eitaa logo
گام دوم انقلاب
3هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
702 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️ سخن‌نگاشت| تحت تأثیر 🔻 رهبرانقلاب، در حرم مطهر رضوی: 🔸️بعضی ها درباره‌ی سال ۹۸ اظهار نظر کرده‌اند که این سال، سال است … اینها در باره‌ی سال ۹۷ هم از همین رجزخوانی‌ها داشتند … 🔺️ بنده مطلقاً این را قبول ندارم؛ من معتقدم سال ۱۳۹۸ به توفیق الهی سال است؛ سال امکانات و سال گشایش. البتّه آن کسانی که اظهار نظر دیگری میکنند و دائم تهدید به رخ این و آن میکشند، دانسته یا ندانسته تحت تأثیر _دشمنان این ملّتند. ۹۸/۱/۱ ✨بیانیه✨ امّا پیش از همه‌چیز، نخستین توصیه‌ی من و نگاه خوش‌بینانه به آینده است. بدون این ، هیچ گامی نمیتوان برداشت. در طول این چهل سال -و اکنون مانند همیشه- سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم وحتّی مسئولان ومدیران ما ازآینده است. خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه‌ نشان دادن واقعیّتها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک وکوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه‌‌ی همیشگی هزاران رسانه‌ی صوتی وتصویری واینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ والبتّه دنباله‌های آنان درداخل کشورنیزقابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها درخدمت دشمن حرکت میکنند. شما باید درشکستن این باشید. در خود و دیگران به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این و شما است. @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ| اقتصاد، کار عالمانه و مجاهدانه می‌خواهد 🔻 رهبرانقلاب، در حرم مطهر رضوی: 🔹️ حالا [که] به اعتماد نمیکنیم؛ چه کار کنیم برای اقتصاد کشور؟ ⛔ با ، با ، ، مسئله‌ی کشور حل نخواهد شد. 👈 به کاری احتیاج داریم که هم مجاهدانه، هم عالمانه باشد ☝️ تبیین کار و 🌟👈 در این صورت: اقتصاد کشور قطعاً شکوفایی پیدا خواهد کرد. ۹۸/۱/۱ 💎در قرار است را به کجا برسانیم؟ بستن راه و به کشور... ✨مجموعه‌ی و و و بر دانسته‌های اقتصادی در درون دولت سیاستهای را اجرا کنند. ✨اقتصاد یک نقطه‌ی تعیین‌کننده است؛ عامل مهمّ و کشوراست. @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصویری برگزیده بیانیه : مقدمه توصیه های هفت گانه به جوانان ✅ نسخه با کیفیت 👈 کاری از طلاب مدرسه علمیه معصومیه س @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصویری برگزیده بیانیه : مقدمه توصیه های هفت گانه به جوانان ✅ نسخه موبایلی 👈 کاری از طلاب مدرسه علمیه معصومیه س @gamedovomenghelab
غفلت زدایی بیانه گام دوم انقلاب.mp3
15.65M
🎤حاج آقا علیپور : ⏰ فایل صوتی 43 دقیقه ای (فارسی) 💿 حجم 14.9 مگابایت 👈 از جلسه میانه 97/12/27 🌴موضوع : غفلت زدایی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی @gamedovomenghelab
💢مدرس را دوست داریم، اما تجربه‌اش را نمی‌خواهیم ✔️گفتگوی صریح و خواندنی شبکه اجتهاد با حجت الاسلام علی محمدی، رئیس مؤسسه معنا؛ 🔹حوزه باید بداند که رسالتی که متوجه اوست، هدایت اراده عمومی است و این اراده ملی و عمومی، در حقیقت، پیشران تمام تحولات و موضوع کار حوزه علمیه است. 🔹ای‌کاش کسانی که می‌گفتند ما باید رسایل و مکاسب بخوانیم و باید مثل میرزای نائینی بشویم، رساله تنبیه الامة نائینی را می‌خواندند. این‌ها عقبه و تاریخ و هویت ماست. اگر ما این تاریخ را نیاوریم و درس نگیریم، آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار خواهد گرفت. 🔹بیانیه گام دوم در مقیاس جهانی است، اما نزاع نائینی و شیخ فضل‌الله، در مقیاس ملی است ادامه گفتگو👈 http://yon.ir/2HTbC 👈 🌸🍁🌸🍁🌸🍁🌸🍁 ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺 🔥 کانال 🔥 ☄کانالی متفاوت برای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ فرهنگ روستاها را نابود کردیم و در اداره روستاها مانده ایم. ✅ تکنوکرات ها استاد نابود کردن ظرفیت ها هستن. 💠 برنامه با حضور روح الله ايزدخواه ،خليل موحدي 🔺 اقتصاد مقاومتی، عدالت طلبی و قوانین حاکم بر مسیر تحقق حاکمیت عدالت در گام دوم با نگاهی به آسیب‌ها 💢 شنبه تا دوشنبه ساعت ۲۲ از @gamedovomenghelab
🔰علامه مصباح: حل ابهامات در مسائل بنیادین، وظیفه اول برای ورود به گام دوم 🔻 امروز بعد از برداشتن گام اول با موفقیت، وارد گام دوم انقلاب شده‌ایم،در این گام باید برخی مسائلی که مورد ابهام بود و سبب شده بود تا کمتر از آن بهره گرفته شود و یا بین برخی گروه‌ها تضاد پیش بیاید و نیروها هدر برود، بیشتر مورد دقت قرار بگیرد و حل شود. 🔻 به عنوان نمونه بفهمیم جایگاه هنر در جامعه کجاست؟ آیا این هنر با دین، انقلاب و اهداف آن، ارتباط دارد یا خیر و اگر ارتباط دارد چگونه باید از آن استفاده کرد؟ پس از پاسخ به این پرسش‌ها باید برنامه ریزی و طراحی برای انجام آن و تهیه مقدمات جهت اجرای آن فراهم شود. 🔻 بسیاری از مسلمانان و انقلابیان، مقوله هنر را توأم با بار منفی می‌دانند و تصور می‌کنند که هنر بدون گناه امکان ندارد؛ در حالی‌که چنین نیست؛ گفت: تعریف هنر با تعریف گناه تفاوت دارد؛ البته گاهی باهم تلاقی پیدا می‌کنند، اما همیشه چنین نیست. به عنوان نمونه گوشت گوسفند خوب است یا بد؟ طبیعی است که همه می‌گویند خوب است و در روایات هم سفارش شده است، حال اگر گوسفند ذبح شرعی نشد، باز هم خوب است؟! اگر کسی گوسفندی را دزدید، آیا گوشت آن هم خوردنش مستحب است؟! گوسفند همان گوسفند است، خوردن گوشتش هم مستحب است، اما این گوسفند، خوردنش حرام است؛ چون عنوان دیگری بر روی آن آمده است؛ عدم تزکیه و غصب سبب شده که خوردن آن حرام باشد. بنابراین باید از هنر استفاده کرد، حتی نه به عنوان یک کار مباح، بلکه به عنوان بزرگ‌ترین عبادت‌ها. @gamedovomenghelab
💠 نقش ویژه نخبگان حاکم و اراده سیاسی آنها برای بسیارحیاتی است ، نام بردن از در سخنرانی نوروزی رهبری همینه که شعارمحوری پیش نیازی دارد بنام و آنتی تز آن ،رونق رو ازرمق میندازه @gamedovomenghelab
📷نوشتار ظریف درفضای مجازی: 🔹آمریکا یگانه منشأ بی‌ثباتی در خاورمیانه است. ممکن است آنقدر هذیان‌زده باشد که فکر کند نقض قوانین بین‌المللی، زورگویی به ملت‌های دارای حاکمیت مستقل و دوشیدن دولت‌های زیردست نشان‌دهنده قدرت است. اینطور نیست. 🔹اقدامات بی‌ملاحظه آمریکا فقط نشان‌دهنده هراس یک امپراطوری رو به افول است. @gamedovomenghelab
🔰 افول آمریکا 🔹نشانه‌های از نظر رهبر انقلاب اسلامی @gamedovomenghelab
شرح گام دوم. آيت الله کعبي.pdf
470.8K
جزوه شرح "بیانیه گام دوم انقلاب" توسط آیت الله کعبی و انقلاب @gamedovomenghelab
ویژه تحلیلگران 🔳 تحلیلی بر نظریه مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب ✍ (کارشناس زمانه) "انقلاب اسلامی پس از نظام سازی به رکود و خموشی دچار نشده و نمی شود و میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمی بیند بلکه از نظریه نظام انقلابی تا ابد دفاع می کند." 🔺فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب 🔵 بخش اول: 🔸 اهمیت و ضرورت تبیین نظریه نظام انقلابی زمانی بیش از پیش آشکار می شود که تعابیر و خوانش های متفاوت و گاه متضادی از سوی برخی افراد و شخصیت ها در جامعه نخبگانی کشور ارائه و ترویج می شود که ابتناء به آنها تاثیرات منفی در هدف گذاری و اجرای سیاست های کلان داخلی و خارجی نظام در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی برجای خواهد گذارد. 🔹 به عنوان نمونه در یکی از این خوانش ها،تعریف و نگاه مضیقی از انقلاب اسلامی ارائه می شود. نگاهی که انقلاب ها را یک حادثه و واقعه و مبتنی بر شور و احساسات تلقی نموده و آنها را پدیده هایی زود گذر در جوامع بشری می داند .از این رو معتقد است انقلاب اسلامی پس از پیروزی در ۲۲بهمن ۵۷ به پایان خود رسید و در ۱۲ فروردین ۵۸به نظام تبدیل شده است. 🔸 قائلان به این دیدگاه با این مدعا که اصل بر نظم و ثبات است انقلاب را استثنائی بین دو نظم دانسته که با فروپاشی نظم پیشین و استقرار نظم جدید پایان می یابد. از این رو نظم جدید حداکثر حاصل انقلاب است اما نمی تواند انقلابی باشد و نظام انقلابی منطقاً متناقض و عملاً ترکیبی خود شکننده است و دخالت دادن اقتضائات انقلاب در مسائل نظام باعث بی نظمی و مختل کردن جمهوری اسلامی می شود که متولی حل مسائل زندگی مردم شده است. در اینجا به اختصار و با مبنا قرار دادن دیدگاه مقام معظم رهبری، نظریه نظام انقلابی مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب را ناظر به گزاره های فوق مورد واکاوی و تحلیل قرار می دهیم : 1⃣ 🔻 تبیین نظریه نظام انقلابی در درجه نخست مستلزم فهم ماهیت و چیستی انقلاب اسلامی از منظر مقام معظم رهبری به عنوان عالم و فقیهی دینی، متاثر از آموزه های مکتب اسلام می باشد. از منظر آموزه های دین اسلام انقلاب با تحول در درون انسان آغاز و با تسری در ساختار سیاسی اجتماعی جامعه به کمال می رسد. بر این مبنا مقام معظم رهبری معتقدند انقلاب در درجه نخست در لایه درون انسان ها و دل ها رخ می دهد و این تغییر مقدمه دگرگون سازی در سطح مناسبات اجتماعی قرار می گیرد. تغییر در سطح اجتماعی نیز بنیادین و در همه ارکان و نهادهای اصلی زندگی در جامعه و به سوی حیات طیبه خواهد بود. منظور از حیات طیبه از دیدگاه امام خامنه ای مواردی است که بشر برای بهزیستی و سعادت خود به آنها احتیاج دارد که شامل مواردی نظیر عزت ملی، استقلال، رفاه، عدالت، نشاط،شوق کار، علم، فناوری، نظم و در کنار اینها معنویت، رحم، خلقیات اسلامی و سبک زندگی اسلامی خواهد شد... 👌 کانال تحلیلی @gamedovomenghelab
🔳 تحلیلی بر نظریه مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب ✍ ( کارشناس زمانه) 🔸 در بخش اول اشاره شد، که تبیین نظریه نظام انقلابی مستلزم فهم ماهیت و چیستی انقلاب اسلامی از منظر مقام معظم رهبری است. از نگاه ایشان، انقلاب صرفا دگرگونی در هیات حاکمه و یا شورش کردن و به خیابان ریختن و جنجال کردن نیست. 🔸از نظر ایشان ، انقلاب مترادف سازندگی ، رویش و بالندگی در جامعه است که بدون انضباط، نظم و قانون رسیدن به اهداف آن ممکن نیست و اگر بی نظمی در اول انقلاب دیده می شد به دلیل به هم ریختن بنای غلط و پوسیده موجود بود که باید به هم ریخته می شد تا بنایی نو گذاشته شود. به عبارتی انقلاب عرصه تضاد و تقابل جبهه حق و باطل بوده و پیروزی جبهه حق بر باطل و رسیدن به حیات طیبه به عنوان آرمان و غایت انقلاب، نیازمند تلاش، مجاهدت، مبارزه،صبر و تقوا خواهد بود. بنابراین از دیدگاه مقام معظم رهبری،انقلاب تمام نشده و ادامه خواهد داشت.(انقلاب مستمر) 🔺ایشان در این باره می فرمایند: 🔹انقلاب یک امر مستمر است، یک امر دفعی نیست که بگوییم در تاریخ فلان مثلا یک حادثه ای اتفاق افتاد ... و حکومت سرنگون شد...، نه این انقلاب نیست. این یک بخشی از انقلاب است. انقلاب یک حقیقت ماندگار و حقیقت دائمی است.انقلاب یعنی دگرگونی، دگرگونی های عمیق در ظرف شش ماه و یک سال و پنج سال به وجود نمی آید. علاوه بر اینکه اصلا دگرگونی و صیرورت -یعنی حالی به حالی شدن،تحول- اصلا حد یقف ندارد و هیچ وقت تمام نمی شود...... این حرکت به سمت حیات طیبه تمام نشدنی است..... بشر به سمت خدا صیرورت دارد و جامعه مطلوب اسلامی آن است که این صیرورت در آن وجود داشته باشد،این صیرورت تمام نشدنی است،همین طور به طور دائم ادامه دارد،انقلاب این است (۹۴/۶/۲۵). 🔺این فراز از فرمایشات نشان از نگاه صیرورتی معظم له به پدیده انقلاب اسلامی و قائل بودن ایشان به ماهیت تکاملی آن دارد. با چنین چهارچوبی می توان گفت انقلاب اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری یک فرایند مستمر است که برای رسیدن به سعادت نهایی، منزل هایی در مسیر می بیند که شامل نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و نهایتا تمدن نوین اسلامی می باشد. رسیدن به هر منزل یک توفیق است اما این منزل ایستگاه نهایی نیست بلکه محلی برای تامین قوا برای حرکت به سوی منازل دیگر می باشد. در این بین انقلاب اسلامی از ابتدایی ترین مرحله تا مرحله پایانی ساری و جاری خواهد بود. 👌 کانال تحلیلی @gamedovomenghelab
♦️امیرمومنان (ع) الگوی عدالت و معنویت♦️ 🔹در گام دوم و در گام های بعدی انقلاب، وظیفه داریم خطرهایی که متوجه نظام و انقلاب است را بررسی کنیم. 🔹جامعه ای که داعی عدل دارد اما موحد نیست، جامعه فرعونی است. عدل بدون توحید محقق نخواهد شد. آیت الله جوادی آملی ▫️همایش بین المللی امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز با پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی و سپس سخنرانی حجت الاسلام واعظی در ابتدای همایش در خصوص رابطه عدالت و معنویت و همچنین سخنرانی حضرت آیت الله جوادی آملی به عنوان‌ مهمان همایش ادامه داشت. در نوبت عصر و اختتامیه، دبیر همایش به ارائه گزارش کمیسیون ها پرداخت و سپس شیخ حسین انصاریان سخنرانی کرد. 🔸حضرت آیت الله جوادی آملی در همایش بین المللی «امام علی (ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» اظهار داشت: «عدل» گرچه دارای مفهوم روشن و معنای شیرین است لکن بدون «توحید» ممکن نیست، جامعه ای که داعی عدل دارد اما موحد نیست، جامعه فرعونی است. عدل بدون توحید محقق نخواهد شد به عبارت دیگر عدل تنها در بستر توحید است که امکان تحقق می یابد و ما تا موحّد نباشیم امکان ندارد به عدل برسیم. 🔸معنای عدل روشن است؛ «العدل وضع کل شیء موضعه»، اما جای اشیاء کجاست؟ جای افراد کجاست؟ موحّد می گوید این را فقط اشیاء آفرین و اشخاص آفرین می داند، اما ملحد خود جای اشیاء و اشخاص را معلوم می کند. لذا عدل پشتوانه علمی می خواهد از این رو علی علیه السلام که موحّد ناب است می تواند عادل حقیقی باشد. علی علیه السلام که قرآن ناطق و سخنگوی قرآن است، یک توحید ممثل است، لذا عدل را تبیین می کند و تحقق می بخشد. 🔸وقتی پیامبر(ص) در وصف امیرالمومنین(ع) فرمود «على مع الحق والحق معه یدور حیث دار» ما دو نوع حق داریم؛ یک حق، حق محض است که مقابل ندارد و در مقام ذات است و مقابل آن عدم است و یک حق که مقابل آن باطل است، این حق در مقام امکان است نه در مقام ذات لذا فرمایش پیامبر این نیست که علی همراه حق است یا حق همراه علی است، بلکه منظور این است که علی عین حق است. 🔸از ابتکارات چنین شخصی که عین حق است می توان به مساله تثلیث در روش اشاره کرد که می فرماید : « إنّ العباد ثلاثه »  برخی از ترس جهنم عبادت می کنند و برخی به شوق بهشت! اما برخی «حبا لله» عبادت می کنند؛ در حقیقت او آمده تبشیر و انذار را تلطیف کرده است و این را از قرآن گرفته که می فرماید اسلام دین محبت و مهر است. 🔸قرآنی که حبل است و خداوند آن را مانند باران به زمین نیانداخته بلکه او را به زمین آویخته است، بالای آن «علیّ حکیم» و پایین آن «عربیّ مبین» است و آن علیّ حکیم در اختیار حضرت است. 🔸او درباره آثار بی عدالتی ابراز داشت: این را هم عقل و هم نقل تایید می کنند که چون خداوند مهندس است و همه جهان را با نظم ریاضی گونه آفریده، همه عالم از صدر تا ذیل در جای خود قرار گرفته است، اگر شما عدد ۵ را از بین ۴ و ۶ بردارید آن را کجای دیگر می توانید بگذارید؟! اختلاس و نجومی و تهمت هم اینگونه است، بالاخره انسان رسوا می شود، اگر کسی امروز اختلاس کرد این مال را کجای دیگر می تواند بگذارد؟! بالاخره رسوایی در پی دارد، عالم اینگونه خلق شده است که حداقل نتیجه بی عدالتی، آبروریزی و بی حیثیتی است. 🔸کسی می تواند عادل باشد که بداند مرگ از پوست به در آمدن است و نه پوسیدن و انسان اینگونه نیست که بعد از مرگ در زیر خاک بپوسد و تمام شود، انسان موجودی ابدی است، روح نه متزمّن است که زمان بردار باشد و نه متمکّن است که مکان بردار باشد، لذا ما هستیم که هستیم و باید در قیامت جوابگوی همه اعمال خود باشیم. 🔸ایشان به _دوم_انقلاب اشاره کرد : ما در گام دوم و در گام های بعدی انقلاب، داریم که متوجه نظام و انقلاب است را بررسی کنیم، مثل اینکه چگونه به تبدیل می شود؟! حضرت در نامه به مالک دو مطلب را در این موضوع بیان می کند، فرمود اولین کاری که دشمن کرد این بود که آنها را کردند، یعنی دین و قرآن را به اسارت گرفتند و آن را به خود تفسیر و ارائه کردند و در مرحله بعد به سراغ رفتند و مردم را از ما اهلبیت کردند. 🔸داشتن یک طرف قضیه است، رهبر علی بن ابی طالب(ع) باشد، مادامی که در صحنه نباشند قطعی است لذا با تاکید «انما» می فرماید «إِنَّمَا وَ وَ الْعُدَّهُ للْأَعْدَاءِ الْعَامَّهُ مِنَ الْأُمَّه» در نتیجه با همه وجود باید تلاش کنیم دین به اسارت نرود و مردم از دین جدا نشوند تا عدالت علوی محقق شود. @gamedovomenghelab
وی 🌾نام روستایی در غرب هرمزگان که هیچ خانواده ای در آن بیکار نیست. محور این حرکت طلبه ای است به نام شیخ عباس زارعی. 🌾تربیت یافته حوزه علمیه بشاگرد. میگوید جمله ای که در من تاثیر جدی کرد جمله ای از بود وقتی به من گفت «شل و ول نباش» . 🌾میگفت درس طلبگیم که پیش میرفت با خودم تصمیم گرفتم هم امام حاضرین در مسجد باشم هم امام غایبین. میگفت میز و صندلی های پایگاه بسیج را برداشتم و تبدیلش کردم به کارگاه صنایع دستی. آنقدر کار را ادامه دادم که تمام خانواده های روستا درگیر کار شدند. 🌾 هر وقت کسی بی انگیزه میشد جلساتی داشتیم برای انگیزه بخشی به نیروها. کار طلبگی من اینگونه بود. هر جا لازم بود آستین بالا میزدم. به مرور روستاهای اطراف روستا نیز درگیر کار شدند. برای خودم تیم و تشکیلاتی درست کردم و به مرور یک ۱۵ساله نوشتم. 🌾برای محصلین و نوجوانها نیز برنامه ریزی کردم که مشغول کار شوند. از فضاهای مجازی نیز برای بازار فروش استفاده کردم. 🌾سال است. امشب کنار این طلبه بشاگردی چقدر عزم دیدم چقدر فهم دیدم چقدر جدیت یافتم. جملات رهبری را چقدر با اخلاص و عمیق اما بی ادعا و گمنام پی میگرفت . این یکی از ثمرات کوثر بشاگرد، مرحوم حاج عبدالله والی است. @ali_mahdiyan استاد علی مهدیان @gamedovomenghelab
⁉️ با بیانیه گام دوم چطور باید مواجه شد؟ 📝 یادداشتی از خانم رقیه فاضل؛ دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی ❇️ بخشی از یادداشت: «برای تحقق گام دوم، بسیار لازم است که هر کسی مشخصاً خود را مخاطب بیانیه بداند و به دنبال تحقق تک‌تک محورهای بیانیه در عرصه‌ی عمل خود باشد. هر کسی باید نسبت میان گام دوم انقلاب و عرصه‌های فعالیت خود را بسنجد و عمل خود را با معیار تحقق بیانیه تنظیم کند.» 🔻متن کامل را در اینجا بخوانید: http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=41879 @gamedovomenghelab
💢تبیین تئوری ، مهم اندیشمندان است 📌دکتر عبدالوهاب فراتی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی: 🔹یکی از رسالت‌های مهم اندیشمندان و صاحب‌نظران حوزوی به خصوص پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب تبیین تئوری نظام انقلابی است. 🔹روحانیت باید از فضای مطبوعاتی و رسانه‌ای که معمولاً پیام‌های قبلی رهبر معظم انقلاب را مشمول هیجانات زودگذر می‌کرد، فاصله گرفته و به جای آن که این روند را تبدیل به صرف چاپ و نمایش بنر و برگزاری همایش و جلسه و نشست کند، می‌بایست گروه‌ها و کمیته‌های تخصصی را مأمور کند که هسته‌ی نظریه نظام انقلابی و مفاهیمی که پیرامون این تئوری مطرح است را مورد توجه خویش قرار دهد. 📖 متن کامل در: 🌐 https://goo.gl/NNyBba @gamedovomenghelab
🔵 بالاخره گام دوم انقلاب چه بود؟ 🔰سید مجتبی جواهری (از اساتید کانال المرسلات) 🔸در همان ساعات اولیه انتشار ، آن را دانلود کردم و با دقت خواندم. با زمینه های فکری که داشتم، طبیعتاً به وَجد آمدم و البته سوالات زیادی در ذهنم نقش بست. یکی از سوالاتی که باعث شد چندین بار متن را مرور کنم این بود که؛ در آخر گام دوم انقلاب چه بود؟ گام اول چه بود و گام دوم انقلاب قرار است چه باشد؟ البته احساسی در ناخودآگاه انسان پس از خواندن بیانیه ایجاد می شود که اشاره به مرحله ای دیگر از انقلاب اسلامی دارد ولی این احساس برای پاسخ به سوالم کافی نبود. 🔸در این نوشته کوتاه قصد دارم کمی این حس ناخودآگاهِ متن بیانیه را به کمک دلالت های لفظی و لُبی بیانیه، به خودآگاهِ ذهن تبدیل کرده و مجال تأمل بر آن را بیش از پیش فراهم کنم. قبل از آن که سراغ متن بیانیه برای پاسخ به سوال فوق برویم، ضروری است بدانیم که این بیانیه ویژگی های فرامتنی زیادی دارد که گاهی تأثیرگذاری آن را از سطح الفاظ عمیق تر می کند. از این رو بیانیه گام دوم انقلاب سند محکمی در پژوهش های تاریخی ایران اسلامی محسوب می شود. 🔸اگر بخواهیم صرفاً به سند پیش رو تمسک کنیم، دو محور کلی در توضیحِ چیستیِ گام دوم انقلاب به چشم می خورد که نویسنده با زیرکی در طلیعه متنِ خود به آن اشاره می کند: 👈«... اما انقلاب پرشکوه ملت ایران که بزرگ ترین و مردمی ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّه ی پرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پست سر نهاده و در برابر همه ی وسوسه هایی که غیرقابل مقاومت به نظر می رسیدند، از کرامت تخود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دومین مرحله ی خودسازی و جامعه پردازی و تمدن سازی شده است. درودی از اعماق دل بر این ملت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم می شود.»👉 🔸این متن به دو محور در چیستی گام دوم انقلاب اشاره می کند: ✅محور اول: خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی ✅محور دوم: ورود نسل جدید به عرصه انقلاب در چهل ساله دوم ♦️ماهیت گام دوم انقلاب در محور اول خودسازی، جامعه پردازی و در ادامه تمدن سازی همه به یک عنصر باز می گردد و آن است. هویت همان مشخصه های اساسی یک فرد و جامعه است که آن را از دیگران متمایز کرده و به او عینیت می بخشد. نگرش انسان به خویش، نشان گر توشه هویتیِ اوست. تصور کنید فرد ثروتمندی در فصل تابستان از محل کار خود به خانه باز می گردد و قصد استراحت دارد. گرمای تابستان او را ناراحت می کند ولی او در خانه خود از کولرهای برقی استفاده نمی کند چون آن ها را مضر به محیط زیست و مدیریت انرژی در کشورش می داند. این فرد مصالح عمومی را قسمتی از می داند از این رو رنج رسیدن به آن را به جان می خرد. «هویت» همان است که فرد از طریق آن خود و هستی را نظاره می کند. حال اگر این فرد علاوه بر دغدغه های محیط زیستی، نوعی کمال معنوی و پیشرفت مادی در بستر دین را تعقل کند و این گفتمان را مصلحت عمومی و مطلوب جامعه بداند، در این صورت از مال و جان خود برای رسیدن به آن می گذرد. 🔸انقلاب اسلامی نگاه ایران را به گذشته، حال و آینده خود تغییر داد. پس از انقلاب، تاریخ معنای دیگری پیدا کرد و آینده از آرزو به هدف تبدیل شد. ایرانیان گفتمان انقلاب اسلامی را قسمتی از هویت خویش دیده و خود را در یک حرکت اجتماعی عمیق یافتند که نقش اصلی را در آن ایفا می کنند. کنش های اجتماعی پس از انقلاب با پیش از آن قابل مقایسه نیست. 🔸تفاوت هویت یابی در گام دوم انقلاب با چهل ساله اول چیست؟ در چهل ساله اول، ایران مشغول نظام سازی بود. از قانون اساسی تا خرد ترین نهاد های حکومتی یا مدنی تأسیس شد. از اسناد بالادستی مثل سند چشم انداز و سیاست های کلان تا آیین نامه های اجرایی و برنامه های کوتاه مدت، همگی در امتداد همان نگاه انقلابی در حال حرکت بود و همچنان ادامه دارد ولی امروز در گام دوم، انقلابی گری پس از نظام سازی وارد توشه هویتی ایرانیان می شود: 👈«انقلاب اسلامی پس از نظام سازی، به رکود و خموشی دچار نشده و نمی شود و میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمی بیند بلکه از نظریه نظام انقلابی تا ابد دفاع می کند.»👉 📌 ادامه👇 @gamedovomenghelab
گام دوم انقلاب
🔵 بالاخره گام دوم انقلاب چه بود؟ 🔰سید مجتبی جواهری (از اساتید کانال المرسلات) 🔸در همان ساعات اولیه
📌 ادامه از👆 🔸آدم ها زمانی که تازه از عینک استفاده می کنند و هنوز عادت ندارند، وجود او را حس می کنند و ملتفتند که پیرامونِ خود را با آن عینک نگاه می کنند. با عینک خود را در آینه ارزیابی می کنند. گاهی آن را از چشمان خود برداشته جای آن را نوازش می کنند. اگرچه با آن عینک دیدِ بهتری پیدا کرده اند ولی همچنان حس بیگانه ای به او دارند تا این که پس از یک دوره طولانی «عینک» قسمتی از وجود آن ها می شود. بدون عینک، چهره آن ها به کلی تغییر می کند و بصیرت خود را از دست می دهند. در این دوره اگرچه همه چیز را با عینک می بینند ولی به وجود آن التفاتی ندارند. 🔸ایران پس از انقلاب اسلامی در گام اول مشغول تجربه زیستِ انقلابی بود. دائماً به نگرش انقلابیِ خود ملتفت بود و آن را می آزمود ولی امروز آن نگاه انقلابی دیگر یک حس جدید و در حال کشف نیست بلکه یکی از ارکان هویتیِ اوست. آن را مفروض گرفته و به سمت تحقق اهداف انقلاب در حال حرکت است. انقلاب اسلامی ایران در آغاز، باورهای ایرانیان را تغییر داد و در گام دوم آن را به عنوان قسمتی از هویت و نگرش بر خویشتن تثبیت کرد. طعم زندگی در این 40 سال با چهل سال های پیشین کاملاً متفاوت است و این تجربه الهام بخش آینده خواهد بود. 🔸«هویت شناسی» پرونده طویل و عریضی می طلبد که از عهده من خارج است تنها به این نکته اکتفا می کنم که یکی از ویژگی های فرامتنی بیانیه گام دوم، تثبیت همین نگرش است. این که رهبر یک جامعه خطاب به مردمش گام های آتی را با تکیه بر گام نخست تشریح کند، به نوعی بازیابی هویت اجتماعی آنهاست. با خواندن این بیانیه خود را در دلِ یک رود جاری و ساری می بینیم و این منجر به تثبیت نگرش انقلابی در خویشتن است. این نکته را در خط به خط بیانیه می توانیم حس کنیم. ♦️ماهیت گام دوم انقلاب در محور دوم یکی دیگر از ابعاد گام دوم انقلاب، تغییر نسل هاست. نسلی که در هوای انقلاب اسلامی تنفس کرده، وارد عرصه اجرا می شود و با سلیقه خود کارها را ادامه می دهد. گام دوم را می توان نقطه تغییر نسل ها دانست: 👈«درودی از اعماق دل بر این ملت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم می شود.» «... اینک در آغاز فصل جدیدی از زندگی جمهوری اسلامی، این بنده ناچیز مایلم با جوانان عزیزم، نسلی که پا به میدان عمل می گذارد تا بخش دیگری از جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ را آغاز کند، سخن بگویم...» «.... جوانان عزیز! این ها بخشی محدود از سرفصل های عمده در سرگذشت چهل ساله انقلاب اسلامی است، انقلاب عظیم و پایدار و درخشانی که شما به توفیق الهی باید گام بزرگ دوم را در پیشبرد آن بردارید...»👉 🔸مدتی است که رهبری تغییراتی در آرایش نیروهای سیاسی و مدیریتی کشور اعمال کردند تا نیروهای جوان و پرانرژی به بدنه مسئولین و مدیران کشور تزریق شده و آرام آرام بار اصلی حرکت انقلاب را بر عهده آن ها بگذارند. همین سیاست در مصوبات مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت به چشم می خورد و این جریان را تبدیل به یک تحول ملی فارغ از جناح یا گرایش های خاص سیاسی کرده است. @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ برنامه با حضور دكتر ،محسن 💥 باموضوع و در گام اول انقلاب، بررسی و بسترهای آن با نگاهی به آینده اين همه افشاگري كرديم، اين همه پرونده رو كرديم چرا اميد در مردم زياد نشد؟ ساعت ٢٢ از شنبه تادوشنبه @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصویری برگزیده بیانیه : توصیه اول، علم و پژوهش ✅ نسخه با کیفیت 👈 کاری از طلاب مدرسه علمیه معصومیه س @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصویری برگزیده بیانیه : توصیه اول، علم و پژوهش ✅ نسخه موبایلی 👈 کاری از طلاب مدرسه علمیه معصومیه س @gamedovomenghelab
🔶 تحلیل 🔸استاد فلاح شیروانی / اول 🔰 🔰 💠اگر برای یک تیم دو سه نفرۀ پارتیزانی برنامه می‌ریزی اهدافت در دیدرس، انتخاب‌ها تیز و عملیاتی، اقدام‌ها تند و چالاک خواهد بود. در این تیم هماهنگی یعنی یک پچ و پچ ساده، غذا یعنی جیره و چیزهایی که در راه پیدا کردیم، استتار یعنی هرجا و ... . اما اگر برای یک لشگر برنامه‌بریزی «همه‌چیز» تغییر می‌کند. هماهنگی ستادی خودش داستانی می‌شود، ارزیابی فرماندهان و شناسایی توانمندیهای رهبری آنها خودش حسابی ذهن را مشغول می‌کند و ... جابجایی لشگر آنقدر ساده نیست که بتوانی سریع تصمیم بگیری، درک وضعیّت روانی لشگر کار ساده‌ای نیست و ... حال اگر برای جبهه و برای یک جنگ برنامه‌ریزی بکنی به ناچار در استراتژیها غوطه‌ور می‌شوی. در اینجا مرد جنگ بودن و اهل‌جنگ ماندن و ... گویا عالم متفاوتی دارد. 💠این مهم است که ما در کدام سطح می‌اندیشیم. اگر سطح منتخب ما همان جبهه است باید عواطفمان را از سطح کارآمدی یک نانوایی بالاتر ببریم. این سطح، جهانی خاص خود، دلیرانی ویژۀ این کار و دلیریهای مخصوص به خود دارد. 💠واقعاً به این معتقدم. برخی ذوق تربیتی دارند و در عالم تربیت پر از حدس و الهامند، تحلیلهایشان با بقیه متفاوت است، تدبیرهایشان متفاوت است، حوصله کردن‌هایشان متفاوت است. با نگاه غیر تربیتی و با ادبیات غیر تربیتی راحت می‌توان این فرد را سفیه خواند، راحت. خیلی راحت. حتی ذوق راهبردی در عالم تربیت معنای خاص خود را دارد. برخی در حد تربیت یک فردند، برخی یک مدرسه و برخی وسیع‌تر. 💠برخی ذوق راهبردی در حد رهبری یک کشور را دارند. درک این آدمها و طرح‌هایی که می‌ریزند خیلی ساده نیست. 💠بیانیه گام دوم را مهم می دانم به خاطر «ظرف صدور»ش و ضرورتهای محیطی امروز و هدفی که دنبال می کند و ادبیاتی که انتخاب کرده و زاویۀ نگاهش و روش بیانش و ... . 💠وجود افقی به نام «رهبری انقلاب اسلامی ایران» بسیار مایۀ رشد است. از این موضوع به فضل الهی غفلت نخواهیم کرد و دیری نیست که دارائیهای این موقف شکوهمند شیعی دوران ما در مباحثاتمان خود را نشان خواهد داد. 💠آنچه برای حقیر جذاب و باشکوه است متانت و درایت و سلامتی است که دستگاه تربیتی شیعی و حوزه های علمیه می تواند رقم بزند. آثار تربیت حوزوی را در کار امام و رهبری به وضوح می توان دید. حوزه ذوق حکمی ـ حکمت به معنای قرآنی ـ به انسان می دهد و این ذوق خیلی جاها که چشمها نمی بیند چیزهای زیادی می فهمد و باور می کند و در پیش می گیرد. این بررسی بخش مهمی از طلبگی امروز ماست. بخشی جذاب و دانش زا و شورانگیز. 💠به لطف الهی رهبری شیعی و فقیهانه و حکیمانۀ کشور ما شگفتیهای بسیاری تا کنون پدید آورده و اسباب جدیدی برای تفسیر بسیاری از آموزه های دینی. @gamedovomenghelab
هدایت شده از گام دوم انقلاب
1_52240741.pdf
397.8K
💠تحلیل محتوایی و توضیحی 👤استاد عبدالحسین خسروپناه @gamedovomenghelab