eitaa logo
گام دوم انقلاب
3هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
702 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 ۲۱ فروردین، سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام و کمک به ساخت مسکن برای محرومین گرامی باد.🔸 🔅بخشی از پیام تاریخی رحمه‌الله‌علیه به ملت ایران: «مشکل زمین باید حل شود و همه بندگان محروم خدا باید از این موهبت الهی استفاده کنند(...) این جانب حسابی به شماره 100 در تمام شعب بانک ملی افتتاح کرده و از همه کسانی که توانایی دارند دعوت می‌کنم که برای کمک به خانه‌سازی برای محرومان به این حساب پول واریز کنند. و در هر محل از بین افراد صالح و مورد اعتماد، گروهی حد اقل مرکب از سه نفر از مهندسان و کارشناسان شهرسازی و خانه‌سازی و یک نفر روحانی و یک نماینده دولت انتخاب شوند تا با صرفه‌جویی و دقت کامل خانه‌های ارزان قیمتی بسازند و در اختیار محرومان قرار بدهند، و در این طرح به هیچ وجه پولی در برابر خرید زمین پرداخت نشود. من امیدوارم همه کسانی که زمینهای وسیعی در اختیار دارند به این امر مهم اسلامی- انسانی کمک کنند، و زمینها را در مناطق مرغوب قابل سکونت در اختیار این طرح بگذارند. و نیز هر کس که توانایی دارد، در تامین انواع مصالح ساختمانی به این خدمت اسلامی کمک و نیروی کار و کارگری به طور وسیع به کار افتد، و دولت نیز تصمیمات لازم را در تامین آب و برق و اسفالت و وسایل ایاب و ذهاب و مدرسه و درمانگاه و دیگر نیازمندیهای عمومی فراهم سازد.» 📜 متن کامل پیام: https://b2n.ir/k91320
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 توصیف استاد شهید مطهری از خصوصیات خوارج 🔸طبقه زیرک منافق همیشه از این خشکه مقدس ها (خوارج و امثالهم) برای دست یابی به اهداف خود استفاده می کنند!
🏴 خط خوارج امروز هم هست 👈 با نام اسلام، قرآن و انقلابى بودن، اسلام مجسم و قرآن ناطق را به خاک و خون کشیدند ۱۳۵۸/۰۵/۲۴ این سایت در بخشی از بازخوانی سخنرانی شب قدر سال ۵۸ رهبر انقلاب آورده است: ...ابن‌ملجم یکى از خوارج است و چند ویژگى دارد: اوّلاً بظاهر مسلمان است، آن هم مسلمان بسیار متعبّدى که قرآن را هم از بَر و بخوبى میخوانَد و خیلى هم در اسلامِ خود متعصّب و پایبند است؛ ویژگى دومّش این است که هیچ کس را قبول ندارد، حتّى على را! على را هم مسلمان نمیداند! او معتقد است که على سازش‌کار است... آیا انگیزه‌ى واقعى او هم دفاع از اسلام است؟ تردید باید داشت، امّا ظاهراً به نام اسلام بزرگ‌ترینِ مسلمانها را متّهم به سازش‌کارى میکند، متّهم به ارتجاع میکند؛ چون على را مرتجع میداند، پس خود مدّعىِ ترقّى‌خواهى و انقلابیگری است. خوارج نهروان یک چنین گره مشکل و معضلى بودند در زمان على، و این خط همیشه باقى است و امروز هم هست. در تمام دورانهاى صدر اوّل اسلام تا قرن دوّم و سوّم که ردّ پاى خوارج پیدا است، آنها را با همین چهره، با همین نما، مى‌بینیم؛ با ادّعاى اسلام، با متّهم کردن فرزندان راستین اسلام، با دشمنى کردن با مغزها و لُبهاى اسلام و قرآن... 🔍 متن بیانات را بخوانید👇 https://khl.ink/f/50069
🔖 السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَمیرَ الْمُؤْمِنینَ عَلیه‌اَلسَلام 📍سلوک سیاسی امیرالمؤمنین از سلوک معنوی و اخلاقی او جدا نیست؛ سیاست امیرالمؤمنین هم، آمیخته‌‌‌‌‌ی با معنویت است، آمیخته‌‌‌‌‌ی با اخلاق است، اصلاً منشأ گرفته‌‌‌‌‌ی از معنویت علی و اخلاق اوست. سیاست اگر از اخلاق سرچشمه بگیرد، از معنویت سیراب بشود، برای مردمی که مواجه با آن سیاستند، وسیله‌‌‌‌‌ی کمال است، راه بهشت است؛ اما اگر سیاست از اخلاق جدا شد، از معنویت جدا شد، آن وقت سیاست‌ورزی می‌شود؛ یک وسیله‌‌‌‌‌ای برای کسب قدرت، به هر قیمت؛ برای کسب ثروت، برای پیش بردن کار خود در دنیا. این سیاست میشود آفت؛ برای خود سیاست‌‌‌‌‌ورز هم آفت است، برای مردمی هم که در عرصه‌‌‌‌‌ی زندگی آنها این سیاست ورزیده می‌شود هم آفت است. امام خامنه‌ای ۲۰ / شهریور / ۱۳۸۸ 🌙 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | انسانهای تحت حاکمیت طاغوت رستگاری ندارند 🌙 مجموعه | نکات جلسات تفسیر قرآن آیت‌الله خامنه‌ای که در سال ۱۳۶۱ ایراد شده است 📥 دسترسی به نسخه قابل پخش تلویزیونی👇 https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=49990
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مگر در شب قدر چه اتفاقی می‌افتد که عبادت چنین ارزش وصف‌ناپذیری پیدا می‌کند؟ 🔺پاسخ استاد شهید مرتضی مطهری را بشنوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 پادکست | فلسفه شب‌های قدر ◾️ ما می‌توانیم با دعا در شب قدر کاری کنیم که تا ابد خود را درست کنیم. 🎙 گفتاری از آیت‌الله یزدان‌پناه.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 چرا ما استغفار نمی کنیم! چرا کار خوب نمی کنیم! 🌱 با دعای جوشن کبیر، چه دری باز شده از بهشت... 📝 متن و صوت 📎 panahian.ir/post/7392 @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💞امام خامنه ای «مدظله العالی» چه کنیم امام زمان عج در شب های قدر برای ما دعا کنند!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روز قدس روز اسلام است 🔹صحبت‌های مهم امام خمینی(ره) در مورد این‌ روز مهم
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🖼 آغاز سال نو برای انسان مؤمن! ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: در حقیقت از شب قدر، انسان مؤمن روزه‌دار، سال نویی را آغاز میکند. در شب قدر تقدیر او در دوران سال برای او از سوی کاتبان الهی نوشته میشود. انسان وارد یک سال نو، مرحله‌ی نو و در واقع یک حیات نو و ولادت نو میشود. 🌙 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
-1521934589_1629513873.mp3
8.49M
🎙صوت قرآن به سر گرفتن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در شب ۲۳ رمضان، سال ۱۳۵۳ 🌙 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلسله نشست های «جستجوی عدالت در قرآن» قسمت ششم: راهپیمایی روز قدس به مثابه قیام برای عدالت عدالت اجتماعی در عین حال که آرزوی بشر و جوامع است، گمشده ی این روزهای دنیای ظالمانه است. ساختارهای مستکبرانه حاکم بر دنیای امروز که البته در شرف فروپاشی ست سال ها طعم شیرین عدالت را از مردم فلسطین گرفته اند. در این بین، ذیل لزوم اقامه عدالت توسط مردم در آیه ۲۵ حدید و مانند آن، مسلمانان باید نقش خود را در اقامه عدالت سیاسی یعنی توزیع عادلانه قدرت سیاسی و اعطای حق عادلانه حاکمیت به مردم مظلوم دنیا من جمله فلسطین ایفا کنند. اگر چه فرد فرد مسلمانان لزوما توان تأثیرگذاری تام در این باب ندارند اما ذیل آیه ۶۰ سوره انفال «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ»، راهپیمایی روز قدس مصداق بارز اقامه عدل در حد استطاعت است. این راهپیمایی تأیید شده به آیات دیگر قرآن نیز هست؛ آیه ۱۲۰ سوره توبه «...وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ...» ناخشنود کردن دشمن را عمل صالح می داند و چه کسی ست انکار کند که حضور میلیونی مسلمانان در نقاط مختلف دنیا، استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی را عصبانی می کند. اتفاقا این حضور یک اقامه جمعی ست که فرمایش رسول اکرم صلوات الله علیه «الْبَرَكَةَ مَعَ الْجَماعَةِ»، برکت را از آثار آن می شمارد. نتیجه آنکه حضور در راهپیمایی روز قدس فارغ از وظیفه بودن، مصداق حفظ شعائربودن، همدردی با مظلوم و ...، مصداق اقامه عدالت است. @ahmad_olyaei
🌌احیای شب قدر باید تا طلوع خورشید....
✨امام صادق عليه‌السلام: رَأْسُ السَّنَـةِ لَيْلَةُ الْقَـدْرِ يُكْتَبُ فيها ما يَكُونُ مِنَ السَّنَةِ اِلَى السَّنَةِ آغاز سال شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته می‌شود. 📖 وسائل الشيعه، ج ۷، ص ۲۵۸، ح ۸
💠 امام صادق علیه‌السلام:‌ 🔹لَيْلَةُ الْقَدْرِ فِي كُلِّ سَنَةٍ وَ يَوْمُهَا مِثْلُ لَيْلَتِهَا 🔸[در هر سال شب قدر وجود دارد، و روز آن مانند شب آن است] 💠امام صادق علیه‌السلام: 🔹 صَبِيحَةُ يَوْمِ لَيْلَةِ الْقَدْرِ مِثْلُ لَيْلَةِ الْقَدْرِ فَاعْمَلْ وَ اجْتَهِدْ 🔸[صبح روزِ شب قدر، مانند شب قدر است پس به عمل بپرداز و در عبادت کوشش نما!] 📝 علامه طهرانی: «در روایات داریم: هر شبی که عزیز است، روز آن شب هم به دنبال آن، همان حکم را دارد. روز نیمۀ شعبان، حکمِ همان شب نیمۀ شعبان را دارد، روز جمعه در فضیلت به دنبال شب جمعه است، و روز قدر به دنبال شب قدر است.» 📚 تهذيب الأحكام، ج‏4، ص331؛ الأمالي للصدوق، ص654
1827675905_-1797206472.mp3
4.29M
🏹 زیاد از گفته و شنیده‌ایم؛ به‌خصوص در مثل این روزها و شب‌ها که ایام شهادت امام علی (ع) به دست، از بازماندگان این گروه منحرف (درک و فهم انحرافی از دین)، خطرناک (در قالب گروهک و تشکیلات) و سرسپرده (سازماندهی و هدایت از سمت بزرگان شام! یعنی معاویه و عمروعاص) است. اما؛ بیایید این‌بار معرفیِ دقیقِ این دسته را بشنویم: 🎙️ بحث سرِ خشک‌مقدس و مقدس‌‏مآب نیست. مقدس‌مآب که در کناری نشسته است و برای خودش نماز و دعا می‏‌خواند. اینکه معنای خوارج نیست. خوارج آن عنصری است که شورش‌طلبی می‏‌کند، بحران ایجاد می‏‌کند. 🗒 خطبه‌های نمازجمعه ۱۳۷۷/۱۰/۱۸
🔹 🔻نشست پنجم 💬 مسئله الگوی مشارکت حلقه‌های میانی در فرآیند حکمرانی عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی 💢با حضور مهمان گرامی: ✔️ آقای حامد ملک زاده (معاون فرهنگی اجتماعی معاون اول رئیس جمهور) ✔️دبیر جلسه: آقای عبدالله صفری (مسئول میز مشارکت اجتماعی پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام)) —— 🔹به میزبانی: 🔻 پژوهشکده مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت 🔻خانه مصلحان —— 🔸 و با مشارکت‌: 🔻پژوهشکده باقرالعلوم (علیه السلام) 🔻ستاد پیشرفت جامع منطقه‌ای 🔻مرکز علوم نوین اسلامی(معنا)
☑️ ایمان عامل حقیر شدن مرگ در چشم مردم ▪️بدون هم ممکن نبود این بیداری [بیداری مردم در برای انقلاب] به وجود بیاید. ایمان مردم از درون مثل یک موتور فعال وجود آنها را به راه انداخت. اگر ایمان نبود، اینجور کوچک نمیشد در چشم مردم. آن چیزی که مرگ را حقیر میکند در مقابل چشم مردم، ایمان است. لذا هر چه ایمان بالاتر باشد، مرگ حقیرتر میشود. ایمانی مثل ایمان ، آنقدر مرگ را تحقیر میکند و کوچک میکند که میگوید من از مرگ نه فقط وحشت ندارم، بلکه با او انس دارم. ▪️«انس للموت من الطّفل بثدی امّه»(خطبه۵)؛ انس دارم، علاقه دارم، اصلاً نه اینکه نمیترسم، استقبال میکنم؛ این ناشی از ایمان است. وقتی ایمان هست، مرگ پایان زندگی نیست. وقت مردن آمد و جستن ز جو "کلّ شی‌ء هالک الّا وجهه" از جو انسان میپرد. یک خط فاصلی است بین این نشئه و آن نشئه؛ بعضیها را با زنجیر از این خط فاصل عبور میدهند؛ آنهائی که چسبیده‌اند به زندگی دنیا، بعضی خودشان جست میزنند، خودشان را پرتاب میکنند؛ چرا؟ چون می‌بینند آنجا چه خبر است. وعده‌ی الهی را مشاهده میکنند. ▪️لذا شهدای عزیزی که نام اینها را شنیده‌اید، بسیاری از اینها را میشناسید، بعضی از شماها با آنها همراه بوده‌اند، زندگی کرده‌اید، این از مرگ نمیترسیدند، اینها عاشق زندگی بوده‌اند. وصیتنامه‌ها را که انسان نگاه میکند، این را میفهمد. راه یک ملت این است. ملت ما این راه را شروع کرد. 🗓 ‌بیانات در دیدار مردم تبریز؛ ۱۳۸۶/۱۱/۲۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📙|الگوی مطلوب تکافل اجتماعی در اسلام 🔹تکافل اجتماعی اصطلاحی است که برنامه‌های جامع اسلام در زمینه اهتمام مردم به تامین نیازهای یکدیگر، به‌ویژه نیازهای معیشتی اقشار ضعیف جامعه را بازگو می‌کند. 🔹راه‌حل‌های اسلامی در این زمینه اولاً، مبتنی بر تفسیری ویژه از حیات طیبه و چارچوبی از سیاستگذاری اجتماعی در مسیر تکامل معنوی و رسیدن به جایگاه قرب الهی هستند؛ ثانیاً، بر بنیاد مبانی اعتقادی و فلسفی اسلامی استوار شده و از اصول و قواعد رفتاری آن پیروی می‌کنند؛ ثالثاً، تکالیف عملی و بایسته‌های فردی و حقوق و روابط اجتماعی مورد نیاز برای دستیابی به وضعیت مطلوب را معرفی می‌کنند. با این حال، فهم روزآمد راه‌حل‌های اسلامی و تطبیق آموزه‌های آن بر نیازها و شرایط نوشونده اجتماعی مستلزم شناخت وضعیت موجود و بهره‌گیری از دستاوردهای علمی و تجارب مفید بشری نیز هست. 🔹این تحقیق به منظور دستیابی به الگویی روزآمد از تکافل اجتماعی، ابتدا محورهای فوق را در ضمن چند فصل مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهد و در پایان، مسیر بهبود و ارتقاء بخش خیریه کشور را در قالب نهادنگاشتی از عناصر متولی سیاستگذاری، قانونگذاری، نظارت، آموزش، فرهنگ‌سازی، تسهیل‌گری، خدمت‌رسانی و کنشگران انفرادیِ امور خیریه، ارائه می‌نماید. ▫️ناشر همکار: دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشیِ معاونت پژوهش حوزه ▫️مؤلفان: دکتر مصطفی کاظمی نجف‌آبادی و دکتر سیدرضا حسینی