «تنگدامنه» و «ناچیز» نیز معیار قضاوت قرار میگیرند و برداشتی صورتبندی میشود که در آن، «اقلّیّتهای آسیبدیده»، نمایانگر وضعِ اکثری در جامعه معرفی میشوند. این در حالی است که در همۀ جامعهها، «ریزشهای حداقلی» و «سقوطهای موردی» وجود دارد و اینگونه نیست که همگان، منطبق با هنجارهای رسمی باشند. اگر به «بُرشهای گزینشی» از نوجوانان و جوانان بسنده نشود و «تصویر کلّی» و «برداشت فراگیر» از آنها شکل بگیرد، مشخص خواهد شد که داوریهای منفی، بیانگر واقعیّت نیست و این اقلّیّتِ مطلق امّا پُرجلوه، «اکثریّت» نیستند.
۲. اشکال دیگر این تحلیلها، «ظاهربسندگی» است؛ به این معنی که ظواهر خاصی، متضاد با «ایدئولوژیِ انقلابی» انگاشته میشوند و آنگاه همۀ کسانیکه چنین ظاهری را برگزیدهاند، نامؤمن و غیرانقلابی شمرده میشوند. این در حالی است که بارها مشاهده کردهایم که نوجوانان و جوانانی با ظواهری که از نظر فرهنگ اسلامی و انقلابی، چندان پسندیده نیستند، خویش را در امتداد تفکّر انقلابی تعریف میکنند و سرسختانه، نسبت به ایدئولوژیِ انقلابی، اظهار وفاداری میکنند. این امر به آن معنی است که «تفاوت ظاهری»، معیار کاملی بر داوری نیست، بلکه گاه، رهزن و غلطانداز است. همچنانکه همۀ معتقدان به ایدئولوژیِ انقلابی از نظر باطنی، «یکسان» و «در نقطۀ کمال» نیستند، از نظر ظاهری نیز چنین وضعی وجود دارد. این وضع نشاندهندۀ وجود «ترکیبهای متناقض» در زندگی انسانها هستند؛ زندگی انسان، «حالت پیوستاری» دارد و انتخابهای انسان در «مراتب مختلف» قرار میگیرند.
۳. در امتداد بند پیشین باید افزود که حتّی درجاتی از «انتقاد فرهنگی» و «اعتراض سیاسی» نیز به معنی «مخالفت با ایدئولوژیِ انقلابی» نیست، چنانکه حتّی اصیلترین و جدّیترین نیروهای انقلابی نیز چنین ناخشنودیها یا ناسازگاریهایی دارند و از برخی جهتگیریها یا انتخابها، «انتقاد صریح» میکنند و «بیان تند» دارند. در میان نوجوانان و جوانان نیز کسانی هستند که به برخی از لایههای حاکمیّت، نقد دارند و زبان به اعتراض و چالشگری میگشایند، امّا این رفتارها به معنی عبور آنها از ایدئولوژیِ انقلابی و تبدیلشدنشان به دیگری نیست. شخصیّت بسیاری از آنها، حاصل ترکیبی از همین «حمایتها» و «مخالفتها» است و چنین نیست که «یکدستیِ مطلق» بر هویّت آنها حاکم باشد. این در حالی است که برخی تحلیلگران اجتماعی، به صرف اینکه کسانی نسبت به یک سیاست و جهتگیری مخالفت دارند و فریاد اعتراض برمیآورند، آنها را از دامنۀ انقلاب خارج میدانند و میگویند جامعه از ایدئولوژیِ انقلابی عبور کرده است.
۴. از سوی دیگر، برخی رفتارها و انتخابهای نوجوانان و جوانان نیز «مقطعی» و «موسمی» هستند و نباید آنها را «گزینش نهایی» و «نظر تثبیتشده» قلمداد کرد. این وضع از غلبۀ «هیجان» و «احساس» برمیخیزد؛ چنانکه با «گذر زمان» و «روشنگری»، گرایش آنها دگرگون میشود. ازاینرو، نباید این «وضع شناور» و «حالت متغیّر» را اصل و ثابت انگاشت و از آن چرخشهای فرهنگیِ «پایدار» و «نهاییشده» را نتیجه گرفت. اینچنین تغییرها و نوسانهایی در همۀ جامعهها و در میان بسیاری از طبقات اجتماعی وجود دارند و باید از طریق مطالعات طولی، «تداوم» یا «تغییر» وضع را سنجش کرد. پس هر آنچه که امروز هست، به طور ضروری و حتمی، فردا نیست و انتخابهای کنونی، به معنی «امتناع تجدیدنظر» نیستند. ذائقۀ فرهنگی، در حال «شدن» و «صیرورت» است و در عین حال، برخی «افتوخیزها» و «فرازونشیبها» را تجربه میکند.
۵. نقص مهم دیگر، «آرمانشهرانگاریِ گذشته» است؛ چنانکه برخی تحلیلگران اجتماعی، «روایتهای مطلق» از دهۀ شصت دارند و تصوّر میکنند که جامعه در آن زمان، «تهی از عیب» و «دورافتادۀ از خطا» بوده و «زاویه» و «فاصله»ای در میان نبوده است. مطالعۀ تاریخ فرهنگیِ دهۀ شصت نشان میدهد که گذشته، آنچنان هم «طلا» نبوده است، همانطور که امروز نیز «مس» نیست. نباید به بهانۀ ناگفتۀ تخریب و ملامتِ امروز، دربارۀ گذشته، «مبالغه» کرد تا در نهایت، جمعبندی این شود که گرفتار «شیب نزولی» در عرصۀ هویّت فرهنگی و ارزشی شدهایم.
🖇متن کامل، منتشرشده در خبرگزاری قرآن:
https://qom.iqna.ir/00HEyA
#هویت
💥 اختصاصی
⚫️ گنجینه تبلیغی و پژوهشی فاطمیّه (۱)
📖 بانک کتب و مقالات علمی حضرت #فاطمه (س) + دانلود (بخش اول: شناسایی منابع)
✍️ محور 1️⃣ کتابشناسی موضوعی حضرت زهرا (س)
○ اولین گام برای مبلغین و محققین چیست؟
🔰 پاسخ: نخستین گام برای ورود به عرصۀ مطالعات فاطمی، این است که مبلّغین و پژوهشگران گرامی، به کتابشناسی آثار مربوط به حضرت زهرا (سلام الله علیها) بپردازند.
با این پیش زمینه میتوان جغرافیای معرفتی مباحث حضرت زهرا (س) و گسترۀ قلمروی آنها را نیک دریافت و با یک نقشۀ راه روشن و منسجم به سراغ آثار موجود رفت و زوایای مغفول را شناسایی کرد. حتی اهل منبر و خطابه نیز برای اشراف به سوژههای سخن، بدین مهم نیازمندند. در ادامه یک مجموعه کتابشناسی منسجم را از نظر میگذرانید.
👈 فقط با یک کلیک روی عنوان اثر، کتاب را بیینید.
1. از جمله نویسندگانی که اهتمام شایانی به کتابشناسی و معرفی آثار فاطمی ورزیده، استاد اسماعیل انصاری زنجانی (ره) است که حاصل کار خویش را در دو کتاب به ظهور و بروز رسانید:
الف: «حضرت فاطمه (س) در آیینۀ کتاب» / فهرست 2022 عنوان كتاب چاپى و خطى كه مستقلا درباره حضرت زهرا (س) تأليف شده و متن ورد آن را در کتابخانه دیجیتالی تبیان، از نظر میگذرانید.
ب: جلد 23 از کتاب «الموسوعه الکبری عن فاطمه الزهرا (س)» که به کتابشناسی آثار آن حضرت اختصاص دارد (تا سال ۱۳۸۵).
2. «کتابنامۀ آثار ماندگار تنها یادگار پیامبر (ص)» / اثر استاد حاج شیخ علی اکبر مهدیپور.
3. «کتابشناسی حضرت زهرا (س)» / آقای احمد اردستانی؛ مجله آینه پژوهش (آثار فارسی، عربی و اردو)
4. «کتاب شناسی حضرت فاطمه (س)» / اثر فاضل معموری؛ (بنا به ادعای سایت زهراشناسی، در این نوشتار پانصد و سی صفحهای، حدود 5000 کتاب معرفی شده است).
5. «بانوی آب و آفتاب: طرحی نو در کتابشناسی حضرت زهرا (س)» / به قلم حسین سروقامت؛ اثر مزبور، از کتابشناسیهای مفید در این عرصه و حاوی مقالات توصیفی و تحلیلی است که برخی دادههای آن، مثل مصاحبه با استاد رحمانی همدانی (ره) از امتیازات آن به شمار میرود.
6. «کتابشناسی سخنان حضرت زهرا (س)» / به قلم استاد ناصرالدین انصاری قمی.
7. «کتاب دیجیتال حضرت زهرا (س)» / کاری از مؤسسۀ فاطمی کوثر.
8. «کتابشناسی ۳۶ سال زهراپژوهی در ایران» / طبق آمار خبرگزاری کتاب ایران (آثار منتشره از سال 1357 تا 1393 به تفکیک سال آن).
9. «فهرست کتابهای مستقل در موضوع حضرت صدیقۀ کبری (س)» / مجله گلستان قرآن؛ مخصوص کتابشناسی آثار سال 79 - 80.
10. مقاله کتابشناسی «دانشنامه فاطمی» / تدوین شده زیر نظر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و استاد علی اکبر رشاد. نوشتاری که اینجا و اینجا ملاحظه میکنید، هم به کتابشناسی اصل دانشنامه پرداخته و هم حاکی از آن است که در جلد دوم این دانشنامه، کتابشناسی آثار حضرت فاطمه زهرا (س) انجام گرفته است.
#سیر_مطالعاتی_زندگی_حضرت_زهرا (ره)
#معرفی_کتاب
کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
❗️خبر ویژه❗️
⭕️ فراخوان #جذب ایدههای عملیاتی حوزه #اقتصاد_اسلامی در مرکز نوآوری آلاء آغاز شد.
⭕️ اگر تیم شما صاحب ایدهای در حوزه #اقتصاد_اسلامی است، شرکت در این فراخوان را از دست ندهید.
✅ تیمهای برگزیده در فرایند #داوری؛ از حمایتهای بسیار ویژه #مرکز_نوآوری_آلاء در حوزه های زیر بهرهمند میگردند:
🔰 مشاورهای
🔰 آموزشی
🔰 مالی
فرصت را از دست ندهید؛ ثبت ایدهها در:
https://aalaa.ir/eqtesad
ارتباط با ادمین:
@aalaa_admin
زنی که میتوانست پیغمبر باشد.mp3
5.22M
🎙 بشنوید |زنی که از لحاظ فضایل و مناقب و حدّ وجودی میتوانست پیغمبر باشد
🔹 رهبرانقلاب:
فاطمهی زهرا (سلاماللهعلیها) یک زن اسلامی است، زنِ در بالاترین طراز زن اسلامی، یعنی در حدّ یک رهبر، امّا همین زنی که از لحاظ فضایل و مناقب و حدّ وجودی میتوانست پیغمبر باشد، همین زن مادری میکند، همسری میکند، خانهداری میکند؛ ببینید اینها را باید فهمید. این فریفتگان غافلِ -انسان چه بگوید؟- حرفهای پوچ غربیها، اینقدر خانهداری را تحقیر نکنند. معنای خانهداری زن تربیت انسان است، معنایش تولید والاترین و بالاترین محصول و متاع عالم وجود است؛ یعنی بشر... 1395/12/29
@gamedovomenghelab
#شهادت_حضرت_زهرا_س
#نهضت_فراگیر_روشنگری
🔸 فراخوان جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی منتشر شد
🔹جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی آماده دریافت روایتها برای داوری در دوره اول این جشنواره است.
🔹به گزارش واحد روابط عمومی؛ جشــنواره مدافعــان اقتصــاد مردمــى، در راســتاى شناســایى و الگوســازى مدیــران موفــق اقتصــادى شروع به کار کرده است. شما میتوانید با بازتاب روایتهای موفق مدیران دولتی که با تصمیمات خود باعث بازارگشایی و در نهایت پیشرفت اقتصادی کشور شدهاند نامزد مدنظر خود را معرفی نمایید.
🔹طراحــى و اجــراى جشــنواره مدافعــان اقتصــاد مردمــى، قــرار اســت ویژگى هاى الگوهاى مناسب مدیریتى در حوزه مردمی سازی اقتصاد را نمایان و در بلند مدت مطالبه چنین الگوهایى را فرهنگ سازى کند، بهطورى که پرورش این سطح از مدیران به یک ارزش اجتماعى تبدیل شوند.
🔹علاقمندان برای شرکت در دوره اول این جشنواره میتوانند، با مراجعه به سایت EHfestival.ir فرم روایت نامزد خود را تکمیل و آن را به نشانی info@EHfestival.ir ارسال کنند تا در مسیر بررسی توسط داوران قرار گیرد.
✅ جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی
#حکمرانی_مردمی
#اقتصاد_مردمی
#قیام_جوانان_انقلابی
🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷
☄ به گام دومی ها بپیوندید👇
🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
📸 مسالهى #شهید و ایثارگری موتور حرکت جامعه است!
🗓 ۱۳۸۳/۰۴/۱۶
این عکس رو قاب کنید و در اتاق خودمان بگذاریم تا هرروز به آن نگاه کنیم تا انرژی و غیرت پیدا کنیم برای خدمت بهاین مردم غیور....
چه جمعیتی، چه صفی، چه قطاری از جمعیت آمده اند تا تابوت یک شهید گمنام را بدرقه کنند.
این عکس یعنی "ما ملت شهادتیم"
@gamedovomenghelab
🔆 روستای پردنجان، از توابع فارسان چهارمحال و بختیاری
#تشییع_شهدای_گمنام
گام دوم انقلاب
💥 اختصاصی ⚫️ گنجینه تبلیغی و پژوهشی فاطمیّه (۱) 📖 بانک کتب و مقالات علمی حضرت #فاطمه (س) + دانلود
⚫️ گنجینه تبلیغی و پژوهشی فاطمیّه (۲)
📖 بانک کتب و مقالات علمی حضرت #فاطمه (س) + دانلود (بخش دوم)
✍️ محور 2️⃣ میراث و آثار منسوب به حضرت زهرا (س)
○ سوال: از حضرت زهرا (س) چه میراث مکتوب یا شفاهی به یادگار مانده است؟
🔰 پاسخ: در یک نگاه کلی میتوان آنچه به حضرت زهرا (س) منسوب است را در ذیل چند عنوان مطرح ساخت:
1. «احادیث و روایات»
2. «خطبهها و هشدارها»
3. «مصحف فاطمه (س)»
4. «اشعار»
5. «ادعیه، اذکار و تسبیحات»
6. «نماز مخصوصِ» آن حضرت
7. «وصیتها و پیشگوییها»
یکی از موضوعات جذاب برای تبلیغ فاطمیّه نیز تبیین و تفسیر خطبهها، روایات، ادعیه و تسبیحات حضرت زهرا (س) است که مبلغین گرامی با استفاده از آن میتوانند جذابیت تبلیغی و بنیۀ معرفتی کارشان را بالا ببرند. آثار زیر، بن مایۀ ترویجی این مسئله را فراهم میآورد. (هرچند عنوان: "سخنان"، برخی محورهای دیگر مثل "وصایا و خطبهها" را شامل میشود ولی بنا به اهمیت خطبهها، تسبیحات و وصایا...، به طور ویژه و مستقل در منابع مورد توجه قرار گرفته است).
💥 با یک کلیک روی عنوان اثر، کتاب را دانلود کنید.
1. "مسند فاطمه الزهراء (س)" / استاد حاج شیخ عزیز الله عطاردی (ره)
2. "مسند فاطمة الزهراء (رضي الله تعالی عنها): من مسانید الصحابة" / تالیف: ملا جلال الدين عبدالرحمن سيوطی؛ تحقیق: حافظ عزیز بیک / برای معرفی و پارهای از نقدهای وارد بر کتاب اینجا کلیک کنید.
3. "نهج الحیاة یا فرهنگ سخنان حضرت فاطمه زهرا (س)"/ حجتالاسلام شیخ محمد دشتی (ره)
4. "حکمت نامه فاطمی (س)" / به قلم جمعی از پژوهشگران و زیر نظر استاد محمد محمدی ری شهری
5. "خُطَب سیده النساء، فاطمه الزهراء؛ مصادرها و اسانیدها" / محمدجواد محمودی
6. کتاب «حقیقة مصحف فاطمة عند الشیعة» / اکرم برکات العاملی
7. "پژوهشگونهای درباره مصحف فاطمه (س)" / دکتر محمدعلی مهدوی راد؛ مجله آینۀ پژوهش
8. "حقیقت مصحف فاطمه علیها السلام و پاسخ به شبهاتی پیرامون آن" / استاد رضا برنجکار - محمدتقی شاکر اشتیجه؛ مجله پژوهشهای اعتقادی کلامی.
9. "مصحف حضرت فاطمه (س) از نگاه امامان" / محمدحسن امانى، مجله فرهنگ کوثر.
10. "سیری در مصحف فاطمه (سلام الله علیها)" / مهناز حیدرپور؛ نشریه شیعه پژوهی
11. "ترجمه دیوان حضرت فاطمة الزهراء (س)" / تدوین عربی: حیدر کامل / مترجم: آفرین زارع و سکینه پرهیزکاری
12. "جلوههایی از اشعار فاطمه زهرا(سلام الله علیها)" / احسان فتاحی
13. "بازشناسی رویدادهای غمبار در شعاع شعر حضرت فاطمه (ع)" / نویسنده حسن عبداللهی
14. "تحليل گفتمان انتقادي قصيده بائيه حضرت فاطمه زهرا (س)" / كبري روشنفكر؛ فاطمه اكبري زاده.
15. "اسرار تسبیحات حضرت زهرا (ع)" / علیرضا رجالی تهرانی.
16. "تسبیح حضرت فاطمه سلام الله علیها؛ هدیهای آسمانی" / جمعی از نویسندگان
17. "الصحيفة الفاطمية الجامعة لادعية بنت رسول الله (ص)" / آیت الله سید باقر ابطحی (ره)
18. "صحیفه الزهراء (س)؛ دعا و کلمات حضرت فاطمه (س)" / شیخ جواد قیومی اصفهانی.
19. کتاب "دعای مادرم: شرح ادعیه حضرت فاطمه سلام الله علیها" ؛ مهدی خدامیان آرانی.
20. "اسرار حدیث الکساء و سرّ تکرار فاطمه (س) فی حدیث الکساء" / زین العابدین الابراهیمی
21. کتاب "حدیث الکساء" / محمدعلي سيدهاشم علي (بررسی سندی، دلالی، پاسخ به شبهات و نظرات علما به همراه آثار و برکات حدیث کساء)
22. "بررسی جامع حدیث کساء و پاسخ شبهات" / علیاکبر تلافی داریانی.
23. "پژوهشی نو پیرامون حدیث کسای یمانی به روایت حضرت فاطمه زهرا (عليهاالسلام)" / حیدر تربتی کربلایی
24. "تأملى در وصيتهاى فاطمه زهرا(س)" / بر اساس حكمت نامه فاطمى از صفحه ۶۶۰ تا صفحه ۶۷۵.
25. روایات و وصیتهای حضرت زهرا (س) در کتاب "قدیسه الاسلام" / استاد حاج سید محمد حسینی میلانی/ بخشهای: "مسند فاطمة الزّهراء (ع)؛ و من أحادیث فاطمة (ع) ؛ وصایا فاطمة الزّهراء (ع)".
26. برای اطلاع از «حرز» و «نماز» منسوب به حضرت فاطمه (س) - همان نماز مستحبی که جبرئیل به حضرت زهرا(س) یادآور شد – بد نیست به دو لینک زیر مراجعه فرمایید:
الف: کتاب "نماز و عبادت فاطمه زهرا (س)" / عباس عزيزی
ب. مدخل "نماز حضرت فاطمه (س)" در دانشنامه ویکی شیعه.
27. اشاراتی بر: "پیشگویی امامان (ع) درباره آخرالزمان و فرمایشات حضرت زهرا (س)" / سید حسن خلیلی حسین آبادی
#سیر_مطالعاتی_زندگی_حضرت_زهرا (ره)
#معرفی_کتاب
کانال اسرار تاریخ | طبق پیشنهاد محمدصادق ابوالحسنی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞ببینید| مشارکت مردم در اداره شهر با سامانه «من شهردارم»
🔹شهرابی، مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران: برای اینکه بودجهریزی مشارکتی را به انجام برسانیم، پروژههای شهری را دستهبندی کردیم. مردم با مراجعه به سامانه «من شهردارم» میتوانند به پروژههای اولویتدار رای بدهند.
🔹جمعبندی این نظرات زمینهساز پیشنهادات جدید پروژههای شهری برای سال ۱۴۰۲ خواهد بود.
@gamedovomenghelab
🔹طرح بودجهریزی مشارکتی از شنبه ۳ دیماه آغاز و تا ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.
#حکمرانی_مردمی
#مشارکت
🔵مراحل شرکت در طرح «من شهردارم»
🔹طرح جدید «من شهردارم» با دعوت از ساکنان تهران برای تعیین اولویتهای اجرایی شهرداری تا ۱۳دی در حال اجراست.
@gamedovomenghelab
#حکمرانی_مردمی
#مشارکت
www.tehranbehesht.com
🌀جهت ورود به لینک " من شهردارم"☝️
#اطلاع_رسانی
🔰 همایش علمی "محله اسلامی"
🔸 محورهای همایش:
بیان تجربیات و معرفی الگوهای موفق
تبیین نقش محله اسلامی با تمرکز بر مساجد در تحقق جامعه سازی
بررسی و تبیین شاخص های محله تراز اسلامی
بررسی مدل های تعامل، هم افزایی و شبکه سازی در محله اسلامی
بررسی نقش محله اسلامی در شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی
تبیین نقش آفرینی مسجد در ایجاد محله اسلامی
مدیریت محله محور بر اساس ظرفیت های محله
نقش مطالبه گری مردم در رفع نیازها و مشکلات جامعه
📆مهلت ارسال آثار تا چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱
🌀علاقمندان جهت ارتباط با دبیرخانه وارسال آثار خود می توانند به کانال زیر در پیام رسان ایتاوبه ایمیل زیر مراجعه نمایید.ویاباشماره تلفن های زیر تماس حاصل نمایند
mahaleeslamitb@chmail.ir
09925345292
02173255361
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ امیرالمؤمنین این روزها با دل شکسته، با سینهی پُر از غم، با عزیزهی خود وداع میکند و ودیعهی گرانبهای پیغمبر را به او برمیگرداند؛
🔆 دل امیرالمؤمنین پُر از غم است امّا ارادهی او و همّت او مطلقاً کاستی نگرفته است؛ این درس است برای من و شما. گاهی دل از غم مالامال میشود؛ از این قبیل قضایا در زندگی انسان هست؛ چه زندگی فردی، چه زندگی اجتماعی، امّا عزم و اراده باید راسخ بماند، گام باید محکم برداشته بشود؛ غمهایی هست که کوهها را میشکند، ولی انسانِ مؤمن را نمیتواند بشکند؛ راه را باید ادامه داد.
۱۳۹۴/۱۲/۰۵
#صبر_انقلابی
#عقلانیت_انقلابی