فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ»؛
تنها انیمیشن جشنواره امسال که موضوع روز نوجوانان و بچه ها یعنی ابرقهرمانان در وجود بچه ای به نام محسن شدت گرفته به طوری که همواره خودش را در قامت یک سوپر بوی در حال نجات افراد و یا جوامع مختلف می بیند. از تصادف روزگار با ببر مازندران که نسلش روبه انقراض بوده و یا اصلا منقرض شده همراه می شود تا او را به جنگل بازگرداند اما با گروهی از شکارچیان به سرکردگی چنگیز منقرض روبه رو شده که می خواهد نسل هرچه حیوان و جنگل است را بسوزاند.
بچه زرنگ، سرشار از نمادهای زندگی و هویت ایرانی/اسلامی است.
#نوجوانان_آینده_ساز
#سینمای_انقلاب
♨️ مرور جشن تکلیف دختران و پسران با حضور رهبر انقلاب
#کودکان_تمدن_ساز
@gamedovomenghelab
گام دوم انقلاب
🔺 مطالعه کتاب چاپیدشاه🔺
#معرفی_کتاب
♨️ کتاب مستند روایی چاپید شاه به دوران حکومت پهلوی اول و دوم می پردازد. در این کتاب ارزشمندکه با عکس های مستند و تصویرسازیی های جذاب همراه است ، تمام اتفاقات آن دوران روایت می شود . یکی از ویژگی های مهم کتاب نثر روان، جذاب و شیرین است که مخاطب را به با خود همراه می کند . یکی دیگر از نکات برجسته کتاب، اینفوگرافیهای انتهای فصل ها است که نکات مهم و کلیدی هر فصل را به صورت خلاصه توضیح می دهد.
@gamedovomenghelab
💠 توی شلوغی های اول انقلاب بچه ها را جمع می کرد پشت بام خانه مان و کوکتل مولوتف درست میکرد. کاری هم به این نداشت که من افسر شهربانی هستم. یک بار گفتم: سید محمد! حواست باشه بابا جان برای ما خوبیت ندارد از این کارها بکنیم خندید و گفت: چاپید شاه... چاپید شاه...
کشورمان ایران در دل پر از موج و ناآرامی های خود تاریخ غنی و بزرگی را دیده است و انسان های مختلفی را چشیده است. یکی از آن تجربه های به شاید تلخ و پر از تجربه، دوران پهلوی است که پستی بلندی های زیادی بر خود دیده است.
رژیم پهلوی در ایران با روی کار آمدن رضا خان از سوی انگلیسی ها تاسیس و استقرار یافت. رضا شاه، روحیه خشن و استبدادی داشت. او با اینکه در ابتدا سعی می کرد این روحیه اش را آشکار نسازد؛ اما پس از مدتی با تقویت بیش از اندازه ارتش، کنترل مجلس و از بین بردن نهاد ها و شخصیت های مستقل، این روحیه مستبدانه خویش را آشکار ساخت.
🌀 کتاب "چاپید شاه" از غارت های آن زمان می گوید. روزهایی که اموال عمومی به شخصی ترین حالت ممکن درامده بود و هر کس هرچیز که دلش میخواست را می چاپید. این کتاب در واقع یک مستند زیبای همیشه همراه شما خواهد بود.
⚜ سرتاسر این کتاب با تصاویر زیبای سحر صدارت آرایش شده است که ظاهری بسیار جذاب به متن روان و شیوای سپیده انوشه در "چاپید شاه" در مورد پهلوی اول و دوم داده است. این کتاب بسیار مناسب برای آشنایی نوجوانان با آن دوره زمانی می باشد که در قطع خشتی و با 176 صفحه به چاپ رسیده است.
#نهضت_کتابخوانی
#تقویت_مبانی_معرفتی
#نمایشگاه_کتاب
🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾
☄ به گام دومی ها بپیوندید👇
✅ @gamedovomenghelab
دنبال #فهم_عمیق #تبیین_قوی بیانیه هستی👆
گام دوم انقلاب
📌دور نگه داشتن فهم مردم از درک فسق و کفر، رفتاری طاغوتی
امام صادق(ع): إِنَّ بَنِیأُمَیَّةَ أَطْلَقُوا لِلنَّاسِ تَعْلِیمَ الْإِیمَانِ وَ لَمْ یُطْلِقُوا تَعْلِیمَ الشِّرْکِ لِکَیْ إِذَا حَمَلُوهُمْ عَلَیْهِ لَمْ یَعْرِفُوهُ.
بنىامیّه آموختن ایمان را براى مردم آزاد گذاشتند، اما شرکشناسى را آزاد نگذاشتند، تا اگر آنان را به شرک بکشانند، مردم متوجّه نشوند.
منبع:
الکافی، ج۲، ص ۴۱۵
@gamedovomenghelab
🔸آیت الله العظمی خامنهای:
در روایتی از امام صادق و علیهالصّلاةوالسّلام نقل شده است که فرمود: «انّ بنیامیّة اطلقوا تعلیم الایمان، و لم یطلقوا تعلیم الکفر، لکی اذا حملوهم علیه لم یعرفوه» یعنی بنیامیّه اجازه دادند که مردم ایمان را یاد بگیرند و بفهمند ایمان چیست؛ اما اجازه ندادند که مردم بفهمند کفر و فسق چیست! چرا نگذاشتند مردم این را درست بفهمند؟ برای اینکه اگر خودشان رفتاری کردند که مردم را به سمت کفر و فسق سوق دادند، مردم نفهمند اینها چه کار میکنند، و مشتشان جلوِ مردم باز نشود. این، رفتار بنیامیّه است؛ رفتار طاغوتهاست.
۱۳۷۴/۰۱/۰۳
بیانات در دیدار زائرین و مجاورین حرم مطهر رضوی
#دشمن_شناسی
#طاغوت
#جهاد_تبیین
16.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 کاری کنید که بچهها در ۱۲ سال مدرسه این آیۀ قرآن را بفهمند که «اگر بندگی خدا را نکنی، بردگی دیگران را کردی»
🔶 نشست الزامات مردمیسازی آموزش و پرورش
🔸ارائه توسط جمعی از فعالین مردمی حوزه تعلیم و تربیت
(8بهمن1401-سرچشمه)
🔸#گزیده_نکات
🔻 آقای جانباز(مدیر حوزههنری کودکونوجوان)
▫️یکی از خطرات مردمیسازی این است که تبدیل به فانتزیهایی شود که در گذشته شبیه به دستیاران جوان یا مشاوران جوان با آن مواجه بودیم.
▫️ حوزه پرورشی راحتترین بخشی است که بتوان مردمی کرد.
▫️1180 کانون فرهنگیتربیتی در آموزشوپرورش داریم که بیش از 70درصد آن خاک میخورد. اگر این مجموعهها به گروههای مردمی واگذار شود، هم مشکل مدیریتی این مجموعهها حل میشود و هم بخشی از کار آموزشوپرورش جلو میرود.
🔻آقای دیلم (دبیر مجمع مدارس مسجد محور)
▫️تمدن غربی، تربیت را به صورت سازمانی، یعنی دولتی، یکسان،اجباری و...میبیند.
▫️بخشیاز جامعه، آن چیزی که از آموزشوتربیت میطلبید را از ساختار موجود دریافت نمیکرد. بنابراین این فکر پدید آمد که راهی بیرون از ساختار فعلی طراحی شود. کمکم فرزندانشان را از این سیستم خارج کرده و خودشان به بچهها درس دادند.
▫️سپس عدهدیگری به این افراد پیوستند. یعنی افراد تبدیل به مجموعهها شدند. سپس مجموعهها با محوریت مساجد بهم متصل و تبدیل به یک جریان کاملا مردمی شدند کهاز دل یک نیاز جوشیده که هیچ سازمان و دولتی پشت آن نبوده است.
▫️مدرسه و مجموعههای خوب کم نداریم. چرا نتوانستند ایجاد یک جریان کنند؟ زیرا آنها جزئی از ساختارموجود و تحت سیطره و امر سازمان هستند.
#بزرگترین_کار
#حکمرانی_مردمی
#مردمی_سازی_دولت
🔆 رویداد اتم در قم برگزار میشود
▪️ حجتالاسلام حسنیپور مسئول برگزاری رویداد اتم در استان قم از برگزاری دومین فصل از رویداد کشوری اتم که مخفف «الگوها و تجربههای موفق مردمی» است، در این استان خبر داد.
▫️ این رویداد هفته پایانی بهمن در استان قم برگزار میشود.
علاقهمندان با ارسال پیامک «من یک اتم هستم» به شماره ۱۰۰۰۲۳۳۹ یا سامانه atomtv.ir می توانند ثبتنام کنند.
@gamedovomenghelab
#مردمی_سازی_امور
#قیام_جوانان_انقلابی
#نهضت_فراگیر_روشنگری
8.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 برنامه رادیویی منظریه
🎬 قسمت: اول
*بخش سوم*
🔸 ناتوانی ایجاد حلقه اتصال میان گروه های جهادی مردمی با ساختارهای دولتی
کارشناس برنامه: میثم ظهوریان
مجری برنامه: محمدحسین جمالزاده
یکشنبه ۲۵ دی ماه
رادیو جوان
🔴 راه های ارتباطی:
https://zil.ink/ammar_ensani
@gamedovomenghelab
#حلقات_میانی
#گام_دوم
✅ «بیایدگی حجاب و زن معاصر»
🔻 حجت الاسلام والمسلمین مجید دهقان در همایش الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی با موضوع حجاب مطرح کرد؛
🔹 سیاستگذاری ما درحوزه زنان و خانواده موضوع محور است و نه ایده محور: موضوعی مانند لزوم افزایش جمعیت، لزوم رعایت حجاب شرعی، پایین آمدن سن ازدواج، جلوگیری از خشونت علیه زنان را وسط می گذاریم و در مثلث دولت، قانون، مردم سیاستگذاری می کنیم؛ الگوی مشترک سندهای این سالیان
🔹 اندیشمند دینی لازم است که بین تفکر در مقام مفسر دین و تفکر در مقام حاکمیت دینی تفکیک قائل شود و مرزهای هر دو را رعایت کند.
🔹 توجه به تزاحمها و پیچیدگیهایی که سیاستگذاری در حجاب با آن مواجه است ما را به سمت ایدهای برای حل آنها می کشاند. از همین جاست که سیاستگذاری ایده محور می شود.
🔹 حل این تزاحم ها و پیچیدگی ها ما را به ایده ای می رساند که وضع سیاستگذاری در حجاب را از وضع خام و موضوع محور خود شاید رهایی بخشد.
📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=30671
#ابزار_سیاستگذاری
#ایده_پردازی
#مساله_محوری