🔻 ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین
🖋 حضرت آیتالله سیّدعلی خامنهای
[۱]. نه میتوانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه میتوانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیهالسّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را میطلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچکدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند.
[۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجامدادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچکس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد.
[۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد میشوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمیرود، امّا گاهی هم مردم، فاسد میشوند، هم حکومتها، هم علمای دین، بهطوریکه حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض میکنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا بهتعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمینکنندۀ زندهشدنِ اسلام» است، بعد از آنکه مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبینرفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، بهجایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟!
[۴]. افزونبراینکه باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدایمتعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمیبخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهمبودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمیکند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاینرو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی.
[۵]. در زمانِ امام حسین - علیهالسّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» بهوجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمیکرد، چنانکه اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون بهعنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمیخواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد میکند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر میگذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسانها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالیکه اگر در زمانِ معاویه، امام حسین میخواست قیام کند، پیامِ او دفن میشد؛ زیرا سیاستها بهگونهای بود که مردم نمیتوانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاینرو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد.
[۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربهمعروف و نهیازمنکر» است.
[۷]. آن حضرت در مناسبتهای مختلف، به همین معنا اشاره کرده است:
وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ
دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتیکه اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد.
وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ
و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم، قیام نكردم، بهیقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و میخواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم علىبنابىطالب رفتار مینمایم.
وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ
و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مىخوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند.
(در خطبههای نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴).
#هدف_قیام #انقلاب #تجدید_بنای_اسلام
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا قیام کرد؟ 2⃣
1️⃣ #قسمت_دوم: هدف چه بود؟
⏪ انجام یک واجب عظیم که هیچ کس قبل اباعبدالله علیهالسلام آنرا انجام نداده بود حتی پیغمبر
⏪ چرا امام حسین علیهالسلام این کار را انجام داد؟
🗓 بخشی از خطبههای نمازجمعه رهبر معظم انقلاب؛ ۱۳۷۴/۰۳/۱۹
📽️ دانلود نسخه باکیفیت ویدیو:
📽️ Aparat.com/v/sRufW
🖇 کاری از دفتر اعزام مبلغ دانشگاه امام صادق (ع)
🏴 @gamedovomenghelab
11-05-1401 11-04-53 ق-ظ.jpg
333.9K
⭕️ چرا اباعبدالله علیهالسلام در زمان معاویه قیام نکردند؟
#برش_کتاب
🔺پاسخ از زبان حضرت آیتالله خامنهای
📗 گزیدهای از کتاب «دو امام مجاهد» ؛ ص ۲۱۶
مصیبت سلب حکومت از امیرالمومنین از مصیبت کربلا بالاتر است.
#سید_روح_الله_خمینی
بالاترین مصیبتی که بر اسلام وارد شد، همین مصیبت سلب حکومت از حضرت امیر- سلام الله علیه- بود؛ و عزای او از عزای کربلا بالاتر. مصیبت وارده بر امیر المومنین و بر اسلام بالاتر است از آن مصیبتی که بر سید الشهداء- سلام الله علیه- وارد شد. اعظمِ مصیبتها این مصیبت است که نگذاشتند مردم بفهمند اسلام یعنی چه. اسلام حالا هم به حال ابهام دارد زندگی میکند. الآن هم مبهم است. الآن هم نمیدانند مردم که معنی اسلام چیست، حکومت اسلامی چیست، اسلام چه میخواسته بکند...
358 تا 361 جلد دو صحیفۀ
دردهای مزمن جبهه انقلاب
(حاشیهای بر واکنشهای این روزهای جبهه انقلاب)
🔻 در کنار همه امتیازات #جبهه_انقلاب اما به آسیبهایی دچار هستیم که باید چارهای برای آنها اندیشید. اینکه جبهه به سرعت واکنش نشان میدهد یعنی جبهه انقلاب زنده است، دارای دغدغه است، نمیخواهد بی تفاوت باشد، اینها همه مزیت ماست. اما اینکه نمی داند کجا، در چه اندازه، و با چه روشی واکنش و کنش داشته باشد، یعنی از پختگی لازم برخوردار نیست و هنوز به #فرهیختگی لازم نرسیده است. برخی از آسیب هایی که دچار هستیم:
تسرع منهای تأمل
🔻 ذهن بخشی از جبهه انقلاب خیلی سریع بهم می ریزد، خیلی سریع به واکنش می افتد، خیلی سریع به نفی و طرد می رسد، خیلی سریع تحلیل می کند، خیلی سریع محکوم می کند. همه این ها نشان دهنده ضعف های ساختاری است. ضعف هایی که اگر چاره نکنیم همچنان در #انفعال می مانیم. کافی است یک اتفاق در عرصه #فضای_مجازی برجسته شود، همه ذهن، کنش و دغدغه ما را به خود معطوف می کند.
بی مسئلگی
🔻 بخشی از جبهه انقلاب حتی خیلی سریع #اولویت هایش تغییر می کند. کسی اولویت ها و مسئله هایش سریع تغییر می کند، یعنی اساسا فاقد مسئله است و اولویتی ندارد. به همین دلیل می بینیم کل همّ و غمّ جبهه گاهی در حد یک هفته می شود واکنش به مثلا انتشار عکس فلانی با فلانی یا خواندن یک شعر غلط از طرف فلان مداح...
غلبه روحیه نفی و طرد
🔻 ما دارای چنان قدرتی هستیم که می توانیم با واکنش های حساب نشده اما پرحجم و تند و تیز به سرعت یکی را به مرز نفی و #طرد از انقلاب برسانیم. اصلا گویی کاری جز طرد نداریم. این به معنای نادیده گرفتن خطوط قرمز نیست، به معنای پافشاری بر اصول نیست، بلکه به معنای فقدان سیاست اقدام است.
خود مرکزپنداری
🔻 یکی از مشکلات اساسی ما #نارسایی_تئوریک است. تعریف روشنی از #انقلابی بودن و انقلابی نبودن نداریم. حتی تعريف صحیح و جامعی از #بصیرت نداریم. وقتی چنین شد، بر اساس آنچه حدود انقلابی بودن می دانیم دیگران را قضاوت می کنیم و فعل خود را مصداق بصیرت افزایی میپنداریم.
🔻 یکی را نفی و طرد می کنیم و دیگری را محکوم و مطرود. فقط هم قرائت خودمان از آقا را قبول داریم. جهت گیری ما گاهی به سمت کشف حقیقت نیست، بلکه به سمت اثبات مواضع خومان است و این هم بد است. حالا هم که یاد گرفته ایم تا کسی حرفی خلاف میل ما می زند اسم او را صورتی می گذاریم.
افراط در در واکنش
🔻 گاهی نسبت به برخی مسائل باید واکنش نشان داد و قطعا وظیفه است. مثلا کسی شعر غلطی خوانده است، باید #تذکر_مشفقانه داد، اما ما چنان بلایی به سر طرف می آوریم و او را تا مرزهای کفر بالا می بریم که به غلط کردن بیافتد. این شیوه امامان ماست؟ این شیوه رهبری است؟ پس مروت و #اخوت چه می شود؟
کسی شک ندارد شعری که #هلالی خواند غلط است، کسی شک ندارد تطهیر خاتمی غلط است، کسی شک ندارد هزارتا مسئله دیگر وجود دارد، مهم نحوه مواجهه ما با هر یک از این مسائل است.
🌐 کانال تعلیقه
#عقلانیت
#شناخت_صحنه
🖤 فرستادگانِ حسین علیهالسلام
🌷 رهبر انقلاب: حضرت امام حسین (علیهالسلام) دو سه نفر مأمور کارکُشتهى مبرّزِ قویدست بهسوى تاریخ فرستاد. این چند مأمور، زینب کبری (سلاماللهعلیها)، امام سجّاد (علیهالسلام)، امّکلثوم، سکینه و فاطمهى بنتالحسین علیهما السلام هستند.
🌱 از خاندان پیغمبر (ص) چندین نفر به صورت ظاهر، اسیرانى در دست دشمنان و در باطن، مأمورانى از جانب آن مرکز الهام و وحى خداوندى به کوفه و شام و مدینه اعزام شدند و تا آخر عمرشان از این عملى که امام حسین (علیهالسلام) انجام داد بهرهبردارى شد؛ آنها علّتش را گفتند. ۱۳۵۲/۱۱/۱۳
#فرستادگان_حسین
#به_رهبری_حسین
#ملت_امام_حسین
┅┅🍁✿❀🌺❀✿🍁┅┅
✔️ @gamedovomenghelab
☄ همراه گام دومی ها بیندیشید☝️
🤔 امام بیمار یا امام مبارز؟!
🔻 آقا یک تحریف تاریخی را رسوا میکنند
⚫️ برشی از کتاب #همرزمان_حسین علیهالسلام به مناسب ایام شهادت امام سجاد علیهالسلام
😔 امام سجاد علیهالسلام را یک آدم ضعیف بیاراده بازیچه بیمار معرفی کردند؛ امام بیمار! هیچ نام دیگری، هیچ عنوان دیگری، هیچ لقب افتخارآمیز دیگری غیر از «بیمار» برای یک امام پیدا نکردند. آن هم چه امامی؟! امام چهارمی که به نظر ما بنیانگذار نهضت مخفی شیعه بعد از واقعه کربلا است؛ کسی که ضامن همه نهضتهایی است که در طول تاریخ تشیع به وسیله شیعه انجام گرفته. امام سجاد مادر همه اینها و به وجود آورنده اینهاست.
🙁 شیعه امروز امام سجاد را یک بیمار میداند؛ در حالی که بیماری ایشان محدود به چند روز درکربلاست. خب، شما هم در عمرتان چند روز بیمار میشوید؛ بنده هم بیمار میشوم، هر آدم ورزشکار قوی هیکلی هم بیمار میشود، اسم بیمار که دیگر نباید تا آخر روی این شخص بماند. به جای نامها و این عناوین افتخار آمیز: امام مجاهد، امام عالم، امام آگاه، امام سازمانبخش، امام تشکیلات ده، امام به وجودآورنده نهضت، امامی که موتور گردونه تاریخی تشیع است، بگویند:«امام بیمار!»
☀️ پس ببینید که واقعا این شیوه دشمن قرار گرفته و ما امروز در مقابل یک تحریف چندین قرنی قرار داریم، ما در مقابل یک چنین انبوه متراکمی از دروغ قرار داریم. بایستی از لابه لای این همه دروغها، این همه ظلمتهای متراکم، حقیقت منور را، حقیقت درخشان را کشف کنیم و بیرون بیاوریم. کار مشکلی هم هست، اما شدنیست.
✔️ امام خانه نشین هم چون امام بیمار، تحریف تاریخ است.
#تحریف_تاریخ
#امام_مبارز
#جهاد_تبیین
🏴 @gamedovomenghelab
حکومت اسلامی هدف امام سجاد(ع)
🔹رهبر انقلاب: وظایف اصلی امام سجاد(ع) عبارت بوده است از روشنگری در زمینه معارف و احکام اسلامی, حفظ اسلام از انحرافها، زمینهسازی برای ایجاد جامعه اسلامی ذیل حکومت علوی و زنده نگه داشتن حادثه عاشورا.
🔹امام سجاد(ع) بدون هیچ واهمهای تمام اتفاقات حادثه عاشورا را بیان کردند و با خطی محونشدنی در لوحه تاریخ تثبیت کردند. ایشان هدفی داشت که سالها برای آن زحمت کشیدند، اگر از من بپرسید که آن هدف چه بود به #طور_قاطع و با اتکا به #صدها_مدرک اطمینانآور عرض میکنم در یک جمله آن هدف «زمینهسازی برای تشکیل #حکومت اسلامی» بود.
🔺 کتاب انسان ۲۵۰ ساله، حلقه سوم
#تقویت_مبانی_معرفتی
#از_تبیین_تا_جهاد
#قیام_جوانان_انقلابی
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
➕ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
☄ با گام دومی ها بیندیش☝️
💡لایحه حجاب در پس پرده، از کجا فرمان می گیرد؟
🖊مهدی افراز
🔷 لایحه حجاب امروز با عبور از دهلیز دغدغه مندان، نخبگان و سیاست گذاران و بعد از یک گردش کار چندماهه میان سه قوه و در قالب یک متن ۷۰ ماده ای در آستانه ورود به صحن علنی مجلس است. فارغ از همه ضعف ها و قوت های حقوقی - فرهنگی، ما با یک پرسش روبرو هستیم که این لایحه در واقع بینانه ترین برداشت از کجا آمده و چه اراده ای در پی آن قرار داشته؟ این لایحه در مرکزی ترین هسته خود از کجا فرمان می گیرد و چه دستی در پس پرده به دنبال تصویب آن است؟ برای پاسخ به این پرسش به نظر می رسد در یک رهیافت، می باید مسأله را از منظر واکنش اجتماعی زنان ایران در یک سال اخیر مورد وارسی قرار داد؛
🔶 جامعه زنان ایران یک دهه است آماج بغرنج ترین و بی رحمانه ترین "تروریسم هویتی" قرار گرفته، این "وحشت گرایی فرهنگی" در اثر بکارگیری ابزارهای نوین رسانه ای، طراحی سناریوهای انبوه شناختی و با صرف پرحجم ترین هزینه های دلاری و در قالب تولید سریال های نمایشی، بازار سازی های مد و لباس، بازسازی های اجتماعی چون چهارشنبه های سفید، آزادی های یواشکی و ... بدون وقفه تداوم داشت و در نقطه اوجش در پاییز 1401 در آخرین صورت خود تحت جنبش زن – زندگی – آزادی درآمد و خود را به سویه های عاطفی و احساسی در ابعاد قومیتی تا بین المللی هم گره زد. این تطور عجیب اسبابی را فراهم آورد تا حاکمیت در موقعیتی قرار گیرد که وضیعت اجتماعی را به لحاظ مناسبات پوشش و بنابر مصالحی در وضعیت "رهاشدگی قانونی – قضایی – انتظامی" قرار دهد.
🔷 در این شرایط بی سابقه، بر اساس همه مشاهدات روزمره و میدانی و مطابق با نتایج همه پیمایش های اجتماعی و گزارشات نهادهای رسمی، حدود ۹۰ درصد جامعه زنان ایرانی حتی در کلان شهرها، در مقابل دعوت به برهنگی و کشف حجاب از خود "خویشتن داری اجتماعی" نشان دادند. این "شکیبایی هنجاری" در شرایطی بود که همه زمینه های روانی، عاطفی، غریزی، سیاسی، معیشتی، امنیتی و قضایی یک بستر کاملاً جذاب، فراهم و بی هزینه را پیش پای زن ایرانی قرار داده بود. در این میانه شکوهمندانه ترین و پرمعناترین برش از این خودنگهداری در زنانی جلوه گر شد که به لحاظ سبک زندگی، طبقه اجتماعی و الگوهای پوششی زمینه های مساعدتر و در نتیجه فاصله بسیار ناچیزتری برای کشف حجاب یا شقوق برهنگی داشتند ولی با تحفظاتی حداقلی در برابر این دعوت مقاومت نمودند.
🔶 این خودنگهداری برآمده از یک هویت فرهنگی عریق، قویم و فخیمی است که از قرن ها پیش در عمیق ترین لایه های ساخت هویتی زن ایرانی بوده و تا قرن ها بعد نیز خواهد بود. ما در یک سده گذشته و سال های پیش از انقلاب، همواره با مقاطعی روبرو بوده ایم که این بردباری فرهنگی بروز و ظهور متنوعی داشته و در موقف گوهرشاد به یک استعاره ملّی مبدل شده است، اما واقعیت این است که در یک سال گذشته همه خیابان ها، معابر، پاساژها، سواحل و پارک های ایران به واسطه خویشتن داری ملیون های زن ایرانی به صحن هایی از گوهرشاد تبدیل شده و زن ایرانی این بار در برابر گلوله های نامحسوس و مهلک روانی – رسانه ای از خود مقاومتی حماسی نشان داده و با هر بضاعت و امکانی از هویت خود پاسداری نموده است.
🔷 براین اساس باید دید و باید فهمید و باید گفت که به کار افتادن اراده حاکمیت در مسیر تدوین و تصویب یک لایحه قانونی در اثر فشار اجتماعی ناشی از یک خودنگهداری حداکثری از سوی زنان ایرانی بوده است که در یک شرایط نابرابر و به صورت ناخوادآگاه به همه و از جمله حاکمیت فهماند که می باید در راستای همراهی و حمایت از این هویت مقدس وارد میدان شود و از ابرازهای قانونی خود بهره گیری نمایند. لذا پشتوانه این لایحه و سایر اقدامات که از سوی ارکان مختلف حاکمیتی در حال پیگیری است مستظهر به اراده فرهنگی زنان جامعه ایرانی است.
🍀 اولین بزرگداشت شهادت مظلومانۀ فقیه عارف
🩸 شیخ فضل الله نوری
📍 در محل شهادتش | میدان امام خمینی؛ لینک نشان
🕙 در شب شهادتش | چهارشنبه شب، ۱۱ مرداد
👈 سخنران: علیرضا پناهیان | حوالی ۲۱:۴۵
📌۲۰:۱۵: حرکت دستۀ عزاداری سیدالشهدا
از پردیس باغ ملی (دانشگاه هنر) (لینک نشان) به سمت میدان امام خمینی(ره) (لینک نشان)
🔸به همت هیئت هنر؛ دانشجویان، دانشآموختگان و فعالان هنر و رسانه
قرارینو19-19 تیر 1402.pdf
1.26M
⚜ فایل pdf برنامه قراری نو برای ائمه جمعه سرار کشور
دوشنبه ۱۹تیر۱۴۰۲
موضوع:
فرآیند حل مساله حجاب با اصول انقلاب اسلامی
حجت الاسلام محسن قنبریان
مطالعه این فایل را به فعالان عرصه حجاب و عفاف توصیه می کنیم
🔉 صوت جلسه
#حجاب
#ولاء_طرفینی
#معاهده_اجتماعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️ چرا پیغمبر اکرم به سراغ تاسیس حکومت رفت ؟
✍️ اگر امام صادق و امام باقر (ع) مشغول درس و بحث بودند، چرا توسط حکام به شهادت رسیدند ؟
✍️ جدایی دین از سیاست از چه زمانی وارد حوزه های علمیه شد ؟
✍️ چطور شد که حوزه های علمیه خودشان را از جامعه کنار کشیدند ؟
🎙پادکست حجره، جایی که شما شنیده میشوید و به دغدغه های شما پرداخته میشود.
🎙 فصل اول | قسمت دوم
✳️ "نگاهت به کیه ؟" ✳️
از اینجا بشنوید 👇👇
🎙 فصل اول | قسمت دوم | "نگاهت به کیه ؟"
📻 پادکست حجره - کاری از رادیو روایت
🏴 #چله_تشکیلاتی #محرم
▪️برپایی مجالس اهل بیت علیهمالسلام تمرین رابطه با امام و برقراری پیوندهای ایمانی مومنین در یک تشکیلات بر مدار ولایت امام است.
🌐 Karavani.ir
#سلوک_تشکیلاتی
✍ #دلالت_تشکیلاتی؛
▪️اگر #زمانها #منازل_سلوک_الی_الله هستند، این سلوک شامل #سلوک_فردی و #سلوک_جمعی است. در سلوک جمعی و تشکیلاتی نیز توجه به ایام #محرم و عزاداری سیدالشهدا علیهالسلام منزلی از منازل سلوک #تشکیلات_ایمانی است.
▪️برپایی مجالس اهل بیت علیهمالسلام تمرین رابطه با امام و برقراری پیوندهای ایمانی مومنین در یک تشکیلات بر مدار #ولایت امام است. این ظرفیت نه تنها برای #تشکیلات_هیئت بلکه برای هر تشکیلات ایمانی در ظرف ایام محرم و مجالس #روضه و #عزاداری امام حسین علیهالسلام محیا میشوند که بر مدار تحکیم پیوند ولایی با امام در زیر خیمه امام حسین علیهالسلام، پیوندهای ولایی مومنین در تشکیلات را بر مدار ولایت امام مستحکم نماید و با گسستها و تفرقهها و آسیبهای تشکیلات ایمانی مقابله نماید.
▪️این ظرفیت عظیم مجالس اهل بیت علیهمالسلام اختصاصی تشکیلات هیئات نیست و در سایر تشکلهای فرهنگی مومنین نیز قابل بهرهبرداری است. بطورکلی پیوند برقراری پیوند با روح ایام در پیشبرد اهداف فردی و جمعی موثر است.
🔸 بکوشیم در تشکیلات خود با روح ایام و صاحب آن ظرف زمانی رابطه برقرار کنیم تا ضمن اثرپذیرفتن از آن، توان و اثرگذاری تشکیلات ما نیز چندبرابر شود.
🌐 www.Karavani.ir
#چله_تشکیلاتی
🔔تحلیل الگوی جهاد سازندگی
🔹چهل و پنجمین نشست عصراندیش
🔹 سخنران: دکتر سید مجتبی قافله باشی
🔻پژوهشگر جهاد سازندگی و مولف کتاب زنده باد جهاد
🔹زمان: شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵
🔹مکان: دانشگاه توسعه اجتماعی رسالت، سالن عصراندیش
📌 در صورت تمایل به شرکت در پیامرسان بله پیام دهید: @rezasareban
#جهاد_سازندگی
💠 استاد فلاح شیروانی :
اندیشه امام چون موحدانه است، مهاجم است.
اساسا #اندیشه_توحیدی همیشه مهاجم و در حال خط زدن اندیشه هاست. در حال نوشتن حرف های برتر است:«لِیُظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّهِ» و اساساً از موقف سیطره حرف میزند؛ خشن نیست، بلکه هاضمه ای قوی دارد. هر حرفی را که می شنود، در بخش خوبی اش حرفی فراتر میزند و بدی هایش را دور می ریزد.
و این مدل از برخورد کاملا #آزاد_اندیشانه است.
#صورتی #نفوذی #افراطی #انجمنی #خوارج و... . چه خبر است؟! ملاک این برچسبها چیست؟
تقوا کجا رفته؟ کسی خبر دارد؟ اهالی جبهه انقلاب! چند قدمی عقبتر بایستید و این جبهه را تماشا کنید. چه اتفاقی افتاده؟ زد و خورد میان خودمان است یا میان ما و دشمن؟! فرق #دشمن_شناسی با #دشمن_تراشی چیست؟ کسی میداند؟
#عقلانیت
#جبهه_انقلاب
بسیاری رضاخان را با ایجاد "ارتش نوین ایران" میشناسند. ارتشی که قرار بود نماد ایران مستقل، قدرتمند و متجدد باشد. استفانی کرونین در کتاب "رضاشاه، و شکلگیری ایران نوین" مینویسد: "ارتش رضاخان، سپاهی بزرگ اما ضعیف و ناکارآمد بود. شاه خودسر، انزوا از ملتش را با تکیه بر ارتش جبران میکرد... اما چون از افسران ارتش به نحو مرگباری میترسید فرماندهان عالی بیکفایتی برمیگزید"
رودتیماتی میگوید: "امور نظامی و امنیتی پهلوی اول، یکسوم کل بودجه کشور را میبلعید!" اما در نهایت در شهریور ۱۳۲۰ فروریخت و شاه، گریخت.
بودجه دفاعی ایران حالا حدود ۵ درصد کل بودجه کشور است. اما اقتدار جمهوری اسلامی را به رخ همه کشیده است. رهبر ایران به ایمان و مردمش تکیه دارد بنابراین فرماندهانش از بلندهمتترین و نخبهترین کارآزمودگان نظامی اند.
💠رهبر انقلاب در دیدار ناوگروه ۸۶ ارتش(امروز): کاری که شما انجام دادید یک افتخار بزرگ بود/اینکه یک مجموعه ۳۵۰ نفری با یک فرمانده کاردان بتوانند ۶۵ هزار کیلومتر راطی کنند کار بزرگی است/نیروهای دریایی معروف دنیا که این کار را انجام میدهند، معدودند./ انقلاب، دریا را از تعطیلی در آورد.
✍ وحید یامین پور
#انقلاب_دریا
💬 #تحلیل_و_تبیین | حکمرانی امید
👈🏻 تأملی بر نقش ترویج سواد حکمرانی برای افزایش سرمایه امید و اعتماد عمومی
📝 یادداشتی به قلم دکتر علیاصغر پورعزّت، رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران
🔹 دانش حکمرانی، دانشی اصیل و ارزشمند برای خدمت به عامه مردم جامعه است؛ دانشی که ظرفیتهای زیادی را برای توسعه اجتماعی و اقتصادی فراهم میآورد و بهویژه بر امکان اثرگذاری جامعه بر سرنوشت خویش میافزاید.
🔹 هرچه بر چالشهای پیش روی جوامع آینده افزوده میشود، اهمیت و ارزش تلاش برای بهبود ارتباطات اجتماعی مؤثر میان حکمرانان و عامه مردم، بیشتر در کانون توجه قرار میگیرد. با این ملاحظه مهم که مقدمه هرگونه ارتباط مؤثر برای ایجاد اعتماد عمومی، برخورداری از زبان مشترک است.
🔹 سرمایه امید، مهمترین سرمایه سیستم حکمرانی در هر جامعه است. با این تأکید که جامعه ناامید، پیشاپیش فروپاشیده است؛ بنابراین هر آنکه حرکتی در جهت توسعه امید عامه مردم انجام دهد، حرکتی در جهت حفظ امنیت و اقتدار ملی انجام داده است و هر آنکه در هر لباسی، به هر دلیلی و به هر شکلی، امید عامه را مضمحل سازد و جلوی حرکتهای اصلاحی برای توسعه امید عامه مردم را بگیرد، دانسته یا نادانسته، اقدامی در جهت منافع دشمن و فروپاشی اجتماعی انجام میدهد.
🔹 در این امتداد، بهصراحت تأکید میشود که دانش حکمرانی، دانش نجاتبخش عامه مردم و جامعه است و تسری آن به میان همگان، برای اقتدار ملی و توسعه اجتماعی و اقتصادی، ضرورتی تردیدناپذیر دارد.
🔍 ادامه یادداشت را بخوانید👇
khl.ink/f/53487
#امید_آفرینی
#حکمرانی_امید
💠نشست گفتوگوی «سیاستگذاری فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران» با تأکید بر مسئله بیحجابی در ماههای اخیر در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار میشود.
در این نشست که دوشنبه ۱۶ مرداد از ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار میشود، علیرضا شجاعیزند، مهدی جمشیدی، سید مجید امامی و کمیل قیدرلو گفتوگو خواهند کرد.
علاقهمندان به حضور در این نشست میتوانند به نشانی پژوهشگاه واقع در خیابان ولیعصر، خیابان دمشق، شماره ۹ مراجعه یا از طریق نشانی
https://www.skyroom.online/ch/ricac/culture
بهصورت برخط در برنامه شرکت کنند.
@gamedovomenghelab
مقایسه جمهوری اسلامی و حکومت امیر المومنین آیت الله جوادی آملی.mp3
14.73M
آیت الله جوادی آملی
🔴مقایسه جمهوری اسلامی با حکومت امیر المومنین
جمهوری اسلامی از حکومت امیر المومنین بهتر است...
👈چهار تا و چهارصد تا و چهار هزار تا فساد چیزی نیست که انسان بخواهد با آن اساس حکومت را بزند چرا که فساد در همه حکومت ها وجود داشته.
@gamedovomenghelab