eitaa logo
گام دوم انقلاب
3هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
702 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣رویداد تولید آثار چندرسانه ای *جهان بانو* ✳️موضوعات: 1) روایت زندگی بانوان موفق ایرانی در قالب فیلم کوتاه و فوتوکلیپ 2) واقعیت زندگی زن در کشورهای غربی در قالب پوستر، کاریکاتور و اینفوگرافی *تولید آثار برای مخاطب بین‌الملل و به زبان های خارجی* 🎉جایزه ویژه: اعزام سه گروه برتر به سفرهای علمی، فرهنگی رسانه ای خارج از کشور 🕐زمان برگزاری رویداد: 13 و 14 بهمن ماه 🕤مهلت ثبت نام: تا 3 بهمن ماه 📢اطلاعات بیشتر و ثبت نام در sabacarp.com 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
گام دوم انقلاب
رهبر انقلاب در دیدار تعدادی از مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی: ملاحظه و رعایت اقتضائات کار فرهنگی - ت
📍 روایتی از یک دیدار صمیمی 📍 🖋 روح‌الله حریزاوی ♦️ دیدار مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری انقلاب اسلامی که بعد از حدود ۲۵ سال برگزار شد، حاوی محورهایی است که اگر درست روایت شود، می‌تواند افق‌های جدیدی پیش‌روی جریان جوان جهاد فرهنگی تبلیغی بگشاید. ♦️ دیدار آکنده از محبت و نشاط بود و آقا همان ابتدا هنگامی که حاج‌آقا قمی ضمن اشاره به درخواست دستگاه‌ها و دعوت از مدیران سازمان تحت عنوان خواستگاری، مطایبه فرمودند: به هر کس ندهید! ☺️ ♦️آقا با دقت گزارش‌ها را شنیدند و از آقامهدی دادمان خواستند چند دقیقه از حوزه هنری گزارش دهد و برای همه جالب بود که خود را از مؤسسین سازمان تبلیغات اسلامی معرفی کردند و فرمودند در حوزه هنری هم حضور می‌یافتم. ♦️پای درس تفسیر رهبر نشستن هم صفای دیگری داشت، خصوصا آن‌گاه که خشیت را به‌معنای ملاحظه نکردن و مراقبت کردن از روی زمین نماندن حرف خدا دانستند. ♦️ اینکه رهبر امت از نسل جوان انقلابی توقع دارند ملاحظه جنجال و هیاهو و متهم‌شدن به ارتجاع را نکنید علامت حیات و خلوص این نسل است و امید به آینده را مضاعف می‌کند. ♦️ توجه به اقتضائات تبلیغ و دانستن زبان تبلیغ و لسان قوم خصوصا تنوع مخاطب از نوجوان و جوان تا جاهل و غافل و معاند و حتی مخاطب ساکن خارج از کشور از دیگر نکات راهبردی مدنظر ایشان بود و حلاوت سخن در این بود که فرمودند: خوشبختانه همه جوانید و لازم نیست سفارش کنیم و طلب کردند که حتی در تعیین اولویت‌ها به من کمک کنید. ♦️ تولید فکر که ایشان آن‌را رکن تمدن‌سازی می‌دانند، مطالبه سنگینی است که لزوم عرضه محصولات نو فکری به بازار مصرف آن‌را سنگین‌تر می‌کند. خصوصا که همین‌جا معلوم شد عضویت اندیشمندی مثل آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای در سازمان تبلیغات بوده و حوزه هنری سطح توقع اندیشه‌ورزانه چه‌قدر بالاست. ♦️ موضوع توجه به نیروی انسانی که در نگاه ایشان رکن دیگر تمدن‌سازی است و تصریح به ناکافی دانستن حضور حدود ۲۰۰ مدیر جوان انقلابی در پیکره سازمان تبلیغات اسلامی، هم خیالمان را بابت درستی مسیر طی‌شده راحت کرد و هم بار دیگری بر دوشمان گذاشت، خصوصا که از ادبیات استفهام انکاری استفاده کردند: ۲۰۰ نفر بس است؟ احتیاج به اشخاص داریم. ♦️ تربیت، تعالی و پایش مستمر نیروی انسانی به‌عنوان دغدغه جدی این سال‌های ما نیز مهر تأیید گرفت آنجا که فرمودند: هر چه می‌توانید نیرو از بیرون تربیت کنید و بیاورید، اما نیروهای خوب داخل سازمان را حفظ کنید. ♦️ ماجرای دانشگاه سوره و تلاشی که در این سال‌ها برای مبارزه با سکولاریسم آشکار و پنهانش صورت گرفت به نتیجه نشست و ایشان مجوز تغییرات اساسی این دانشگاه را صادر کردند که امیدواریم دولت هم همکاری کند. ایشان تصریح کردند دانشگاه سوره برای تربیت نیروی متعهد و کارآمد تشکیل شد. ♦️ مراقبت از نیروها، اهمیت مقهورنشدن جوانان در مقابل حرفه‌ای‌ها، مراقبت از بروز ناخالصی در برون‌سپاری‌ها، توجه به حفظ شادابی، سرزندگی، خشنودی و خوشحالی مردم از طریق برپایی جشن‌های بزرگ از دیگر توصیه‌های راهبردی آقا بود، خصوصا که مجدد از جشن باشکوه غدیر به‌عنوان یک رویداد متنوع و شیرین یاد کردند و با استفاده از تعبیر شیرین‌کاری، خستگی را از تن آقای مداحی و همکاران ایشان درآوردند و بررسی امکان برپایی مستمر این جشن‌ها در اعیاد رجب و شعبان با توجه به سردی هوا مطالبه کردند. ♦️ سفارش‌های نصیحت‌گونه ایشان هم که در فضای صیانت از این حرکت پویا ارائه شد جاذبه این جلسه را افزود: ایشان با گلایه و تعجب از جناح‌گرایی برخی مجموعه‌های حزب‌اللهی فرمودند: مراقب باشید به دام جناح‌گرایی نیفتید. همچنین نسبت به کارهای صرفا ویترینی و آثار خنثی تحذیر دادند و برخی کتب شعر تولیدشده توسط عناصر حزب‌اللهی را به‌عنوان مثال ذکر کردند. ♦️ در پایان بعد از حدود یک ساعت بحث متراکم فرمودند: در خصوص سازمان تبلیغات حرف زیاد دارم. کارهای بزرگ و وظایف مهم بر دوش شماست، که این کلام امید به دیدارهای دیگر را در دل همه ایجاد کرد. خصوصا که در پاسخ به سؤالات حاج‌آقا قمی وعده دادند: پاسخ به بعضی از این سؤالات برعهده من است و جواب بعضی دیگر را خودتان پیدا کنید. @gamedovomenghelab
🔸نشست علمی ابعاد و الزامات حکمرانی مجازی 🔖 در راستای برگزاری همایش ملی حکمرانی اسلامی 🔰 گروه سیاست پژوهشکده نظام های اسلامی با همکاری مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه و انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه برگزار می کند: 🎙 با حضور: ⏰ یکشنبه 2 بهمن ماه 1401/ ساعت 14 🏢 تهران، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📡 حضور مجازی از طریق: 🌐 skyroom.online/ch/iict/nezamha 🔍 مشروح خبر👇 🌐 iict.ac.ir/hokmrani-22
| نگاهی فلسفی و عرفانی به زوجیت در نظام هستی 📝 به قلم نرگس‌السادات روح‌الامین، پژوهشگر عرفان و فلسفه: رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانات بسیار ارزشمندی، در دیدار اقشار مختلف بانوان در ۱۴ دی­ماه ۱۴۰۱ ایراد فرمودند. یکی از فرازهای مهم این سخنرانی اشاره ایشان به «زوجیت» به عنوان قانون عام عالم آفرینش است. به فرموده معظم له مطابق آیات قرآن، خداوند در همه چیز در انسان، در حیوانات، در گیاهان و در چیزهایی که نمی­دانیم مانند سنگ­ ها و اجرام فلکی، زوجیت را قرار داده‌­است. به همین مناسبت با نگاهی اجمالی به «زوجیت» از دیدگاه فلسفه و عرفان می­پردازیم.... 🔗 مطالعه متن کامل: https://gesostu.ir/n006/ @gamedovomenghelab
قانون زوجیّت مبنای پیشرفت سخنرانی ۱۴ دیماه ۱۴۰۱ رهبرانقلاب، یکی از سخنرانی های ویژه وراهبردی ایشان پس ازاتفاقات اخیرکشور بود.بسط‌وتبیین موضوع حجاب به عنوان یکی ازمهمترین موضوعات اجتماعی و پربحث این روزهای جامعه، اززوایا وابعادمختلف، که تقریبا هیچ مطلبی پیرامون بی پاسخ نماند. اما، یکی از نکات قابل توجه این سخنرانی، طرح یک مبنای فلسفی درنگاه به عالم خلقت و ارائه یک تعریف منطبق بر قواعد اسلامی از آن و نیز بیان امتداد اجتماعی بود. رهبر انقلاب در این دیدار، ضمن پرداختن به موضوع خانواده، مبنای تشکیل خانواده در اسلام را قانون زوجیّت دانستند و فرمودند: (زوجیّت که در نگاه اسلامی این جور واضح است، درست نقطه‌ی مقابل تضاد در دیالکتیک هگلی و مارکسیست است؛ یعنی رکن اصلی این دیالکتیک هگل که بعد هم مارکس از او گرفته، تضاد است که حرکت جامعه‌ و حرکت تاریخ و حرکت بشری ناشی از تضاد است؛ یعنی «تز» و «آنتی‌تزی» وجود دارد که از آنتی‌تز و تز، سنتز به وجود می‌آید. در اسلام نه، سنتز از آنتی‌تز به وجود نمی‌آید، از زوجیّت به وجود می‌آید) سپس در ادامه، این قانون حاکم برنظام هستی را موجب حرکت و رشد جامعه معرفی می نمایند: (از زوجیّت، از ملائمت و از همراهی است که آن رتبه‌ی بعدی به وجود می‌آید، نسل بعدی به وجود می‌آید، بعدی به وجود می‌آید، مرحله‌ی بعدی به وجود می‌آید.) براساس این نظریه فلسفی و اجتماعی، لازمه حرکت جامعه به سمت پیشرفت وتعالی،تبعیت از این قاعده و سنت الهی درآفرینش است. اگر در هرمجموعه‌ای به این قانون الهی از این زوایه نگاه کنیم وآن رابالوازم آن پیگیری کنیم،‌ به‌نتیجه‌میرسیم. @gamedovomenghelab
💯 تزاوج، تراحم و همکاری؛ دیالکتیک اسلامی @gamedovomenghelab بر خلاف آنچه که اهل دنیا و مادیون القاء می‌کند، ، محل زد و خورد و کشتن و کشته شدن نیست، محل و است. 💠 این که غربی‌ها، و و دیگران درست کردند که بر است؛ ، این را می‌گوید،# مبنای_جامعه بر و و ، اینهاست. مبنای جامعه، این است. هم این است. 🔆 این را یکی از حرفهایی که جا دارد در قرآن دنبال کنند، بنده یک وقتی دنبال کردم سالها پیش، مسألۀ است در قرآن، ازواج، «و جعلناکم ازواجاً». هم در مورد انسان و هم در مورد همۀ اشیاء و ، اینها همه به صورت زوجیت است. ✅ این ، این است که تفکرِ اسلامی، آن جامعه و و جامعه و حرکت تاریخ و اینها بر اساس ، بر اساس است، بر اساس است، بر اساس است، بر اساس است. این است که جامعه را پیش می‌برد. این بایستی بر ما حاکم باشد. 🌀 سید علی خامنه ای. درس خارج، جلسه 332 صلاه مسافر. 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
🔴«منم یه مادرم» منتشر شد 🔶«شهید» نمونۀ موفق تربیتِ به‌ثمرنشسته به‌مدد الهی است و «مادر شهید» یکی از مربیان موفق در این عرصه است؛ تا جایی که امام‌خمینی(ره) گفته‌اند: «دامن مادرها دامنی است که «انسان» از آن باید درست بشود؛ یعنی اول‌مرتبۀ تربیت، تربیت بچه است در دامن مادر..» 🔻آثاری که برای شهدا نوشته شده است،تمرکز بیشتری بر روایت سلوک فردی و خانوادگی شهید از زبان نزدیکان وی دارد و یا روایت مجاهدۀ شهید در میدان، از زبان هم‏رزمان و رفیقانش است.درست است که این زاویۀ نگاه،تصویری دقیق از منش شهید در اختیار ما قرار می‌دهد؛اما چگونگی رسیدن به این منش را به نمایش نمی‌گذارد و جای خالی روایت رشد و بالندگی شهید از زبان نزدیک‌ترین افراد مؤثر بر زندگی او، یعنی والدین احساس می‌‏شود... 🔻مجموعه‌کتاب‌های سبک تربیتی والدین شهدا با بررسی بینش‏‌ها و روش‏ تربیتی مادران و پدران شهدا به‏‌دنبال ایجاد رویکردی جدید در این عرصه است. جلد اول این مجموعه، «منم یه مادرم»، تصویری ازعمل تربیتی مؤثر مادران به‌‏عنوان نزدیک‏ترین و همراه‌‏ترین مربیان شهدا درشکل‌‏گیری شخصیت آنان را روایت می‌‏کند. 🔻«منم یه ماردم»؛ دفتر اول از مجموعه کتاب‌های روایت سبک تربیتی والدین شهدا، براساس روایت‌هایی از والدین دانشمند شهیدمصطفی احمدی‌روشن،شهید مدافع امنیت محمدحسین حدادیان و شهیدمدافع حرم محمد مسرور وبه کوشش مجموعه «خانه همبازی» تهیه شده است. تحقیق:مریم حلاج،زینب ناجی‌جمال تدوین:لطیفه نجاتی،فاطمه دانشور جلیل،مهری غلام‌پور مشاوران علمی:مرضیه حیدری،رقیه فاضل 264صفحه 80هزارتومان ♦️سفارش: raheyarpub.ir @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1416984702.mp3
3.21M
🔊 بشنوید| توصیه‌ها و دستورات ویژه استقبال از ماه رجب. 🎙استاد فیاض‌بخش 🔸 بیایید در این ماه با امیرالمومنین(ع) معامله کنیم! 🔸 روش عملی مراقبه و محاسبه در ماه رجب. 🔸 اعمال عبادی توصیه‌شده در ماه رجب ❗️این فایل صوتی مربوط به سال‌های قبل است که بخاطر حلاوت خاصی که دارد، هرسال در آستانه ماه رجب آن را منتشر می‌کنیم. ‮ •••✾•🌺🦋🌺•✾••• @gamedovomenghelab
🔰 پژوهشگاه فقه نظام و مدرسه عالی حوزوی ولی امر عليه السلام برگزار می کنند: سومین مدرسه از سلسله مدرسه‌ های فصلی فقه نظام، با عنوان: «تببین فقهی و اقتصادی خلق پول در بانکداری و دلالت‌های آن برای طراحی مدل عملیاتی بانکی» 👤 آیت‌الله محسن اراکی، «تبیین کتاب فقه نظام بانکی» 👤دکتر محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، «اصطلاح‌شناسی خلق پول و راهکار مدیریت آن» 👤دکتر احمدعلی یوسفی، «گزارشی از اقدامات علمی شورای بانکداری حوزه در قانون بانک مرکزی و قانون عملیات بانکی» 👤دکتر حسین میثمی، «اقدامات و برنامه‌های شورای فقهی بانک مرکزی با نگاهی به رابطه خلق پول و بخش واقعی» 👤دکتر حسین صمصامی، «آسیب‌شناسی نظام بانکی و ارائه الگوی مطلوب» 👤دکتر سید مهدی حسینی دولت‌آبادی، عنوان ارائه: «خلق پول و اشخاص مرتبط» 👤 استاد محمد مادرشاهی، «تحلیل ماهیت خلق پول از نگاه فقهی» 👤استاد کمیل قنبرزاده، «مدل مطلوب مدیریت خلق پول بانکی» 👤 دکتر سید علی روحانی، «ارزیابی نظام پولی مبتنی بر ذخیره جزئی با معیار کارایی و عدالت» 🗓 پنجشنبه 6 بهمن ماه 1401 🔗 طریقه ثبت نام: نام و نام خانوادگی از طریق ارتباط با شناسه: @khalghepool در پیام رسان ایتا یا شماره تلفن: 09929817854 💳 مبلغ ثبت نام: 500 هزار تومان، مبلغ ثبت نام طلاب و دانشجویان: 290 هزار تومان، مبلغ ثبت نام برای دارندگان کد تخفیف: 210 هزار تومان، تخفیف 40 هزار تومانی در صورت ثبت نام تا چهارم بهمن ماه، شرکت در دوره به صورت مجازی با 50 درصد تخفیف ⏱ مهلت ثبت نام: پایان ظرفیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰نماهنگ | آغاز ماه دعا... 🔹توصیه‌های رهبر انقلاب درباره استفاده از فرصت ماه رجب... ایام ماه مبارک رجب است. اولین چیزى که در این ایام و بعد در ایام ماه مبارک شعبان، بالاخره در پله‌ى سوم و بالاتر در ماه مبارک رمضان باید مورد توجه یکایک ما قرار بگیرد، هر جا هستیم،اصلاح خود و زدودن غفلت ها و ظلمت ها از دل خود باید باشد؛ اصل این است. 🔹بیشتر بخوانید👇👇👇 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=26273 @gamedovomenghelab 🦋 سال نوی معنوی تون مبارک باشه 🦋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دوستان ان شاءالله در این ایام مبارک، برای سلامتی حاج آقای راجی، مجاهد عرصه تبیین و همه مجاهدان حق دعا کنند.
✅ دستورات عارف کامل مرحوم آیةالله سیدعلی قاضی به شاگردانشان در ماه رجب، شعبان و رمضان 🔻 آگاه و بیدار باش! 🔻 ملتزم باشید به مراقبه، محاسبه، معاقبه 🔻 بیداری عاشقانه و تلاوت قرآن 🔻نافله شب 🔻 دعا برای فرج و زیارت جامعه #التماس_دعا
💥 | این‌بار در مشهد برگزار می‌شود: 👈 ✅ آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های کودک با موضوع شهید سردار قاسم سلیمانی 📚 عنوان کتاب‌ها: ☆ قهرمان، به شکل خودم ☆ سیب آخر ☆ مردی که زبان کبوترها می‌دانست 🔰 باحضور: - دکتر رقیه فاضل، استاد دانشگاه - سرکارخانم کلر ژوبرت، نویسنده کتاب "قهرمان، به‌شکل خودم" - جناب آقای محمد خسروی‌راد، نویسنده کتاب "سیب آخر" - سرکارخانم نازنین صابری‌بهداد، نویسنده کتاب "مردی که زبان کبوترها را می‌دانست" 🦋 به همراه برنامه‌هایی متنوع برای کودکان - قصه‌گویی خانم سارا امیدوار بامحوریت کتاب "قهرمان، به‌شکل خودم" - آیین سربندزدنی برای کودکان - سرود جمعی کودکان بانماهنگ "رفیق شهیدم" 📌 غرفه فروش کتاب‌ها همزمان با برنامه دایر است 🗓 : سه‌شنبه، ۴ بهمن؛ ساعت ۱۵ 🏢 : مشهد، خیابان هاشمیه، بین هاشمیه ۲۰ و ۲۲، سالن اجتماعات حوزه هنری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘پویشِ هیس‌طوری 📣ویژه دهه هشتادیا 🔴پویش هیس‌طــوری عنــوان یــک مســابقه ملی کتاب‌خوانــی برای دهه هشتادی‌هاست تا با مطالعه مجموعه ۱۵ جلدی کتاب های مهدی میرکیایی با عنوان «سرگذشت اســتعمار» با آنچه که در تاریخ استعمار روی داده است، آشنا شوند. این کتاب‌ها روایتی کامل و خواندنی درباره تاریخچه استعمار در کل جهان اســت؛ اینکه قدرت‌های بزرگ جهان چه پیشینه.ای دارند و دست به غارت چه سرزمین‌هایی زده‌اند. پویش هیس طوری با شعار «هیس‌طوریتو پاک کن!» توصیف‌گر و روایت روانی از تاریخ ۴۰۰ ساله استعمار تا حدود ۸۰ سال اخیر است؛ در این کتاب‌ها به ماجراهایی که پدیده شوم استعمارگری در تمام مقاطع جهان رقم زده، اشاره شده است و نوجوانان ۱۱ تا ۱۸ ساله با عضویت در این پویش ضمن مطالعه کتاب و اطلاع از گوشه‌های تاریک تاریخ می‌توانند برنده جایزه‌های میلیونی این ماجراجویی هیجان‌انگیز باشند. برای اطلاع از جزئیات این پویش کتاب‌خوانی وارد سایت زیر شوید: Hisstori.ir 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
❎ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می کند: ◽️ همایش ملی حکمرانی اسلامی 🎙 با سخنرانی: آیت الله استاد 💬 برگزاری میزگرد علمی با حضور: دکتر استاد استاد 📚 رونمایی از آثار ویژه همایش ⏰ چهارشنبه ۵ بهمن ماه، ساعت ۱۸ 🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی @gamedovomenghelab
📝 قابل تأمل ▪️به بهانه سالروز درگذشت آیت‌الله سید احمد خوانساری در ۲۹ دی ۶۳ ✍ این سالها و ماه‌ها و روزهای اخیر، دلیل و بهانه برای آنکه حوزه و روحانیت و مراجع تقلید و جامعه متدین در اعتراض به برخی حوادث به خروش آمده و به‌پا خیزند بسیار است. آخرین‌هایش اهانت به رهبر فرزانه انقلاب و سپس اهانت به ساحت مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها و چند سال قبل هم همه آنچه در دولت پیشین در عرصه دین و اقتصاد و فرهنگ و سیاست بر ما رفت و اقدام درخوری از حوزه دیده نشد. برخورد جامعه روحانیت با همه اینها قطعا هرگز انفعالی نبوده؛ سکوت و بی‌تفاوتی نبوده؛ مراجع ساکت نبوده‌اند و...؛ اما آنچه باید می‌شد نشد! چرا؟! 🔻برای فهم چرایی‌اش این نمونه تاریخی در تفاوت برخورد اعتراضی امام خمینی (ره) از یک سو و اعتراض آیت‌الله سید احمد خوانساری و دیگر علمای تهران در برخورد با بخوانید: متن اعلامیه آیت‌الله خوانساری در ۱۰ آبان ۱۳۴۱ : «بسمه تعالی شأنه به مناسبت تصادف روز پنجشنبه سوم جمادی الثانیه با رحلت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا - علیها السلام - مجلس ذکری از ساعت ۹ الی ۱۱ در مسجد سید عزیزالله منعقد؛ امید است برای عرض اخلاص به مقام مقدس پیغمبر اکرم (ص)، به استماع موضوع مهم مذهبی که لازم است به اطلاع رسد، عموم طبقات، خاصه آقایان علمای اعلام - دامت برکاتهم - شرکت فرمایند.  الاحقر: احمد الموسوی الخوانساری» به دنبال انتشار این اعلامیه، امام خمینی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام فلسفی، ضمن‌ تأیید «اصل‌ اقدام‌» نسبت‌ به‌ «کیفیت‌» این اعلامیه انتقاد کردند و نوشتند که‌ وقتی‌ «اساس‌ روحانیت‌ و دیانت‌ و ملیّت‌ در خطر است‌، مجلس‌ روضه‌ درست‌ کردن‌... بسیار موهن‌ است‌». 🔻همچنین‌ حضرت‌ امام‌ مکان‌ مجلس‌ را که‌ «مسجد سیدعزیزالله‌» بود و بیش‌ از «چهار هزار جمعیت‌ مقدس‌ بازاری‌» گنجایش‌ نداشت‌ مورد نقد قرار دادند و نوشتند که‌ «دولت‌ از دیانت‌ نمی‌ترسد تا از بازاری‌ متدین‌ و دعای‌ اینها یا نفرین‌ آنها وحشت‌ کند. دولت‌ از مردم‌ فعال‌ و جوان‌ و احزاب‌ و دانشگاه‌ ملاحظه‌ می‌کند». امام‌ در این‌ نامه‌ پیشنهاد کردند که‌ این‌گونه‌ مجالس‌ اولاً باید توسط‌ «یک‌ کرور اعلامیه‌ به‌ تهران‌ وحومه‌ی‌ تهران‌ حتی‌ قزوین‌، قم‌ و بلاد نزدیک‌ و دور» تبلیغ‌ شود؛ ثانیاً «نوشته‌ شود چون‌ برای‌ این‌ اجتماع‌ جایی‌ در تهران‌ نیست‌، خارج‌ تهران‌ در بیابان‌ می‌رویم‌». امام‌ نوشتند: اگر دولت‌ «با سرنیزه‌» از این‌ جلسه‌ ممانعت‌ کند، «تکلیف‌ یکسره‌ می‌شود و ما غالب‌ می‌شویم‌». 🔹یکی از بحثهای داغ این ماه‌های اخیر، شکل و شیوه اعتراض است. متأسفانه حوزه هم نتوانسته شکل مناسب و اثرگذاری برای اعلام اعتراض برگزیند و این امر نیازمند یک طراحی هوشمندانه و نوین است. 🕌 https://ble.ir/tarikh_hawzah_tehran