eitaa logo
بسوی گام دوم
182 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
42 فایل
باتوسل به انوارمعصومین(ع) درسربازی آتش به اختیارِسپهسالارمهدی(ع)، امام خامنه ای عزیز(مد)موظفیم به #مطالبه_گری و‌حرکت بسوی ایجاد #تمدن_مهدوی برای تحقق توصیه های #گام_دوم لازمست با: #جهاد_کبیر #سواد_رسانه #جهاد_تبیین تا #شهادت در سنگر بمانیم. @khkhhosein
مشاهده در ایتا
دانلود
نکته آیه شریفه؛ 🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳 ابن عباس از بزرگان صدر اسلام مى گويد: هر كه مى خواهد ميزان جهالت اقوام دوران جاهلى را بداند، همين آيات سوره ى انعام كه بيانگر خرافات و اعتقادات بى اساس مشركان است، را بخواند. (489) جاهلان عرب، به گمان تقرّب به بت ها، يا به جهت حفظ آبرو، دختران خود را گاهى قربانى بت ها يا زنده به گور مى كردند. ----- 489) تفسير نمونه. 💐💐💐💐💐💐💐 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🌱🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷 ‌1⃣- جهالت و سفاهت، عامل خسارت است. (خسارت هايى چون: از دست دادن فرزند، از دست دادن عاطفه، فقدان نعمت هاى حلال، كسب دوزخ و كيفر الهى). «قد خَسر» 2⃣- خسارت واقعى، فدا شدن انسان در راه باطل است. (چه قربانى بت شدن، چه فداى خيال و غيرت نابجا) «قد خَسر» 3⃣- تحريم نابجاى حلال ها، افترا بر خداوند است. «وحرّموا ما رزقهم اللَّه افتراء» 4⃣- انجام هر كارى و تحريم هر چيزى، يا دليل شرعى مى خواهد يا عقلى. «بغير علم افتراء على اللَّه» 5⃣- با خرافات، با شديدترين وجه مقابله وبرخورد كنيم. «قد خسر، سفهاً بغير علم، افتراء، ضلّوا، ما كانوا مهتدين» 🥀🥀🥀🥀🥀🥀 @gamedovoom
💢 روز گذشته در اشاره به مباحث دشمن شناسی ولزوم این شناخت برای جوانها ونوجوانها به ترور حضرت هاشم (ع) توطئه های یهود برای ترور حضرت عبدالمطلب(ع) اشاره کردم که مورد تعجب برخی دوستان قرار گرفت اکنون دعوت میکنم این سند را مشاهده بفرمایید👇👇👇 ✡ تلاش یهود برای ترور حضرت عبدالمطلب 1⃣ بعد از ترور حضرت هاشم، جد اعلای پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله، فرزند هاشم در مدینه به دنیا آمد و رشد كرد. او را نامیدند. 2⃣ به توصیه‌ی هاشم، مادر، پاسداری از او را برعهده گرفت و جالب است كه مادر دیگر ازدواج نکرد. 3⃣ مردی از بنی‌عبدمناف برای تجارت به یثرب رفته بود، کودکی را در آنجا دید که خود را فرزند هاشم می‌خواند. از حال او پرسید و او خود را معرفی کرد. آن مرد این خبر را به مُطلب رساند و مُطلب کودک را از این خانه فراری داده، همراه خود به مکه برد. (طبق نقلی دیگر وی با توافق مادر شیبه این کار را کرد.) 4⃣ به‌هنگام بازگشتِ مطلب و شیبه، آنان را شناسایی كرده و به آنها حمله کردند که آن دو با اعجاز نجات یافتند. 5⃣ وقتی مطلب شیبه را به مکه آورد؛ مردم به گمان این‌که وی غلام مطلب است، او را نام نهادند و این نام بر وی ماند. 6⃣ بدین‌ترتیب در ترور عبدالمطلب ناكام ماند و از او حضرت عبدالله به دنیا آمد. 📚 منبع: حجت‌الاسلام مهدی طائب (١٣٩٢)، تبار انحراف، قم: ولاء منتظر، چاپ هشتم. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه اسناد: 👉 http://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/3582 📌منبع اندیشکده مطالعات یهود ✅یکی از توصیه های مهم حضرت آقا در بیانیه انقلاب روابط خارجی و است حال یک سوال اگر دشمن را نشناسیم قادر خواهیم بود مرز را مشخص کنیم!؟ ودشمنی چون صهیونیست یهود با نفوذ و استفاده از ابزار مختلف سعی در انحراف جریان انقلاب دارد پس هوشمندی ما را می طلبد ♨وحالا یک سوال خیلی مهم آیا می دانید 👌مدیران ، ، و و... هستند!!💯 قاسمی ذبیح اله @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹 وَهُوَ الَّذِي أَنشَأَ جَنَّاتٍ مَّعْرُوشَاتٍ وَغَيْرَ مَعْرُوشَاتٍ وَالنَّخْلَ وَالزَّرْعَ مُخْتَلِفاً أُكُلُهُ وَالزَّيْتُونَ وَالرُّمَّانَ مُتَشَابِهاً وَغَيْرَ مُتَشَابِهٍ كُلُواْ مِن ثَمَرِهِ إِذَا أَثْمَرَ وَآتُواْ حَقَّهُ يَوْمَ حَصَادِهِ وَلاَ تُسْرِفُواْ إِنَّهُ لاَ يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ (141) و اوست كسى كه به وجود آورد باغهايى با داربست و بى داربست، و درخت خرما و كشتزار با خوردنى هاى گوناگون، و زيتون و انار، (برخى ميوه ها) شبيه به همند و برخى شباهتى با هم ندارند. همين كه باغها ثمر داد، از ميوه اش بخوريد و روز درو كردن و ميوه چيدن حقّ آن (محرومان) را بدهيد و اسراف نكنيد، چرا كه خداوند، اسراف كاران را دوست ندارد. 🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋 @gamedovoo
نکته آیه شریفه؛ 🌷🌿🌷🌿🌷🌿🌷🌿 «جَنّات»، باغ هاى پر درخت و زمين هاى پوشيده از زراعت است. «معروش»، درختى است كه نياز به داربست دارد. «اُكُل» به معناى مأكول و خوراكى است. در آيه 99 همين سوره خوانديم: «اُنظروا الى ثمره اذا أثمر» هنگامى كه درخت بار آورد، با دقّت به آن نگاه كنيد. در اين آيه مى خوانيم كه «كلوا من ثمره اذا اثمر»، هنگامى كه بار داد، بخوريد. نتيجه اينكه: خوردن بايد با تأمّل و دقّت باشد، نه غافلانه. امام باقرعليه السلام پس از تلاوت اين آيه فرمود: شخصى زراعتى داشت كه تمام محصولاتش را صدقه مى داد و خود و عيالش بى چيز مى ماندند. خداوند اين عمل را اسراف خواند. (490) اين آيه، درس خداشناسى را همراه با اجازه مصرف خواركى ها و رسيدگى به طبقات محروم و انفاق به آنان و اعتدال داشتن و زياده روى نكردن در مصرف و انفاق را بيان مى كند. «انشأ، كلوا، آتو، لا تسرفوا» چنانكه در جاى ديگر نيز مى خوانيم: «و الّذين اذا انفقوا لم يسرفوا و لم يقتروا و كان بين ذلك قواماً» (491) امام صادق عليه السلام ذيل اين آيه فرمودند: حتّى اگر مسلمان يافت نشد، حقِ ّ برداشت را به مشرك فقير بپردازيد (492) در روايتى ديگر فرمود: اين حقِ ّ برداشت، غير از زكات است. (493) امام صادق عليه السلام فرمود: ميوه را در شب برداشت نكنيد و شبانه درو نكنيد تا فقيران نيز بتوانند حاضر شوند و چيزى بگيرند. (494) در سوره «ن والقلم» نيز مى خوانيم كه خداوند باغ كسانى را كه تصميم گرفتند شبانه و به دور از چشم فقرا ميوه ها را بچينند و به آنها ندهند، سوزاند. ----- 490) تفسير نورالثقلين. 491) فرقان، 67. 492) بحار، ج 93، ص 96. 493) برهان، ج 1، ص 557. 494) كافى، ج 3، ص 565. 💐💐💐💐💐💐 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 1⃣- تنوّع ميوه ها و محصولات كشاورزى، آن هم از يك آب وخاك، نشانه قدرت الهى است. «انشأ... مختلفاً اُكله» 2⃣- خداوند براى خود در محصولات، حقّى قرار داده است. «آتوا حقّه» (آرى، نور و هوا، آب و خاك، توان و نيرو و فكر و استعداد، همه و همه از آنِ خداوند است و او بر همه حقّ دارد.) 3⃣- در انفاق نيز ميانه رو باشيم. «و آتوا حقّه يوم حصاده و لاتسرفوا» 4⃣- اسلام، دين اعتدال است، هم تحريم نابجا را ممنوع مى كند (در آيه قبل) و هم مصرف بى رويّه را. «لاتسرفوا» 5⃣- شرط مصرف، پرداخت حقّ محرومان است. «كلوا... آتوا حقّه» 6⃣- مقدار مصرف، محدود به عدم اسراف است. «كلوا... لا تسرفوا» 7⃣- هنگام برداشت محصول، به ياد محرومان باشيم. «يوم حصاده» 8⃣- توليد و محصول را در زمانى برداشت كنيم تا زمينه ى بهره بردارى ديگران هم باشد. «يوم حصاده» 9⃣- هنگام رسيدن وبرداشت محصول، آمادگى انسان براى انفاق بيشتر است، پس فرصت را از دست ندهيم. «آتوا حقّه يوم حصاده» 9⃣- ميوه ى نارس نخوريد وميوه را تازه مصرف كنيد. «كلوا من ثمره اذا اثمر» 🔟- اسراف كار، مبغوض خداوند است. «انّه لايحبّ المسرفين» 🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀 @gamedovoom
🌿🍃🌸☘🌺💐🌱🍃 🌿 🍀 بسم الله الرحمن الرحیم 🔰نکته ای در رابطه با و 🔸 اگر دقت کرده باشید، در بهار میوه ی خاصی که بهاری باشد، یعنی در بهار به دست بیاید، وجود ندارد. غالب میوه ها، میوه های زمستانی و پاییزی هستند مثل پرتقال،. سیب، لیمو شیرین و.... بهار بیشتر فصل است و بیشتر باید بدن در این فصل پاکسازی بشود. لذا تدبیر و حکمت الهی بر این است که خوراکی‌ها، شده تا بدن بتواند به اصلاح خود بپردازد. 😁امسال از جهتی باید از تشکر کنیم. چراکه امسال نگذاشت طبق رسم هر ساله در رفت و آمدها دائما در حال خوردن شیرینی و گز و میوه و آجیل و... خلاصه در هم خوری باشیم. که بدترین چیز برای سلامت زیاد خوردن و درهم خوردن است. 😂 ☘لذا می‌بینیم که بهار میوه خاصی ندارد. و ما هم بیشتر باید رعایت کنیم. خصوصا این ایام که بیشتر در خانه نشسته ایم و فعالیت خیلی کمی داریم. 👈توصیه اکید این است که علی رغم محدودیت‌هایی که به وجود آمده، از غافل نباشیم. ورزش کردن یکی ساده ترین، بی خرج ترین و مهمترین امور است برای دفع زوائدو فضولات اخلاط که در بین بافتها باقی مانده و باید از بدن دفع شود. در خانه ورزش کنیم پیاده روی سریع در حد عرق کردن. یا استفاده از وسائل ورزشی که هست. و یا هر طوری که هر کس می‌داند. کشتی گرفتن و... ✅ورزش کردن در تقویت سیستم ایمنی بدن و در نتیجه مقابله با بیماری‌ها هم اثر بسزایی دارد. و نباید از آن غافل شد. @gamedovoom
روح بلند امام خمینی(ره) شاد که نام قدس را در ماه مبارک رمضان سمبلی برای مبارزه با این ویروس تبدیل کرد وحالا دنیا برای از بین بردن این ویروس کشنده عزم را جزم کرده است ⭕️ تصویری از یک کشیش در سائوپائولو برزیل و نصب بنرهایی در کلیسا درحمایت از مردم فلسطین با جمله . انشااله بزودی این ویروس حذف خواهد شد @gamedovoom
زمزمه کلام‌وحی؛ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹 قُل لاَّ أَجِدُ فِي مَا أُوْحِيَ إِلَيَّ مُحَرَّماً عَلَي طَاعِمٍ يَطْعَمُهُ إِلاَّ أَن يَكُونَ مَيْتَةً أَوْ دَماً مَّسْفُوحاً أَوْ لَحْمَ خِنزِيرٍ فَإِنَّهُ رِجْسٌ أَوْ فِسْقاً أُهِلَّ لِغَيْرِ اللّهِ بِهِ فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ بَاغٍ وَلاَ عَادٍ فَإِنَّ رَبَّكَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ (145) بگو: در آنچه به من وحى شده، بر كسى كه چيزى مى خورد هيچ حرامى نمى يابم مگر آن كه مردار يا خون ريخته شده يا گوشت خوك باشد كه قطعاً پليد است، يا حيوانى كه از روى فسق و نافرمانى به نام غير خدا ذبح شده باشد. پس هر كس كه (به خوردن آنها) ناچار و مضطرّ شد، به شرط آنكه از روى سركشى و بيش از حدّ ضرورت نباشد، (مانعى ندارد). همانا خداوند تو آمرزنده و مهربان است. 💐💐💐💐💐💐💐 @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹 «ميتة»، تنها حيوانى نيست كه خود به خود مرده باشد، بلكه اگر طبق دستور اسلام، ذبح نشود در حكم مردار و حرام است. حرمت مردار و خون، چهار مرتبه در قرآن مطرح شده است، دوبار در سوره هاى مكّى (496) و دوبار در سوره هاى مدنى (497). «اُهِلّ» از «اِهلال» به معناى بلند كردن صدا هنگام ديدن هلال اوّل ماه است. سپس به هر صداى بلندى گفته شده است. مشركان در هنگام ذبح حيوانات، با صداى بلند نام بت ها را مى بردند، از اين رو «اُهِلَّ» گفته شده است. جمله «لا أجد... الاّ أن يكون ميتة» در برابر تحريم هاى جاهلانه مشركان است وگرنه گوشت بعضى پرندگان و درّندگان ديگر نيز حرام است كه در اين آيه نيامده است و به اصطلاح اين حصر، حصر اضافى است نه حقيقى. از نظر اسلام مضطر به كسى مى گويند كه خود را از راه ستمگرى وگردن كشى وگناه مضطر نكرده باشد، «غير باغٍ» وتنها به مقدار رفع اضطرار، مجاز است نه بيشتر. «و لاعاد» ----- 496) انعام، 145 ونحل، 115. 497) بقره، 173 و مائده، 3. 🦋🦋🦋🦋🦋🦋 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 1⃣- يگانه منبع علم پيامبرصلى الله عليه وآله براى بيان احكام، وحى است. «لا اجد فى ما اوحى الىّ» 2⃣- اصل و قانون اوّليه، حلال بودن حيوانات است. «لا أجد» 3⃣- تنها محرّمات ابلاغ شده در آيات و روايات تكليف آور است، پس اگر با جستجو و تتبّع، دليلى بر حرمت چيزى نيافتيم، براى ما حلال است. «لا أجد» 4⃣- وقتى در مسأله ى خوردن و نخوردن شخص پيامبر هم بايد از «وحى» دستور بگيرد، ديگران چگونه از پيش خود چيزى را حرام مى كنند؟ «فى ما اوحى الىّ» 5⃣- دليل تحريم گوشت خوك، آلودگى و پليدى آن است. «فانّه رِجس» 6⃣- احكام تغذيه، براى مرد و زن يكسان است. «طاعم يطعمه» در مقابل آن عقيده خرافى در آيه 139 كه براى مردان گوشت همه ى حيوانات را حلال و براى زنان برخى موارد را حرام مى دانستند. «خالصة لذكورنا ومحرّم على أزواجنا» 7⃣- در قانون، بايد اهمّ و مهمّ رعايت شود. حفظ جان، مهم تر از حرام بودن مصرف مردار است. «فمَن اضطرّ» 8⃣- در اسلام بن بست نيست، وقتى اضطرار پيش آيد مصرف حرام ها مجاز مى شود. «فمَن اضطرّ» 9⃣- سوء استفاده از قانون در موارد استثنا، ممنوع است و بايد به همان مقدار اضطرار، بسنده شود. «غير باغ ولا عاد» 🔟- خون باقيمانده در گوشت پس از ذبح شرعى حرام نيست. خون ريخته شده حرام است. «دماً مسفوحاً» 1⃣1⃣- در جايى كه اضطرار به طور قهرى پيش آيد، مى توان از گوشت حرام استفاده كرد، ولى اگر با دست خودمان كارى كرديم كه مضطر شديم استفاده مجاز نمى شود. «اُضطر» (به صورت مجهول آمده است) 2⃣1⃣- وجود قوانين تخفيفى و اضطرارى، جلوه اى از مغفرت و رحمت الهى است. «فمن اضطرّ... فانّ ربّك غفور رحيم» 🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱🌺 @gamedovoom
💢 توقع چیست ؟!! وقتی از برنامه کودکِ ململ گرفته تا برنامه معنوی تخته فولاد صفحه خود را تبلیغ میکند!! ⭕ وقتی ریز ودرشت برنامه های صداوسیما ج.ا. ایران که از بیت المال ارتزاق میکند در حال تبلیغ صفحه های مجازی خود در جنگ افزار وجاسوس افزار دشمن هستند آیا نباید گفت جبهه انقلاب هماره مظلوم است!!💯 👌واین سخن را سالها پیش سید شهدای اهل قلم فرمود... ولی همچنان این فریاد شنیده نمیشود!!!! 🛑 چرا یک برنامه چالشی در این زمینه با دعوت از کارشناسان خبره جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی تهیه وتدوین نمیشود؟❗ 🛑 چرا یک مناظره ساده تلوزیونی با مسئولان فضای مجازی حاضر نیستند برگزار کنند؟؟؟؟ 👈 تا بیشتر مردم بدانند توام بامافیای استفاده از اینترنت بین الملل چگونه همه چیز را به سخره گرفته اند‼ از تربیت کودکانمان تاترویج فحشا و ارائه برنامه های لایو مذهبی!؟ ✅ در انقلاب آیا با این حجم حضور در زمین دشمن میتوان ادعا کرد که میتوانیم و را تقویت کنیم!؟! ادامه دارد....
ادامه پست قبل👇👇👇 ♨ آیا در راه مبارزه با فسادهایی که با ریشه گرفتن چندین ساله اکنون بدخیم بودنش برای همه روشن شده و در پیکره این نظام هر روز قدرت تخریبش بیشتر میشود، بدون داشتن حاکمیت در فضای مجازی عملا کاری از پیش میرود؟؟ 🅾 غیرتمندان راه نابودی رژیم صهیونیستی از نرم افزارهای گوشی موبایل من وشما میگذرد!!٪٪ لطفا کمی تعقل ♨حال بنشینیم واز یمن وجود وحضور ترند بازهای دوآتشه ببینیم که در روز چه راحت همه داشته مان را در صفحه شطرنج دشمن می چینیم تا تسلطش روز به روز بیشتر شود😔 ✅ اما باز بنا به اولین توصیه گام‌دوم داریم 👌امیدواریم به آینده که به فضل الهی و قانونگذاری دقیق وقوی بعد از محاکمه مسئولان خائن فضای مجازی!! حاکمیت و مدیریت این بستر مهم را بدست بگیریم قاسمی ذبیح اله درد آشنای جرائم وآسیبهای فضای مجازی @gamedovoom
مهم اولین حمایت عملی از حذف جنگ‌افزارهای دشمن از دنیای مجازیمان هست هر عزیزی امروز واتساپ،تلگرام،توئیتر، اینستاگرام حذف کرد اگر تمایل داشت جالب میشه که در گروه عکس دیلیت اکانت را بارگزاری کنه خدارا چه دیدی شاید جایزه هم خانم مدیر داد 😂😂😂👏👏👏 حالا دوستان جوان ونوجوان را هم دعوت کنید به گروه https://sapp.ir/joingroup/b8VYwGie76LyxHQB5mOflZJu «گروه نو+جوان»
زمزمه کلام وحی؛ 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 فَإِن كَذَّبُوكَ فَقُل رَّبُّكُمْ ذُو رَحْمَةٍ وَاسِعَةٍ وَلاَ يُرَدُّ بَأْسُهُ عَنِ الْقَوْمِ الْمُجْرِمِينَ (147) (اى پيامبر!) اگر تو را تكذيب كردند پس بگو: پروردگارتان داراى رحمت گسترده است (امّا) عذاب او از قوم تبهكار، دفع نمى شود. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸 1⃣- رهبر بايد آماده ى شنيدن تكذيب و تهمت از سوى برخى مردم باشد. «فان كذّبوك فقل...» 2⃣- با تكذيب كنندگان، بايد برخوردى خيرخواهانه كرد و اگر تأثير نداشت، از تهديد استفاده شود. «ذو رحمة - لا يردّ بأسه» 3⃣- مربّى بايد درياى رحمت باشد. «ربّكم ذو رحمة» 4⃣- بيم و اميد، در كنار هم كارساز است. «ذورحمة، بأسه» 5⃣- درهاى رحمت الهى حتّى به روى مخالفان هم بسته نيست. «فان كذّبوك ربّكم ذورحمة» 6⃣- رحمت خداوند، پيش از قهر اوست. «ذو رحمة... بأسه» 7⃣- گستردگى رحمت الهى، مانع كيفر كردن او نيست. «ربّكم ذو رحمة... و لايردّ بأسه» هرچند كيفر او نيز در مسير تربيت انسان و از رحمت و ربوبيّت او سرچشمه مى گيرد. 💐💐💐💐💐💐💐 @gamedovoom
شما از طرفی ما را دعوت میکنید که نرم افزارهای دشمن را ترک کنیم اما ما می بینیم که خود حضرت آقا در این پیام رسانها هستند!؟ تکلیف ما چیست؟ ج؛ اول اینکه: برابر سندی که قبلا منتشر شده واز دفتر معظم له سوال شده دفتر اعلام‌ نمودند در هیچکدام از اوتی تی های فیلتر شده دفتر آقا فعالیتی ندارد وفقط دفاتر خارج از ایران ایشان فعال هست دوم اینکه: برابر اعلام برادر بزرگوارم جناب مومن نسب در ایران فقط سایت حضرت آقا در فضای مجازی فعالیت دارد و موسسه خامنه ای دات آی آر گروهی طرف قرار داد (که حتما از دوست داران معظم له هستند) بوده که مقرر شده مطالب را از سایت استخراج و در سایر پلتفرم های فعال بر بستر نت منتشر نماید ولی با شرایطی خاص مثلا👇 به زبان فارسی نباشه!!! به نام خامنه ای دات آی آر نباشه!!! تبلیغ نرم افزار خارجی نباشه وتضعیف پیام رسان داخلی!!! و... اما ظاهرا به این تعهدات عمل نمیشه!!! سوم اینکه بر فرض محال که دفتر ایشان اصلا راساً فعالیت داشته باشند آیا در پیام رسانهای ایرانی نمی توانیم مطالب دفتر را دنبال کنیم‌؟؟ که باید حتما در مثلا توئیتر ببینیم !!! چهارم اینکه؛ باز به فرض محال اگر این دفتر فعالیت مستقیم دارد من وشما مجوز پیدا می کنیم که در آن فضا باشیم نقش دفتر با نقش چون منی یکی است؟؟!! قاسمی ذبیح اله کوچکترین سرباز آتش به اختیار در گام‌دوم‌انقلاب sapp.ir/gamedovoom
زمزمه کلام‌وحی؛ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 قُلْ هَلُمَّ شُهَدَاءكُمُ الَّذِينَ يَشْهَدُونَ أَنَّ اللّهَ حَرَّمَ هَـذَا فَإِن شَهِدُواْ فَلاَ تَشْهَدْ مَعَهُمْ وَلاَ تَتَّبِعْ أَهْوَاء الَّذِينَ كَذَّبُواْ بِآيَاتِنَا وَالَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِالآخِرَةِ وَهُم بِرَبِّهِمْ يَعْدِلُونَ (150) (اى پيامبر! به كسانى كه بهره بردن از حيوانات و زراعت ها را نابجا بر خود حرام كرده اند) بگو: گواهان خود را كه گواهى دهند خداوند اين را حرام كرده، بياوريد. پس اگر شهادت دادند، تو همراه با آنها گواهى مده و از خواسته هاى كسانى كه آيات مارا تكذيب كردند و كسانى كه به آخرت ايمان نمى آورند، همان ها كه براى پروردگارشان شريك قرار مى دهند، پيروى نكن. 🦋🦋🦋🦋🦋🦋 @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 اسلام، دين منطق و آزادى است، در دو آيه ى قبل خداوند از مشركان پرسيد: آيا شما از چيزى اطّلاع داريد كه ما نداريم؟ «هل عندكم من عِلمٍ»، در اينجا هم مى فرمايد: اگر گواه داريد بياوريد. «هَلُمَّ شهداءكم» در اين آيه، ابتدا مى فرمايد: اگر دليل و گواه دارند بياورند، سپس مى فرمايد: اگر هم شهادت دادند، تو قبول نكن (چون صادقانه نيست). «يعدلون» از «عِدل» به معناى همتاست. پس «بربّهم يَعدلون» يعنى براى خداوند، شريك و همتا و شبيه قرار مى دهند. 💐💐💐💐💐💐💐💐 @gamedovoom
خلاصه ای از درد دل و درخواست کمک یک عزیز و پاسخ های حقیر که شب گذشته با این فرزند خوش غیرت دینی را در ذیل می آورم‌. از آنجایی که من وشما نیک‌میدانیم نوجوانان وجوانان برترین سرمایه ی وطن هستند علاقه دارم بجای بکار بردن نوجوان عنوان «سرمایه وطن» بکاربرم. البته قبلش از اینکه خاطرتان رنجیده میشود پوزش می طلبم. شاید اگر خدابخواهد پند آموزی داشته باشد. 👇👇👇👇 نوجوان؛ سرمایه وطن: سلام خسته نباشید استاد ببخشید مزاحم شدم ی مشکلی پیش اومده ی آدم مریضی تو اینستاگرام اومده پیویم و شروع کرد چرت و پرت و فوش دادن به حضرت آقا و خانم حضرت زهرا ترو خدا کمک کنید بدونم این کیه در ضمن اون اسم منم میدونه ترو خدا کمک کنید دارم دیونه میشم پ حقیر: سلام‌عزیزم بفرمایید درخدمتم... ببخش که من خیلی اهل دلخوشی دادن الکی نیستم وصریح میگم اولا حضور در اینستا شرعا عقلا منطقا و قانونا برای شما غیر مفید حرام ومضر هست هیچ‌کمکی هیچکس به شما نمیتونه بکنه حتی پلیس فتا سرمایه وطن: اسم اکانتشو دارم.... پ.حقیر: حالا به معنی این هست که پلیس فتا ضعیفه خیر چرا چون ماموریتهای مهم تر داره مقام قضایی هم اینگونه موارد را دستور نمیده پلیس هم بدون دستور قاضی کاری نمیکنه یعنی چی یعنی ما حالا دست رو دست بزاریم این آدم های بی همه چیز به مقدساتمون توهین کنن من این چیزا حالیم نیست باید بفهمم کیه که گوه اضافی میخوره و به رهبرم و مادرمون حضرت زهرا توهین کنه 👌گفتم من آدم صریحی هستم عامل فحش خوردن رهبر وحضرت زهرا افرادی هستند که ادعای انقلابی ومقدس بودن دارند و تا میدونند یکی مث شما حساسی چیزی میگن تا بریزی بهم من توصیه میکنم برای همیشه ترک کن اگه فایل های صوتی من را گوش داده بودی هرگز اینستا نمی رفتی برو سایت فتا گزارش بده بخش مخصوص داره اسم سایتش چیه 👌اما غیرت دینی که داری را قدر بدان به خدا دارم میمیرم آخ این عوضی کیه که بخواد توهین کنه حاج قاسم ما به خاطر حرم بی بی زینب شهید شد 👌وترک کن زمین دشمن را 👌هرچند ظاهرا این ها را نمی بینی وعمل نخواهی کرد گفتم مقصر شمایی نه اون @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 💐💐💐💐💐💐 قُلْ تَعَالَوْاْ أَتْلُ مَا حَرَّمَ رَبُّكُمْ عَلَيْكُمْ أَلاَّ تُشْرِكُواْ بِهِ شَيْئاً وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَاناً وَلاَ تَقْتُلُواْ أَوْلاَدَكُم مِّنْ إمْلاَقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُكُمْ وَإِيَّاهُمْ وَلاَ تَقْرَبُواْ الْفَوَاحِشَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ وَلاَ تَقْتُلُواْ النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللّهُ إِلاَّ بِالْحَقِّ ذَلِكُمْ وَصَّاكُمْ بِهِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ (151) بگو: بياييد تا آنچه را پروردگارتان بر شما حرام كرده بخوانم: چيزى را با او شريك مگيريد، و به پدر و مادر نيكى كنيد، و فرزندانتان را از ترس تنگدستى نكشيد. ماييم كه به شما و آنان روزى مى دهيم، و به كارهاى زشت، چه آشكار وچه پنهان، نزديك نشويد، و نفسى را كه خداوند (كشتن آن را) حرام شمرده، جز به حقّ (مثل قصاص يا دفاع) نكشيد، اينهاست آنچه خداوند شمارا به آن توصيه فرموده، باشد كه تعقّل وانديشه كنيد. 🦋🦋🦋🦋🦋🦋
نکته آیه شریفه؛ 🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺 در اين آيه و دو آيه بعد، به چند اصل مهم اشاره شده كه از مشتركات همه ى اديان آسمانى است، در تورات هم (سِفر خروج، باب 20) مشابه اين دستورها آمده است. دو نفر از سران مدينه به حضور پيامبرصلى الله عليه وآله رسيدند. همين كه حضرت اين آيات را خواند، مسلمان شده و درخواست مبلّغ كردند. پيامبر نيز «مصعب بن عمير» را همراهشان فرستاد. اين حركت زمينه ساز مسلمان شدن مردم مدينه گشت. قرآن در چهار آيه (506) نسبت به پدر و مادر سفارش كرده است و در هر چهار مورد همراه با مسأله ى توحيد و نهى از شرك است. همان گونه كه در آفرينش اوّل خداست، بعد پدر و مادر. در اين آيات هم اوّل توحيد است، بعد نيكى به والدين، ضمناً اين آيه چون محرّمات را مى شمرد، پس ترك احسان به والدين هم حرام است. پنج دستور اين آيه چنان به يكديگر پيوند دارند كه گويا يك دستورند. «وصّاكم به» ضمير «به» مفرد است. امام صادق عليه السلام فرمود: احسان به والدين، يعنى كارى نكنيم كه آنان وادار به درخواست و سؤالى از ما شوند. (507) ----- 506) بقره، 83، نساء، 36، انعام، 151 و اسراء، 23. 507) كافى، ج 2، ص 157؛ بحار، ج 71، ص 39. 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 🌺🌺🌺🌺🌺🌺 وَلاَ تَقْرَبُواْ مَالَ الْيَتِيمِ إِلاَّ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ حَتَّي يَبْلُغَ أَشُدَّهُ وَأَوْفُواْ الْكَيْلَ وَالْمِيزَانَ بِالْقِسْطِ لاَ نُكَلِّفُ نَفْساً إِلاَّ وُسْعَهَا وَإِذَا قُلْتُمْ فَاعْدِلُواْ وَلَوْ كَانَ ذَا قُرْبَي وَبِعَهْدِ اللّهِ أَوْفُواْ ذَلِكُمْ وَصَّاكُم بِهِ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ (152) به مال يتيم نزديك نشويد (و در آن تصرّفى نكنيد) مگر به نيكوترين (طريقه اى كه به صلاح او باشد) تا به حد بلوغ و رشد خود برسد. (در داد و ستدها) پيمانه و ترازو را با عدالت تمام دهيد. ما هيچ كس را جز به اندازه ى توانش تكليف نمى كنيم. و هرگاه سخن مى گوييد (چه در قضاوت و چه در شهادت) عدالت را رعايت كنيد، هر چند (به زيان) خويشاوندتان باشد و به عهد و پيمان خدا وفا كنيد. اينها امورى است كه خداوند، شمارا به آن سفارش كرده است، باشد كه ياد كنيد و پند بگيريد. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹 @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ خداوند، كارهاى خود را به نحو احسن انجام مى دهد: «أحسن الخالقين» (508) ، «أحسن تقويم» (509) ، «نزل أحسن الحديث» (510) و...، از ما هم خواسته كه كارهايمان به نحو احسن باشد، «ليبلوكم ايّكم احسن عملا» (511) چه در تصرّفات و فعاليّت هاى اقتصادى، «الاّ بالّتى هى احسن» (512) ، چه در گفتگو با مخالفان، «جادلهم بالّتى هى احسن» (513) ، چه در پذيرش سخنان ديگران، «يستمعون القول فيتّبعون احسنه» (514) و چه بدى هاى مردم را با بهترين نحو جواب دادن، «ادفع بالّتى هى احسن السيّئة» (515) كه در تمام اين موارد، كلمه ى «احسن» به كار رفته است. قوم حضرت شعيب، به خاطر كم فروشى گرفتار عذاب شدند. در قرآن نيز سه بار از كم فروشى نهى شده است. كلمه ى «كيل» هم به معناى پيمانه است و هم به معناى پيمانه كردن. كلمه ى «قسط» هم مى تواند مربوط به «اوفوا» باشد يعنى پرداخت، عادلانه باشد و هم مربوط به «كيل و ميزان» باشد، يعنى خود پيمانه و ترازو سالم باشد. البتّه نتيجه هر دو يكى است. ----- 508) مؤمنون، 14. 509) تين، 4. 510) زمر، 23. 511) هود، 7. 512) انعام، 152. 513) نحل، 125. 514) زمر، 18. 515) مؤمنون، 96. 💐💐💐💐💐💐💐 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳 1⃣- چون يتيم مدافعى ندارد و اموالش لغزشگاه است مواظب باشيم. «لاتقربوا» 2⃣- براى حفظ حقوق ايتام بايد بهترين طريقه ى بهره گيرى از اموال و دارايى او انتخاب شود. «بالّتى هى أحسن». جز كسانى كه اهليّت اقتصادى و تقواى كافى دارند، نبايد ديگران به مال يتيم نزديك شوند. «لاتقربوا... الا» 3⃣- وقتى ايتام به رشد و تجربه ى كافى رسيدند، سلطه ى خود را از آنان برداريد. «حتى يبلغ أشده» 4⃣- نظام اقتصادى جامعه ى اسلامى بايد بر اساس قسط باشد. «بالقسط» 5⃣- اگر اجراى عدالت در حدّ اعلى ممكن نيست، لااقلّ در حدّ توان و امكان مراعات كنيد. «لا نكلّف نفساً الاّ وُسعها» 6⃣- تمام دستورات و اوامر و نواهى الهى، فوق طاقت انسان نيست. «لا نكلّف نفساً الاّ وُسعها» 7⃣- بدون قدرت، تكليفى نيست. «لا نكلّف نفساً الاّ وُسعها» 8⃣- در اسلام، «تكليف» به اندازه ى «توان» است. هركه تواناتر، تكليفش هم سنگين تر. «لا نكلّف نفساً الاّ وُسعها» 9⃣- عدالت، هم در رفتار و هم در گفتار، يك اصل است. «اوفوا الكيل... و اذا قلتم فاعدلوا» (در گواهى ها، وصيّت ها، قضاوت ها، صدور حكم ها، انتقادها و ستايش ها، عدالت را مراعات كنيم.) 🔟- به پيمان هاى الهى (كه شامل فرمان هاى عقل و وحى و وجدان وفطرت مى شود) وفادار باشيم. («عهد اللَّه» هم شامل پيمانى است كه خدا با انسان دارد و هم پيمانى كه انسان با خدا مى بندد) «بعهد اللّه اوفوا» 1⃣1⃣- رابطه ى خويشاوندى را بر ضابطه ى حقّ و عدل، ترجيح ندهيم. «فاعدلوا ولو كان ذا قربى» 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 @gamedovoom